NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ivette

15 nov 2025, 10:47

Jadi, ik ben ook geen held meer met de fiets hoor maar ik wilde nog eens naar onze dokter, 's avonds is het al te donker durf ik ook niet meer dus het is maar 2 straten ver, heb ik het geriskeerd. Ik werd beloond Mijn bloeddruk was heel goed: maar 13, in tijden zo laag niet meer geweest, ikke content!Als ik het in een mail vraag schrijft Dr Chris wel medicatie op mijn pas bij de apotheker maar hij heeft liever dat ik op controle ga
Het is als zoveel met ouder worden: ik moet het blijven doen anders heb ik er geen goesting meer voor, ook naaien is daarbij soms iets op de computer doen ook nu alles wordt zo ingewikkeld, we zouden nog voortdurend moeten bijleren om "mee te zijn"!
Gisteren werd het precies niet klaar, Berdien had me het 7e en laatste boek van Pierre Martin: Madame le commissaire en...de panische diva van Hooglede meegebracht maar het was te donker met mijn flauwe ogen durfde ik niet te lang lezen. Vandaag is het veel aangenamer, zonder dat beetje regen voelt het warmer aan !
Allemaal een leuke zaterdag !
Ivette

Ritavdm

15 nov 2025, 18:02

Goeiezaterdagavod allemaal

Soms kan het van het goede teveel zijn hé
Vanmiddag moesten wij dus aanwezig zijn op twee etentje :roll:

Hoe doe je dat :?:

W is naar de souper van zijn kaatrclubje geweest
en
Ikke naar het afsluitetenje van de Okrafietsers.
' ti toch leuker samen hoor maar we hebben er alletwee het beste van gemaakt.

Nu heeft hij bovendien nog kaartjes voor een muziekconcert deze avond :lol: ;
ik trek mijn pyjama aan hoor en nestel me in de zetel.
Oud maar niet Out

greetie

16 nov 2025, 08:30

Afbeelding
Mag terug mijn voetjes onder tafel steken :D in een gezellig restaurant, taxi spelen heeft zo zijn voordelen :D
Groetjes
Greetie

meme-rietje

16 nov 2025, 10:06

goeie zondag iedereen
ziet er maar grijs uit buiten
maar binnen is het gezellig en warm
verzorg jullie goed

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

jadi

16 nov 2025, 11:13

Afbeelding
Goede zondagmorgen iedereen,
De lucht is grijs en grauw , het windmolentje draait overuren . De herfstkleuren in de klimop plant trekt mijn aandacht, omdat het weg en weer wiegt..
De berken zijn bijna al hun bladeren kwijt.. De knotwilgen daar is het vallen van de blaadjes ook begonnen . En zo kan ik nog wat verder gaan ..
Nog thans ben ik nog even in mijn pullover naar de koeien gaan zien op het einde van de straat.. Het was te doen , maar nu mag je toch al een vest aantrekken.. Hoe dit in een paar uren kan veranderen .
De kauwen maken rondjes , en daarnet zag ik een vogels in een V vliegen = vriesganzen dus ..
Ivette als je het nog aankan waarom niet , toch goed oppassen want het verkeer is dat niet meer . Fijn te lezen dat uw bloeddruk ok is .. Te hoog of te laag men kan daar nooit een staat op maken . Je moet het wel controleren zucht ..
Rietjes ik moest echt wel lachen toen ik las dat jullie zich in twee moest delen om te gaan eten . En inderdaad met twee is het stukken aangenamer ..
Als jullie beide zich maar "gejeund" hebben .
Greetie wauw voetjes onder tafel , geniet er van . .
Meme-Rietje inderdaad grijs -grauw en nu ook al wat kouder . Dit wordt genieten deze namiddag voor de tv met een goede film en ons zelf verwennen met een tas koffie met iets er bij
Corry beter van vandaag ?
Aan iedereen een fijne zondag
toedeloe
menu: zoals elke zondag friet met ? we zien wel . Thuis of op verplaatsing ik ben er nog niet uit ..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

krakje

16 nov 2025, 14:17

vrijdagmorgen opstaan, ja watte 2 kippen doodgebeten in kippenhok,
door wie geen idee, dus gisteren 2 anderen gehaald;
nu wordt bij donker kleine schuilplaats gesloten,
hier donker weertje, wat miezerige regen niet aangenaam om in te vertoeven,
dus gezellig genietend bij de warmte binnen, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

greetie

17 nov 2025, 08:22

Afbeelding
Heel lekker gegeten en oude koeien uit de gracht gehaald :D :D internaat schooltijd :D
Daarna naar ons buurtje cross gekeken hij doet het goed :) na een jaar niet gecrosst door val.
Krakje de vos heeft zijn best gedaan, spijtig!
Wij plaatsten een windmolentje, dat je aan zee kocht voor de kindjes, door de wind maakt dat wat lawaai en geen vos meer gezien.
Vannamiddag rummicub :)
Groetjes
Greetie

corry

17 nov 2025, 10:23

Afbeelding

Goedemorgen

Blijven lachen al is het maar een groene.
Ik ga het proberen beknopt te houden.
Rookalarm over 6 maanden nieuwe, piep…..hoorde het dacht niet aan deze en liet voor wat het was , kon zowel bij de buren zijn of de lift kon ook.
Radio aan en hoorde het van verre…… zaterdagavond was mijn alarm in alle staten en ik ook.
Zowel in living als slaapkamer volle gas……ikke wist nu wel ….. hoe de nacht verliep :mrgreen: had in de living het al van het plafond geplukt, slaapkamer ging niet. Om mijn avontuur te sluiten, zondagmorgen heeft kleinzoon deze laatste doen zwijgen, heb op mijn roeper gekregen , had mijn alarm moeten activeren daar betaal je voor. Inderdaad….zal me nooit meer overkomen, alhoewel …..eigenzinnige Poesie :lol: :lol: denkt nog dat ze alles ze kan.
Donker al enkele regenvlagen met wind, zou buiten moeten, morgen griepspuit, ligt nog bij de apotheek.
Jadi, heb je raad gevolgd, mijn wekker gezet om niet vergeten, medicatie doet het en maagpijn is beter :)
Schaapjes voor de deur, mooi om.zien.
Bij deze nog een prettige dag en tot in den draai. :D
Corry :D
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

17 nov 2025, 10:36

Goeiemorgen

Oei Corry, hopelijk dan toch allemaal vals alarm.

