In de Vier Seizoenen reeks 14 Lente 2019
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy, kunnen jullie de hogedruk niet even lenen van de buurman ? Dan kunnen jullie zelf de nu al mooie koer afspuiten. Buurman komt de onze regelmatig lenen.
Gistrenavond dan toch al bij de dierenarts geraakt met Matice .Het bolletje op zijn neus was dus toch een teek. Maar hij reageert er allergisch op en vandaar de pijn. Teek is vakkundig verwijderd en hij heeft nu een speciale halsband om tegen vlooien en teken. Maar door het feit dat hij er een allergische reactie op deed, moet hij nu 5 dagen antibiotica nemen. Dan zou de roodheid moeten verdwenen zijn. Is dat niet het geval, dan moeten we terug gaan. Ook even aangehaald dat hij zo matig eet, maar dat schijnt eigen te zijn aan zijn ras. Ik moet niet ongerust zijn dat hij onvoldoende voedingsstoffen binnen krijgt. De VIYO in de ochtend juichte de dierenarts toe. Moeten zijn eetbakje gewoon laten staan, hij regelt zijn eten zelf. Kregen van de dierenarts een dikke 10 wat betreft de verzorging van Matice, was ik blij mee.
Zo, ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens elk van jullie een prettige vrijdag. Liefs en een knuffel voor jullie allemaal.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Oma-C hopelijk alleen maar routine onderzoeken.
In elk geval we duimen voor een goede afloop.
Fijn Clive dat je een tien kreeg voor de verzorging van Matice.
Ik zou niet anders verwacht hebben.
Matinaal bezoek is buiten.
Dat was een buurman van veertig jaar geleden!
Met Nieuwjaar schreven we nog altijd een kaartje, eerst zijn overleden vrouw en dan hij zelf, bleef die traditie in ere houden. Hij heeft ondertussen iemand anders. Hij was nog heel jong toen ze stierf.
Al babbelend ontdek je toch dat ieder huisje zijn kruisje heeft, het ene al wat zwaarder om dragen dan het andere.Een zorgend iemand die ook geen zittende derrière heeft. Dus wie om hulp vraagt wordt meestal geholpen. Gelukkig zijn er toch nog zulke mensen.
Ik heb mezelf een dagje verlof gegeven, maar ik vrees dat ik toch nog naar de Brico ga moeten gaan.
Eerst een beetje prospectiewerk doen online.
Misschien eens langs de strijkkamer passeren...Deur toe laten dan zie ik het niet staan is ook een mogelijkheid!
Dames geniet van de dag!
In elk geval we duimen voor een goede afloop.
Fijn Clive dat je een tien kreeg voor de verzorging van Matice.
Ik zou niet anders verwacht hebben.
Matinaal bezoek is buiten.
Dat was een buurman van veertig jaar geleden!
Met Nieuwjaar schreven we nog altijd een kaartje, eerst zijn overleden vrouw en dan hij zelf, bleef die traditie in ere houden. Hij heeft ondertussen iemand anders. Hij was nog heel jong toen ze stierf.
Al babbelend ontdek je toch dat ieder huisje zijn kruisje heeft, het ene al wat zwaarder om dragen dan het andere.Een zorgend iemand die ook geen zittende derrière heeft. Dus wie om hulp vraagt wordt meestal geholpen. Gelukkig zijn er toch nog zulke mensen.
Ik heb mezelf een dagje verlof gegeven, maar ik vrees dat ik toch nog naar de Brico ga moeten gaan.
Eerst een beetje prospectiewerk doen online.
Misschien eens langs de strijkkamer passeren...Deur toe laten dan zie ik het niet staan is ook een mogelijkheid!
Dames geniet van de dag!
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Dag dames,
Hier vandaag 'hond-sitting' !
Baasje moest naar ziekenhuis om een scan te nemen van de nek, wegens teveel last. Later moest ze nog eens voor scan van de rug, waaraan ze geopereerd is, en dan is Tibo hier waarschijnlijk ook
Een droom van een hond......
