In de Vier Seizoenen reeks 10: Lente
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
normaal gingen ze gisteren om mijn bakken en potten komen. aheum, ze komen pas vandaag.
hopelijk zijn ze op tijd want ikzelf moet nog naar de bank.
deze namiddag op boodschappentocht.
vandaag komt de verpleegster alles uitleggen. moeder heeft gisteren ook naar haar achternicht gebeld die verpleegster is in een RVT. die zei dat er steeds meer mensen voor die uitweg kiezen.
Amai Oma C: dat is idd verschieten. 50.
ventje wist te vertellen enige tijd geleden dat iemand van de blok met pensioen gegaan was en twee weken later was die overleden. hij kon niet wennen aan niets doen zei zijn vrouw later. hij voelde zich nutteloos en afgeschreven door de maatschappij.
ventje is hier druk bezig met papier en blauwe zakken.
beest zit bovenaan de trap. frietjes hebben me gisteren maar half gesmaakt. ik heb gezien dat A. toen ze mijn badkamer gedaan heeft flesjes en potjes verkeerd gezet heeft. dus die vanmorgen op hun plaats gezet. er is een zak voor kleding van de kringloopwinkel aangekomen, aangezien ik nog twee bakken te controleren kleren heb kan het goed zijn dat nog een deel van de garderobe de deur uit gaat. en dan heb ik nog een deel kleren die nog moeten ingenomen worden. zal toch eens mijn naaimachine moeten uithalen. vroeger durfde ik dat niet omwille van Vinny. die zou de op en neer gaande naald wel eens zeer intressant gevonden hebben en pootje ertussen.
meer heb ik niet te vertellen.
Fijne vrijdag nog, groetjes.
normaal gingen ze gisteren om mijn bakken en potten komen. aheum, ze komen pas vandaag.
hopelijk zijn ze op tijd want ikzelf moet nog naar de bank.
deze namiddag op boodschappentocht.
vandaag komt de verpleegster alles uitleggen. moeder heeft gisteren ook naar haar achternicht gebeld die verpleegster is in een RVT. die zei dat er steeds meer mensen voor die uitweg kiezen.
Amai Oma C: dat is idd verschieten. 50.
ventje wist te vertellen enige tijd geleden dat iemand van de blok met pensioen gegaan was en twee weken later was die overleden. hij kon niet wennen aan niets doen zei zijn vrouw later. hij voelde zich nutteloos en afgeschreven door de maatschappij.
ventje is hier druk bezig met papier en blauwe zakken.
beest zit bovenaan de trap. frietjes hebben me gisteren maar half gesmaakt. ik heb gezien dat A. toen ze mijn badkamer gedaan heeft flesjes en potjes verkeerd gezet heeft. dus die vanmorgen op hun plaats gezet. er is een zak voor kleding van de kringloopwinkel aangekomen, aangezien ik nog twee bakken te controleren kleren heb kan het goed zijn dat nog een deel van de garderobe de deur uit gaat. en dan heb ik nog een deel kleren die nog moeten ingenomen worden. zal toch eens mijn naaimachine moeten uithalen. vroeger durfde ik dat niet omwille van Vinny. die zou de op en neer gaande naald wel eens zeer intressant gevonden hebben en pootje ertussen.
meer heb ik niet te vertellen.
Fijne vrijdag nog, groetjes.
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen iedereen, ik heb al gaan huiswachten want gisteren
zat er een kaartje in de brievenbus dat vandaag tussen 8 en10 u
de meteropname zou zijn van elektra en gas...
dus ikke vroeg met mijn boke naar daar en ik had geluk
hij was er al om 8u30 ik kon dus vroeg terug naar huis want ik zit daar niet graag
alleen ....heb de planten nog drinken gegeven en alles nagezien...
Nu hier nog wat vrijdags poetswerk, zoals elke dag...
M-M er zijn alle dagen nieuwe zorgen dat is overal zo
en het ene is al erger dan het andere...
triestig als je je nutteloos voelt als je op pensioen gaat
er zijn zoveel leuke dingen die kunnen gedaan worden
en zeker als je nog met 2 bent...
zopas een bericht van vriendin... haar zoon van 34 j overleden...
ze worden hoe langer hoe jonger...
