In de Vier Seizoenen reeks 13 Winter

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken

06 feb 2019, 16:44

Hallo iedereen,

Clive: Spaanse woef heeft het ook al voorgehad dat er een draadje uit zijn poep hing.Als hij stukjes van zijn touw bijt, durf hij die opeten.

Volgens dochterlief ruikt het hier lekker.Ze is pas aangekomen en wist niet of die geur van hier kwam.Op het kookvuur staat een kipje te braden, doe daar altijd verschillende kruiden op en groenten uit de diepvries.Straks eten we kroketten met appelmoes en kip.Is ook al lang geleden.

Gisteren schrok ukkepuk toen ik hem afhaalde van school.Waarschijnlijk zullen zijn ouders het hem wel gezegd hebben, maar zal hij het vergeten zijn.Eerst verbaasd en dan heel blij.Op de terugweg naar huis, moest hij op het verhoogde muurtje lopen aan de school, aan de hand natuurlijk.

Dames, tot morgen allemaal.

mariajohanna

06 feb 2019, 17:59

Goede avond iedereen,
Het is hier tegenwoordig zo druk .....
Vandaag naar de bank geweest en manlief is meegewerkt. Eerst met de bus, dan een eindje te voet, daar wat zaken afgehandeld, terug wat te voet naar horlogewinkel voor nieuw horlogeband voor manlief, dan nog naar electrozaak......
Dan terug naar de bushalte waar gelukkig een zitplaats was. 
We waren alle twee blij dat we terug thuis waren .......

Oei, omaC,  toch de griep niet aan het krijgen ? Hopelijk niet....

Ja Mammyretro, ik heb ook die mail gehad en hem verwijderd. Wees gerust hoor, het is niemand die hier komt schrijven. De fouten en verdraaide zinnen wijzen er op dat het fraude is.

En nu gaan we een boterhammetje eten .....

Iedereen nog een fijne avond en tot .... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive

06 feb 2019, 19:42

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

Mammyretro, krijg ook vaak van die spookmails, doe ze gewoon niet open en verwijder ze meteen. En HVT, dat is niet harteloos, maar gezond verstand. 

Oma-C, je voelt je echt niet lekker, niet te lang wachten de dokter te waarschuwen hoor. Las gisteren  dat de griep ook weer in het land is. Wens jou veel beterschap. 

MJ, dan hebben jullie een hele tocht gedaan. Manlief zal wel moe zijn. En zo druk. Is hier soms ook het geval, dat er van alles en nog wat in mijn agenda staat waar ik eigenlijk geen vat op heb. 

Anjelier, Ukkepuk dan verbaasd jou te zien, maar dan heel blij  :D. Prachtig moet dat zijn. 

Manlief had net gebeld, had een drukke dag achter de rug en voor de boeg.

Er scheelt iets met mijn GSM,  als ik een whats app krijg , hoor ik geen geluidje en heb hem thans terug juist ingesteld, maar niets helpt. Is vervelend want heb dat ding niet altijd in het oog natuurlijk. Zal de ouderdom van de GSM zijn, denk ik. 

Was tussen de regendruppels door een ommetje gaan maken met Matice, moet nog fatsoenlijk leren wandelen. 
Is nog heel vlug afgeleid, nu ja, het is dan ook nog een pup natuurlijk en oefening baart kunst.

Zo, ga nog wat bankhangen tot het tijd is om Matice slapen te leggen en dan ga ik zelf bedje in, zit al in pyjama.

Liefs aan elk van jullie en beterschap aan de zieken. 

mammyretro

06 feb 2019, 20:00

goede avond 

helena ,het was dat die mail van iemand die ik kende met haar naam 
enfin ,heb hem direkt in de prullen mand gedaan ,en zoals clive 
het zegt ,is niet harteloos 
want als de p.c blokeerd ,dan staan we met de brokken 

hoop dat mijn hoofdpijn morgen over is ,is al van maandag dat ik 
ermee loop ,ondanks doliprane 

fijne avond ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Helena van Troje

06 feb 2019, 20:24

Dat klinkt niet zo goed oma-C.
Zus liet ook weten dat ze een verkoudheid had en koorts.
Moet nog eens vragen wat de dokter zei.
mammyretro hopelijk gaat je hoofdpijn vlug over.

