In de Vier Seizoenen reeks 24 herfst 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

15 nov 2021, 13:20

Oef, de rust is weergekeerd.
Poetsvrouw weg en Poes terug op haar gemak.
Het huis is weer oogproper.
Ik ga wel de rekening van de gas presenteren aan minister van gezondheid VDB.
Ventileren moet als de poetsvrouw er is, maar ik heb nog altijd koud.

Wat ik gisteren heb gedaan om de stekker van het strijkijzer te laten smelten en het stopcontact stuk te krijgen, Joost mag het weten, maar ik weet het niet.Geen kortsluiting gezien en ook niets speciaals geroken.
Ik wou gisteravond laat nog vlug dat laatste stukje tafelkleed strijken, maar de stekker paste niet meer in het contact. Toen zag ik dat hij een stukje gesmolten was. Ook het stopcontact werkt niet meer...
Gelukkig heb ik nog een reserve strijkijzer staan en heb de klus afgemaakt deze morgen. Nu nog uitvissen waar ik dat ijzer kocht, om het te laten maken. Ik neem aan dat je niet op eigen houtje een nieuwe stekker mag aanzetten.Dat was zo een lichtgewicht strijkijzer met een bak aan. Nu met dat antiek geval, ik dacht dat mijn arm eraf moest...
Pas een nieuwe broodrooster, kruimeldief, frietketel, nu dat strijkijzer en daarstraks kwam J. af met de draad van de stofzuiger die stuk was.Die heb ik met sparadrap gerepareerd op de wijze van ons moeder!

Hou jullie goed allemaal!

Muddy Maddy

15 nov 2021, 13:31

@ Helena: ik neem aan dat je sparadrap "ducttape" is?
Cats Rule!

Helena van Troje

15 nov 2021, 13:52

MM neen, neen, gewoon kleefpleister, zo van die roze die lekker plakt en niet los gaat.
Die voor verbandjes gebruikt.

Ducttape dat was ons moeder haar redder in alle nood.
Zowat al wat daar kon mee aaneengeplakt worden was daar mee aaneengeplakt bij haar:
kapotte tuinstoelen, de tuinslang, noem het op overal zat van dat grijs goedje op.
Verder gebruikte ze kauwgom om de gaatjes in de radiator van de verwarming te maken.
Die lekte, dus kauwgom was d oplossing, eer de werkman kwam, die maar niet kwam en dus is de hele winter dat lek zo gedicht gebleven. Tot we verhuisden....

Bekske

16 nov 2021, 08:13

Afbeelding

clive

16 nov 2021, 08:56

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Manlief gaat vandaag in Brussel werken en ik heb ondertussen het licht HH al gedaan. Moet wel nog een kleine strijk doen en dan heb ik nog tijd voor een extra taak, lees alle rekken in de garage ontruimen, afwassen en terug in orde zetten. Is een hele klus, maar nu is manlief niet thuis en daarvan wil profiteren + hij gaat wel verrast zijn als hij vanavond thuiskomt.

Ik wens iedereen een mooie dinsdag. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel.

