In de Vier Seizoenen reeks 23 Zomer 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

16 aug 2021, 09:20

Afbeelding

Een goede morgen alle seizoentjes,
regen zoals voorspeld... we waren de zon al te goed gewoon... :oops:

Dag Beksken :lol: leuk plaatje, mooie zonnebloem... :wink:

mammyretro, tegenslag voor het wandelen... niet leuk maar
een sterke wandelaar zoals jij zal het wel zien zitten :oops: :roll:

M-M, tegenslag met waterlek... hopelijk wordt het snel gerepareerd :oops:
water is duur tegenwoordig, vooral als het verloren loopt... :roll:

anjelierken, ja gisteren was het aangenaam buiten, alleen
een beetje teveel wind zo nu en dan... :oops:

Allen een fijne nieuwe week, aug is alweer in de helft
de dagen vliegen vooruit.... nog even en de school begint weer :roll:

clive veel sterkte en goede moed , spoedig beterschap... :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

16 aug 2021, 12:00

l=https://www.animaatjes.nl/plaatjes/verjaardag]Afbeelding[/url]

Gelukkige verjaardag MJ. Geniet van deze dag.

Hallo iedereen,

Ben savooikolen aan het afkoken voor in de diepvriezer te steken.Ze zijn aan het koken ( dat duurt wel even),daarom dat ik vlug eens binnenspring :D .Werd tijd dat ze geoogst werden, de slakken hadden de weg gevonden naar de kolen. Ga deze week ook nog andere groenten diepvriezen.Er staan nog wortelen en rode kool, rode biet.We weten weeral wat te doen :D .Maar ja, in de winter is het dan gemakkelijk.

De zon komt er hier eens door, we hebben al regen gehad.Manlief is aan de blokhut bezig, is al moeten binnen komen door de regen.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2

16 aug 2021, 12:09

Voor MJ : een fijne verjaardag !!
Afbeelding

Voor alle seizoentjes : proberen er het beste van te maken op deze regendag .......
Beterschap voor de zieken en herstellenden ...

Helena van Troje

16 aug 2021, 12:43

Afbeelding

Gelukkige Verjaardag!

Helena van Troje

16 aug 2021, 12:49

Het was me het dagje wel gisteren!
Maar het was best gezellig en chaotisch.
Vandaag nog verder opruimen.
De ijskast is al herschikt, de kussens van de tuinzetels binnen gehaald.
Stonden wel onder het afdakje hoor.
Tafelkleedjes in de was.
Op aanraden van oudste toch maar ieder in zijn bubbel aan tafel.
Gelukkig heb ik genoeg tafels.
De servieskast wordt een hele klus.
Ik denk wel dat iedereen blij was iedereen terug te zien.
Voor sommigen was het van de kerst voor lockdown geleden.

Een mens mist toch veel op een jaar tijd.
Jongste kleindochter was al op haar eigen fietsje mee naar hier gefietst!

Straks nog rustigjes verder doen en morgen naar de tandarts voor de "eerste pas"

Oma-C

16 aug 2021, 16:12

Goede namiddag alle maatjes,,
hier al bijna de hele dag regen... en veel frisser :roll:
't ja.... niks aan te doen, we houden ons binnen wel bezig :wink:

Helena, belangrijk is dat het gezellig en veilig was
je hebt nog geluk gehad met het weer... :lol:

Gezellige dag verder en straks een goeie nacht
groetjes en tot morgen...
Afbeelding

mariajohanna

16 aug 2021, 19:45

Iedereen een fijne avond gewenst, ondanks de wind en regen......

Ook iedereen hartelijk dank voor de wensen en kaartjes ter aanleiding van mijn verjaardag. Hartverwarmend. Ook al kennen we elkaar niet persoonlijk.......

De toestand van manlief is nog wat kwakkel te noemen maar er is nog niets blijven duren, dus dit verdwijnt ook wel mettertijd.....