Wat stupide is, is dat ze de 2 scannings niet gelijk doen, anders krijgt ze het niet terug van de mutualiteit en keer per keer wel .....
Enfin, het is nu zo, zij zijn de baas, he.....
En nu nog wat verder doen . Schoonzoon heeft gras al afgereden en boontjes geplant, en nog zo van die karweitjes.......
Geniet van het zonnetje en tot.... de volgende.
Hier vandaag 'hond-sitting' !
Baasje moest naar ziekenhuis om een scan te nemen van de nek, wegens teveel last. Later moest ze nog eens voor scan van de rug, waaraan ze geopereerd is, en dan is Tibo hier waarschijnlijk ook
Een droom van een hond......
Wat stupide is, is dat ze de 2 scannings niet gelijk doen, anders krijgt ze het niet terug van de mutualiteit en keer per keer wel .....
Enfin, het is nu zo, zij zijn de baas, he.....
En nu nog wat verder doen . Schoonzoon heeft gras al afgereden en boontjes geplant, en nog zo van die karweitjes.......
Geniet van het zonnetje en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede namiddag iedereen, sorry geen namen
zo kan ik niemand vergeten
het waren nieuwe onderzoeken maar
ik ga er niet over uitweiden ... er is al miserie genoeg
Zoon en schoondochter moesten vandaag ook
op dokterscontrole.. dus moest ik met de bus gaan
maar 't is allemaal goedgekomen, het was warm
in de bus... pppff buiten is het 24° en in
de kliniek is het altijd warm
Op 3 en 4 juli terug om meer te weten...
zo blijven we in de wiggel...
Ben even uitgezweet, en de frisdrank is op...
nu de boodschappen op z'n plaats zetten
het was niet al te druk in de winkel, al goed...
Straks verse boontjes met een kippenlapje
Nog allen een fijne dag verder en tot later...
zo kan ik niemand vergeten
het waren nieuwe onderzoeken maar
ik ga er niet over uitweiden ... er is al miserie genoeg
Zoon en schoondochter moesten vandaag ook
op dokterscontrole.. dus moest ik met de bus gaan
maar 't is allemaal goedgekomen, het was warm
in de bus... pppff buiten is het 24° en in
de kliniek is het altijd warm
Op 3 en 4 juli terug om meer te weten...
zo blijven we in de wiggel...
Ben even uitgezweet, en de frisdrank is op...
nu de boodschappen op z'n plaats zetten
het was niet al te druk in de winkel, al goed...
Straks verse boontjes met een kippenlapje
Nog allen een fijne dag verder en tot later...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Ben hier al enkele dagen niet geweest, is hier ook vanalles te doen.Soms komen de dingen gewoon samen.
Clive: enkele dagen geleden vond ik hier in de living een volgezogen teek op de vloer, is wel "vies" vind ik.Ga straks Spaanse woef zijn pipet geven tussen de schouderbladen, ligt al klaar in de keuken , kan ik het niet vergeten.Denk dat er veel teken zijn, met die zachte winter.
Vandaag zijn manlief en ik een dagje weg geweest, was wel lang geleden, er komt altijd wel iets tussen.
Mijn tuin ligt eindelijk op orde, heb er serieus wat werk aan gehad.
Dames, tot morgen allemaal.
Ben hier al enkele dagen niet geweest, is hier ook vanalles te doen.Soms komen de dingen gewoon samen.
Clive: enkele dagen geleden vond ik hier in de living een volgezogen teek op de vloer, is wel "vies" vind ik.Ga straks Spaanse woef zijn pipet geven tussen de schouderbladen, ligt al klaar in de keuken , kan ik het niet vergeten.Denk dat er veel teken zijn, met die zachte winter.
Vandaag zijn manlief en ik een dagje weg geweest, was wel lang geleden, er komt altijd wel iets tussen.