Wat was dat voor een spel zeg!
Ik heb vandaag alleen d dampkap gedaan gekregen.
Ik heb ze voor een stuk open gevezen om ze proper te krijgen.
Maar dan terug ineen vijzen.... 
Ik was twee vijzen en rondellen kwijt.
Overla gezocht.
Al gaan zoeken naar andere inmijn doosje met rommeltjes.
Veel vijzen, maar niets bruikbaar. 
Tot ik ze terug vond in het kastje boven de dampkap.
Ik had ze daar gelegd om ze apart te houden omdat ze verschillend waren van de anderen...

Voor mijn part mogen de ontwerpers van dampkappen de rest van de eeuwigheid dampkappen uiteen en terug ineen vijzen en alle vettigheid afkuisen...Enfin, leve de soda kristallen!

Ik sat dus ene dag achter met mijn planning.
morgen dan naar d kine in de namiddag.
Dan moet een mens weer alles laten vallen, ander kleren aandoen, die fiets op...

Slaap wel iedereen en snel weer beter aan de zieken!

zwanenmeer

06 feb 2019, 22:30

Oma C : hopelijk niet ziek worden ... snel beterschap ..
HVT :  ik heb ook die rare mail gekregen en ongeopend in de vuilnisbak gegooid ....

De voorstelling gisteren van " Hommage à Brel " was fantasties/ Na de voorstelling is de  zanger/acteur Filip Jordens nog met ons een pintje komen drinken en vertellen/ fotos maken  :-) Het was super fijn ! 

Aan alle zieken en herstellenden :  goed rusten  en hopelijk snel weer beter ..

Slaap goed iedereen ! :-) 
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Muddy Maddy

