In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2022 (3)
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Ik moest even nadenken ... 1 mei ? Oja , dag van de arbeid geloof ik ?
Hier in NL wordt deze dag vrijwel niet gevierd. Bij jullie wel lees ik ?
In Frankrijk en in Wallonië is het ook nog meiklokjesfeest blijkbaar ?
Dan kopen mensen meiklokjes in de bloemenwinkel om ze aan hun mama of oma te schenken.
Speciaal voor jullie dan :

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
ponneke - Lid geworden op: 16 mar 2022, 10:56
Dat ziet er alvast heerlijk uit grootje-gerda, dank je wel!
Zit deze egoïst te mekkeren over een pijnlijk achterste voor 2 prikken/dag, en enkelen hier moeten een veelvoud krijgen elke dag...sorry

Hier geen plannen vandaag, ik ga alleen de meiklokjes plunderen in de tuin voor een mooi echt boeket
Iedereen veel plezier met wat je gaat doen op deze zon/feestdag!

-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een goeie middag iedereen
dadelijk aan het middageten beginnen sè
gisteren hebben we frietjes gegeten met kalkoenpavee in een lekkere roomsaus en sla en tomaten
en ik heb ook een grote pot verse soep gekookt die nu is de frigo staat
en vandaag op verzoek van mijn ventje maak ik dadelijk lekkere croques van zelfgebakken brood met ham en kaas en veel verse groentjes
maar eerst een kom soep opwarmen uit de pot van gisteren
en later bij de koffie een gebakje met mokka boterroom en paaseitjes er bij , mjammie dat zal smaken sè
voor iedereen strakjes SMAKELIJK
en nog een fijne middag
daaaaaag

dadelijk aan het middageten beginnen sè
gisteren hebben we frietjes gegeten met kalkoenpavee in een lekkere roomsaus en sla en tomaten
en ik heb ook een grote pot verse soep gekookt die nu is de frigo staat
en vandaag op verzoek van mijn ventje maak ik dadelijk lekkere croques van zelfgebakken brood met ham en kaas en veel verse groentjes
maar eerst een kom soep opwarmen uit de pot van gisteren
en later bij de koffie een gebakje met mokka boterroom en paaseitjes er bij , mjammie dat zal smaken sè
voor iedereen strakjes SMAKELIJK
en nog een fijne middag
daaaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Sita
Goede middag iedereen,
Ik voel me weer wat beter.
Alleen had ik deze morgen geen geur en smaak, net als An.
Een heel raar gevoel.
Ik dacht: deze kiwi is rijp maar er zit helemaal geen smaak in.
Toen ik koffie zette, rook ik hem niet.
Ook mijn boterham was zonder smaak en toen dacht ik aan An en aan corona...
Hopelijk een tijdelijk verschijnsel.

Sarina, in de weer geweest met fotobewerking. Mooi gedaan!
Bloemeke, je gaat jezelf nog eens kapotwerken, als ik dat zo lees.
Dat je een zwakke maag hebt, geloof ik best.
Zoveel en zware pijnstillers, dat kan er niet goed voor zijn.
Je zal het écht rustiger aan moeten gaan doen, vrees ik.
Fijn al die meiklokjes hier, ik ruik ze zo graag.
Zou vandaag niet het geval zijn door dat vieze beestje.
Dan zal ik de geur er maar bij denken.
Fijne dag nog iedereen.
Ik voel me weer wat beter.
Alleen had ik deze morgen geen geur en smaak, net als An.
Een heel raar gevoel.
Ik dacht: deze kiwi is rijp maar er zit helemaal geen smaak in.
Toen ik koffie zette, rook ik hem niet.
Ook mijn boterham was zonder smaak en toen dacht ik aan An en aan corona...
Hopelijk een tijdelijk verschijnsel.
Zo gaat dat hier ook meestal, Remie.
Grote boodschappen, vluggertjes... wat lees ik hier toch allemaal
Sarina, in de weer geweest met fotobewerking. Mooi gedaan!
Bloemeke, je gaat jezelf nog eens kapotwerken, als ik dat zo lees.
Dat je een zwakke maag hebt, geloof ik best.
Zoveel en zware pijnstillers, dat kan er niet goed voor zijn.
Je zal het écht rustiger aan moeten gaan doen, vrees ik.
Fijn al die meiklokjes hier, ik ruik ze zo graag.
Zou vandaag niet het geval zijn door dat vieze beestje.
Dan zal ik de geur er maar bij denken.
Fijne dag nog iedereen.
-
Ja hier nog steeds niets .
Ik hoor bij veel die dat hadden . Bij de meesten komt het rap terug , maar bij sommigen pas na maanden
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
Uit verveling weer eens op facebook gekeken
Zag wel iets wonderbaarlijks voorbijkomen.
Een van de wonderen der natuur .
Een groene vogelbloem plant ( Crotalaria Cunninghamii ) :

