Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Erika1

04 dec 2019, 13:00

Oesje dacht dat ik een posting gedaan had gisteren, blijkbaar iets fout gegaan :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Ben al bijna een week bezig om mijn bijkomend pensioen inorde te krijgen :roll:
Had reeds bevestiging van het bedrag, kreeg ik maandag een mail dat ze nog documenten moesten hebben :(
Heb dan gebeld om uitleg, ja moest een foto maken en doorsturen, bibi dat gedaan, kreeg mail terug dat iets niet volledig leesbaar was. Allez opnieuw foto gemaakt, ja nu was het wel leesbaar, maar nu wilden ze de hele bundel 12 pag. ook hebben omdat ze mijn naam niet konden vinden. Alles opnieuw ingescand dan maar, nu kreeg ik de bestanden niet doorgestuurd omdat die te groot waren. Jawadde alles nog maar eens op andere manier verstuurd en nu ben ik dan maar weer op antwoord wachten :mrgreen:
Wat je toch moet doen om uw centen te krijgen hé :wink: is wel in mijn voordeel ipv 16,5 % belasting erop te betalen zoals eerder was uitgerekend zou ik nu maar 10 % belasting moeten betalen :mrgreen: daar doen we het voor hé. Is weer een extraatje waar ik niets voor heb moeten doen want dat heeft bedrijf voor mij gespaard :P :P
Laatst gewijzigd door Erika1 op 04 dec 2019, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Ritavdm

04 dec 2019, 13:09

Dank Erika voor het rechtzetten, 'k wist wel dat ik op jouw kon rekenen.

Als 't een groot bestand is om door te sturen (meerdere pagina's) probeer dan eens via We-Transfer.
Ja 't is de moeite om er een extra inspanning voor te doen hé.
Oud maar niet Out

vera-maria

04 dec 2019, 13:10

Goede middag allemaal!
Hier ook prachtig winterweer met een stralend blauwe hemel en alles ligt wit!
Ben deze voormiddag langs geweest bij ons make en zo kan ik deze namiddag eens lekker cocoonen in mijne zetel, is dan ook de enige vrije namiddag dat ik heb deze week!
Gisterennamiddag naar een lezing geweest over sagen en legenden rond de Sint en Kerstmis, was best interessant en we kregen er ook elk een klaaskoek voor bij onze koffie!
De klaaskoek was heel groot en dik en ik heb hem in een servet gestopt en mee naar huis genomen, bijna niemand kreeg een hele klaaskoek op dus werden er veel helften mee naar huis genomen! Mijn ventje en ik hebben hem ‘s avonds dan gedeeld.
Michelly wat fijn om te lezen dat je naar Tenerife geweest bent!
Rietjes mooie foto’s, het lijkt mij ook wat om eens ginder te gaan wandelen met mijn wederhelft!
Corry ik zou het ook niet doen hoor in jou plaats zo lang rechtstaan in een bar, is slecht voor de rug en knieën!
Ons kleindochter is zondag naar Antwerpen geweest naar Frozen II, ze hadden vrijkaarten en de Sint was daar ook...
Afbeelding
En nu ga ik een klein middagdutje doen, nog een fijne dag aan Rietjes, Meme-rietje, Omadina, Corry, Yvette, Viv, Erika, Michelly en al wie hier komt lezen, daag...
You only have one life...live it!

meme-rietje

05 dec 2019, 06:30

goeie morgen iedereen
het is weer een van die nachten
ben al waker van 4h.
heb mijn bed al afgetrokken
en mijn wasmachine draad al
mijn hulpje komt vandaag
en zal mijn lakens er terug op kunnen leggen
ga nu een boterhameke eten
met choco en een potje koffie
wat ik deze middag ga eten weet ik nog niet
zal eens koekeloeren in de diepvries
en buiten is het weer gevroren en glad op de weg

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

meme-rietje

05 dec 2019, 08:33

ben juist gaan kijken op mijn terras
en het is nog min 3 graden

omadina

05 dec 2019, 08:54

Goede, frisse morgen aan alle maatjes !
Ja, mémérietje, het is hier ook gerijmd. Ik ben nog niet echt buiten geweest, juist de vuilniszak buiten gezet, en ja 't is opletten voor de bevroren plekken, zelfs op het trottoir.

Ik kan ook goed zien welke wagens 's nacht buiten hebben moeten slapen, helemaal wit berijmd, en 't zal krabben geweest zijn, vooraleer te vertrekken.

Straks ga ik boodschappen doen, maar geen probleem, ik heb zelfs geen wagen nodig, het is maar vijf minuutjes te voet. 'k Zal toch maar mijn boodschappenkarretje meenemen, want al denk je, ik heb niet zoveel nodig, toch wegen die tassen al vlug zwaar om te dragen.