07 feb 2019, 07:01

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren moest ventje halsoverkop naar zeebrugge sassen daar de LoMa wèèr in de problemen zit met hun kas. dus middagje vrij afgelast. heeft weer niet goed geslapen, enfin niet, want de problemen met tuutje zitten te warrelen in zijn kop. En straks hebben we nog problemen met Gimly ook.
Oma C: niet ziek worden!
Ik ging gisteren vol goede moed moppen, maar omdat ventje belde dat hij weg moest, dacht ik ga eerst die reuzenaardappel schillen en mijn nog goede uien snipperen om uistoemp te maken met gebakken gehaktballetjes. Ik snij toch wel niet in mijn duim zeker? Bloeding wilde niet stoppen, dus met zo'n rood/wit doekje van zo'n rol rond mijne duim bij buren veranda gaan aanbellen aangezien buurmeisje in de chiro zit moesten zij iets van Ehbo kennen. Buurvrouw was aan het poetsen en zij zit in de zorg dus heeft zij mijn duim gedaan. Ze zei dat er regelmatig iemand iets voorhad toen ik keek naar een supergrote Ehbo doos, daar ze zelf hun brood en soms charcuterie snijden. Dus moppen moest ik uitstellen. heb dan een potje noedels bolognese gemaakt en dat opgegeten ipv mijn geplande maal.
Moesten zij niet thuis geweest zijn was ik naar de apotheek om de hoek gelopen, daar die nog nipt ging open zijn. ik vraag me af waarom mijn bloed nu niet stolt. Suikerwaarden meten werd ook nutjes daar de cassette over datum was. prijskaartje voor zo'n cassette ( ipv staafjes) was in ' 17 al over de 50 euro. 't zal nu meer zijn.
Moppen zal voor van het weekend zijn als er ten minste niets anders tussenkomt of gebeurt.
Vandaag naar dokter en ventje las mijn lijst van medicijnen en zuchtte diep. Ja, zeg. Best dat ik niet in america zit waar meer dan de helft van de bevolking zich zelfs geen doktersbezoek kan permiteren, laat staan medicijnen. Je gaat dan naar zo'n free clinic waar een overwerkte dokter zit. en als je geluk heb, is er zo'n louche vertegenwoordiger daar die gratis proef medicijnen uitdeelt... voer voor een boek, maar mijn koppeke dwaalt ook af. ik zag mij in gedachten al met die duim weer op spoed zitten. Gelukkig is de mijne( damiaan)van spoed en volgende week de slechte. eigenlijk mag ik niet mee met de andere ivm met mijn nek. briefje vragen aan dr en geheid is ze het vergeten. heb dus een brief opgesteld. als ventje gebeld heeft, de rest bijschrijven. 
Gisteren heeft het heel de dag geregend en vandaag is er veel wind.
Gimly wil eten, maar ik denk dat het weer gastro-interitits gaat zijn dus mag hij dan maar alleen korrels. Hij vertoond alle tekenen ervan.( spiegelgedrag volgens M.)
Van george denk ik dat de aanvoerbuis van het waterreservoir verstopt zit. A. heeft die drie maand geleden uit elkaar gehaald en afgekuist en weer in elkaar gestoken. Dus we gaan dat weer eens op de "to do" lijst zetten. daar staat die kapstok ook op, maar dat zal wel nog een heel eind duren gezien ventjes humeurige toestand. Moet vandaag ook weer naar de verzekeringen bellen. En ik moet dan straks naar Gimly's dierenartse bellen voor een voorschrift voor metacam. Ze moet dan maar langs komen om het te brengen. laatst zat het in de bus.
Ventje klonk niet heel bemoedigend. zal vragen aan de dokteres als ze hem iets voor te slapen kan voorschrijven voor deze ene keer: ze zal wel weer tegenpruttelen gelijk gewoonte maar dan als ze niets voorschrijft, spookt dat ook bij mij met andere gevolgen. En zij hebben ook een kast met staaltjes van geneesmiddelen, dat ze daar dan iets uit meegeeft. Ze weet dat ik soms voorraden moet aan leggen om een maand of twee/ drie te overbruggen. En nu zeker met dat geval van tuutje. Had 100 euro gespaard voor boeken en action materiaal, heb dat uitgegeven aan levensmiddelen. Als ik zoiets tegen mijn moeder zeg, verklaard ze me zot. Met zijn loon moeten we ruimschoots toekomen, zegt zij. Ja, zonder extra kosten.
Die mail waar jullie van spreken? niet gehad, want via de pc kan ik niet meer op mijn g-mail. moet die via de gsm.
Positief nootje: de dagen worden 's morgens vroeger lichter!
ga na het posten een film op vitaya opnemen. denk dat ik deze middag op boodschappen ga moeten en naar de bank, want ik moet naar de apotheek, 1 winkel van de ldl en drie van de bank.
Fijne dag!
Cats Rule!

clive

07 feb 2019, 08:37

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Mammyretro, al hoofdpijn van maandag ? Zou daar toch niet te lang mee rondlopen als ik jou was. Sorry voor de bemoeienis  :oops:

HVT, je hebt misschien een al wat oudere dampkap. Daar is inderdaad veel werk aan en geen leuk werk. Zelf heb ik gisteren ook mijn dampkap gedaan, maar dat is op geen tijd gedaan, moet enkel de 3 ijzeren panelen losklikken en in de vaatwasser stoppen en klaar is Kees; Doe dat normaal elke maand. 
En nu ben je achter met jouw planning, doe het maar rustig aan zodat je je niet overdreven vermoeit, morgen is ook nog een dag. 

Zwanenmeer, de " Hommage à Brel " is dan superfijn meegevallen en dan nog een meet en greet met de zanger. Jouw week kan al niet meer stuk. Ben echt blij voor jou. 

