In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

granny M

03 feb 2021, 10:07

goede morgen,
M.M., een nieuwe trouwring besteld, dan zal je de andere wel onverwachts terugvinden. Was laatst een stoffer met blik kwijt, overal gekeken , allez dat kan toch niet weg zijn ? Poetske gevraagd, wist ook van niets. Kom ik gisteren in de garage en wat ligt daar op de werkbank van achteren, juist ... ik kon er niet naast kijken, beet bijna in mijn neus.
Clive ; zure grut is dat hetzelfde als zure zult of kip-kap zoals ze hier zeggen ? Ik lust dat zelf ook eens graag met een laagje mosterd er over op een bruine boterham. Bij de beenhouwer hier maken ze dat soms zelf en als ik er dan toevallig ben, neem ik dat mee. Het ligt alleen niet lang in de koelkast dan :P
En van Bekske weer zo'n schattig plaatje. Met zulk somber nat weer ( en mooi weer ook hoor) altijd leuk om te zien.
MammyRetro, ja ik ben die regen ook kotsbeu, denk wel iedereen. Had maandag een pol blauwe druifjes in een verborgen hoekje in de tuin ontdekt, heb het uitgestoken en in een potje voor de keukenraam gezet, ze komen nu mooi open en nadien zet ik ze weer terug; Kan er nu maar kijk plezier van hebben .
Bij de "nieuwe" buren aan mijn andere kant zijn ze de muur van de keuken met de living er uit aan slaan / boren, al een paar dagen elke dag een paar uurtjes , maar het is voor de goede zaak en ze hebben zich al zoveel keer verontschuldigd. Heb er wel begrip voor hoor, hoewel het lawaai niet alleen door de muur gaat maar ook door merg en been. Ach ja, komt wel in orde.
Tot de volgende !

Helena van Troje

03 feb 2021, 11:44

Goede middag bijna,

Ik ben nog altijd aan het mediteren over wat ik ga doen vandaag.
Ik moet een beetje in de buurt blijven want verwacht een aangetekend schrijven en de man van de waterverzachter.
Min of meer wanneer ze komen kunnen ze wel aangeven, maar het juiste uur, nu ja, dat begrijp ik wel.
Het klaart hier eventjes uit in de verte. Rap, rap buiten kijken, het is eventjes lichter... :?

Gisteren met de fiets naar de bib.Droog over en weer.
Het was wel een beetje tegen de wind in.
Het is toch wel een eindje sins ze verhuisd zijn.
Geen aangename weg daarenboven.

Gisteren een Messenger babbeltje gedaan met mijn petekind in Nieuw-Zeeland.
Vandaag de uitslag van mijn kot-student zijn examens.
Ben benieuwd.Hij leek er nogal gerust in.
Zijn zus weet al dat ze alvast één herexamen heeft:actuele kunst...
Dat is haar buisvak.
Het heeft toch wel wat voeten in de aarde eer ze gedaan hebben met studeren tegenwoordig.
Als ik haar ouderdom had was ik al aan het werk.
Van het jaar wordt de tweede schoonzoon 50!
De oudste wordt 51!
Ik word oud...

Dames en dieren nog een heel fijne dag gewenst!

anjelierken

03 feb 2021, 13:02

Hallo iedereen,

Ben net terug van de kiné, was de laatste keer.Moet toch nog thuis een 3 tal maanden mijn oefeningen doen volgens kinesist.

En maar regenen, hier is het nog niet gestopt sedert gisteravond.Spaanse woef zeurt een beetje om te gaan wandelen, manlief zal wel zien.Volgens buienradar zou het al moeten gestopt zijn.

MM: wij hebben al geruime tijd de webcam afgeplakt.Niet dat we ons bespiedt voelden, maar je weet maar nooit.

Oma-C: rust maar goed met die hoofdpijn.

