In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

12 nov 2019, 15:58

Goede namiddag allen, :wink:
Hier is het ook droog gebleven ik ben naar
de post gegaan omdat ik zegels nodig had
en het was er zelfs druk...maar ik heb mijn
voorraad zegels want vanaf NJ worden ze weer duurder
en van deze blijft de prijs geldig tot ze op zijn...

Anjelierken, fijn dat je nog naar je vader kan gaan
als ouders allebei overleden zijn blijf je hen missen
vooral in deze donkere dagen :roll:

Helena op cadeautjesjacht, wij zijn al jaren gestopt
met geschenken, we weten niet meer wat we aan
elkaar kunnen geven als je alles al hebt :roll: :oops:
en gezondheid is niet te koop helaas

Hier is verder geen nieuws, morgen naar de dokter en
waarschijnlijk donderdag naar de cardio om een
bakje te halen om 24u de bloeddruk te meten
want ik heb last van de laatste voorgeschreven medicatie
zo is er altijd wel iets... maar er zijn ergere dingen...
Groetjes allen.... ik sluit mijn Laptopje af....tot morgen... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Oma-C

13 nov 2019, 08:58

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes....
nog niemand wakker :roll:
Het is nog best in je warme bedje
want het regent weeral :roll:
Hopelijk gaat het over want ik moet
vanmiddag bij de dokter zijn :?

Voor alle maatjes een aangename dag
groetjes en tot later :)

Muddy Maddy

13 nov 2019, 09:03

Goede morgen seizoentjes,

Gimly is weer ziek. nu foetert ventje op de "door dierenartsen bereid" eten want hij is ziek geworden nadat ik hem anti-haarballeneten gaf. ik denk niet dat dit de oorzaak is.
ventje moet naar de garage. voor zijn banden. zelf wil hij geen lucht gaan bijsteken. hij is bang dat hij iets verkeerd doet.
volgende week pedicure.
vandaag gaan vragen voor mijn haar te kleuren. heb een aantal artikelen op "wish" besteld waarvan ik er al weer 1 terug betaald krijg: te laat geregistreerd. was een mooie rok.
heb in het lezen op wiki gezien dat er een dvd van drie korte verhalen van stephen King bestaat. net die 3 die ik nog niet gezien heb en best leuk lezen vond. ( was aan het kijken hoe de synopsis van Dr Sleep gedaan was) Gisteren is ventje naar de dokter geweest voor zijn maagpillen. die zijn dosis is nog verlaagd tot wat de dokter "homeopathish niveau" noemde. gelooft dus ook niet in "hollistische" geneeswijzen. hebben dan naar masterchef en komen eten gekeken. het laatste was weer "niveau".
morgen naar de dokter: griepspuit laten zetten en horen hoe het met mijn suiker staat. met mijn lever kan het alle kanten uit.
gisteren blitzvergadering op messenger. onze drie blokhutten waar we de hapjes wilden in klaarmaken, krijgen we niet, enkel 1 en er mocht toch niet in gekookt worden, maar die op de kerstmarkt doen dat wel en staat ook in hun contract. als we controle krijgen: bye - bye subsidie. en nooit geen activiteiten meer.
het was gisteren redelijk koud. moet vandaag ook op boodschap. heb yoghurt nodig en fruit en moet naar de bakker voor die weer voor anderhalve dagen sluit.
Zo, eerst op mijn positieve komen met nog wat koffie en dan aankleden en op pad.
Fijne dag seizoentjes en duim voor Oma C bij de cardioloog. weet iemand wanneer de vakantiegangers thuis komen?
Cats Rule!

Oma-C

13 nov 2019, 09:40

@ M-M, ik dacht als ik goed gelezen heb dat clive en familie
voor een week naar Texel gingen, dus denk ik dat ze zondag terugkomen :roll:
maar zeker ben ik niet....
Beterschap aan Gimly :roll:
Dank voor de duim :)
Fijne dag voor jou , succes bij het haarkleuren en morgen bij de dokter

anjelierken

13 nov 2019, 11:14

Hallo iedereen,

MM: dacht ook dat Clive voor 1 week weg was.

Oma-C: ja, zolang je nog 1 ouder heb kun je langs gaan.Maar je thuis is wel weg.Ik mis dat toch en ook de buren, waarmee is een goed contact had.Nichtje woont nu in ouders huis tot hun eigen woning af is.

Gisteren had vader een gezellige namiddag.Toen ik aankwam, stapten mijn 2 neven ook binnen.Die komen regelmatig op bezoek wat natuurlijk fijn is.Dan babbelen ze de ganse tijd over vroeger, over mensen die ik niet ken.Heb ons een tas koffie gemaakt.Was vrij laat thuis van vader.