Muddy Maddy

16 nov 2021, 09:30

Goede morgen beste seizoentjes,

vandaag mogen we op bezoek naar ventjes moeder maar het is nog vroeg en kan nog afgezegd worden. ik schreef gisteren dat ik Buurman V bezig hoorde met "lawaai" en ventje was nauwelijks opgestaan of die stond aan ons deur. ze moesten op de koer zijn. ik heb gezien dat hij mijn onkruid heeft uitgetrokken terwijl zijn vader en den eric bezig waren met een soort "coatingsleuf". hij ging in de namiddag nog eens terug komen maar we hebben hem niet gezien. er kan iets tussen gekomen zijn ook want 's avonds brandde er geen licht in de veranda waar ze mijn kaartje voor buurvrouw hebben gezet. buurman zei dat hij het weer mooi vond. en speciaal ook. ik zag den eric kijken want hij heeft alleen eentje gekregen met kerst. en dan nog omdat zij eerder waren met een gewoontje dan de gemaakte kaartjes gesorteerd per nummer. heb buurman ook verteld dat de motoriek het soms moeilijk maakt en dat ik op een gegeven moment zal moeten stoppen. maar die brace helpt al veel. eerst een laagje flexium en dan de brace.
vandaag "snert" maken omdat ik Rookworst in huis heb. ventje zou moeten helpen om de knoflook te snijden veel werk heb ik er niet aan want 't is met een blik erwten. van kruiden gaat er bonenkruid in. heb de laatste keer toen ik ze maakte van zo'n collie gemerkt dat er meer smaak inzat door die bonenkruiding. de laurier heb ik weggelaten maar ik heb een doosje staan met grote bladeren dus dien zal zichtbaar zijn voor ik de soep laat mixen.
denk dat ik een reuze grote placemat voor Gimly nodig zal hebben. tipje voor sinterklaas misschien :D in elk geval morgen komt de schoorsteenveger. tussen 8 en 12. dus weer huisarrest voor volwassenen maar van die weet je dat ze zeker komen.
moet nog de afwas doen van de lasagne. heb nog geraspte kaas nodig en denk die van een winkel te Brugge mee te brengen als we terug keren van ons bezoek. de beenhouwer is immer uit commisie.
Helena: nog nooit gehoord van die roze kleefband. tenzij je die bruine op van die rolletjes bedoelt, die kon idd goed kleven. hier is ook ducttape mijn vriend want ventje zat te zeuren dat hij houtlijm nodig had maar aangezien hij die altijd "vergat" mee te brengen heb ik gezegd de tape te gebruiken en WD 40 is voor alles dat los moet zitten bij mij. je ziet niet dat die dvd-kast opgelapt is met ducttape. en ook wie komt er hier binnen? ( buiten buurman V die op de koer moet zijn)
ventje zijn tuutje staat aan de zijkant want het is draaien van kant. staan nog 2 verkeerd. den eric en nog iemand. den eric ( wij noemen hem ook den rikken) trekt er zich geen fluit van aan. een paar jaar geleden kwam die terug van boodschappen en ik ging zeggen dat hij verkeerd stond en zijn adem was straffer dan de mijne. Vodka. Ventje ruikt het en ik ook. Vodka & Gin zijn mijn twee grootste vijanden. heb uw vijanden lief zeggen ze maar ik steek door hen dan toeren uit. ( nog net niet op tafel dansen) en ventje lust geen vodka. wel Gin maar dan moet het die roze met fruitsmaak zijn. Onze engelse buurvrouw had op een gegeven moment een fles boven staan en 1 beneden nadat ze van de trap gedonderd was en haar pols gebroken had. ik bracht eens als geschenk zo'n mand met een Gin uit den aldie en een fles tonic uit den aldie en grote citroenen. kijk Mark riep ze naar haar dove zoon: Belgium lemons :lol: ik deed nog net geen facepalm. ( Mark kon liplezen)
ik had van haar graag gebarentaal geleerd maar het kwam er nooit van. wij praatten via briefjes als Mark weer eens de cataloog van chacali de decker kwam halen. dat was zijn wijnbijbel. hij had 5% korting op zijn werk bij M&S maar kocht flessen in de Tesco aan het busstation. en Jill was daar boos voor. zij zorgde voor Mies en ik voor Cindy maar na dat akkefietje over die patio mocht Jill van haar dochter mij niet meer vragen. dan kwam Sue catsitten. Sue was stomverbaasd toen buurvrouw andere kant en vriendin van Sue eens binnenkwam toen Sue er was en de deur op een kiertje en Mies de poten nam naar boven. ik heb dan moeten uitleggen dat ons Mies niet voor Kathy was. Mies voelde aan dat kathy een slecht mens was. en dat bleek later toen ons gazon tot aan je middel kwam en ze de huisbaas belde! in plaats van goede christenen te zijn en aan te bieden het gras tijdelijk te komen tot ventje zijn rug genezen was... Huisbaas kwam met een zeis aanzetten. we hebben er 2 dagen over gedaan eer die wildernis weer maaiensklaar was. ook bij de huisbaas maakte Mies zich uit de poten. wat hem dan de lapnaam: the evil landlord opleverde. als je wilt zien hoe die eruit ziet/zag moet je eens naar de film "Face Off" kijken. daar speelt een acteur de dokter die de faceswap doet en hij lijkt er al 2 druppels water op.
ik ga een kopje koffie zetten. en de afwas van de lasagne in gang zetten.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
Cats Rule!

