gegroet iedereen
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

.Na de middag met een buurvrouw een toertje gedaan wel op slak tempo .Ze wilde niet dat ik alleen buiten kwam en ja onderweg even moeten gaan zitten op de rollator .De benen wagen weigerde dienst even .Maar op de tanden gebeten en toch de toer gedaan zoalsgepland was .Nu ga ik spek met eieren eten en dat ze me wel smaken want mijn varkentje is aan het knorren groetje
-

de huisarts is vandaag terug geweest .Heb nu huisarrest gekregen zoals hij zei .Mag totaal niks doen zei hij ik vroeg hoegeraak het eten op tafel of heb je soms kabouters bij .Ja dan begon hij te lachen omdat ik nog zoiets zegt ondanks mijn miserie van pijn in de rug .Ik ben blij dat ik bijna 30 maanden geleden de overstap gedaan heb om een andere huisarts te nemen .De vorige kwam hier al dertig jaar aan huis en die dacht dat ik naar zijn pijpen bleef dansen .DEZEhuisarts maak tijd ondanks hij het ook druk heeft iedere dag heeft hij vrije raadplegingen bij hem alsook afspraken buiten zijn huisbezoeken .Deze is altijd 25 minuten hier binnen en luistert of liever ik moet het opschrijven .Hij komt om de 14 dagen normaal gezien en gedurende die tijd moet ik het dagelijks opschrijven en hijleest .Stel dan vragen en beslist samen met mij wat er moet gebeuren .Nu maandag komt hij terug omdat de pijn te ernstig is volgens hem .Heeft nog andere zware pillen voorgeschreven die ik mag bij nemen als de pijn niet uit te houden is .Maar moet mijn danschoenen in de kast laten en niet op zwier gaan zei hij al lachte als hij verder ging .Tegen de drie zei hij hou u baasje goed in oog dat ze niks doet he en weg was hij .Heeft bij de apotheker het briefje binnen gedaan en de apotheker heeft de pillen gebracht .Nu zelf maar iets op tafel toveren want mijn varken knort weer groetje
-

klaas vaak is mijn deur voorbij gegaan zonder een bezoekje aan mij .De oogluiken willen niet sluiten dus hier een berichtje al plaatsen voordat ik er terug induik in de beddenbak .Als ik wakker ben kan ik daar niet blijven inliggen .Ik ben nog nooit zomaar blijven liggen als het niet nodig is ben gewoon al heel mijn leven om vroeg op te staan .Dat moesten we van thuis uit al iedere dag vroeg op staan een gewoonte .Afijn ja droom jullie maar verder van een prins op een wit paard of van lekker eten om het even wat .Zodat je straks fit ben om de dag te starten groetje
-

heb me vandaag al goed geergerd eerst voor de hulp nu kreeg ik eerst te horen dat ik moeilijk deed .Heb op een beleefde manier geschreven of ze begrijpen wat het is niks kunnen doen en geen hulp krijgen dat je vraagt .Nu heb ik pas een mail terug gekregen morgen voormiddag zo er wel hulp komen voor 4 uurtjes. Alsook voor de twee andere weken zouden ook enkele uurtjes hulp sturen ben benieuwd .Of dat het nog niet genoeg was moest ik nog via de pc want telefoneren kan ik niet .Voor een andere dierenarts zorgen heb eindelijk een mail gekregen om mijn vraag naar dat mail adres te sturen dus afwachten .Want ik maak me zorgen om sissi heb dus een huisbezoek aangevraagd .Nu wachten wanneer ze zullen komen .Het verdorie moeilijk als je gehoor in de steek laat en een apperaat help niet .Ben getest en heeft geen nut behalve veel geld kwijt .Mijn telefoon is een speciale gaat tot 30decibels ik hoor het niet zie wel het lampje opflikkeren als hij gaat .Maar dat is dan ook alles nu nog een stukje eten en de buurman heeft ndertussen al de groene bak buiten gezet voor morgen .groetje
-

het was gisteren mijn dag niet .Eerst werd de hulp afgezegd die zo komen .Dan de dierenarts een andere moeten zoeken die ik via pc zelf kan verwittigen .PC is voor mij een groot hulpmiddel en een beetje tijdsverdrijf.Straks zo er hulp komen rond 9 uur .Dankzij mijn huisarts ik had die op de hoogte gezet.Dan donderdag tegen de middag komt de nieuwe dierenartsvoor mijn probleemhond (kind)in feite .De vrijdag de huisarts .Ik geraak nog amper uit de voeten .S'morgens komt de buurman langs om van alles klaar te zetten wat ik in de dag nodig heb en met de avond of alles in orde is .Ga straksproberen mee te gaan voor boodschappen zelf iets dragen kan ik niet .Maar ben toch even buiten geweest dan nog een fijne dag verder groetje
-

