Hoekje:"De oase van rust 2019"
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje weer aan was , het de reddingsboot van Blankenberge welke dienst deed.

Goedemorgen
Pistoleetjes al heel lang binnen, wat de dag brengt ? Mijn ventje buiten krijgen ? Het viel gisteren niet mee.
Donderdag naar de dokter voor spuit tegen bronchitis, ik laat deze niet zetten. Ben chauffeur en kan enkele vragen stellen aan de dokter.
Gisteren buurvrouw welke ik wekelijks van de trein ga halen , zij woont in Lier. Had problemen met haar telefoon, PUK code nodig, naar huis gebeld waar zonen en man geen gehoor gaven om deze door te sturen, hadden geen goesting om het doosje te nemen waar code inzat. Heb me even boos gemaakt, wij zorgen voor haar, ook boodschappen halen we aan, kan altijd hier terecht. Daarbij is ze zo jong niet meer, vind dat bereikbaar zijn of kunnen bellen zeker in haar geval een noodzaak. Heb er geen zaken mee, maar los het maar op als ze in problemen komt. Wat we ook al meerdere malen gedaan hebben.
Jonge mensen hebben het moeilijk met ons oudere als we hulpbehoevend worden, dan worden we lastposten. Daarom op tijd zorgen voor een onderkomen waar hulp in huis is.
Mogen gelukkig niet klagen wat onze kinderen betreft, maar we zijn nog zelfstandig genoeg om geen lastposten te zijn. Het heeft me wel aangegrepen wat buurvrouw moest incasseren
Groetjes en tot dan.
Corry .

Goedemorgen
Pistoleetjes al heel lang binnen, wat de dag brengt ? Mijn ventje buiten krijgen ? Het viel gisteren niet mee.
Donderdag naar de dokter voor spuit tegen bronchitis, ik laat deze niet zetten. Ben chauffeur en kan enkele vragen stellen aan de dokter.
Gisteren buurvrouw welke ik wekelijks van de trein ga halen , zij woont in Lier. Had problemen met haar telefoon, PUK code nodig, naar huis gebeld waar zonen en man geen gehoor gaven om deze door te sturen, hadden geen goesting om het doosje te nemen waar code inzat. Heb me even boos gemaakt, wij zorgen voor haar, ook boodschappen halen we aan, kan altijd hier terecht. Daarbij is ze zo jong niet meer, vind dat bereikbaar zijn of kunnen bellen zeker in haar geval een noodzaak. Heb er geen zaken mee, maar los het maar op als ze in problemen komt. Wat we ook al meerdere malen gedaan hebben.
Jonge mensen hebben het moeilijk met ons oudere als we hulpbehoevend worden, dan worden we lastposten. Daarom op tijd zorgen voor een onderkomen waar hulp in huis is.
Mogen gelukkig niet klagen wat onze kinderen betreft, maar we zijn nog zelfstandig genoeg om geen lastposten te zijn. Het heeft me wel aangegrepen wat buurvrouw moest incasseren
Groetjes en tot dan.
Corry .
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen iedereen
vandaag overbuur gaan bezoeken
die nieuwe knie heeft
is thuis van gisteren
en doordat ik gisteren niet thuis was
moet ik vandaag om bloemen
hopelijk is de bloemist open

vandaag overbuur gaan bezoeken
die nieuwe knie heeft
is thuis van gisteren
en doordat ik gisteren niet thuis was
moet ik vandaag om bloemen
hopelijk is de bloemist open

