In de Vier Seizoenen reeks 10: Lente
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
werkedag voor ventje. en hij mag gaan eten bij de nederlanders. eens benieuwd of zij wel kunnen koken. Morgen zoals gewoonte naar brugge en ventje neemt een halve dag om moeder te voeren die de papieren naar de gemeente moet doen nadat de dokter deze vandaag verder invult en dan is het afwachten. vind dat vader wel heel veel slaap, angst en kalmeermiddelen neemt, maar dat moet hij zelf weten.
wij aten gisteren steak en die viel wel een beetje groot uit. heb nog een stuk voor vandaag. vandaag ook naar de bank om mijn wc- bril te betalen. zal wel hulp moeten vragen want ik heb nog nooit een verrichting via de machine gedaan. beest heeft een vlieg gevangen. Hij was best trots op zichzelf. hij eet nu de rest van zijn zakje op. volgens A. kan hij best overleven op zijn dieetkorrels alleen, maar dat wil ik niet. dat haar kat geen vlees krijgt is haar zaak. benieuwd welk gezicht ze gaat trekken als ze hoort dat de tuinman de koer niet wil doen en wij hetzelf moeten doen al dan niet met Henk. trouwens die koer is voor mij geen prio op de moment. als ze dat niet begrijpt dat ze haar zoon naar hier stuurt dat hij het doet. ik mag van haar niet over mijn vader praten omdat haar broer zelfmoord gepleegd heeft door onder een trein te springen wel dan moet ze ook niet meer over mijn koer praten. ik heb gezegd. dat doet me eraan herinneren dat ik nieuwe electronische dienstencheques moet bestellen. ik ga mijn hoofd nog eens doen ontploffen met alles wat ik moet onthouden en dat lukt niet altijd. leve de agenda. donderdag komen ze de potten en bakken halen. ben benieuwd of ze al mijn planten en bloemen heeft die ik op mijn lijstje heb gezet. Gimly gaat een dutje doen op de dweil. dat is ook iets wat A. niet begrijpt. zijn dweil en zijn doos.
ik was gisteren vergeten de tv uit te zetten, ik had wel de dvd op last memo gezet en die uitgeduwd maar mijn tv had ik vergeten. er is weer veel wind. mijn zilverstruik ( staat ook op het lijstje) beweegt en ik zie net dat er een struik in de tuin van overbuurman ook beweegt. vind het niet fair van hem dat zijn tuinman mijn koer niet mag doen. ben eens benieuwd of die auto die hier sinds zaterdag staat ook effectief gaat vertrekken. en er passeert hier een die duidelijk geen zin in school heeft. of is het vakantie? zal het wel zien als 4 zijn kroost begeleid of alleen de hond uitlaat. de vent van het appartement op het hoekje heeft zijn bbq-brokken naar beneden gekletst. overal houtskool. een beetje te enthousiast zijn kolen op de bbq gekieperd vanop zijn terras. door de regen is er een spinnenweb van mijn raam weggeregend. best want anders moest ik de kobbejager weer boven halen. er zat gisteren een redelijk grote in mijn wc. heb die voyeur rap kapot gemaakt en dit keer niet gegild anders lacht buurman veranda zich een kriek.
we gaan eens in gang schieten nadat we onze goesting in de kluis hebben gestopt. moet nog een en ander opgeruimd worden.
