In de Vier Seizoenen reeks 10: Lente

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

09 mei 2018, 21:21

Hi Allen, 
ik krijg het mailtje pas s' avonds binnen... hier volgt het....:

Vandaag vrij vlakke rit, met een omleiding van ongeveer 5 km.
Bij 33 graden besloten halt te houden in Rheinbergen om te overnachten.
Het zoeken naar slaapgelegenheden valt in dit seizoen goed mee.
De weersvoorspelling voor morgen ziet er minder goed uit, 
50 procent kans op regen, met een temperatuur die waarschijnlijk iets
comfortabeler is om te fietsen.
Tot zover ons reisverslag vandaag.
Groeten vanuit Rheinbergen in Germany,
4de etappe Emmerich naar Rheinberg 

Relax en geniet van de show.

Relive je rit

Groetjes,--
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

09 mei 2018, 22:34

Hallookes  iedereen,

Vandaag bij 2 vriendinnen langs geweest met geboortekaartje en doopsuiker.Ben vrij laat thuis gekomen, met al ons gebabbel :D :D.Je weet wanneer je er binnen stapt, maar nooit wanneer je er buiten stapt :D.Manlief belde al, was ongerust.

Heb voor moeder gemakkelijke gesloten pantoffels gekocht voor moederdag.Voor mezelf sandalen, zag die ineens staan en vond ze mooi, dat ik ze niet kon laten staan.Een moederdaggeschenk voor mezelf :D.

Volgens zoonlief doet ukkemeisje het prima thuis, eten en slapen.Die weent zelden, enkel als je haar uitkleed voor haar badje, dan huilt ze een beetje.Maar eenmaal in het badje , is ze terug content :D.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

10 mei 2018, 07:04

Goede morgen seizoentjes,

ik ben dus kortgewiekt. 't was nodig zei ze. ik heb een kapsel genomen dat mijn krulhaar aankan. en nu kijken of het groeit. aan de onderkant van twee langere lokken is nog een puntje kleur te zien maar dat maakt het mooi en speciaal. ventje zei dat het wennen zal zijn.
geeft die gisterenavond toch geen soep aan Gimly? en ja hoor... mannen zijn soms oostindisch doof.
ik ken Gimly 's gedrag bij ziekte maar al te goed. en ik weet dat hij er nog niet door is.
verder is de rekening van de nieuwe wc bril toegekomen. vrijdag naar de bank.
de tuinman zei dat het onmogelijk is om de koer te doen. het is vrij veel werk en gaat handen vol geld kosten.dat weten we dus ook weer.
bij de apotheker sukkelden ze met Gimly's korrels. eerst lukte het scannen niet en dan voor nog een zak te bestellen... er is een nieuwe hoofdapotheker dus dat zal ook even wennen worden. al die nieuwe gezichten.
wij eten vandaag merguezen. zoals het er nu uitziet zou er eventueel toch gebbq-ed kunnen worden maar niets is zeker. dus de stoet zou ook geen regen hebben. ventje heeft daar ook nog in meegelopen als romein. vond altijd dat de laatste rechts sexy benen had, blijkt dit nu dat dit ventje was! ons pad had zich dan eerder gekruist als ik bij de toneelvereening gebleven was. die kiekens moesten het laatste avondmaal uitbeelden en in de plaats van druivensap hadden ze natuurlijk echte rode wijn genomen. toen de stoet de markt opreed waren ze al zacht. ( zat) ik geloof dat de regiseur net geen hartaanval kreeg, zo woedend was hij. het volgend jaar moesten ze al niet meer mee doen.
vanavond is het normaal frietjesavond.
er is weer geen bal op de tv: zes geeft een film uit die ze vier weken geleden ook al eens uitzonden. dat wordt digi kijken of dvd-en. en als ventje naar iets gaat kijken heb ik nog Deflo: schatje.
voor iedereen brand de Vinnykaars en eentje speciaal voor Clive.
Ik wens jullie nog een zalige hoogdag.
Groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

