In de Vier Seizoenen reeks 14 Lente 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

21 mei 2019, 06:17

Goede morgen seizoentjes,

kom even vlug gedag zeggen: straks naar het ziekenhuis. je hebt wel een afspraak maar eer je eruit geraakt? :roll:
Poets viel mee. heb ze moeten "dwingen" koffie te drinken want ze wou verder werken. ventje was blij dat de strijk goed gedaan was en ik... wel, ze heeft meer gedaan dan ik vroeg. Ze draagt wel een hoofdoek, had een excuus klaar maar ik stelde de vraag of het om religeuze reden was en ze antwoordde niet. ook goed. heb zelf moet de uren inbellen want dat kon ze op de een of andere manier niet. De ramen binnen zijn gedaan en toen gisteren het zonnetje kwam piepen zag je dat ze buiten in strepen zijn. je moet dan wel natuurlijk alles terugzetten nadien en wij gisterenavond op zoek naar ons nachtlampje voor aan de trap. stak in een zak. natuurlijk liep de communicatie niet zoals je naar de slager of de bakker gaat, maar ze begon toen ze koffie kreeg uit zichzelf te vertellen. Haar jongste zit al op de universiteit, oudste heeft een woonst gekocht in buurtgemeente en ze is al oma.
verder dus nu koffie drinken, snel douchen, eten, pillen paken en wegwezen.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

Oma-C

21 mei 2019, 08:55

Afbeelding

Goede morgen seizoentjes
hier alles rustig en stil ... geen nieuws dus goed hé

M-M poetsvrouw meegevallen, dat is goed,
ik vind als die mensen willen werken dat het beter is
als sommige profiteurs, die zitten er bij de 'onzen' ook hé
en als ze haar werk goed doet... kan je tevreden zijn..
Succes in de kliniek en sterkte... :?

anjelierken mooi schoolfeest zondag, ze zijn rap groot hé :lol:

M-J, de dagen gaan rap hé en altijd de handen vol...
fijn communiefeest binnenkort ...'t is al rap 1 juni :wink:

Alle seizoentjes een fijne dag...

ik zie clive al een paar dagen niet...???
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

21 mei 2019, 10:09

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,
Dank je wel voor de overzichtjes. Kan ik terug volgen. Ben hier inderdaad 2 dagen niet geweest, wegens een tamelijke zware opstoot.Gisteren met moeite een badje kunnen nemen en een nieuwe pyjama aangedaan, manlief was thuis en ik ben echt terug in bedje gaan liggen, het ging echt niet meer.
Vandaag voel ik me iets beter , maar goed, want moet bij een uurtje in het ziekenhuis zijn. Mijn drukverband mag er eindelijk af en de draadjes eruit. Als ik terug ben, ga ik even stofzuigen, maar ga nog geen heldendaden doen en me zoveel als ik kan uitrusten want zo'n opstoot is echt niet niks.
Ga met de tram naar het ziekenhuis, dat zijn maar 2 haltes, heel gemakkelijk.
Ben wel de was al aan het doen, maar weet nog niet of ik die vandaag ook al ga strijken. Morgen komt ook nog langs.
Muddy Maddy, succes met de denervatie.

LIefs en dikke knuffel aan alle Seizoentjes.

Oma-C

21 mei 2019, 18:55

Voor allen een gezellige avond.... :wink: tot later...