Oma-C

16 nov 2021, 09:49

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, een grijze dag
maar we pakken het zoals het komt, er is geen keuze :roll:

Ik moet vanmiddag naar de dokter om mijn medicatie
te laten verlengen, vervelend dat al die verpakkingen niet
evenveel pilletjes bevatten, daardoor komt het nooit
overeen, en heb je van het ene soort nog bijna een doos
en zijn de andere op :oops: :roll:

clive heel wat werk wat je gepland hebt, denk aan je arm
en wees voorzichtig aub :roll: :oops:

Dag Bekske, weer in de bloemen gedoken :wink:
mooi plaatje :) .... en een mooie spreuk !
veel sterkte en moed...

Helena, ja al die "plakkers overal maar het hielp
en ze konden verder de mensen van toen...
Kauwgom heb ik nooit geweten maar in feite
is dat ook een tijdelijke hulp :lol: :lol:
En een stekker vervangen aan een draad van
een strijkijzer dat zou ik wel doen, waarom
zou dat niet mogen???

anjelierken, ik heb ook nog gehoord van 's avonds een halve ui
op een bordje of in een potje, bestrooid net flink wat suiker
en 's morgens is dat siroopje goed voor verkoudheid en keelpijn...
Al die oude middeltjes, zijn soms beter dan pillen
maar als het blijft duren wel een dokter raadplegen :roll:

M-M, ik hoop dat jullie gewoon op ziekenbezoek kunnen gaan
bij jouw ventjes moeder, niet leuk met al die coronavoorzorgen maar ja
Veel sterkte en moed.... :oops:

Groetjes allemaal en blijf voorzichtig allemaal :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

mariajohanna

16 nov 2021, 10:48

Goede morgen, dames,
Het is knap fris, heb de brievenbus juist gelicht.
OmaC, hier ook op doktersbezoek, de griepspuit laten zetten en medicatie laten voorschrijven. Ook al zeggen dat we gaan verhuizen..... Hopelijk vinden we ginder een dokter die er nog 2 wil/kan bijnemen. En een tandarts, en ...... ?
Pffff niet plezierig, al die veranderingen.....

Ga nog wat verder doen met ambetantig rond te lopen, onze afspraak is over een uurtje....

Clive, wees toch maar voorzichtig met je arm , er kan vlug iets fout gaan ....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende. 😊
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

16 nov 2021, 11:15

Dag M-J, :wink: toen ik verhuisde
ben ik in dezelfde plaats blijven wonen ...
Alleen een aantal straten dichter naar
het centrum, dichter bij de winkels :)
en ik ben na een tijdje van dokter moeten
veranderen omdat hij zelf stopte met werken
door ziekte en ouderdom... en het was
niet gemakkelijk om een andere dokter
te vinden die zijn werk wou overnemen
Jammer deze tijd maar het is moeilijk...
Sterkte bij het zoeken naar passende artsen...

Helena van Troje

16 nov 2021, 11:37

We staan hier met de late vandaag.
Het was geen les en de student heeft lang geslapen.
Nu is hij letterlijk en figuurlijk boven water gekomen.
Ja, als die gedoucht heeft, is de douchekamer een stoomcabine.
Hij droogt alles wel mooi met het aftrekkertje en de "bevoegde" handdoek.

Ik was daarnet de fotoreportage aan het bekijken van de politie muziekkapel.
Wat mij opviel tussen al die nette uniformen van de soldaten en de politiemannen:
hoe onverzorgd de kledij van sommige hoogwaardigheidsbekleders in burger eruit ziet.
Je model heb je niet mee, maar je kledij kan je toch netjes houden, zo dacht ik.

Ja MJ verhuizen het is me wat.
Jullie kunnen het nog samen doen.
Als mensen twijfelen of ze zouden kleiner gaan wonen dan geef ik altijd de raad:
"Doe het als jullie nog met twee zijn."
Akkoord het zijn maar bakstenen en wonen kan je eender waar.
Het is toch niet gemakkelijk.

Er is behalve koken niets gepland vandaag.

Oma-C het is zo een vast gelaste stekker.
Ik weet zelfs niet hoe je dat van die draad moet krijgen.
Blijft dan nog de wandcontactdoos die ook stuk is...
In plaats van Latijn had ik veel beter de cursus Handige Henrietta gevolgd.

