In de Vier Seizoenen reeks 24 herfst 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

19 nov 2021, 08:54

Goede morgen beste seizoentjes,

het is vuilniszakdag en dus is ventje vroeg op, dus kunnen we straks croissantjes maken.
als hij er geen goesting in heeft dan ook.
hij wil de gordijn van voren nog niet open doen. vind het nog te duister. maar bij mij was die al lang open.
ik heb gisteren een afspraak voor een pedicure gemaakt. het is 's avonds en ventje zal wel eisen dat ik hem opbel om me te komen halen al is het 5 min wandelen. maar zodra het donker wordt moet ik het niet zoeken met al die vreemde die hier rondlopen want de pizzeria is op 10 min wandelen in de dezelfde straat en ze zeggen altijd soort zoekt soort. :? het is bij het russisch meisje dus ik zal niet veel moeten zeggen. die is niet praatzaam. dan belde ik naar de praktijk voor een tube dakatacort. mensen, ik dacht dat ik een pratende citroen hoorde! zo zuur. en ze zei snauwende: zonder tegenbericht mag je er morgen om. Ik: dank u wel! pats telefoon toe. amai. ik weet dat ze tot over hun hoofd in de covidpatiënten zitten maar mijn vriendin die daar 2, 5 dag werkt is toch vriendelijker en geduldiger.
ventje zegt dat je nu ook een asbest attest zal moeten hebben als je je huis verkoopt. :?
en bij Somnia in oudenburg is er een gestorven explosieven hond gecremeerd. daar hebben wij Mies & Vinny gecremeerd. Myrza wilden ze in een univercity for extreem infectieus ergens in A' dam. daar had de DA al toestemming voor gegeven. want ze heeft immers de dag na haar overlijden Myzra aan een autopsie onderworpen om zich veilig te stellen. want ze wist immers dat ze een grove nalatigheidsfout gemaakt heeft bij Mies. in de isolatiekennel is er (was) geen camerabewaking. Mies was trouwens suikerziek en ging met spuitjes nog een paar jaar geleefd hebben. ze zou me dat aanleren de dag dat ze mies zou terug brengen en zei dat het voor haar longen was omdat Mies chronische kennelcough had. Chronisch of niet, dat hoestje buitte madam goed uit bij haar eerste catsitter, mijn ierse vriendin. we waren 7 dagen weg. te lang naar Mies haar gedacht. dus stipt op dag 5 begon ze te hoesten en weigerde te eten. natuurlijk een paniektelefoontje van de Ierse want zij waren 8 maand voordien hun eigen kat kwijt geraakt. die was op stap gegaan en heeft aan the papermill in de afvalbakken waarschijnlijk vergif gegeten. ze hebben poes stijf aan de buitenste haag achteraan gevonden. en dochter wilde Mies niet dood zien. ze hadden haar de tweede keer ook gecatnapt naar hun huis maar beneden lag er parket en boven tapijt en dat was ons Mies niet gewoon en zo rap als kijken zat ze weer boven en dan was het van: Mum, she's upstairs again. Adriene heeft haar dan met zoon en dochter terug naar huis gedaan. nu opende Adriene nooit de gordijnen en was onze Nessie een palingachtige vis ontsnapt.
Zij dacht dat het speelgoed voor Mies was want haar dochter had de dode Nessie zien liggen aan het salontafeltje dat nog van schoonmoeder kwam.
Nessie hadden we gekocht in de speciaalzaak te Booker. daar was ook de bios en de asda en tgi friday. we hebben daar veel waterpest en andere acqariaplanten gekocht want onze twee diamantgourami's plukten die kaal. Jan & Daisy waren hun namen. het waren hele mooie en helemaal volgroeide vissen. Jammer dat ze nooit een nestje hebben gebouwd. dat was ook zo bij onze kempvis. die vrouwtjes lagen hem niet. hij was kieskeurig. :D hij was felblauw met paarse lange vinnen. die leven maar tot een jaar. In Booker wisten ze welke kempvis ze moesten indoen als ik belde voor een kempvis. we hebben er een stuk of 3 gehad. en dan hadden we de halfblinde "valium" een soort mini zilverhaai. niet omdat die zo rustig was, maar omdat die altijd met zijn kop tegen de ruiten botste als het voedertijd was want dan was er een feedingfrenzy en dat beviel hem niet. de inspecteur van de RSPCA heeft nog alle grote vissen aangenomen want toen ik over valium en onze paardenkop vertelde was die direct zo van breng ze maar. Paardenkop ( die had ze echt de kop van een paard) leefde onder de keitjes. en die man heeft heel veel moeite gedaan om die te vangen. maar het was het waard want ik kreeg een telefoontje dat de man heel blij was met de vissen.
Clive: wat lees ik nu: een inhaler met zuurstof?! voorzichtig zijn hè.
Helena: een tarte tatin met zijn tweeën opgegeten? je kan er maar deugd van gehad hebben en een hoffelijke jonge verkoper. ik moet nog zo een tegenkomen. ik moet een nieuwe broodrooster. in "metalic". die ik nu heb is zwart maar het mechanisme voor omhoog te doen als het brood klaar is, werkt niet meer. nog gekocht in de "eldie" in het shoppingcentrum. we moeten volgende week naar het shoppingcentrum en dan ga ik een nieuwe gaan kopen. die winkel is spotgoedkoop. nog goedkoper dan jawaddedadde winkel.
Koffie is gemaakt.
Fijne dag seizoentjes en keep safe. beterschapsknuffels of eentje zomaar.
Cats Rule!