oef eindelijk toch 4 uren hulp gekregen .Had wel meegeweest om te winkelen en moest niks doen dan betalen .Maar toch verging ik van de pijn alsook doodop .Dan heeft ze gezorgd voor de groenten voor soep en terwijl dat op fornuis stond heeft ze gestofzuigd en vloer gedweild en ik was uitgeteld van mee boodschappen te doen .Nu morgen de dierenarts en dag daarna mijn huisarts .Was wel blij dat ik eventjes buiten mijn 4 muren was .Ik probeer wel een wandelingske te doen dagelijks maar het word met de dag lastiger en lastiger door de rug en been problemen .Ze kon goed opschieten met de honden omdat ze er zelf had .Nu ga ik soep eten voor de tweede keer vandaag en de overschot van spinazie puree met spek en een stukje brood erbij groetje
-

na een zware pijnlijke slaaploze nacht sta ik in de startblokken om de dag met veel moed te beginnen .Straks de dierenarts en hopen dat het onder controle te krijgen is .En zo heeft iedereen wel eens zorgen als het weer toe laat ook een wandelingske doen .Zal tandenbijten worden maar moet in beweging blijven .Mijn tasje aardbeien thee smaakt enorm en de croissants zijnaan het afkoelen zodat ik een lekkerontbijt heb groetje ps geniet van de kleine dingen
-
de dierenarts is geweest ze waren met twee .Ze gingen nog via de pc alles doorsturenen ze kwamen morgen terug .Er moet nog een echocardiografie.genomen worden .Ze heeft een zwaar aangeboren hartkwaal dat nu op latere leeftijd erger word .Het is te behandelen mits regelmatig toezicht en medicijnen .Moet morgen beslissen wat er moet gebeuren ze heeft nu drie inspuitingen gekregen .Als de behandeling aan slaat kan ze nog enkele jaren bij ons zijn zeiden ze .Maar moet elke inspanning voor haar vermijden .Zorgen dat er niet teveel onbekenden mensen binnenkomen zoals nu met de hulp enz .Afijn zo gauw ik de uitleg op de pc heb kan ik beginnen na te denken .De twee anderen hun hart is goed en zijn gezond alhoewel de oudste een beetje zo mogen vermageren .Ze vonden dat ik een echte dieren madam ben die veel liefde en respect heeft voor dieren .Ze gaan mee trachten om het beste voor sissi te doen .Ik ben enorm triestig aangegrepen nu .Wist dat het hart was maar niet zo erg .nu afwachten wat ze doorsturen en dan begint het denkwerk wat ik eventueel kan doen om sissi het gemakkelijk te maken .Is altijd mijn zorgen(hond)kind geweest door haar gebrekkig achterpoot enz .Heidi ligt nu bij haar en gaat er niet van weg .Of dat nog niet genoeg was vandaag is de vink ook naar de vogelhemel groetje ps ik wilde het alleen maar kwijt
-

corry bedank voor je steun .Wat sissi betreft ze zit in een rode gevarenzone omwille van zware hartproblemen met een lekkend open hartklep en een zware hartritmistoornissen .Straks brengen ze de medicijnen die ik dag en nacht moet geven om de 4uren .Daarna vrijdag volgende week word er beslist wat verder moet gebeuren van onderzoeken en behandeling .Doordat ze eet wil de dierenartsen en ik zelf het niet zomaar opgeven .Wat sissi heeft is aangeboren maar op ouderdom komen pas de problemen .Ook moet ze voorzichtig behandeld worden voor de ribben en gewrichten die ze van kleins af had voor ze bij mij kwam.Sissi was mijn probleem (hond)kind van in begin .Heb van haar veel steun gekregen als ik het moeilijk had nu doe ik het voor haar mee vechten en hopen om nog enkele jaren samen te zijn .Een kleine verpleegster heeft ze bij haar die zorgt dat sissi eten en snoepjes heeft .Sissi ligt in de bench en heidi loopt overeen weer in de dag .Drinken staat naast de bench zodat ze op tjd kandrinken .De bench is niet gesloten en ze is er zelf in gaan liggen .Afwachten dus en hopen dat het in orde komt een zware week voor mij maar zal wel lukken ik hoop het toch groetje