In de Vier Seizoenen reeks 30 Lente 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

06 jun 2023, 17:57

Afbeelding

Hallo iedereen,

Wilde eend2: ik wist dat ook niet. Het zijn nieuwe regels die ingevoerd zijn sinds eind januari volgens tandarts. Eigenlijk kunnen we dat niet weten hé, als dat niet in de media komt. Maar allez, we zullen erop letten dat er zeker 6 maanden tussen zijn.

HVT: geniet van je uitstapje met vriendin.

Vandaag het vuilste werkje van het jaar gedaan . Het kippenhok grondig gekuist samen met manlief. We verversen wel regelmatig de bodembedekking, maar echt kuisen is maar 1x per jaar. Straks in bad , want er was veel stof. We hadden onze mondmaskers opgezet en dat zag goed grijs .Kippen geven wel veel stof, vind ik. Alhoewel ze de ganse dag buiten lopen.
Spaanse woef hebben we wijselijk in huis laten zitten. Zou anders niet veel kippen meer gehad hebben :D .Op een gegeven ogenblik hoorde ik hem "huilen" ( het venster stond open), dan weet ik dat er iemand gebeld heeft. Dat doet hij altijd. Ging even kijken en zag dat beste vriendin gebeld had.

Dames, tot morgen allemaal.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

07 jun 2023, 08:45

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C , ik hoop dat jij jou al een klein beetje beter voelt.

Wilde eend, ben gisteren toevallig naar de tandarts moeten gaan voor controle. Voor manlief en mij gaat er niet veel veranderen want wij doen dat al jaren, 2X / jaar naar de tandarts. Gisteren hebben ze foto's gemaakt en ze ontdekte een loszittende vulling in een tand die nog niet ontzenuwd was. Dus kreeg ik een spuitje, ze geeft mij altijd meer verdoving omdat ik zware pijnstillers neem en dus reageer ik niet echt op slechts 1 spuitje. Ze heeft mij dat jaren geleden eens uitgelegd. Ook de huisdokter zei dat dat inderdaad het geval was. Nu, pijn heb ik niet gehad. Er zit nu een nieuwe vulling in en de tandsteen is verwijderd. Heb dan maar meteen een afspraak gemaakt voor de volgende keer in december. Maar natuurlijk was ik langer weg geweest dan voorzien.

Gisteren ook aan het klein GB'tje gestopt want de zonnecrème van Matice was leeg. En door het feit dat hij geen zwarte neus heeft, moeten we daar zonnecrème factor 50 op doen. Ik heb voor kids genomen. Het is een handig busje met een pompje. En dan gisteren zijn neus onmiddellijk ingesmeerd.
Ik vond dat de man aan de kassa me vreemd aankeek. Toen ik thuiskwam en in de spiegel ging kijken, wist ik meteen waarom. Door de verdoving hing mijn mondhoek scheef. Hij dacht waarschijnlijk ook dat ik reeds gedronken had, want toen ik hem nog een prettige dag wenste, kwam dat er heel onduidelijk uit :D .
En vandaag ben ik opgestaan met een ontsteking van mijn monnikskapspier. Is heel dik en voelt warm aan. Heb ontstekingsremmer liggen en met wat geduld zal de pijn wel weg gaan. Ga me vandaag wel wat koest houden.

Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar wens eerst de zieken en die met pijn van harte beterschap en voor iedereen een mooie woensdag, veel liefs en een dikke knuffel.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

07 jun 2023, 09:01

Afbeelding
ik wens iedereen een knusse dag en geniet ik zelf moet binnen blijven dank zij de zon .Dat is al jaren zo dat ik voorzichtig moet zijn met de zon .Door een operatie is de zenuw dat te maken heeft met licht aan het oog .Geraakt daardoor draag ik een heel donkere bril iedereen denkt dat ik een zonnebril opzet voor mijn plezier wat zo niet is .Moet zelfs in huis op passen met licht enz .Maar ja er zijn ergere dingen dan dat .

