In de Vier Seizoenen reeks 35 Zomer 2024
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede morgen.
Hier frisjes en grijs, nog geen nat.
We zullen rap eens naar de bakker fietsen voor ik nat geregend wordt.
Vandaag de garage ont-poezen.
Daarnet weer eens van nabij kennis gemaakt met de gazon.
Het was gelukkig een zachte landing in het gras.
Knie en pols een beetje pijnlijk.
Zolang ik alles nog kan bewegen zien we wel wat het wordt.
Fijne frisse tot hiertoe dag aan allen.
Hier frisjes en grijs, nog geen nat.
We zullen rap eens naar de bakker fietsen voor ik nat geregend wordt.
Vandaag de garage ont-poezen.
Daarnet weer eens van nabij kennis gemaakt met de gazon.
Het was gelukkig een zachte landing in het gras.
Knie en pols een beetje pijnlijk.
Zolang ik alles nog kan bewegen zien we wel wat het wordt.
Fijne frisse tot hiertoe dag aan allen.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Bekske, hoop dat jouw bezoek aan het andere ziekenhuis soelaas biedt, zodat je snel terug beter bent.
HVT, de jaren zijn ( voor ons toch) voorbij gevlogen. En inderdaad, je hebt het op jouw eentje gered. Proficiat daarvoor.
Manlief is een late douche aan het nemen en gaat dan de boodschappen doen. Ik moet mijn oefeningen nog doen, maar ben aan het wachten op een pakje van de postbode. Is raar dat die het brengt, want hier alleszins is het postkantoor gesloten. Neem mij een badje nadat mijn oefeningen gedaan zijn.
Ik ben reuzeblij dat het wat koeler is. En jullie allemaal ook, denk ik zo.
Manlief zei gisteren nog dat het de eerste maal is, sinds de airco is geïnstalleerd, dat hij werkelijk een volle dag opgestaan heeft en het was echt wel nodig.
Het begint hier ferm te regenen. Goed zo, dan kan ik na het HH, fijn nummerriek kleuren, maar eerst moet alles in het HH gedaan zijn. Moet vandaag ook nog verse spaghettisaus maken, toen het zo heet was, durfde ik er geen te maken; Laat die saus altijd rusten en Anjelier heeft ooit eens gezegd , geen warme spullen in de koelkast te zetten. Dat heb in onthouden. Anjelier, jij bent hartelijk bedankt om een antwoord te geven op mijn vraag. 50€ zal het dus worden.
Zo, ik ga het hier bij laten. Mijn accu is bijna leeg, moet de PC insteken.
Heel veel lieve groetjes aan jullie allemaal. LIefs.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

MJ: proficiat met je verjaardag. Geniet ervan.
Hallo iedereen,
Ukkemeisje1 is naar huis, dus heb ik tijd om even aan de pc te zitten. Want als ze hier is, is het soms moeilijk. Denk dat ze volgende week terug komt. Ze had het hier best naar haar zin.
Veel koeler en da's prima.
Hier heeft de airco ook overuren gedraaid, vooral in de slaapkamer. Als het zo heet is, laten we die een ganse dag aanstaan, zodat de muren koud blijven. Dan blijft het ook langer koel als ze afstaan. Want ze laten aanstaan als we slapen, doen we niet, maakt ook een beetje lawaai en soms voel je die koude lucht.
Het heeft al een beetje geregend.
Gisteren verjaardagsfeestje van dochtertje van nicht. Hebben gans de tijd buiten gezeten en het was zalig buiten, wel in de schaduw. De ukjes hebben zich ook prima geamuseerd, en was nl. een springkasteel .
Dames, tot morgen allemaal.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Nog vergeten te antwoorden aan MM: de bbq is gelukkig bij de schoonzus met het zwembad en de grote tuin en het grote huis hier niet ver af. kan ik te voet naar daar en te voet terug. Tenzij ze me niet alleen in het donker willen naar huis laten gaan, zoals vorige keer. Vond dat wel lief, maar zover is het nu ook weer niet.
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Goede avond iedereen,
Hartelijk dank voor alle wensen, met of zonder kaartje, ter gelegenheid van mijn verjaardag !
Ze staan hier allemaal te blinken op de kast, de secretaire, en de boekenplanken !
Buurvrouw had nog nooit zoveel kaartjes bij elkaar gezien, zei ze.......
Nu zijn we met de 'wandel-buren ' (
) bezig aan een hapje en een drankje........
Fijne avond allen.
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Hartelijk dank voor alle wensen, met of zonder kaartje, ter gelegenheid van mijn verjaardag !
Ze staan hier allemaal te blinken op de kast, de secretaire, en de boekenplanken !
Buurvrouw had nog nooit zoveel kaartjes bij elkaar gezien, zei ze.......
Nu zijn we met de 'wandel-buren ' (
Fijne avond allen.