Mijn tuin ligt eindelijk op orde, heb er serieus wat werk aan gehad.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Gisteren het pagodeke gespoten met hulp van ventje. Is mooi geworden. Daarna onkruid uitgetrokken: er zat al een boom op komst! en we hebben de bakken lavendel en andere potten eens gekuist van oude takken enz. 1 papyrus heeft het overleeft. en 1 pot staat nog altijd leeg. die is helemaal naar de vaantjes. dus daar mag een bloem nieuwe in.
Ventje heeft een verkeersboete te pakken. is geflitst in een zone 50. in het naar huis komen. Ja, dan staat zijn hoofd nog op "werk". gelukkig maakte hij d'r niet te veel dra-ma van.
Binnen 3 weken moet ik bij de huisartse bloed laten afnemen voor mijn suiker en leverwaarden. Bloeddruk was nu eens normaal. ook die uitwijdende pijn na de denervatie links is normaal, maar we spreken van maanden eer die zal verdwijnen omdat de spieren daar nu slap zijn. paar weken twee maal daags flexiumen en dan zal het ook beteren. Hadden gisteren als voorgerechtje zalm gegeten en toen het tijd was om de heekfilets te bakken lag ik te rusten in bed en ben nu pas wakker. Had ook twee grote wandelingen gedaan. bij de beenhouwer ging het over: de verkiezingen!
S. zei dat ze blanco ging stemmen. een andere klant zei nadat ik verteld had over de stemtest dat hij al weet op wie hij ging stemmen en in zo'n test niet veel vertrouwen had. een half uurtje later stond hier de ex-burgemeester met zijn entourage aan de deur!
's middags zijn ventje en ik ook gaan wandelen tot aan de carref. het leeggoed gaan ingeven en nog wat boodschapjes mee. N. had boterkoeken meegebracht en ventje was de rest op de buro vergeten: het waren net zulke lekkere zei hij, ja, je moet ze zelf eten zou wijlen papa gezegd hebben.
die had ook veel one-liners.
Gisteren ook naar solidariteit gebeld om te vragen wanneer mijn afghaanse terug kwam, dat ik er tevreden over was en heb tevens het verlof van ventje doorgegeven.( heb zo'n vermoeden dat L. niet zo goed met een man als de mijne zou overeen komen, als ze al met mannen in aanraking bij klanten mag komen.) ze gaan haar op een extra cursus nederlands sturen omdat ik opgemerkt had dat de communicatie nog niet was zoals moet. Dus dat is ook in orde. Ze zaten daar echt met hun nek in een bloempot toen ik zei dat ik tvreden was. Je hoorde precies een "oef" aan hun kant.
beest heeft gegeten en gedronken en is nu...ergens. ventje moet straks om 2 kranten. ik heb gisteren een donut gehaald voor ontbijt.
Zo, als mijn koffie op is, even loeren op FB. Dan de boerderij, de criminal cases en wachten op telefoon van moeder.
Fijne dag allen!
Gisteren het pagodeke gespoten met hulp van ventje. Is mooi geworden. Daarna onkruid uitgetrokken: er zat al een boom op komst! en we hebben de bakken lavendel en andere potten eens gekuist van oude takken enz. 1 papyrus heeft het overleeft. en 1 pot staat nog altijd leeg. die is helemaal naar de vaantjes. dus daar mag een bloem nieuwe in.
Ventje heeft een verkeersboete te pakken. is geflitst in een zone 50. in het naar huis komen. Ja, dan staat zijn hoofd nog op "werk". gelukkig maakte hij d'r niet te veel dra-ma van.
Binnen 3 weken moet ik bij de huisartse bloed laten afnemen voor mijn suiker en leverwaarden. Bloeddruk was nu eens normaal. ook die uitwijdende pijn na de denervatie links is normaal, maar we spreken van maanden eer die zal verdwijnen omdat de spieren daar nu slap zijn. paar weken twee maal daags flexiumen en dan zal het ook beteren. Hadden gisteren als voorgerechtje zalm gegeten en toen het tijd was om de heekfilets te bakken lag ik te rusten in bed en ben nu pas wakker. Had ook twee grote wandelingen gedaan. bij de beenhouwer ging het over: de verkiezingen!