Zag wel iets wonderbaarlijks voorbijkomen.
Een van de wonderen der natuur .
Een groene vogelbloem plant ( Crotalaria Cunninghamii ) :

-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo
vanmiddag naar tuincenter gefietst ,
is zo'n 15 kilometerkens heen en weer ,
daar stonden ook de meiklokjes , maar ik vond ze nogal duur ,
8 euro voor 'n takje , dan moest ik er toch minstens 3 van hebben ,
dus enkel alleen maar eens aan geroken
En toen ik vanmorgen bij m'n zoon was
zag ik plots een kaderke staan met erop
Sookie krijgt er een broertje bij ,
ik ...euh ...snapte het eerst niet , jaja , Viennie is de 4de april geboren ,
dezelfde vader en moeder van ons sookie ,
allee iedereen weeral in blijde verwachting hé
sita moet écht vervelend zijn zo geen smaak hebben ,
hopelijk is het vlug weer wat normaal
Sarina , mooi
Lenk hey tof !
Lenka in hare taxi
AN W ..geen 1 mei viering bij jullie ,
vroeger was het leuker , dan ging de stoet met de fanfare uit ,
met vooraan de rode vlag
bloemeke je ventje zou je moeten vastbinden ,
als je weer eens overdrijft , ..hij mag van mij zeg maar
Remie , jeetje al zoveel jaren , zoveel prikjes ,
en ja , je hebt gelijk , het is goed dat je alles onder kontrole kan houden ,
Bertje geniet van je lunch hoor
mama igne, was hier oed fietsweertje ,
wel nog met de jas aan hoor
Sita en al wat beter ?
grootjegerda hallo
geluk vind je onverwacht
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
Leuk Marietteke.marietteke schreef: ↑01 mei 2022, 17:11Sookie krijgt er een broertje bij, jaja, Viennie is de 4de april geboren
-
Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
In het Antwerpse ook de gewoonte van meiklokjes te geven dus bij deze

Inge, ja Lenka zet graag in haar Doggy Ride hoor.
Sita, fijn dat je beter voelt maar reuk en smaak weg. Ai hopelijk snel over moet heel vervelende zijn. Jij kan ook goed alles dubbelzinnig opvatten hé hahahaha
Remie hier ook veel automatische betalingen hoor. En ja tuurlijk mag je van Lenka in haar Doggy Ride een puzzeltje maken.
Bert lekker de voetjes onder tafel met je broer. Hopelijk heb je ervan genoten en had je een fijne zondag 1 mei.
Bloemeke door je rug gegaan, Maar gelukkig terug geschoten. Wel bij mij dus niet hé. Daar net nam ik mijn bocht iets te kort en raakt heel even de punt van de tafeL Ik kreeg een verwittiging van mijn rug in de vorm van een ferme steek. Maar het was snel over
An nog steeds geen smaak en geur en je ventje ook prijs. Dikke pech en vooral lastige pech
Speciale plant die groene vogelplant. Ja Lenka kan heel lief en verleidelijk kijken hoor. Maar ze heeft wel een stevig karakter hoor. Als ze iets in haar kopje heeft zal ze er alles aan doen om haar zin te krijgen. Het is een pittige dame.
Ponneke je moet je niet schamen dat je tegen de 2 prikken opziet. De ene zijn pijngrens is de andere niet hé En jaja een tevreden hond dat klopt. Ze is een levensgenieter die goed zichzelf kan zorgen. Te koud buiten in de zon, oké dan leg ik me uit de wind in de serre lekker warme en kan ook alles volgen.
Marietteke naar het tuincentrum geweest. In Kontich? Dat is daar nog al veranderd hé met die serre erbij. En wablief 8 Euro voor 1 takje meiklokjes. Dieven. Amai, ik had een tafel op mijn oprit moeten zetten en mocht ik verkopen wat hier in de tuin staat dit jaar een meiklokjes in bloem ik zou gouden zaken gedaan hebben
En Sookie krijgt er een broertje bij. Leuk. Hopelijk kunnen ze goed met elkaar opschieten hé.
Gerda, lekker eenvoudig ontbijt meer moet dat niet zijn hé.; Njam Njam
Hier niet veel nieuws, wat gerommeld deze ochtend en deze middag gepuzzeld hé
Op het menu, verse asperges uit de tuin deze ochtend gestoken. Het ruikt hier heerlijk naar asperges. Ik heb ze gekookt in weinig vocht zodat ik nog een wat aspergesoep kan maken.

