In de Vier Seizoenen reeks 30 Lente 2023
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Oma-C: veel beterschap.
Grote kuis gedaan in de veranda. Manlief heeft meegeholpen, en dan gaat dat goed vooruit. 1x per jaar doen we dat. Straks alle meubelen op hun plaats zetten, die staan nu buiten.
Loop hier op mijn kousen. Gisteren tijdens de wandeling voelde ik al dat ik een "blein" ging krijgen, maar ja, je moet verder hé. Ik doe er Zweedse kruiden aan , ik prik dat niet open. Sommige zeggen dat dat goed is, anderen dan weer niet. Dus ik blijf eraf. Is nochtans de 1ste keer dat ik daar last van heb.
HVT: schaduwplanten zijn : hosta's, liriope, azalea, rododendron, hortensia , ooievaarsbek.
Dames, tot morgen allemaal.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Voor OMa C :

Een zware bronchitis : niet om mee te lachen . Gelukkig kon uw huisarts toch komen vandaag .
Heel veel sterkte : we duimen dat het met de pillen erbij beter mag gaan .
En je komt al bijna niet buiten .. waar haal je zoiets .. ??
Clive : gelukkig terug beter . Hier gaat het poetsen met stukjes , helaas .... op tijd rusten als de rug en de gewrichten pijn doen .
Hvt : ook veel courage .
Aan alle seizoentjes : (zo vergeet ik niemand )
een goede avond en hopelijk een goede nacht .

Een zware bronchitis : niet om mee te lachen . Gelukkig kon uw huisarts toch komen vandaag .
Heel veel sterkte : we duimen dat het met de pillen erbij beter mag gaan .
En je komt al bijna niet buiten .. waar haal je zoiets .. ??
Clive : gelukkig terug beter . Hier gaat het poetsen met stukjes , helaas .... op tijd rusten als de rug en de gewrichten pijn doen .
Hvt : ook veel courage .
Aan alle seizoentjes : (zo vergeet ik niemand )
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Dank voor het medeleven allemaal
Slaapwel straks allemaal, ik zal er ook vroeg inliggen
ik slaap waar ik zit (door de medicatie)
Heel veel sterkte aan al wie het nodig heeft
Dat bronchitis zal wel genezen met tijd en
boterhammen, er zijn veel ergere dingen

vind ik maar 't is wel lastig....
Allemaal een voorzichtig knuffeltje en tot later
Slaapwel straks allemaal, ik zal er ook vroeg inliggen
ik slaap waar ik zit (door de medicatie)
Heel veel sterkte aan al wie het nodig heeft
Dat bronchitis zal wel genezen met tijd en
boterhammen, er zijn veel ergere dingen
vind ik maar 't is wel lastig....
Allemaal een voorzichtig knuffeltje en tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Vandaag komt er iemand van een providerfirma met ons praten. We zouden een mooie deal krijgen als we overstappen. het is dezelfde firma die mijn telefoonprovider is. O. Rond 11 u moet die hier zijn.
Gisteren had ik net mijn berichtje aan Oma C gepost toen er telefoon binnenkwam van schoonzus. Schoonmoeder maakt het daar in de "herderhoeve" behoorlijk bont. en ze is weer in honger en drankstaking. Ze was al vroeger geen katje om zonder handschoenen aan te pakken maar nu is ze behoorlijk vals. ze was als een tijgerin die haar goesting niet kreeg. ( in haar geval naar huis. maar nu denken ze dat ze haar geboortedorp bedoelt: Boezinge.) De verpleegsters kunnen er nauwelijks weg mee, laat staan de familie. ik hoop maar de de herdershoeve, st-Jozef waar ze daarna naartoe gaat voor 3 maanden verwittigd. omdat ze die eerste dag echt niet ophield met roepen en tieren en dingen smijten hebben ze haar een kalmeerpilletje toegediend. en daarna was ze 24 u suf. schoonzus zei: het gaat echt slecht met mama. Morgen gaat ventje na het onderhoud van Tuutje naar ginder rijden. Schoonzus hoopt dat ze niet zo gewelddadig zal zijn als ventje ten tonele verschijnt. "Die brave jongen uit Oostende". vroeger vergruisde ze ventje in alles wat die deed maar nu... en mijn moeder zei dat dit typisch is. en mijn moeder zal het wel weten want die stelt soms al een diagnose. schoonmoeder was op de dienst voor mijn vader gekomen en toen ze zei wie ze was zei mijn moeder dadelijk: gij zijt oud geworden. bam! vlak erop. neef was er ook en schoonbroer. de rest moest werken. en ik heb nog altijd dat gevoel dat ofwel de begrafenisondernemer een goedkope kist gezet heeft ipv van die met blauw ofdat wij dat andere ventje voor ons neus hadden. nu zal hij niet kunnen missen want moeder heeft al heel haar begrafenis geregeld. ik moet niets doen. behalve een paar brieven versturen want anders is het via mond aan mond. en het moet die foto zijn en geen andere. ik denk dat ze bang is dat de mensen anders gaan zeggen wat voor kist ( rieten zeemansmand) heeft ze nu weer voor haar moeder uitgekozen. ze gaat toch de oven in. en ze wordt uitgestrooid op de strooiweide met of zonder rouwmaaltijd, dat mag ik zelf beslissen. en wie. ik zal wel voor een plakkaatje zorgen aan de muur voor uitgestrooiden. Kostprijs 500 euro als het dan al niet meer is. ze heeft zelf de liedjes gekozen en toen ik informeerde of ik de akkoestische versie van 2 andere liedjes kon erbij voegen belde die sjarel naar haar en vroeg of ze nog een dochter had want op mijn G-mail staat een handtekening: Maddy x. ik kookte van colere. die had toch naar mij kunnen bellen?