S. zei dat ze blanco ging stemmen. een andere klant zei nadat ik verteld had over de stemtest dat hij al weet op wie hij ging stemmen en in zo'n test niet veel vertrouwen had. een half uurtje later stond hier de ex-burgemeester met zijn entourage aan de deur!
's middags zijn ventje en ik ook gaan wandelen tot aan de carref. het leeggoed gaan ingeven en nog wat boodschapjes mee. N. had boterkoeken meegebracht en ventje was de rest op de buro vergeten: het waren net zulke lekkere zei hij, ja, je moet ze zelf eten zou wijlen papa gezegd hebben.
die had ook veel one-liners.
Gisteren ook naar solidariteit gebeld om te vragen wanneer mijn afghaanse terug kwam, dat ik er tevreden over was en heb tevens het verlof van ventje doorgegeven.( heb zo'n vermoeden dat L. niet zo goed met een man als de mijne zou overeen komen, als ze al met mannen in aanraking bij klanten mag komen.) ze gaan haar op een extra cursus nederlands sturen omdat ik opgemerkt had dat de communicatie nog niet was zoals moet. Dus dat is ook in orde. Ze zaten daar echt met hun nek in een bloempot toen ik zei dat ik tvreden was. Je hoorde precies een "oef" aan hun kant.
beest heeft gegeten en gedronken en is nu...ergens. ventje moet straks om 2 kranten. ik heb gisteren een donut gehaald voor ontbijt.
Zo, als mijn koffie op is, even loeren op FB. Dan de boerderij, de criminal cases en wachten op telefoon van moeder.
Fijne dag allen!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C, hoop dat de uitslagen van de nieuwe onderzoeken goed zullen zijn. Sterkte en kaarsje brandt.
HVT, dank je wel voor het compliment betreffende de verzorging van Matice, moest ervan blozen.
MJ, ja dat klopt inderdaad van die 2 scans, heb dat ook aan de hand gehad. En het hondje, dat moet toch wel een heel lief bazeke zijn
Anjelier, ja, vies hé, zo'n teek. Wij gebruiken sinds eergisteren dan de halsband van SERESTA. Is tegen teken en vlooien. Onze overleden viervoeters hadden die ook en die hebben nooit teken of vlooien gehad. Maar die pipetten zijn ook zeer goed. Maar Matice had als kleine pup gewoon medicatie gekregen tegen teken en vlooien en die medicatie was nu zo goed als uitgewerkt, vandaar de teek op zijn neus. En dat hij antibiotica moet nemen is gewoon omdat hij op die teek allergisch reageerde wat eerder uitzondering is dan regel. Had aan de dierenarts gevraagd of honden de ziekte van LYME kunnen krijgen, maar dat is gelukkig niet zo. Maar jullie Spaanse Woef is toch ook met zijn g*t in de goede boter gevallen zulle.
Muddy Maddy, dan hebben jullie hard doorgewerkt gisteren, het resultaat zal er mogen zijn. Goed dat ventje geen drama maakt van de boete. Manlief heeft er soms ook wel eens eentje, maken daar ook geen drama van, vind het alleen wat zonde van de centjes.
Zo, ik wens iedereen een heel prettig weekend. Liefs en een knuffel voor wie hem wil.
-

Goede morgen allen, de zon is nog aan 't zoeken
maar met wat geduld lukt het hopelijk wel...
Hier zoals elke zaterdag de wekelijkse wasjes,
ik hoop wel straks buiten te kunnen drogen
mijn broodje is aan 't bakken en straks de vaatwasser doen werken...
Verder is er geen nieuws te vertellen...
clive maak je maar niet ongerust, maar ik ga hier niet alles schrijven
daar heeft niemand iets aan, en ik word er niet beter van....dank voor je kaars
M-M 2 wandelingen, en goed geslapen, ja dat is normaal
buitenzijn is gezond en je nachtrust heb je nodig...
geniet van je propere koertje en de pagode
anjelierken, genoten van de uitstap, goed zo... af en toe kan dat eens deugd doen
de boog moet niet altijd gespannen staan...
