NACHTUILTJES (14) 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

08 mar 2019, 09:50

Afbeelding

Goede morgen iedereen,
een zonnige groet zolang ze schijnt zijn we weeral blij
maar het is nog een hele week wisselvallig
gelukkig niet al te koud, hoewel de wind niet gezellig aanvoelt... :roll:
die is nu een beetje geluwd... wat een verschil...
ik waaide hier bijna van mijn terras,
en dat bangelijke geluid erbij :roll: :oops:

Mooie foto's weer... plezant...
Dag Corry geniet van jullie etentje :)

frankje een mooie zonsopgang(ondergang
ik kan hierboven ook mooie beelden zien
van de zon (als ze er is)

Ik denk ook elke dag aan Michelly, en hoop dat
ze niet teveel moet afzien.... vreselijke ziekte die K
ik duim en mijn kaars brandt voor haar... :(

Dag jadi, je kan aan een nieuw jaar beginnen
de tijd gaat snel.. geniet van wat kan en je graag doet :lol:

Alle uiltjes een aangename vrijdag en straks
een mooi weekeind... maak het fijn ondanks het weer :)
ik ga nog een beetje verderpoetsen... tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

greetie

08 mar 2019, 10:17

Afbeelding
Zonnig weer, te voet naar superretje :D
Droogkast draait!
Deze avond naar een modeshow, met toedoen van de kvlv, weinig zin zeker heb nog niets nodig , maar wel voor het gezelschap :D

Corry, mooie foto's gezien van de meisjes!
Geniet van jullie etentje met Stafke s verjaardag :D

Groetjes
Greetie

Assa

08 mar 2019, 11:41

Goede middag allen

Hier is er iets minder wind dan gisteren, tot nu toe droog
heb veel mooie foto's gezien, nu geen tijd om te blijven plakken
vertrek naar de winkel, moet ook gebeuren
als ik tijd heb kom ik straks terug

Wens aan iedereen een fijne dag.. assa

Michelly ik denk ook aan jou, hopelijk gaat het een beetje.. sterkte
Groetjes van assa

Ritavdm

08 mar 2019, 14:23

Dag allemaal.... niet het tijdschrift hé maar alle uiltjes hier.

Leuke drukke dagen hier met helaas weinig tijd voor jullie dan maar dat zul je me niet kwalijk nemen zeker.
Toen ik gisteren tussendoor dan toch ff tijd kon maken was alles hier op slot.

Je weet als ik een vd kleinkinderen heb dan wil ik me tenvolle ervoor inzetten vanalles en nog wat samen doen, vanalles met uitzondering van digitale dinges :lol: dus pc toe.

Gisteren stond er een museumbezoek op het programma; vandaag hebben we al samen gekookt, wafeltjes gebakken, de Halletoren van Ieper beklommen, met opa dan toch ik heb ondertussen een paar boodschappen gedaan en nu is hij gaan sporten met de opa.

Gisteren :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag :

Afbeelding
Afbeelding
Oud maar niet Out

Ritavdm

08 mar 2019, 14:28

IK zie nu dat ik gisteren blijkbaar een verjaardag gemist heb.

Zou Jadi het mij kwalijk nemen of zou ze nog een stukje taart voor mij overgehouden hebben ???

In ieder geval JADI HB !
Afbeelding
Oud maar niet Out

jadi

08 mar 2019, 14:51

Ritavdm schreef:
08 mar 2019, 14:28
IK zie nu dat ik gisteren blijkbaar een verjaardag gemist heb.

Zou Jadi het mij kwalijk nemen of zou ze nog een stukje taart voor mij overgehouden hebben ???