enfin. ik zin nog op mijn vraag over die kist. dus gisteren geen tijd gehad om naar stefaan te bellen. morgen hou ik me bezig met kaartjes te maken. ventje zal toch lang wegblijven. misschien ga ik eens naar de kruidenierswinkel om te zien wie we mogen verwelkomen. vrijdag is de markt weer aan de beurt en opnieuw bloemen want de freesia's zijn allemaal open. en dus verse voor ons "Bloemenmeisje". ik weet al dat ze anjers graag ziet, nu een rode freesia.
Anjelier. ik gebruik altijd die compeedpleisters. zelfs met panty's heb ik het zweten.ik plak die compeed nu binnenin de hiel ik kon daar moeilijk op de receptie van nichtje mijn panty uitdoen en een compeed plakken en panty weer aan. ik mag de schoenen al jaren hebben. ik heb prijs. behalve als ik sokken aanheb. en dan nog. met mijn nieuwe sloefen had ik ook prijs al voelde ik er weinig van door de dikke sokken. Pas als ik verse aandeed heb ik de korst gezien. de 7 de naar de kapster en dan zien voor een pedicure. op de 7 de komen ook die L koperen arthrose handschoenen aan. de M die ik nu heb ga ik versnijden tot een band voor mijn pols. als ik die ten minste over mijn gezwollen handen krijg. anders is het een met zo'n haakje. Gisteren was er weer rugpijn die de kop opstak. de frieten zijn op. morgen de laatste 2 platte deegkoeken en liefst voor 12 uur want dan vertrekt ventje naar de garage. hij heeft al instructies om in de herdershoeve binnen te geraken. En daar is Lilly aan de stoof voor de bloemen. "don't even 'think' about it". die woorden zei ik ook tegen Vinny maar die deed het dan toch. yes, I did it, No, I am not sorry, yes, i'll do it again. mail voor Lilly van de dierenartse. ik ga die straks openen en kijken wanneer ik de juffrouw bij haar lurven moet pakken.
Ventje gaat vandaag op boodschap dan is hij morgen op zijn gemak. want hij gaat weer stress hebben. niet voor Tuutje maar in welke toestand hij zijn moeder gaat aantreffen. Morgen besteld hij dan online natvoer voor de katten. En belt hij naar stefaan. en daar is Lilly voor poging 2 om een tak freesia's te pikken. ze weet dat ze mag kijken maar niet aankomen. en voila haar bolletje zilverpapier van een chocolaatje ligt weer onder de poef. Gisteren was een blauw snuffelzakje met valeriaan de klos. ik heb er ook eene met catnip. benieuwd of ze zal reageren op de pot waar de nepeta in staat voor de moment. speelgoed moet ik niet meer aankopen.
Ik ga het nieuws lezen en een tandje bijsteken voor de afwas te doen. en dan wachten op die gast van O.
Fijne dag verder seizoentjes!
Vandaag komt er iemand van een providerfirma met ons praten. We zouden een mooie deal krijgen als we overstappen. het is dezelfde firma die mijn telefoonprovider is. O. Rond 11 u moet die hier zijn.
