In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

17 mei 2022, 20:30

Afbeelding

Goede avond en slaapwel straks alle maatjes :wink:

Helena, veel sterkte en beterschap
en tot later :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

18 mei 2022, 07:45

Afbeelding
voor iedereen een fijne dag en hou de moed erin groetje

Muddy Maddy

18 mei 2022, 08:47

Goede morgen seizoentjes,

geboortekaartje voor de tweeling gemaakt en opgezonden. 1 voor de prijs van 2. ze zijn nog wel niet thuis dus wil ventje nog niet gaan en we zijn er nog steeds niet uit of we ze een kado geven. schoonbroer zond een sms met een hartje want ik citeer: wat een mooie kunstwerkjes!
eindelijk appriciatie! schoonzus schreef; daar is wel veel werk ingestoken. dat is dan wel attent. niet gelijk mijn moeder die het kaartje pakte en zei waar zijn mijn bloemen? de laatste keer. :? de ene keer moet ze er hebben, de anderke keer niet en toen die dag kon ik niet naar de knotwilg wegens file. en ze wilde een kaartje met bloemen! ze mag zij veel willen, ik moet ze in huis hebben. maak ik er 1 met een orchidee op, herkend ze dat niet. wat zijn dat voor "blommen" zei ze. tsk. en dan is ze een die hard fan van orchideeën.
er is al een deeltje koer opgekraamd en ik ging gisteren naar mijn herrezen plumbago gaan kijken toen ik een zwart vogeltje zag nestmatriaal verzamelen. ik stond doodstil maar het merkte me niet op en ging vrolijk door. wauw. een close encounter.
ik denk er aan van ook een vogelfontein te kopen en een op zonne-energie werkende sproeier voor erin.
maar mijn onkostenplaatje moet eerst gezuiverd zijn. hebben ook nog een paar bloempotten ( paar maten groter) nodig. en de mooiste hebben ze in de knotwilg! maar nu staat de benzine hoog en ventje wil nergens (onnodig) naartoe gaan. probleem is: de dag dat ik voor behandeling moet is de knotwilg natuurlijk gesloten.
ventje moet nog bloemaarde meebrengen maar gaat geen zak van 40 liter nemen. 25 lijkt hem genoeg. hij heeft ook bbq kolen nodig. soms heeft onze beenhouwer er. de Peter is content dat ik nu bijna om de 2 dagen limoenen kom halen ( allez, ventje) laatste keer waren ze geel aan het worden maar net dan zit er veel sap in. en dat begrijpen de mensen niet zei Peter tegen ventje. dan kopen ze perssinaas en er zit nauwelijks sap in. maar een gerimpelde met veel sap: yakkie.
vannacht met het raam op kiep geslapen. na 10-en gingen de pakistaantjes naar huis met veel praats. en dan een heerlijke stilte. dus ik heb goed geslapen. gisteren reclame gezien voor zo'n pseudo airco. verbruikt maar evenveel als een gloeilamp? hahaha. en dat ding maakt veel lawaai. wij hebben sinds vorig jaar een stille ventilator. vanaf dat de temp. over de 25° gaat in de slaapkamer is het om zeep om in te slapen.
ons bontjasje op pootjes die zijn jas aan het vervangen is is tevreden. al 2 maal eten gehad en hij kan binnen en buiten. hij ziet vogeltjes. mammie is zo geen vrek op eten dan pappie.
gisteren moesten we lachen. hij was naar buiten gegaan zo rond 8.45 op de tijd dat wij normaal naar bed gaan. maar nu we castle dics per disc aan het bekijken zijn ( 4 afleveringen per keer) is het al zo rond 9.30 eer we gedaan hebben. dus kwam hij rond 9 uur terug binnen en miauwde heel lang. precies of hij wilde zeggen: dat is nu al de 3 de keer dat jullie zo laat naar bed gaan! ik vind dat niet leuk meer!
hoop vandaag buiten te kunnen eten. gisteren was het te warm. spelletjes zitten in de koelkast.
Clive: ventje moet vandaag naar de drankencentrale. voor mijn sapjes te halen. nu we op di-eet zijn is het ook een bier di-eet. dus moet hij geen 2 maal per week. en ik vind de smaak van mijn merk alcoholvrij ook beter met wat limoen erin.
Oma C: gaat het al beter?
Helena: een zware opstoot aan het doen? er zit volgens ventje wel veel vocht ( klam weer) in de lucht.
Anjelier: dat was dan een jurk van een volwassene? goed dat je na het innemen niet meer zag. omdat er te veel show werd gegeven rond de garderobe ( zo duur mogelijk en van een merk) werd bij ons in de parochie ineens verplicht een paterskleed onder je keren te dragen. men huurde dat en dat moest ( droogkuis) dan terug gebracht worden en dan kreeg men de borg terug. zo was iedereen gelijk. ik weet niet of ze dat nu ng doen want ik woon niet meer op st-andries en die kerk wordt niet meer gebruikt.
Fijne dag seizoentjes, keep safe, smeer je in voor de zon en knuffel
Cats Rule!

clive

18 mei 2022, 09:46

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, hopelijk slaat de nieuwe behandeling nu wel aan.