Ga straks preisoep maken met prei uit eigen tuin.Die zal nu niet meer groeien , is te koud.Heb gezien dat buurman ook al geoogst heeft.Zal ook bladeren tussen de rijen leggen,dan kun je nog oogsten als het vriest.Heeft ooit een oude buurman me verteld.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2

13 nov 2019, 11:35

Dag seizoentjes allemaal ,
Veel moed voor iedereen die naar de dokter moet ... meestal niet zo fijn , maar ja , als het moet ...
Verder niet veel nieuws hier en zal toch eens moeten beginnen aan het HH .... er is altijd wel iet te doen ..
Groetjes aan iedereen !
Afbeelding

Oma-C

13 nov 2019, 18:47

Afbeelding

Goede avond aan alle seizoentjes,
het was wat minder koud dan gisteren vond ik
en ik ben droog van de dokter gekomen, ik mag
één pil minderen wat die maakte dat ik me niet lekker voelde
na een week weer even controle en nadien misschien
een 24u bakje om de bloeddruk te meten...vervelend altijd die last met BD
Het heeft vandaag ook een paar keren geregend
maar tussendoor was er de zon... zo is het nog te doen...

wilde eend, met zo'n weer heb je niet echt veel zin in HH maar
nu en dan een beetje... hoewel in een huis is er meer werk
dan in een appartement... goede moed... :)

anjelierken prei is lekker, je brengt me op een idee... morgen kan ik dat
ook weer eens eten vandaag had ik pizza klaargemaakt tegen dat ik thuiskwam

Aan allen....maak er een fijne avond van en straks een goeie nacht :lol:

Helena van Troje

13 nov 2019, 20:20

Bij gebrek aan inspiratie ben ik op Libelle Lekker eens gaan kijken wat de weekmenu voorstelde.
Ik heb gekozen voor de puré van kervel met room en chipolata worstjes.
Het was wel het menu van gisteren maar wie heeft dar nu een probleem mee.
Mijn student niet in elk geval. Hij vond het voor herhaling vatbaar.

Ik vond al twee kaartjes in de bus goed op tijd voor zondag mijn verjaardag.
Aan de afzenders dank als ze hier komen lezen.

