In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

miesmarpel

25 jan 2022, 16:26

Goede middag iedereen,

Juist terug thuis van de Kringloopwinkel , waar ik graag en regelmatig eens binnenspring...

Heb een heel aantal oude prentbriefkaarten gekocht ... kon die niet laten liggen
uit de tijd toen een kaartje sturen ( bijna) hét middel was om iemand de groeten te doen , of te laten weten waar je vakantie hield ...... ( zijn geschreven begin vorige eeuw, zo rond 1904 - 1905 ! )
hou zo wat van alles dat " een verleden " heeft .... , en wat is er dan leuker dan eens te gaan rondneuzen in zo'n kringwinkel ...
nadeel is dan wel dat ik eigenlijk zelf een " winkel " kan gaan openhouden ...., alhoewel , al wat ik koop zie ik graag , dus zou er moeilijk afstand van kunnen doen .... :wink:

en dan nu tijd voor koffie

Afbeelding

Lenk

25 jan 2022, 16:27

Zo mijn werkdagje zit er weer op. Als ik zo zie op het werk is er de ene na de andere die uitvalt door C.

Puzzeltje heb ik al gemaakt. Subiet nog een paar doen.

Daarna de kasten langsgaan en kijken wat er moet aangevuld worden. Kan ik mijn coll.. en g. bestellen

Zonnebloemeke dank je wel voor het recept dat ziet er goed uit. En over dat gaar zijn, hier iemand die zijn groeten altijd heel gaar wil en dat is bij jou wel het geval.

We kunnen weeral bijna aan het eten beginnen. Maar eerst mijn tasje thee met een koekje
Op het menu kalfschnitsel (zelf gemaakt), met erwtjes en gekookt aardappelen.

Haha ponneke de jongste een gat in de muur gekrabd, hier net eentje naar haar voeten gegeven omdat ze in de border iets aan het uitgraven was om op te eten. De vuilbakkenhond dat ze is.
Op het werk hebben wij ook teams niet alleen om te vergaderen maar ook om te telefoneren en chatten. Zeer ongebruiksvriendelijk vind ik vooral het telefoneren en chatten

An veel succes bij de dermatoloog.

Jadi ik zweer bij reflexspray als mijn nek weer eens vastzit na het slecht liggen in mijn bed

Bert hier ook geen telefoon in de auto hoor.

Remie

25 jan 2022, 16:27

zonnebloemetje schreef:
25 jan 2022, 16:10
Remie kan je nu nog veel samen zijn met je vrouwtje en das toch ook leuk hé :wink: :lol:
Hartstikke..!

An-W

25 jan 2022, 17:56

Net terug van de dermatoloog en wij zijn gerustgesteld .
Het is een onschuldige huidaandoening op zijn kruin . Heeft er een speciale shampo voor gekregen .
Wel heeft de dermatoloog nog 2 'zonschade ' plekjes op zijn gezicht aangestipt met vloeibare stikstof wat nu een blaar aan het vormen is . Maar gelukkig is hij niet ijdel en er zijn ergere dingen toch ? :lol:

Ik heb net twee pizza's de oven in gegooid Afbeelding

Fijne avond allen en toedeloeeeeee

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

Remie

25 jan 2022, 18:07

An-W schreef:
25 jan 2022, 17:56
Net terug van de dermatoloog en wij zijn gerustgesteld .
Fijn An, dat zijn goeie berichten. Afbeelding

mama-inge

25 jan 2022, 19:12

Wild-flower, fijn dat jullie gerust gesteld zijn.
Remie, puzzel gemaakt, leuk winters plaatje

Het werk zit er weer op voor vandaag
Man is ineens ook snipverkouden.
Ook maar een test er tegen aan gegooid en ook hij was negatief

Slecht geslapen vannacht en nu wat hoofdpijn
Vanavond maar eens vroeg naar bed
Fijne avond

zonnebloemetje

25 jan 2022, 20:04

hallooooo een goeie avond allemaal

ons avondeten is ook alweer binnen sè en we kunnen er weer tegen tot morgenochtend
alhoewel misschien nog een dessertje eten

