In de Vier Seizoenen reeks 31 zomer 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

16 aug 2023, 10:59

Al over en weer naar de dokter geweest.
Geruststellend gesprek gehad.
Als de labo-uitslagen nu nog geruststellend zijn.

Hier is alles nog grijs.
Ik vond dat het al naar herfst rook buiten.

Ben eens benieuwd wanneer die verkeerd geparkeerde vrachtwagen gaat weggaan.
Ik heb gebeld naar de firma en een vriendelijke madame heeft het opgelost.
Ik dacht niet dat ik die ging laten staan voor mijn deur de rest van die zijn verlof.
Zo een vuile oplegger.

Geniet van wat de dag jullie brengt.

Muddy Maddy

16 aug 2023, 11:28

Goede morgen seizoentjes,

MJ: gelukkige verjaardag! mijn kaartje zal je zeker al moeten gehad hebben want ik heb het vroeg genoeg gepost.

Ons Lilly is maar om 3 uur vannacht op mijn voeten komen liggen. Eerst knuf-knuf, snor-snor en daarna ploefde ze op mijn voeten. Ik ben dan rap in slaap gevallen. Rond 6 uur in de morgen hoorde ze dat broer van plan was de kattenbak boven te gebruiken. Ze lag meteen in positie om uit bed te wippen. en Rond 8 uur vond de juffrouw het tijd om op te staan. echter, ik had geen goesting. Had gisteren de nektens moeten gebruiken. 40 min op stand A en intensiteit 2.5. ook gelezen in 'the count'. Kan ik vandaag verder aan doen want ventje moet naar zijn moeder. morgen naar de mijne. eerst burgers gaan eten, dan boodschappen recht over de deur en doorrijden naar schoonbroer. Gelukkig is het geen school en heb je kans op een parkeerplaats anders mag je het vergeten. De helft van de straat staat hier weer nog verkeerd geparkeerd. ventje is om 8.45 de zijne gaan verzetten. ik snap dat echt niet. is het dan echt te veel gevraagd om effen te wisselen? bij voorkeur 's avonds zoals de wet zegt?
Anjelier: Bedankt voor de tip. heb het doorgezegd aan ventje.
Vanmiddag heel eenvoudig eten. Piadino in de oven. 25 min. en 't is klaar. Vanavond misschien een tikkeneitje doen. het is toch maar tegen een uur of 7 eer ventje thuis is. en dat moet zijn moeder nog een goeie dag hebben. :? de boodschappenlijst voor de ldl moet ik nog maken. die voor de carref. is gedeeltelijk gedaan. das voor morgenochtend. het zal weer haasten zijn. zeker al om 7 u 30 opstaan.
Gisterenavond verder gedaan met CSI en Ted Danson als hoofdCSI. zijn nu een stuk grappiger episodes. vanavond misschien aan disc 2 beginnen. Lilly was weer uit zichzelf naar binnen gekomen. toen ik naar boven ging lag ze in haar hangmandje.
Ik moet nu de hele tijd inloggen in fb. dat vind ik niet leuk meer. en in The Sims heb ik een full household. Gelukkig is die laatste baby ook een meisje. als ik vandaag verder speel mag ik op de knop 'age up' duwen. en bijna alle dagen de nanny laten komen. in mijn boek begin de grote uittocht naar Denemarken voor de doop. de doop van de kleine van neef is de enige doop die ik meegemaakt heb. Suzanne gaf geen kik toen dat gezegend water over haar kop ging. het was een ultra moderne dienst. Daarna is heel de bende gaan eten ergens in kortrijk. eerst taart. nootjestaart. twee uur later het voorgerecht. en een reuzebrochtte als hoofdgerecht. daarna was het afgelopen. in het voorgerecht zat ook ganzeleverpastei. ze hadden dat allemaal op slabladeren gelegd. Het eten was voor de ouders van Justine en de drank voor schoonbroer. heb na het eten toch nog een carlsberg besteld. en toen was het van wie gaat met wie mee? wij moesten gelukkig niemand meenemen. gewoon wegrijden en naar oostende. tijdens het etentje van de doop speelde de ploeg van Kortijk tegen een andere voetbalclub. de politie is met enkele combi's voorbij die taverne gereden. bleek dat dat voetbalstadion niet ver van de taverne lag. enfin, dat is ook al voorbij. ben benieuwd wanneer ze naar huis komen. Neef zal zeker weer 3 weken congè hebben? de vorige keer zaten ze in Turkeye. haar ouders betalen. ze moeten maar al ze thuis zijn kijken naar hun kaartjes. en sms-en als ze het mooi vinden. das toch het minste wat ze kunnen doen vind ik. steek daar al mijn moeite in als het gaat. mag van ventje niets meer bijkopen. gewoon alles opgebruiken. in September heb ik 4 jarigen. 1 kaartje voor een man en 3 kaartjes voor de vrouwen. mijn dokter zit er ook bij. deze doe ik dan al mee als ik op consult ga. dan weet ik zeker dat ze dit al gehad heeft. ze is zot van Roze. dus moet ik niet ver zoeken. Roze achtergrond en roze bloemen. de voorbereidingen zijn al gedaan. Ben benieuwd wanneer Wis* mijn hoedje leverd. zo'n hoedje dat ze vroeger een vogelnestje noemden. de pluimen gaan er wel af, maar de voile mag blijven. en de broche is een kat. staan alle 2 voorlopig in transit. misschien binnen 2 weken. ventje zijn spelletje wordt onderbroken door een telefoon. wie zou dat nu weer kunnen zijn? :? 't was de generaal. om te vragen hoe laat ventje afkomt. dat zal rond 15 u zijn.
zal ik vandaag een effortje doen en de eettafel verder afruimen? dan ben ik morgen gegarandeerd stijf. maar 't is dan ten minste gedaan. en schoonbroer gaat weten waar hij moet wrijven. vooral mijn rug ziet er dan vanaf. en eerst nadat de tafel vrij is het tafelkleed buiten gaan uitkloppen. die kan dan de was in. Lilly gaat dan daarna gaan komen kijken. want niet alles staat dan op de plaats waar het nu staat/ligt. binnen een half uur staat Gimly hier. "ik moet mijn 'lunch'." en om 16 u is hij daar weer gezet. meneerke altijd honger.
ik ga nieuws lezen. dan de reclame van de A. en andere reclame.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