Muddy Maddy, oeps , in jouw duim gesneden. Mijn bloed stolt ook niet en in die mate dat ik dan met een rood hoofd van schaamte doorverwezen wordt naar spoed. Pas dus altijd razend op als ik iets aan het snijden ben. 
Hoop dan dat je in het weekend kunt moppen en dat er niets tussenkomt. Succes bij de dokter vandaag en vergeet jouw lijstje niet mee te nemen. En Gimly weer wat ziekjes  :(, dus terug tijd voor zijn korrels Hoop dat hij vlug beter wordt. Misschien kun je "George " dan wel zelf maken. Over een paar weke  terug werkte mijn steamer niet meer en gaf een bepaalde foutmelding. Bleken er  gewoon wat kalkrestjes in de waterafvoer te zitten. Manlief heeft dat dan zelf kunnen maken en  nu werkt hij weer prima. Er was dus geen technieker nodig. Fijne dag voor jou ook.

Oma-C, ik hoop dat ik jou vandaag kan lezen en dat je je niet zieker voelt dan gisteren, ben een beetje ongerust want als jij hier al komt schrijven dat je je echt niet goed voelt is het menens. 

Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilkaar maken en een machine tere was doen en deze dan gaan ophangen.
Zou graag boven alles gedaan hebben  + de keuken en de living dweilklaar gedaan hebben, voordat ik naar 
ex-buurmeisje fiets. Wil daar rond 14.00H zijn, blijf dan een tweetal uurtjes , kom dan naar huis en begin dan aan de benedenverdieping.  En dan is alle HH voor vandaag gedaan. Moet dan nog met Matice gaan wandelen, ben wel echt blij dat het langer licht is. Als ik fiets heb ik geen last in het donker, maar loop niet graag te voet in het donker. Heb dan ook altijd mijn GSM mee als ik buiten kom. Niet dat ik zo bang ben aangelegd, maar het geeft mij wat zekerheid. 

Manlief zou deze nacht terug thuis zijn. Dan is Matice al lang slapen. En ga hem ook niet midden in de nacht uit zijn bench halen, want dan denkt hij misschien dat ik dat voortaan elke nacht ga doen en dat is uiteraard niet de bedoeling. Stipt om 06.30H is hij wakker, maar maakt dan wel geen lawaai en wacht rustig in zijn bench tot ik hem eruit kom halen, drinkt dan eerst en gaat dan naar buiten, komt terug binnen en dan staat zijn VIYO klaar om op te drinken,  weeg dan zijn voeding en doe zijn kommetje vol. Wil nog steeds niet eten of drinken uit de grote kommen, houdt zich koppig vast aan zijn puppykommetjes. Gekke pup. 

Zo, hoop van harte iets te lezen van Oma-C. Als ze niet te ziek is natuurlijk; 

Moet volgende week ook al terug naar de huisdokter voor 2 spuiten tegen pneumokokken voor mijn longen en daarna elke 5 jaar een rappel . Dus dat valt nog mee. Heb intussen ook de goedkeuring gekregen voor mijn medicatie voor mijn longen. Ben daar nu mee bezig. 

Wens iedereen een fijne donderdag, heel veel beterschap aan de zieken en een knuffel voor wie hem kan gebruiken Liefs. 

Oma-C

07 feb 2019, 09:40

Goede morgen iedereen, redelijk goed geslapen
Heb me gewassen en een half boke gegeten
nog altijd met bibberbenen... nog altijd niet 100%
maar rustig aan... en af en toe eens wat bankhangen
De tijd nemen om te rusten met een dafalgan
en warm citroenwater gaat er goed in 
Ik heb kippenbouillon uit de vriezer gehaald
Dat warm opdrinken helpt ook bij zoiets
Beetje geduld en dan komt het wel in orde
Groeten allemaal en tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

mammyretro

07 feb 2019, 11:26

goede morgen , ,

clive ; ;die hoofdpijn komt en gaat , ,vandaag is het beter , ,ik denk dat ik vermoeid ben 
en daarom hoofdpijn heb ,en is geen bemoeienis , ,is alleen een raad die je heeft 
hier mooi weer ,de zon schijnt ,maar t'is koud
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

anjelierken

07 feb 2019, 18:31

Hallo iedereen,

Ik ben hier zowel alles aan het lezen ,als naar Jeroen Meeus aan het luisteren :D.De tv staat aan.Zo kan ik ook een beetje volgen wat hij klaarmaakt.

