In de Vier Seizoenen Winter Reeks 9

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

29 jan 2018, 20:36

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

HVT, bedankt voor het mooie overzichtje, ga niets meer herhalen. 

We gaan vroeg slapen vandaag want moeten morgen er al om 05.15H uit. 

De 2 benedenverdiepingen zijn gedweild en enkel een vergeten sjaal in de hal rest nog van het feestje. Ga die morgen even afgeven. En de reservekapstokken in de hal aan de vestiairekast heb ik ook terug netjes opgeborgen. Niels heeft vandaag nog wat rauwe groentjes gegeten, die is compleet gek van groentjes en van bepaalde fruitsoorten. Is nu al aan het zeuren om te gaan slapen. Het is een klein half uurtje voor zijn slaaptijd. 
Ik wens iedereen nog een fijne avond en voor later vandaag , een zachte slaapwel. Liefs en een warme knuffel voor jullie allemaal. 

mammyretro

29 jan 2018, 21:00

goede avond allen ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

clive

30 jan 2018, 06:51

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Manlief is al een tijdje naar zijn werk vertrokken, moest om 08.00H al in Leuven zijn.
Vandaag alles overal stofzuigen en de was en de strijk doen. Kan misschien een extra taak doe vandaag. Mijn kasten in de badkamer mogen wel eens worden uitgewassen. Ik was wel de buitenkant elke week af, maar niet de binnenkant. En morgen moet ik daar toch dweilen als ik boven poets Zal zien, want nu hebi ik nog niets gedaan en zit ik nog veel energie, maar dat kan vlug omslaan.
Ga dadelijk badje nemen en mijn haren wassen en ruim daar al alles op, leg manliefs kleren klaar voor morgen en de pyjama's voor vanavond. .Als ik naar beneden kom, geef ik Nies zijn ontbijt. En stop dan de eerste van de 3 wasmachines in en strijk die dan in de late namiddag of vroege avond. Ook zeer zeker niet vergeten de vuilbak buiten te zetten na Niels' zijn avondeten. 

Ik wens alle seizoentjes die ziek zijn of pijn hebben heel veel beterschap. Stuur jullie allemaal heel veel groetjes en een warme knuffel voor wie hem wil. Liefs.

Muddy Maddy

30 jan 2018, 07:08

Goede morgen seizoentjes,

hij heeft maar 1 keer gemiauwd om aan te geven dat hij wakker was maar hij heeft geen hele aria meer gegeven. buiten geweest ( koud) gegeten en nu dutje.
vanmorgen boodschappen en in de middag wachten op de man van de waterverzachter.
altijd maar wachten. bij de dokter, op de bus enz een mens verdoet zijn leven met wachten.
Helena: ik gebruikte eerst gewoon leidingwater, maar dat beschimmelde in de tank! en gaf enorm veel bruine vlekken. zo heb ik een nieuw overtrek moeten kopen. dan toch maar 5 liter gedeminiraliseerd water gehaald en nu heb ik geen last meer. maar ik laat hem een paar keer op een oude handdoek stomen voor de eigenlijke strijk.
ik heb knuffelsokken aan maar heb nog kou voeten. eigenlijk heb ik het helemaal koud. hopelijk wordt ik niet ziek want de verkoudheden staan goedkoop.
en hopla: wok-wok-wok- weuk. 't is dààrom dat hij zo stil was deze morgen! hij ligt weer over zijn gat. 't was te lang geleden. is weer naar buiten. vlees weg en korreldieet. gelukkig is het niet in de week van A.
want die mogen geen dierlijke afvalstoffen aanraken. en ze zou ook niet mogen van mij want 't is mijn kat. ze mogen ook niet met bleekwater kuisen en ze kreeg een klant waar ze met puur javel moest kuisen! en die rookte en je moet zorgen voor een rookvrije omgeving. droogdweilen was ook niet nodig. dat droogde vanzelf. ( tikt tegen hoofd) :roll: ik denk dat het daarom is dat ze eigenlijk geen pauzes mogen nemen want dan beginnen ze te vertellen. R. had het vooral over het feit dat haar man hier ettelijke jaren gewoond heeft.
allez: woensdag zijn we al februari. tournee mineraal. :roll: ik zeg het: in maart mogen we allemaal naar de psychiater. och neen: dan gaan we zeker weer een maand geen rood vlees mogen eten of iets anders? maar dan is het toch 40 dagen vasten want pasen valt op 1 april. de sterfdatum van mijn schoonvader. :cry: dan kan je tegen de kinderen zeggen raap paaseieren op die je toch niet verstopt hebt.
ik ga eens kijken hoeveel vrijdag de 13 de we hebben. en nu loeren op de sociale media. 
Fijne Dinsdag, groetjes en knuffel
Cats Rule!