wilde eend 2

16 aug 2023, 18:03

Voor MJ : een hele fijne verjaardag !
Hopelijk is mijn kaartje toegekomen .
Afbeelding
Verder groetjes aan alle seizoentjes . :-)

mariajohanna

16 aug 2023, 19:24

Fijne avond, seizoentjes,

MM, Wilde Eend, Anjelierke, jullie kaartje is goed aangekomen, waarvoor dank.
Vandaag is de postbode niet geweest, andere kaartjes zijn wel voor
later.....
Iedereen hartelijk dank voor de wensen en de kaartjes !
Ons bezoek is inmiddels weg en de afwas gedaan ! Nu het nieuws uitgesteld kijken, toch gemakkelijk, zo moet je niets missen.....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

anjelierken

16 aug 2023, 22:17

Afbeelding
Gelukkige verjaardag voor MJ.

Hallo iedereen,

Hier was het bijna de ganse dag bewolkt, maar wel aangenaam van temperatuur.

Morgen niet vergeten van de pmd zak buiten te zetten, normaal is dat vandaag , maar nu is het 1 dag later wegens gisteren. Hier en daar zag ik toch een zak buiten staan.
Volgende week papier en karton. De vorige keer hebben ze ons straat niet gedaan, dat was ook de 1 ste keer dat dat gebeurde . Bij ons zullen ze veel hebben, had nog een deel van bij zoon ook meegenomen.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