Oma-C

19 nov 2021, 09:35

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
jammer maar niet zo mooi als gisteren
Geen zonnetje te zien vandaag, alleen
grijs en donker.... maar we overleven het wel :)

Ik ga niet iedereen noemen... :| maar ik wens
wel aan allen een mooie dag en sterkte
om veilig te blijven.... en gezond op naar
het weekend.... beterschap aan wie het nodig heeft
deze tijd van het jaar komt er vanalles wat
niet zo leuk is... moed en sterkte..!!

Groetjes allen en hou het veilig.... :?
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelier

19 nov 2021, 14:45

Hallo iedereen,

Clive: verzorg je maar goed.

Manlief moet de nieuwe matras nog gewoon worden , zegt hij . Ik vind het goed. Heb vannacht terug iets beter geslapen.

Net thuis van een wandeling hier in de buurt . Helemaal niet koud buiten, voelt zelfs een beetje warm aan.
Nu ligt Spaanse woef uitgeteld in de zetel.

De coronabesmettingen in het wzc van vader stijgen . Er wordt elke week getest en het aantal neemt toe, ook op de afdeling van vader . Elke bewoner heeft al een 3de spuit gehad, maar toch.

Dames, tot morgen allemaal.

mammyretro

19 nov 2021, 21:02

goede avond
ik kom even langs, ,voor het moment zijn we wat ongerusd door sch ma
ze werd opgenomen in spoed de 1 november
de kanker is uit gezaaid,en ligt nu in de paliative zorg sedert dinsdag
voor het ogenblik is ze goed ,allesinds beter dan de eerste ,toen ze opgenomen is geweest
ze begint te eten, wat ze al dagen niet meer deed, ,
in hoever het is uitgezaaid ,hebben ze niet duidelijk gezegd,
maar als ik haar zie ,is het sch ma van vroeger
alhoewel flink vermagerd,
zal even bijlezen ,en lezen hoe het is met jullie
fijne avond bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Bekske

20 nov 2021, 07:19

Afbeelding

clive

20 nov 2021, 08:24

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Mammyretro, leuk jou nog eens te lezen.

Anjelier, dank je wel voor de beterschapswensen. Hoop van harte dat jouw vader geen covid krijgt. Hoe is het nu met jou ? Voel je je al een beetje beter ?

Ga Matice deze middag zo'n lichtgevende halsband kopen, want manlief gaat vaak wandelen met hem als het al donker is en zo'n halsband is met ledlichtjes en je moet die gewoon over zijn hoofd trekken.

Zo, ik ga wat op mijn gemak verder doen. Iets proberen te eten voordat ik mijn nieuwe medicatie neem.
Matice is wel bang voor het toestel, dat maakt lawaai. Aan de ene kant wil hij naar mij komen omdat hij denkt dat hij mij moet beschermen voor dat vreemd geluid en aan de andere kant wil hij er van weg lopen. Zielig om zien en ik moet dat 3X/dag doen. Ga hem voortaan beneden zetten.

Zo , een dikke knuffel voor iedereen.

Helena van Troje

20 nov 2021, 09:59

Goede morgen,

Wat mis ik mijn papieren krant, die elke zaterdag later en later gebracht wordt of helemaal niet.
Ik vind dat gezellig om bij het ontbijt de puzzels in te vullen.
Ik kan uiteraard al veel lezen online, maar dat is toch anders.

Ben benieuwd, deze voormiddag komt mijn pakje.
Ik hoop dat ik de bel hoor.
Ik heb het volume op het luidste gezet.
Mijn gehoor gaat met sprongen achteruit.
Evenals mijn zicht.
Ik ben helemaal aan het verslijten.

Aerosol, Clive?
Heel veel moeten doen bij middelste kleinzoon.
Gelukkig is die daar nu uit gegroeid.
Ik hoor toch niet dat hij nog moet puffen.
Longarts zegt dat het goed is dat hij hoorn speelt.
Heu, dat is nu niet dat ik jou dat ga aanraden. :wink:

Mammyretro, je schoonma kan niet beter zijn dan op palliatieve afdeling.