Fijne maandag allen, groetjes van een bewolkte kust en een knuffel.
werkedag voor ventje. en hij mag gaan eten bij de nederlanders. eens benieuwd of zij wel kunnen koken. Morgen zoals gewoonte naar brugge en ventje neemt een halve dag om moeder te voeren die de papieren naar de gemeente moet doen nadat de dokter deze vandaag verder invult en dan is het afwachten. vind dat vader wel heel veel slaap, angst en kalmeermiddelen neemt, maar dat moet hij zelf weten.
wij aten gisteren steak en die viel wel een beetje groot uit. heb nog een stuk voor vandaag. vandaag ook naar de bank om mijn wc- bril te betalen. zal wel hulp moeten vragen want ik heb nog nooit een verrichting via de machine gedaan. beest heeft een vlieg gevangen. Hij was best trots op zichzelf. hij eet nu de rest van zijn zakje op. volgens A. kan hij best overleven op zijn dieetkorrels alleen, maar dat wil ik niet. dat haar kat geen vlees krijgt is haar zaak. benieuwd welk gezicht ze gaat trekken als ze hoort dat de tuinman de koer niet wil doen en wij hetzelf moeten doen al dan niet met Henk. trouwens die koer is voor mij geen prio op de moment. als ze dat niet begrijpt dat ze haar zoon naar hier stuurt dat hij het doet. ik mag van haar niet over mijn vader praten omdat haar broer zelfmoord gepleegd heeft door onder een trein te springen wel dan moet ze ook niet meer over mijn koer praten. ik heb gezegd. dat doet me eraan herinneren dat ik nieuwe electronische dienstencheques moet bestellen. ik ga mijn hoofd nog eens doen ontploffen met alles wat ik moet onthouden en dat lukt niet altijd. leve de agenda. donderdag komen ze de potten en bakken halen. ben benieuwd of ze al mijn planten en bloemen heeft die ik op mijn lijstje heb gezet. Gimly gaat een dutje doen op de dweil. dat is ook iets wat A. niet begrijpt. zijn dweil en zijn doos.
ik was gisteren vergeten de tv uit te zetten, ik had wel de dvd op last memo gezet en die uitgeduwd maar mijn tv had ik vergeten. er is weer veel wind. mijn zilverstruik ( staat ook op het lijstje) beweegt en ik zie net dat er een struik in de tuin van overbuurman ook beweegt. vind het niet fair van hem dat zijn tuinman mijn koer niet mag doen. ben eens benieuwd of die auto die hier sinds zaterdag staat ook effectief gaat vertrekken. en er passeert hier een die duidelijk geen zin in school heeft. of is het vakantie? zal het wel zien als 4 zijn kroost begeleid of alleen de hond uitlaat. de vent van het appartement op het hoekje heeft zijn bbq-brokken naar beneden gekletst. overal houtskool. een beetje te enthousiast zijn kolen op de bbq gekieperd vanop zijn terras. door de regen is er een spinnenweb van mijn raam weggeregend. best want anders moest ik de kobbejager weer boven halen. er zat gisteren een redelijk grote in mijn wc. heb die voyeur rap kapot gemaakt en dit keer niet gegild anders lacht buurman veranda zich een kriek.
we gaan eens in gang schieten nadat we onze goesting in de kluis hebben gestopt. moet nog een en ander opgeruimd worden.
Fijne maandag allen, groetjes van een bewolkte kust en een knuffel.
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede morgen iedereen,Hier ook geen zin om op te staan.... maar ja..
als ik lang blijf liggen is de voormiddag zo om
Nog geen zon te zien,eerder zou het regenen
maar we zien wel wat er van komt...
Gisteren ook een grijze morgen en de zon is er ook gekomen
maar 't is gaan regenen in de vroege avond...
M-M, Die A is nog geen gemakkelijke denk ik
als ze commandeert waarover je wel of niet mag praten.??
Hopelijk krijgt ventje bij de Nederlanders
geen "kroket uit de muur"
anjelier fijn dat de ouders content zijn van hun wzc
en sterkte bij de tandarts
Gisteren is er nietgefietst dus geen filmke
Vandaag zal het weer trappen zijn want ze rijden met een "gewone" fiets
(wel een speciaal daarvoor geschikte) maar geen elektrische
Vanavond zal er wel weer eentje volgen, en dan laat ik julliemeegenieten
(alé voor hen die het willen hé)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
wingerd - Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13
Hallo dames,
het weekend was heel leuk, dus nu vandaag back to normal, een wasje ingestoken en manlief is met Woef naar de dierenarts voor de jaarlijkse spuit en controle.