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Ventje is gisteren dus een avondje uitgegaan met zijn vriend Stefaan. Naar een tributeband van Iron Maiden. ik ben de hele tijd beneden gebleven en heb er 2 films doorgejaagd en een aantal Air Crash investigations. ventje is thuis gekomen om kwart voor een. Stefaan had gedacht dat ze hier om 12 u al terug gingen zijn. Maar die band begon maar om 10 u te spelen. ventje vond het goed, stefaan had last van zijn oren want het was een zaaltje in een cafeetje in Eernegem. Enfin, dat heeft hij dan ook gehad en ik heb er toch wat dingen kunnen doorjagen. Lilly had zich op ventjes plaats geïnstalleerd. Gimly was in zijn zetel. Lilly keek zo naar ventje van: 'en? waar ben jij geweest? ik had al lang op bed kunnen liggen'. Gimly wilde direct eten.
ik ben dan naar boven gegaan met ventje achter me voor het geval dat, en die is dan naar beneden gegaan om alles af te sluiten en eten te geven.
ventje is dan ook naar bed gekomen en heeft het een en ander van dat concertje verteld. en toen ben ik rap in slaap gevallen en hij ook. Ik heb nog gevoeld dat Lilly op mijn voeten ging liggen. ik ben dan wakker geworden toen ik naar de badkamer moest en uit bed rollen, doet nog altijd pijn want ik blijf op mijn rug liggen. ( Rechterkant is gekwetst.) Gimly lag op het matje aan de badkamer. gedaan wat ik moest doen in de badkamer en weer in bed. en dan wacht ik tot de pijn iets weg is voordat ik die fleece over me trek want ik slaap op mijn donsdeken. het is warm genoeg in de slaapkamer met het raam op kiep. korte tijd nadat ik naar de badkamer gegaan was, moest ik weer. Dus weer uit bed rollen enz. Daarna heb ik niet meer geslapen. op een gegeven moment ben ik flexium gaan smeren in de hoop dat de pijn iets minder werd als ik uit bed rol. ik heb dan ook 2 duo's genomen.
Toen er genoeg licht was ben ik naar beneden gegaan: dat gaat alleen. Gimly was mee. Lilly is blijven liggen. Gimly wilde in eerste instantie naar buiten maar zus was niet mee. Hij ligt nu weer in zijn zetel verder te maffen. het was gisteren een vreemde dag met ventje die op boodschap ging. ik heb hem gevraagd om de whiskykaas op te snijden omdat de rest van de bouillabesse nog in de frigo stond. veel soep zat er niet in, alleen de schaaldieren en zalm. en zalm droogt uit als je dat opnieuw warm maakt. ik had wel niet veel originele soep maar water en 2 bouillonblokjes van vis, die ventje niet vond, plus een geut smaakversterker was dat opgelost. ik heb dan die schaaldieren opgegeten en wat soep die wel waterachtig aandeed. ventje heeft dan zijn stukje zalm gebakken en een half uur voor stefaan hier kwam zijn americain natuur opgegeten ( rauw) Het was dus gisteren een beetje chaotisch en dat zal mijn bericht ook zijn vrees ik.
straks naar moeder bellen. Ik ga afsluiten want ik voel me niet echt lekker.
Fijne dag seizoentjes
Ventje is gisteren dus een avondje uitgegaan met zijn vriend Stefaan. Naar een tributeband van Iron Maiden. ik ben de hele tijd beneden gebleven en heb er 2 films doorgejaagd en een aantal Air Crash investigations. ventje is thuis gekomen om kwart voor een. Stefaan had gedacht dat ze hier om 12 u al terug gingen zijn. Maar die band begon maar om 10 u te spelen. ventje vond het goed, stefaan had last van zijn oren want het was een zaaltje in een cafeetje in Eernegem. Enfin, dat heeft hij dan ook gehad en ik heb er toch wat dingen kunnen doorjagen. Lilly had zich op ventjes plaats geïnstalleerd. Gimly was in zijn zetel. Lilly keek zo naar ventje van: 'en? waar ben jij geweest? ik had al lang op bed kunnen liggen'. Gimly wilde direct eten.
ik ben dan naar boven gegaan met ventje achter me voor het geval dat, en die is dan naar beneden gegaan om alles af te sluiten en eten te geven.
ventje is dan ook naar bed gekomen en heeft het een en ander van dat concertje verteld. en toen ben ik rap in slaap gevallen en hij ook. Ik heb nog gevoeld dat Lilly op mijn voeten ging liggen. ik ben dan wakker geworden toen ik naar de badkamer moest en uit bed rollen, doet nog altijd pijn want ik blijf op mijn rug liggen. ( Rechterkant is gekwetst.) Gimly lag op het matje aan de badkamer. gedaan wat ik moest doen in de badkamer en weer in bed. en dan wacht ik tot de pijn iets weg is voordat ik die fleece over me trek want ik slaap op mijn donsdeken. het is warm genoeg in de slaapkamer met het raam op kiep. korte tijd nadat ik naar de badkamer gegaan was, moest ik weer. Dus weer uit bed rollen enz. Daarna heb ik niet meer geslapen. op een gegeven moment ben ik flexium gaan smeren in de hoop dat de pijn iets minder werd als ik uit bed rol. ik heb dan ook 2 duo's genomen.