Oma-C

30 jan 2018, 09:58

Afbeelding

Goede morgen iedereen hier in ons huisje...Afbeelding
De zon schijnt en elk uur zijn we er blij mee...

Goed geslapen? en de zieken iets beter.?? ik hoop het..
vandaag goed gekleed toch een wandeling gaan doen...
iets verder dan de gewone boodschappentoer Afbeelding
misschien kan ik dan die beestjes kwijtraken die
me al een paar weken ambeteren Afbeelding

M-M, Gimly is zo dikwijls ziek... of denk ik dat maar... :roll:

clive al vroeg in vorm.... vergeet niet te rusten tussendoor :oops:

Ik wens allen een aangename dag en tot laterAfbeelding
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

30 jan 2018, 12:47

Vanaf nu gaat K. al fluitend de strijk doen. Ze was zo content van die stoomgenerator dat ze heel de strijkmand in één keer leeg gestreken heeft. De C. boodschappen zijn ook gedaan. Ik heb dus een voorraad gedistilleerd water ingeslagen. Er is toch al een tank van 1,8 liter water gestoomd...

Kom ik al zoekend naar "toile isolant", isolerend kleefband, toch niet een paar kussentjes voor op mijn terrasstoelen tegen voor 2,75 €. Blijkt aan de kassa dat het twee kussentjes voor 2€, dus 1€ per kussentje, te zijn. Is me dat een okkazie, ze kwamen van 8€ het stuk. Soms vraagt een mens zich af waarom zoiets dan zoveel moet kosten aanvankelijk. En ja, ik blijf naar de C. gaan, al sluiten die vestigingen en danken die mensen af. Als iedereen daar wegblijft zijn het per slot van rekening de werknemers die er de dupe van zijn.Daarenboven is het zelf te voet te doen die afstand. En ik vind er alles in één winkel als ik ooit niet meer goed uit de voeten kan. Met de bus is wel een klucht want de halte is bijna halverwege...

Dank MM voor de tip van het gedemineraliseerd water. 

Als nu de jongste eens wil werk maken van het containerpark dat die voddenmarkt in de garage opgeruimd geraakt dan ben ik helemaal gelukkig.

Straks met de fiets nar de kine en goed weer!

Er hangen twee wassen buiten te drogen.

Ik had het dekbed buiten gehangen, maar dat was geen goed gedacht= te vochtig nog....

Zo dames we gaan een beetje eten zoeken.

Nog een zonnige dag iedereen en tot de volgende

Oma-C

30 jan 2018, 17:44

Afbeelding

Goede avond iedereen... stil in 't hoekje....
Hopelijk de meeste zieken bijna genezen..?Afbeelding

Helena, geluk gehad met de stoelkussentjes...
en de strijk ook gedaan... al wat gedaan is daar is men blij mee... :)

Ik wens allen een fijne avond en een rustige nacht...
Groetjes allen en tot morgen..... slaap lekkerAfbeelding

wingerd

30 jan 2018, 20:07

Ben ik nu niet meer mee of hoe zit dat ? Behalve verkoudheden en kleinere kwalen, is hier toch momenteel niemand echt ziek ? Ik vraag me dat al enkele dagen af, omdat er telkens gesproken wordt over beterschap aan de zieken en zo...  :? :?
Sorry als ik het verkeerd voorheb dames ! 

clive

30 jan 2018, 21:18

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Oma-C, wat een leuk plaatje. Doet me denken aan Niels toen hij pup was. En nu nog als ik aan het strijken ben, knikkebolt hij ook nog om vervolgens in slaap te vallen. Altijd grappig om te zien  :D

HVT, ik  doe 1/4°gedemineraliseerd water en 3/4° gewoon water  in mijn strijkijzer.  Zo staat het in mijn gebruiksaanwijzing, maar ik heb een B*SH.  Waar ik trouwens niet echt helemaal tevreden van ben. 