Gisteren had ik net mijn berichtje aan Oma C gepost toen er telefoon binnenkwam van schoonzus. Schoonmoeder maakt het daar in de "herderhoeve" behoorlijk bont. en ze is weer in honger en drankstaking. Ze was al vroeger geen katje om zonder handschoenen aan te pakken maar nu is ze behoorlijk vals. ze was als een tijgerin die haar goesting niet kreeg. ( in haar geval naar huis. maar nu denken ze dat ze haar geboortedorp bedoelt: Boezinge.) De verpleegsters kunnen er nauwelijks weg mee, laat staan de familie. ik hoop maar de de herdershoeve, st-Jozef waar ze daarna naartoe gaat voor 3 maanden verwittigd. omdat ze die eerste dag echt niet ophield met roepen en tieren en dingen smijten hebben ze haar een kalmeerpilletje toegediend. en daarna was ze 24 u suf. schoonzus zei: het gaat echt slecht met mama. Morgen gaat ventje na het onderhoud van Tuutje naar ginder rijden. Schoonzus hoopt dat ze niet zo gewelddadig zal zijn als ventje ten tonele verschijnt. "Die brave jongen uit Oostende". vroeger vergruisde ze ventje in alles wat die deed maar nu... en mijn moeder zei dat dit typisch is. en mijn moeder zal het wel weten want die stelt soms al een diagnose. schoonmoeder was op de dienst voor mijn vader gekomen en toen ze zei wie ze was zei mijn moeder dadelijk: gij zijt oud geworden. bam! vlak erop. neef was er ook en schoonbroer. de rest moest werken. en ik heb nog altijd dat gevoel dat ofwel de begrafenisondernemer een goedkope kist gezet heeft ipv van die met blauw ofdat wij dat andere ventje voor ons neus hadden. nu zal hij niet kunnen missen want moeder heeft al heel haar begrafenis geregeld. ik moet niets doen. behalve een paar brieven versturen want anders is het via mond aan mond. en het moet die foto zijn en geen andere. ik denk dat ze bang is dat de mensen anders gaan zeggen wat voor kist ( rieten zeemansmand) heeft ze nu weer voor haar moeder uitgekozen. ze gaat toch de oven in. en ze wordt uitgestrooid op de strooiweide met of zonder rouwmaaltijd, dat mag ik zelf beslissen. en wie. ik zal wel voor een plakkaatje zorgen aan de muur voor uitgestrooiden. Kostprijs 500 euro als het dan al niet meer is. ze heeft zelf de liedjes gekozen en toen ik informeerde of ik de akkoestische versie van 2 andere liedjes kon erbij voegen belde die sjarel naar haar en vroeg of ze nog een dochter had want op mijn G-mail staat een handtekening: Maddy x. ik kookte van colere. die had toch naar mij kunnen bellen?
enfin. ik zin nog op mijn vraag over die kist. dus gisteren geen tijd gehad om naar stefaan te bellen. morgen hou ik me bezig met kaartjes te maken. ventje zal toch lang wegblijven. misschien ga ik eens naar de kruidenierswinkel om te zien wie we mogen verwelkomen. vrijdag is de markt weer aan de beurt en opnieuw bloemen want de freesia's zijn allemaal open. en dus verse voor ons "Bloemenmeisje". ik weet al dat ze anjers graag ziet, nu een rode freesia.
Anjelier. ik gebruik altijd die compeedpleisters. zelfs met panty's heb ik het zweten.ik plak die compeed nu binnenin de hiel ik kon daar moeilijk op de receptie van nichtje mijn panty uitdoen en een compeed plakken en panty weer aan. ik mag de schoenen al jaren hebben. ik heb prijs. behalve als ik sokken aanheb. en dan nog. met mijn nieuwe sloefen had ik ook prijs al voelde ik er weinig van door de dikke sokken. Pas als ik verse aandeed heb ik de korst gezien. de 7 de naar de kapster en dan zien voor een pedicure. op de 7 de komen ook die L koperen arthrose handschoenen aan. de M die ik nu heb ga ik versnijden tot een band voor mijn pols. als ik die ten minste over mijn gezwollen handen krijg. anders is het een met zo'n haakje. Gisteren was er weer rugpijn die de kop opstak. de frieten zijn op. morgen de laatste 2 platte deegkoeken en liefst voor 12 uur want dan vertrekt ventje naar de garage. hij heeft al instructies om in de herdershoeve binnen te geraken. En daar is Lilly aan de stoof voor de bloemen. "don't even 'think' about it". die woorden zei ik ook tegen Vinny maar die deed het dan toch. yes, I did it, No, I am not sorry, yes, i'll do it again. mail voor Lilly van de dierenartse. ik ga die straks openen en kijken wanneer ik de juffrouw bij haar lurven moet pakken.