HVT, rust maar goed.

Muddy Maddy, druk in de weer met het opruimen en het mooi maken van de binnenkoer. Het zal mooi zijn als het af is.

Anjelier, een bloemkool uit eigen tuin, moet heerlijk smaken.

Gisteren zo'n rare drukke dag. In de ochtend moest ik naar de huisdokter. Mijn dagelijkse zeurende hoofdpijn komt duidelijk van mijn nek. Die zit aardig vast. Moet dus naar de kine. Moet ter controle ook een mammografie laten maken en een botontkalkingsscan, gewoon door de leeftijd hoor, niets aan de hand.
Enfin, dus eerst naar de huisarts en toen ik daarvan terugkwam, kwam Matice zijn trimster. Dat duurde een tweetal uurtjes. En in de namiddag kwam onze nieuwe wasmachine aan, we hadden die met opzet later laten komen, want de trimster staat op onze oprit en die moest terug vrij zijn als ze de wasmachine kwamen leveren want dat is een heel gewicht. Ben er al mee weg, dankzij een prima uitleg in de elektrozaak en gisteren nog eens een samenvatting van de technieker. Had hem toen de oude machine in de bestelwagen stond een 10 minuutjes tijd gevraagd om de grond onder de machine eens grondig maar vlug proper te maken. Dat mocht en genietend van een fris drankje regelde manlief de betaling al. Een herstelling aan de oude was echt veel te duur om nog te laten doen. Dus zoals ik zei, een rare drukke dag.

Vandaag de bovenverdieping doen en nieuwe dekbedhoezen leggen en de dons zelf luchten. Ga er dadelijk aan beginnen.

Ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een zo'n fijn mogelijke woensdag. Liefs en een dikke knuffel voor elk.

Oma-C

18 mei 2022, 10:02

Even in de rapte een goede morgen,
de verpleegster komt seffens mijn been inwindelen
dus moet ik zorgen dat ik klaar ben.
Allen een fijne zonnige dag en geniet nog zolang het duurt :wink:
Ah, de bel gaat.....

Oma-C

18 mei 2022, 10:32

Afbeelding

Zo, verpleegster is weg, been is ingepakt :?
't is nog niet warm genoeg...amaai...
Hier probeert de zon af en toe weg te kruipen
we zullen moeten afwachten wat het wordt...
Ik wens jullie allen nog een aangename woensdag
en maak er het beste van...dat ga ik ook doen :wink:

Oma-C

18 mei 2022, 15:38

Afbeelding

Goede middag allemaal,
zopas een sms -je gekregen van
de zoon van een heel goede vriend
met het bericht dat z'n vader overleden is...
Hij is 73 geworden...altijd te vroeg maar ja...
Triest nieuws maar zo gaat het in 't leven...
Zo komen we allemaal aan de beurt...
Nog een fijne dag verder en tot morgen,
bakske gaat toe... :(

wilde eend 2

18 mei 2022, 15:40

Voor HVT : ik duim voor je dat je je gauw beter voelt .
Oma C : niet leuk zo'n warm ingepakt been met deze temperaturen ... Hopelijk naar het weekend toe iets koeler weer ..... En we bidden voor regen .....
MM : een fontein kopen voor de vogels is eigenlijk niet nodig hoor . Het is maar een tip : ik gebruik daarvoor de onderschalen of onderzetters (doorsnee ongeveer 20 of 30 cm ) van bloempotten . als je daar regelmatig vers water in giet , zijn de vogels zeker blij .. om te drinken en om een badje te nemen . Soms zitten er wel 6 mussen tegelijk in te spetteren , mooi om te zien ...
Clive : ik hoop dat de kinesiste je kan helpen . Voor de nek is een behandeling bij de osteopaat eigenlijk nog beter : die behandelt nog beter dan de kiné . ( bij mij toch ) :oops: :oops:
De beukenhaag zit hier bomvol witte beestjes en pluizen ... vorig jaar niet opgemerkt en nu wèl ... jakkes ..
Water met dr*ft er op spuiten , schijnt het ... En zo blijven we bezig .... :roll: :roll:
Voor alle seizoentjes verder een fijne dag .. en we proberen het koel te houden ... Veel moed en sterkte !!

anjelier

18 mei 2022, 22:55

Hallo iedereen,

Oma-C: Sterkte.