Dames, tot morgen allemaal.

mariajohanna

03 feb 2021, 13:52

Goede namiddag dames,
Hier niet veel te vertellen. Heb juist alles gelezen en al veel vergeten..... met andere dingen in mijn hoofd...... 😟

Bekske brengt steeds nieuwe plaatjes, fijn, en ook welkom aan Edwina. Hier doen we inderdaad goed aan 'luisterlezen' , meer kunnen we 'virtueel' spijtig genoeg niet meer doen. Maar het van je af kunnen schrijven en weten dat er geluisterd wordt, is al heel veel.....

Ga me een tasje koffie halen, daar ben ik aan toe.....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

wilde eend 2

03 feb 2021, 15:52

Aan Clive en MM : dank u voor de mooie kaartjes !
Brengt een beetje vreugde ... ze staan te pronken op de kast ..
Afbeelding

Oma-C

03 feb 2021, 16:24

Afbeelding

Goede bijna avond alle seizoentjes,
ik heb al een deel bijgelezen maar
nog niet alles dat komt wel.. :oops:
zoon is pas geweest om de radiators
te ontluchten, die hadden muziek bij
de laatste tijd, en dat vond ik niet leuk :oops:
hij heeft het allemaal nagekeken en water bijgevuld
't was niet lang werk en hij kwam langs op
terugweg van de dokter....elk om beurt hé.... :wink:

Het is net gestopt met regenen, er is al flink
wat uitgevallen hopelijk is het grondwater nu bijna
bijgevuld en tevreden...Hopelijk heeft niemand natte voeten... :roll:
want overstromingen zijn niet aangenaam en kostelijk aan schade.

Allen een gezellige avond en voor straks slaapwel, tot morgen...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

04 feb 2021, 08:36

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Granny M, dat is inderdaad kipkap. En hoewel dat dat een beetje zurig is, eet hij dat gemengd in zijn hondenvoeding doodgraag. Zijn kalfsworst was hij een beetje beu gegeten en proberen nu met andere charcuterie. Had hem dan ook nog kipfrikadellenkoek meegebracht en kippenwit. En dat laatste eet hij ook zeer graag. Moet soms lachen als manlief het eten van Matice maakt, dan eet hij zelf ook wel een Zwanworstje en een schijfje vlees. Bon, zolang hij de hondenvoeding laat liggen, maak ik er mij geen zorgen over :D .

Oma-C , Anjelier, het was gisteren echt wel geen wandelweer. Heb een droog moment uitgekozen om te gaan wandelen met Matice. Maar heb een andere toer gemaakt , want de weg om naar het bos te lopen was één en al modder met die regen, te gevaarlijk om uit te glijden. Dan zou ik werkelijk een slijkmeisje zijn zoals Oma-C het overlaatst zo mooi zei.

Muddy Maddy, gisteren dan stil moeten zijn als ventje thuis aan het werken was.

Wilde eend, heel graag gedaan.

MJ, wat fijn jou nog eens te mogen lezen.

Mammyretro, hoop dat het bij jou wat beter weer is, zodat je een wandeling kunt gaan doen.

HVT, hoe vordert het mooie breiwerk ?

Bekske en Edwina, ik wens jullie een mooie dag.

Manlief was al lang aan het zeuren om een koffiemachine in de keuken. Maar zo eentje waar je koffiebonen in moet doen en waar je dan eindeloos veel soorten koffie mee kunt maken. En gisteren had hij eens een wat kalmere dag en ik had geen kleurdoekjes meer om bij de gekleurde was te stoppen. Die ging hij dus halen.
Maar ik vond dat hij erg lang wegbleef en wou hem net bellen toen ik de auto op de oprit hoorde stoppen.En ja hoor, hij had zijn eigen Valentijn gekocht en dus is de koffiemachine een feit. Moet toegeven dat hij, na veel research , eentje heeft gekocht dat ook bij mij in de smaak valt . Is niet zo reuzegroot en past perfect in de keuken. Omdat ik daar in eerste instantie tegen was, was hij ook nog in Shopping geweest. Had daar eergisteren een mooie oudroze sjaal gezien, gebreid en in de hals afgewerkt met teddy. Meer een soort stola. Had hem dat gezegd dat ik die zo mooi vond en dus was hij die gaan halen en er was nog korting op ook.
Liet me dan gisterenavond eerst die sjaal zien en toen kwam hij op de proppen dat hij naar Turnhout was gereden en een koffiemachine had gekocht . En hij is er zo blij mee als een kind.

