In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

granny M

30 jan 2021, 11:20

Goede morgen dames !
Het sneeuwt hier in ienie-mienie vlokjes ! Je moet wel met het vergrootglas kijken ...
Zus is net weg, ze zal bellen als ze onderweg naar haar ( 5 k.m.) ingesneeuwd raakt, dan kom ik met hondje van de buurtjes haar uitgraven... :D
HvT, misschien een tip ? Je kunt op de site van Klara / De liefhebber zien, wat de play-list is van vandaag ...
Edwina, natuurlijk ben je welkom, zoals eerder geschreven is het moeilijk om hier de juiste goede raad te geven. Maar als je het eens van je af kunt schrijven, helpt dat misschien ook wel een beetje. En ik weet wel dat er met je meegeleefd zal worden.
Ik duik lekker in de w.e. gazet en wens iedereen een fijne zaterdag ( veldrijden voor de liefhebsters onder ons !)

Helena van Troje

30 jan 2021, 11:50

granny M schreef:
30 jan 2021, 11:20

Zus is net weg, ze zal bellen als ze onderweg naar haar ( 5 k.m.) ingesneeuwd raakt, dan kom ik met hondje van de buurtjes haar uitgraven... :D
Ik zie het al gebeuren en het hondje een vaatje cognac aan zijn halsband !

Wat die play-list betreft: het was een heel gevarieerde!
Ik lees die boeken van Toni Coppers haar gast van vandaag wel graag.
Hij heeft een aangename stem, maar hoort zich zelf graag praten denk ik.

Wat die gazet betreft, de mijn is aan het drogen...
Laatst gewijzigd door Helena van Troje op 30 jan 2021, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Oma-C

30 jan 2021, 12:04

Goede middag allen,
hier ook sneeuwvlokjes, meer natte sneeuw denk ik
maar als het zou gaan vriezen :roll:
kan het nog gevaarlijk worden, in 't oog houden dus...

granny M, ik zie het ook voor mij :lol: jij met dat hondje
jouw zus gaan uitgraven :lol: :lol: dat komt in de krant denk ik :D
maar een beetje fantasie mag hé dees dagen... :wink:
en een klein zakflesje drank om warm te krijgen is ook al goed, hahaha
al is het maar een warme chocomelk :D :) :mrgreen:

clive en M-M nog niet gezien hier.. hopelijk alles goed :roll:

De was is droog en opgevouwen, straks alles in de kast leggen
en vanmiddag naar de cross in Oostende kijken,
als het daar ook regent kan er nog slijk aan te pas komen
waar er gras ligt... :roll: :mrgreen:

Smakelijk eten en tot straks nog eens :wink:
hier is het een omelet met een boke :oops: heel gewoon!
vandaag de meisjes en de jeugd(jongens) en morgen de groten :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

edwina

30 jan 2021, 12:35

goedemiddag,

alvast bedankt voor de reacties, het doet al deugd om het eens te kunnen neerschrijven.

hier veel regen, hopelijk stopt het straks want ik zou graag eens gaan wandelen met mijn hondjes
2 jack russels van 14 en 13 jaar oud

daarnet mooi berichtje gekregen van mijn oudste dochter : mama wij hebben heel veel respect wat je allemaal voor ons gedaan hebt en nog doet, zoiets doet heel veel deugd

fijne zaterdag nog voor iedereen !

granny M

30 jan 2021, 14:04

Edwina,
Dat je van het berichtje weer gelukkig wordt is fijn om te lezen. Houden zo. En hier zitten nog andere honden/poezen bazinnetjes, je zal de verhalen wel lezen de komende tijd. Maar 13 en 14 jaar, dat zijn ook al "senioren"

Hier is het nu weer droog, ik heb geen s.o.s. ontvangen van de zus, ze zal wel thuis geraakt zijn...

clive

30 jan 2021, 14:44

Afbeelding

Goedemiddag Seizoentjes,

Edwina, welkom. Kinderen verdwalen wel eens en soms duurt het een tijdje dat ze in het labyrint van gevoelens de weg terug vinden. Sterkte.

Granny M, ik zag het zo voor mijn neus gebeuren, jouw zus ondergesneeuwd en de hulphond die komt aanrennen om haar uit haar benarde positie te halen :D :D :D . Je maakt mijn dag weer goed met dit hilarisch verhaaltje.

Oma-C, naar de wielrenners aan het kijken, het is ijskoud buiten, het zijn toch wel sterke mannen en vrouwen hoor, chapeau.