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeievoormiddag
Hebben jullie me gisteren gemist ?
Ik ook
'k heb nochtans weer heel wat stappen op mijn teller staan en heel wat voorraad in mijn kast; de was en de plas zijn gedaan
alleen hier ben ik niet geraakt
Gisterenavond echt te moe.
Niet erg.
Corry, hier is de boot al lang reeds terug naar Spanje (11 nov. St. Maarten)
Ja 't is soms om erbij te schreien als je hoort en ziet hoe ouderen behandeld worden. Er zijn blijkbaar kinderen die vergeten dat ze alles aan die twee oudjes van nu te danken hebben en dat ze zelf misschien ook eens hulpbehoevend zullen worden.
Meme-Rietje, zonder bloemen zul je ook welkom zijn hoor bij je buurtje voor een ziekenbezoekje.
Menu : 'k zal het je vanavond vertellen want 't is buitenhuis.
Jaarlijks etentje met de kaartvrienden van W.
Hebben jullie me gisteren gemist ?
Ik ook
'k heb nochtans weer heel wat stappen op mijn teller staan en heel wat voorraad in mijn kast; de was en de plas zijn gedaan
alleen hier ben ik niet geraakt
Gisterenavond echt te moe.
Niet erg.
Corry, hier is de boot al lang reeds terug naar Spanje (11 nov. St. Maarten)
Ja 't is soms om erbij te schreien als je hoort en ziet hoe ouderen behandeld worden. Er zijn blijkbaar kinderen die vergeten dat ze alles aan die twee oudjes van nu te danken hebben en dat ze zelf misschien ook eens hulpbehoevend zullen worden.
Meme-Rietje, zonder bloemen zul je ook welkom zijn hoor bij je buurtje voor een ziekenbezoekje.
Menu : 'k zal het je vanavond vertellen want 't is buitenhuis.
Jaarlijks etentje met de kaartvrienden van W.
Oud maar niet Out
-
Erika1 - Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Goeiemorgen,
Inderdaad Yvette, het was weer een heel mooie show heb er ook van genoten
Brood dat men deelt, smaakt beter.
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Awel, Ivette ik vond het ook echt een mooie warme aflevering, heb vanmiddag gekeken met wat tussenpoosjes.
Het was ook een aparte show met mooie kerstliedjes, ik heb meteen maar een paar kaarsjes aangestoken om bij in de sfeer te komen. Alleen al die kleding van de kinderen vond ik geweldig en gelukkig zo spontaan. En een huwelijksaanzoek als "piek op de kerstboom ipv kers op de taart" Ik moest meteen weer aan Christoff denken ..
Nog eens bedankt voor de tip, ik heb meteen alle vlg shows als serie geprogrammeerd, dan vergeet ik het zeker niet !
Het was ook een aparte show met mooie kerstliedjes, ik heb meteen maar een paar kaarsjes aangestoken om bij in de sfeer te komen. Alleen al die kleding van de kinderen vond ik geweldig en gelukkig zo spontaan. En een huwelijksaanzoek als "piek op de kerstboom ipv kers op de taart" Ik moest meteen weer aan Christoff denken ..
Nog eens bedankt voor de tip, ik heb meteen alle vlg shows als serie geprogrammeerd, dan vergeet ik het zeker niet !
-
goeie morgen allemaal
kreeg juist bericht van mijn buurvrouw
dat ik moet oppassen als ik buiten kom
ze had al twee fietsers zien vallen in onze straat
dat is toch lief dat ze dat laat weten

kreeg juist bericht van mijn buurvrouw
dat ik moet oppassen als ik buiten kom
ze had al twee fietsers zien vallen in onze straat
dat is toch lief dat ze dat laat weten

