In de Vier Seizoenen reeks 28 Herfst 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

16 nov 2022, 19:43

Goede avond,

De post doet zijn best me dunkt.
Clive dank voor je mooie kaartje.
Ik heb het te pronken gezet naast dat van MM.
Oma-C ook bij jullie hebben ze een effort gedaan.
Dank je wel voor de zelfgemaakte ruiker.
Die kreeg een plaatsje naast de kaart van Clive.

Benieuwd waar we morgen gaan eten en vooral, ik zou willen weten wanneer ik moet klaar staan.
Ze zullen het nooit afleren van die vage afspraken te maken.
We komen u halen na het werk....Ah ja!

Vandaag al de traktatie voor vrijdag in de Latijnse les gaan halen.
Voor ieder een klein doosje met pralines in.
Voor bij de koffie in de pauze.
Toen ik 70 werd had ik cake gebakken.
Daar had ik nu geen zin in.

Nog een fijne avond allemaal.

Oma-C

16 nov 2022, 20:41

Afbeelding

Morgen kom ik misschien niet langs :oops:
ik moet al om 8u30 in de kliniek zijn voor
cardio-onderzoeken.... veel sterkte allemaal :)
tot later en slaap wel :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

17 nov 2022, 08:10

Afbeelding

Muddy Maddy

17 nov 2022, 08:47

Goede morgen seizoentjes,

vandaag heeft geen van de twee katten zin in ontbijt. en het is buiten ferm aan het waaien en toch zit die dekselse Gimly niet beneden waar hij zou moeten zitten. het is daar boven zeker -5° kouder en daar is het niet geïsolleerd. er moesten platen gezet worden tegen de afgebroken muur waarin die dakvenster zat en er nu een nieuwe in zit. ik had geopteerd voor gewone spaanderplaten dat we later konden bekleden. maar toen hadden we geen centen en nu ook niet. :roll: De huiskamer staat hier vol met lege dozen voor Lilly. maar 1 keer ze erin gezeten heeft, laat ze ze staan. Hebben gisteren met Suus een heel lang videogesprek gehad en ze wordt weer helemaal de oude Suus. Die therapie doet wonderen. ondebroken omdat zij boodschappen moest doen en wij ook want we hadden nog niet gegeten. het is dan een ciabatta geworden waar ik hervè en pepersalami op gedaan heb als beleg. beetje een vreemde combinatie denk je maar ik had dat ooit in een stephen King boek gelezen. de persoon had een broodje kaas en salami ( en rode ui) achter de kiezen. En ik heb dat natuurlijk ook moeten proberen. en ik moet zeggen eigenaardige combinatie maar lekker.
Gimly is beneden nadat hij gehoord had dat ik het waterfonteintje in gang stak. daar drinken ze nu allebei uit. er zit al veel vocht in het vlees dat we nu kopen en toch... en hij eet ook de korrels van Lilly op. die zijn lichter verteerbaar en nu als hij een haarbal heeft is hij er meteen vanaf. anders was die een hele week ziek. nu: haarbal eruit en direct weer eten. ondanks de I/D korrels die hij ook eet. en die zij ook eet als ze boven is. ze is nu terug naar boven en ligt dan op ventje. ze sabbelt aan diens oksels: yekkie. 't is van vrouwen en de pheromonen want ons Mies had iets met ventjes onderbroeken. en hier kan de juffrouw niet in de wasmand. die is glad en was vroeger een vuilnisbak. nog vroeger zat alle was bij elkaar. maar toen we hier komen wonen heb ik een regel opgesteld omdat ik veel te veel hemden had die gestreken moesten worden en die dus witte was waren. ( op 60°) de andere was is 40° ik heb geen 30° op mijn wasmachine. ons moeder wel.
Clive: dat zijn grote bazen voor je. niet kijken naar welke periode ze de mensen in de zak zetten. het was allang geweten dat Makro failliet was. en dat ze de lonen niet konden uitbetalen. makro was vroeger een filliaal waar je een speciale kaart voor moest hebben, dus voor de elite zeg maar. als je boodschappen wilde doen dan leende je de kaart van een ander. ventje heeft daar nog zijn eerste pc gekocht: een commodore 64. en dat was meteen de eerste die ik zelf leerde gebruiken. de spelletjes erop waren meteen handig als de telefoon rinkelde en Josiane me via de telefoon aan het uitschelden was na mijn ontslag. die ging dan naar het antwoordapparaat. en ik naar de computerkamer waar ik onmiddelijk aan een spelletje begon met het geluid luid. Raar maar waar: ventje is moeten gaan om mijn kassa mee te controleren en alles klopte. ik had zeker niets verduisterd. ik zat niet met mijn handen in de kassa van de drank en de snoep. Hoe Erwin telkens de sleutel van de kassa vond is me een raadsel. die dief moet een soort metaaldetector gebruikt hebben. overal waar we hem verstopten, zelfs op plaatsen waar je het niet zou durven denken dat ie er was, aan het eind van de maand was de kassa geplunderd. vandaar dat er zoveel hostessen de revue passeerden. ook was ik voor het nakend faillisement verwittigd door een van de mannen die mee moesten helpen de pied a terre van de baron te komen mee helpen herbouwen. hijzelf begon binnen 3 maand aan een andere job en zei mij hetzelfde te doen. uiteindelijk werd ik ontslagen en heeft de vakbond van ventje daar onderzoek naar gedaan. ik moest zelfs nog een week uitbetaald worden maar ik en de anderen hebben nooit hun centen gezien. zelfs was ik niet verwittigd om m'n spullen te gaan halen die nog in het zwart huis stonden omdat ik ontslagen was. dat ze er gelukkig mee zijn geweest met een rode stereo en een paar boeken.
ventje moet op boodschap en het is aan het regenen. En er is felle wind.
Fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel
Cats Rule!

