In de Vier Seizoenen reeks 10: Lente

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

12 mei 2018, 07:33

Goede morgen seizoentjes,

Helena: wat lees ik daar nu: 8O zelf kippen kweken? welke minister heeft dat uitgevonden? ze zouden daar allemaal een boek moeten schrijven met hun fantasten. wie weet wordt het een bestseller en kunnen ze hun postje opdoeken of het wordt een zoveelste flop.
zonet Gimly te eten gegeven: meneerke zong erg lang zijn favoriete opera en hij liep dan nog ferm voor mijn voeten. Nu is hij naar buiten en daarvoor zong hij ook een opera.
gisteren pasta carbonara gemaakt met peperoniworst. alles is op. ventje vond het heel lekker.
heb gisteren voor mijn moeder naar de apotheek moeten bellen om te vragen wat pijn in de rechterzijde was. de dokterspraktijk was gesloten en het kwam er op neer dat ze eigenlijk de huisarts van wacht moest laten komen. maar dat is nu een heel gedoe. hier bij ons komen ze ook niet meer aan huis. je moet naar de huisartsenwachtpost.
ventje heeft gisteren hout gekregen van buurman veranda. en hij heeft gaan helpen met de strandcabine op te zetten in de garage zodat ze zagen wat er nog vervangen moest worden. alles staat dus nu in de gang en wat mag er niet in de gang van A.? juist. verleden keer heeft ze niets gezegd over de bak bier.
pas op, mijn moeder zou daar ook opmerkingen over maken en ventje is nu eenmaal doof op 1 oor en op het andere hoort hij niets.ze zei verleden dinsdag tegen mij dat ze dat wel mist elke zondag een glaasje cava. wou mijn mond open doen en zeggen dat ze dat de dinsdag als ik er ben wel kan doen maar ons moeder vind dat ik ze naar binnen zuig. haar gedacht. beest is binnen en in "zijn" zetel.
verder niet veel nieuws.
Fijne zaterdag, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

wingerd

12 mei 2018, 09:42

Dag dames,

ik vind het jammer dat de tip die Anjelier hoorde en doorgaf, weeral zo negatief ontvangen wordt. Het gaat hier om een tip of idee hé, niet om een dwangmaatregel. Iets waarover je eens kan nadenken als je in de mogelijkheid bent.
Wijzelf hebben nooit kippen gehouden omdat we te vaak op vakantie gingen en nog gaan, maar anders zou ik daar zeker voor te vinden zijn.
Wij hebben één keer vroeger een kuikentje dat verdwaald was, grootgebracht, met infrarood lamp en alles, en dat kwam 's avonds in onze nek zitten als we tv keken. Het werd een mooi haantje dat in een boom sliep, maar het kon vliegen en belandde bij de buren. En vandaar in de pot, denken wij. Tot grote verontwaardiging van onze kinderen.

Neen Bobijntje, de musketiers zijn hier niet gebleven. Wij moeten straks naar een verjaardagsfeestje van een koppel die allebei 60 worden. Dat wordt weer een interprovinciale tocht. Omdat we niet graag 's avonds laat nog zo ver terugrijden, mogen we blijven logeren. Goed idee ! En Woef overnacht halverwege, bij de musketiers  :)

Geniet nog van het weekend dames. Speciale aai voor Niels !

Oma-C

12 mei 2018, 09:51

Afbeelding

Goedemorgen alle maatjes...de zon probeert er door te komen
maar ik vrees ervoor... want de lucht is zwaar en grijs
seffens toch maar proberen de was buiten te hangen
wie weet met wat wind dat het snel droog is

Ik wens iedereen een gezellig weekend, met feesten fietsen ofwandelingen
of gewoon gezellig thuis met familie en vrienden of alleen
met een boek of puzzel of tv..in de zetel...hier is ook nog kaartjesgepruts :roll:
De strijk is voor morgen...

M-M hier moet je ook naar de wachtdienst van de artsen...
dokters komen niet meer aan huis... zeker niet in het weekend..

Helena, ik zie me hier ook al zitten met beesten op het terras :lol:en overal
hanengekraai die je wakker maken... alsof er geen andere problemen op de wereld zijn..
ik zie me al zitten aan mijn badje .... visjes  vangen....waar halen ze het :twisted:

Voor iedereen een gezellig weekend... geniet van wat kan..
wasje roept om opgehangen te worden....

ggrrr die kleine tekst...wil niet veranderd worden :evil:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Oma-C

12 mei 2018, 10:16

Afbeelding

Aan alle moeders een fijne Moederdag vandaag...:)
Voor morgen want ik ben een dag verkeerd 
Denk al de hele dag dat het zondag is :oops: :oops:
Laatst gewijzigd door Oma-C op 12 mei 2018, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Helena van Troje

12 mei 2018, 11:49

Hanengekraai daar heb ik eigenlijk geen last van, al heeft hier bijna iedereen in de buurt een haan en de bijhorende kippen. Parelhoenders daarentegen die kunnen lawaai maken...

Als ze met zo een ideetje afkomen, dan duurt het niet lang of het wordt weeral een wet of een verplichting.

Zo heeft er nu iemand het idee opgevat om alle ivoren voorwerpen die men nog heeft en die illegaal zouden zijn, te vernietigen na inzameling in de zoo van Antwerpen. Wel, ik heb nog van die voorwerpen, die ouder zijn dan ikzelf.
Zeker van voor 1980. Dat zijn herinneringen aan mijn beide ouders. Ik koester die voorwerpen. Daar heeft die mevrouw vast niet aan gedacht. Gelukkig heb ik nog de rekeningen. Ach ja...

Vroeger was er de dictatuur van de kerk, nu is er de dictatuur van de regelneven. 

Soit, nog een prettige dag allemaal.

anjelierken

12 mei 2018, 21:54

Hallookes iedereen,

HVT: die gedroogde abrikozen worden eerst een nachtje  geweekt, en ondertussen heb ik een kookpot staan met kleine stukken rabarber met suiker erop.De volgende dag de abrikozen bij de rabarber doen en koken tot confituur.Als het gaargekookt is , zet ik er de mixer in.Dan heb je fijne confituur zonder brokjes.

Vandaag bij moeder geweest in het wzc met de ganse familie.Morgen gaan we naar de schoonouders, ook naar een wzc .

Ik heb precies last van allergie, een beetje snotteren en last van de keel.Manlief klaagt er ook over.Er zullen weer veel pollen in de lucht zitten.Met de regen die morgen komt, zal de lucht terug zuiver zijn.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

12 mei 2018, 21:57

Een late goeienavond allen...
Zopas een belleke gekregen van zoon...
alles is daar goed ze zijn nu in Koblenz, ze hebben weer
een goede kamer gevonden in een hotel zoals elke dag,
zodat ze goed kunnen douchen en slapen...straks ergens gaan eten en
een stevig ontbijt bij het opstaan...ze slapen er 2 nachten en morgen
is het een rustdag een beetje wandelen de stad verkennen en op een terrasje iets drinken
en op tijd lekker eten meer is er niet nodig hé...
Ze zijn niet moe maar een rustdag zo nu en dan moet kunnen ...
.het fietsen gaat goed en het weer is al meegevallen,
hopen dat het een beetje goed blijft dat weer.... maar daar is niks aan te regelen ;-))  
Maandag zullen ze het wel voelen na een dag niet fietsen...
En nu de link voor het filmke voor de liefhebbers.... :lol:
 -------------------------------------------------

12-5-'18

Waarde landgenoten,
Vandaag weer een volle dag mogen genieten van de Duitse fietspaden. :roll:
Prachtig fietsweer, met in Koblenz toch weer een 28 graden. 
Op verzoek deze maal een foto met mezelf in de hoofdrol,
kwestie van geen kijkers te verliezen. :lol:
Morgen een dagje sightseeing in Koblenz,
maandag terug op het stalen ros richting Mainz. 

Groeten,J&C

Goed bezig met ‘7de etappeWiddig naar Koblenz’!
Veel plezier met het bekijken en delen van de video :) 

Relive je rit  

Groetjes,
-------------------------------------------------------------

zwanenmeer

12 mei 2018, 22:05

Goed weekend aan alle seizoentjes !

OMA C : petje af voor de fietsers !!!  mooi om te volgen waar ze reizen !  

Slaap goed iedereeen !! :-) 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Muddy Maddy

13 mei 2018, 07:52

Goede morgen seizoentjes,

wel zo goed is de morgen ook weer niet. de regen is al in het land. zaterdag vroeg werd ik gebeld.
vader kon niet plassen. in de namiddag kreeg ik dan telefoon dat de buurman zijn euthanasieverklaring aan het invullen was. hij gaf al instructies voor zijn begrafenis. geen volk, juist ons 3, crematie en uitstrooien op het kerkhof. patat! daar gaat je dag. vannacht viel ventje dan weer zonder adem. een verklaring daarvoor hebben ze niet kunnen vinden. ik zelf denk dat het zenuwen zijn.had hij een paar jaar terug ook toen het hectisch was op het werk.
dus A. haar zorgvuldige planning dat ik wat opruimwerk ging doen valt dus in het water aangezien ik maandag en dinsdag naar brugge ga moeten. seffens mag ik ze nog afbellen.
heb wel een praatje gemaakt met het dochtertje van de buurman toen moeder me belde. Pienter meisje. ze weet waar de snoeppot staat en kijkt graag naar de vissen. die vissen gaan ze moeten weg doen maar naar wie? ook weer een hoofdbrekertje. en volgens de buurman kan het lang duren eer hij het groen licht krijgt. bij zijn eigen moeder heeft het 9 maand geduurd voor ze toestemming gaven. Moeder zei dat ze nooit gedacht had dat vader zo lastig ging zijn op zijn laatste dagen.
wij eten steak met frieten en pepersaus.
kreeg daarnet van Gimly toen die voor mijn neus stond, een licht tikje op mijn wang zonder nageltjes. Gisteren hebben we hem laten spelen met zijn oranje speelspin. hij apporteerd die zodat we die terug kunnen wegsmijten. vandaag dan het laatste deel in de reeks van the terminator. maar eerst een aflevering van Law & order SVU. die geven ze nu uit op zes.
ga eens kijken wat de sociale media zo allemaal bijeengesprokkeld heeft.
Fijne zondag, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

Oma-C

13 mei 2018, 09:23

Afbeelding 

Prettige Moederdag aan alle mama's en oma's :)
(vandaag is wel de juiste dag) :roll: :oops:

M-M veel sterkte, ik dacht ook dat zo'n aanvraag
voor euthanasie niet direct ingewilligd wordt :oops:
daar komt meer bij kijken... veel sterkte voor jou en je moeder
Jouw ventje geen adem...  :roll: misschien last van hyperventilatie.?
ik wens hem ook veel beterschap....moeilijke tijd ... :?

Voor iedereen een aangename zondag...
Geen verder nieuws, alles rustig hier
en ik hoop dat bij jullie de Moederdag
gezellig mag gevierd worden.... eender hoe... :)

https://www.youtube.com/watch?v=4CdquZFE4rU

Fijne zondag en tot later :)

clive

13 mei 2018, 10:26

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Muddy Maddy, heel veel sterkte gewenst in deze hectische dagen. 

Oma-C, gewoonweg heerlijk dat we kunnen meegenieten van fietstocht van de kinderen. 

MJ, dank je voor de kaars voor Niels. Voor jullie ook een kaarsje dat het vlug wat minder druk voor jullie wordt. 

Wingerd , jij ook heel erg bedankt voor de speciale aai voor Niels. 

Gisteren is de dierenarts hier geweest om Niels te zien en te onderzoeken. Normaal had dat vrijdag moeten gebeuren, maar toen had hij een spoedgeval in zijn praktijk, een hondje dat aangereden was. 
Dus is hij gisteren geweest. Want Niels mag niet meer naar hem toe, dat is te vermoeiend en te gevaarlijk voor  hem. Ik was 100 meter mee moeten gaan wandelen met hem, maar hij was meteen buiten adem. 
Dierenarts had dat gefilmd, want geeft binnenkort een cursus EHBO voor eigenaars van viervoeters en hij wou door dat filmpje de cursisten laten zien , wat oververhitting en ademnood is. 
Hij heeft hem dan onderzocht en het ging vrij goed met hem. Nu komt de dierenarts om de 3 weken aan huis en als ik hem tussenin nodig heb natuurlijk. Hij vond Niels ' zijn kamer ideaal, omdat dat echt wel een koele kamer is . Kreeg ook nog een complimentje dat het hier erg proper was ondanks viervoeter in huis. 
Want dat alles zo goed mogelijk stofvrij is voor Niels is ook een belangrijk punt. 
Eén zaak is sterk verbeterd en dat is zijn eetlust. Krijgt nu terug zijn glutenvrije voeding van vroeger en daar is hij verlekkerd op. Sorry dat ik zo zaag over Niels. Er zijn ergere dingen. 