In ieder geval JADI HB !
Afbeelding
Ba nee ik ben niet kwaad hoor, zo heb ik er twee dagen hé...
Hartelijk dank

't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Oma-C

08 mar 2019, 15:06

Afbeelding

Even koffiepauze, de poets is gedaan
blij dat alles weer netjes is :wink:
groentesoepje staat te koken en
het ruikt weeral lekker... straks mixen
en de balletjes erin doen dan laten koelen
en verdelen in potjes voor de vriezer
dan heb ik weer maar te pakken :wink:

De zon is weggeweest en we hebben
een goeie regenbui gehad nu schijnt ze weer
maar er zitten nog dikke wolken klaar...
het is minder koud doordat de wind minder is :roll:
maar de weerman belooft nog geen lente :oops:

Rietjes je hebt de handen vol als je zo'n jong bezoek hebt
hou ze maar bezig zonder IT hé de jeugd :lol:
mooie foto's ... bedankt :)

Yorkske, nog steeds geurhinder... dat is toch
niet normaal in een nieuwe woning :roll:
Ben benieuwd wanneer het opgelost geraakt... :oops:

Vrouwendag vandaag...? ik voel er niks van...
maar ja de dagen moeten een naam krijgen... :lol:

Aan alle uiltjes, nog een fijne dag verder, ik ga
nog eens in de andere sennetstraatjes rondwandelen
en dan de soep mixen... Groetjes aan iedereen en tot :wink: ....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

jadi

08 mar 2019, 16:16

Afbeelding
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Ivette

08 mar 2019, 16:21

Rietjes, wat een supersupersuperschone foto's van Ieper! Geen wonder dat de kleinkinderen graag bij jullie komen en dan geen nood hebben aan alle digitale dingen!

Ik zal eens proberen of ik hier de commentaren van mijn zoon in Venetië kan plaatsen:
De dag kondigde zich zeer goed aan met een zonnetje dat snel aan kracht won en er alle schijn van gaf vandaag de wolken buiten de lagune te zullen houden. Na de middag kwam echter een koude mist uit zee opzetten, die het prille lentegevoel enkele uren wegblies.
Na vijf uur kwam de zon weer tevoorschijn maar had dan al veel van haar kracht verloren.

We startten met een boottocht naar de zuidwestelijke tip van Venetië, waar in de Giardini de biënnale wordt gehouden. Er was behalve enkele verlaten paviljoenen nu niet veel van te zien.

Van hier ging het te voet verder langs oevers, kanalen en brugjes, pittoreske pleintjes, verlaten kloosters, overwoekerde villa’s, gezellige marktjes, donkere steegjes, fraaie paleizen en zeer zeldzame zitbanken (waar we nooit een plaatsje vrij op vonden).
We ontmoetten gondeliers die hun tochtjes van 35 minuten voor 90 € probeerden te slijten. Carnavalisten in de kleurrijkste gewaden, met pluimen waar je het ook maar kon denken, dus ook in hun gat. Op de marktjes werden de kraampjes steevast door goedkopen oosterlingen bemand. Ronselaars probeerden ons hun restaurantje binnen te drijven maar vingen bot. De kerken waren kil en donker, niets van de praal die we van Italiaanse kerken kennen.

De winkeltjes boden artikelen in het breedst mogelijke prijzenspectrum aan, gaande van goedkope Chinese brol tot luxe-artikelen van Hermès, Louis Vuitton, Dolce en natuurlijk ook Gabanna.

De dikke toeristenstromen wezen je zo de weg door de steegjes met winkeltjes, want dat was natuurlijk wat al die mensen wilden zien. Honderd keer hetzelfde winkeltje met lederen handtassen, tweehonderd keer dezelfde Venetiaanse Caranvalsmaskers en driehonderd keer dezelfde glazen souvenirs.

Op San Marco troffen we Florians pasticceria aan. Centraal op het San Marco plein, een mooie zaak met een antieke look en een patine waar zeer waarschijnlijk bewust niet aan geraakt wordt. Je raakte er pas binnen na even de wachtrij te hebben gedaan, om dan 10 € voor een hopelijk lekkere koffie neer te tellen.