Een gat in de markt voor wie handen aan zijn lijf heeft:
een klusbedrijfje opstarten om alle alleenstaande, onhandige, oudere dametjes te helpen met al wat ze zelf niet kunnen...werk gegarandeerd.
Aan een schappelijke prijs.
Zonder voorwaarden van "OCMW gerechtigd" en limiet in wat je verdient.
Hier bestaat dat voor de mensen die het minder breed hebben.
De anderen, ja, ik veronderstel dat ze ervan uitgaan dat wij dat best kunnen betalen.
Betalen wel, maar volk vinden, dat is wat anders...
Waarom mag je niet geholpen worden omdat je het wel kan betalen?
Ooit toen hij onbetaald verlof had genomen om eens goed na te denken heeft de jongste overwogen daar aan te beginnen. Hij heeft het toch maar niet gedaan.

Het ziet er naar uit dat de dag even grijs gaat eindigen als gisteren.
Dames zorg zelf voor het zonnetje!

anjelier

16 nov 2021, 13:18

Hallo iedereen,

Manlief is met buurman aardappelen gaan halen op een boerderij in een nabij gelegen dorp. Vroeger ging ik hier in het dorp zelf, maar die mensen zijn overleden en de kinderen deden het niet verder.
Die aardappelen zijn veel goedkoper dan in de winkel, nu betaalt ik 15 euro voor 1 zak van 25 kg. In de winkel is het meer dan 1 euro de kilo. Ze hebben ook aardappelen meegenomen voor nog enkele buren.

Heel veel gehoest vannacht, eenmaal je begint te hoesten kun je niet meer stoppen :oops: .Uiteindelijk opgestaan en water gedronken, dat was ietsje beter. Overdag valt het best mee, maar s' nachts is anders.

Gisteren in allerijl de ukjes gaan afhalen van de opvang. Zoonlief belde na 16 u , dat hij onmogelijk op tijd ging zijn om ze af te halen. Er waren dingen "uitgelopen" op het werk , en schoondochter had geen sleutel mee, dus de enige die nog redding kon brengen, was ik :roll: . Nu moet je weten dat het 45 minuten rijden is , en dan nog in de spits. Uiteindelijk net op tijd in de opvang. De ukjes waren de 2 laatste kindjes nog. De mevrouw die de opvang deed, had me nog nooit gezien, en wist niet dat ik hen kwam ophalen. Maar omdat de ukjes zo enthousiast waren van me te zien, ging ze ervan uit dat het oké was. Volgende keer moet zoon wel verwittigen ( wat begrijpelijk is).

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

16 nov 2021, 16:32

Goede bijna avond allemaal :wink: het wordt al donker, zo vroeg nog :roll:

Ik ben bij de vervangdokter terecht gekunnen mijn arts en zij werken samen en mijn arts
was niet beschikbaar vandaag, maar zij kon op de pc alles zien in mijn dossier zodus
Alle medicatie voorgeschreven en de BD gemeten die was goed dan alles afgeluisterd en ik was
goed voor de dienst :wink: Ik kan er weer tegen tot ongeveer de jaarwisseling :)

Dan langs de apotheek de voorraad opgehaald dat gaat nu gewoon via de ID-kaart, heel makkelijk
geen briefjes meer :wink:
Alles tevoet gedaan en ik vond het niet echt koud hoewel het maar ongeveer 6° was buten :oops:
Maar als je stapt krijg je warm hé :)

Helena die stekkerdoos zal vervangen moeten worden, een nieuwe plaatsen denk ik...
maar de stekker zelf zou ik er afknippen en de draden vrijmaken om een nieuwe degelijke
stekker er aan te zetten, die vindt je in een doe het zelf zaak,
en het bakje ook als je het eruit hebt gehaald maar wel eerst de stroom afzetten dan

anjelierken, ik heb geen benul van wat aardappelen kosten, ik gebruik ze nooit :oops:
maar 't zal wel een verschil zijn zo recht van de boer, dat is met alles zo....