An gelukkig goed nieuws van de dermatoloog

miesje naar de kringwinkel geweest , wat leuk want ik doe dat ook eens graag
en vorige week heb ik nog tegen mijn ventje gezegd dat we eens naar de kringwinkel zouden gaan maar tis er nog niet van gekomen, maar de week is nog niet voorbij hé

Lenk laat het jullie smaken hé en als je van die rode kool overschot hebt dan kan je die ook invriezen en ze is dan nog even lekker als ze ontdooid en terug is opgewarmd in de microgolfoven

mama-inge oei jou ventje nu ook ziek , maar gelukkig geen corona en ja als je bij de hond slaapt dan vang je zijn vlooien hé :roll: :lol:
das een spreekwoord dat wij hier veel gebruiken

Remie en ga jij dan misschien vroeg slapen als je zo vroeg op staat ???????????????

allé ik ga mij in mijn zetel placeren sè en naar familie kijken

marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge en Ponneke

geniet nog van jullie avond
en dat zullen wij ook doen

daaaaaaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Lenk

25 jan 2022, 20:21

Miesje jij was vlot over mij gesprongen. Tja voor Corona deden wij ook graag kringloopwinkels en ook rommelmarkten, meestal op zoek naar lp's, we hebben wel een hele collectie ondertussen en wij spelen die ook. We kuisen die wel eerst. En ja wij hebben nog een platendraaier. heerlijk zo een plaat luisteren heel andere klank veel warmer

Remie nog effe wachten hé, anders ga jij ons ook weer verwaarlozen hé vanaf april, gedaan met de puzzeltjes.
zorg maar dat je tegen die tijd voor een aangepast abonnement zodat je op een smartphone puzzeltje voor ons kan voorzien. Oeps die hartstikke kon mij niet overtuigen hoor. Maar ja ik ben dan ook een lastig mens;

Zonnebloemeke, lekker een truffel maar geen witte chocolade voor mij veel te zoet. Ik had een collega die zelf truffels maakt met pure chocolade van buiten. hmmm die zijn zo lekker spijtig is ze sinds begin dit jaar op pensioen. Tja zo een rode kool kunnen we iets langer van eten maar wat ik vermoedde kan dit perfect ingevroren worden.

oei Inge opletten hoor, wat je schrijft hoofdpijn en snip verkouden kan het vieze beest zijn dat dikwijls aan de zelftest ontsnapt. Ik duim dat het een gewone op zijn Antwerps gezegd een snotvalling is.

An wat een geruststelling alles oké met je ventje, en daarna kunnen genieten van lekker en makkelijk eten een pizza, smaakt altijd

Zo ik ga nu een lekker bot verstoppen voor ons bruintje, dat ze mag zoeken als ze subiet terug komt van haar wandeling met haar baasje. Kan ze lekker knabbelen en daarna natuurlijk dicht bij het vrouwtje een dutje in de zetel en daarna lekker in haar bedje gaan slapen. Ze heeft een bench die groot genoeg is voor een newfoundlander, waarvan ik een holleke voor haar gemaakt heb, lekker zachte ondergrond, kussen, vetbed in en bovenaan een deken een echt holletje en de deur gaat nooit dicht hoor. Soms als het naar haar zin te laat wordt gaat vanzelf naar haar bedje en kijk ze nog eens achterom zo van vrouwtje baasje ik ga naar mijn bed hé. en doet dat licht uit aub.

Slaap lekker iedereen

nizinnyke

25 jan 2022, 23:04

Remie schreef:
25 jan 2022, 06:05
nizinnyke schreef:
24 jan 2022, 21:42
al was het al leuterend hier in het hoekje
Welke definitie past hier bij Ponneke?