HVT: beterschap.

MM: die paterskleden herinner ik me nog. Dat was jaren later . Vond dat eigenlijk beter, dan was iedereen gelijk. En ook veel goedkoper.

De bloemkool gisteravond was heel lekker, smaakt toch anders als ze supervers is.

Spaanse woef is goedgekeurd door DA. Hij is goed gespierd volgens haar. Ja, die lange wandelingen zullen er voor iets tussen zitten. Over 2 weken moet hij terug voor tandverzorging, is nodig. Dan moet hij s' morgens nuchter binnen en s' avonds ophalen.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

19 mei 2022, 05:47

Afbeelding

Oma-C

19 mei 2022, 08:31

Goede morgen allen even in de rapte
want de verpleegster zal gaan komen
ze heeft gezegd rond 9u maar ze
was gisteren ook vroeger

Heel veel sterkte aan wie het kan gebruiken,
Helena, clive, Bekske en .....? Mooi plaatje dank u....

anjelierken, beter dan vers bestaat niet hé
ik eet ook heel graag bloemkool, zelfs rauw :roll:

Groetjes allen en tot.....

Muddy Maddy

19 mei 2022, 09:02

Goede morgen seizoentjes,

Ons Gimly is zo zot als een achterdeur. volgens mij heeft de kust een bui te kort. nu is het bewolkt maar ook gisteren en vannacht geen druppel gevallen.
ventje die bloemaarde gehaald had voor de lavendelplantjes, durfde geen water te geven, want zo redeneerde hij: het zal morgen nog genoeg regenen. ( had beter de ramen gekuist dan zou het zeker regenen, idem tuutje wassen)
maar er is gisteren veel gedaan. hij is naar het containerpark geweest met een verroeste vuilbak in inox en nog wat spul. ( je mag maar 1 keer per maand gaan per huishouden) jammer dat het vrijdag vuilnisbak alleen is anders waren we het karton ook kwijt. toen ik mijn broodje buiten ging opeten was het al flink afgekoeld en beide buren hielden een bbq maar waren rap binnen. en wij zaten naar castle te kijken.
ik hoorde van ventje dat er een relletje gebeurd is ergens in de gehuchten rond brussel met zo'n regenboogvlag. en dan heeft onze transgender het over haar "moslimvrienden". Als ik haar was zou ik ze voor geen meter vertrouwen. onlangs kreeg ventje van de klein van de hongaarse die hier nog gewoond heeft een vriendschapsverzoek. hij is zeker 12 als hij niet ouder is. ventje heeft hem geweigerd. hij vertrouwde dat verzoek ook voor geen meter. als volwassen man bevriend zijn met een moslimjongentje.... mmh....
't is maar een voorbeeld. en als ze iets doen mag je nog niet reclameren. een man zag dat enkele van die kinderen op straat aan het spelen waren en stenen naar elkaar gooiden. natuurlijk kwamen die tegen auto's en zo terecht. hij zei er iets van en luttele minuten later staat die vader aan zijn deur met een Mes! de ongelovige mocht zijn zoon niets verbieden. die man is er enkele dagen niet goed van geweest. klacht indienen bij de politie? ik vrees dat dit vertikaal geklasseerd wordt. ze zijn er zelf bang van.
ik heb gisteren de moed gevonden om op de weegshaal te gaan staan. niets. geen enkele gram eraf. nu is onze badkamer niet waterpas dus ga ik een app op de telefoon zetten en kijken waar het in de badkamer wel waterpas is.
omdat ventje tegen de gast in de dranken centrale bezig was over bbq heeft hij lotjes gekregen om zo'n groen ei te winnen. en natuurlijk was hij volgens ons Gimly te laat thuis. gisteren de tens gebruikt. schouders zitten ook vast. maandag kan ik terecht bij schoonbroer. nu is het warmte spray spuiten.
Oma C: ons medeleven met het overlijden van de zoon van een hele goede vriend. het is idd triest.
Anjelier: tegen die paterskleren was er veel tegenstand op st- andries. je moet weten dat ze ginder nogal tegen elkaar "opbieden" zeg maar. ook aan de lijve ondervonden toen ik in een jeugdkerkgroep ging. eigenlijk was dat een geheime koppeldienst voor jonge christenen. wie geen geld had, viel uit de boot. Toen een vriend van een vriend naar duitsland ging voor zijn legerdienst onderhield hij met mij een correspondentie. idem de broer van iemand waarop ik een oogje had. die twee vertelden me dat als ik weg was, ze me uitlachten achter mijn rug vooral de broer van onze pastoor. die jongen was al "beloofd" aan de dochter van een vrouw die ook in de volwassenen groepen zat. ik ging daarin om vriendschappen te vinden en ook om 1 zondag weg te zijn van mijn ouderlijk huis. ik heb er in het begin een leuke tijd gehad maar alles bleef zo oppervlakkig. ik was dan ook blij dat ik mijn rijbewijs eerder haalde dan die jongen ( dit terzijde) maar op een retraite heb ik ze betrapt en ben door het lint gegaan. ook die jongen zijn moeder keek me aan alsof ik vuil van de straat was. ik wilde er zo graag bijhoren dat ik de signalen niet door had. als ze de waarheid verteld hadden dan had ik me er min of meer bij neergelegd. ik ben dan nog 3 jaar in de groep gebleven op verzoek van een andere groep omdat ik een aanwinst was in het schrijven van de verslagen van de vergaderingen. en toen Ex met zijn dikke ( op afbetaling) mercedes op die leiders hun oprit zat te tuuten, ben ik er uitgestapt. twee uurtjes vergaderen was voor hem te veel, deels omdat ze hem niet in de groep wensten. de reputatie dat zijn ouders hadden was hen al ter ore gekomen. en nadat ik eruit gesstapt ben hoorde ik van niemand iets en pas veel later kwam ik te weten dat de groep gestopt was omdat er ook anderen voor hun werk naar het buitenland moesten. ze zijn dan maar met 11.2 herbegonnen.( sorry voor dat ego bericht maar ik moest het effe kwijt)
fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel
Cats Rule!