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

07 jun 2023, 09:48

Goede woensdagmorgen allemaal,

clive, ik heb vannacht ietsje beter geslapen
maar echt veel beter is het nog niet :oops:
ik moet vrijdagmorgen weer naar de huisarts
die zal de uitslag van de X-ray dan hebben
en dan hoor ik wel wat hij ervan vindt :oops:
ik ben aan een nieuwe reeks ab begonnen
hopelijk helpt die beter, het is nog steeds
hoesten tot ik erbij moet braken, (erg lastig)
je zou denken dat ik met dit betere weer
wat rapper zou genezen zijn.... ik wacht maar af :oops:

Alle seizoentjes een fijne dag geniet van het
mooie weer .... groetjes allen en tot.....
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

07 jun 2023, 11:57

Vervolg van onze avonturen met openbaar vervoer gisteren.
Lopen, lopen om haar trein te halen...
Komt mijn vriendin in het station:"Deze trein rijdt vandaag niet..."
Weer lopen naar ander perron om via een andere route naar huis te geraken.
Bomvolle boemel zonder verluchting. Bloedheet.
Dan de trein naar haar bestemming zeven minuten om van helemaal beneden in het station in Antwerpen op haar spoor te geraken.
Weer een uur in een bomvolle snikhete trein naar huis.
Leven wij in de 21ste eeuw? In België?
Het land waar de eerste trein op het vasteland reed?

Schande is het.

Ondertussen zijn vandaag mijn haartjes gekortwiekt.
Zijn de boodschappen al gedaan.
En zal het kalm aan zijn de rest van de dag.

het was niet echt warm vanmorgen op de fiets.
Blij dat ik een jasje aan had en een lange broek.

Beterschap aan de zieken en een fijne dag verder aan iedereen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

07 jun 2023, 14:19

Goede middag seizoentjes!

Ik ben voor mijn haar geweest. kort tot op mijn schouders dus idd 15 cm eraf. zit nog wat bruin in maar ik heb al uitwasbaar kleursel bij wis* besteld. dus no prolemo. eindelijk kan ik ik weer mijn schoudertas dragen zonder haar ertussen. O. is hier ook geweest.alles is nu in orde. geen T. meer. en diepvries is ook geweest. bitterballen. voor voorgerecht. Spagetti pikante voor vanavond. ventje moet nog gaan vragen of de kranten al in orde zijn. de IT- er was een Nepalees. ons engels kwam van pas. veel tips gegeven en gekregen. van films. hij had ongeveer dezelfde smaak. dus nu een halve dag rust en morgen kan ventje weer op bezoek naar zijn moedertje. :roll: hoe gaat het morgen zijn? ach, ja hij ziet wel.
fijne dag nog verder seizoentjes!
Cats Rule!

wilde eend 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

07 jun 2023, 15:42

Dag seizoentjes allemaal.
OMa C : je moet vrijdag weer naar de dokter . Hopelijk komt er wat beterschap : minder hardnekkige hoest . ik duim voor jou .
Clive : ja, ik ga ook 2 maal per jaar naar de tandarts voor nazicht en tandsteen verwijderen. maar nu moet er echt 6 maanden tussen de 2 visites zijn. het was door het bericht van Anjelierken die dat ervaren had // dus heb ik dan maar mijn afspraak van september naar december heb moeten verzetten , omdat ik begin mei dit jaar al geweest ben . :-)
Bekske : voor jou is het leven ook alles behalve makkelijk . We kunnen niet anders dan met je meeleven en veel sterkte toewensen.
HVT : blijkbaar niet leuk dat reizen in Belgie met het openbaar vervoer . en dat is nog zacht uitgedrukt .. 8O 8O
/// Hier is het bewolkt met 20 ° en er is een zacht regenbuitje gevallen .. :-) ZàLIG !! zo heb ik het graag : veel aangenamer .
Groetjes aan iedereen : zo vergeet ik niemand .