Zo, kwam enkel even langs om jullie allemaal nog een fijne avond te wensen en voor later vandaag een zachte slaapwel. Liefs aan jullie allen. 

zwanenmeer

30 jan 2018, 21:40

Een goedeavond aan alle seizoentjes ! 

Hier volop bezig met opruimen en vervolgens naar het containerpark brengen .

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

anjelierken

30 jan 2018, 22:05

Hallookes iedereen,

Clive: mijn living ligt ook altijd op orde tot...ukkepuk eraan komt.Op nog geen 5 minuten tijd ligt die volledig overhoop.Speelgoed overal, op de grond, in de zetels, op de salontafel, enz.Maar vind dat niet erg, hij moet spelen punt uit :D.

Oma-C: een heel mooi citaat en de waarheid.

Moeder kan deze week nog in het ziekenhuis blijven, maar vanaf volgende week mag ze naar huis of naar een herstelverblijf.Dokter opteerde voor een herstelverblijf en eerlijk gezegd ik ook.Zolang ze niet genoeg eet en ook zo zwak is.Zelf zou ze graag naar huis willen, maar ze ziet de ernst van de zaak niet.Wij zijn daar ook geen ganse dagen hé.Morgen ga ik eens uitkijken voor een herstelverblijf , want dat moet gedaan worden door de familie.Misschien voor enkele weken tot haar toestand beter is.

Dames, tot morgen.

Muddy Maddy

31 jan 2018, 07:22

Goede morgen seizoentjes,

regen en wind. ik hoef niet buiten, heb al mijn eten al gisteren gehaald. en naar de apotheek geweest. de man van de waterverzachter is geweest en heeft 1 zak extra zout geleverd. hopelijk komen we nu toe. hij moest het filtertje aan het begin van de waterleiding niet vervangen.het was nog proper. en ook de PH waarde was ok. ze hebben dus niet aan het leidingswater gefoefeld.
ventje moet zijn gasmasker terug inleveren.
gisteren was het 8 u 17 eer het licht werd. morgen draaien van kant. ben benieuwd wie de eerste zal zijn. en  hoe  laat de anderen hem verzetten. straks de afwas van gisteren doen. we hebben nu een krantje van de 4- torre. ze proberen ons "imago" te verbeteren. wel, zij doen maar. als ik er maar  niet te veel last van heb. morgen naar de buro van thuishulp bellen om te zeggen dat ik nog 2 x met papier werk en dan overstap op electronisch. in de bank gisteren rook het lekker naar koffie. en de beenhouwer maakte een grap over peterselie. daar liggen altijd bossen van tussen of op de gerechten en het vlees. ik lust geen peterselie.
Oma C: Gimly heeft een vorm van Boulemie. geloof het of niet, telkens als ventje hem een dikke poes noemt is hij 's anderdaags ziek. maar nu was het al weer een tijdje geleden dat hij ziek was. ik ga eens opschrijven hoe lang het is tussen een periode. misschien heeft ons manneke ook last van de maan. hij heeft ook gevoelige maag en darmen en daarom moet hij dieet korrels krijgen en voeding voor 1+.
hij ligt nu te slapen maar vannacht hoorde ik hem boven overgeven. hij lag in de badkamer. als hij ziek is wil hij dicht bij ons zijn. hup, ventje uit zijn bed. die heeft een nieuwe bril en moet hem nog gewoon worden. zwaardere glazen. opticien hield ons weer bezig. toen er een klant met een bril kwam zijn we kunnen "ontsnappen".
had vannacht en vanmorgen weer koude voeten en handen. ik moet eigenlijk ook naar de oogarts maar ben het vergeten te vragen.
en nu eerst de bijsluiter lezen van de zalf die ze me voorgeschreven heeft voor mijn rosea. 2 x daag op mijn tote smeren.
Fijne woensdag, groetjes, blijf binnen als je niet buiten moet en een knuffel voor elk.
Cats Rule!