17 aug 2023, 08:31

Bij de buren hebben ze een cubique hout ingedaan. aan de voorkant verwarmen die nog met een houtkachel. nu hebben ze wel CV in hun grote keuken. anders nergens. buurman is van de zuinige soort. met heel die covid tralala lag zijn entertaimentzaak ( Dj en evenementen) stil. aannemerswerken moest hij ook niet doen: je mocht niet binnen bij de mensen. dus bleef over: de olie voor de schepen. die stoof weegt over de 100 kg! ventje kan het weten want die heeft hem mee naar boven gedaan. met 2 geraakten ze nipt boven. vooral boven aan de draai ( bij mij rechts) is dat gevaarlijk. enfin, dat bakbeest is toch boven geraakt. voorwaarde was als hij die kocht, dat hij er kon op slow cooken. dat spul geeft wel genoeg warmte. steek je 's morgens die , zeg maar, rond 6 uur aan, dan moet je niet eerder bijvullen dan 10 u. en aangezien er daar meestal niemand thuis is, terug in gang krijgen is makkelijk. hier op onze allesbrander kan ik mijn pot soep opwarmen.
schoonmoeder was weer rustig gisteren. ze geven die wel medicatie tegen dat roepen. en wordt ze overprikkeld, ja dan gaan de poppen weer aan het dansen. voor haar normen eet ze weer veel. maar zei de generaal: dat is toch geen leven? van uw bed in de zetel en weer naar uw bed? 't was triest. zei hij tegen ventje. ja, triest maar diene staat wel in haar testament, vermoed ik. kan bijna niet anders dan dat zijn. voor de L'amour doet hij het niet. hij had ze in zijn bed, ze gingen samen op vakanties, ( dure verre reizen) Zij probeerde diens zoon op te voeden. jammerlijk in mislukt. die gast is zo dom als het achtereind van een varken! nog 5 jaar vuilniscontainers verkopen en die is ook in pensioen. met een firmawagen. toen schoonmoeder nog een beetje helder was, zei ze tegen ventje dat M. 'n raren was. en ik heb tegen schoonbroer mijn vermoedens geuit dat die voor de venten is. die vrouwen waren een front. Tsja, zei schoonbroer, je kan wel eens gelijk hebben. och ja: ik heb toch altijd gelijk. Ventje heeft gisteren de rest van de spaghettisaus opgegeten als die thuis kwam. ik heb niets gegeten. zelfs geen tikkeneitje. ik heb daarnet luchtverfrisser in de bak moeten spuiten. man, man, man, die kat kan stinken! het is zelfs zo erg dat er een restje cola met druppels terug kwam. ik heb dit t-shirt dan maar afgeveegd met dreft. lavandeldreft. ik moet nog een stukje folie van een op zijn kop staande fles peuteren. en dat was er die dag te veel aan. dus mijn reserve-reservefles gepakt. nog geen nieuws van mijn kaas. het zal zeker voor volgende week donderdag zijn? enfin, ik ben hier thuis tot 13 u 30 en dan ben ik weg. buurvrouw is nog niet gaan werken en dus kan zij het eens aannemen. ze herbegint maandag. die kuist de klassen. 's morgens vroeg. dan is alles op orde als die kinderen naar school komen. de rest van de dag zit ze in de Hangaar van buurman. ( in die olie) Hij heeft ook eens een feest gegeven in die Hangaar als zijn tweede vrouw jarig was. die was zot van paarden en dus thema was paarden. een indoorbbq. met plastieken palmbomen! Ik verzin dit niet hè. en ze had een paard ergens in een manege staan en ze zat daar meestal als er weer een haar in de boter zat. ze zat net als buurvouw V in de familiale zorg. wat ze nu doet of waar ze nu woont? Geen idee. maar de dochter die ze heeft met buurman doet aan cupcakes bakken en versieren. die heeft een eigen bedrijfje. Vienna ( zo heet ze echt) is nu een halve Barbie pop met keiveel schimk. dat je met een lepeltje kan afschrapen. ze heeft ook extensies. vroeger was dat een mooi meisje maar nu? je zou zeggen dat ze meedoet in zo'n zombiefilm.
heb gisteren in de namiddag naar 'the help' gekeken. de dochter van Ron Howard van Happy days doet daar ook in mee en speelt de feeks van dienst. die smeet haar eigen moeder in een rusthuis omdat die gelachen had met wat haar ontslagen hulp had gedaan. die is dan ook goed op haar pootjes terecht gekomen. ze mocht voorgoed bij die mensen blijven. dus smeet ze haar onbenul van een vent buiten en ging ergens anders met de kinderen. zij doet ook mee in divergent. nu moet ik nog een half uur wachten tot ik mijn score ken van het eetspelletje. ik vind het wel jammer dat je rap zonder tokens zit. en dan moet je die aankopen. neen, doe ik niet. dan smijt ik dat spel van de tablet. ik vind wel wat anders. Nu pot en kommentje en vork afwassen en het is ook weer gedaan. Vannacht geen Lilly gezien. of liever gevoeld. de juffrouw had weer geen goesting.
ventje is aan het opstaan. kan die meteen naar de carref. binnen een half uur. met een lijstje. ik heb eitjes nodig. en melk want ik zou weer eens witlof/prei in hamrolletjes willen klaarmaken. die krieltjes kunnen dan dienen als bodembedekker. dat is ook een manier om aardappelen te eten. ze onderaan de schotel leggen, dan heeft ventje ook aardappelen gegeten.
Fijne dag seizoentjes,
Cats Rule!