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

08 jun 2023, 09:09

Goede morgen seizoentjes,

Lap, ventje heeft al problemen met de nieuwe decoder. hij krijgt de tv niet meer op tv. het lukt hem van aan geen kanten. we mogen tech-savy dus ook op zijn lijst: 'ik ken er geen bal van'-zetten. deze middag gaat hij naar zijn moeder. volgengs zijn zus is het daat op & af van dagen. de ene dag is ze goed, de andere niet. hij gaat niet vroeg en komt ook vroeger naar huis. ja, want hij wil eerst deftig een boterham of 2 4 6 eten.( zolang er beleg is, eet ik verder) ik heb nog een restje spaghetti over. Lilly had geen zin in 'slierten eten' de juffrouw lag in de zetel te maffen. gisterenmorgen was ze wakker en ik had de dons over mijn hoofd getrokken. neeje dacht ze: ik op = iedereen op. ze stak haar neus ook onder de dons. nu ze buiten gaat, heeft ze al wat lange blaren van de afrikaanse lelie afgeknabbeld en mee naar binnen genomen. kan geen kwaad want die is familie van het lisplantje aan de voorruit. mijn haar nu: das even wennen. van lang naar korter, maar het heeft tijd van groeien. na mijn val van de trap in 2017 was mijn haar helemaal kapot. ze hadden een stuk moeten wegsnijden om de achterhoofdswond te nieten. toen ging bijna alles eraf. heel kort dus. èn gekleurd maar niet in fondantchocolade kleur maar een tintje lichter met een goudkleur in. op de trouw van Suus met Hans had ik een kort kopje èn een uitgroei van 8 cm. ja, want geen kappers. het was dus een beginnende ombrè. toen ze weer open mochten was er een stormloop op de kapper en heb ik als de kalmte terug gekeerd was gegaan. maar nu heb ik vlak bij de deur een en ik heb 37 euro betaald voor wassen, knippen, brushen en strijken. ik wilde ook product kopen tegen de krul als het pas gewassen was, maar ze raadde dat af. helpt maar voor 1 dag. kan ik nu eindelijk mijn schoudertas dragen zonder dat er haar tussen zit. Foto genomen van mij naast de pioenrozen en die doorgestuurd naar buurvrouw moeder om te vragen of ze het wilde gaan tonen. Lilly staat er gelukkig niet op. ventje is ook tevreden buiten dat mankement met de tv. wel, dan kijken we wel DVD. we hebben er genoeg. Ik snap mezelf niet hoor, ik heb de hele csi serie liggen en liet die opnemen. :oops: wel, volgende DVD is Star trek: Picard. afgekort: Picard. 'you are a trekkie" zei de nepalese technieker. "Me Too." zei hij. ik had al geroepen 'be carefull for the cat!' Diepvries is ook geweest, kort na de IT-er en we hebben de platte pizza's. die noemen: PIADINO. een dinosausris naam waardig. en frisko's met caramel. zoute caramel. ik heb altijd al een voorliefde gehad voor caramel maar bijvoorbeeld crème brûlè ging ik niet eten ondanks de caramel laag. die pudding eronder zit mij dwars. ik heb na het opstaan gisteren kaartjes gemaakt. tot in Juli. er zijn er al 2 in de rode brievenbus. eentje voor Vera en eentje voor een zekere Walter. mèt postzegels van ons Mies. ventje vroeg of ik er nog ging laten