In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Maria Johanna :
ik duim ook voor jullie dat het eens mag stoppen en dat het beter gaat met je echtgenoot ..
Jullie hebben al genoeg meegemaakt !!
Veel moed en sterkte !!
ik duim ook voor jullie dat het eens mag stoppen en dat het beter gaat met je echtgenoot ..
Jullie hebben al genoeg meegemaakt !!
Veel moed en sterkte !!
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
vandaag is het een vroege. kon niet meer slapen.
vandaag krijgt schoonzus te horen of haar verwijderde knobbeltjes kwaadaardig zijn.
heb bericht gestuurd naar madam van neef die vroeg hem iets te vragen. hij zei ok te zijn. zijn zorg is voor zijn dochtertje.
de rest heb ik nog niet gehoord behalve schoonzus zelf die weer wat pijn kreeg.
onverwachts hier moeten dweilen want er was een vol flesje bier tegen de grond gegaan. niet mijn schuld maar aan de toon leek het erop. dan heb ik maar de mop van onder de trap genomen en zonder een woord te zeggen gemopt.
heb wel geen avondeten gegeten omdat mijn benen moe werden. om dan 2.5 u later wakker gemaakt te worden met de vraag of ik nog een Castle wilde bekijken. neen, dank u. afgekeft worden omdat ik, dat flesje half in m'n hand had en te laat opmerkte dat hij het al losgelaten had en open en dan omdat ik persè wilde moppen. natuurlijk sneuvelde er een mesje in het verwijderen van de opgezogen haren. gelukkig waren het de ceramische mesjes niet. ( die set messen ooit goedkoop gekocht). wat ik de uitvinding vind zijn die molenmesjes.
toen ik naar beneden ging kwan Gimly naar boven. luidkeels miauwend! de ene dag gaan we te laat naar bed en de dag erna te vroeg. zijn klok van naar bed gaan na ons is verstoord.
tens twee keer gebruikt.
weet niet of er vandaag pakjes zullen toe komen.
moet de moed vinden om eens op de weegschaal te gaan staan.
mj: zo te lezen is de rust voorbij. Ik wilde gisteren gaan wandelen en een pannekoek eten bij de bistro maar neen.
Wilde eend: ik weet soms ook niet meer wat ik gelezen heb waarop ik wilde reageren maar dan scroll ik terug naar beneden naar de vorige berichten en lees dan terug. ( een tip)
Clive: de kunst weer beoefend of heb je iets anders gedaan. 800 gr charcuterie voor Matice. neen, hij is duidelijk niet helemaal niet verwend.
straks de afwas van de spaghetti doen en heb geen idee wat er is van eten.
Fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel
vandaag is het een vroege. kon niet meer slapen.
vandaag krijgt schoonzus te horen of haar verwijderde knobbeltjes kwaadaardig zijn.
heb bericht gestuurd naar madam van neef die vroeg hem iets te vragen. hij zei ok te zijn. zijn zorg is voor zijn dochtertje.
de rest heb ik nog niet gehoord behalve schoonzus zelf die weer wat pijn kreeg.
onverwachts hier moeten dweilen want er was een vol flesje bier tegen de grond gegaan. niet mijn schuld maar aan de toon leek het erop. dan heb ik maar de mop van onder de trap genomen en zonder een woord te zeggen gemopt.
heb wel geen avondeten gegeten omdat mijn benen moe werden. om dan 2.5 u later wakker gemaakt te worden met de vraag of ik nog een Castle wilde bekijken. neen, dank u. afgekeft worden omdat ik, dat flesje half in m'n hand had en te laat opmerkte dat hij het al losgelaten had en open en dan omdat ik persè wilde moppen. natuurlijk sneuvelde er een mesje in het verwijderen van de opgezogen haren. gelukkig waren het de ceramische mesjes niet. ( die set messen ooit goedkoop gekocht). wat ik de uitvinding vind zijn die molenmesjes.
toen ik naar beneden ging kwan Gimly naar boven. luidkeels miauwend! de ene dag gaan we te laat naar bed en de dag erna te vroeg. zijn klok van naar bed gaan na ons is verstoord.
tens twee keer gebruikt.
weet niet of er vandaag pakjes zullen toe komen.
moet de moed vinden om eens op de weegschaal te gaan staan.
mj: zo te lezen is de rust voorbij. Ik wilde gisteren gaan wandelen en een pannekoek eten bij de bistro maar neen.