Anjelier, de werken achter de rug en je zit terug in het nieuw. Dat moet een goed gevoel geven.

Ik heb iedereen aandachtig gelezen, maar heb geen nota's gemaakt. En ik heb een echte zeef als geheugen.

Ben al gaan wandelen met Matice, het is ijskoud buiten, echt niet aangenaam. Maar daarvoor heet het winter zeker ? De lucht is ook veel te vochtig voor mij ( en voor veel andere Seizoentjes).

Manlief is kijken naar een andere koffiemachine. Hij heeft er ooit eentje gekocht van ILLY, maar daar kun je enkel zwarte ( en veel te sterke) koffie mee maken en dat lust ik niet. Eigenlijk is dat een miskoop geweest.
Maar nu ging hij kijken naar een andere waar je bv. ook koffie met melk kunt bij maken, dan heb ik er ook iets aan. Ben benieuwd met wat hij gaat thuiskomen, als hij er eentje naar zijn zin vindt.

Zo, ik ben nog geen 100%, maar alles is hier gedaan, ga me knus in de zetel leggen met een plaidje en een goed boek.
Liefs en een knuffel voor jullie allemaal.

edwina

30 jan 2021, 14:51

dank jullie wel allemaal voor de warme ontvangst !
en idd mijn hondjes zijn al senioren, maar ze stellen het nog goed ze :)

anjelierken

30 jan 2021, 18:57

Hallo iedereen,

Allereerst een hartelijke welkom voor Edwina.

Edwina: ik zou eens praten met zoon, open en eerlijk .Misschien is hij zich er niet van bewust dat je er verdriet van hebt.Praten kan veel ophelderen.

Ben deze namiddag naar vader geweest, hebben naar de cross gekeken.Volgende woensdag krijgen de bewoners hun 2de spuit.

Manlief is niet gaan wandelen met Spaanse woef, het was echt geen weer, altijd maar regenen.Spaanse woef is daarin echt gemakkelijk, als hij merkt dat manlief niet gaat wandelen, stopt hij met "zeuren", legt zich op de zetel en slaapt.Is echt geen moeilijke hond.

Ukkemeisje 2 kan al stappen , zolang ze 2 vingers heeft die ze kan vasthouden.Zal niet lang meer duren eer ze loopt.Zoonlief stuurt regelmatig foto's of video's door.Is al een tijdje geleden dat we ze nog gezien hebben.

Dames, tot morgen allemaal.

edwina

30 jan 2021, 20:23

Goedeavond iedereen,

juist een kleine wandeling gedaan met de hondjes, ik heb opgemerkt dat het bushokje hier wat verder
helemaal vernield is, pfff wat een wereld, nergens voel je u nog veilig ...