Ik ben momenteel een interessant boek aan het lezen, een historische roman titel "Tot ik je vind" van Melanie Dobson, een verhaal uit de Tweede wereldoorlog. Ik ben net over de helft dus de vije tijd die ik heb, spendeer ik aan lezen, triest en toch hoopvol verhaal.... de zinloosheid van alle oorlogen.

Ik kijk hier vol bewondering naar jullie plantjes, zo een mooie bloemen ! Jullie zijn cracks hoor !

Hou jullie goed en warm ingeduffeld, een mooie gezellige dag !
omadina
Afbeelding
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ivette

05 dec 2019, 10:37

Helaba, we genoten van een heel sfeervol Kerstconcert, zoals elk jaar trouwens.
volgend jaar zal ik het eens aankondigen want iedereen kan naar de Gulden Zonne komen, de prijs is maar 7€ en heel afwisselende muziekshow, ik laat het weten volgend jaar!
Ons Viv zit zeker in de patatten met haar geliefkoosde Genk dat niet vooruitkomt!
Mijn vaste telefoon werkt weer , de technieker kon gisteren komen vanaf 8u maar hij daagde maar op om 10'voor12u Ik had verse soep gemaakt en die jongeman was content met een tas, soep doet altijd deugd als het koud is hé!
Even kijken of het niet glad is om het geld voor ons Kerstfeestje in de bus te werpen
Doeiiii
Ivette

corry

05 dec 2019, 10:52

Afbeelding

Goede frisse morgen

Het ziet er veel belovend uit, moet boodschappen doen, kleinzoon Günther samen met Ineke komen eten.

Gisteren heeft dochter van buurtje welke in een verzorgingshuis te Blankenberge werkt langs geweest. Weet nu meer , het spreekt me aan. Maandag op gesprek met verantwoordelijke. Ga mijn diensten aanbieden welke in mijn mogelijkheden liggen, voel me daar goed bij. Zo leer ik mensen kennen die daar ook een handje toesteken.

Okra, geeft geen teken van leven. Informeerde bij iemand welke er ook bij was. Stelde mijn hoop voor het eerst samen te gaan. Niet dus ze heeft deze vereniging verlaten, de groepjes hadden geen opening voor andere. Ben niet zo hopeloos om me daar als mag ik er aub bij aan te dienen.

Met volle overtuiging ga ik maandag op gesprek.

Gisteren dochter op bezoek, samen naar Paria Diaza was het onderwerp. Stelde voor om rolstoel te voorzien, antwoord van mijn ventje daar ga ik niet inzitten. Ik zou nooit aan zulk gesprek begonnen zijn. Dochter sprak in naam van haar kinderen en kleinkinderen welke graag bompa erbij zouden hebben. Weten ook wat niet meer gaat. OEF heeft zich erbij neergelegd, de rolstoel gaat mee, indien nodig kan er gebruik van gemaakt worden.
Bianca mama van onze kindjes heeft er nog een staan van haar oma, dus ook opgelost.

Groetjes en tot dan

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Erika1

05 dec 2019, 12:09

Goeiemiddag,

Voila vandaag mail gehad met de boodschap, Mevrouw uw dossier is nu volledig, zal vandaag nog de overschijving doen. Dat zit ook weer goed hé :mrgreen:

Corry, onze pa liet zich in het ziekenhuis graag rond rijden met de stoel, maar thuis was dat voor hem ook een groot taboe, tot op een dag hij zijn zinnen gezet had op zo'n mobieltje, toen hebben wij hemel en aarde moeten herzetten dat hij dat niet nodig had. Hij kwam gewoon niet buiten uit zijn eigen, dus vonden wij dat het weggegooid geld was, veel plaats in beslag nam en steeds onder de voeten zou staan :roll:
Het was ook onverantwoord hij lag aan de vloeibare zuurstof, dat was al een bom in huis, want je mocht er niet met vuur of sigaret in de buurt komen, en wat deed onze pa roken als een schoorsteen, op het einde moesten wij zelf zijn sigaret vasthouden om veilig te blijven. Gooh waar is de tijd en als ik kon terug draaien zou ik het meteen doen :(

Ritavdm

05 dec 2019, 12:40

Goeiemiddag

't is genen vetten buiten, dikke mist en temperatuur rond het vriespunt; 'kheb geen zin om buiten te komen maar 't zal toch moeten want heb een afspraak bij de bank en er moet brood gehaald... of 'k moet nog bakken.
Misschien wordt het wel het laatste dan geeft de geur van zelfgebakken brood een sfeer van gezellige warmte in huis; samen met een kaarsje !

Menu : friet met spiegeleitje en witloofsalade.