Wilde eend: ik weet soms ook niet meer wat ik gelezen heb waarop ik wilde reageren maar dan scroll ik terug naar beneden naar de vorige berichten en lees dan terug. ( een tip)
Clive: de kunst weer beoefend of heb je iets anders gedaan. 800 gr charcuterie voor Matice. neen, hij is duidelijk niet helemaal niet verwend.
straks de afwas van de spaghetti doen en heb geen idee wat er is van eten.
Fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel
Cats Rule!
-
@bekske: een plaatje naar mijn hart! ik hou van paars. ( en purper en lila)
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
HVT, wat jammer die opstoot tijdens de vakantie.
Muddy Maddy, drankje laten vallen ? Kan gebeuren, is geen drama. En wat de hondenschool betreft, wij gaan nu niet meer elke zondag. Hij heeft het 3 volle jaren gedaan en het is genoeg geweest. Door alle dagen tijdens de wandeling zijn belangrijkste commando's te oefenen die wij belangrijk voor hem vinden ( merendeel oefeningen voor zijn eigen veiligheid) verleert hij deze niet. Het enige wat hij noch op de hondenschool noch hier wil doen, is zijn apport. De rest doet hij allemaal. En manlief vond die laatste 20 minuten tijd verloren. Dus hebben we besloten in samenspraak met de trainers en therapeut nimmer elke zondag te komen. Hij leerde er niets meer bij. En een uur oefeningen voor hem is eigenlijk teveel. Hij kan hoogstens 45 minuten zijn volle aandacht erbij houden. Dat laatste kwartier à 20 minuten vond hijzelf nimmer fijn. Maar we zijn daar dus nog steeds welkom en moest hij ooit probleemgedrag vertonen, dan moeten we enkel bellen en worden we geholpen, alhoewel de therapeut zei dat hij niet inzag dat Matice ooit echt probleemgedrag zou vertonen, maar dat weet je natuurlijk nooit. Hij kan ook door één of andere omstandigheid een trauma oplopen, bijvoorbeeld, een andere hond die hem aanvalt en dan moet hij toch terug therapie. Hondenschool vond het fijn van ons dat we het besproken hadden met hen. De meesten blijven plots weg zonder een woordje van uitleg.
Oma-C, hoop dat jij al iets minder pijn hebt.
Anjelier , ik wens jullie een fijne dag.
Wilde eend, toch een hele geruststelling dat alles oké was en maar goed dat alle vervelende onderzoeken nu voorbij zijn.
Om 09:00H komt buurvrouw mij halen, we nemen de tram en gaan shoppen in stad, dat doen we normaal elk jaar een keertje, maar tja, door die corona is dat al minstens 2 jaar geleden. We gaan eerst koffie drinken en dan de stad onveilig maken. Manlief blijft thuis werken, anders is Matce te lang alleen en dat wil ik niet/
Morgen dan weer een drukke dag, eerst naar de huisdokter, daarna komt de trimster van Matice en daarna als deze weg is met haar combi van de oprit , komen ze de wasmachine leveren. Kan ik terug wassen. Vandaag tijdens het shoppen , gaan we wel veel rustpuntjes zoeken, anders houd ik dat echt niet vol. Maar buurvrouw kent mij door en door en voor haar is dat totaal geen probleem.
Heb een wil kanten kleedje aan, dat goed uit en aan gaat als ik iets wil passen. En wat koel genoeg is voor deze dag.