nog een fijne avond voor iedereen en voor later slaapwel

Muddy Maddy

31 jan 2021, 06:48

Goede morgen seizoentjes,

Ons Gimly heeft daarnet zijn klep wijd opengezet en hartverscheurend gemiauwd. Ik ben dan maar opgestaan.
Edwina, Welkom. ik treed Anjelier bij: Praten kan wel eens helpen. mocht dat niet lukken hem een brief schrijven. En wat een lief berichtje van je oudste dochter. oei, een vernield bushokje? Tsja, waar wij wonen zien wij soms ook sporen van vernieling. Sinds de avondklok van middernacht al wat minder, maar vroeger toen het jeugdcafè nog open was was dat een ander paar mouwen. na de sluiting gingen ze dan naar de nachtwinkel om nog blikjes bier te kopen of een fles wijn. Toen het buurthuis hier moest verhuizen wegens onbewoonbaar, hebben ze het jeugdcafè ook stopgezet.
Ik was maar wat blij dat het buurthuis verhuisde, want die hielden hier wijkfeesten die soms Drie dagen aanhielden en waar er zeker nog geen begrenzing op de speakers zat. ooit trad Bart karamel hier op en wij konden meedoen op de Marie- Louise in onze salon. ( was toen nog enkel glas)
Wendy die van wanten weet heeft hier ook nog gestaan en de overleden Lucy Loes. Toen zijn wij wel gaan kijken naar haar optreden. Onze buurman die DJ is deed haar klank en licht.
Een paar jaar later hoorden we dan dat Lucy Loes overleden was. een ferm madam hoor!
Maar bon, Anjelier: wat leuk dat ukkemeiske al kan lopen. Spaanse Woef dan ook niet echt een regenfan. Hier heeft het gisteren ook heel den dag geregend en geregend. voor vandaag geven ze straks sneeuw uit en ik hààt sneeuw.
Nu ligt ons bontjasje op pootjes te maffen! stuurde gisteren ventje naar bed om 8 uur! hij is al aan het reperteren voor de uursverandering zeker want ik vrees dat we daar nog niet vanaf zijn omdat dat geen prioriteit is in deze rare tijden.
Geen oog dichtgedaan vannacht: het is volle maan, ik had ijskoude voeten met het gevolg dat ik elk uur naar de wc moest om te plassen. Soms vraag ik me af of ik m'n plaspillen niet beter 's avonds zou innemen want overdag moet ik zoveel niet. :?
Clive: geen fan van straffe koffie? Ventje wel, maar die heeft het dan aan zijn maag. ook van brood heeft hij het nu aan zijn maag... :? Mijn grootmoeder maakte ze zo dat je het lepeltje in recht kon zetten. ze maalde haar eigen koffiebonen en toen de kelder eens overstroomde zag je zakken koffie en bonen ronddrijven in het rioolwater. van toen af was het koffie in pakjes. Ik zelf heb liever een milde koffie, een lungo, maar zonder melk. Toen we onze "george clooney" kochten was de melkschuimer aan de opkomst en daar stonden ze in media markt mee te demonstreren, maar wij hebben een model zonder melkreservoir dus. Wij hebben bijna nooit geen melk in huis. als ik iets met melk moet maken zoals kaassaus dan laat ik een flesje meebrengen of bezoek kan het doen met koffiemelkjes maar ik zou moeten kijken of die ik gekocht heb toen Irina hier nog werkte ( maar geen koffie dronk) nog houdbaar zijn. Anders moet iemand die melk in zijn koffie wil een schep poedermelk gebruiken. dat is voor mij nog de beste oplossing want ofwel vergeet ik of ventje de melk en poeder is lang houdbaar. anders maak ik mijn sausen van het begin: met een roux van bloem en boter. Naar gelang de aard van de saus gaat er dan (poeder)melk bij of bouillon.
Vandaag nieuwe soep maken. nu ventje 100% thuiswerkt kan er weer alle dagen soep gemaakt worden. Dat vult en is vezelrijk. en de vitamientjes niet te vergeten.
Ik heb gisteren gelezen dat een opvangkatje van de poezenhaven vitamine C moet krijgen. voor haar blaas. normaal geven ze cranberry ( veenbessen) maar dat vertikt Sandra om te slikken. dus een tabletje C. Met dat ze al drie maal met dat katje naar de dierenarts zijn geweest is de rekening al opgelopen naar 3000 euro en meer. Janet deed dan ook een oproep om hebbendingetjes te kopen voor de stichting. Of en donatie als het mogelijk was. ik doneer elke maand 1 euro voor Bartje ( en de rest van de poezenbende) Bartje heeft Downsyndroom en hij blijft kitten. ( met de nodige kittenkattekwaad)
Straks eens kijken of er een bericht is van Janet over de toestand van Sandra want het is zo'n lief snoetje. Ze komt uit Spanje, Bartje uit Transylvanië. Hij gelooft soms dat hij afstamt van graaf Dracula want als hij krabt of bijt moet er bloed bij komen.
Maar nu eerst de boerderij of ik geraak nooit aan die 90 ertsen die ik uit de mijn moet halen.
Na de boerderij de andere en een kopje koffie.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

Bekske

31 jan 2021, 09:23

Afbeelding

Oma-C

31 jan 2021, 09:50

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
een zonnige groet, heel wat anders dan gisteren
zo'n hele dag regen, nu weer last van teveel water
het kan niet weg.... :roll:

Dag M-M, Gimly is een vroege, vroeg gaan
slapen en vroeg opstaan :roll:
En je kan nu weer elke dag soep maken :wink:
lekker verse soep, 't is gezond en het smaakt altijd :lol:
zo weet je weer wat je te doen staat, altijd zorgen
voor verse groeten, en je kan ook regelmaat inbouwen
dat is ook goed voor de gezondheid :oops:

anjelierken, wat gaat het snel hé, dat ukkemeisje al bijna
loopt, het is lang geleden dat je ze echt gezien hebt
ja dat brengt corona mee... en woef kent het al, als het regent
dan zetelt hij de hele dag :lol: :lol: makkelijk hé :lol:

edwina, ja praten kan veel oplossen maar er moet
een wil zijn om te praten, en anders gewoon laten sudderen
kan je dochter eens met hem praten misschien.
dat zou ook al een en ander kunnen oplossen
je kan maar proberen... en ja het is overal wel iets :oops:

Dag Bekske een goeie zondag , zonnige dag
geniet ervan... :wink:

Allen een fijne dag en maak er het beste van... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

31 jan 2021, 10:03

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Al een behoorlijke strijk gedaan, normaal was ik nog eens op vrijdag, maar dat is er toen niet van gekomen , dus heb ik gisteren gewassen en vandaag dan alles gestreken. Ben terug bij.
Een aantal weken geleden was mijn goede horloge stuk. Die doe ik nooit aan als ik aan het poetsen ben, dan draag ik zo'n plastic swatch horloge. Enfin, naar de juwelier gegaan. De reparatie was aan de dure kant, maar volgens de juwelier zeker nog de uitgave waard. Maar dat is een zilverkleurige horloge en moeilijk combineerbaar met goud of goudkleurige juweeltjes. Manlief was bij mij, kwam wel de winkel niet binnen, maar terwijl was hij aan het kijken naar horloges van hetzelfde merk als ik er dus één heb. En hij zag er eentje liggen die zowel zilver als goudkleurig was. Manlief mocht dan binnen komen en hij laat de horloge uit de vitrine nemen. Maar die was wel mooi, maar ik had er geen wow gevoel bij. Dan laat de juwelier op zijn tablet een horloge zien, die totaal mijn zin was. Maar het is een horloge van een bepaalde lijn van dat merk en die lijn houdt ermee op, ze maken daar maar een aantal horloges van. En hij kan er nog 2 bestellen.
En dan zegt manlief ze te bestellen als een heel vroeg verjaardagscadeau. En dus kreeg ik vrijdag bericht dat ze aangekomen was. En zijn ze dus gisteren gaan halen. En ik vind ze echt wel erg mooi, maar ga die wel een beetje ontzien. Mooi detail, mijn " oude " was intussen al gemaakt, zij hebben een eigen atelier en toen ik vroeg hoeveel ik moest betalen voor de herstelling zei hij tot mijn grote verbazing, dat ik niets moest betalen.
Ze was gemaakt en dat was het belangrijkste, vond dat toch wel een mooi cadeau. Als ik ooit nog iets nodig heb, ga ik daar vast en zeker terug.

Muddy Maddy, Gimly heeft jullie dan naar bed gestuurd :D

Nu eerst het licht HH doen en namiddag gaan wandelen met Matice op voorwaarde dat het droog is, want net als zijn collega Spaanse Woef, houdt hij ook niet van regen of nog minder van waaien.

Ik wens iedereen een mooie zondag. Liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie hem nodig heeft.
Bijlagen
image.png
image.png (80.76 KiB) 399 keer bekeken

anjelierken

31 jan 2021, 13:31

Hallo iedereen,

MM: ukkemeisje 2 kan nog niet echt alleen lopen, wel als ze 2 vingers kan vasthouden.

Clive: wat een fijn "vroeg" verjaardagscadeau .

Heel de voormiddag in de keuken bezig geweest, eerst een flantaart gebakken( waar nogal veel werk aan was) en dan een ovenschotel.Daar kunnen we morgen ook nog van eten.
Deze namiddag naar de cross kijken, en bankhangen.

De zon komt erdoor, geeft toch direct een ander gevoel.
Heb al een nieuwe pot pindakaas voor vogels opgehangen, van de vorige hebben ze toch meer dan 2 maanden van gegeten.Dit zal wel de laatste zijn, dit seizoen.

Had goed gevroren vannacht, enkele van de luiken wilden niet open, dan maar wachten tot de zon erop schijnt en de t° iets hoger is.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

31 jan 2021, 15:02

Terug van een wandelingetje voorbij de bakker.
Seffens heerlijk genieten van een frambozen bavaroistaartje.
Twee kleine meisjes waren zich aan het klaarmaken om te vertrekken naar de Chiro of scouts, denk ik.
Spontaan riepen ze "Goeie middag, mevrouw." Ik vond dat fijn. Ik ken ze niet.

Vier wasjes weggewerkt.
Helemaal droog geraakt het wel niet, maar dan heeft het toch lucht gezien.
Strijken zal de moeite worden...
Veel lange broeken.

Nog een fijne zondag verder allemaal.