In de Vier Seizoenen reeks 18 Lente 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

09 mei 2020, 20:39

hun verantwoordelijkheid, niet in ergeren, dat helpt niet en jij steekt er negatieve energie in.

Oma-C

09 mei 2020, 21:19

Afbeelding

Goede avond iedereen,
een warme dag op het terras, ik heb er zitten puzzelen,
de strijk is ook gedaan morgen dus een "vrije dag" :lol:

wilde eend, je kan je daar beter niet te druk inmaken
dat helpt toch niet....het "mensdom" zal nooit beteren...
wacht maar .....virusgolf nr2 zal niet lang op zich laten wachten.... :oops: :twisted:
zolang wij doen wat moet kunnen we ons niks verwijten

Alle seizoentjes een fijne avond en een goeie nacht... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

wilde eend 2

09 mei 2020, 23:01

Hvt en OMa C : jullie hebben gelijk ..... :oops: :oops: :oops: maar het is zo frustrerend ........... :? :?

Oma-C

10 mei 2020, 09:03

Afbeelding

Een fijne Moederdag aan alle mama's en oma's
van de wereld :wink: Geniet van je dag...
Jammer genoeg maar met een deel van de kinderen.. :roll:
wij vieren Moederdag op 15 augustus
zoals heel Antwerpen, misschien mag er dan méér :oops:

Voorlopig nog geen zon dus buiten bezoek ontvangen
zal nog niet echt aangenaam zijn...
hou afstand aub en bewaar de knuffels voor later :oops:

Allen een fijne dag.....en blijf doen wat moet ....
het is voor ieder's goed :roll:
Groet aan allen en tot..... :)

mariajohanna

10 mei 2020, 09:50

Fijne moederdag aan alle oma's en mama's,

Hoe het veilig en blijf zo gezond.

Tot .... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy

10 mei 2020, 11:19

Goede morgen ( al bijna middag) seizoentjes,

Een fijne moederdag aan allen.

niet veel te vertellen, behalve dat het grijs is en koud en ik pas om 10 uur uit mijn bed ben gerold.
daarna nog een half uur telefoon....
De man van de vriendin van schoonzuster is aan corona bezweken. 54 jaar oud, een ongezonde levensstijl. Is gisteren begraven.
Schoon moeder was vol lof over haar moederdagskaartje. dat is verdacht.
de apertief kan genuttigd worden, dus dat gaan we dan ook eens doen.
Fijne dag nog seizoentjes en keep Safe!
Cats Rule!

anjelierken

10 mei 2020, 12:35

Hallo iedereen,

Aan allen een fijne Moederdag.
Ik ben vanochtend verrast door manlief, die had stiekem via internet een halsketting bestelt.Het is mooi , met afhangende blaadjes.

Spaanse woef heeft een teek, heb hem behandelt nu, dus de komende dagen valt die eraf.Ik heb nochtans een tekentang , maar de teek zit op een moeilijke plaats en hij blijft niet liggen.Manlief had het gevoeld.

In de namiddag bezoek van zoon en gezinnetje.Weet je dat het 9 weken geleden is dat we de ukjes nog eens gezien hebben.Vooral ukkepuk begon de laatste dagen al te zagen dat het zolang geleden was dat hij oma en opa gezien had.We zagen elkaar wel via videochat , maar da's toch niet hetzelfde.Zal ook blij zijn , dat we ze eens zien.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

10 mei 2020, 15:28

Afbeelding

Alle seizoentjes,
Bijna half vier en theetijd... :wink:
't is hier net beginnen regenen
en het ziet pikdonker :oops:
het valt er heel goed uit... goed voor de tuintjes
alleen jammer voor hen die buiten van de
moederdag aan 't genieten waren... :oops:
Maar het was voorspeld dat er serieuze buien
zouden zijn en kans op onweer...
daarom gaven ze ok het noodnummer 1722
voor als er ergens schade zou zijn...
laat ons hopen van niet....

Nog een fijne dag allemaal en tot later... :wink:

mariajohanna

10 mei 2020, 17:29

Goede avond iedereen,
Hier is de regen al gepasseerd..... en onweer is er niet geweest, ik hoop dat we er allemaal zo goed van afkomen, al heb ik gelezen dat er ergens een windhoos was. Hopelijk voor de mensen in die buurt niets ergs gebeurd.....