Zo, ik wens ieder van jullie een heel fijne dag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen allen, mooi weer en toch veel wolken
nog geen onweer gehad hier, het hoeft voor mij ook niet
er is te dikwijls schade na zo'n buien...
Ik heb vanmorgen de huisarts terug gebeld want het betert hier
ook niet... de pijn blijft duren en dat been verdraagt niks
slapen is er ook niet veel bij
M-J, veel sterkte, hopelijk komt nadien de rust terug en
kunnen jullie wandelen als je wil.... 't is al goed geweest hé...
wilde eend fijn dat ze niks ernstigs hebben gevonden
laat het zo blijven want het is rap anders...
Ik wens allen een fijne dag en geniet van wat kan.....als het kan!
Groetjes en tot later.....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31

Hallo iedereen,
Clive: ik ga ook 1x per jaar met beste vriendin shoppen. Heerlijk, zo'n dag is altijd veel te vlug om. We nemen de nodige pauzes( lees koffie drinken), en babbelen veel bij. Wij gaan altijd op zaterdag, dan is het markt, en in de namiddag doen we de winkels.
Oma-C: je been blijft lastig doen, goed dat je de dokter hebt gebeld, het mag niet blijven duren .Spoedig herstel.
Ben hier al een paar daagjes niet geweest, er komt altijd iets tussen.
Gisteren naar de show van ukkemeisje 1 gaan kijken, en ze deden het prima. Daarna gaan eten op restaurant want dochter betaalde. Dat was ons Nieuwjaarscadeau nog. Sinds enkele jaren betaalt dochter een etentje voor ons en zoonlief en gezinnetje. Dat is veel makkelijker dan cadeautjes te kopen met Nieuwjaar.
Dames, tot morgen allemaal.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
-

Goede avond en een rustige nacht wens ik allen toe....
Dokter heeft andere medicatie geschreven
en een extra dosis antibiotica, er moet vanaf
woensdag elke dag een verzorgster komen
om het been in te zwachtelen 's morgens want de
steunkous geeft ook blauwe plekken
zoon gaat morgen de medicatie en de zwachtel
halen bij de apotheek en verder geduld hebben
Er was niks beschadigd in het been, alleen een
vreselijke bloedstorting en er komt vocht bij
vandaar de windel....man, man, man, je zal al maar
eens struikelen en vallen
het is nu op een paar dagen na een maand geleden....
Slaapwel en tot morgen allemaal...
-

Goede morgen alle maatjes,
Hier hebben we onder de morgen een
goeie deugddoende regenbui gehad
De tuintjes zijn er blij mee, 't was nodig
en 't ziet ernaar of er nog wat klaar zit...
laat maar komen zou ik zeggen
dan kan het nadien weer mooi worden....
Een fijne dinsdag allemaal en sterkte
aan wie het kan gebruiken
-
Goede morgen seizoentjes,
Gisterenavond zat ik er een beetje door met die hele "lieve" schoonfamilie van me.
vanmorgen in de brievenbus een kaartje van de tweeling. ik geloof dat drukken veel geld kost want het is ook hier weer heel eenvoudig. of is dat tegenwoordig de mode? we zijn nog aan het debatteren of ze wel of niet een kado gaan krijgen. hun kaartje moet ik nog maken dan kan het ook op de bus en ben ik er vanaf.
ik heb het ook een beetje gehad met mijn schoonbroer.
wakker gemaakt van B-post. de gang staat vol met dozen en er moeten er nog komen. het is voor de koer grotendeels.
de parasols zijn aan vervanging toe. er moeten nog wat potten bijgekocht worden. en we gaan de koer een beetje proper maken door de emmers en borstel en weet ik veel te verstoppen. daarvoor wat aangekocht.
gisteren gespierde kottelet op de bbq gegeten en koude perzikken. ik heb dan maar de kippefilet voor de pseudo haaidenvinnensoep gekookt en ingevroren.
ook voor vrijdag hebben we eten.( rolmops)
deze week dus geen frituursnacks. mij maakt het niet uit. ventje is dat di-eet een beetje aan verstrengen.
dus zou hij straks nog sla en geraspte wortelen moeten meebrengen. maar eerst een paar limoenen. mijn voorraad geperste zijn al bijna weer op.
ik heb nog steeds de moed niet gevonden om op de weegschaal te gaan staan.
ik ben nu 3 weken op di-eet en ik weet zeker dat er een klein vrouwtje met een scherpe tong gaat vragen hoeveel ik kwijt ben.