Toen we gisteren thuiskwamen stonden er bij de buren 10 auto's (er is hier gelukkig plaats genoeg mede door een klein pleintje) dus daar zal uitgebreid Moederdag gevierd zijn. Bij ons is dat maar in augustus en dat is dan veel minder uitgebreid.
Toen we in O-Vl vertrokken was er daar een mals regenbuitje, dat volgde ons tot in A'pen maar hier in Limburg is het droog gebleven. Het zou anders wel eens mogen regenen maar ja, dan zeurt iedereen weer.
Dames, de groetjes nog.
het weekend was heel leuk, dus nu vandaag back to normal, een wasje ingestoken en manlief is met Woef naar de dierenarts voor de jaarlijkse spuit en controle.
Toen we gisteren thuiskwamen stonden er bij de buren 10 auto's (er is hier gelukkig plaats genoeg mede door een klein pleintje) dus daar zal uitgebreid Moederdag gevierd zijn. Bij ons is dat maar in augustus en dat is dan veel minder uitgebreid.
Toen we in O-Vl vertrokken was er daar een mals regenbuitje, dat volgde ons tot in A'pen maar hier in Limburg is het droog gebleven. Het zou anders wel eens mogen regenen maar ja, dan zeurt iedereen weer.
Dames, de groetjes nog.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Dank jullie wel dat ik over Niels mag vertellen. Hij heeft een goede nacht gehad en is deze ochtend opgestaan en heeft flink gegeten. Elke dag dat we hem nog bij ons mogen hebben is een geschenk.
Straks moet hij nog zijn pilletje hebben, de rest van zijn medicatie hebben we mogen stoppen. Hij heeft wel geen pijn, gelukkig maar. Maar hij mag niet stressen , zich niet inspannen en hij moet koel liggen. Met dat laatste hebben we geluk, zijn kamer is echt wel heel koel. Daar kan geen zon in.
Straks komen ze de tuin bewerken zodat ze morgen en overmorgen grasmatten kunnen leggen, zal een heel ander zicht zijn.
Ik wens iedereen sterkte die sterkte kunnen gebruiken en kijk vol spanning uit naar de fietstocht.
Liefs en dikke knuffel aan jullie allen.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede avond,
Poes van de buren is ziek geweest en moest bij de dierenarts blijven ter observatie. Buurvrouw denkt aan een tumor. Ik weet niet wat het geworden is, maar hij is terug.
Ik vond het zo aandoenlijk, ik moest echt effe slikken.
Mijn vriend de kater komt in de zomer nogal eens naast mij zitten als ik op mijn terrasje zit te lezen.
Nu zat ik daar ook. Buurman zei : "Heb je gezien, de poes is terug van de dierenarts."
Het beestje kwam echt vertellen dat hij weer thuis was. Hij kwam naar mij toe om aangehaald te worden en zachtjes miauwde hij net of hij moest het eens kunnen zeggen.Die beesten van de buur zijn zo een lieverds, je hebt er geen idee van. Blijkbaar hoor ik bij de familie voor hen.
Mevrouw Kwak is nog steeds trouw aan het broeden.
Hoe of het met de meesjes zit weet ik niet.
De merel zit ook nog op het nest denk ik.
Mijn bloemenperkje is ingeplant. Ben eens benieuwd naar het resultaat.
Dames de kook wekker piept.
Poes van de buren is ziek geweest en moest bij de dierenarts blijven ter observatie. Buurvrouw denkt aan een tumor. Ik weet niet wat het geworden is, maar hij is terug.
Ik vond het zo aandoenlijk, ik moest echt effe slikken.
Mijn vriend de kater komt in de zomer nogal eens naast mij zitten als ik op mijn terrasje zit te lezen.
Nu zat ik daar ook. Buurman zei : "Heb je gezien, de poes is terug van de dierenarts."
