In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Voor mij niet in elk geval . Ik ben al tijden niet na 21 uur buiten geweest . Het is dan toch stikdonker.
De boodschappen doe ik altijd tussen 19.00 en 19.30 uur ( straat uit en om de hoek ).
Ik ben alleen verbijsterd dat het nog zo lang moest duren , die avondklok.
Eerst moest er blijkbaar nog oeverloos over gepolderd , gediscussieerd en gezeverd worden , pfff.
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
Knap hoor dat je dat ( nog ) kan . Zou niet weten of mij dat nog lukt na zoveel jaren .zonnebloemetje schreef: ↑21 jan 2021, 18:24ik had een nieuw rokje gekocht en het moest een beetje korter zijn en das nu dus gedaan en ook een naaiwerkje gedaan voor mijn ventje en zijn nieuwe jeans ingekort
Heb al 35 jaar een naaimachine in de kast staan .
Die zal hard schrikken als ik hem nu te voorschijn pak.
De laatste keer was toen mijn dochters nog peuter en kleuter waren , toen maakte ik alle jurkjes zelf.
Oja , en nog een paar keer gordijnen omzomen , maar dat is recht-toe-recht-aan
Maak je ook zelf kleding ?
Laatst gewijzigd door An-W op 21 jan 2021, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Ach AnAn-Wildflower schreef: ↑21 jan 2021, 20:02Voor mij niet in elk geval . Ik ben al tijden niet na 21 uur buiten geweest . Het is dan toch stikdonker.
De boodschappen doe ik altijd tussen 19.00 en 19.30 uur ( straat uit en om de hoek ).
Ik ben alleen verbijsterd dat het nog zo lang moest duren , die avondklok.
Eerst moest er blijkbaar nog oeverloos over gepolderd , gediscussieerd en gezeverd worden , pfff.
België is niet beter hoor. Wij al langer een avondklok, in Vlaanderen vanaf 24 uur in Walonie en Brussel 22 uur.
Onderwijs gaat meer terug dicht in Vlaanderen, in Walonie niet, staat morgen op de agenda. Dus dat oeverloos wat je aanhaalt in hier niet beter hoor.
Hier staat de mondmasker plicht voor -12 jarige op de agenda. Ook het al dan niet dragen van een mondmasker leed tot oeverloze discussies en nu het vervolg, professionele of zelfgemaakte. In ziekenhuizen zijn zelfgemaakte niet meer toegelaten. Straatje zonder einde. En dan het vaccinatiebeleid of het non beleid over de vaccinatie.
we geraken er wel door ooit.
gewoon heel voorzichtig blijven denk ik dan, en doe ik ook
-
Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Bezoek is erg geloof me. Je eigen kinderen en kleinkinderen mogen niet meer binnen is verboden. Zelfs tijdens de feestdagen. Je moest 1 knuffelpersoon kiezen. Moeder met kind van 3 maanden mocht niet binnen. Kind van 3 maanden is een persoon dus beide verboden. Oke niemand dan he. Maar op reis gaan werd afgeraden........ tja.
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Fijne avond
Zonnebloemetje, hier hebben ze online les.
Scholen zijn nog steeds dicht.
Oudste heeft 3 momenten dat hij online aanwezig moet zijn, 9 uur, half 11 en half 2.
Ze krijgen dan les/ uitleg van juf en verder zelfstandig hun taken doen.
Zijn juf is tussen 12.30 en 13.30 online beschikbaar voor vragen van de kinderen
En eventueel als je als ouder iets hebt kun je na 2 uur nog online met haar spreken
(Had ik vanmiddag even nodig omdat kind zijn computer vast liep met een opdracht en hij helemaal overstuur was omdat het niet lukte).
Hij moet voor 4 uur al zijn taken gedaan hebben (online) en ingeleverd zodat juf het dan na kan kijken.
Als hij iets niet ingeleverd heeft krijgt hij een mail van zijn juf
Kinderen niet aanwezig op de online les momenten worden hier ook op aan gesproken
Jongste heeft vanaf 9 uur, om het half uur, een half uur online les van zijn juf.
Het andere half uur moeten ze dan zelfstandig bezig met de les die ze er voor met de juf behandelt hebben.
Zij zijn tot ongeveer 1 uur/ half 2 zo bezig en om 2 uur is hij wel ongeveer klaar met zijn werk.
Jongste heeft meer boeken en schriften thuis waar ze in werken
Zonnebloemetje, hier hebben ze online les.
Scholen zijn nog steeds dicht.
Oudste heeft 3 momenten dat hij online aanwezig moet zijn, 9 uur, half 11 en half 2.
Ze krijgen dan les/ uitleg van juf en verder zelfstandig hun taken doen.
Zijn juf is tussen 12.30 en 13.30 online beschikbaar voor vragen van de kinderen
En eventueel als je als ouder iets hebt kun je na 2 uur nog online met haar spreken
(Had ik vanmiddag even nodig omdat kind zijn computer vast liep met een opdracht en hij helemaal overstuur was omdat het niet lukte).
Hij moet voor 4 uur al zijn taken gedaan hebben (online) en ingeleverd zodat juf het dan na kan kijken.
Als hij iets niet ingeleverd heeft krijgt hij een mail van zijn juf
Kinderen niet aanwezig op de online les momenten worden hier ook op aan gesproken
Jongste heeft vanaf 9 uur, om het half uur, een half uur online les van zijn juf.
Het andere half uur moeten ze dan zelfstandig bezig met de les die ze er voor met de juf behandelt hebben.
Zij zijn tot ongeveer 1 uur/ half 2 zo bezig en om 2 uur is hij wel ongeveer klaar met zijn werk.
Jongste heeft meer boeken en schriften thuis waar ze in werken
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