Groetjes van meme-rietje,
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goedemorgen allemaal!
De zon schijnt volop in onze living yeh!
Ben nog niet buiten geweest, zal wel koud zijn want mijn echtgenoot zijn auto stond helemaal vervroren, ik had hem nogtans gezegd dat hij iets voor zijn ruit moest plaatsen...maarja hij krabt zeker liever het ijs van de ruiten
Mijn auto staat lekker binnen, ja in de tijd dat wij bouwden werden er nog geen dubbele garages gebouwd, dus is er hier ook maar plaats voor ene auto die binnen kan!
Yvette en andere maatjes kijken naar Duitse shows, mijn papa zaliger keek er ook naar, ik versta de taal niet en ken die zangers allemaal niet, maar dat het mooie shows zijn daar twijfel ik niet aan!
Gisteren voor de allereerste keer solo gezongen in de kerk, het ging goed maar ik had toch flink wat zenuwen, moet op 15 december solo zingen voor een volle kerk en ik hoop echt dat ik minder zenuwen heb hoor...heb veel positieve reacties gehad over mijn stem en dat doet wel deugd, er waren er die kippenvel kregen toen ze mij hoorden zingen!
Deze namiddag uitzonderlijk zangles en vanavond notenleer...en koken doe ik ook natuurlijk word een vegetarisch stoofpotje van groenten een soort ratatouille!
Maar nu ga ik kuisen....nog een aangename maandag en tot later daag...
Weeral maandag en is hier kuisdag!
De zon schijnt volop in onze living yeh!
Ben nog niet buiten geweest, zal wel koud zijn want mijn echtgenoot zijn auto stond helemaal vervroren, ik had hem nogtans gezegd dat hij iets voor zijn ruit moest plaatsen...maarja hij krabt zeker liever het ijs van de ruiten
Mijn auto staat lekker binnen, ja in de tijd dat wij bouwden werden er nog geen dubbele garages gebouwd, dus is er hier ook maar plaats voor ene auto die binnen kan!
Yvette en andere maatjes kijken naar Duitse shows, mijn papa zaliger keek er ook naar, ik versta de taal niet en ken die zangers allemaal niet, maar dat het mooie shows zijn daar twijfel ik niet aan!
Gisteren voor de allereerste keer solo gezongen in de kerk, het ging goed maar ik had toch flink wat zenuwen, moet op 15 december solo zingen voor een volle kerk en ik hoop echt dat ik minder zenuwen heb hoor...heb veel positieve reacties gehad over mijn stem en dat doet wel deugd, er waren er die kippenvel kregen toen ze mij hoorden zingen!
Deze namiddag uitzonderlijk zangles en vanavond notenleer...en koken doe ik ook natuurlijk word een vegetarisch stoofpotje van groenten een soort ratatouille!
Maar nu ga ik kuisen....nog een aangename maandag en tot later daag...
Weeral maandag en is hier kuisdag!
You only have one life...live it!
-
Pfpfpf
'k blaas ervan, me zo moeten haasten om hier nog ff te raken
Een drukke gezellige dag gehad in deze volgorde
pedicure
schoonmaak
onverwacht bezoek v oudste broer, dus samen aperitieven en ondertussen
koken : koolrolletjes gevuld met gehakt, overgoten met tomatensaus
eten
afwas en opruimen
wandeling van ongeveer 8 km
drankje achteraf
mee met W die kennis moest gaan depaneren met zijn verwarming
eten
bad en pyjama
en nu dus jullie
en straks nog mijn krant lezen
Van die gladheid vanmorgen gelukkig maar niets gemerkt hier maar net gehoord op de radio dat de spoeddiensten in veel plaatsen toch druk bezocht werden.
Opgepast dus iedereen ook morgenvroeg.
Veve, iets om fier op te zijn, de luisteraars kippenvel kunnen bezorgen.
De volgende keer zullen de zenuwen al wat minder zijn; je weet nu van jezelf dat je het kunt !
'k blaas ervan, me zo moeten haasten om hier nog ff te raken
Een drukke gezellige dag gehad in deze volgorde
pedicure
schoonmaak
onverwacht bezoek v oudste broer, dus samen aperitieven en ondertussen
koken : koolrolletjes gevuld met gehakt, overgoten met tomatensaus
eten
afwas en opruimen
wandeling van ongeveer 8 km
drankje achteraf
mee met W die kennis moest gaan depaneren met zijn verwarming
eten
bad en pyjama
en nu dus jullie
en straks nog mijn krant lezen
Van die gladheid vanmorgen gelukkig maar niets gemerkt hier maar net gehoord op de radio dat de spoeddiensten in veel plaatsen toch druk bezocht werden.
Opgepast dus iedereen ook morgenvroeg.
Veve, iets om fier op te zijn, de luisteraars kippenvel kunnen bezorgen.
De volgende keer zullen de zenuwen al wat minder zijn; je weet nu van jezelf dat je het kunt !
Oud maar niet Out
-
Michelly - Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:05
Dag allemaal,
ben sinds een paar uren terug van een week Tenerife. Het heeft goed gedaan en op deze week heb ik meer frisse lucht en zon gezien dan de laatste vier jaren samen. Heb geprobeerd zoveel mogelijk te wandelen en voortdurend buiten te zijn en als het niet meer ging dan werd er gerust of werd ik rondgereden door M. een door lieve vrienden. Ben ik verwend geworden of niet?