En nu nog wat tv kijken....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende. 😉
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Bekske

17 aug 2021, 08:13

Afbeelding

Muddy Maddy

17 aug 2021, 09:06

Goede morgen seizoentjes,

Vannacht dan beter geslapen dan gisteren. Toch was het tegen 12 uur eer het licht uitging. ik ben in een boek bezig van John Grisham.
Loodgieter/buurman zou vandaag langs komen om te kijken. als hij het niet vergeet natuurlijk.
Vanmiddag mag ventje met mijn ID naar de apotheek. ik weet niet hoe laat hij gaat opstaan en hoe laat hij om mijn leesvoer gaat, fruit en naar de beenhouwer. Gisteren was hij ook redelijk vroeg op.
ga soep maken. weet alleen nog niet welke.
Het lek bevind zich ergens tussen de aansluiting van de afwasbak met de buizen maar kan ook lager liggen. Ventje heeft zich dan gisteren toch aan de afwas gewaagd.Er lekte wel wat water en heeft is vergeten het fornuis af te vegen. Doe ik straks wel. En wat gaan we eten? Geen idee. het is het weer voor hartige gerechten.
misschien eens mijn map boven halen en kijken naar de verzamelde recepten.
De pitta heeft gisteren gesmaakt, maar de broodjes waren te kort in de broodrooster geweest en vielen uit elkaar als je ze sneed. Die broodrooster heeft kuren. De look saus is op, maar staat al op het boodschappenlijstje voor donderdag. Gisteren een plensbui gekregen die even rap over was, als ze gestart was. ik dacht nog, had ik maar die allesreiniger op het afdakje gegoten, het kon eraf spoelen. heb mijn haar gewassen en het jeukt nog steeds. misschien nog eens er onder maar dan zonder shampoo. ik heb overal weer wrijfwondes. en het is niet eens "heet, heet" van weer geweest.
Voorlopig nog kwakkelzomer en geen beterschap in zicht.
Hoe zou Clive het stellen met haar revalidatie?
Mj, ik hoop dat mijn kaartje er ook bij zat want met de post weet je nooit.
ik ga een lijstje samenstellen met alle jarigen van September en een speciaal kaartje voor nichtjes eerste katoenen huwelijksverjaardag. moet nog het geboortekaartje krijgen en het kaartje voor de geboorte maken maar niet eerder dan ik het geboortekaartje krijg. Of we op bezoek gaan of gewoon iets geven, hangt af van ventjes beslissing. hij heeft wel op de pamper rekening van de tweeling van zijn ex- collega gestort.
Als hij vandaag niet naar de kapster gaat vragen om zijn haar te doen, bel ik zelf. hij is van plan naar de voorhaven te gaan en eens te horen hoe lang we nog geduld moeten oefenen voor onze tegel. Maar bij ons iets plannen? Vergeet het maar. Als we het niet opschrijven en aan de deur van de gang kleven dan is hij het gegarandeerd vergeten. zoals de mondmaskers. Beter zou zijn het briefje aan de voordeur te kleven. Gisteren was er geen postbedeling al heb ik wel een postbode op de fiets gezien die waarschijnlijk aangetekende zendingen had moeten afleveren en dat was al in de middag.
Er zit een dikke duif op het dak van de freule te koerren om water. Gimly is toen hij zijn zin niet kreeg waarschijnlijk naar boven gegaan of ligt in de gang aan de voordeur. Gisteren was het kwart na 8 toen we van hem naar boven moesten. ik was een lijst van verfilmde adapaties van de verhalen/ boeken van Stephen King aan het lezen op wiki. Ventje keek naar Rocky 4. Het kan ook drie zijn. Hij heeft net Die Hard 4.0 bekeken.
Er is weer niets op de tv. ook niets dat een opname waard is. Ventje was vergeten dat hij geen terugkijk-tv meer heeft sinds hij de play, play more en andere pakketten eraf gegooid heeft. Hij kon gaan kijken naar een van de GO- zenders die voorlopig gratis zijn, maar daar heeft hij niet aan gedacht. Ik moet zelf ook kijken welke zender wat aanbieden. Maar dat is voor later.
Helena, je goed geamuseerd lees ik. En ja, een geluk dat je genoeg tuinstoelen hebt. Wij hebben er 4. de anderen zouden hun eigen tuinstoel moeten meebrengen. De Fushia brengt besjes voort, weet jij met je groene vingers of dat zaadbolletjes zijn?
Er zit weer een verhaal in mijn kop. ik ga zo dadelijk wat pointers opschrijven. of ik er iets mee doe dat hangt af van de situatie.
Ik ga snel een goede morgen plaatje zetten en dan mijn spelletjes doen. in de Sims op de pc heb ik voor het eerst iemand op de top van zijn/haar carriëre! Dat is me nog nooit gelukt. Nu nog de katten, maar ik zie negative streepjes in de relatie.
Fijne dag seizoentjes, sterkte aan de revaliderenden en Keep safe!
Cats Rule!