Nog een fijne avond iedereen

Muddy Maddy

14 nov 2019, 06:51

Goede morgen seizoentjes,

ik ben maar opgestaan, met Gimly ziek is het best erbij te blijven want je moet toch alles direct opkuisen want anders maakt dat vlekken op het oude linoleum. en heb vandaag toch veel opplooiwerk doen. Morgen komt er iemand om de verwarmingsketel te onderhouden. ventje heeft vandaag korpsmaaltijd met drink op de koning, maar hij gaat niet gaan eten. ( drink op de koning na de vlaggegroet is verplicht- maaltijd niet) het eten is elk jaar van mindere kwaliteit. dus beetje werken want de voor laatste trimestrieële is al te laat.( nu is het normaal de laatste)
beenhouwer is met verlof tot de 28 ste. zomaar ineens. dacht dat hij dit jaar zijn verlof ging overslaan omdat we al zo laat op het jaar zijn. enfin, dan zijn ze fris voor de aankomende feesten.
Er is al een rel ontstaan omtrent een folder van de lidl nederland. war het woord sint & pakjesavond geweerd werden en alleen het woord "feest" zonder iets ervoor werd gebruikt. nu probeerde die zeker de kerk/moskee in het midden te houden? traditioneel bekeken is kerst een heidens feest.
ik zou het terug moeten opzoeken maar het heette chanheim of zoiets, de viering van de wederkering van de langere dagen. Er werden vreugdevuren aangestoken en bij dat vuur lekker gegeten.
vandaag naar de dokter en griepspuit laten zetten. volgende week ben ik maar 2 dagen thuis. maandag & vrijdag. dinsdag: pedicure bij Natalia, woensdag : haarkleuren bij Barbara, donderdag: I. komt poetsen. ( en mag meteen met speciaal produkt poetsen op de nieuwe vloer- was de laatste fles en ik heb die voor mijn verjaardag gekregen :) .)
De prei staat volgende week in reclame, eens preischotel met gehakt doen. gehakt staat dan juist ook in promo. heb gisteren een pak appels meegebracht want ze hadden geen frambozen of bramen. wel blauwen bessen, maar die lust ik niet.
vanmiddag een boterham met brie in de oven. nieuwe soep maken. gisteren waren het kaasburgers in een broodje maar mij smaakte het niet. vanavond ofwel frietjes ofwel spaghetti van het huis.
zal zien hoe het weer is, want nu is er een lichte motregen.
ventje kreeg te horen in de garage dat het door het koude weer komt dat zijn bandenspanning volgens het lichtje laag staat. ze hebben wat lucht bijgestoken en lampje brand niet meer. geen kosten. ze hadden amper 10 ' werk eraan.
ik schreef dat ik plooiwerk heb. nu vraag ik mij af waar mijn proefflesje Tada naartoe is. heeft pootjes gekregen in de tijd dat Latifa hier werkte. Die droeg een schort. nu ga ik niet beweren dat zij dat heeft, het ligt/staat waarschijnlijk ergens waar ik het over het hoofd zie in de producten die op de wasmachine staan en op de droogkast. of achter de wasmachine want als die zwiert ligt er wel 't een en 't ander af. doet me denken dat ik vanish oxy white nodig heb. En koffiecapsules van de aldi.
maar ga eens kijken of ze soms geen van het carref. huismerk hebben. het is nu zegeltjes sparen om korting voor tijdens de feesten. dat gecombineerd met de kortingsbonnen van de "lidkaart" scheelt al een hele boel. Veel mensen zijn zeer content over de vernieuwing. ik niet. nu de gangpaden groter zijn, moet je toch je ertussen wringen want dan staan ze met twee karren in dat gangpad te tateren. :? :!:
ik hoop dat wish vandaag m'n productje in de bus levert. moest gisteren al binnen zijn. heb per ongeluk een trui gekocht voor 6 euro.
ga moeten overschrijven naar ventje zijn rekening. kan via home-banking. Is nog gemakkelijker dan over te schrijven naar de hobbygigant. dat is in nederland.
met dat ik vroeg op ben, proberen kaartjes te maken. eerst mijn info boekje erbij nemen. en tellen hoeveel we er nodig hebben. + zoeken naar tekstje voor erbij.
Gimly ligt in de zetel. lag gisteren bijna naast mij. was hartverscheurend aan het miauwen maar heeft een paar likjes actimel gedronken en was stil. als ie nu niet uit de zetel springt en begint te wuk-wokken is het bijna voorbij. heb dan enkel puppy- trainers nodig aan zijn kattenbak. ( kan hem moeilijk een luier aandoen)
ventje is op het werk, zit daar alleen en gaat U-tuben.( en werken) heeft gelukkig zijn brood niet vergeten. beleg had ie al. Ben benieuwd of Rita met stuutjes en teugsje een sluitingsdag zal hebben of gewoon vroeger stopt, zo rond 5 u 30 ongeveer. Maar die koud-bakkerij is er nog niet. Denk maar in Januari.
willen jullie duimen dat mijn bloeduitslag redelijk goed is? alleen een aanpassing van pillen tegen diabetes?
HVT: mijn kaartje heb ik dinsdag in de bus gestoken maar ze komen maar om de twee dagen die leeghalen. en volgend jaar zou de post maar 3 keer per week komen. enkel aangetekende brieven doen ze dagelijks en pakjes per wagen.
Oma C: heb ook al verschillende keren "geassimilated by the borg" 24 u bloeddrukmeter gedragen.
nu mijn koffie is op. eens kijken hoever ik sta op mijn Klondike. moest nageltjes maken.
Fijne dag seizoentjes! hou het droog want het is nog nat volgens de buienrader tot deze middag 13 u.
Cats Rule!

Oma-C

14 nov 2019, 09:20

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
't is voor de verandering weer eens een natte.... :roll:
dus niet teveel buiten lopen...ik ga straks
toch boodschappen doen, want wie zegt wat het morgen is...
en dan is het veel drukker in de winkel :roll:

M-M als ik jouw verhaal lees ben ik al moe voor de rest van de dag
sterkte bij de dokter en hopelijk goed nieuws...
sterkte voor Gimly :roll: arm beestje.... zo dikwijls ziek :oops:
Ik heb ook al verscheidene keren zo'n bakje aan m'n lijf gehad
om de BD te meten ik ken het ondertussen al...
maar huisarts heeft een pilletje weggelaten en nu gaan we
eerst even aanzien eer ik terug naar de cardioloog ga...
Maak er een fijne dag van.... en een drukke week volgende week :)

Helena lekker kervel, fijn dat het in de smaak viel van student :lol:
ik heb nog kervelsoep met balletjes in de vriezer,
die ga ik straks uithalen en met een boke vanmiddag
voor vanavond weet ik nog niet wat er op het menu staat,
heb niet veel eetlust de laatste tijd...(maar moet eten voor de vele pillen-
anders geraakt m'n maag weer overhoop)