Manlief loopt hier ook al een dagje met hoofdpijn.Kan dat soms hebben zonder aanleiding.

Heb ook gelezen dat de griep in het land is.Manlief is ingeënt, ik niet, doe dat nooit.

Nu staat het regionaal nieuws op, zo weten we wat er gebeurt in de streek.

Dames, tot morgen allemaal.

mariajohanna

07 feb 2019, 18:48

Goede avond dames, 
Weeral een dag voorbij..... het gaat me allemaal wat te vlug. 
Vandaag ging ik veel poetsen, ..... niet dus. Wel veel de baan op geweest voor alles en nog wat. Wel geen regen gehad, wel veel wind. 
En nu 'welverdiende rust' in de zetel, voor de tv .......... 
OmaC, gaat het terug wat? Warm drinken en goed binnenblijven zal wel het beste zijn......

En Mammyretro hoofdpijn..... Hopelijk is het enkel te wijten aan vermoeidheid en blijf je er niet te lang mee zitten.

Het is precies de tijd van de 'dampkappen' ! Wij hebben de onze ook al proper gemaakt. Het is nog een oude, zo eentje waar je nog een doek moet tussensteken . Altijd blij als het gedaan is. 

En nu echt met mijn beentjes omhoog......

Dames, iedereen een heel goede avond gewenst, maak het binnen zo gezellig mogelijk, en tot .... de volgende........
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje

07 feb 2019, 19:30

Blij dat ik kan melden dat blok nummer twee van het keukenproject afgewerkt geraakt is vandaag.
Ook nog naar de bib, de kine, de beenhouwer en de bakker gereden, boodschappen gedaan in de superette.
Maar wel lasagne gegeten, die ik eerlijk gekocht had.
Die poef had ik net niet meer om nog uitgebreid te koken.

Morgen blok drie en hopelijk is het dan gedaan.

Dat is dan toch al de keuken.
Ja die dampkap dat is een regelmatig weerkerende bezoeking.
Mijn filters mogen in de vaatwas, maar dan zijn die echt niet proper.
Ik denk dat ik eens nieuwe ga kopen vooraleer ze die niet meer produceren. 
Maar dan is er nog altijd de binnenkant en het schuifje dat moet gekuist worden.
Ik ga niets meer bakken denk ik, tenzij in de oven. :?

Aan de zieken snel weer beter aan de gezonden geniet van de avond. 

clive

07 feb 2019, 19:52

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

Manlief is al op de luchthaven van Wenen, in Bratislava is er geen. En Wenen is dan een luchthaven om te huilen, zegt hij altijd. Na 20.00H ongeveer is daar alles dicht, dus geen hapje of een drankje. 

Vond het koud op de fiets, vooral de wind maakte het koud. Nadien gaan wandelen met Matice.
En me dan gaan douchen en een pyjama aangetrokken. Lekker warm. 

Zo, heb nimmer zoveel te vertellen. 

Beterschap aan de zieken en zij die pijn hebben. Liefs.