clive

17 aug 2023, 09:12

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Matice heeft blijkbaar een luie dag vandaag, ondanks dat zijn kamer open is, heeft hij nog niet al teveel bewogen. Die kan dat soms echt hebben zo'n luie dag.
Gisteren niet hier geweest wegens weer problemen met de PC. Manlief heeft hem nu met drastische maatregelen, terug aan de praat gekregen. Hoop dat de problemen nu eindelijk opgelost zijn.

Vandaag moet mijn extra taak even wachten. Het is donderdag en dat betekent dat ik de 2 benedenverdiepingen volledig met nat moet afvegen, zodat ze voor morgen dweilklaar zijn.
Maandag en dinsdag doe ik dan weer door. Het is mijn plan alle kamers volledig en grondig te doen. En met de kleerkast en de ( kleine) dressing heb ik het meeste werk. Daarna werk ik alle kamers boven af. De hobby- slaapkamer gaan meevallen, die doe ik regelmatig. Dan is de badkamer aan de beurt, tegels afwassen en de volledige binnenkant uitwassen. Moet daar voorzichtig mee zijn, want alle leggers zijn van glas. Dat neem ik dus nooit meer. Veel te teer. Ik heb wel nergens een deadline opgezet, op die manier kan ik eraan werken op de dagen dat ik me capabel voel.

En kijk wie hier komt binnenwaaien. Matice :D . Legt zich al dadelijk terug op zijn pluchen schaap om nog een dutje te doen.

Ik wens zonder namen iedereen een mooie dag. Liefs en sterkteknuffels voor hen die het nodig hebben.

Bekske

17 aug 2023, 09:23

Afbeelding
hier ligt weer eentje duchtig te snurken ondanks ze bijna heel de dag en nacht ligt te snurken .Iedereen die hier bij mij langs komt zegt het is precies een mens dat snurkt .In de dag kan hetme niet schelen maar als je zelf niet kunt slapen is dat storend dat gesnurk wel .Op sakee het was opgeruimd en eentje heeft zich wel geamuseerd om alles weer rond te dragen van haar speelgoed .Maar op ruimen zelf neen datdoet ze niet.En eentje dat mijn voeten aan verwarmen is .Ook de vogels geven hun beste deuntje en zo ga ik dag beginnen maar wel met rusten .Want morgen ishet nog een zware dag en dan duimen voor volgende week .geniet van julliedag ondanks het hier bewolkt is maar ja over het weer maak ik me geen zorgen heb andere zorgen groetje

Oma-C

17 aug 2023, 09:47

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
Een mooie zonnige dag en misschien
weer warm zoals gisteren....
Ik had gisteravond met de kinderen
een uitgesteld etentje nog voor moederdag
Het was weer gezellig en lekker :)
Maak er vandaag weer een fijne dag van
en geniet van wat kan...tot later
nu ga ik eerst alles bijlezen :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

mariajohanna

17 aug 2023, 12:06

Eindelijk geraak ik hier binnen......
Tja, senjorennet....... sort....