Ik wens alle moeders en vrouwkes van viervoeters een hele mooie moederdag. 

Liefs aan jullie allen, maak er een mooie dag van. 

zwanenmeer

13 mei 2018, 10:51

Voor alle moeders ...  we zijn in gedachten bij jullie ... 
Voor alle zonen en dochters : verwen en koester je ouders , zolang je kan ..

Voor MM : veel sterkte en moed , het zijn moeilijke tijden ..

Clive : we blijven duimen voor Niels .... !! 
aan alle seizoentjes : hopelijk een fijne zondag . 
Oma C : dank voor de reisverslagen ... heel mooi ! 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Helena van Troje

13 mei 2018, 10:52

Meestal praat een mens over wat hem het meest bezig houdt. Wel Clive dat is voor de moment Niels bij jou.
Hij betekent heel veel voor jou. Logisch dus dat je met zijn wel en wee je erg in de weer bent.
Ik lees met interesse wat je schrijft en heb er alle begrip voor dat je veel over je lieveling vertelt.
Trouwens, elke morgen als ik de site open en zie dat je al gepasseerd bent, vraag ik me af hoe of het met Niels mag zijn. 
En elke avond als ik passeer hoop ik een filmpje te zien met de trip van de dag van de reizigers van oma-c.
Dat zijn wel krakken hé, zo een etappes!
Daarbij ieders wel en wee in dit seizoenscafeetje interesseert me.

Mevrouw Kwak die zich een nest heeft gemaakt onder het regenwaterreservoir in de tuin van buurman zit op twaalf eieren te broeden!!!!! Toen ze om eten kwam vragen nam buurman de kans waar om eens in het nest te kijken. Voor ze haar nest verlaten had om te gaan eten had ze de eieren netjes toegedekt met stro en een massa veertjes.
Ze gaat haar werk hebben als al die kuikens levend en wel geboren worden. Verleden jaar met zeven had ze het al zo druk. Maar, buurman rekent er op dat er zeker zullen sneuvelen. Ik ben benieuwd... 

Zo, ik ga me klaar maken want seffens staat oudste hier om bloemen te halen voor het graf van oma oma.
Ik ga zelf eens zien wat er nog over is voor in de terracotta bakken.

Ik wens iedereen een heel fijne zondag ondanks het donkere weer.

Oma-C

13 mei 2018, 20:09

Afbeelding

Goede avond iedereen ..

Een rustige dag met regenbuien in de namiddag
'k ga iedereen wie het nodig heeft 
veel sterkte wensen (ook de diertjes) en spoedig beter nieuws...

Vandaag werd er niet gefietst.... dus verwacht ik geen filmke :?
Als er toch nog iets komt dan stuur ik het nog wel door

Ik wens jullie allen een gezellige avond en een rustige nacht
slaaplekker straks.... en tot morgen... :)

anjelierken

13 mei 2018, 21:26

Hallookes iedereen,

Clive: je zaagt niet hoor, je vertelt gewoon over Niels.Ik zou dat ook doen moest er iets zijn met Spaanse woef.En wij volgen graag het wel en wee van Niels, we weten dat hij jou zo dierbaar is.

MM: van stress kun je alles krijgen.Ik ken iemand die jaren geleden in een stressvolle periode zat, en regelmatig flauwviel, gewoon zo maar.Toen die stressvolle periode voorbij was, is het nooit meer gebeurt.
Stress kan zich op allerlei manieren uiten.

Vandaag bij schoonouders geweest in het wzc samen met schoonbroer en schoonzus.Ze zijn er content, ze hebben een heel grote mooie kamer met een mooi uitzicht.Manlief had snijbloemen gekocht en tevens ook een vaas, want ik vermoedde dat ze geen vaas gingen hebben.En inderdaad, ze hadden geen vaas, ja , je kunt niet alles meenemen naar een wzc.Nadien zijn we in de cafetaria iets gaan drinken.

Morgenvroeg moeten we allebei bij de tandarts, elk bij zijn eigen tandarts.Ik ga bij de tandarts hier in de gemeente, en manlief in een naburige gemeente.Voor die implantaten moest ik bij een andere tandarts gaan en ben daar gebleven.

Dames, tot morgen.