Muddy Maddy

08 feb 2019, 07:07

Goede morgen seizoentjes,

De verspilde tijd bij de dokter gevuld met spelletjes. was toch bijna Drie kwartier dat ik daar zat. Zat me natuurlijk op te winden en bleek ook uit mijn bloeddruk. had dus een brief geschreven. heb ventje met uitzondering van 1 keer een halfje van mijn diazepam van 5 mg mogen geven, hij is toch nog wakker geworden! ik ben moe en kan niet in slaap geraken en 's morgens zoals nu, een groot half uur nodig gehad om uit bed te rollen en naar beneden te komen trapje voor trapje.
En zoals we al verwacht hadden: binnen 3 weken wil ze een bloedtest!!! ( was wel een halve kilo kwijt maar in 4 weken is dat te weinig zei ze, waarop ik: een halve kilo is toch al een halve kilo!! Ja, van mij krijgt ze zelden gelijk, ze heeft weeral de diazepam verkeerd geschreven, ditmaal 2 pillentjes van 5, maar een kleine doos! Binnen drie weken zal ik dan weer een nieuwe nodig hebben. Je moet ogen op je kont hebben als het komt bij voorschriften. heb wel een attest gekregen voor ziekenvervoer dat ik in geval van spoed, niet naar het andere ziekenhuis moet. Ze vroeg of het aangeraden was, ja, zeker al sinds die nekdenervatie.
Het zijn ook weer de facetten van de nek die nu lamgelegd werden. de term heet nu algemeen polyarthrose. die professoren hebben niets anders te doen dan ziektes andere benamingen te geven me dunkt.
Ventje neemt 2, 6, dus als hij voor het nieuws thuis is, gaan we direct boodschappen gaan doen, moet nog lijstje maken. heb alleszins sodakristallen nodig, want ook bij mij moet de dampkap gedaan worden en de filters gaan, aangezien ik geen vaatwas heb en er nooit ene gaat komen, in kokend heet water met soda en een drupje dreft. Terwijl die weken kan het omhulsel ontvet worden met de spuitbus. Ook van opgeloste soda. A. heeft in al haar tijd hier steeds de dampkap uitgesteld. ze nam de bovenkant en zijkant een keer mee met de vod als ze de kookplaten gedaan had en de spatwand in inox.
Kwam toen ik van de apo, bank en winkel kwam ( is de griekse week en niet veel gevonden buiten een pakje soepstengels met look), buurvrouw tegen. ze stak me voorbij en riep al om me niet te laten verschieten mijn naam. ze vroeg hoe het met de rug was. nog steeds hetzelfde. ze vroeg met wat mijn duim gedaan had en lachtte toen ik zei dat die ruzie gehad had met een aardappel! ze vroeg of duim een stuk vlees erbij wilde. Wie wel vlees wil is Gimly die volgens ventje poepoe had gedaan nààst de bak.
hij had al ontbijt gehad van ventje. maar omdat het blauwe zakken zijn èn karton, was die op de trap gaan zitten sulken. ventje loopt dan haastig heen en weer. ( maakt mij als ik al beneden ben, al zenuwachtig, laat staan onze "gevoelige" snaar.)
Gimly wil niet naar zijn nieuwe dweil, al heb ik daar al kattenkruid op gestrooid en liggen zijn speeltjes ervoor. ik zal nog genoodzaakt zijn, zijn dweil met de hand te wassen ( dus het stukje dat vies is ) en hem terug te leggen.
Moet fiscaal attest DC doorsturen om te laten afprinten. ik heb hier geen printer en ook niet het adobe of wat dan ook programma.
seizoen 1 van cold case is ook uitgekeken en weggevaagd. Gisteren frietjes en heb dan het verhaal gehoord van zaterdagavond laatst. Kwam daar tegen sluitingstijd een kerel binnen helemaal onder het bloed, roepend dat ze hem gingen vermoorden. ze hebben onmiddelijk de rolluik van de deur naar beneden gedaan, politie gebeld. effectief zat er een bende nederlandse jongeren die bewapend waren! achter hem Net op het moment dat ze de frituur wilden binnenvallen via de ramen, arriveerde de politie met versterking en stoven ze weg. ging om een uit de hand gelopen drugsdeal. 8O :roll:. Dus daarom dat er al een tijdje politiewagens door de straten rijden... als je denkt dat ongeveer 4 jaar geleden je ze met moeite naar hier kreeg omdat er hier een dolgedraaid meisje rondliep te tieren dat ze d'r boyfriend ging vermoorden.... ( was vermoedelijk ook drank/drugs gerelateerd.)  In wat voor wereld leven wij? En dan heb ik het nog niet over spijbelende jeugd voor het klimaat.... zag van de week zo'n klimaatjongere een pakje sigaretten opendoen en de folie op de grond te smijten! heb maar niets gezegd. had mss anders een optater gekregen.
Ga boodschappenlijstje schrijven.
Fijne dag allen!
Cats Rule!