Afbeelding

Muddy Maddy

22 mei 2019, 06:36

vannacht het houthakkerslied gezongen. Normaal zou je zeggen dat komt van de drank, maar ik had gene binnen. :? ventje zei dat het luid was.
Maandag a.s ga ik naar mijn moeder. ventje moet ook naar zijn moeder dus dat is de ideale gelegenheid om te gaan. hopelijk voelt ze zich goed want soms krijg ik te horen dat ze zich heel de dag niet goed heeft gevoeld. :? Ik van van 's morgens vroeg en dat is ze niet gewoon.
ik zou een kaartje moeten maken voor een jongen van 9 die graag star wars ziet. daar heb ik geen materiaal van liggen. zal straks een kijken of ik afbeeldingen kan downloaden die ventje kan afdrukken. want zijn zusje van 4 had van mij een princessenkaartje gekregen met glitters en dat kaartje van moeder smeet ze op tafel en had alleen maar oog voor dat van mij. Broer vroeg aan Steffie vanwaar dat speciaal kaartje kwam en zij zei dat ik dat gemaakt had voor zijn zus. Natuurlijk wil hij ook een handgemaakt kaartje. Wil hem niet teleurstellen want dat manneke is rap boos om iets. Vrijdag naar de huisartse. dus vandaag en morgen nog veel rusten. mijn onderrug voelt stijf aan. is normaal. De uitzwervende pijn van links was ook normaal omdat links toch probeerde de onbehandelde facetten van rechts te compenseren zei Dr C. Zijn assistent ging met enkele maten naar de backstreetboys in A. heb hem veel plezier gewenst, hij keek eerst verrast maar ja, als ze boven je staan te kletsen... Was er rap vanaf en ventje is dan om mijn leesvoer geweest en wat te eten. ben 's middags nog even gaan liggen. rug voelde niet goed aan.
en we zitten weer bij de eeuwige vraag: wat gaan we eten. :roll:
vanavond doen we weer online boodschappen. morgen worden die dan geleverd. nadeel is dat we gelijk laatst lang moesten opblijven. Ventje zit weer alleen op de buro. hij heeft z'n dvd speler mee voor tijdens de middag. Gisteren een aflevering van lucifer bekeken. Hij heeft zijn kleine broer Uriël vermoord, ook een engel. Zal mijn hemelse mythologie moeten opfrissen want ik had ook nooit van Amendiël als engel gehoord.
Clive: hoe is het gegaan met de draadjes? En je nog koest houden, hè, wil niet moeien, maar had laatst hetzelfde voor, voelde me 1000 man sterk....
zag gisteren een filmpje van de kittens. er zat er ene bij die het karakter van de vader geërft heeft. neen, ik wil niet gewassen worden, ik wil de tiet.... was wel grappig om te zien :lol:
zo, ik ga me nog een kopje koffie maken. En ik ga me dan bezig houden met zoeken op het net voor prints met het thema star wars.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

clive

22 mei 2019, 08:07

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, hopelijk is de denervatie goed verlopen. En heb je er blijvend resultaat van.

Mijn arm is eindelijk uit het drukverband en de draadjes zijn eruit. En mijn arm is bont en blauw daar waar de zenuwen verlegd zijn. Maar dat trekt wel weg. Moet bij een maand terug op controle bij de chirurg. Moest van hem , mijn arm nog wat ontzien, dus nog geen hondenplein voor mij en het ergste ,nog niet gaan wandelen met Matice, arme vent. Dat mis ik wel, maar af en toe trekt hij nog aan zijn lijn en dat kan nefast zijn.
Had een uurtje moeten wachten gisteren ,maar had mijn e-reader mee en was zo druk aan het lezen dat ze mijn naam een tweede keer moesten afroepen, dus ik was me niet aan het vervelen.

Zo, ga beginnen aan de strijk.

Wens jullie allemaal een heel fijne woensdag. Liefs.

Oma-C

22 mei 2019, 09:56

Afbeelding

Goede zonnige woensdagmorgen...
ben klaar om naar de markt te gaan...'t is al 10 u :roll:

clive voorzichtig zijn... en sterkte... :roll:

M-M, sterkte en doe ook rustig aan.... :)

Alle seizoentjes, een fijne dag... :wink:

Groetjes en tot later....

zwanenmeer

22 mei 2019, 11:09

Dag seizoentjes ,
Ja , ik kom ook even piepen ....
Moest nog heel veel bijlezen... :oops:
Veel moed voor Clive en de andere seizoentjes die aan een herstelperiode bezig zijn .
Hier is alles OK : vorig weekend was heel druk maar wel fijn :-) ik heb ook met de auto in die wolkbeuk met hagel gezeten , vorige zondag , in Limburg .... Dat was de moeite , gelukkig geen blutsen in de auto van de hagel maar het scheelde niet veel ... O ja , en de werken bij de buren zijn nog steeds bezig : vandaag de derde dag van plaatsen van ramen en deuren : gelukkig met minder luide " muziek " ... :roll: :roll: :wink: :wink:
Veel moed en sterkte aan iedereen die het kan gebruiken / groetjs !!
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Helena van Troje

22 mei 2019, 13:03

Dan zijn ze toch al goed gevorderd, Zwanenmeer, als ze de ramen al aan het plaatsen zijn.
Dat was een serieuze verbouwing dan.