Ik wens allen een fijn weekend (en wie zich niet lekker voelen sterkte)
Groetjes en tot later...
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Ben al naar de winkel geweest, normaal gezien zaterdagochtend is het daar kalm, nu niet, precies iedereen moest daar zijn.Heb een fles witte wijnazijn gekocht daar de vorige al vrij oud is, maar daar staat geen versheidsdatum op.Had dat al opgemerkt bij de vorige fles ook.Zou dat dan onbeperkt houdbaar zijn?Weet dat eigenlijk niet.
Ook een fles alcool gekocht voor advocaat te maken, mijn kippetjes zijn nogal "productief"
.Die gebruik ik later voor de versiering van taart of gewoon zo in de winter eens een klein glaasje, vind dat lekker.
Hier is het aan het regenen, valt een beetje tegen voor zoonlief en manlief.Die gingen vandaag beginnen aan het tuinhuis bij zoon.Ja, we zien wel , anders wordt het uitgesteld.
Dames, maak er een fijn weekend van en tot morgen.
Ben al naar de winkel geweest, normaal gezien zaterdagochtend is het daar kalm, nu niet, precies iedereen moest daar zijn.Heb een fles witte wijnazijn gekocht daar de vorige al vrij oud is, maar daar staat geen versheidsdatum op.Had dat al opgemerkt bij de vorige fles ook.Zou dat dan onbeperkt houdbaar zijn?Weet dat eigenlijk niet.
Ook een fles alcool gekocht voor advocaat te maken, mijn kippetjes zijn nogal "productief"
Hier is het aan het regenen, valt een beetje tegen voor zoonlief en manlief.Die gingen vandaag beginnen aan het tuinhuis bij zoon.Ja, we zien wel , anders wordt het uitgesteld.
Dames, maak er een fijn weekend van en tot morgen.
-
@ anjelierken,
als je de azijn voor consumptie niet meer vertrouwd
kan je het altijd gebruiken voor bepaalde poetsbeurten
of om het onkruid te verdelgen... ik ben gaan kijken ..
ik heb altijd een paar flessen in reserve
daar staat er ook geen datum op... 't zal wel lang bewaren zeker
Hier ook regen ... geen was buiten ...dan maar in de droger
als je de azijn voor consumptie niet meer vertrouwd
kan je het altijd gebruiken voor bepaalde poetsbeurten
of om het onkruid te verdelgen... ik ben gaan kijken ..
ik heb altijd een paar flessen in reserve
daar staat er ook geen datum op... 't zal wel lang bewaren zeker
Hier ook regen ... geen was buiten ...dan maar in de droger
-
En toen was er een klein jongetje met Lego vliegtuigen aan het spelen en een klein meisje met de boerderij, de garage en de school. Ondertussen honderduit vertellend over hun plannetjes voor de rest van de dag.
Of ze een uurtje mochten komen, papa moest de auto naar de garage doen en zo van alles.
Mama was met de andere auto weg.
Uiteraard, tussen dat vertellen door mochten we ook nog luisteren naar een cd van het Vertelhuis.
Die zijn gewoon grandioos.
Of hij mijn auto als vervangwagen mocht gebruiken? Met plezier dan rijdt dat beestje eens wat verder dan naar de Brico of Carrefour.
Zo was de voormiddag om voor ik het wist.
Oudste staat met de wolwinkel eens op een beurs in Amsterdam.
Ik hoop dat hij een beetje succes heeft.
Het is maar frisjes voorlopig.En het regende tot voor een paar uur.
Ik hou me rustig want zou morgen graag mee gaan wandelen.
Maak er een fijne zaterdag van.
Of ze een uurtje mochten komen, papa moest de auto naar de garage doen en zo van alles.
Mama was met de andere auto weg.