Ik wens alle seizoentjes een fijne dag en bijna is het weereen lang weekend
Groetjes allen en tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-

Een goede avond iedereen.... de zon heeft haar best gedaan
maar de wind maakte het koud... op plaatsen waar geen windkwam
was het heerlijk, maar een jasje was wel nodig...
Ik heb mijn gedachten wat verzet buiten....
Al die jonge mensen die naar de overkant gaan...
Konden ze maar een teken geven dat het daar goed is....
Dan zou het minder pijnlijk zijn...
een gezellige avond iedereen, onthou het mooie.... de restkomt rap genoeg...
Als er straks een filmpje komt dan deel ik het wel...
allemaal lieve groeten en tot later..
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
goede avond
oma c , ,wat triest allemaal , ,ja ,ze sterven allen veel te vroeg
eric (zoon ) was hier gisteren ,en zoals dikwijls is domi weer in het gesprek gekomen
en deze nacht weer over hem gedroomd ,
ik was samen met hem aan de wandel ,maar meer herriner ik niet meer
dat was weer de reden dat ik weer in een huilbui kwam
oma c , ,wat triest allemaal , ,ja ,ze sterven allen veel te vroeg
eric (zoon ) was hier gisteren ,en zoals dikwijls is domi weer in het gesprek gekomen
en deze nacht weer over hem gedroomd ,
ik was samen met hem aan de wandel ,maar meer herriner ik niet meer
dat was weer de reden dat ik weer in een huilbui kwam
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
Hier is dan....Rit 12 op 15-18
Waarde landgenoten,
ja zelfs zij die in Nederland wonen,
Tot op vandaag een 972 km afgelegd.
Morgen, voorlopig dan toch, onze laatste etappe met een eindbestemming in Duitsland.
Dat zal vermoedelijk Neuenburg zijn.
Zondag lassen we opnieuw een rustdag in,
zodat we maandag Zwitserland binnenrijden.
Groeten vanuit Merkelland,
J&C
‘12de etappe Helmlingen naar (what's in aname ?)" Rust"!
Veel plezier met het bekijken en delen van de video
Relive je rit
Groetjes,
---------------------------------------------------------
Waarde landgenoten,
ja zelfs zij die in Nederland wonen,
Tot op vandaag een 972 km afgelegd.
Morgen, voorlopig dan toch, onze laatste etappe met een eindbestemming in Duitsland.
Dat zal vermoedelijk Neuenburg zijn.
Zondag lassen we opnieuw een rustdag in,
zodat we maandag Zwitserland binnenrijden.
Groeten vanuit Merkelland,
J&C
‘12de etappe Helmlingen naar (what's in aname ?)" Rust"!
Relive je rit
Groetjes,
---------------------------------------------------------
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
oma c ,chapo ,972 km ;is een heel eind ,
fijne avond ,bisous
fijne avond ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
Dag mammyretro, 
ja op 't gemakske, zondag zijn ze 14 dagen onderweg
ze rijden elke dag tussen de 5à6 uren
ze hebben gelukkig altijd al goed weer gehad en aan
het hevige onweer op de grens met Duitsland en Nederland ontsnapt
Nu hebben ze Rust in Rust ...
Fijne avond aan alle lezers
ja op 't gemakske, zondag zijn ze 14 dagen onderweg
ze rijden elke dag tussen de 5à6 uren
ze hebben gelukkig altijd al goed weer gehad en aan
het hevige onweer op de grens met Duitsland en Nederland ontsnapt
Nu hebben ze Rust in Rust ...
Fijne avond aan alle lezers
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Dat is al de moeite! Maar het zijn ervaren fietstoeristen duidelijk.
Al hun bepakking op de fiets!
Een rommeldagje vandaag, een beetje dit en een beetje dat gedaan.
Nu heb ik toch geen fatsoenlijke panty's zeker voor morgen.
Een heel schuif vol, maar allemaal met mankementjes aan: niet de juiste kleur, niet de juiste textuur,
ladders in op zichtbare plaatsen. Kan ik morgenvroeg nog in de rapte een paar panty's gaan halen hier of daar.En er dan loffelijker gewoonte een ladder in trekken nog voor ik ze goed en wel aan heb. Maar ja, zo af en toe moet een mens eens deftig voorkomen hé! We gaan naar een pianorecital in de Elisabethzaal.
Aan iedereen een rustige nacht gewenst!
Al hun bepakking op de fiets!
Een rommeldagje vandaag, een beetje dit en een beetje dat gedaan.
Nu heb ik toch geen fatsoenlijke panty's zeker voor morgen.
Een heel schuif vol, maar allemaal met mankementjes aan: niet de juiste kleur, niet de juiste textuur,
ladders in op zichtbare plaatsen. Kan ik morgenvroeg nog in de rapte een paar panty's gaan halen hier of daar.En er dan loffelijker gewoonte een ladder in trekken nog voor ik ze goed en wel aan heb. Maar ja, zo af en toe moet een mens eens deftig voorkomen hé! We gaan naar een pianorecital in de Elisabethzaal.
Aan iedereen een rustige nacht gewenst!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallookes iedereen,
Sinds vandaag hebben we op vrijdag ook hulp voor vader.Deze ochtend was het de eerste keer en de verzorgende viel heel goed mee.Je moet dan natuurlijk veel uitleggen, had haar aangeraden zoveel mogelijk op te schrijven, want je vergeet dan veel.Ze maakt ook eten voor vader, ik moet dan wel zorgen dat alles in huis is.
Nu hebben we hulp op maandag en vrijdag, da's oké voor ons, de overige 5 dagen zullen zus en ik onder elkaar verdelen, is dan toch al minder druk .
Clive: is misschien een goed idee van die babyfoon voor Niels, dan moet je niet meer uit bed.Want elke nacht 2 à 3 keer opstaan is wel vermoeiend.Zie dat je er zelf niet onderdoor gaat.
Oma-C: helaas sterven er teveel jonge mensen.Veel sterkte gewenst aan de beide families.
Dames, tot morgen.
Sinds vandaag hebben we op vrijdag ook hulp voor vader.Deze ochtend was het de eerste keer en de verzorgende viel heel goed mee.Je moet dan natuurlijk veel uitleggen, had haar aangeraden zoveel mogelijk op te schrijven, want je vergeet dan veel.Ze maakt ook eten voor vader, ik moet dan wel zorgen dat alles in huis is.
Nu hebben we hulp op maandag en vrijdag, da's oké voor ons, de overige 5 dagen zullen zus en ik onder elkaar verdelen, is dan toch al minder druk .
Clive: is misschien een goed idee van die babyfoon voor Niels, dan moet je niet meer uit bed.Want elke nacht 2 à 3 keer opstaan is wel vermoeiend.Zie dat je er zelf niet onderdoor gaat.
Oma-C: helaas sterven er teveel jonge mensen.Veel sterkte gewenst aan de beide families.
Dames, tot morgen.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
een grijze dag vandaag en koud. vader zouden ze dus naar een RVT doen voor palitatieve. normaal zou hij thuis blijven. deed een suggestie aan moeder dat natuurlijk met een stevige njet! werd onthaald. foert. mij zou het geholpen hebben met het verwerkingsproces nadien.
Helena: das hèèl herkenbaar van die panty's! daarom heb ik in de solden drie paar grijze van het merk Calzedonia gekocht met hulp van een zeer vriendelijke verkoopster. ze is nog speciaal naar het magazijn geweest voor een paar. die zouden moeten goed passen en niet met een stuk panty tussen mijn benen lopen.
gisterenmorgen was het dus ophaling van papier en karton. en wat ziet mijn lodderig oog? een oud vrouwtje die in mijn papier snuffelt! ze haalde er dan een libelle uit. mens! had ze aangebeld en gevraagd ik zou ze met liefde sparen.
gisterennamiddag is Quinten dan gekomen voor mijn bakken en potten. maar de pot waar de papyrus in moet kon hij niet tillen. hij zal hem dan hier komen planten. nog een rugpijnslachtoffer. A. sukkelt er ook mee. en ik natuurlijk.
Gimly is buiten waar de vogeltjes fluiten.technisch gezien dan toch.ventje wekte de lln zo op: wakker worden, het is mooi weer buiten (het goot water) en de vogeltjes fluiten. dan was er die ene die niet uit zijn bed wilde komen ( een waal) ok, ventje weg en om een emmer water. laatste verwittiging als ge er niet uit komt zult ge eruit zwemmen. zijn kamergenoten roepen dat het menens was want de emmer was boordevol ijskoud water. die sliep dan nog op het bovenste bed! ventje zei dat hij nog nooit zo rap ene uit zijn bed had zien wippen. zijn laaste dag heeft die kerel ventje dan nog op een pint getrakteerd.
ventje was meestal tesamen met D. ze werden de "vieze" genoemd omdat ze het rgelment is regelment hanteerden. de Mac.was meestal ook een van hun groepje. ook heeft ventje ze eens wakker gemaakt door een stereo midden op de gang te zetten met heavy metal full blast. Geloof dat het the ace of spades was van moterhead. Frontman Lemmy behoord ook al niet meer tot het rijk der levenden.
Clive: wil me niet moeien, maar die tip van de babyfoon of beter een babycam is een goed idee.
we gaan vandaag eens creatief doen met een lijmpistoolke en een rubberen handschoen om katteharen uit textiel te verwijderen. (tip van U-tube) want waar ga ik zo'n plakrolletje vinden? A. heeft ook een paar dingen uit de H&C cataloog aangeduid dat ventje moet aanschaffen. die was weer van mompel-mompel.
Geloof dat het zondag plechtige communie is. verleden keer was het eerste communie en het regende dan.
ik zou echt een lange warme zomer willen hebben. dan moet ik niet van die geel-blauwe pillen slikken om mijn humeur op peil te houden want nu zit ze ook onder het vriespunt door wat moeder gisteren afkeurde.
enfin, we gaan eens kijken wat de bewonertjes van de poezenhaven weer beleefd hebben,
Fijne zaterdag, groetjes!
een grijze dag vandaag en koud. vader zouden ze dus naar een RVT doen voor palitatieve. normaal zou hij thuis blijven. deed een suggestie aan moeder dat natuurlijk met een stevige njet! werd onthaald. foert. mij zou het geholpen hebben met het verwerkingsproces nadien.
Helena: das hèèl herkenbaar van die panty's! daarom heb ik in de solden drie paar grijze van het merk Calzedonia gekocht met hulp van een zeer vriendelijke verkoopster. ze is nog speciaal naar het magazijn geweest voor een paar. die zouden moeten goed passen en niet met een stuk panty tussen mijn benen lopen.
gisterenmorgen was het dus ophaling van papier en karton. en wat ziet mijn lodderig oog? een oud vrouwtje die in mijn papier snuffelt! ze haalde er dan een libelle uit. mens! had ze aangebeld en gevraagd ik zou ze met liefde sparen.
gisterennamiddag is Quinten dan gekomen voor mijn bakken en potten. maar de pot waar de papyrus in moet kon hij niet tillen. hij zal hem dan hier komen planten. nog een rugpijnslachtoffer. A. sukkelt er ook mee. en ik natuurlijk.
Gimly is buiten waar de vogeltjes fluiten.technisch gezien dan toch.ventje wekte de lln zo op: wakker worden, het is mooi weer buiten (het goot water) en de vogeltjes fluiten. dan was er die ene die niet uit zijn bed wilde komen ( een waal) ok, ventje weg en om een emmer water. laatste verwittiging als ge er niet uit komt zult ge eruit zwemmen. zijn kamergenoten roepen dat het menens was want de emmer was boordevol ijskoud water. die sliep dan nog op het bovenste bed! ventje zei dat hij nog nooit zo rap ene uit zijn bed had zien wippen. zijn laaste dag heeft die kerel ventje dan nog op een pint getrakteerd.
ventje was meestal tesamen met D. ze werden de "vieze" genoemd omdat ze het rgelment is regelment hanteerden. de Mac.was meestal ook een van hun groepje. ook heeft ventje ze eens wakker gemaakt door een stereo midden op de gang te zetten met heavy metal full blast. Geloof dat het the ace of spades was van moterhead. Frontman Lemmy behoord ook al niet meer tot het rijk der levenden.
Clive: wil me niet moeien, maar die tip van de babyfoon of beter een babycam is een goed idee.
we gaan vandaag eens creatief doen met een lijmpistoolke en een rubberen handschoen om katteharen uit textiel te verwijderen. (tip van U-tube) want waar ga ik zo'n plakrolletje vinden? A. heeft ook een paar dingen uit de H&C cataloog aangeduid dat ventje moet aanschaffen. die was weer van mompel-mompel.