Oma C: ik hoop dat deze methode nu helpt en je steeds minder pijn krijgt. is dat al een maand geleden dat je gevallen bent?
Bekske: weer een plaatje naar mijn hart. viooltjes!
Anjelier: druk, druk druk? hier was twee weekends geleden het ouder/grootouderfeest met optredens door de klassen. verleden weekend waren het de 1 st communikantjes en nu dit weekend de plechtige.
mijn moeder heeft een foto van mijn plechtige communie terug gevonden. ik weet nog heel goed dat mijn moeder wilde dat ik een roze lange jurk droeg en ik wilde een blauwe. ( dat was bij bruidsboetiek Sheila: heel gekend in Brugge) Sheila was haar echte naam. en die heeft toen moeten tussen komen. ze zei tegen moeder dat het mijn dag was en niet de hare. had ze dat maar gezegd tegen schoonloeder en de mijne ivm mijn bruiloft. ik heb op mijn plechtige communie de 4 jaargetijden gehad. ik was goed bevriend geraakt met een meisje dat ook haar communie deed maar iets minder traditioneel. zo was zij in het kort. na de plechtigheid kwam die moeder zeggen dat er nu een eind kwam aan onze band. wij waren niet rijk en zij hadden een kast van een villa. totaal opervlakkig.
mijn haar was in krullen. dat wilde moeder en haar toemalige vriendin had een kapsalon thuis. het werd dan nog gedaan met bier die pijpekrullen. ik stonk naar een brouwerij. enfin, genoeg "memorylane".
ik moet nog een klein afwasje doen en dan zal wel een sessie volgen met de tens.
ventje is om leesvoer en beleg en als Peter er heeft limoenen.
ik kan niet meer binnen op de boerderij. ik vlieg er telkens uit na een 5 tal minuten. in criminal case krijg ik geen advertensies meer die me punten opleveren om de zaak op te lossen.
we spelen dus nu de Sims 4. is ook nog handig als het nieuws weer aan de slechte kant is. ( koptelefoon op en gaan met de banaan)
Fijne dag seizoentjes, ik ga er aan beginnen. keep safe en knuffel.
Gisterenavond zat ik er een beetje door met die hele "lieve" schoonfamilie van me.
vanmorgen in de brievenbus een kaartje van de tweeling. ik geloof dat drukken veel geld kost want het is ook hier weer heel eenvoudig. of is dat tegenwoordig de mode? we zijn nog aan het debatteren of ze wel of niet een kado gaan krijgen. hun kaartje moet ik nog maken dan kan het ook op de bus en ben ik er vanaf.
ik heb het ook een beetje gehad met mijn schoonbroer.
wakker gemaakt van B-post. de gang staat vol met dozen en er moeten er nog komen. het is voor de koer grotendeels.
de parasols zijn aan vervanging toe. er moeten nog wat potten bijgekocht worden. en we gaan de koer een beetje proper maken door de emmers en borstel en weet ik veel te verstoppen. daarvoor wat aangekocht.
gisteren gespierde kottelet op de bbq gegeten en koude perzikken. ik heb dan maar de kippefilet voor de pseudo haaidenvinnensoep gekookt en ingevroren.
ook voor vrijdag hebben we eten.( rolmops)
deze week dus geen frituursnacks. mij maakt het niet uit. ventje is dat di-eet een beetje aan verstrengen.
dus zou hij straks nog sla en geraspte wortelen moeten meebrengen. maar eerst een paar limoenen. mijn voorraad geperste zijn al bijna weer op.
ik heb nog steeds de moed niet gevonden om op de weegschaal te gaan staan.
ik ben nu 3 weken op di-eet en ik weet zeker dat er een klein vrouwtje met een scherpe tong gaat vragen hoeveel ik kwijt ben.