Ik heb er nog al wat gevonden, maar kom er niet echt uit :oops:
Met aan m'n koffie "leuteren" is een zeer gekende uitdrukking bij ons voor genietend slurpen :mrgreen:

miesmarpel

25 jan 2022, 23:07

Miesje jij was vlot over mij gesprongen
goh, Lenk kon ik da maar met het puzzelen .... :lol: , maar k zal nog véééél moeten oefenen ..

op rommelmarkten en in de kringloop kijken wij ook uit naar lp's. Hier staat ook nog een platenspeler te pronken . Zoals je zegt, da geluid alleen al... zo specifiek ! Dat heeft iets .... daar mag zelfs " ne krak " in zitten ....

en bruintje .... hoe die vertroeteld wordt !!!!!! en dan spreken ze van " een hondenleven " jawadde !!!!!

Slaapwel iedereen

Afbeelding

Remie

25 jan 2022, 23:17

zonnebloemetje schreef:
25 jan 2022, 20:04
Remie en ga jij dan misschien vroeg slapen als je zo vroeg op staat ???????????????
Ach Z-Bloemetje, wat is vroeg of laat :wink:
Meestal is het tussen 23:00 en 24:00 uur dat ik mijn kooi op ga zoeken, mede omdat ik ±22:30 uur mijn langwerkende insuline moet spuiten.
Overdag spuit ik 4 tot 5 maal kortwerkende insuline.

Remie

25 jan 2022, 23:21

nizinnyke schreef:
25 jan 2022, 23:04
Met aan m'n koffie "leuteren" is een zeer gekende uitdrukking bij ons voor genietend slurpen :mrgreen:
Heel fijn Ponneke, bedankt..! Je moet 't maar weten hè....Afbeelding

Remie

25 jan 2022, 23:44

Lenk schreef:
25 jan 2022, 20:21
Remie nog effe wachten hé, anders ga jij ons ook weer verwaarlozen hé vanaf april, gedaan met de puzzeltjes.
zorg maar dat je tegen die tijd voor een aangepast abonnement zodat je op een smartphone puzzeltje voor ons kan voorzien. Oeps die hartstikke kon mij niet overtuigen hoor. Maar ja ik ben dan ook een lastig mens;
Als ik ga varen leef ik bijna als 'n kluizenaar Lenk, prepaid telefoontje ( dus (gelukkig) geen internet), geen tv, geen krant. Soms vragen collega's watersporters of ik soms een krantje wil lezen die zij gekocht hadden :wink: , en dat doe ik dan ook effe graag.

Lees (alleen) dan boeken en luister veel radio om toch het belangrijkste nieuws mee te krijgen. Soms praat ik ook nog met mezelf, maar als ik mezelf antwoord ga geven bel ik toch wel even een dokter heb ik HM beloofd. :x

Als ik ergens afgemeerd lig is er natuurlijk veel contact met andere watersport(vrienden), waarmee er dan over en weer veel (sterke) verhalen gedeeld worden. :wink:

Soms lig ik ook alleen midden in de polder afgemeerd, niemand om me heen, geloof me Lenk, ik vind dat heerlijk om dan zo sober te leven voor enkele dagen, weken en maanden.

O ja, varen en fietsen doe ik dan ook nog bijna iedere dag als het weer dat tenminste toelaat hè....... :D

nizinnyke

26 jan 2022, 00:24

@zonnebloemetje heel erg bedankt, ik ga het binnenkort proberen!

@Remie ben jij diabeet dan? Dat had ik nog niet meegekregen...
Dat geeft ook heel wat beperkingen wat voeding betreft, en ook alles er omheen. Maar je pakt het goed op, chapeau!
@Lenk Vooral goed voor onze 4-voeters zorgen, ze betekenen zoveel voor ons!
@An-W Fijn dat goede nieuws bij de dermatoloog, weer zorg minder

Zo langzaam slaaptijd, als m'n slaapmutsje leeg is :lol:
Welterusten iedereen, droom zacht

Remie

26 jan 2022, 05:53

Afbeelding