Het beestje kwam echt vertellen dat hij weer thuis was. Hij kwam naar mij toe om aangehaald te worden en zachtjes miauwde hij net of hij moest het eens kunnen zeggen.Die beesten van de buur zijn zo een lieverds, je hebt er geen idee van. Blijkbaar hoor ik bij de familie voor hen.
Mevrouw Kwak is nog steeds trouw aan het broeden.
Hoe of het met de meesjes zit weet ik niet.
De merel zit ook nog op het nest denk ik.
Mijn bloemenperkje is ingeplant. Ben eens benieuwd naar het resultaat.
Dames de kook wekker piept.
-
Goede avond iedereen, 't is toch nog zonnig geworden en droog gebleven vandaag
warmwas het niet die warmte die vandaag beloofd was
is opgeschoven naar morgen denk ik...
Ik heb er geen last van gehad want ik heb me binnen beziggehouden...
er is altijd wel iets te doen.
Helena, fijn toch als zo'n beestje z'n verhalen komt vertellen
je krijgt er veel vriendschap van...
Zopas binnengekomen
---------------------------------------------------------------
Zondag 13-5-18
Koblenz= Rustdag
---------------------------------------------------------
14-5-18
Beste kijkbuisvrienden,
Vandaag veel bewolking, echter perfect fietsweer en voor de verandering eens wind mee.
We rijden nu langs het "romantische" deelvan de Rijn, veel burchten maar de fietspaden
geven nog steeds een andere indruk🙁.
Na ongeveer 80 km en een dreigend onweer besloten we de overzet te nemen
naar Winkel om te overnachten.
Morgen terug naar de "andere" kant en verderzetting van onze fietsreis.
Auf wiederseen,
J&C
‘8ste etappe Koblenz naar Winkel’! Relax en geniet van de show.
Relive je rit
Groetjes,
Fijne avond allemaal
en voor straks een goeie nacht...
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Al genoten van de fietstocht deze ochtend. Het verzet mijn gedachten wat.
Manlief is nu ook ziek, heeft bronchitis en zijn sinussen zitten vast. Gelukkig voelt hij zich vandaag al beter.
Nielsje heeft een rustige nacht achter de rug en is nu aan het wachten op zijn ontbijt. Ga hem dat onmiddellijk geven zodat hij niet gaat stressen, want dat is nu echt niet goed voor hem.
Verder komen ze namiddag doordoen in de tuin en morgen dan een ganse dag om uiteindelijk de grasmatten te leggen. Ze hadden alles wat gevaarlijk kon zijn voor Niels , zonder vragen , bovenaan op de buitentrap gezet. Kon ik tenzeerste appreciëren . Nu, één van de mensen heeft zelf een hond die spijtig genoeg kanker heeft.
Ik probeer zo vrolijk mogelijk te zijn voor Niels want hij voelt mijn stemming enorm goed aan. Laat het hem niet zien als ik weer verdrietig ben.
Ga contract afsluiten met de tuinman, om de gazon te onderhouden, niet om te maaien natuurlijk, maar om hem indien nodig bij te mesten, hem winterklaar maken enz. Manlief heeft daar te weinig tijd voor en tenslotte kosten die producten om bij te mesten en al die andere dingen ook wel een lieve cent en is het nog niet zeker dat je het juiste product hebt gekozen, het juiste tijdstip enz. Moet manlief enkel nog de gazon maaien en moet hij zich verder er niets meer van aantrekken.
Gisteren even besproken dat als manlief in het buitenland zit, dat er iets kan gebeuren met Niels. We hebben besloten, mocht er dan iets met Niels gebeuren, hem niet meteen te laten cremeren, maar hem even op te baren. Manlief zal dan de eerste vlucht naar huis nemen en kan dan nog afscheid nemen van Niels.
Hoop van harte dat het niet nodig gaat zijn natuurlijk.