Om 12.00H moeten we bij de dierenarts zijn voor Matice zijn jaarlijkse spuiten en zijn jaarlijks volledig onderzoek. Ik moet 1 zaak vragen aan de dierenarts. Namelijk als hij pas getrimd is en dan veel minder pluche heeft, of hij een jas aan moet als het buiten echt koud is. En dan bedoel ik wel echt koud als het door de dag aan het vriezen is.

Zo, mijn lijstje is gemaakt, ga eraan beginnen.

Ik wens ieder een mooie donderdag. Liefs aan jullie allen en een ferme knuffel.

Bekske

04 feb 2021, 08:59

Afbeelding

Oma-C

04 feb 2021, 09:13

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, en ja het zonnetjes schijnt
voor zolang het duurt denk ik er dan bij... :wink:
Maar wat we hebben dat hebben we,
Vandaag een beetje inhalen wat gisteren is blijven liggen
er zijn zo van die dagen, maar veel is het niet want alles
wordt telkens direct terug op z'n plek gelegd (gezet) :)
Dat zijn gewoontes hé....

Als de zon blijft wil ik vanmiddag weer eens buitenkomen,
een frisse neus halen want het is niet echt koud....

Ik wens jullie allen een fijne donderdag,
dank aan clive voor het overzichtje,
en succes met je nieuwe koffiemachine :wink:

Dag Bekske, mooi plaatje weeral :lol:

Groetjes alle seizoentjes en tot later............. :)

Muddy Maddy

04 feb 2021, 09:14

Goede morgen seizoentjes,

Ventje is naar Brugge gaan werken, zal wel een hele dag lang zijn. hij ziet het niet zitten.
Ga straks de spaghettisaus in een plastiek zak doen en invriezen en dan afwassen. Is niet veel.
Vandaag eet ik alleen dus het gaat een loempia zijn. en vanavond dan frituursnacks.
Had wel geen zin om op te staan deze morgen, had niet bijster goed geslapen. ondanks een kersenpit kussentje had ik een koude neus en moest toch elk uur uit mijn bed. en lag er dan ook vroeg in want de Club speelde. In lezen had ik geen zin.
voor de moment regent het eens niet, maar het gaat kouder worden in het weekend. heb nurofenpleisters en die helpen ook als mijn rug te veel pijn doet.
Gimly heeft een verse teljoor en eten gehad en is zich nu in de zetel gaan wassen.
ik ga koffie maken.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

anjelierken

04 feb 2021, 11:40

Hallo iedereen,

Naar het schijnt is er buikgriep in het land.Elk jaar duikt dat wel eens op.

In de namiddag naar vader, die zou gisteren zijn 2de spuit gekregen hebben.Het personeel kreeg ook hun 1ste spuit.

Clive : wel slim van je manlief dat hij zorgt voor zijn eigen Valentijnsgeschenk :D .Dat verhaal is hetzelfde als bij mijn eigen manlief, maar dan voor Moederdag( enkele jaren geleden).Hij was daar al een tijdje over bezig dat de beste koffie gemaakt is van versgemalen koffiebonen.Enkele dagen voor Moederdag komt hij thuis met een grote doos, een geschenk voor mij .Toen ik het opende was het dat koffiemachine.Eigenlijk was het een geschenk voor zichzelf, want ik drink daar eigenlijk niet van, heb liever koffie van de gewone koffiezetmachine, vind die andere koffie te straf.Dus je moet er maar aan denken hé :D .