clive

17 nov 2022, 09:22

Afbeelding

@ HVT. Wij wensen jou een heel gelukkige verjaardag. Dikke verjaardagsknuffel en een natte zoen van Matice.
Geniet van jouw dag.

mariajohanna

17 nov 2022, 09:31

Fijne regendag, seizoentjes ! Eens iets anders vandaag, he !
Hoewel, aangenam is anders, we weten het wel !

MH, een heel fijne verjaardag gewenst vandaag. Niet met zon overgoten, maar toch......
Hopelijk is ons kaartje ook toegekomen, of komt anders nog.... te voet !

Dames, nog wat verder werken nu, deze namiddag komt men ons halen, en we moeten klaarstaan dan...
Iedereen die het kan gebruiken , veel moed en sterkte.....

Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

wingerd

17 nov 2022, 10:14

PRETTIGE VERJAARDAG M-H.

Hartelijk dank voor de kaartjes Wilde Eend, Oma-C, M-J.
Ik kom binnenkort hier nog wel eens aan het woord.

wilde eend 2

17 nov 2022, 10:19

Voor HVT : een fijne verjaardag !
Afbeelding

Helena van Troje

17 nov 2022, 10:52

Ook voor jou fijne verjaardag, wilde wingerd.
Ik was op zoek naar de derde verjaardaggenoot van indertijd.

Dank voor de kaartjes en de wensen die al arriveerden.
MJ die van het dichtste bij zijn het langst onderweg zeker?

Ondertussen weet ik toch al dat ik tegen 18 uur moet klaar staan.
Ik laat me verder verrassen.

anjelierken

17 nov 2022, 11:58

Afbeelding
Gelukkige verjaardag voor HVT en Wingerd. Geniet van deze dag.

Hallo iedereen,

HVT: Hier is het nog speelgoed voor de kleintjes, maar eenmaal groter zal het ook geld zijn op hun rekening. En inderdaad, geen onderscheid maken tussen de kleinkinderen.

Clive: jij zorgt heel goed voor de kleinkinderen van de buren. Dat siert je .
En de Makro , die zit al langer in slechte papieren. En vroeger moest je daar een speciale kaart voor hebben, om binnen te geraken, ook kinderen onder de 12 jaar mochten niet binnen. Familie van mij ging daar regelmatig naartoe.

Geen weer om buiten te komen.

Gisteren kreeg ukkemeisje1 plots een bloedneus, zomaar uit het niets. Amai kort maar hevig. Gelukkig was ze thuis. De ouders moeten eens een afspraak maken bij de nko arts. Is maar een kleine ingreep. Gelukkig blijft ukkemeisje1 er zelf kalm onder .Voor mij was het wel even schrikken.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

17 nov 2022, 15:05

Goeie namiddag maatjes,
Ik ben pas terug uit de kliniek, ze hebben een nucleair middel ingespoten
om alles goed te kunnen zien en nadien de scan van het hart.....
en maandagmorgen moet dat herhaald worden
Dat is zo normaal de manier van werken zei de cardioloog
en pas nadien (tijdje later) zal ik de uitslag weten
Ik kan dus nu nog niks zeggen....
Een fijne dag ondanks de regen en de koude wind
Groetjes, en hou het veilig.... tot later :wink:

Oma-C

17 nov 2022, 15:06

Voor Helena en wingerd van harte
nog vele jaren erbij....