Ventje gaat vandaag op boodschap dan is hij morgen op zijn gemak. want hij gaat weer stress hebben. niet voor Tuutje maar in welke toestand hij zijn moeder gaat aantreffen. Morgen besteld hij dan online natvoer voor de katten. En belt hij naar stefaan. en daar is Lilly voor poging 2 om een tak freesia's te pikken. ze weet dat ze mag kijken maar niet aankomen. en voila haar bolletje zilverpapier van een chocolaatje ligt weer onder de poef. Gisteren was een blauw snuffelzakje met valeriaan de klos. ik heb er ook eene met catnip. benieuwd of ze zal reageren op de pot waar de nepeta in staat voor de moment. speelgoed moet ik niet meer aankopen.
Ik ga het nieuws lezen en een tandje bijsteken voor de afwas te doen. en dan wachten op die gast van O.
Fijne dag verder seizoentjes!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Oeps Bekske, ofwel ben jij heel laat gaan slapen ofwel kon je door de pijn de slaap niet vatten. Ik hoop gewoon het eerste.
Oma-C, hou je rustig en doe dutjes zoveel je kan. Duffel je in moest je naar de brievenbus lopen. Wens jou heel veel beterschap. Van zo'n zware bronchitis kun je echt wel aardig ziek zijn.
Gisteren niet zoveel gedaan gekregen in het HH. Dus moet ik vandaag een tandje bijsteken. Bad - en slaapkamer moeten grondig gepoetst worden + ga nu toch wel de zomerdons opleggen. De dikke luchten en terug in zijn speciale zak stoppen.
Matice had gisteren bijna geen hap gegeten en nu had hij natuurlijk honger, dus heeft hij zijn snoepontbijt volledig opgegeten, wat betekent dat hij ook vanavond zijn hondenvoeding gaat verorberen. Kan ik tenminste gaan slapen zonder piekeren zoals de voorbije nacht.
De hondenbuggy krijgt veel aandacht van hem. Soms ze hij er heel voorzichtig zijn beide voorpoten in en gisteren zelfs 1 achterpootje erbij. Wij laten hem de buggy zelf ontdekken. Tot nu toe heeft hij nog niet door dat de buggy ook met ons mee gaan betekent. Eens dat hij dat door heeft, kruipt hij er vanzelf in, want hij gaat enorm graag met ons mee, in welk vervoermiddel dan ook. Zijn knuffel had hij er gisteren uitgehaald, maar hij liet hem daar liggen.
De laatste maand neem ik voor het slapen gaan als ik badje heb genomen en verzorgd ben voor de nacht, al mijn medicatie heb genomen, een tas warme melk mee. TV op of een goed boek en ik drink mijn tas langzaam leeg en dat doet me goed. Neem dan wel magere melk om al teveel calorieën en suikers te vermijden. Ik ben dat beginnen te doen , toen ik die dubbele longinfectie had en dat smaakte me. Als ik opsta neem ik de lege tas onmiddellijk terug mee naar de keuken .
11 juni is mij buurvrouw jarig. We worden alle vier 60 jaar. Een speciale verjaardag, dus voor een keertje ook een iets duurzaamder geschenkje. Ze krijgt van mij een groot hapjesbord van blond amsterdam, dat wij inmiddels ook hebben, manlief vond dat zo mooi, en bij buurvrouw heb ik er nog een pakje servetten van blond Amsterdam bij gedaan. Moet alles nog wel inpakken. Drie dagen later gaan we samen shoppen in Antwerpen. Buurvrouw kent me goed genoeg en stelt zelf regelmatig pauzes voor, zodat het niet te zwaar wordt voor mij. Want als ik ga shoppen, is dat heel gericht naar 1 of 2 winkels. Maar met buurvrouw worden er meer winkels aangedaan. Verheug me er wel op.
Zo ,ik ga niet alle namen noemen, ik wens iedereen zo'n mooi mogelijke dag. Liefs, beterschap voor diegenen die het kunnen gebruiken en een dikke knuffel voor iedereen.
-
Even goeie morgen zeggen aan alle seizoentjes
Heel veel sterkte wensen aan wilde eend
Daar tegenover is mijn ziek zijn niks vergeleken
Een mooie dag aan allen en geniet van het mooie weer
ik mag nog niet buiten
buren zorgen dat mijn post
hierboven aan de deur gelegd wordt....
Heel veel sterkte wensen aan wilde eend
Daar tegenover is mijn ziek zijn niks vergeleken
Een mooie dag aan allen en geniet van het mooie weer
ik mag nog niet buiten
hierboven aan de deur gelegd wordt....