clive

31 jan 2018, 08:03

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Anjelier, ik denk ook dat het een goed idee is dat jouw mama na het ziekenhuis naar een hersteloord gaat. Want zoals ik lees, is ze toch wel heel fragiel. En ja, dat speelgoed, eigenlijk is dat geen rommel hé ? En alles is vlug terug opgeruimd. Niels heeft ook van die momenten dat hij niet weet met wat te spelen en haalt dan zijn halve speelgoedbox leeg. Maar ook dat is vlug opgeruimd nadat hij slapen is. Heb het liever zo, teken dat hij zich goed voelt als hij aan het spelen is. Ik wens jou heel veel succes met het vinden van een hersteloord. 

Zwanenmeer, ook in opruimmodus. Nu nog naar het containerpark. Gelukkig bestaan die dingen. 

Muddy Maddy, naar te lezen dat Gimly zich weer zo ziek voelt. Niels heeft ook een gevoelige maag, maar sinds zijn nieuwe dieetvoeding heeft hij nog maar 1 keer gespuwd en we zijn nu toch al een hele tijd bezig met die voeding. Soms heeft hij wel wat reflux, vooral als hij op zijn Labradoriaans drinkt  lees zijn bijna volle drinkbak in 1 keer. Jij bent nu vast de vaat al aan het doen. Goed dat je niet buiten moet met dit weer. Kun je het binnen gezellig maken 

Vandaag boven poesten. Mijn badkamer zou ik eens dringend moeten uitwassen, maar doe dat liever als de zon wat schijnt. En  ze is nu ook niet zo vuil binnenkant, maar het zou wel eens moeten gebeuren. 
Heb in mijn agenda een blad steken waar alle extra taken opstaan. Maar met zulk somber weer, heb ik er gewoon geen energie voor. Ben vaak moe de laatste maanden en ben al meer dan tevreden  dat ik het gewone huishouden en de was en de strijk gedaan krijg. Zal wel veranderen als de lente in het land komt. 

Zo, ik ga plaats maken voor Oma-C. Ik wens iedereen zonder uitzondering een fijne woensdag. Liefs aan jullie allen en  een dikke knuffel voor wie hem nodig heeft.

Oma-C

31 jan 2018, 10:20

AfbeeldingGoede morgen iedereen, hou de paraplu maar goed vast..
de wind wil er mee spelen en het regent  voor de verandering..

Binnen blijven en iets nuttigs doen...er zit niks anders op...
Vandaag is de laatste dag van januari...'t gaat weer goed vooruit

Ik geef allen een warme sterkteknuffel.... een verkoudheid kan lang duren
en je kan er ook ziek van zijn...en wiegezond is.... houden zo !

citaat....:wingerd schreef...
Ben ik nu niet meer mee of hoe zit dat ? Behalve verkoudheden en kleinere kwalen,
is hier toch momenteel niemand echt ziek ?
Ik vraag me dat al enkele dagen af, omdat er telkens gesproken wordt over
beterschap aan de zieken en zo...  Afbeelding Afbeelding 
Sorry als ik het verkeerd voorheb dames !

@ wingerd, ik bedoel ook de zieken in de families... de vader van M-M en de man van M-J
en de mama van anjelier.... :(dat zijn toch zieken .? of niet.. :roll:sorry ....
Laatst gewijzigd door Oma-C op 31 jan 2018, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

wingerd

31 jan 2018, 12:21

Sorry oma-C, dat zijn zeker ook zieken, sorry, ik had dat na mijn opmerking ook bedacht... :oops: