In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Remie

19 jun 2025, 04:52

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels staan de ramen en deuren allemaal even tegen elkaar open. Hoewel het hier in huis nog goed vertoeven is overdag, ±22½º.

En dan straks samen even de wekelijkse boodschappen doen, vroeg..!

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Bekske

19 jun 2025, 07:59

Afbeelding
bedank voor de steun zonnebloemetje ,jadi en inge nu me bezig houden de twee die al een zware rugzak hebben .

mama-inge

19 jun 2025, 09:05

Goedemorgen en een fijne dag
Vandaag niet heel veel in de planning
We zien wel hoe de dag verloopt

Afbeelding

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

jadi

19 jun 2025, 11:47

Afbeelding
Goede morgen , het is puffen en blazen voor sommige mensen.
Al heel vroeg de broodnodige boodschappen binnen gehaald. Kwestie de grote hitte voor te zijn.
Ik had de indruk dat er velen van dezelfde mening waren
Op de parking van Colruyt bijna geen plaats te vinden.
Intussen zit alles waar het moet zitten.
Inge qua temperatuur moet het zalig geweest zijn in het bos .. Ik heb altijd de indruk dat de tijd in de zomer zo vlug voorbij is . .Vandaag tijd om even à l' aise te zijn misschien?
Remie hier is het ook opendeurdag op het appartement.. Alleen de voordeur en de wc deur is nog dicht .. Ik denk na de krant dat ik verder ga kijken op Netflix naar mijn serie dat ik aan het volgen ben.
Zonnebloemetje hopelijk kunnen jullie rustig genieten van een film deze namiddag .. Want het wordt warm te warm . . Hopelijk is migraine van Picske* over ..
Bekske gaat het een beetje ? Hopelijk vind je troost bij de andere hondjes
Aan alle anderen ook een frisse dag . Ik ga geen namen noemen dan vergeet ik niemand
Zo mijn pagina is tot beneden gescrold
toedeloe
menu: koude schotel
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje

19 jun 2025, 12:14

een goeie middag alweer iedereen

tis weer warm vandaag maar we zullen proberen het rustig aan te doen deze namiddag
we zitten te wachten op de ruitenwasser die zal komen zodat de ruiten weer proper zijn
en gisteren in de late namiddag heeft ventje de ruiten aan de binnen kant al gewassen en deze voormiddag ook de vensters achteraan in de kamers binnen en buiten , en morgen komt onze poetshulp en dan moet zij in dat warm weer geen vensters meer wassen

jadi ventje zijn migraine is nog niet helemaal over , want die medicatie heeft nu weer een tijdje nodig om goed te werken zodat hij geen migraine aanvallen meer krijgt , want hij had die al een goeie week geleden gehalveerd maar zonder succes blijkbaar , dus toch verder de gewone dosis blijven doornemen en dan is hij weer van die migraine vanaf
en een volwassen mannetjes MEREL heeft een ORANJE GELE bek , en een volwassen vrouwtjes merel een zwarte , en een jonge merel heeft ook een zwarte bek die dan later oranje geel word als het een mannetje is

inge rustig aan doen in die warmte is best

Bekske sterkte en je andere hondjes zullen hun maatje ook missen

Remie als ik bij de buren jou weerkaart zie dan zal het hier bij ons warmer worden dan daar bij jullie in die mooie polders , maar we houden ons rustig en doe dat ook maar als dat kan

allé ik ga aan het middageten beginnen sè
en de volgende dagen doe ik geen warm eten klaar , want het word dan nog warmer

voor iedereen straks smakelijk

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

zonnebloemetje

19 jun 2025, 17:46

een goeie namiddag allemaal

zojuist van een heerlijke koffie genoten met een carré confituurtje voor het open venster aan de straatkant en het is hier heerlijk zitten met een fris windje die deugd doet
de ruitenwasser is ondertussen al geweest en mijn vensters zijn weer helemaal proper , dus ikke content hé :wink:

jadi ik zal eens een fotootje plaatsen van een pot bloemen die ik voor mijn verjaardag heb gekregen 8) :D en woensdag ( gisteren ) stond er al één bloem open en ze is mooi hé , thanks
hopelijk bij jou niet te warm binnen , hier is het nog te doen maar wij zetten altijd veel vensters open aan de schaduwkant zoals nu en met een fris windje die van voor naar achter gaat

allé nu alles klaar doen voor de vuilkar die morgen komt zodat ventje alles kan buitenzetten , en das dan ook alweer gedaan

tot later

Afbeelding

mama-inge

19 jun 2025, 19:01

Mooie plant zonnebloemetje
Hier was het maar 21 graden vandaag
Prima weer om het 1 en ander te doen
Wasje gedaan, paar boodschappen en verder wat rommelen in en om huis

Ik wens iedereen een fijne avond

Remie

20 jun 2025, 08:46

Afbeelding

Afbeelding

Ziek..! Heel de nacht in de weer geweest..!