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48
heb een slaaploze nacht achter de rug waardoor het komt door pillen van een ander firma .De laatste tijd is het een dikke ellende met de medicijnen.De pillen waar ik me beter mee voel waren er niet dus een andere firma die zogezegd het zelfde zijn als die ik al jaren neem .Maar spijtig genoeg heb ik van deze weinig baat .Het zijn enorme zware pijnstillers maar toch is er duidelijk bij mij toch verschil .Met deze krijg ik de pijnen niet onder control de andere helpen weliets en is de pijn daarmee onder control.De huisarts weet het en nu weet de apotheker het ook .Nu wachten tot dieene soort weer teverkrijgen is.Ze zeggen dikwijls het is hetzelfdemaar van een andere firma .Maar ik voel duidelijk dat het nu zo niet is afijn ja even op de tanden bijten .Er zijn er die het veel moeilijker hebben dan ik zelf dus zeg ik onkruid vergaat niet en voor iedereenwens ik het beste toe groetje
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede middag allen.
Even pauze na mijn tochtje naar het centrum.
De rest van de boodschappen gedaan die er gisteren over schoten.
En niet meer in mijn fietstas geraakten.
Allemaal vriendelijke, mensen ontmoet vandaag.
Ik was mijn pierenverdriet aan het goed leggen nadat ik mijn fietshelm had afgedaan.
Zegt een mevrouw die voorbijkwam:"Het is goed genoeg hoor!"
Dat heb ik nu altijd voor dat mensen die ik niet ken, mij aanspreken.
Eindelijk aan knoopsgatenelastiek geraakt.
Om alle rokken en broeken die afzakken te voorzien van een elastiek in de rug.
Voor de rest zie ik wel wat het wordt vandaag.
Seffens al ander kleren aandoen om in de tuin te werken.
Gisteren was het binnen 24°C en ik had kou!
Dat wordt wel erg met die thermostaat in mij.
Dames geniet van het mooie weer en voorspoedige beterschap aan de zieken allemaal.
Even pauze na mijn tochtje naar het centrum.
De rest van de boodschappen gedaan die er gisteren over schoten.
En niet meer in mijn fietstas geraakten.
Allemaal vriendelijke, mensen ontmoet vandaag.
Ik was mijn pierenverdriet aan het goed leggen nadat ik mijn fietshelm had afgedaan.
Zegt een mevrouw die voorbijkwam:"Het is goed genoeg hoor!"
Dat heb ik nu altijd voor dat mensen die ik niet ken, mij aanspreken.
Eindelijk aan knoopsgatenelastiek geraakt.
Om alle rokken en broeken die afzakken te voorzien van een elastiek in de rug.
Voor de rest zie ik wel wat het wordt vandaag.
Seffens al ander kleren aandoen om in de tuin te werken.
Gisteren was het binnen 24°C en ik had kou!
Dat wordt wel erg met die thermostaat in mij.
Dames geniet van het mooie weer en voorspoedige beterschap aan de zieken allemaal.
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Fijne donderdag, seizoentjes, met weinig pijn en ongemakken........
Hier klaar voor onze dagelijkse ochtendwandeling. Verder kine op het programma, voor manlief, en ik deze namiddag naar ons vroegere woonplaats, daar ga ik nog steeds voor mijn permanent. Lekker bijbabbelen met de kapster. Als je daar al zo lang klant bent scheper dat wel een soort band. Voor de wekelijkse kappersbeurt ga ik wel hier beneden. Heel gemakkelijk en vlugge service.
Dames, het is intussen hoge tijd.....
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.....de volgende.
Hier klaar voor onze dagelijkse ochtendwandeling. Verder kine op het programma, voor manlief, en ik deze namiddag naar ons vroegere woonplaats, daar ga ik nog steeds voor mijn permanent. Lekker bijbabbelen met de kapster. Als je daar al zo lang klant bent scheper dat wel een soort band. Voor de wekelijkse kappersbeurt ga ik wel hier beneden. Heel gemakkelijk en vlugge service.
Dames, het is intussen hoge tijd.....
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.....de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Gisteren bijna alles gedaan gekregen, behalve de strijk van de dekbedden, dat ging niet meer.
Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilklaar maken, zodat ik morgen enkel nog moet dweilen, want moet om 14:30H bij de longreva zijn. Daarna voel ik me moe
Zat deze ochtend in bad en manlief stond onder de douche en wie kwam daar op zijn duizendste gemak binnenwandelen, juist ja, Matice. Hij kon weer moeilijk kiezen waar en bij wie hij het kortst ging liggen en ging na even nadenken aan de lavabo's liggen. Echt wel heel gemakkelijk toen manlief en ik onze tanden moesten poetsen achter een Cobberdog die daar gewoon bleef liggen. Het is een echte clown. Hij heeft zijn snoepontbijt op, dan is de kans veel groter dat hij vanavond gewoon zijn kom leeg eet.