Inge, ja Lenka zet graag in haar Doggy Ride hoor.
Sita, fijn dat je beter voelt maar reuk en smaak weg. Ai hopelijk snel over moet heel vervelende zijn. Jij kan ook goed alles dubbelzinnig opvatten hé hahahaha
Remie hier ook veel automatische betalingen hoor. En ja tuurlijk mag je van Lenka in haar Doggy Ride een puzzeltje maken.
Bert lekker de voetjes onder tafel met je broer. Hopelijk heb je ervan genoten en had je een fijne zondag 1 mei.
Bloemeke door je rug gegaan, Maar gelukkig terug geschoten. Wel bij mij dus niet hé. Daar net nam ik mijn bocht iets te kort en raakt heel even de punt van de tafeL Ik kreeg een verwittiging van mijn rug in de vorm van een ferme steek. Maar het was snel over
An nog steeds geen smaak en geur en je ventje ook prijs. Dikke pech en vooral lastige pech
Speciale plant die groene vogelplant. Ja Lenka kan heel lief en verleidelijk kijken hoor. Maar ze heeft wel een stevig karakter hoor. Als ze iets in haar kopje heeft zal ze er alles aan doen om haar zin te krijgen. Het is een pittige dame.
Ponneke je moet je niet schamen dat je tegen de 2 prikken opziet. De ene zijn pijngrens is de andere niet hé En jaja een tevreden hond dat klopt. Ze is een levensgenieter die goed zichzelf kan zorgen. Te koud buiten in de zon, oké dan leg ik me uit de wind in de serre lekker warme en kan ook alles volgen.
Marietteke naar het tuincentrum geweest. In Kontich? Dat is daar nog al veranderd hé met die serre erbij. En wablief 8 Euro voor 1 takje meiklokjes. Dieven. Amai, ik had een tafel op mijn oprit moeten zetten en mocht ik verkopen wat hier in de tuin staat dit jaar een meiklokjes in bloem ik zou gouden zaken gedaan hebben
En Sookie krijgt er een broertje bij. Leuk. Hopelijk kunnen ze goed met elkaar opschieten hé.
Gerda, lekker eenvoudig ontbijt meer moet dat niet zijn hé.; Njam Njam
Hier niet veel nieuws, wat gerommeld deze ochtend en deze middag gepuzzeld hé
Op het menu, verse asperges uit de tuin deze ochtend gestoken. Het ruikt hier heerlijk naar asperges. Ik heb ze gekookt in weinig vocht zodat ik nog een wat aspergesoep kan maken.
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
-
Bert
hey leuterkes, goede avond......
het is een beetje uitgelopen
.
We waren iets na 19 uur thuis en moesten dan nog wat eten. De bedoeling was dat we rond 15 uur zouden thuis zijn.
Zeer leuke dag gehad met broer en schoonzus. In de namiddag kwamen hun kinderen en kleinkinderen ook nog langs. Man man man, wat was ik gelukkig!! Ik had die (klein???) gasten, zeg maar pubers in geen eeuwen meer gezien. En zij ook blij natuurlijk. Wat zijn die gegroeid zeg. Ze zijn bijna volwassen, zo rap gaat de tijd vooruit.
Ik moest 2 keer kijken of ik het wel goed zag. Kan natuurlijk ook aan mijn bril gelegen hebben
.
Nog geen tijd gehad om alles te lezen, maar dat doe ik nog wel. Ik wil wel weten waar jullie vandaag over geleuterd hebben. Maar ik ben niet nieuwsgierig hoor.......
Allé, nu een doucheke nemen en dan zal het platte rust zijn.
Nog een fijne avond allemaal.
het is een beetje uitgelopen