Oma-C

19 mei 2022, 09:48

M-M schreef:
Oma C: ons medeleven met het overlijden van de zoon
van een hele goede vriend. het is idd triest.

Nee M-M de zoon liet weten dat de vader
(mijn goede vriend) overleden is....vader was 73

Fijne dag verder, been is weer ingebonden
morgen weer opnieuw en dat 3 weken lang...

anjelier

19 mei 2022, 14:25

Afbeelding

Hallo iedereen,

Daarstraks een onweer gehad om u tegen te zeggen . Het begon heel donker te worden, heb dan maar vlug de ramen gesloten, de serre dicht gedaan, en maar goed ook, want het was de moeite . Nu daarnet gezien dat het in de badkamer heeft binnen geregend. Ons veluxraam staat steeds op kiep. Het is de 1ste keer dat het binnen regent maar met zoveel wind erbij.

Bekske: bedankt voor het mooie plaatje.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

19 mei 2022, 14:33

Voor zover men mij de kans heeft gegeven ben ik gestopt en heb even adem gehaald...
Vandaag met knikkende knieën mijn elektrische fiets gehaald.
Amai, mijn hoofd zit vol van alle raadgevingen en gebruiksaanwijzingen.
En o wonder ik was absoluut niet moe, na de rit naar huis langs de ring rond de stad.
Zat al rap in vierde versnelling omdat ik niet vooruitkwam in de lagere.
Braaf op eco gereden, maar ik vrees dat ik dit wel eens turbo ga durven proberen.
Ik rij rapper met mijne gewone dan met deze...
De helm ben ik ook al gewoon.
Ja, :oops: :oops: :oops: :oops: ik zette die nooit op.
Had er trouwens nog gene.

Allez, volgende week komt Poes onverwachts op logement.
Klein probleempje: ik ga zelf al weg op zondagmiddag.
Zij komen pas thuis op zondagavond.
Dat is dus een beetje pech.
Normaal blijft dat poezenbeest altijd wel een dagje of twee, drie langer dan dat ze weg zijn.
En de student komt ook pas op zondagavond thuis.
Mylady zal een namiddagje alleen op het huis moeten passen.

Gisteren mocht de student mee op teambuilding.
Is met de auto gegaan.
Och arme in de file op de autosnelweg zonder airco...
Tja, die kost doe ik nu wel niet meer.
Had dat wel moeten doen heel in het begin, dan was het dat nog wel waard geweest.
Die moment kon ik echter niet goed denken....

Dat was me de bui wel daarnet.
Het was hier aardedonker.
Dames geniet nog van het verfrissende buitje.