Oma-C, Wilde eend en Bekske, veel beterschap, moed en sterkte gewenst. Jullie zijn steeds in mijn gedachten.
Zo, ik ga terug beginnen met het HH. Vandaag verwacht ik een pakje, maar ben toch lang bezig in de keuken/ living, dus hoor ik de bel. Misschien eerst wat fruit eten als ontbijt dat ontbijt durf ik nog al eens vergeten. Heb nog een lekker fruitslaatje staan.
Ik ga niet alle namen noemen, dus ik wens elkeen een zo'n mooi mogelijke donderdag.
Liefs en een dikke knuffel voor iedereen.
-
Goede morgen allemaal,
een stralende zon maar ik kan het
beter bekijken vanachter het raam
Vannacht weer een vreselijke hoestbui gehad,
tot braken toe, maar nadien toch nog wat geslapen
Ik wens jullie allen een fijne donderdag en geniet
zoveel als je kan van het mooie weer want als
het weer omslaat....
Veel sterkte aan al wie het nodig heeft
een stralende zon maar ik kan het
beter bekijken vanachter het raam
Vannacht weer een vreselijke hoestbui gehad,
tot braken toe, maar nadien toch nog wat geslapen
Ik wens jullie allen een fijne donderdag en geniet
zoveel als je kan van het mooie weer want als
het weer omslaat....
Veel sterkte aan al wie het nodig heeft
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede morgen nog zal ik maar denken.
Goed geslapen gelukkig.
ook hier schijnt de zon.
Voorlopig is het hier nog frisjes.
Vandaag de bloembak gieten.
Een hele klus met bidonnetjes van vijf liter.
Meer kan en mag ik niet dragen.
Het zal wel lukken.
Dahlia uithalen en planten.
Vereist een kruip actie in de kruipkelder.
Nog even wachten tot we wat soepeler zijn.
Dat komt in de loop van de dag wel.
Dat is daar best een praktische bedoening in jullie nieuwe verblijf MJ.
Oma-C vermoeiend zo een hoestbuien 's nachts.
Clive ik zie het voor me: de hond voor jullie voeten en jullie maar proberen aan die lavabo te geraken.
Gezellig tafereeltje.
Benieuwd naar wat MM te vertellen heeft vandaag.
Bekske een schattig prentje vandaag.
Verder een fijne dag gewenst aan schrijvers en lezers.
Goed geslapen gelukkig.
ook hier schijnt de zon.
Voorlopig is het hier nog frisjes.
Vandaag de bloembak gieten.
Een hele klus met bidonnetjes van vijf liter.
Meer kan en mag ik niet dragen.
Het zal wel lukken.
Dahlia uithalen en planten.
Vereist een kruip actie in de kruipkelder.
Nog even wachten tot we wat soepeler zijn.
Dat komt in de loop van de dag wel.
Dat is daar best een praktische bedoening in jullie nieuwe verblijf MJ.
Oma-C vermoeiend zo een hoestbuien 's nachts.
Clive ik zie het voor me: de hond voor jullie voeten en jullie maar proberen aan die lavabo te geraken.
Gezellig tafereeltje.
Benieuwd naar wat MM te vertellen heeft vandaag.
Bekske een schattig prentje vandaag.