Vanavond mosselen met frietjes, heb de groenten al gesneden, heb dan minder werk .Want weet niet wanneer ik thuis kom, bij vader kan dat al eens "uitlopen".

Dames, tot morgen allemaal.

granny M

04 feb 2021, 13:49

Wat een zonnetje toch kan doen met een mens, je kikkert er helemaal van op toch ? Heb zowaar even buiten op een stoeltje de reclame-blaadjes doorgekeken en genoten van de buitenlucht. Binnen staat alles even tegen elkaar open voor door te luchten.
Mag alleen niet naar de andere kant kijken in de lucht, want daar betrekt het al weer helaas.
En ik lees dat er mooie cadeautjes gegeven worden ! En ja HvT, hoe is het de brei ? Petrolkleurige trui al af ?
En vaders, die een spuitje krijgen. Hopelijk niet te pijnlijk ....
Nu even een klein strijkje doen en mag ik een legpuzzeltje maken op de p.c. vind ik.
Morgen eens horen bij de beenhouwer, of er kip/kap is ....
Lieve groetjes voor allemaal !

wilde eend 2

04 feb 2021, 14:33

Dank je OMA C en MJ voor de mooie kaartjes die aangekomen zijn !!
Inderdaad : het is toch wat aangenamer als de zon een beetje schijnt . Ben buiten in de tuin bezig geweest ..
Groetjes aan iedereen !!

Oma-C

04 feb 2021, 15:38

Goede middag allemaal, heerlijk in de zon :wink:

wilde eend,
graag gedaan, :wink: dat is rap gegaan ik heb de kaart
gisteren in de brievenbus gedaan als ik naar de dokter ging
waarom moet het soms zolang duren :oops:
Geniet ervan... :lol: ook al is het even te vroeg...

granny M ook genoten van de zon, :) ik ben vanmiddag
een wandelingetje gaan doen, maar een 3kwartiertjes
maar het was heerlijk buiten, met 9° nog wel
goed gekleed natuurlijk en ondertussen de ramen
tegenover elkaar op kip voor wat trek door de woning...
Dat doet goed als je dan terug thuiskomt en je kan
het allemaal sluiten, en de verwarming ietsje hoger zetten
want die had ik afgezet natuurlijk...nu begint het
weer te overtrekken.... zien of het blijft duren...
Volgende week krijgen we weer een winterprik :oops: :?

anjelierken, jouw vader is dus al 2x ingeënt, wat een gerustheid
waren wij ook al maar zover :roll: hoewel we dan toch nog
die maskers en zo moeten volhouden, tot iedereen z'n
prikken heeft gehad :wink:
Dat duurt nog wel efkes maar we zijn op de goede weg
zei de dokter gisteren :)

M-M, Jij en de poes alleen vandaag :lol: ja, thuiswerken
brengt z'n aanpassingen mee... :roll:

Allen nog een fijne dag verder , groetjes en tot...... :wink:

Helena van Troje

04 feb 2021, 16:28

Was dat maar waar dat de trui al af was.
Neen, het gaat niet zo goed vooruit.
Ben met een pijnlijke schouder moeten stoppen een paar dagen.
Zo af en toe word ik er aan herinnerd dat er nog zoiets als fibromyalgie bestaat.
Dan moet ik die aanval gewoon weer uitzitten tot hij over is.
Een mens leert daar mee leven en klagen dat helpt niet, dus...
In het begin verzette ik me daar tegen en ik zou me niet klein laten krijgen.
Ondertussen weet ik dat ik er rapper vanaf ben als ik gewoon aanvaard dat het even niet gaat zoals ik wel zou willen.
Vandaag ontdekt dat even over en weer naar de bib al vlug tien kilometer fietsen is.
Het was weer de dag van de verkeersovertredingen....
Blij dat we heel terug thuis zijn.
Het was vrij druk in de stad.