Vandaag hier rustige dag gehad. Dochter en schoonzoon hebben een ontbijtmand gebracht, ze hadden die besteld bij de bakker, het was een nieuwe zaak die pas open was, en ze hadden het precies wat verkeerd ingeschat. Feit is dat ze wel gouden zaken hebben gedaan vandaag, het is hen gegund hoor, en het was helemaal in orde 😊. Deze namiddag de rest opgegeten, en nu is alles op! Schoonzoon had ook al slapkantjes in de kleine serre uitgeplant en ze hadden ook 2 aardbeienplanten bij, in een 'hangpot' . Heb daarstraks al 4 rijpe vruchten gegeten. 😊😉 Lekker !

Heb vandaag verder niets gedaan, buiten bed opgemaakt en daarstraks afgewassen 😁 ...
Zelfs de kaartjes heb ik niet bekeken, er liggen er wel klaar waar nog een kleinigheid aan gedaan moet worden, maar ..... niet vandaag !

En nu ons tv-avondje, en de dag is hier dus goed geweest ! 👍
Hopelijk hebben jullie allemaal kunnen genieten, het was nog lekker goed buiten....👌

MM, doe maar kalm aan, zo'n bericht dat je gekregen hebt komt wel aan. En inderdaad, veel te jong.

Dames, wens jullie allemaal zo een goed mogelijke avond nog, en tot de .... volgende.....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

wilde eend 2

10 mei 2020, 20:16

dag seizoentjes allemaal ,
vandaag tot nu toe bijna geen regen gezien ..... en t'is nochtans heel hard nodig //////////////////
k voel me doodop : hiernaast bij de ***buren was een illegale barbecue tot één uur vannacht 8O 8O :evil: :evil: :evil: :evil: en dat is vlak bij mijn slaapkamer :roll: :roll: :| dan toch in slaap geraakt tot zes uur / dan maar opgestaan .. Om 10 u voormiddag wou ik terug even rusten en toen begon hij buiten met muziek aan op te ruimen ..... zucht .............
Mijn broer is even hier geweest om de kapotte lampen te vervangen . ,maar wij wel allebei met een mondmasker aan , hier binnen in huis .. Wij willen geen risico nemen , alhoewel we geen van beiden veel buiten komen .. /
Hopelijk hebben jullie een fijne zondag gehad . Tof voor de omaatjes die nu eindelijk de kleinkindjes konden terug zien ...
Een goede avond aan iedereen en slaap goed !!