Zo ik wens ieder die sterkte nodig heeft heel veel sterkte. Liefs aan jullie allen en maak er een fijne dag van.
-

Goede morgen met een zonnetje, om 7 u was ze al present
plezant opstaan dan, en de goesting om vanalles te doen
is er dan ook...
Eerst de mail leeggemaakt, ik heb graag overzicht en als die box vol zit
heb ik niet genoeg overzicht... nu kan er weer vers binnenrollen
De fietsers waren laat met hun filmpje maar 't duurt ook niet zolang
fijn te weten dat alles goed gaat... ze zijn aan de 2e week bezig
en hebben er al meer dan 600 km opzitten...
clive goed dat alles besproken is voor "in geval van" jammer dat
het allemaal zo rap gaat... ik wens jullie veel sterkte
en beterschap aan je man... bronchitis is niet op 2 dagen genezen
verzorg je patiënten goed... ik brand een kaars...
Aan alle seizoentjes een fijne dinsdag...
groetjes allen en tot later
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
Heel veel sterkte aan alle seizoentjes ,
CLIVE : veel moed , hoop dat je echtgenoot snel beter is . Ik leef echt met jullie mee .. Vertroetel Niels ook maar zoveel je kan ..
WINGERD , ook voor jou is het niet makkelijk , en anderen die dikwijls moeten leven met pijn en ongemakken ...
In gedachten ben ik bij jullie .

CLIVE : veel moed , hoop dat je echtgenoot snel beter is . Ik leef echt met jullie mee .. Vertroetel Niels ook maar zoveel je kan ..
WINGERD , ook voor jou is het niet makkelijk , en anderen die dikwijls moeten leven met pijn en ongemakken ...
In gedachten ben ik bij jullie .

en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
-

Goede avond al weer bijna...
Hier de hele dag heerlijk warm.... ik heb in m'n T-shirt
de bloempotten bij de kinderen gaan water geven
want ze hebben een zonnige tuin en dan hebben die planten dorst
Ik heb ze zoveel als mogelijk in de schaduw gezet zodat ze
niet helemaal zullen verpieteren
De aardbeitjes in de potten zijn goed aan de groei en de bloei
een van de dagen kan ik een portietje meenemen,
(als de vogels er niet mee weg zijn)...
Het was hier in hun tuintje 23° en het beetje wind deed deugd
Als er vanavond een filmpje komt dan stuur ik het door voor de liefhebbers
Maar het zou kunnen laat zijn... gisteravond was het ook bijna 22u
Een gezellige avond, een goede nacht en tot later...
-
15-5-18... Filmke is binnen
Beste beeldbuisvrienden,
Vandaag mooi fietsweer, in de namiddag zelfs zeer warm.
Met de wind in de rug de in de voormiddag opgelopen achterstand
(omleiding in Mainz) goed kunnen inhalen.
Om 17h00 aangekomen in Worms met 83 km op de teller.
De benen doen het zeer goed, het achterwerk, tegen alle verwachtingen in, ook😀.
Morgen de 10de etappe die ons in de buurt van Speyer zalbrengen.
Groeten vanuit Worms in Germany,
J&C
De ‘9de etappe Winkel naar Worms’! Relax en geniet van de show.
Relive je rit
Groetjes,
Beste beeldbuisvrienden,
Vandaag mooi fietsweer, in de namiddag zelfs zeer warm.
Met de wind in de rug de in de voormiddag opgelopen achterstand
(omleiding in Mainz) goed kunnen inhalen.
Om 17h00 aangekomen in Worms met 83 km op de teller.
De benen doen het zeer goed, het achterwerk, tegen alle verwachtingen in, ook😀.
Morgen de 10de etappe die ons in de buurt van Speyer zalbrengen.
Groeten vanuit Worms in Germany,
J&C
De ‘9de etappe Winkel naar Worms’! Relax en geniet van de show.
Relive je rit
Groetjes,