Heb veel van mijn lichaam geëist en hoop dat ik niet de rekening gepresenteerd krijg de volgende dagen. Hier is er ook nog werk aan de winkel want de wasmachine zal zijn werk moeten doen. Als het warm is en je veel buiten bent, heb je weel meer kledij nodig en dus ook meer was. Het was een heerlijke temperatuur van 25 à 27°, en meer moet dat niet zijn voor mij. Maar daardoor viel de koude hier wel tegen. Maar de verwarming draait op volle toeren, dus dat komt wel goed en mijn neus steek ik niet buiten.
Wens iedereen een warme en gezellige avond en straks een weldoende nacht.
Michelly
ben sinds een paar uren terug van een week Tenerife. Het heeft goed gedaan en op deze week heb ik meer frisse lucht en zon gezien dan de laatste vier jaren samen. Heb geprobeerd zoveel mogelijk te wandelen en voortdurend buiten te zijn en als het niet meer ging dan werd er gerust of werd ik rondgereden door M. een door lieve vrienden. Ben ik verwend geworden of niet?
Heb veel van mijn lichaam geëist en hoop dat ik niet de rekening gepresenteerd krijg de volgende dagen. Hier is er ook nog werk aan de winkel want de wasmachine zal zijn werk moeten doen. Als het warm is en je veel buiten bent, heb je weel meer kledij nodig en dus ook meer was. Het was een heerlijke temperatuur van 25 à 27°, en meer moet dat niet zijn voor mij. Maar daardoor viel de koude hier wel tegen. Maar de verwarming draait op volle toeren, dus dat komt wel goed en mijn neus steek ik niet buiten.
Wens iedereen een warme en gezellige avond en straks een weldoende nacht.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede morgen,
Elly, Ben heel blij te horen dat je een mooie tijd in Tenerife achter de rug hebt, genoten van de zon en van je lieve man en vrienden. Geniet nu maar na, en ja hier is het frisjes, maar aan zee mooie open lucht. Ik doe dagelijks een flinke wandeling , warm aangekleed, vind ik dat heerlijk !
Mijn stekje is weer netjes, mijn kerstboom(pje) en wat versiering heb ik geïnstalleerd, het geeft toch een beetje kerstsfeer.
Straks ga ik met de tennismaatjes een dubbeltje spelen, we zien wel wie erna nog tijd heeft voor een aperitiefje in de bar... en na het middagmaal, nog eens naar buiten, als de zon zo uitnodigend blijft schijnen !
Ik kreeg gisteren een telefoontje van mijn dochter die in Herentals woont dat ze naar een optreden gaat van "De kreuners", Walter Groothaerts en C°..... ze zag die gasten voor het eerst 28 jaar geleden, en is jaren naar hun optredens geweest, samen met enkele vriendinnen. Ik heb hen zelfs nog gevoerd met de wagen.... ja toen meisjes van 18-19-20 jaar, want nu is ze 46. Waar is de tijd naartoe hé ma, zei ze. 't Zal wel mooie herinneringen ophalen, zeker aan dit liedje: "Jong, zo jong, en toch houdt ze van mij", haha dan hebben we hartelijk moeten lachen ! Ja, haar dochters zijn nu zelf 17 en 18 jaar.
Ik wens jullie allemaal nog een mooie dag !
omadina
Elly, Ben heel blij te horen dat je een mooie tijd in Tenerife achter de rug hebt, genoten van de zon en van je lieve man en vrienden. Geniet nu maar na, en ja hier is het frisjes, maar aan zee mooie open lucht. Ik doe dagelijks een flinke wandeling , warm aangekleed, vind ik dat heerlijk !
Mijn stekje is weer netjes, mijn kerstboom(pje) en wat versiering heb ik geïnstalleerd, het geeft toch een beetje kerstsfeer.
Straks ga ik met de tennismaatjes een dubbeltje spelen, we zien wel wie erna nog tijd heeft voor een aperitiefje in de bar... en na het middagmaal, nog eens naar buiten, als de zon zo uitnodigend blijft schijnen !
Ik kreeg gisteren een telefoontje van mijn dochter die in Herentals woont dat ze naar een optreden gaat van "De kreuners", Walter Groothaerts en C°..... ze zag die gasten voor het eerst 28 jaar geleden, en is jaren naar hun optredens geweest, samen met enkele vriendinnen. Ik heb hen zelfs nog gevoerd met de wagen.... ja toen meisjes van 18-19-20 jaar, want nu is ze 46. Waar is de tijd naartoe hé ma, zei ze. 't Zal wel mooie herinneringen ophalen, zeker aan dit liedje: "Jong, zo jong, en toch houdt ze van mij", haha dan hebben we hartelijk moeten lachen ! Ja, haar dochters zijn nu zelf 17 en 18 jaar.
Ik wens jullie allemaal nog een mooie dag !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
-
Goeiemorgen
Met een stralend zonnetje en vriestemperaturen, 't wordt beslist een mooie dag.
Elly, je hebt kunnen genieten en dat maakt ook ons hier blij. Nu rustig nagenieten met in je achterhoofd "dit kunnen ze me alvast niet meer afnemen" .
Tijd om mijn amaryllis nog eens te tonen, de hyacint ernaast doet het minder goed, schiet de lucht in zonder open te gaan