Oma-C

10 mei 2018, 09:10

Afbeelding

Goede morgen aan iedereen.. :)
het scheelt een lichtje... hier boven mijn laptop :roll:
De zon is gaan uitrusten denk ik...
Ze heeft haar best gedaan... en als ze terugkomt is het goed hé :)

M-M hopelijk blijft het droog voor de H Bloedprocessie :roll: 't zou jammer zijn
zoveel werk eraan en dan uitregenen :?

clive sterkte voor Niels...en jullie...

anjelierken, fijn dat ukkemeisje goed groeit :)
en en geschenk voor jezelf gekocht.. dan is het altijd juist :lol:

Helena, M-J, omasenga, zwanenmeer, wingerd, bobijntje, 
en wie komt meelezen.?
voor allen toch een mooie Hemelvaartsdag vandaag...

clive

10 mei 2018, 10:15

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Bobijntje, dank je wel voor het mooie overzicht. Ga niet alles herhalen.  En ja, wij waren er vroeg bij, maar toch bijna te laat. Het is onze dierenarts die alle lof toekomt. 

Dank ook aan iedereen voor de beterschapswensen en de kaarsjes voor Niels. Ook hier brandt een kaars voor hem. Nu is het lekker koel buiten, hoeft dus zijn badmantel niet aan vandaag. 

Oma-C, echt fijn dat je ons laat meegenieten van de kinderen hun fietstocht. 

Mijn spieren doen nog pijn, denk dat dat van maandag komt, was totaal verkrampt toen ze met Niels bezig waren. 

Ik ga niet alle namen noemen maar wens jullie allemaal en de meelezertjes een fijne donderdag. 
Liefs en een dikke knuffel voor elk van jullie. 

anjelierken

10 mei 2018, 16:01

Hallookes iedereen,

Heb daarstraks een taart gebakken, was al weken van plan maar nog steeds niet van gekomen.Een taart met polenta ( gemalen mais) naar een recept van Jeroen Meeus, ben eens benieuwd hoe ze smaakt.Dochter komt straks, kan ze ook een stukje eten.

Straks misschien nog een beetje in de tuin werken.Hier heeft het nog niet geregend, maar wel al verschillende keren donkere wolken.Op vele plaatsen was het kleine communie, hier in het dorp ook.

Buurman is eindelijk aan het snoeien geraakt, met stukjes en beetjes komt het in orde.Hij snoeit zo diep , dat het enkel nog kale takken zijn, volgens mij gaat dat nooit meer groeien.

Dames, tot morgen.

Oma-C

10 mei 2018, 17:54

Afbeelding

't Is nog vroeg maar ik moet aan mijn "buitenverblijf" :lol: nog de vuilzak
gaan buitenzetten voor morgen.. en dan nog eten...

Straks nog eens zien of er nog een filmke binnenvalt
ik ben benieuwd ...want het was slecht weer daar in de regio waar ze zitten
ik zag het op de Duitse wetterdienst...  :roll:

Tot later nog eens....Afbeelding

Helena van Troje

10 mei 2018, 19:04

Snoeien doet groeien Anjelier!
Hier maar een triestig dagje vandaag...
Toedeloe!

Oma-C

10 mei 2018, 20:50

Pas binnengekomen....  :lol:

Dag 10-5-18

Dag beste kijkers,
Vandaag iets betere temperatuur om te fietsen, 18 graden maar veel tegenwind met af en toe wat gedruppel.
Weer zo goed als vlakke rit, echter in de steden Krefeld enNeuss soms door industriële kerkhoven.
Veel van de fietspaden zijn daar dan ook in slechte staat.
Voor zover het relaas van vandaag. 
Groeten vanuit Grimlinghausen,J&C
‘5deetappe Rheinbergen naar Grimlinghausen’!
Veelplezier met het bekijken en delen van je video :)