Afbeelding

wilde eend 2

17 nov 2022, 15:35

Oma C : ook veel sterkte ! Maandag opnieuw .... dat nucleair gedoe.... Niet zo fijn allemaal .. maar het zal moeten zeker ???
Aan alle seizoentjes : lekker warm binnen blijven en hopelijk een goede nachtrust ...

Bekske

18 nov 2022, 07:07

Afbeelding

Muddy Maddy

18 nov 2022, 08:29

Goede morgen seizoentjes,

Hoorde ik vannacht verdachte geluiden van boven komen, niets te vinden. Lilly heeft een drupplend oogje. moeten we in de gaten houden als ze eens kalm is. ze is nu voor de moment aan het crossen boven. doet ze altijd na eten. Gimly moest geen hebben. wel zei ventje tegen hem: dan eet je maar korrels of het restje van je zus wat je anders ook doet. ze is gisteren vrij laat boven komen liggen op mijn voeten. ze wou Gimly vanmorgen een neusje geven maar hij was enorm vies en weerde haar af met zijn twee poten en een heel boze blik. duidelijk een kater met ochtend, middag en avondhumeur.
Helena, ik hoop dat je een fijne verjaardag gehad hebt. dat alles wat je gedaan hebt leuk was en wat je gegeten hebt superlekker.
Clive: ik heb een vraagje over Matice. je zegt dat hij bang is van sirenes maar niet van mensen in uniform zoals die agent. je schrijft dat je een fout in zijn opvoeding hebt gedaan met die sirenes. kan je dat eens uitleggen?
Wingerd: nog een late verjaardag! dus jou ben ik dus toch vergeten! ik zal mijn lijst van Oma C aan de koelkast nog eens deftig mogen herschrijven in mijn boekje. ( ik kan als je wilt in de rapte nog een kaartje maken en met mijn laatste prior postzegel opzenden.)
Oma C: neuclaire onderzoeken heb ik gehad in kortrijk omdat ze toen nog niet wisten van die arthrose en de grote K wilden uitsluiten. ik moest daar dan een uur heel stil liggen. gewone neuclaire onderzoeken was voor de botscan waar ze dan eindelijk de klepel vonden van de klok die ze niet hoorden luidden. iedereen was vol lof over een bepaalde dokter van de pijn kliniek maar zij was niet vol lof over mij. Vond ik erg aangezien de voortdurende pijn. zij zei waar ventje bij was dat ik een stijve hark was. en dat ik het me waarschijnlijk verbeeldde. Dr PetitJean liet een denervatie zetten en ik viel na de tweede van de trap met alle gevolgen. na een denervatie hoor je niets meer te voelen. de dokter die ze zette was van franse afkomst en vreselijk hautein. waarom had ik dan die pijnen en slap gevoel in mijn benen? dat trillen? er heeft zelfs nog in de ldl een alochtone vrouw mij vast moeten houden want mijn been ( rechts) begon ongecontroleerd te schokken wat niet normaal is. en dat was aan de kassa omdat ik te lang had moeten rechtstaan. ventje was toen nog niet in pensioen dus moest ik wel op boodschappen gaan. met een boodschappenkarretje. gelukkig als ik Mieke aan de kassa had of miranda hielpen ze meteen om alles in dat karretje te steken. en de alochtone vrouw vroeg zelfs of ze niet mee moest tot aan mijn huis. ( was geen hoofddoek ofte sluns zoals wij zeggen die gaan je niet helpen) maar ze had haar zoontje mee en het was tegen etenstijd dus ik heb gezegd dat het wel ging gaan. dan ben ik naar Sandro geweest om mijn lunch want ze zelf klaarmaken dat ging niet lukken.
moet nog de afwas doen want het is er gisteren niet van gekomen. veel is het niet. de pan die niet aanbakt en twee borden + wat bestek.
ik zou eigenlijk een barkruk nodig hebben om de afwas in 1 stuk te kunnen doen en om aan het kookvuur de saus te maken want vandaag is het kip met rijst en curry. en die curry is een geheim recept. normaal is de vrijdag een visdag maar ik heb geen zin in vis. zondag is het Lamvlees. een soort biefstuk van lam. en eventueel zouden we tomaat garnaal kunnen maken maar ik hou niet zo van tomaat natuur. Ventje vind hoe ik ze maak excellent. ga wel vandaag naar de markt om fruit.
Fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel.
Cats Rule!