wie zet ze recht ?
Met een stralend zonnetje en vriestemperaturen, 't wordt beslist een mooie dag.
Elly, je hebt kunnen genieten en dat maakt ook ons hier blij. Nu rustig nagenieten met in je achterhoofd "dit kunnen ze me alvast niet meer afnemen" .
Tijd om mijn amaryllis nog eens te tonen, de hyacint ernaast doet het minder goed, schiet de lucht in zonder open te gaan

wie zet ze recht ?
Oud maar niet Out
-
Ideaal wandelweertje deze namiddag dus was ik te vinden langs stille wegen en het water. Een lieve viervoeter stapte vrolijk een stukje mee.
En mijn heup die vond het goed, net genoeg 7 km. De pijn komt volgende nacht wel.

En mijn heup die vond het goed, net genoeg 7 km. De pijn komt volgende nacht wel.

Oud maar niet Out
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Onze kindjes 4 jaar geleden bij de Sint, samen met dochter .
Het is voorbij, ze worden groot.
Kreeg gisteren een voorstel van buurtje haar dochter welke in een rusthuis werkt om vrijwilligerswerk daar te doen. Was enthousiast bij het horen, ondertussen nagedacht en twijfel. Heb mijn beperkingen, zou voor achter de bar zijn. Lange tijd rechtstaan, bukken, draaien. De pijnkliniek heeft me een beetje beter gemaakt, houden zo.
Michelly, je laten verwarmen door zon in goed gezelschap. Fijn om te lezen, je bent iemand welke me heel mijn leven zal bijblijven als een bijzondere dame.
Ik volg jullie dagelijkse belevenissen, heb er nooit veel aan toe te voegen. Alleen op den draai, proberen nieuwe structuur in het leven te krijgen. Okra is nog ver weg.
Stuurde een mail, kreeg geen antwoord. Maar het zeetje is dichtbij en daar voel ik me super blij om.
Geen mist aan zee, de zon probeert erdoor te komen, daken zijn wit gras bevroren.
Ga naar de bakker in Wenduine, dochter komt op bezoek, twee koffiekoeken met pudding en chocolade halen, een tussendoortje na een heel vroege werkdag.
Rietjes, als je dit nog kunt kan een kinesist je misschien helpen.
Mooie foto’s het doet me wegdromen, voor mij graag eens bomen kijken. Niet makkelijk met oorkristallen welke nog altijd op den draai zijn, zeker bij het omhoog kijken.
Misschien straks een wandeling met dochter, auto parkeren, parkeer ik als laat maar, trek mijn plan , artrose in hals is er niet rouwig om.
Corry
Groetjes
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
goeie morgen iedereen
rustig dagje vandaag
gisteren naar een bakles geweest van sinterklaaskoeken
hebben er toen meegekregen
en die heb ik dan gisteren avond lekker opgegeten
toch veel beter dan in de winkel