In de Vier Seizoenen reeks 36 Herfst 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

14 nov 2024, 14:23

Dank je wel voor de meer dan op tijd verjaardagskaarten.
Maar ja, als een mens op zondag verjaart wanneer komt de postbode dan hé!

Oma-C

14 nov 2024, 21:14

Afbeelding

Voor allen een gezellige avond :wink:
en slaapwel voor straks, tot morgen
Beterschap aan alle zieken :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

15 nov 2024, 09:07

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Niet veel te vertellen vandaag. Ga dadelijk met het HH beginnen, want morgen moet ik al om 09:00H bij de kapper zijn en ze verwachten ons om 12:30H in het restaurant.

Moet straks nog naar de apotheek bellen voor de bestelling van mijn medicatie, zo moet ik dan maar 1 keertje gaan, namiddag ligt daar dan alles klaar. Er is nu ook nieuwe medicatie bij.

Matice is zoals gewoonlijk een powernapje aan het doen. Anjelier, als het zo vochtig is buiten, ga ik ook niet graag wandelen met Matice. Dat is ongezond weer , zowel voor hem als voor mij.

Liefs aan jullie allemaal en maak het binnen een beetje gezellig.

Oma-C

15 nov 2024, 09:08

Afbeelding

Goede vrijdagmorgen :wink:
ligt iedereen hier nog op één oor :roll:
Droog, grijs en donker, weer zo'n dag als de
laatste dagen denk ik, een beetje vanalles :roll:

Voor iedereen sterkte en beterschap :?

Muddy Maddy

15 nov 2024, 09:09

Goede morgen seizoentjes,

Best dat je me er aan laat denken Helena dat ik nog een kaartje moet versturen! Ik zou joostbeterd je verjaardag vergeten zijn. Nu maar hopen dat die post zijn werk naar behoren doet.

Gisteren ineens verandering van plannen. Ventje moest toch naar het ouderlijk huis. En hij heeft weer 't een en ander meegebracht. :roll:
Ondertussen zat ik ineens in een videogesprek met Suus. Die heeft ergens een grondlek. maar de huisvestigingsmaatschappij weet er geen raad mee. Dus moest ze een was draaien en een filmpje of foto's maken. maandag komt die huisvestingsmaatschappij nog eens langs en gaan ze kijken wat ze kunnen doen via het filmpje of die foto's. Ik vind dat maar een vreemde gang van zaken.
De bovenbuurjongens smijten nu hun peuken in haar tuin. ik zou die oprapen, in een plastic zakje steken en voor hun deur gaan leggen. Ze zijn van marokaanse orgine en eigenlijk niets dan last mee. De bovenbuurvrouw is zelfs bang van die gasten. Ruzie maken kunnen ze ook goed en dan mag heel het gebouw het gehoord hebben.

Enfin,
Gisteren kwam mijn pakje van M&S toe. Die bestelling die me aardig wat duiten gekost heeft is helemaal verkeerd! Nu als ze maar passen dan ben ik al tevreden. Ik ga ze straks naar boven doen en meteen in de machine. En er komt nog iets af maar ik heb geen idee wat het is.
ventje moet naar de carref. voor een stukje vis want ik heb mijn paling voor vanmiddag. De frietketel moet nog gedaan worden als ik er verse frietjes bij wil. ( neen, echt niet nodig.) Voor zondag hebben een orloffgebraad. wat we zaterdag gaan eten is weeral een raadsel.
Ventje heeft gisteren toch naar het voetbal gekeken. Zei dat ze slecht speelden.
Zo, ventje is te voet om zijn stukje vis.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Bekske

15 nov 2024, 09:26

Afbeelding
hier geen nieuws heb enorm slecht geslapen doordat mijn been zo een last geeft.Om de zwijgen over de ijskoude voet Men been staat in brand met hevige pijnen als ik rond loop voel ik niks zal waarschijnlijk met de bloedsomloop te maken hebben .afijn ja er zijn erger dingen dan dat .Ik denk aan iedereen die ook op sukkel zijn en dan vind ik het mijne een peulschil daartegen .Ondanks ik nog meer klachten dan dat ik nu schrijf .Heb ook een verkoudheid op gedaan maar dat zal ook wel weggaan .Ik hoor hier vele mensen die hier voorbij komen hoesten ,niezen enz .En kinesist zei het ook gisteren dat er vele zieken zijn .Was gisteren avond laat om met de viervoeters buiten te gaan want hij kwam rechtstreeks van zijn werk naar hier .Hij heeft gisteren de grote schrikken piet mogen strelen en dat zag ik dat hij ervan genoot evenals de viervoeter .Die ga zo graag buiten ook de andere wel .Goed aangekleed en goed zichtbaar was het te doen gisteren avond .En de drie hebben een goede nacht gehad nu ga ik terug even rusten daarna huishoudelijk werk doen en eten klaarmaken .Puree met vis vandaag voor de drie is het hun dagelijks portie vlees dat ik zelf klaar maak .geniet van jullie dag en tracht je zo goed mogelijk te houden groetje