Muddy Maddy

11 mei 2020, 08:46

Goede morgen seizoentjes,

wakker worden van watergekletter dat ik even later herkende als de douche. dan maar opgestaan.
Het waait hier ferm, wind zit in de schouw.
gisteren spaghetti gegeten en daar moet de afwas nog van gedaan worden. als ventje op "jacht" is, doe ik die dan wel even, met of zonder pauze.
Gisteren een beterschapskaartje gemaakt voor Hans dat we dan woensdag kunnen binnenbrengen in het postpunt. Vandaag de kaartjes voor schoonbroer en schoonzus met gewone zegels.
ventje denkt dat de winkels weinig volk gaan hebben. ik zou ook in zo'n guur weer niet buiten gaan staan in de rij wachtend op een ontsmet karretje, daar ik amper op mijn benen kan staan en rugpijn krijg als ik lang moet wachten. maar dat staat niet op je voorhoofd geschreven.
De toestand op cardiologie was bij Hans op een gegeven moment erg slecht dat Suus uit d'r sloffen geschoten is. Nu wassen ze hem zelf en hebben hem zo'n fles gegeven zodat hij zich per rollator niet naar de wc moet begeven want soms was die te laat en hij schaamt zich. Ook ten opzichte van zijn kamergenoten. En dan zei de verpleging dat ze aan dat wassen een extra taak hadden...tast nu mijn zakken af! Zoiets zeg je niet tegen een cardiopatiënt. :?
enfin, vandaag varkenshaasje. zou spruiten willen, maar daarvoor moet ventje naar de carrf. daar zijn ze los te verkrijgen. of niet want het is nu het seizoen niet meer. zal wat anders worden erbij.
MJ: ik moest twee keer lezen om door te hebben dat je sla-plantjes geplant waren. er stond daar een K tussen en ik dacht wat zijn slapklantjes? een ander woord voor klepomaan? Hier verkoop Rita al weken de zondag ontbijtmandjes voor 1. en je hebt meer dan genoeg voor 2. ( in ons geval)
De broodjeszaak die anders ook ontbijters in de zaak kreeg, maakt er nu ook.Ze maken nu ook verse soepen of gezonde salades. Die vent die overleden is aan corona heb ik niet zo goed gekend. wel dat het een fuifbeest was en ventje vermoed dat hij een of ander lockdownfeestje heeft bijgewoond. Wie er nu die drukkerij gaat verder zetten is koffiedik kijken.
Vera zei tegen ventje dat we terug keren naar een rare maatschappij. ik zou denken dat in een gesprek met mondmasker op zo'n bordjes met emoticons handig zou zijn. want met masker aan zie je niet dat je glimlacht. voor mij zou het niet geven want ik heb toch vooraan verkleurde tanden van antibiotica. die zien eruit zoals iemand die aan de crack gezeten heeft. ( heb ik gezien in een aflevering van de een of andere misdaadserie als ze de autopsie deden.)
Morgen moet Nancy haar 4 wijsheidstanden +1 extra tand laten trekken onder verdoving. ze hoopt dat Mystique, die nu hoogzwanger is, dan niet bevalt van haar kitten/kittens want hare vent moet haar voeren. De jongste dochter is wel thuis. ventje zei dat hij Gimly ging inruilen voor een vlaamse reus. maar we hebben geen gras! ventje had ooit als huisdier een konijn: Piet en die hebben ze dan op een gegeven moment geslacht en opgegeten. De kiekens kwamen van meneer Hinnekens ( mijn latere baas) en dat waren reuzenkiekens. net kalkoenen. Meneer Hinnekens heeft Piet toen vakkundig geslacht. Ze hadden ventje wijs gemaakt dat Piet uit de tuin van de buurman ( niet toevallig de aanhouder van schoonmoeder) ontsnapt was. ( onmogelijk- had ook 4 muren) En de zondag zat Piet in de pot.
wat ouders hun kinderen al niet aandoen. mij hebben ze eend leren eten door te zeggen dat het een waterkieken was! ik heb gesmuld. Konijn was niet aan mij besteed want om de een of andere reden had ik altijd de loodjes in mijn bord. bah. wat een vieze smaak.
Ik zal het eten maar niet van harte.
Ga mijn pillen nemen en dan een bakje fruit eten.
Fijne dag en keep safe.
Cats Rule!

clive

11 mei 2020, 08:54

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Wilde eend, heb zo medelijden met jou. Maar eerlijk gezegd, had ik wel de politie verwittigd toen de muzie tot zo vroeg in de ochtend duurde. Een goed nabuurschap zit er toch al lang nimmer in, dus ik had heus gebeld naar de politie. Veel sterkte.
Ik heb in de dressing ook nog een aantal nieuwe outfits hangen met het prijskaartje nog aan, zou ze nu wel eens graag aandoen op het moment dat alles open mag. Maar dat zal nog niet voor de eerstvolgende weken zijn.

Oma-C, bedankt voor het mooie overzichtje. Was hier gisteren niet geraakten dan is zo'n mooi overzichtje zeer handig.

Zagen gisteren bij bepaalde buren waar de bubbel wel heel ruim genomen. Manlief en ik zijn gewoon bij ons tweetjes thuis gebleven, dus onze bubbel is net groot genoeg om er met zijn drietjes in te leven, maar ik begrijp wel dat diegene die oma zijn, gisteren maar wat blij waren de kleinkindjes eindelijk te mogen zien.

Ben 1,5 KG bijgekomen dus die moet er terug vanaf, beginnend vanaf vandaag, voel me er echt niet goed bij dus moet hij ervan af. Vandaag, met mondmasker, naar de groentekraam wat extra fruit halen.