mijn oogjes vallen bijna toe ,
maar ik kom iedereen nog 'n fijne nachtrust wensen ,
leuk ...die moppekens
mama ingne , zal wel niet gemakkelijk zijn ,
zo online les ;dat is ook wel serieus werk voor de ouders ,
die dan hun kinderen moeten bijstaan , denk ik
Lenk ,
puzzel
ja onze kontakten ,
dat weegt erg zwaar
AN W mij zien ze ook niet op straat ,
als het donker is ,
bloemeke wat verstel werkjes gedaan ,
goed dat je dat allemaal kan hoor ,
Remie , Bertje , bekske ,
en iedereen slaapwel
geluk vind je onverwacht
-
puzzel - Lid geworden op: 18 mei 2020, 16:25
GDM, inderdaad mama-Inge moeilijkmoeilijkmoeilijk en dan zijn jij en je man nog allebei de hele dag thuis en werken niet ernaast en de kinderen zijn een beetje groter, maar o o o dat is al moeilijk om alles goed en lief te regelen thuis. Ik ben nu blij dat dat niet hier thuis is.
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35

Wat een gezever van volwassenen over maatregelen, die volgens mij echt nodig zijn, i.v.m. het coronavirus..!
Heb het gisteren een poos zitten volgen op TV en ben er nu echt achter dat politiek niks voor mij geweest zou zijn geweest, ik ben korter van stof..!
En vooraf wisten ze al of ze voor of tegen waren met hun partij..!
Maar het meest erger ik me aan de mensen die je achteraf hoort in het nieuws die zicht er niks van aan proberen te trekken, dat soort van ff lekker opruien..!

Weet U dat ook weer..!
Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
Effe tandje bij en schouders eronder..! Er is licht aan 't eind van de tunnel..!
Wij hebben een kennis die al vroeg weduwnaar was, bleef over met twee jonge kinderen en had ook gewoon nog zijn (zware) werk.
Geloof 't of niet, is hem ook allemaal gelukt om die kinderen groot te brengen en een goede opvoeding te geven.
Dat was pas echt pittig en zwaar..!
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
Dat is zwaar inderdaad Remie .Remie schreef: ↑22 jan 2021, 08:25Wij hebben een kennis die al vroeg weduwnaar was, bleef over met twee jonge kinderen en had ook gewoon nog zijn (zware) werk.
Geloof 't of niet, is hem ook allemaal gelukt om die kinderen groot te brengen en een goede opvoeding te geven.
Dat was pas echt pittig en zwaar..![/size][/color][/i]
Mijn nicht en haar man hebben een kind van 8 , een kind van 9 en een nakomertje van 1,5 . Geven ook thuis les aan die van 8 en 9 , moeten allebei zelf werken ( vanuit huis ) , een baby verzorgen en ook het huishouden en de boodschappen gaat gewoon door .
Dat is ook heel zwaar , maar zij zullen het ook overleven denk ik