anjelierken

15 nov 2024, 11:59

Afbeelding

Hallo iedereen,

Zelfde weer als gisteren, somber en grijs maar niet koud.

Strijk is al achter de rug. Als je per machine de strijk doet, heb je niet zoveel.

Voor vanavond lamsbrazade met savooikool. Die lamsbrazade is nog van de bbq deze zomer. Had die ingevroren omdat het teveel was.
De volgende dagen zal het veggie zijn.

Tot morgen iedereen,

Helena van Troje

15 nov 2024, 14:15

Al naar de les geweest deze voormiddag.
Verder strijken want gisteren er de brui aan gegeven.
Onverwachts kwam nichtje binnen springen.
Dat was tof.

Ik vind het weer ferm koud vandaag.
Of is dat maar een gedacht?

Zo stilaan eens werk gaan maken van het organiseren van de kerstkaartenpost.
En eens nadenken wat we met kerstavond gaan serveren.
Eens vragen wat er op het wensenlijstje staat van d kleinkinderen.

Nu de was in de linnen droger steken.
De badhanddoeken geraken deze tijd van het jaar slecht droog buiten.

Hier somber en grijs.
Zelf voor zonnetje spelen.

Nog een fijne namiddag en avond!

Oma-C

15 nov 2024, 16:16

Afbeelding

Goede avond allemaal, :wink:
Het is vochtig weer, net alsof er mist valt
en er was geen mist :roll:

Hier zijn het straks verse worteltjes met een half koteletje
een hele kotelet kan ik niet meer op, de rest is voor morgen
ik zit er niet mee om 2 dagen na één hetzelfde te eten
en ik hou de strijk ook bij per wasbeurt dan is het niet veel
en toch opgeruimd :)

Ik wens aan iedereen een gezellige dag verder
en voor later een goeie nacht.... slaapwel en tot morgen

Beterschap en sterkte aan onze zieken.... :)

Oma-C

16 nov 2024, 09:03

Afbeelding

Goede herfstmorgen alle maatjes :wink:
ik heb gisteren afgesloten dus open ik weer ons deurtje
Een zelfde dag als al de vorige, killig en donker
maar ik laat dat niet aan mijn hart komen
we kunnen het toch niet veranderen :roll:
Mijn wasje draait al en mijn broodje staat
te bakken zoals elke week hier, het ruikt al lekker :)

Ik wens veel sterkte en beterschap aan al onze zieken
hou moed en maak het beste van elke dag...

Bekske

16 nov 2024, 09:40

Afbeelding
het weer is aan veranderen voel het duidelijk aan mijn gewrichten ze zorgen voor meer pijn nu .Geraakte bijna niet uit bed doordat mijn knieen weigerde .Maar ja zo heeft ieder huisje zijn kruisje zijn eigen zorgen .Maar ik hoop dat iedereen de moed en hoop erin houd en ook wens ik iedereen veel sterkte om van iedere dag te genieten .Zo vandaag nog huishoud werk moeten doen wat gisteren niet gedaan is maar ik denk dat ik toch het even zo laat en als ik me goed voel verder doen .Ook zal ik als ik buiten ga een sjaal moeten bij aan doen savonds want anders snij de kou mijn adem af .Ook heb ik ondervonden dat ik tegen geen warmte kan .Vroeger stond de verwarming hier hoger nu moet ik regelmatig de verwarming lager zetten .zo ik wens jullie alle een super gezellig weekend toe .Ik geniet van men dieren hier die zorgen dat er leven in de brouwerij is vooral de jongste viervoeter .De grootste flodderaar .Van smorgens vroeg komt ze al af zit ik op bed te lezen of een woordzoeker te doen komt ze met haar snuit op mijn handen liggen en ze hou het in oog wat ik doe .Een paar dagen geleden lag ze op bed ze heeft daar een plaats waar ze mag liggen .Op tv was er iets bezig van dieren en de klank staat niet op dus iets horen gaat dus niet en je moest ze bezig zien hoe ze dat volgende Als het gedaan was legde ze haar gewoon neer .Ik kijk tv omdat ik zelfs met hoortoestellen het geluid amper hoor en dan staat het volledig open En de tv staat tegen de muur waar mijn buurman zijn gang is dus dat galmt dan bij hem .Dus kijk ik tv met teletekst zodat de buurman geen last van heeft .Een radio heb ik hier niet zo het toch amper horen .Dus tv kijken met teletekst is voor mij de oplossing .Hier is weer eentje een boom aan doorzagen die slaapt enorm veel zal komen omdat ze ouder word ook .Zo iedereen fijn weekend groetje ps clive bedankt

Muddy Maddy

16 nov 2024, 10:18

Goede morgen seizoentjes,

Het zaterdagse telefoontje is gedaan. Nu kunnen we ons concentreren op andere dingen. Er moet hier echt dringend geswifferd worden. Lilly vind dat amuzant en wil dan precies mee helpen. of als ventje de wetjet gebruikt vind ze dat zeer intressant. En die moeten we ook gebruiken vandaag.
Het gaat geen leuke dag worden, het is somber en grijs. We zullen zelf voor zon mogen spelen.

Het is hier weer draaien van kant en elke keer is dat miserie.
Daarnet mijn pakket van die delicatesse winkel in Leuven gekregen. ik kon daar augurkenkaas krijgen. allez, krijgen is een groot woord. 't is eerder bestel en betaal. We zijn een beetje uit onze droge worsten periode. nu is het kaas die de klok slaat. Lilly lust ook kaas maar ik denk niet dat ze sambalkaas en een boerenpondje sambalkaas lekker zal vinden. of die augurkenkaas. We gaan daar morgen van proeven.
ik moet dan eerst uit de frigo een brooddoos halen waarin volgens mij nog resten zitten van kaas van iemand die zo'n minibol verkocht op onze wekelijkse markt. Die kwam dan op een gegeven moment niet meer af. zogezegd omdat ze een operatie aan haar schouder had en zeker 3 maanden moest revalideren maar nadien stond ze nooit meer op de markt.

Gisteren heb ik paling gegeten en ventje zalm. vandaag eten we frituurrotzooi.
De K9 brigade had ventje in het oog gekregen die van de carref. kwam en buurman werd meegesleurd. 't was komisch om te zien. Lowie woont hier nu permanent. hij en Cooper zijn zodanig aan elkaar gehecht geraakt.

Ik ga mijn gazetten ontmantelen en lezen.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Helena van Troje

16 nov 2024, 14:44

Binnen en buiten want veel werk.
Morgen 20 man over de vloer.
Dan moet ik mijn benedenste beneden een beetje verbouwen.
Nu de tafels staan al hier dat is al veel.
Voor de rest ga ik in onderaanneming werken vrees ik.
Vanavond naar het herfst concert van de Harmonie in Erps-Kwerps.

Tot in den draai

Oma-C

16 nov 2024, 20:07

Afbeelding

Na een toch wel koude wind-dag
nog een gezellige avond en slaapwel voor straks
Sterkte en beterschap (voor zover het kan)
aan al onze zieken.... :? tot morgen :)

Helena, laat "de bende" maar helpen morgen :roll:
ik zou zoveel volk niet meer de baas kunnen
als ik iets wil vieren gaan we uit eten....(ik heb wel geen 20 man meer)
Geniet zelf ook een beetje.... :)

anjelierken

16 nov 2024, 21:14

Afbeelding

Hallo iedereen,

Het is hier rustig vanavond, tv speelt niet, manlief leest een boek en Spaanse woef in de zetel, die is doodmoe, heeft 12 km in de poten. Vind dat eens plezant, zo een avondje zonder tv.

Vanmorgen heel rare toestanden toen we opstonden. De dampkap in de keuken draaide op volle toeren, zomaar uit het niets 8O . Kan je verzekeren dat dat raar doet. Hoelang dat al duurde weten we niet. We kregen die ook niet afgezet. Als we ze uitzette , na enkele seconden sloeg die terug aan. Telkens opnieuw. Uiteindelijk heeft manlief de stroom afgezet. Die dampkap slaat tilt ook al is het nog niet oud, het valt nog onder garantie .Volgende week zou een technieker langskomen , en dan zien we wel.

Morgen komen de ukkemeisjes, dat is eigenlijk lang geleden dat die hier nog geweest zijn. Maar ja, ze hebben hun hobby's in de weekends.

Tot morgen iedereen.