Nu ben ik moe en mijn taske thee smaakte al ik thuiskwam :lol: en nu alle medicatie op z'n plaats
staat kan ik aan het avondeten beginnen,

Oef wat een preek.... :oops: :roll: Voor allen nog een fijne avond, slaapwel vannacht en tot morgen... :)

mariajohanna

16 nov 2021, 18:36

Goede avond allemaal,

Hier dus ook naar de dokter, voor griepspuit en medicatie.....
Weer een serieuze hap uit het budget, al mag ik niet klagen, dat van manlief wordt terugbetaald door de hospitalisatieverzekering. Dit omdat hij Parkinson heeft, maar dat is geen cadeau......
Ook dokter laten weten dat we binnenkort ergens anders gaan wonen, maar zover komt hij niet, wat we wel gedacht hadden, als dochter al zover moet rijden naar ons, is dat voor hem natuurlijk hetzelfde. We mogen altijd blijven komen, we zijn altijd welkom, en als we een dokter gevonden hebben dan wil hij ook ons dossier naar daar overmaken. Een hele geruststellend wel, we hebben immers een goedgevulde rugzak.......

Alle pillen op zijn plaats, degene die gehalveerd moeten worden zijn ook gedaan.....
Vond het in de apotheek wel lastig, dokter had alle voorschriften afgedrukt op A4 formaat en het moest zo op de barcode gescand worden. Heb niet de is kaart moeten laten lezen, maar in dokter zijn pc zit dat wel in, en er was een soort medicatie dat we nog genoeg hebben erbij, zonder dat dit gevraagd was. Ik had het nodige voor ons 2 allemaal op een papier geschreven, om niets te vergeten of geen missingen te doen. Op de manier dat het nu gebeurt gebeuren er dus wel missingen. Plus dat ik van sommige medicatie 2 X gevraagd had, dus heb ik die bladen A4 terug meegekregen, om af te halen indien nodig.... Ik vind het zo 'omslachtig' werken. Nog kinderziektes bij onze dokter misschien 😏.
Het zal wel eens beteren.....

Nu vlug een boterhammetjes en dan zijn we klaar voor het nieuws te volgen.
Vandaag verder niet veel uitgestoken voor de 'verhuis'. 😉 De boog moet niet altijd gespannen staan, nietwaar? 😊
Morgen komt ook nog.
Morgen ook naar de Al**, voor Matrasbeschermers, die hebben we ook nog nodig.....

Nu wat verder doen, of het nieuws is al bezig.....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende. 😉
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive

17 nov 2021, 08:37

Afbeelding

@ HVT, wij wensen jou een heel gelukkige verjaardag. Geniet van deze speciale dag. Kaartje zou daar moeten zijn, zo niet, dan is het te voet en zal dan later aankomen.

Nogmaals proficiat, ook van manlief en natuurlijk van Matice.

Dikke verjaardagsknuffel.

clive

17 nov 2021, 08:58

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Iedereen een fijne dag gehad gisteren, behalve Anjelier ocharme. Anjelier, ik zou als ik jou was toch naar de dokter gaan. Ik heb dat ook eens gehad, overdag bijna niet hoesten, maar ' s nachts hield ik niet op met hoesten. Dan toch maar naar de dokter gegaan en ik had een " spastische infectie op mijn longen".
Ik zeg het jou maar, ben natuurlijk geen dokter, maar wel een beetje bezorgd om jou.

Gisteren begonnen aan de garage, heb 1 kant volledig gedaan , de rekken afgewassen en alles wat er opstond, heeft ook een sopje gehad. Maar ga vandaag, gestofzuigd en opgeruimd is alles al, doordoen in de garage aan de andere kant. Ben ik wel even mee zoet. Maar heb er zin in daar door te doen. En op tijd en stond even rusten. Misschien ben ik als ik doordoe vanavond met alles klaar. En dan is ook de garage spic en span.

Deze ochtend vroeg al in kosten gevallen. Onze radio doet het niet meer. Het is een heel oud ding en is nimmer te maken. We waren dat wel een beetje aan het verwachten dat hij op een moment de brui aan ging geven, dus manlief had al veel opgezocht en wist dus wat hij moest hebben en heeft het gisteren nog besteld. In de winkels hadden ze hem nergens meer in voorraad. Maar we weten dat het een goede is. Nog een dagje wachten dus.

IK wens zonder namen iedereen een mooie woensdag, beterschap voor Anjelier en voor elk van jullie een dikke knuffel. Liefs.