drukken. Wel ja. ik zou graag een collage maken van Mies, Gimly en Lilly. mijn inkt voor de kattenpoot heb ik nat moeten maken. ik heb wel nog een extra stempel nodig voor met zilverkleur te werken. Googlen maar! ik heb 3 soorten oogschaduwrollers bij wis* besteld. mijn refund voor de handschoenen krijg ik nog niet. misschien krijg ik ze vandaag of ik probeer het opnieuw want het was die dag niet de 7 de in china.Door de tijdszone. Lilly is korrels aan het eten. Gimly heeft naast de bak gepoept. er was hier iemand die niet tot ons huishouden behoorde. de It-er. hij bleef wel liggen. Braaf. Goed zo vent! Vannacht om 5 uur ging Lilly achter de luxaflex in hout. ze maakte wel lawaai. en je zag haar schaduw. moet blijkbaar iets geweest zijn dat haar aandacht trok. gisteren zat er aan het achtervenster en ik vroeg een kus. en die kreeg ik. Lief. weer een herhalingsrappel gekregen voor Lilly. heb nochthans een afspraak de dag na haar verjaardag. is ook via mail bevestigd. We gaan naar de spoorwegstraat omdat die dichter is. De diepvries mocht bitterballen leveren. die van de frituur hebben nog reuk nog smaak. verleden week geprobeerd. deze nu waren gemaakt met vol-au- vent. Dat was pas een bitterbal. vergeten roomsoesjes te bestellen maar dat is voor de volgende keer. zou ze wel zelf kunnen maken. op de barkruk.en room kloppen. ik heb wel geen spuitzak dus zakje van de diepvries met een hoekje af. werkt ook. gisteren zijn mijn twee kleine vaasjes toegekomen. karafstijl. Die staan in de kast en daar was Lilly ook naartoe gegaan. Nieuwsgierig poessie. Freesia's rijp voor de vuilnisbak. aangezien de pioenrozen nog niet verslokerd zijn, toch om witte rozen naar de markt. ik heb nog ergens een vaas. in 1 staan zilveren siertakken. en zowaar komt de zon piepen. straks weer googlen. Kaas & Ui chips. en moet ook nog naar farmaline. heb 21% korting. online apotheek maar geen geneesmiddelen. of ze moeten op kruidenbasis zijn. had dat al gevraagd via chat. geen chatbot maar een echte assistent -apotheker. die vraagt altijd nog eens na. handig. ik ga de tens eens op mijn linkerbeen plakken en laten werken. misschien dat die schuddingen en dat geklop weg gaan. wasmachine kleur insteken heb genoeg kleren om op te frissen en 1 met kaasfondue vlekken. morgen een jogging en een truitje. volgende week pedicure aanvragen. moet wel nog mijn sandalen zoeken. Burenchat weer acief geweest. over een lichtblauwe plastic bal. onmogelijk bij ons. ligt waarschijnlijk bij 'de baron'. Kailey durft het daar niet gaan vragen. de bal is van Marie. Ik vermoed dat overbuurvrouw dat wel zou doen. met de nodige decibels. met ook nog een microfoon aanschaffen. de ingebouwde hier werkt niet zo goed. en we gaan een kopje koffie maken. zal smaken. Gisteren rook ik sigarettengeur in de gang en was op slag misselijk. ook van Gimly's gevoeg wordt ik misselijk. dus eerst spuiten met airwic*. dan poetsdoekjes erover.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