Uiteraard, tussen dat vertellen door mochten we ook nog luisteren naar een cd van het Vertelhuis.
Die zijn gewoon grandioos.
Of hij mijn auto als vervangwagen mocht gebruiken? Met plezier dan rijdt dat beestje eens wat verder dan naar de Brico of Carrefour.
Zo was de voormiddag om voor ik het wist.
Oudste staat met de wolwinkel eens op een beurs in Amsterdam.
Ik hoop dat hij een beetje succes heeft.
Het is maar frisjes voorlopig.En het regende tot voor een paar uur.
Ik hou me rustig want zou morgen graag mee gaan wandelen.
Maak er een fijne zaterdag van.
-
Nog iedereen even een fijne zaterdag wensen
hier al een paar regenbuien gehad,
de was kon niet buiten gedroogd worden...
maar 't is al helemaal opgeruimd...
Helena, zo gaan de dagen snel...
succes voor zoon met de beurs in Amsterdam...
Voor allen nog een fijn weekend
en morgen goed kiezen...

hier al een paar regenbuien gehad,
de was kon niet buiten gedroogd worden...
maar 't is al helemaal opgeruimd...
Helena, zo gaan de dagen snel...
succes voor zoon met de beurs in Amsterdam...
Voor allen nog een fijn weekend
en morgen goed kiezen...

-
Ik weet alleen nog maar voor Europa op wie ik ga stemmen.
Ik moet dus nog een beetje huiswerk maken.
Beetje beter opletten dan de vorige keer waar ik door verkeerd te drukken een blanco stem heb uitgebracht.
Ik moet dus nog een beetje huiswerk maken.
Beetje beter opletten dan de vorige keer waar ik door verkeerd te drukken een blanco stem heb uitgebracht.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Gisteren is de zon tevoorschijn gekomen. ventje had een nieuw speeltje ontdekt. via de digicorder kan je de app van U-tube gebruiken. hij is daar tot 6 uur mee bezig geweest. gisteren dan de heekfilets gegeten. niet voor herhaling vatbaar voor mij. vind de smaak van de vis niet zo lekker.
Dan had ventje weer last van zijn buik: ik denk aan de boter die ik gebruikt heb om de vis te bakken. hij moet het allemaal maar opschrijven als hij dinsdag naar de dokter gaat.
Tegen de vroege morgen werden wij wakker gemaakt door gestommel op de trap en luidkeels gemiauw. Too much catnip. zijn snuffelzakjes zitten vol met catnip en vanmorgen was hij ermee aan het spelen toen ik opstond.
Straks eerst de marinade van de kippenboutjes maken, in een grote zak en goed schudden en in de koelkast. daarna tegen een uur of 10 gaan stemmen. de fles bubbels staat al in de koelkast voor de aperitief en de anjovisjes ook.
Gisteren had ik wat saus op Gimly gemorst ter hoogte van zijn staart en hij vertikte het van het op te likken van zijn vel. hij heeft immers een "servant" met een kammetje. Hij wilde niet dat ventje het deed, maar ik kon zonder problemen dat verwijderen terwijl hij in de zetel lag.
heb al de stembrieven in mijne sjakos gestoken want ik ken dat.
zei gisteren tegen moeder dat onze nieuwe trouwringen van wish waren toegekomen en te groot voor ventje en te klein voor mij zijn en ze zei: je hebt tegenwoordig gene trouwring meer nodig: 't is dat ik de mijne niet meer afkrijg anders droeg ik ook gene ( meer). Toen mijn bomma verongelukte hebben ze haar trouwring ook moeten afknippen. ( ze was op slag dood doordat ze met haar nek tegen de achterbank sloeg toen de auto onder een melkwagen reed.) moeder heeft dan die trouwring aan haar broer moeten geven. Wie weet wat die er mee gedaan heeft? hij zal het niet meer zeggen want hij is al enkele jaren geleden gestorven. ( gene frank erfenis gehad door een interne familiekwestie bij de vrouw waar hij samen mee was)
ga om te stemmen mijne poncho aandoen. is warm genoeg en anders sta ik daar in die sporthal te zweten. Hopelijk geen tè lange rijen.