We waren iets na 19 uur thuis en moesten dan nog wat eten. De bedoeling was dat we rond 15 uur zouden thuis zijn.
Zeer leuke dag gehad met broer en schoonzus. In de namiddag kwamen hun kinderen en kleinkinderen ook nog langs. Man man man, wat was ik gelukkig!! Ik had die (klein???) gasten, zeg maar pubers in geen eeuwen meer gezien. En zij ook blij natuurlijk. Wat zijn die gegroeid zeg. Ze zijn bijna volwassen, zo rap gaat de tijd vooruit.
Ik moest 2 keer kijken of ik het wel goed zag. Kan natuurlijk ook aan mijn bril gelegen hebben
Nog geen tijd gehad om alles te lezen, maar dat doe ik nog wel. Ik wil wel weten waar jullie vandaag over geleuterd hebben. Maar ik ben niet nieuwsgierig hoor.......
-
Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Wat fijn om te lezen dat je zo een mooie dag heb gehad en zo genoten hebt. Het werd tijd voor je. Iets om je aan op te trekken.Bert schreef: ↑01 mei 2022, 20:17hey leuterkes, goede avond......
het is een beetje uitgelopen.
Ik moest 2 keer kijken of ik het wel goed zag. Kan natuurlijk ook aan mijn bril gelegen hebben.
-
Bert
Dank u wel Lenk. Het heeft me echt deugd gedaan want het was zo lang geleden.
Nu ga ik slaapjes doen, maar heb eerst naar flikken Maastricht gekeken.
Slaapwel leuterkes.
Nu ga ik slaapjes doen, maar heb eerst naar flikken Maastricht gekeken.
Slaapwel leuterkes.
-
Wat fijn Bert . Daar wordt je toch ook gelukkig van
-
ponneke - Lid geworden op: 16 mar 2022, 10:56
Vroeger was hier in elke stad wel een optocht met fanfare en speeches, groot feest ook!
Als kind moest ik daar telkens meelopen...
En voor de werkenden : een betaalde feestdag!
En ook wij hebben onze eigen meiklokjes-bed in de tuin, moet er niet aan deken er zo'n fortuin aan te geven...
Net als Lenk zouden we een aardig centje hebben verdiend als we die allemaal verkochten
Ach Bert, wat heet uitgelopen? Je hebt ook heel wat in te halen dus doe je best zou ik zeggen!
Sita en An, vind ik heel erg dat smaak en geur weg is, hopelijk komt het gauw terug
Die vogelbloemplant is wel heel speciaal zo te zien
Zonnebloemeke, jij moest op je blote billen krijgen met je duracell fratsen!
Lenk, ik lust heel graag aspergesoep, maar met asperges zelf doe je mij geen plezier
Ach, Sookie krijgt er een broertje bij? Schitterend!
Voor elk van jullie :

Als kind moest ik daar telkens meelopen...
En voor de werkenden : een betaalde feestdag!
En ook wij hebben onze eigen meiklokjes-bed in de tuin, moet er niet aan deken er zo'n fortuin aan te geven...
Net als Lenk zouden we een aardig centje hebben verdiend als we die allemaal verkochten
Ach Bert, wat heet uitgelopen? Je hebt ook heel wat in te halen dus doe je best zou ik zeggen!
Sita en An, vind ik heel erg dat smaak en geur weg is, hopelijk komt het gauw terug
Die vogelbloemplant is wel heel speciaal zo te zien
Zonnebloemeke, jij moest op je blote billen krijgen met je duracell fratsen!
Lenk, ik lust heel graag aspergesoep, maar met asperges zelf doe je mij geen plezier
Ach, Sookie krijgt er een broertje bij? Schitterend!
Voor elk van jullie :