08 jun 2023, 09:34

Goede donderdagmorgen allemaal,
vannacht een regenbuitje gehad, ik zie het
omdat er water staat op de garagedaken
hier achter mij :roll: maar net het stof geblust
denk ik, ik heb er niks van gehoord of gezien :oops:

Allen een fijne dag vandaag, geniet van het
nog altijd mooie weer, er is warmte beloofd :roll:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

08 jun 2023, 09:39

Afbeelding

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

08 jun 2023, 14:02

Afbeelding

Hallo iedereen,

De komende dagen zal het veel warmer worden. Dan blijven de luiken hier dicht, kwestie van de hitte buiten te houden. Toen ik gisteren bij zoon was , heb ik zijn fruitbomen veel water gegeven, aan elke boom 2 emmers. In het begin moet je die water geven anders overleven die niet. Hier en daar hing er een klein vruchtje.

Zondag gaan we bbq doen voor vaderdag. Is de 1ste keer dit jaar hier thuis, vorige zondag was het bij zoon. Heb al opgeschreven wat ik allemaal moet meebrengen van de winkel zaterdag.

Manlief is een boom een beetje aan het snoeien. 1 van de takken hing nogal laag over het tuinpad. Als je er passeerde hingen de bladeren in je haar. Daarna wordt die tak verhakseld.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

09 jun 2023, 07:32

Afbeelding

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

09 jun 2023, 08:13

Goede morgen, seizoentjes,
Het wordt puffen vandaag.......
Eens kijken hoelang ze het volhouden.....
Spijtig dat de pollen er ook hun voordeel bij hebben, er wordt nogal genies en gesnotterd..... ook hier.

Hier buiten zijn ze de grasperken aan het maaien. Hoe vroeger, hoe minder warm, he. Maar er zijn er hier die gewoonlijk tot een uur of 10 uitslapen.......

Dames, ik ga wat voortdoen.
De ochtendstond heeft goud in de mond.

Sterkte aan de zieke maatjes, het komt allemaal,wel goed, enkel wat ..... geduld.

Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

09 jun 2023, 09:24

Goede morgen seizoentjes,

Technieker 2 geweest en nu zou alles in orde moeten zijn. de kabel aan de decoder hing er een beetje uit. Rara wie dat op haar geweten heeft? Yup Lilly. Technieker had ook een kat. wist er alles van. Deed me daan denken aan de dag dat wij hier zonder stopcontacten zaten. In Paniek dan Den Ignace gebeld en die is gekomen voor hij naar een klant ging. haalde van achter de tv een kletsnatte ondergeplastte verlengdoos te voorschijnlijk. De Dader? Vinny. ze waren toen al wat groter maar ik denk dat hij in paniek geraakt is door de wirwar van draden en het heeft laten lopen. hatsjoe. is beniesd.
ventje kwam thuis en zuchtte diep. zijn moeder begon de namiddag goed: ze vroeg hoe gaat het met je meisje? ( ik dus) maar rond 4.30 u sloeg de naald over naar bad. ze wilde weer niet eten en ventje (ook de verpleegsters) waren slecht. dan is iedereen slecht. best dat ik dus niet meewas want ik ging de kamer uit gegaan zijn. Daar kan ik dus niet tegen. joost weet wat mijn moeder met mij in petto heeft. ik had dus een foto van mijn nieuwe haarstijl naast de vaas met pioenrozen gestuurd naar haar buurvouw en die was dat dadelijk gaan tonen. gisteren bel ik. ( na een half uur de bezet toon te hebben gehoord) en vraagt moeder waar die foto genomen is. ik zeg "hier". maar de coupe is mooi. succes! dan had ze het over ventjes verjaardag. die dag moet ik voor mijn behandeling. plan is als volgt: eerst gaan chinezen en daarna weg, de boodschappen daar in Brugge doen en dan naar schoonbroer. na de behandeling is zijn zus thuis en of we nog iets drinken daar weten we niet. of ventje een kadootje gaat krijgen ? Geen idee. waarschijnlijk niet. net zoals ik 2 jaar geleden de rekening in mijn handen kreeg! :x geen kaartje. verleden jaar heeft ze haar geredeemd en ik kreeg er 2. maar nu nadert mijn kantelpunt. de 5 achteraan maakt plaats voor een 6. heb schooonbroer daar verleden jaar opmerkzaam van gemaakt. ik kreeg anders nooit echte kaartje van de kinderen.Ventje heeft dan een sms gestuurd maar chateaux Margaux heeft geen gezonden. is studente hè. denkt daar nie aan hè. schoonzus moet maar haar naam erop zetten. er staat toch altijd & the kids. Chateaux heeft een lief maar wil geen kinderen. best maar denk ik want mijn moeder denkt dat die autisme heeft. ze heeft lang zo'n buurman gehad. dus moeder is een expert. ik ben nog altijd een beetje boos omdat wij niet op de communies waren. ze wil niet eerder alcohol drinken tot ze 25 jaar is. voor haar hersenen. en is vegetarier. moest die ooit komen eten? een blad sla, een wortel en een tomaat. over sla gesproken ik moet er nog ene van de markt gaan halen en om slaharten vragen. ook gekend als romeinse sla. en ik heb ook radijzen nodig en krieltjes. voor fruit ga ik misschien een watermeloen meebrengen of als ze bramen hebben: bramen. ik zit in mijn boek nu een klein beetje vast. zal zichzelf wel oplossen. gisteren had ventje vergeten de wificode op de tablet te installeren. na dat opgelost te hebben is hij naar de frituur geweest. ik moet nog een bestelling doen en volgende week ook. voor ventje zijn verjaardag. zal eerder toekomen. eerste bestelling is 2 spuitbussen perskindol. en een tube van Lierac en een flexium. voor ventje ben ik van plan een vuurschaal met een chorizo te bestellen. heb ik meteen ook een ovenschotel erbij. en extra vuurwater omdat wij hier ook nog een groot stuk luchtdicht verpakte chorizo liggen. hopelijk kan die ook in de fik. wel heel gevaarlijk voor Lilly. die is niet alleen dol op bloemen maar ook op vlammentjes. ze zal haar neus nog wel eens verbranden. zal vragen aan Maya of ik flamazine er mag op smeren. Lilly verstopt zich nu tussen de stinkende gouwe. goed voor wratten zegt ventje. maar die moet weg. liever vandaag dan morgen. hangt natuurlijk af van hoeveel goesting ventje heeft. vandaag rolmops. met veel ui. artikel zei dat dit jaar er veel sardienen gevangen worden en de kabeljauw trekt noordelijker. ook pijlinktvissen zijn in opmars. gedroogde vis mag niet meer verkocht worden bij de kraampjes in 't stad. iets met de hygieënen. wulken wel maar de overschot moet weg. bij Neptunus geen wulken te vinden. misschien in hun winkel in de haringstraat. ventje moet die maar Googlen. en mijn tijdslijn is ook weer bijgewerkt. 't kan nooit geen kwaad als de polies komt vragen waar ik die dag geweest ben. ik heb alibibis genoeg.
Anjelier: welke bomen zijn er geplant? en veel plezier met de bbq voor vaderdag. ik heb de mijne niet meer. :(
Helena: me dunkt dat je ook niet moet roepen: Leve het openbaar vervoer.
En Gimly komt uit de startblokken. ventje is aangekleed en komt naar beneden. = Food. eten, fressen. Lilly eet liever korrels. ik ga me zo dadelijk ook gaan aankleden. als ik terug kom neem ik wel mijn pillen. het is 18° zegt de meteo. ideaal weer voor de geestelijke gezondheid.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

09 jun 2023, 10:32

@Mj: van harte bedankt voor het kaartje voor ventje!

Ben terug van de markt. geen zwarte muizen, wel groenten en fruit. had de laatste 2 bosjes radijzen. 1 granny smith, 4 nectarinnen, 1 doosje bramen, een krop sla en een boeket witte rozen voor Lilly. aan het snoepkraam gevraagd of die ook batterijen stak. het antwoord was positief tenzij de batterij erin geplet is. want daarnaast heeft die Horloges staan. 2 horloges voor 15 euro. volgende week staat de markt achter de foor. er is foor & Braderij. in de andere straten rommelmarkt. Gaat weer leuk worden om parking te vinden. en het is idd warm vandaag. mijn haar is al kletsnat. been werkte weer niet mee. toch raad vragen aan schoonbroer of de tens leggen voordat ik naar de markt ga. Koperhandschoenen toch toegekomen had refund gevraagd. en nu online bestellen bij de online apotheek.
Fijne dag verder!
Cats Rule!