Koffie 1 is op, ga koffie 2 maken en dan mijn donut eten en pilletjes pakken.
deze middag doorbrengen met iets te bingewatchen. Woensdagavond boodschappen doen en keien gaan halen. Morgen naar moeder. ventje moet naar zijn moeder. heeft een uur verlof genomen want zijn moeder houdt hem graag lang bezig omdat ze weet dat ik dat niet graag heb. maar nu geeft het niet want ik zit toch bij de mijne. ga ginder kaartjes maken, dan zit moeder ook eens hoeveel werk daar in zit. moet nog sms-en naar S. voor de juiste spelwijze en geboortedatum van de oudsten.
Fijne dag allen en stem op de "goeien"
.
Gisteren is de zon tevoorschijn gekomen. ventje had een nieuw speeltje ontdekt. via de digicorder kan je de app van U-tube gebruiken. hij is daar tot 6 uur mee bezig geweest. gisteren dan de heekfilets gegeten. niet voor herhaling vatbaar voor mij. vind de smaak van de vis niet zo lekker.
Dan had ventje weer last van zijn buik: ik denk aan de boter die ik gebruikt heb om de vis te bakken. hij moet het allemaal maar opschrijven als hij dinsdag naar de dokter gaat.
Tegen de vroege morgen werden wij wakker gemaakt door gestommel op de trap en luidkeels gemiauw. Too much catnip. zijn snuffelzakjes zitten vol met catnip en vanmorgen was hij ermee aan het spelen toen ik opstond.
Straks eerst de marinade van de kippenboutjes maken, in een grote zak en goed schudden en in de koelkast. daarna tegen een uur of 10 gaan stemmen. de fles bubbels staat al in de koelkast voor de aperitief en de anjovisjes ook.
Gisteren had ik wat saus op Gimly gemorst ter hoogte van zijn staart en hij vertikte het van het op te likken van zijn vel. hij heeft immers een "servant" met een kammetje. Hij wilde niet dat ventje het deed, maar ik kon zonder problemen dat verwijderen terwijl hij in de zetel lag.
heb al de stembrieven in mijne sjakos gestoken want ik ken dat.
zei gisteren tegen moeder dat onze nieuwe trouwringen van wish waren toegekomen en te groot voor ventje en te klein voor mij zijn en ze zei: je hebt tegenwoordig gene trouwring meer nodig: 't is dat ik de mijne niet meer afkrijg anders droeg ik ook gene ( meer). Toen mijn bomma verongelukte hebben ze haar trouwring ook moeten afknippen. ( ze was op slag dood doordat ze met haar nek tegen de achterbank sloeg toen de auto onder een melkwagen reed.) moeder heeft dan die trouwring aan haar broer moeten geven. Wie weet wat die er mee gedaan heeft? hij zal het niet meer zeggen want hij is al enkele jaren geleden gestorven. ( gene frank erfenis gehad door een interne familiekwestie bij de vrouw waar hij samen mee was)
ga om te stemmen mijne poncho aandoen. is warm genoeg en anders sta ik daar in die sporthal te zweten. Hopelijk geen tè lange rijen.
Koffie 1 is op, ga koffie 2 maken en dan mijn donut eten en pilletjes pakken.
deze middag doorbrengen met iets te bingewatchen. Woensdagavond boodschappen doen en keien gaan halen. Morgen naar moeder. ventje moet naar zijn moeder. heeft een uur verlof genomen want zijn moeder houdt hem graag lang bezig omdat ze weet dat ik dat niet graag heb. maar nu geeft het niet want ik zit toch bij de mijne. ga ginder kaartjes maken, dan zit moeder ook eens hoeveel werk daar in zit. moet nog sms-en naar S. voor de juiste spelwijze en geboortedatum van de oudsten.
Fijne dag allen en stem op de "goeien"
Cats Rule!