De zon schijnt, de was hangt te wapperen.

Aan iedereen een fijne dag nog.

Oma-C

22 mei 2019, 15:38

Zo, wandelingetje zit erop, nu met een frisdrankje
in de zetel naar sport kijken...net een betaling gedaan via pc

zwanenmeer toch al goed dat ze zover gevorderd zijn
misschien kan je de zomer zonder teveel hinderlijk lawaai verder :roll:
succes ermee...

Hier zitten de verse groentjes waar ze moeten zijn
en straks een tomaat met gemengde sla en verse garnaaltjes eten...

Nu wat uitblazen.... tot morgen... :)

Muddy Maddy

23 mei 2019, 06:25

Gisteren het ook rustig gehouden. heb buiten eten klaar maken weinig gedaan. moet zo ook eens kunnen. hoewel ik geen verdoving heb gekregen ben ik tegen de middag weer erg moe en moet een dutje gaan doen. Voor de moment ben ik pijnvrij. Zal dat noteren in mijn agenda en later zal dan moeten blijken hoe lang de denervatie gewerkt heeft. Vandaag leveren ze weer boodschappen. hoe laat weet ik nog niet, maar opblijven is geen probleem. wel zal dat morgen het geval zijn bij opstaan: ik moet al om 8 u bij de huisartse zijn. Als ik nu weer hoog van bloeddruk sta, is het wel om me te haasten om op tijd te zijn. Heb ook goed geslapen en werd wakken omdat ventje onwel werd. hij had een kuitkramp gekregen werd misselijk en had ook wat diarree. kan van de kippesnitsnel zijn want ik had ook wat diarree. Gimly lag gisterenavond prinsheerlijk op zijn handdoek toen ik terug naar beneden kwam want ik was mijn rupital vergeten. Bofrost via mail afgemeld gisteren want wij zijn beiden naar onze respectivelijke moeders, en diepvries komt tijdens de middag. ze hebben nog geen transportmachine uitgevonden om u van a naar b te flitsen als uw deurbel thuis gaat. :?
vandaag een roddelblaadje gaan halen en mss effe tot aan de winkel om te zien of de reclameblaadjes klopppen. vanavond dan frietjes. Volgende week komt buurman v helpen de koer nog eens afspuiten en de keitjes leggen. moet dus vandaag dat pagodeke spuiten. in open lucht.
op krantenpapier.
Mss spuit ik ook nog een lege terracotapot die voor de moment niets te doen heeft.
vandaag verder surfen naar bruikbaar materiaal voor het speciale kaartje en eens mijn schoven van mijn hobby kast herorganiseren. weet dan zeker wat ik heb en waar, waar ligt. is nog een gedacht.
Fijne dag allen, de zon is hier maar voor hoelang?
Cats Rule!

clive

23 mei 2019, 08:05

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Dank je wel voor de overzichtjes en de sterktewensen. Hartverwarmend.
Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilklaar maken, dus alles afvegen met nat = een rustig jobke wat ik heel goed aankan. Verder nog een kleine machine zijdewas instoppen en deze ophangen, moet ik niet strijken. En dan overal eens stofzuigen en dan is voor vandaag alles gedaan. Moet ook nog naar de apotheek, dat is op stapafstand.
Matice is hier al aan het spelen met zowat al zijn speelgoed, heeft zijn box weer omgekieperd. Moeten morgenochtend naar de dierenarts met hem, want hebben gisterenavond een klein " bolletje" op zijn neus ontdekt. Het is geen teek, maar als je eraan komt, trekt hij zijn hoofdje weg, het doet dus pijn. Maar kunnen helaas pas morgenochtend gaan naar de dierenarts. Hij is er niet ziek van en heeft ook geen koorts en hij is speels en heeft heel veel energie, dus ik maak me niet superongerust, maar voel me een beetje schuldig dat we pas morgenochtend kunnen gaan.
Zo, ga plaats maken voor de andere Seizoentjes.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C