Zo, ik ga starten. Hou het veilig allemaal. Stuur elk van jullie een dikke sterkteknuffel. Liefs.

Oma-C

11 mei 2020, 09:01

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:

Ik zie dat clive en M-M over mij gesprongen zijn
als zo kwiek op maandagmorgen... :lol: :lol:

De zon is er, ze heeft veel wind meegebracht
en het is een stuk kouder maar dat is maar buiten
Ik hoop dat niemand schade had van die windhoos
het was in de buurt van Loenhout in de kempen
heb ik op tv gezien en het zou over de velden gebleven zijn
geen huizen of zo.... dat is geluk hebben :roll:

Iedereen een fijne Moederdag gehad dat is fijn...
hier was het rustig, zoon en schoondochter zijn gaan fietsen
en zijn onderweg uitgeregend, een ferme plensbui
zo rond half vier en ze zijn kletsnat thuisgekomen... :roll:
tussen 3 en 4 lichte regen gaf de buienradar aan :oops: :twisted:
Dat was tegengevallen...

Gisteren nog een afspraak gemaakt met de pedicure
ze belde zelf om te horen of op een datum het paste,...ja graag :)
maar het wordt wel juni... :roll: 't is organiseren nu voor haar.
bij al die mensen aan huis :?

wilde eend, wat vervelend dat die buren zo luidruchtig zijn
kan je daar niet eens een babbeltje mee doen, en vragen of
het iets minder luid kan? vervelend dat die mensen
dat zelf niet snappen :twisted:

M-J, een leuke ontbijtmand gekregen, altijd plezant als
je zelf niet voor de maaltijd moet zorgen :wink:
en ja die manden zijn meestal overschat...
maar je hebt er de hele dag plezier van gehad :wink:

We hebben weer een gewone week, ik ben benieuwd
hoeveel volk er naar de winkels is gegaan, de manier
waarop je kan winkelen is niet zo leuk, nergens een terrasje open
maar 't is een begin... :roll: ik ga er zeker niet op af...
zolang ik er niet echt moet zijn kom ik sowieso niet in de stad :oops:

wij hebben hier gisteravond nog een ferme
regenvlaag gehad maar geen onweer, wel veel wind.
Zo ik ga de huistaken doen, ik wens allen een fijne week
en blijf gezond als het kan...
Groetjes allen en tot.... :roll:

anjelierken

11 mei 2020, 10:32

Hallo iedereen,

Hier was er gisteravond ook een grote onweer met veel regen en wind.

De ukjes waren zo blij ons de zien, ukkepuk kreeg de traantjes in de ogen.Dat is toch een gevoelig jongetje.
We hebben buiten gezeten .Wij hebben zo'n ruimte overdekt met daarin zetels en een tafeltje.De kleintjes liepen in de tuin.Het deed eens deugd, zowel voor ons als voor de anderen.Ze waren flink gegroeid vooral ukkepuk , dat viel op.

Deze namiddag naar het wzc om de propere was af te leveren.Daar zijn de bewoners zaterdag allemaal getest.Het personeel was al eerder getest en allemaal negatief.Dus waarschijnlijk zal het bij de bewoners ook wel oké zijn.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

11 mei 2020, 15:38

De zon kruipt weg het was een jasje kouder, bbbrrr :roll:
maar zolang de zon er was ging het nog...wel veel wind
op sommige plaatsen moest ik me vasthouden aan mijn kraag :lol:
hoewel ik hier maar achter de hoek was om een deurmatje
want wat er lag was volledig versleten..
en ik moest ervoor in de verfwinkel zijn
deze kan goed gewassen worden in het wasmachien op 30°
Er was niemand ook niet onderweg maar ik was blij
terug thuis te zijn... zo'n koude wind :oops:

In de stad zijn ze gek geworden die winkelende mensen
ik zag de Meir vanmiddag op tv .... manmanman, niet meer normaal
alsof alleen vandaag de winkels open zijn... :oops:
straks kunnen ze weer de hele boel sluiten en
dan weer lopen maar permeteren :roll: :?
Je ziet wat het mensdom teweeg brengt, ze zoeken het zelf :evil:

Allen nog een fijne dag een rustige nacht veel later en tot....:)