Relive je rit 

Muddy Maddy

11 mei 2018, 08:39

Goede morgen seizoentjes,

Gimly is naar buiten. gaf een heel concert daarvoor terwijl ik op de wc aan het wachten was om mijn ei te leggen. ze was blijkbaar hardgekookt. was al om 4 uur wakker maar ben blijven liggen en heb een paar vreemde dromen gehad. die dromenvanger boven mijn bed blijkt dus een legende te zijn. ventje had hem gisteren weer eten gegeven en tot nu toe blijft het binnen. ze zijn al om de vuilniszak geweest.
frietjes waren weer lekker. wat we vandaag gaan eten weet ik nog niet. dat blijft een eeuwig dilemma hier.
mijn korte coupe blijft ook wennen. ik mag mijn stijlborstel weer boven halen.
verder niets nieuws, ook niet van het oostelijk front.
Fijne vrijdag, ik ga mijn mop bovenhalen nu beest nu buiten zit, groetjes en en knuffel.
Cats Rule!

Oma-C

11 mei 2018, 09:18

AfbeeldingGoede vrijdagmorgen,vandaag nog wat poetsen
en andere zaken doen... :roll:weer zo'n rare week met een feestdagerin
ik moest op de kalender kijken om te zien welke dag het is

Maar ik ben niet alleen, iedereen heeft z'n handen vol
Ik wens jullie allen een gezellige zonnige dag vandaag..
sterkte wie het gebruiken kan met pijn en last
en groetjes aan allen :wink:

mariajohanna

11 mei 2018, 16:14

Dag dames,
Ben hier nog eens geraakt. Zo druk, wat is me dat ......

OmaC, de 'toeristen' zijn goed bezig ! En wij mogen ..... meegenieten ! Mooi is dat !
Goed dat ze het op deze manier doen, anders kan je dat nooit navertellen hoe het was, als je zo lang weg bent, nietwaar ? Hopelijk blijven ze van slecht weder gespaard ..... en genieten ze volop !
Bedankt voor het 'meegenieten' !

Clive, wat kom ik hier nu te lezen ..... Nielske ..... er brand een extra kaarske voor hem, maar of het veel zal helpen .... ik hoop het. Ook dat hij verder een redelijke mooie 'oude dag' bij jullie nog mag meemaken.
Hou wel in gedachten dat de ouderdom er is, he, en dat hij een heel mooie tijd bij jullie gehad heeft, en als hij er terug wat door is dat hij blij is, op zijn manier, dat jullie nog bij hem zijn .......
We zullen zien wat de tijd brengt, he.

Hier al veel probs met van alles en nog wat gehad. Hoeveel kan een mens verdragen ? :roll:
Goed dat ik thuis ben en het zo wat kan coördineren ! Maar je wordt er wel moe van ...... voel op zulke momenten dat ik geen 20 meer ben ! :)
Zie juist op de klok dat manlief ook gedaan heeft met zijn oefeningen ....... met milimeterkes gaat hij vooruit, volgens mij toch, maar volgens hem ....... :?
Nu begint hij al 'te zagen' voor de afspraak die hij heeft op 4 juli, dan zou er iemand naar Duffel komen om over de auto te spreken, welke 'aanpassingen' er moeten aangebracht worden voor hem.
Eerst nog de controle voor trombose passeren, op 1 juni, en dan zal, hopelijk voor hem, die gehate witte kous voorgoed verleden tijd zijn ........ dat is ook al van in augustus verleden jaar dat hij daar mee zit.