Verder een fijne dag gewenst aan schrijvers en lezers.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Geen straaltje zon. gisteren is die vent gekomen en zijn uitleg gedaan. en we zijn overgestapt. binnenkort komt er hier een IT-er om de boel te instaleren. Lilly heeft haar brief gekregen voor onderzoek,en vaccinatie voor 21/06. na haar verjaardag ga ik een afspraak maken. Vandaag gaat ventje eerst naar de garage en daarna naar naar zijn moeder. hij heeft een beetje schrik wat hij gaat aantreffen. want volgens zijn zus is er niet veel veranderd. ik ga mij een beetje bezighouden. volgens die vent moet ik veranderen van brouwser in verband met Hackers. nu surf ik via een privèbrouwser van Mozilla. anders had ik Bing als zoekmachine en die gebruik ik niet graag. ik heb liever Google. ventje is aan het bellen met een ex-collega via videoverbinding. haar eerste opmerking was mijn haar. wat is dat lang geworden. ja maar de 7 de gaat er 10 tot 15 cm af. ventje moet de 13 de. die zijn haar is ook lang. en moet ook uitgedund worden want hij heeft dik haar. en ik fijn haar met krullen. Kapster vroeg of we een wedstrijdje deden wie het langste haar heeft. neen helemaal niet. en het wordt toch niet meer gekleurd. want dat was alle keren wanneer... dus zit ik met een kleurverf pakje en een kleurshampoo. ik was laatst op wish aan het surfen voor tijdelijke haarkleuring in kleur. je kan zeker al raden welke? maar ik wacht nog effe. na het knippen kan het zijn dat er geen bruin meer te zien valt. na de installatie zijn we wel alles van films en series kwijt maar gelukkig is er u-tube. 20 jaar geleden kon je daar als 16 jarige 'tarzoon" al bekijken. een 18 + film met veel bloot. Gisteren nog eens gekeken naar revenge of the bridesmaids. er komen allemaal icoontjes. en mijn telefoon wordt een minicomputer. wat handig zou zijn voor mijn tablet. ons moeder heeft geen internet en we gaan haar niet kunnen wijsmaken dat ze goedkoper gediend is met waar wij nu naartoe gaan. ook ventje zijn zus is een standvaste. pak die hun landlijn af en ze zijn het noorden kwijt. bij iedere klant die we via mond op mond reclame aanbrengen krijgen we een korting op de factuur. ik hoef slechts een mailtje te sturen naar Johan. nog altijd geen mail naar stefaan gezonden. ventje heeft nu mijn gsm vast om een sms te sturen. hij is aan het berekenen wat ik verleden maand uitgegeven heb. dat gaat dan van die 100 euro zakgeld. de ene maand zit ik er over de andere maand niet. ik doe nu ook geen boerderij meer dus geen aankoop van diamanten om een helper te "huren" voor 10 dagen. mijn boek heeft voorrang. soms wel eens criminal case of homescapes. spelletjes intreseren me niet langer. Gisteren weer hartkloppingen. zal wel een pilletje meer bij zijn. diazepam helpt soms. ademhalingsoefeningen ook. Lilly heeft vannacht niet op mijn voeteind geslapen. wel is ze komen knuffelen. ze geeft kopjes aan mijn tiffanylamp en dan zeg ik tegen haar dat ze wel eens tegen de lamp gaat lopen. ventje is al bezig met zijn eten. ik moet nog mijn pillen pakken dus eet ik wat later. zo vroeg krijg ik geen eten binnen. Morgen naar de markt om pioenrozen. we waren verbaasd gisteren toen Lilly Johan kwam besnuffelen en Gimly niet deed van 'help, een vreemden!' Lilly is socialer. en vooral nog heel speels. ik betrouw het oordeel van mijn katten. die weten direct of de persoon te vertrouwen is of niet. als ik naar mijn moeder bel en Lilly is beneden dan houdt Lilly zich koest. alsof ze het weet. Moeder weet nog altijd niet dat lilly hier is. en voor mijn part gaat ze het nooit weten. ik wilde een speelkameraadje voor Gimly en die heeft hij. ze is zijn privè kattenbak kuiser. hij is wel de baas. wat te verwachten was. nog 14 dagen en Lilly is 1 jaar. 10 dagen later Gimly 13. Vinny is op 31 juni overleden. net 5 jaar geworden. maar in de 5 jaar heeft hij er alles uitgehaald wat er uit te halen viel. zijn 9 levens waren op. hij had er al een paar opgebruikt toen hij 5 weken was. Lilly is op de doos tv aan het kijken. neem dat "kijken" maar met een korreltje zout. ze valt meestal in slaap. eerst wassen en dan "nijmeren" wat we bij ons Mies 'kel-no- reem' noemden. naar de meditatie die T'ealc de Jaffa moest doen om zijn symbioot op te laden. na de toediening van tritonium moest hij wel overstappen op slapen. Lilly is gaan slapen. dutje gedaan , korreltjes gegeten weer wasje gedaan en nu naar boven voor een tweede dutje. zal ze vandaag niet veel zien denk ik. vanmiddag kaartjes maken. heb er 4 deze maand. Joyce, Vera, ventje en Walter. net een sms gekregen van Stefaan, die zal eens in zijn agenda kijken.
ventje heeft gedaan met eten en vertrekt binnenkort.
Fijne dag seizoentjes!