Anjelier aan de "valling"? Of betert het een beetje?
Sinds de pneumovax heb ik daar niet zoveel last meer van.
Zal maar niet te hard stoefen.

De derde prik is dus een feit.
Tussen al die senioren liep daar een poppemieke dat voor haar eerste spuit kwam...
Toch nog over de streep getrokken.
Wat een rommeltje dat vaccinatiecentrum in het oud ziekenhuis.
Ik weet niet hoelang het nieuwe stuk er al stond, maar het ziet er al wreed vervallen uit.
In april gaat het tegen de vlakte.
Ik hoop dat ze met de nieuwe bouw van het RVT dat er komt, rekening houden met de oriëntering.
Het ligt aan een heel drukke uitvalsweg.

Wat er vandaag op het programma staat zal de dag uitwijzen.
Voorlopig heb ik alleen last van een pijnlijke arm.
Vannacht denk ik koorts gehad te hebben, maar dat is nu weg.
Ik was niet wakker genoeg om de moeite te doen om een thermometer te steken.

Weer een grijze dag vandaag en de blaadjes willen maar niet vallen allemaal.

Iedereen een fijne dag gewenst!

Oma-C

20 nov 2021, 10:23

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
sorry, zonder namen want ik vergeet teveel :oops:
Mijn was zit in de linnendroger, er is
geen wind en 't is zo grijs, ik heb geen zin
om alles naar binnen en buiten te sleuren...
2e was draait ook het zal zo allemaal
opgeruimd geraken vandaag :wink:

heel veel sterkte aan wie het kan gebruiken
en hou het voorzichtig.... en hou het safe...
we zijn nog nooit zo dicht bij een lockdown geweest
groetjes allemaal en tot later...

anjelier

20 nov 2021, 10:30

Hallo iedereen,

Vandaag boomplantdag bij zoon, in de namiddag gaan we naar daar om te helpen. Heeft mooie bomen gekocht , enkele met herfstkleur.

Mammyretro: sterkte.

Clive en HVT: eigenlijk was het alleen maar hoesten, een kriebelhoest die niet stopt. Maar sinds gisteren is het al een stuk beter , en vannacht goed geslapen, dus ben op de goede weg :D .

Straks als middagmaal soep met boterham, we rijden op tijd door, zoon wil vroeg beginnen , zegt hij.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

20 nov 2021, 10:58

Goede morgen beste seizoentjes,

ben net terug van de griepspuit te laten zetten. in het vak waar ik die bewaar liggen ook repen Mars. dus haal ik die mars uit en zeg: hier is de griepspuit. ze moest lachen en wilde die eerst niet aanvaarden. maar toen ik zei dat ze die maar moest aan iemand anders geven veranderde ze van gedacht. een dikke merci gekregen. spuit gezet en nu hopen dat ik geen pijnlijke arm heb. ik heb er alleszins niets van gevoeld.
ons moeder moest gisteren voor haar derde prik om 8 u 05! ze was te vroeg maar dat was geen probleem. de locatie van het prikcentrum is ergens anders en ligt nogal veraf van de baan in het industriepark Blauwe Toren. Moeder en buurman Chris hebben het bijgelegd. Zoon Gilles gelooft niet meer in die man met lange baard, lang haar en rode mijter. zijn zusje nog wel al denkt moeder dat die het wel al in het snotje heeft.
heb eens met onze beenhouwer via messenger gepraat over het feit dat je nergens varkensbouillon kan vinden in de supermarkten. hij maakt die zelf en als ik er nodig heb moet ik ze maar komen halen. beenhouwer verveelt zich rot omdat hij 24 u op 24 het bed moet houden. zijn dan lange dagen schreef hij. dan sms van neef die dacht dat we vandaag afkwamen. Neen, dat is volgende week. hij zei: hoe kon ik me zo vergissen. ja, te veel aan zijn hoofd met zijn dochtertje nu. de moeder is alweer aan het werk. Koentje van de buurtpolitie verwacht een tweede dochter. hij zit nu in het buitenland televisie aan het maken en heeft Covid opgelopen. net als Feline zal het meisje tweetalig: nederlands/duits opgevoed worden.
Gimly had deze morgen naast de bak gepoept. daarom had hij geen haast om achter eten te zeuren. hij is begonnen met een zak verse korrels van Hills. die kopen wij via zoo+.
bij bol hebben we gisteren een pak van 36 zakjes moeten aankopen omdat de carref. zonder zit.
en geen zakjes kip? dat is een regelrechte ramp. hij denkt dan dat we hem aan het uithongeren zijn. en dàt mag niet. het is echter geen kat die zich gaat overeten. hij weegt 5 kilo. en met die cortisonecreme ben ik weer bijgekomen. hoe is dat toch mogelijk? en ik moet ook maar naar een koekje kijken of een chipje met pickels en ik kom al aan.
ventje heeft de bel, die ze weer hebben proberen af te trekken terug gehangen. ik vraag me af wat ze daar mee in hun zak steken met vandalisme? blijf van de mensen hun gerief af! ze zouden het zelf tegenkomen en dan moord en brand schreeuwen.
nu, ik ga de leeslamp aansteken want het is hier weer donker en de twee kranten lezen.
Fijne dag seizoentjes en keep safe want we willen geen 4 de lock-down. knuffels aan die het nodig hebben en wie er gewoon ene wil.
Cats Rule!