En nu stop ik met zagen ....... :wink:
Ga de tafel al dekken en zo nog hier en daar wat orde scheppen, moet ook gebeuren ! Heb al verschillende winkels gedaan vandaag, en dat zit in de benen. De bus brengt mij niet overal naartoe, ik doe veel met de 'benenwagen' ! :)
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk, en tot ..... de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

11 mei 2018, 20:15

Afbeelding 

Een gezellige avond aan iedereen verder vandaag...
ik breng nog even het relaas van de 6e rit geniet ervan...
en als je ze beu bent zeg het maar hé...  :)
want 3 maanden is lang....Slaapwel en tot morgen.. 
--------------------------------------------
Beste filmfanaten,
Vandaag een mooie fietsdag, 23 graden en uiteraard de wind langs de voorkant.
Tot hier toe hebben de Duitse fietspaden zich niet langs hun beste kant laten zien, 
ze zijn namelijk in erbarmelijke staat.
In de verte zien we vanuit ons hotel de eerste"bergen" al opdoemen, hopelijk rijden we er rond?
Morgen gaan we proberen om in de buurt van Koblenz te overnachten,
het zal dan voor 2 nachten zijn, want zondag gaat de riem er even af.
We zullen dan iets meer dan 550 km in de benen hebben. :roll:
Tot morgen,J&C

Goed bezig met ‘6de etappe 'Grimlinghausen naar Widdig’!!
Veel plezier met het bekijken en delen van de video :)

Relive je rit   

Groetjes

anjelierken

11 mei 2018, 22:20

Hallookes iedereen,

HVT: inderdaad, snoeien doet groeien , behalve als je te diep snoeit, dan blijft het meestal kaal.Vooral bij houtige gewassen komt dit voor.Ach ja, we zullen wel zien.

Hoorde deze voormiddag op de radio i.v.m het milieu: in de toekomst zou iedereen kippen moeten houden voor de eitjes.Dan moeten de eieren niet meer van het buitenland komen.Zelfde met vis, het is mogelijk om zelf  je vis te kweken in je tuin.Naar het schijnt zijn er al proefprojecten gestart.Ja, dan heb je natuurlijk superverse vis.

Morgen rabarberconfituur maken, alles staat al klaar.Het moet nu een nachtje rusten en morgen koken.

Mijn taart met gemalen mais was heel lekker, is voor herhaling vatbaar.Met een beetje rabarbercompote erbij en bestrooid met bloemsuiker zag het er mooi uit.

Dames, tot morgen.

Helena van Troje

12 mei 2018, 00:34

Hallo,

Wat gaan ze nog uitvinden? Alle mensen een kip op hun appartement, welja, voor wanneer een koe, een geit, twee varkens en een schaap in mijne hof? Ik ben nu al kapot van gewoon mijn huis en mijn tuin te proberen in de hand te houden, zie je mij al die beesten en groenten ook nog verzorgen? Degene die dat uitvindtheeft waarschijnlijk nog nooit een aardbei, erwt, asperge of bloemkool zien groeien....en van zijn leven geen schop in zijn pollen gehad.

Ah ja en dat schaap en die geit zijn dan om mijn eigen wol te spinnen en pullovers van te breien  :roll: :P :?
Beetje realistisch blijven. 

Vroeger gingen we om melk bij de boer, die zijn eigen koeien had en nog met het paard zijn land omdeed.
Vroeger teelde mijn grootvader zijn eigen groenten en aardappelen en had hij een boomgaard met massa's fruit, groot en klein en hield hij kippen. Maar mijn grootmoeder heeft nooit een job gehad en had alle tijd om voor het huishouden te zorgen. Hij kwam thuis en stak zijn voeten onder tafel. Als hij lekker gegeten had van zijn eigen oogst, ging hij naar het veld, om daar te werken tot het donker werd. Thuisgekomen rookte hij nog een lekkere sigaar, speelde een paar spelletjes Engelse Wip en ging slapen.

Ik ben reuze blij met een vergiet verse spinazie en een pak lekkere verse kervel va de buurvrouw, maar zelf telen daar ben ik echt n iet voor in de wieg gelegd.

Kan er mij iemand uitleggen wat bloemen "koppen" is?

Nu ga ik er toch echt in kruipen. Het is weeral veel te laat... 

Oh ja, Anjelier, zijn dat gedroogde abrikozen voor in de rabarberconfituur? Laat jij die ook een nachtje staan om de suiker er te laten intrekken. Want dat groeit er wel welig in mijn tuin rabarber.