Geen straaltje zon. gisteren is die vent gekomen en zijn uitleg gedaan. en we zijn overgestapt. binnenkort komt er hier een IT-er om de boel te instaleren. Lilly heeft haar brief gekregen voor onderzoek,en vaccinatie voor 21/06. na haar verjaardag ga ik een afspraak maken. Vandaag gaat ventje eerst naar de garage en daarna naar naar zijn moeder. hij heeft een beetje schrik wat hij gaat aantreffen. want volgens zijn zus is er niet veel veranderd. ik ga mij een beetje bezighouden. volgens die vent moet ik veranderen van brouwser in verband met Hackers. nu surf ik via een privèbrouwser van Mozilla. anders had ik Bing als zoekmachine en die gebruik ik niet graag. ik heb liever Google. ventje is aan het bellen met een ex-collega via videoverbinding. haar eerste opmerking was mijn haar. wat is dat lang geworden. ja maar de 7 de gaat er 10 tot 15 cm af. ventje moet de 13 de. die zijn haar is ook lang. en moet ook uitgedund worden want hij heeft dik haar. en ik fijn haar met krullen. Kapster vroeg of we een wedstrijdje deden wie het langste haar heeft. neen helemaal niet. en het wordt toch niet meer gekleurd. want dat was alle keren wanneer... dus zit ik met een kleurverf pakje en een kleurshampoo. ik was laatst op wish aan het surfen voor tijdelijke haarkleuring in kleur. je kan zeker al raden welke? maar ik wacht nog effe. na het knippen kan het zijn dat er geen bruin meer te zien valt. na de installatie zijn we wel alles van films en series kwijt maar gelukkig is er u-tube. 20 jaar geleden kon je daar als 16 jarige 'tarzoon" al bekijken. een 18 + film met veel bloot. Gisteren nog eens gekeken naar revenge of the bridesmaids. er komen allemaal icoontjes. en mijn telefoon wordt een minicomputer. wat handig zou zijn voor mijn tablet. ons moeder heeft geen internet en we gaan haar niet kunnen wijsmaken dat ze goedkoper gediend is met waar wij nu naartoe gaan. ook ventje zijn zus is een standvaste. pak die hun landlijn af en ze zijn het noorden kwijt. bij iedere klant die we via mond op mond reclame aanbrengen krijgen we een korting op de factuur. ik hoef slechts een mailtje te sturen naar Johan. nog altijd geen mail naar stefaan gezonden. ventje heeft nu mijn gsm vast om een sms te sturen. hij is aan het berekenen wat ik verleden maand uitgegeven heb. dat gaat dan van die 100 euro zakgeld. de ene maand zit ik er over de andere maand niet. ik doe nu ook geen boerderij meer dus geen aankoop van diamanten om een helper te "huren" voor 10 dagen. mijn boek heeft voorrang. soms wel eens criminal case of homescapes. spelletjes intreseren me niet langer. Gisteren weer hartkloppingen. zal wel een pilletje meer bij zijn. diazepam helpt soms. ademhalingsoefeningen ook. Lilly heeft vannacht niet op mijn voeteind geslapen. wel is ze komen knuffelen. ze geeft kopjes aan mijn tiffanylamp en dan zeg ik tegen haar dat ze wel eens tegen de lamp gaat lopen. ventje is al bezig met zijn eten. ik moet nog mijn pillen pakken dus eet ik wat later. zo vroeg krijg ik geen eten binnen. Morgen naar de markt om pioenrozen. we waren verbaasd gisteren toen Lilly Johan kwam besnuffelen en Gimly niet deed van 'help, een vreemden!' Lilly is socialer. en vooral nog heel speels. ik betrouw het oordeel van mijn katten. die weten direct of de persoon te vertrouwen is of niet. als ik naar mijn moeder bel en Lilly is beneden dan houdt Lilly zich koest. alsof ze het weet. Moeder weet nog altijd niet dat lilly hier is. en voor mijn part gaat ze het nooit weten. ik wilde een speelkameraadje voor Gimly en die heeft hij. ze is zijn privè kattenbak kuiser. hij is wel de baas. wat te verwachten was. nog 14 dagen en Lilly is 1 jaar. 10 dagen later Gimly 13. Vinny is op 31 juni overleden. net 5 jaar geworden. maar in de 5 jaar heeft hij er alles uitgehaald wat er uit te halen viel. zijn 9 levens waren op. hij had er al een paar opgebruikt toen hij 5 weken was. Lilly is op de doos tv aan het kijken. neem dat "kijken" maar met een korreltje zout. ze valt meestal in slaap. eerst wassen en dan "nijmeren" wat we bij ons Mies 'kel-no- reem' noemden. naar de meditatie die T'ealc de Jaffa moest doen om zijn symbioot op te laden. na de toediening van tritonium moest hij wel overstappen op slapen. Lilly is gaan slapen. dutje gedaan , korreltjes gegeten weer wasje gedaan en nu naar boven voor een tweede dutje. zal ze vandaag niet veel zien denk ik. vanmiddag kaartjes maken. heb er 4 deze maand. Joyce, Vera, ventje en Walter. net een sms gekregen van Stefaan, die zal eens in zijn agenda kijken.
ventje heeft gedaan met eten en vertrekt binnenkort.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!