Maar Venetië kan zich dat veroorloven. Iedereen valt voor de charme van deze aparte stad. Een stad die oud en versleten is, maar net daarom een uitstraling heeft die zijn gelijke niet kent.

Afbeelding

Afbeelding
Ivette

Ivette

08 mar 2019, 16:26

Vervolg van het Venetië verslag:
Vandaag ging het naar Burano en Murano, twee eilandjes ten noorden van Venetië. Het zijn kraaknette, kleurrijke plaatsjes, net zoals hun grote zuiderbuur doorweven van pittoreske kanaaltjes.

Burano is nog echt een dorp gebleven, Murano heeft een heus Canal Grande met palazzo’s, zij het natuurlijk veel minder spectaculair dan deze in Venetië. Murano wordt wel eens het glaseiland genoemd en dat merk je : overal zie je glasblazers aan het werk in hun kleine ateliertjes. Deze bevinden zich meestal als bijgebouw naast een veel grotere winkel waar weelderige glaskunstwerken worden aangeboden.
Foto van de kleurrijke straten in Burano:

Afbeelding
Ivette

Ivette

08 mar 2019, 16:32

Vervolg Venetië:
Venetië gaf op onze laatste dag nog eens het beste van zichzelf en tooide zich in een waterig zonlicht zoals je dat enkel in het prille voorjaar kan zien. Geen schreeuwerige tinten maar eerder zachte pasteltoetsen streelden het ego van de stad die fier haar kanalen en gebouwen aan onze blik prijsgaf. We kwamen ogen tekort nu het er allemaal veel minder druk aan toeging : carnaval was voorbij en er daalde een relatieve rust neer over de pleinen. Je had nog wel de toeristen van altijd, maar die horen er gewoon bij als de gondels en de duiven.

We hebben veel respect voor de kruiers.

De kruiers zijn de mieren van de stad, die zorgen voor de bevoorrading via de alomtegenwoordige kanalen. Bij gebrek aan rollende voertuigen wordt alles met de meest uiteenlopende boten binnen en buiten gebracht.
Je hebt boten met afval die met een ingenieus kraantje containers in het ruim storten. Je hebt gele boten van DHL of ambulances, rode van de brandweer, blauwe van de carabinieri en paarse voor de begrafenisondernemer. Bouwstoffen, stellingen, wijnvaten, bierbakken, zelfs afgebroken carnavalkraampjes zie je in boten passeren. Er zijn zelfs boten voor de ruimdienst, te herkennen aan een lange tank met zo’n typische accordeondarm, net als de strontkar bij ons.
Geen wonder dat de aanvoer hier technisch gezien omslachtiger en dus duurder is. Als je hier dus een pintje drinkt met een prijs als bij ons, dan moet het wel door een of andere sukkelaar die niks verdient zijn geserveerd

Afbeelding
Ivette

Michelly

08 mar 2019, 17:12

Dag allemaal. Ben van deze namiddag terug thuis; Maandag weer terug naar het ziekenhuis voor een infuus maar mag daarna terug naar huis. Ben dus weer 15 dagen in het ziekenhuis geweest.Kan niet via mijn Ipad berichten plaatsen. Ik vind het vreselijk wat ze weer uitgestoken hebben met Seniorennet. Als het echt teveel gehaspel wordt, haak ik gewoon af. Dit is een site bedoeld voor senioren en ik zie niet in wat hierbij nog voor senioren is. Ben boos want heb geen fut om al die onnozele foefkes in mijn hoofd te steken. Kan er dat echt niet bij hebben, daarvoor ben ik te slap en te ellendig.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

corry

08 mar 2019, 17:41

Inderdaad Michelly het is niet te begrijpen hoe moeilijk ze het gemaakt hebben.

Toch blij je te lezen, wat een ellende waar je door moet.

Stuur je via deze weg een welgemeende zachte knuffel. ❤️
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

08 mar 2019, 18:37

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Bekske

09 mar 2019, 09:27

Afbeelding