Corry, vrijwilligerswerk om onder de mensen te komen JA
MAAR
laat je niet volledig inpalmen. Ik ken dat een beetje, geef ze je een hand dan willen ze je arm :roll: .
Zelf doe ik ook vrijwliggerswerk maar dan wel een systeem dat ik zelf bepaal wanneer ik het doe.
Mensen vanaf hun 80ste jaarlijks een verjaardagsbezoekje brengen met een kleine attentie vanwege het OCMW met als doel vereenzaming tegen te gaan, en zien of ze noden of vragen hebben.

Het heeft ook een tijdje geduurd voor de bomma ergens mee wilde in de rolstoel maar eens ze het comfort ervan ontdekt had wou ze steeds overal mee. Minder mobiel zijn is toch geen schande Stafke en zo kun je nog overal bijhoren en meegenieten.

Erika, ja ik herinner het me nog dat je vertelde over ja pa met zijn zuurstoffles en sigaret. Je hebt hem vertroeteld als een baby en jezelf ervoor weggecijferd. Chapeau !
Goed Erica dat het dan toch in orde gekomen is met je paperassen.
Oud maar niet Out

corry

05 dec 2019, 16:32

Inderdaad Rietjes ik ga me een namiddag in de week ten dienste stellen. Dochter komt wekelijks op bezoek. Ga graag nu en dan, soms met mijn man🤞 op den draai, een rolstoel voor hier buiten te komen is gelukkig niet nodig. Met Af en toe een etalagestop , wandelen veel in de winkelstraat te Blankenberge, zodat Stafke niet opvallend staat te recupereren tot zijn hartslag terug normaal is.
Ik verzeker jullie dat ik de angst om wat kan gebeuren terug moet overwinnen, niet altijd in de buurt kan blijven om erger te voorkomen.
Zelf neemt hij het niet zo ernstig, gaat regelmatig ALLEEN met de auto weg.
Ons dochter kan het niet vatten , verantwoordelijk naar andere op de baan dat dit niet doordringt. Het heeft geen zin om daar ruzie over te maken, zulk iets moet hij zelf uitmaken.

De avond valt , zal vroeg donker zijn

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

vera-maria

06 dec 2019, 10:20

Goedemorgen allemaal!
Hier miezerig weer...is zo van die smuk die valt dus word alles langzaam goed nat bah!
Mijn schoondochter heeft daarnet gebeld en zij is in Oostende en daar regent het niet!
Straks komt de zoon eten het menu: mosselen in een peterseliesaus superlekker mmm...
Corry wat een mooie nostalgische afbeelding van die ezeltjes, ik heb ze opgeslagen!
En deze namiddag komt de Sint , ga ons kleindochter van school halen en als we hier thuis komen zal de grote tafel getooid zijn met leuke dingen voor haar...en nee niks van speelgoed is allemaal om te tekenen en te kleuren en ook 2 leesboekjes van frozen en een tatooset met glitters daar zijn meisjes op die leeftijd zot van! Zal er dan eens een foto van nemen en hier plaatsen!
En nu ga ik eerst in bad...
Wens jullie allen nog een fijn weekend daag...
You only have one life...live it!

meme-rietje

06 dec 2019, 11:48

goeie morgen iedereen
regen, wind en koud
deze morgen ben ik gaan ontbijten naar Elckerlyk
sinterklaas ontbijt, leeeekker
zitten altijd met de zelfde 7 personen
en hebben al afgesproken voor de volgende bijeenkomst, kerst aperitief :lol:
volgende week zijn er ook enkele dagen dat ik weg moet
KVLV en Femma
en heb me ingeschreven voor volgend jaar april naar cirque du soleil in Rijsel
we moesten rap zijn in een dag was het volzet

Afbeelding

Erika1

06 dec 2019, 12:06

Goeiemiddag
En ik mag subiet met de beentjes ondertafel aan mosseltjes beginnen, verjaardag van vriendin :wink:

Ritavdm

06 dec 2019, 13:17

Goeiemorgen

'k ben dan toch binnen geraakt, vanmorgen was het niet te doen, steeds ERROR :mrgreen:

Miezerig buiten, 'k vrees dat ik niet buiten kom vandaag. Ventje is met een ex-collega gaan eten en alleen te voet zie ik het niet zitten, 'k zal alvast uitrusten voor morgen want dan ben ik de hele dag de baan op. Kerstmarkt Brussel.

Veve, flinke Sint dat hij niet al teveel speelgoed brengt maar educatieve dingen. Je kunt een kind niet vroeg genoeg wennen aan boeken.

Meme-Rietje Cirque du Sloleil, iets om naar uit te kijken. Wij zijn er ook eens naartoe geweest en 'k wil nog wel eens.

Menu : soep en koelkastrestjes aangezien ik alleen ben om te eten.
'k heb wel al een grote pot spaghettisaus gemaakt met heel veel groentjes voor de diepvries en voor W morgen.
Oud maar niet Out