Zo'n windmolentje , heeft Jadi dat niet staan op haar terras ?
't zal daar dan wlk niet voor de vossen zijn :wink:

Ja hoor 'k heb mijn zondagse kilometers gewandeld gisteren maar geen beelden van.
Oud maar niet Out

meme-rietje

17 nov 2025, 10:37

goeie morgen allemaal
wat een weer, wat een weer
toen ik opstond was het aan het regenen
toen kwam het zonneke ,
en dan weer een ferme regenbui
en nu weer het zonneke :roll:
ja Corry heb dat ook eens gehad met dat alarm
heeft van mij drie dagen geduurd voor ik wist wat het was
er moest een verse pille in
dus je bent niet alleen :lol:

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

jadi

17 nov 2025, 11:26

Afbeelding
Goede morgen , pfff . . dat weer is dat niet .
Krakje amai kippen doodgebeten , het is precies een griezelfilm .. Die arme beestjes zo aan hun einde komen
Greetie als ik internaat hoor , hoor ik een belletje rinkelen .. Ik ben van mijn 12j tot 21j op internaat geweest .. Het schept wel een band met de andere leerlingen ..
En die ouwe koeien , het kan deugd doen als men de capriolen weer boven haalt ..
En weet je nog ? . .. Zeg en toen .... en ... bla bla
Hier staat mijn windmolentje om te zien van waar de wind komt ..
Lieve Corry ik ben zo blij dat je maagpijn beter is .. Alle tipjes zijn bij mij ook altijd welkom, men is nooit te oud om bij te leren .. Dat alarm vreselijk vind ik dit . .
Rietjes met de neus in de lucht , genoten van de zondagse wandeling .. Dat kan verdorie zo'n deugd doen .. Ja ja zo'n windmolentje staat op mijn terras .. nu zijn de kleuren al ferm afgetrokken van de zon ..
Meme-rietje vervelend dat rook alarm laatst had ik dit 's nachts in de slaapkamer.. En ik durfde op de ladder niet midden in de nacht .. Ik wist het wel , zo'n vervelend iets .. Ik heb ook in de berging een CO2 meter ook zo'n ambetant ding ..
Aan iedereen een fijne dag zonder alarmen en ambulance geluiden . Dit had ik deze morgen vroeg hier bij de buren ..Het was nog donker en de blauwe lichten schenen dreigend door de venster .. Wou net naar het kleinste kamertje gaan .. akelig
toedeloe
menu: blinde vinken-vogels zonder kop of hoe je het ook noemt .. met bloemkool in witte saus

Ritavdm

17 nov 2025, 17:09

Brrrrr.....
De temperaturen zijn flink gezakt
maar 'k heb toch mijn fiets nog eens uitgehaald voor een klein ritje (30 km)
Oud maar niet Out

krakje

17 nov 2025, 18:26

maandag met frisse en goede moed deze dag begonnen,
maar tegen de avond is die frisse moed al gezonken,
verse eten gezorgd en de was half gedaan morgen verder werken,
ja morgen griepspuit gaan halen en afspraak met vriendinnen om bijeen te komen,
dus weer een drukke dag, iedere dag is anders maar toch kom ik tijd tekort,
bij jullie ook zo, denk dat we langzaam zijn in alles, maar soit niets moet alles mag,
zal kouder worden dus meer kleren aan doen , grtjs van krakje,

aan een windmolentje had ik nog niet gedacht, bedankt voor die tip,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

greetie

18 nov 2025, 08:45

Afbeelding
Toen ik gisteren thuis kwam van het rummicubben waren ze nog aan het snoeien vandaag moeten ze nog verder doen!
Juist naar de Sp. r eens en de rest zal ik wel zien.
't is zo mooi muziek op radio bene de 1000 evergreens deze week :D
Oma-c, hoe is' t?
Groetjes
Greetie

jadi

18 nov 2025, 09:44

Afbeelding
Goede morgen iedereen
Rietje uw fiets uitgehaald voor een klein ritje ! ! ! Noem jij dat een klein ritje :lol: . . Ongelooflijk wat jij en uw ventje nog allemaal aankunnen . Geniet er maar van , het is je heel zeker van harte gegund..
Krakje, ja het is fris . Deze morgen naar de plaatselijke winkel om de bestelling door te geven voor zondag en intussen de Dag Allemaal en krant mee . Amai best dat ik mijn anorak aanhad .. Vond het ook frisjes
Greetie hier zal ik ook nog zien wat er vandaag op het programma komt.. Niet veel denk ik Na HH zal het lezen zijn denk ik ..
Oma-C hoe gaat het met je ? . . Hopelijk met je aan de beterhand
Aan iedereen een fijne dinsdag
toedeloe
menu: een klutske hutsepot (had ik nog in de diepvries) met een chipolata