Oma C: ik hoop dat deze methode nu helpt en je steeds minder pijn krijgt. is dat al een maand geleden dat je gevallen bent?
Bekske: weer een plaatje naar mijn hart. viooltjes!
Anjelier: druk, druk druk? hier was twee weekends geleden het ouder/grootouderfeest met optredens door de klassen. verleden weekend waren het de 1 st communikantjes en nu dit weekend de plechtige.
mijn moeder heeft een foto van mijn plechtige communie terug gevonden. ik weet nog heel goed dat mijn moeder wilde dat ik een roze lange jurk droeg en ik wilde een blauwe. ( dat was bij bruidsboetiek Sheila: heel gekend in Brugge) Sheila was haar echte naam. en die heeft toen moeten tussen komen. ze zei tegen moeder dat het mijn dag was en niet de hare. had ze dat maar gezegd tegen schoonloeder en de mijne ivm mijn bruiloft. ik heb op mijn plechtige communie de 4 jaargetijden gehad. ik was goed bevriend geraakt met een meisje dat ook haar communie deed maar iets minder traditioneel. zo was zij in het kort. na de plechtigheid kwam die moeder zeggen dat er nu een eind kwam aan onze band. wij waren niet rijk en zij hadden een kast van een villa. totaal opervlakkig.
mijn haar was in krullen. dat wilde moeder en haar toemalige vriendin had een kapsalon thuis. het werd dan nog gedaan met bier die pijpekrullen. ik stonk naar een brouwerij. enfin, genoeg "memorylane".
ik moet nog een klein afwasje doen en dan zal wel een sessie volgen met de tens.
ventje is om leesvoer en beleg en als Peter er heeft limoenen.
ik kan niet meer binnen op de boerderij. ik vlieg er telkens uit na een 5 tal minuten. in criminal case krijg ik geen advertensies meer die me punten opleveren om de zaak op te lossen.
we spelen dus nu de Sims 4. is ook nog handig als het nieuws weer aan de slechte kant is. ( koptelefoon op en gaan met de banaan)
Fijne dag seizoentjes, ik ga er aan beginnen. keep safe en knuffel.
Cats Rule!
-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31

Hallo iedereen,
MM: ik had voor mijn plechtige communie een kleed aan van een ver familielid . Dat was een mooi kleed , maar veel te groot voor mij. Dus werd dat aan alle kanten "ingepakt". Er kwam wel wat naaiwerk aan te pas. Maar moet wel zeggen dat ik mooi was die dag .
Ik denk dat er tegenwoordig meer lentefeesten worden gegeven dan communiefeesten.
De ganse voormiddag gewied in de moestuin. Ik had onlangs worteltjes gezaaid , maar het onkruid groeit sneller, dus ik zag die niet meer staan. In de serre staat een bloemkool klaar om gegeten te worden, dus dat is voor vanavond.
Straks naar dierenarts voor jaarlijkse inentingen. Ga vragen voor ook eens naar zijn tanden te kijken, er zijn er bij waar een bruine aanslag op zit. Is ook al 5 jaar geleden dat die zijn nagekeken. Spaanse woef is altijd blij als hij naar DA mag gaan ( er komt dan een snoepje zijn richting uit
Dames, tot morgen allemaal.
-

Een gezellige dag vandaag, het is hier 25°
en je ziet niks meer van de regen
Een aangename avond straks en tot morgen
ik ga naar de koers kijken, de Giro d' Italia
met op bevel... de pootjes omhoog
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Even binnen en buiten: toestand belabberd.
Al twee dagen. Hopelijk morgen beter...
Al twee dagen. Hopelijk morgen beter...