Fijne middag iedereen,
Hier teveel van tijd geprobeerd, jammer, de patatjes zijn juist klaar....
Tot later dan, ga ze niet laten koud worden.....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.

Helena van Troje

17 aug 2023, 12:43

Poes is terug naar huis.
Niet met de volle goesting.
De klusjes zijn weeral geklaard dank zij de jongste.
Nu nog volk vinden om tegen de elfde september mijn slaapkamer leeg te maken.
Zal blij zijn als dat allemaal achter de rug is.
Maar dan is het boven in orde helemaal.
Niemand meer met schoenen naar boven.
Wee de chauffagist als die weer eens moet smossen met water uit de radiatoren.

Het blijft hier wel grijs me dunkt.
Geeft niet, ik ga toch gras afdoen deze namiddag.
Ook al geven ze morgen heel warm weer.
Het zal nu toch wel genoeg water gehad hebben zeker?

Ben al naar de dokter mijn labo staal gaan afgeven.
Daarna een toertje door de dahliatuin in het park.
Dan rust.
Seffens een lekkere croque ineen flansen met snoeptomaatjes erbij.

Mattice zal de nacht gehad hebben dat hij zo lui is vandaag. :)

dames en dieren maak er wat van vandaag!

Oma-C

17 aug 2023, 16:07

Alle seizoentjes nog een fijne dag hoewel er geen zon is :roll:
slaapwel voor later en tot morgen... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

mariajohanna

17 aug 2023, 19:33

Fijne avond, seizoentjes,

Even laten weten dat de kaartjes van Clive en Bobijntje vandaag zijn toegekomen, waarvoor dank.
De postbode zal wel gedacht hebben dat er een speciale gelegenheid was, zoveel post, voor 1 brievenbus ! Leuk !

Niet veel te vertellen, ik wens iedereen het beste, zonder pijn of ongemakken.......

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot...... de volgende.

mariajohanna

18 aug 2023, 07:35

Hier al 'wakker en op'...... even komen dag zeggen....
Vandaag druk programma, daarom nu al op dus.....
Ik las even mijn post terug van gisteravond , precies dat de brievenbus vol zat met 2 kaartjes...... er waren er natuurlijk heel veel kaartjes ( :D ).......

Dames, ik ga wat voortdoen, anders heeft het geen nut dat ik de wekker gezet heb.....

Tot ...... de volgende.....

clive

18 aug 2023, 08:08

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, wat leuk dat etentje voor moederdag met de kinderen.

Anjelier, zijn jullie er al uit wat betreft de boom te laten of weg te laten doen ?

Mammyretro, het wordt beter weer, kun je lekker weer gaan wandelen.

Wilde eend, ook voor jou zo'n mooi weer. Kan je ook weer gaan wandelen als jouw gezonheid dat toelaat tenminste. Hoop dat alles goed met jou gaat en met poes.

HVT, moest lachen toen je zei dat Matice blijkbaar de nacht had gehad omdat hij gisteren zo lui was. Manlief en ik zeggen dat al lachend ook altijd tegen elkaar, dat we hem veel te veel laten werken :D

Bekske , hopelijk gaat het met jou. Doe maar rustig aan.

MJ, leuk zoveel kaartjes. Ik had het mijne thans echt wel vroeg opgestuurd.

MM, zijn jullie er al uit wat de vaatwasser betreft ?

Ik heb het gevoel iemand vergeten te zijn, dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik heb veel te doen vandaag, badje heb ik al genomen, ga dadelijk aan mijn HH beginnen. Gisteren toch weer moeten stoppen. Het lukte niet meer.

Aan iedereen een mooie dag gewenst. Heel veel liefs en een dikke sterkteknuffel voor diegenen die er eentje kunnen gebruiken.