Toen er genoeg licht was ben ik naar beneden gegaan: dat gaat alleen. Gimly was mee. Lilly is blijven liggen. Gimly wilde in eerste instantie naar buiten maar zus was niet mee. Hij ligt nu weer in zijn zetel verder te maffen. het was gisteren een vreemde dag met ventje die op boodschap ging. ik heb hem gevraagd om de whiskykaas op te snijden omdat de rest van de bouillabesse nog in de frigo stond. veel soep zat er niet in, alleen de schaaldieren en zalm. en zalm droogt uit als je dat opnieuw warm maakt. ik had wel niet veel originele soep maar water en 2 bouillonblokjes van vis, die ventje niet vond, plus een geut smaakversterker was dat opgelost. ik heb dan die schaaldieren opgegeten en wat soep die wel waterachtig aandeed. ventje heeft dan zijn stukje zalm gebakken en een half uur voor stefaan hier kwam zijn americain natuur opgegeten ( rauw) Het was dus gisteren een beetje chaotisch en dat zal mijn bericht ook zijn vrees ik.
straks naar moeder bellen. Ik ga afsluiten want ik voel me niet echt lekker.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

mj een te late verjaardagswens proficiat met je verjaardag .geniet maar van iedere dag want een jaaris zo om groetje aan iedereen een rustig fijn weekend .nog een paar weken en de school ga terug beginnen .De tijd vliegt voorbij als je er niet aan denk ..ALS JE OP IETS ZIT TE WACHTEN DUURT HET LANGER MAAR GENIET MAAR OM OM HET EVEN HOE GROETJE
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Fijne middag iedereen,
Ja Bekske, het is wat je zegt, wacht je op iets, dan duurt het véél langer ......
Maar komen doet het hoor, geen nood.
Hopelijk wordt jij vlug en goed geholpen.....
Ik wens het je toe .
Gisteren avond de laatste 'verjaardagsstuipen ' (!) met de 2 buren, waar we elke dag mee gaan wandelen. De anderen hebben in de ochtendwandeling bij de koffie vers gebakken bewaarwafeltjes gehad. Denkelijk hebben ze vandaag door gevierd want ik had de dozen daar gelaten
!
En sorry, er is nu bezoek aan de deur..... ik kom later terug.....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Ja Bekske, het is wat je zegt, wacht je op iets, dan duurt het véél langer ......
Maar komen doet het hoor, geen nood.
Hopelijk wordt jij vlug en goed geholpen.....
Ik wens het je toe .
Gisteren avond de laatste 'verjaardagsstuipen ' (!) met de 2 buren, waar we elke dag mee gaan wandelen. De anderen hebben in de ochtendwandeling bij de koffie vers gebakken bewaarwafeltjes gehad. Denkelijk hebben ze vandaag door gevierd want ik had de dozen daar gelaten
!
En sorry, er is nu bezoek aan de deur..... ik kom later terug.....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede middag alle seizoentjes,
Het is hier zonnig en 25° geen zuchtje wind....
Ik heb de boodschappen gedaan in de voormiddag
eerst Ald* en dan de Col****
Het was overal heel druk daarom is het nu al middag
Met een rollator kan je niet zoveel tegelijk meenemen
Maar nu heb ik weer alles in huis tot volgende week....
Broodje staat te bakken en er is de was nog, die kan straks buiten
Allen een fijn weekend, ik ga straks rusten en naar de Vuelta kijken
Het is hier zonnig en 25° geen zuchtje wind....
Ik heb de boodschappen gedaan in de voormiddag
eerst Ald* en dan de Col****
Het was overal heel druk daarom is het nu al middag
Met een rollator kan je niet zoveel tegelijk meenemen
Maar nu heb ik weer alles in huis tot volgende week....
Broodje staat te bakken en er is de was nog, die kan straks buiten
Allen een fijn weekend, ik ga straks rusten en naar de Vuelta kijken
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Manlief is de auto aan het wassen, dus eten we een beetje later. Het is toch enkel opwarmen. Had gisteren nasi goreng gemaakt ( altijd voor 2 keer). Dus dat is gemakkelijk.
Ik heb ondertussen wat in de voortuin bezig geweest, er is altijd iets te doen.
De bakkers zijn hier in verlof , dus is het brood uit de automaat. Ik heb toch liever brood van de warme bakker. Uit die automaten da's altijd zo slap en weinig gebakken. Bovendien kleven die sneetjes zo aan elkaar. Heb gehoord dat de bakker uit ons dorp volgend jaar gaat sluiten. Zoeken al lang naar een overnemer , maar vinden er geen. Dus nu is het besluit genomen dat het volgend jaar definitief gedaan is. Spijtig, want daar hadden ze nu echt goed brood. Daar stond je nooit alleen. In het weekend (zeker in de voormiddag) een flinke rij buiten.
Manlief komt binnen, auto is gewassen, dus eten opwarmen.
Dames, tot morgen allemaal.