23 mei 2019, 09:36

Afbeelding

Goede morgen seizoentjes... :)
Ik moet wat vooruit werken want de
voetenverzorgster komt straks
Zonnetje schijnt al heerlijk... :wink:
alleen de wind is wat koel

clive, sterkte en hopelijk kan Matice van het
bolletje afgeholpen worden zonder pijn :roll:

M-M...een fijne dag, geniet van het mooie weer
elk uur is er een om vitamine D op te doen :wink:

Fijne donderdag aan allemaal... :wink:

Helena van Troje

23 mei 2019, 12:28

Dat zullen we deze namiddag eens gaan doen die vitamine D opdoen.
Om terwijl iets nuttigs te doen zullen we het gras afrijden.
Verder niets te melden dan dat de voormiddag rap om was.
Verre buurvrouw was op "theeklets"

Een fijne dag ngo aan iedereen die meeleest en/of schrijft

Muddy Maddy

24 mei 2019, 06:32

Boodschappen zijn geleverd, ventje zei dat ik vergeten was alcoholvrije wijn te bestellen. dan een keer zonder en wit druivensap meebrengen van de liedl en goed aanlengen. ( deze wijn stond niet onder *mijn lijst) er was een papieren zak kapot: deze met twee potten ijs van 500 gr. alles was er, uitgezonderd mijn wijntjes. Dus deze morgen: naar de huisdokter, de liedl en de beenhouwer. heb voor het weekend kippenpillontjes mee, waren XXL dus we hebben genoeg voor zondag. zaterdag dan gewoon zoals altijd: brood met beleg en soep.
Buurman V, zal mss niet de koer komen afspuiten. zijn schoonmoeder is ziek, de grote K en moest een scan ondergaan omdat er complicaties zijn bij haar derde chemo. zag er volgens buurman niet goed uit. hij is alleszins weg, maar zou het niet lang trekken zodat hij als er toch schoon weer is, die koer kan afspuiten ( en zijn verandadak) ik heb ondertussen al twee potjes schaduwlievende plantjes gekocht met pot en al. een soort klaver. vermenigdvuldigd zich ook net als die blauwe bloemmentjes. Dat moet niet persè, alleen boedha en de keien, en de plantjes aan weerszijden. moet ook nog pagodeke spuiten. ventje gaat vanavond onkruid uittrekken zei die. ja, dat zal ik wel wezen.
ik had jeuk onder mijn horloge, doe het af en heb daar een muggenbeet! Hoe dat rotbeest onder mijn uurwerk gekomen is?
Gisteren frietjes gegeten, onderwijl kijkend naar MKR. later uitgesteld "komen eten" en dan Lucifer. zaten met een dilema: aflevering heeft een cliffhanger en het was juist tijd om naar bed te gaan anders raakten we er geen van beiden uit. dus toch maar naar bed. Er zat vanmorgen een meeuw op de bak van overbuurman waarin de vuilzak zit. ze hebben hem toch opengekregen en er ligt veel vuil op straat. had een potlood nodig en ene bij Jan gekocht toen ik om mijn roddelblaadje ging: 2 euro voor een gewoon potlood! Op school moest dat persè een van een merk zijn en n°2. ( ben het merk vergeten) natuurlijk heb ik geen slijper meegebracht. kan het altijd gaan vragen aan de buren met schoolgaande kinderen.
zo, ga mijn telefoon nog effe laten bijladen want ik speel dan de boerderij of een criminal case terwijl ik wacht en dat is bijna nooit lang, in tegenstelling tot de andere. En nieuw doktertje is ten minste zeer vriendelijk. moet afspraak maken want ventje zit weer bijna zonder pillen. een voorschriftje vragen zal uit den boze zijn. ik ga een lijstje maken want heb er weer veel nodig.
ventje zal weer zuchten.
zo, nog een tweede kopje koffie, daarna me gaan klaarmaken en dan pillen met ontbijt.
Fijne dag allen!
Cats Rule!