Oma-C

17 aug 2021, 09:57

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:

Eerst en vooral heel veel sterkte aan de revaliderenden
clive en M-J, Hopelijk gaat alles zo goed mogelijk,
dan komt het wel klaar, maar geduld en rust
is de beste genezing :lol:

M-M dank voor jouw epistel :wink: hier niets te vertellen
ik hou het rustig en doe alleen de dagelijkse taken
Sterkte en memo's heb ik ook nodig maar dat is gemakkelijk
en geen schande als je die nodig hebt, :lol:

Bekske, een aangename dag gewenst, en veel sterkte :wink:

Alle seizoentjes een aangename dag , hopelijk krijgen we
nog een beetje zon te zien... :) Groetjes allen en tot.....:)

mariajohanna

17 aug 2021, 14:07

Fijne namiddag, ondanks de regen, die toegekomen is......

Hier nogal wat praktische problemen, met tijd en boterhammen.......

MM, jullie kaartje zat vandaag bij de post. En inderdaad, met de post weet je het tegenwoordig niet meer......

Ik ga wat verder doen, hoop dat de revalidatie van Clive goed verloopt, kan haar niet meer bereiken via Whatsapp, maar mijn kaarsje brand, ook voor Bekske, en voor iedereen die een Lichtstraatje kan gebruiken.....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

17 aug 2021, 16:48

Afbeelding

Goede namiddag alle seizoentjes,
Hier is ook regen aangekomen, maar
ik heb binnen bezigheden :lol: ....

M-J, ik hoop dat het elke dag een beetje
beter wordt met je man, want het geeft je
geen rust natuurlijk... heel veel sterkte... :oops: :roll:

Ik hoop ook dat het met clive goed gaat
ik laat haar gerust want als iedereen haar
gaat bellen of storen heeft ze ook geen rust
en die heeft ze broodnodig.... ze weet wel
dat we aan haar denken en beterschap wensen
meer kunnen we niet doen... veel sterkte ook... :oops: :roll:

Alle seizoentjes, maak het beste van deze dag
en hopelijk morgen allemaal beter
Hou het veilig.... liefs en tot later :wink:

Bekske

18 aug 2021, 07:12

Afbeelding

Muddy Maddy

18 aug 2021, 08:35

Goede morgen seizoentjes,

Weer geen weer. Maar we moeten pakken gelijk dat het komt, nietwaar? Al zou een dagske goed weer voor iedereen goed zijn.
Het lek is dicht. Buurman is na de middag gekomen en heeft ook de kraan nagekeken. En Gimly? In plaats van hals over kop naar boven te crossen, kwam die naar de salon waar wij buurman iets te drinken hadden aangeboden. hij rook aan buurmans hand en ging dan gewoon op zijn dweil liggen!!!
8O 8O 8O We hadden zoiets nooit verwacht! De grootste angsthaas van de opex? Bij buurman?
buurman vertelde dat als hij op zijn verlengd balkon is, en hij Gimly ziet en er tegen praat. Dus Gimly is zijn stem gewoon. Buurman had bij zijn tweede vrouw ook een kat. Buurvrouw nu is jammer genoeg allergisch aan katten. Die keuken van hem is nog lang niet af. hij had daar geen centrale verwarming dus dat is ook eerst aangelegd. daarna de chappe en de tegels. de kleur is grijs/wit. ben benieuwd. die keuken stond al 10 jaar in zijn pakhuis. Maar er was nooit een moment om er echt aan te beginnen. Nu zijn entertainment-bizz stil ligt op twee boekingen na in September en daarna niets meer, heeft hij nu de nodige tijd uitgetrokken. Vorig jaar mocht hij zei hij zijn pollekes kussen dat hij nog ander werk heeft. En mensen hebben gewoon geen tijd meer, zei hij. het moet nu gebeuren!Als ze gebeld hebben moet je bij wijze van spreken een halve minuut daarna al aan hun deur staan. Hij zag ook dat die tegel serieus omhoog stak. Ventje gaat proberen vandaag langs de voorhaven gaan. Met dat ik soep gemaakt had en we nog kippeborrelhapjes hadden, is hij alleen mijn boekjes gaan halen. Er stond een combi naast het kapsalon en die waren schijnbaar in die woning. We zullen het wel te weten komen wat er daar gaande is. staat het niet in hon of hln dan weet iemand van iemand in de buurt het wel en komt het op de fb-pagina van de opex. Vroeger had je hier het sociale netwerk hopplr. ik heb mij na drie maanden afgemeld. Ik denk dat Joyce er nog op zit en onze oude beenhouwer als het nog bestaat. Er passeert hier een camion met werkgerei maar aan het eind van de straat kan hij onmogelijk die draai halen. dus is die nu weer achteruit. Na 8 u 's morgens mag er geen verkeer van 5 ton en meer door de Th. van loo straat. dat is al enkele maanden in voege maar veel chauffeur weten dat niet en worden door de gps naar daar gezonden en dat is nu dus niet meer toegelaten.
Dus Ventje moet wel naar de beenhouwer want we hebben eten nodig voor vandaag en morgen omdat de frituur nog in verlof is. Morgen is het boodschappendag en vrijdag is heel de kitkaboedel: lees blauwe zakken en papier in kartonnen dozen + de vuilniszak aan de beurt.
Nog steeds geen spoor van onze gegijzelde dvd. Klacht neerleggen is nutteloos.
Overbuurvrouw heeft in de rapte de beneden gedweild. ( is een bel-etage) Straks is ze weer op route met de auto naar links of rechts. Die zou de auto nemen naar de wc gelijk wij zeggen.
MJ, ik had het kunnen denken met dat de maandag geen postbedeling werd gedaan. wij hebben nu ook pas het geboortekaartje gekregen. Er zat een piepklein briefje in dat er nog een after- baby feest wordt gegeven maar dat we moeten wachten tot er gunstige berichten zijn.Weet nog niet wat we gaan doen, gaan of via de webwinkel een kadootje kiezen en laten afleveren. ik moet die webwinkel nog bezoeken. Justine kennende zal het wel een dure babywinkel zijn. Suzanne heeft twee meters en twee peters. dat is nu in de mode. Dochter van moeders buurvrouw heeft twee peters en de zoon heeft twee meters. ik heb het kaartje al gemaakt maar het moet nog in de bus.
Hopelijk valt het in de smaak. Gisteren vielen de kippeborrelhapjes niet bij Gimly in de smaak en ook ik vond ze te vet. Wat wel in de smaak valt is die perrier& juice, die ventje eindelijk kon bemachtigen. Dit omdat de dranken centrale nu overgenomen is door prik&tik. En die verkopen grotendeels frisdranken. Maar de hoofdzetel is niet erg happig om het leeggoed te komen ophalen. die bakken staan buiten en er zijn maar enkele parkeerplaatsen voor de partikulieren over. Seffens zullen we op het shoppingcenter moeten staan en te voet naar de drankencentrale.Tsk.
Het is weer donker in huis dus is mijn leeslicht aan, de Vinnykaars die voor iedereen telt en de lichtjes op batterijen waarvan er veel vervangen moeten worden en dus op de 'To Do' lijst komen.
ook het herplaatsen van de kuisprodukten staat op het programma. Arlette wilde altijd dit & dat dus boog dat rekje op het laatst door. Ik laat het aan ventje over want eenmaal op de grond geraak ik niet meer recht. Ze wilde altijd producten tegen kalk wat wij niet hebben door onze waterverzachter. Gisteren geen spelletjes gedaan en ventje was bezig zich een weg te banen door een match 3 waar hij drie weken probeerde een level omhoog te gaan. Ik ben nu level 99 op de boerderij.
Buurman zou ook komen stukadoren. maar dat is voor later. Als we besluiten te herverven.
Gimly ligt op de dweil maar nog niet in slaap.
En ik heb net gebeld naar de voorhaven en op 1 september kom die mijn tegel herstellen. hallelujah!
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!

Oma-C

18 aug 2021, 09:09

Afbeelding

Goeie morgen alle seizoentjes,
Een natte morgen maar ja, het was zo voorspeld :roll:
en de gewrichten laten het ook voelen... :(
de mensen met revalidatie voelen het misschien ook :oops:
Veel sterkte, het heeft z'n tijd nodig om te genezen ...
Mijn kaars blijft branden voor moed en sterkte :roll:

M-M gelukkig is de waterlek gemaakt, het is vervelend
en kan duur uitvallen want de watermeter registreert hé :oops:
Nu de rest nog :lol: in een huis zijn altijd kosten ...
hopelijk de tegel op de beloofde dag...?

Bekske een aangename dag en hopelijk zijn de
diertjes ook aan de beterhand :)

Alle seizoentjes een fijne dag, maak er het beste van...