Alle seizoentjes een aangename dag... maak er het beste van... :roll:

Helena van Troje

14 nov 2019, 10:49

Goede voormiddag iedereen,

Als dat zo voortgaat met student, dan ga ik moeten oppassen om niet terug te verzwaren.
Ik neem niet meer dan ik gewoon was.De rest is voor hem.
Gisteren toch maar een klein tweede schepje genomen, omdat het zo lekker was.
Ik gebruik nooit room in mijn bereidingen, ik bak nooit taarten of zo, nu gebeurt dat meer.
En nu maak ik crumble en heb ik goesting om cake te bakken en pudding te maken.
Op donderdag gaat hij naar huis voor de repetitie van de harmonie.
In het begin kookte ik dan 's middags warm.
Dochter zegt: hoeft niet hoor moeke.
Mijn Bourgondiër profiteert dan van twee keer warm.
Zij kookt ook warm 's avonds.
Vanmiddag is het wafels: overschot van Allerheiligen.

Hopelijk deze namiddag wat droger, want vanaf morgen zit ik zonder fiets en ik weet niet hoelang.
Ik zal maar goede stap schoenen aan doen, want moet te voet van de fietsenmaker naar latijn...
Is toch 20 minuten volgens Google maps.
En ik weet niet aan welk tempo Google Maps rekent.
Soit, als ik te laat kom is dat ook maar zo.

En als ik lees wat jij allemaal gereed maakt MM dan lag mijn maag in een knoop, waar die nooit uit zo geraken.
Jouw kaartje was er nog niet bij. Dat komt wel zeker.

Oma-C met zo een "kaske" op de bus en dan iedere keer als dat opblaast "peeeeuuuttttt"
Ik zie het al gebeuren.Omdat we zo gemakkelijk met de bus van en naar het ziekenhuis geraken wou buurvrouw haar machientje met de bus gaan halen. Tot ze ineens bedacht dat dat toch maar raar zou zijn op de bus.

Clive zal het frisjes hebben, maar als je goed gekleed bent kan je tegen veel buiten.
En misschien is het wel een heel knus hotelletje, lekker warm.

Anjelier, wilde eend, wie nog? Aan iedereen een fijne knusse dag gewenst, achter het stoveke.

anjelierken

14 nov 2019, 16:25

Hallo iedereen,

Vader is vannacht met spoed opgenomen in kliniek.Terug problemen met de longen.Allerlei medicatie is opgestart , nu afwachten of het helpt.
We zijn vannacht naar de kliniek geweest en deze ochtend om 9 uur waren we er ook al.Zus is gekomen tegen 11 uur.Kort na de middag ben ik naar huis gegaan, terwijl zus nog bleef.
Dat koud en vochtig weer zit er voor iets tussen.Nochtans komt vader niet buiten, maar toch.
Is toch akelig als ze je midden in de nacht opbellen met verontrustend nieuws.
Op spoed waren we helemaal alleen, er was echt niemand, noch in de boxen, noch in de wachtzaal.
Enfin, terug afwachten hé, meer kunnen we niet doen.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2

14 nov 2019, 16:39

Anjelierken : veel moed en duimen dat ze je vader kunnen helpen ..
Afbeelding
Voor alle seizoentjes : een goede avond en een goede nachtrust ....zonder pijn en ongemakken ..

Helena van Troje

14 nov 2019, 18:29

We duimen voor een goede afloop voor je vader Anjelier.
Dat hij vlug hersteld mag zijn.
Een bakje moed voor jullie zit er ook bij.

Oma-C

14 nov 2019, 19:19

Afbeelding

Anjelierken, heel veel sterkte voor jullie met de zieke papa
het is altijd schrikken als er s nachts telefoon komt...
sterkte en beterschap, deze tijd is niet goed voor oudere mensen hé :roll: :oops:

Afbeelding

Helena ik heb van de huisarts uitstel gekregen
voor zo'n bakske en als ik zoiets moet gaan halen rijdt mijn zoon
of schoondochter hoor :lol: en ik moet niet in de kliniek zijn
maar privé bij de cardioloog...ik kan eventueel ook met mijn taxicheques gaan :)

Ik hoop ook dat clive een beetje beter weer heeft en er is wel een koude wind :roll:

Boodschappen zitten in de kast, ik heb weer voorraad :wink:

Alle seizoentjes een fijne avond en een goede nacht...
slaaplekker straks...