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

zonnebloemetje

20 jun 2025, 09:54

een goeie vrijdagmorgen iedereen

onze poetshulp is hier al vroeg omdat het warm zou zijn , maar hier valt het best mee vandaag
alles stond open vannacht en er is een frisse wind en nu 22° hier binnen , dus das te doen hé
ventje is zojuist terug van enkele boodschappen en dus moeten we dan niet meer weg vandaag

Remie oei oei oei ben je ziek ?? hopelijk niet te erg en dan ook nog slecht geslapen
dus deze namiddag kan je hopelijk wat rusten en een uiltje vangen in je zetel , doe rustig aan hé

inge ook alweer in de weer zeker met van alles
maar gelukkig is het weekend in zicht

voor alle andere leutertjes , nog een gezellige vrijdag verder

tot later

Afbeelding

Bekske

20 jun 2025, 10:13

Afbeelding

jadi

20 jun 2025, 10:19

Afbeelding
Een kommeke koffie gaat er altijd in hé . .
Goede morgen iedereen,
Er was niet veel volk in 't Stad .. En ja ik ben al terug van weggeweest. Kleinigheden binnen gehaald om een koude schotel te maken.
Geschrokken van die visprijzen , wat gerookte heilbot, drie schelletjes in huis gerookte zalm , 50gr garnalen (kost als 5€) een klein potje vis sla, idem krab sla . Een mini dag schoteltje en dit alles voor de ronde prijs van 36,. .€ Waar gaat dit naartoe . .
Brood haalt bij de bakker, daarna even de Carrefour binnen ..En nu moet ik niet meer buiten , net als Zonnebloemetje
Hopelijk gaat het al wat beter met Picske* . Want migraine is niet niks.. Zo op onverwachte momenten kan ik dit ook hebben . .Maar even relax de zetel in , ogen dicht en na ongeveer 5 minuten is het over .. De pijn ken ik dus , maar zo rondlopen daarmee als Picske* dan nog op u verjaardag zou ik echt niet kunnen .
Dat moet vreselijk geweest zijn .
Ik hoor het al de mannelijke merels zijn de mooiste . . . hmm . . . :wink:
Wauw de bloemen verkoper is juist hij zei gele bloemen met een hart van oranje .. Zo fleurig hé .. Ik hoop dat je er lang genot van gaat hebben. Een bloemetje op het terras maakt een mens happy
Inge gisteren maar 21°C bij jullie, gisteren hier op mijn terras op 2de verdiep 32°C .. Je verbrand uw poep als je durft in de zonnezetel u neerzetten
Remie , verdorie dat lees ik niet graag.. Zou het warm weer er voor iets tussen zitten . . Hopelijk wordt het beter in de dag . .
Verder wens ik iedereen een fijne vrijdag toe
toedeloe
menu: koude schotel met garnaaltjes (* ze moeten niet altijd in de kroketten zitten hé :wink: vind je ook niet Picske*)
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

mama-inge

20 jun 2025, 10:22

Afbeelding

Goedemorgen en een fijne dag

Remie, hoop dat je snel weer opknapt

Wij gaan zo richting Duitsland om te tanken en wat boodschappen doen
Hier wordt het vandaag 25 graden en voor komend weekend zal het nog warmer worden

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
Laatst gewijzigd door mama-inge op 20 jun 2025, 12:44, 2 keer totaal gewijzigd.

zonnebloemetje

20 jun 2025, 11:00

nog efkes tussendoor

jadi ventje zijn migraine is vandaag gelukkig weg doordat zijn medicatie al terug begint te werken die hij normaal neemt
en de bloemen zijn echt mooi hé en ze hebben alweer water gekregen deze voormiddag , want ze mogen niet droog staan volgend het kaartje die er bij zit

inge is de prijs van de benzine duur misschien in Nederland ?????????
en geniet van jullie uitstap naar Duitsland

vandaag gaat ventje frietjes halen naar 't frituur , hier dichtbij op wandel afstand
en dat zal ook weer smaken met verse koude groentjes die ik dadelijk klaar maak

Afbeelding

Anne_marie

20 jun 2025, 11:58

Remie schreef:
20 jun 2025, 08:46
Ziek..! Heel de nacht in de weer geweest..!
Hoop dat je weer wat bent opgeknapt Remie!

Afbeelding

Afbeelding

mama-inge

20 jun 2025, 18:27

Fijne avond

Vanmiddag met man en de honden naar het bos geweest
Daarna nog wat boodschappen gedaan voor de bbq, die gaat morgen aan.
Man en jongste zoon zijn net nog weer in de auto gestapt om met de honden in het bos te gaan wandelen
Zo nog de afwas weg werken en de buitenplantjes water geven daarna ind ik het wel welletjes voor vandaag

Zonnebloemetje, de brandstof prijs scheelt zo'n 40 a 40 cent per liter