Oma-C

20 nov 2021, 18:09

Afbeelding

Goede avond allemaal, was is opgeruimd
alles is de kast, er was niet veel strijk en
weg is weg alleen mijn warme ja is nog
niet helemaal droog, die hangt in de badkamer
nog na te drogen die heb ik voorlopig niet nodig :lol:
en ik heb nog warme jassen :D

Nu nog een bloemkool met witte saus en een
klein biefstukje klaarmaken dan heb ik weer eten
voor vanavond :) smakelijk allemaal

hier rechtover zijn de oude mensen van
het 2e verdiep vandaag verhuisd, daar is ook
een en ander buiten gehaald.... :roll: ik weet het
niet maar ik denk dat ze naar een home gegaan zijn
ik zag ze de laatste tijd nog weinig buiten ze waren
allebei slecht te been.... oud worden hé :oops: :roll:

Een goede avond en een rustige nacht straks
slaapwel en tot morgen allemaal

mammyretro

21 nov 2021, 07:24

Goedemorgen :o , ,fijne zondag
Afbeelding
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Bekske

21 nov 2021, 08:40

Afbeelding

clive

21 nov 2021, 09:36

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Mammyretro, ik had er gisteren een beetje overgelezen, maar ik wens jullie veel sterkte met schoonmoeder.Ze kan op dit moment niet op een betere plaats zijn dan op palliatieve. Als dat een beetje troost mag geven.

Muddy Maddy, wat vervelend dat je de juiste zakjes niet vindt voor Gimly. Manlief gaat nu vaak wandelen met Matice, maar dan is het al donker. Ben dan gisteren zo'n ledlampjes halsband gaan halen voor Matice. Die heeft 3 standen, knipperen, heel vlug knipperen en gewoon licht. En er is een oplaadkabeltje bij. Maar nu valt hij van ver op. Hij heeft letterlijk het licht gezien :D .

Anjelier, fijn te lezen dat je je wat beter voelt. En sorry dat ik jou er van verdacht spastische bronchitis te hebben, maar zei dat enkel uit bezorgdheid :oops: . En bomen geplant ? Mooi initiatief.

HVT, wens jou een fijne zondag.

Oma-C, heb gisteren een roze/purperen bloemkool gekocht. Mag daar ook gewoon bechamelsaus over ?
Vlees eet ik ook erg weinig, vroeger helemaal geen, maar van manlief moet ik een stukje naar binnen werken. Ben daarentegen gek op groenten en dat is manlief dan weer niet.

MJ, Wilde eend, een mooie dag gewenst. Maak het binnen maar extra gezellig.

Had gisteren toen ik die halsband voor Matice kocht, zijn sinterklaas al meegenomen in de vorm van een fuchsia octopus met heel lange tentakels. Wij hebben een tafel in de garage staan en we waren de boodschappen aan het uitpakken onder zijn toeziend oog. Hij is vreselijk nieuwsgierig. De octopus werd ook uitgepakt en even op tafel gelegd. En dat hadden we niet mogen doen in zijn bijzijn. Met zijn 2 voorpoten op tafel, ( wetende dat dat niet mag), en op een seconde tijd had hij zijn nieuwe speel vast. Hem terug afpakken had geen zin, want toen ik dat probeerde en hem weg had gelegd, kreeg ik droopy ogen te zien en hij ging een beetje verdrietig zijn aan de box waar ik hem ingestopt. De deal was dat hij eerst zijn eten moest opeten en dan hebben we zijn speel maar gegeven. Hem wel gezegd dat dit binnenspeelgoed was en dat hij er in de living mag spelen. En of hij dat gedaan heeft, hij is er echt zot van.

Zo, ik wens iedereen een zo'n mooi mogelijke zondag. Maak het binnen maar extra gezellig.
Liefs en een dikke knuffel voor elkeen.

clive

21 nov 2021, 09:40

Afbeelding

@ Wingerd, wij wensen jou een gelukkige verjaardag. Geniet ervan .
Van harte gefeliciteerd.