Geloof dat het zondag plechtige communie is. verleden keer was het eerste communie en het regende dan.
ik zou echt een lange warme zomer willen hebben. dan moet ik niet van die geel-blauwe pillen slikken om mijn humeur op peil te houden want nu zit ze ook onder het vriespunt door wat moeder gisteren afkeurde.
enfin, we gaan eens kijken wat de bewonertjes van de poezenhaven weer beleefd hebben,
Fijne zaterdag, groetjes!
Cats Rule!
-

Goede morgen ook al is er nog geen zon... hoop doet leven
en ze is al elke dag gekomen, ook al was het soms tegen de avond aan....
M-M die plakrollertjes voor haren en pluizen vindt je bij blokker..
en ik denk ook bij Kruidvat voor heel weinig geld...
ik gebruik die ook daarom weet ik dat
En veel sterkte voor de familie met je vader...
Fijne nylon kousen doe ik uit de verpakking en om aan te trekken
met van die hele fijne handschoenen of van die fijne plastic handschoenen
om geen broks te maken... ze zijn duur genoeg en 't is zonde
om ze al direct kapot te helpen...
Aan alle seizoentjes een aangenaam lang weekend...
eender wat de plannen zijn..
geniet ervan.... tot later
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede raad van tante oma-c 
Ik deed gewone handschoenen aan, maar die fijne plastieken zullen beter werken.
MM om kattenhaar uit fleece en zo te halen een voorwerp: uw aftrekkertje van de ruiten.
Stof plat leggen en tegenhouden en je gaat verschieten hoeveel haar je bijeen krijgt.
Raad van onze jongste. Poes heeft een vrij dikke pels en nogal lange haren en ruift ook verschrikkelijk bij momenten.
Is dat maar een indruk of is het tegenwoordig in de maand mei aan zee veel kouder dan vroeger?
Ik heb al een paar jaar de reflex van blij te zijn dat ik geen appartement gehuurd heb.
Nog een prettige dag allemaal!
Ik deed gewone handschoenen aan, maar die fijne plastieken zullen beter werken.
MM om kattenhaar uit fleece en zo te halen een voorwerp: uw aftrekkertje van de ruiten.
Stof plat leggen en tegenhouden en je gaat verschieten hoeveel haar je bijeen krijgt.
Raad van onze jongste. Poes heeft een vrij dikke pels en nogal lange haren en ruift ook verschrikkelijk bij momenten.
Is dat maar een indruk of is het tegenwoordig in de maand mei aan zee veel kouder dan vroeger?
Ik heb al een paar jaar de reflex van blij te zijn dat ik geen appartement gehuurd heb.
Nog een prettige dag allemaal!
-
ja ... hier ben ik met de mail van de reizigers...ik wensiedereen een goede nacht slaapwel straks
en ik zie jullie morgen weer...
--------------------------------------------------------------------
Onderwerp: Fwd: Relive 13de etappe Rust naarNeuenburg am Rhein
Goedenavond wielerminnend Vlaanderen,
Vandaag een iets kortere rit, 'slechts' 67 km bij mooi fietsweer,
aangekomen te Neuenburg am Rhein.
Nu in het zonnetje op het terras van ons hotel Gasthof Adler
aan het genieten van "Ein Grosses Bier und Ein Cola".
Morgen een rustdag, het stalen ros blijft even op stal.
Groeten,
J&C
‘13de etappe Rust naar Neuenburg am Rhein’!!
Relive je rit
Groetjes,
-------------------------------------------------------------------------
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallookes iedereen,
Hier hebben we de zon gezien om 18u30, dan is het ook de moeite niet meer
.
In de namiddag een wandeling van 10 km gedaan, was al een tijdje geleden dat we nog met de wandelclub gaan wandelen zijn, er kwam steeds iets in de weg.Ik ben daar niet moe van, mijn uithouding is toch fel verbeterd.Ik weet nog in het begin, was ik echt doodop.We wandelen nu ongeveer 2 jaar.En fietsen doen we al veel langer.Onderweg tijdens de wandeling zagen we een aalscholver,zou die hier inheems zijn?Ik heb altijd gedacht dat die uit Azië kwamen, waar de vissers ze gebruiken om te vissen( heb dat eens op tv gezien).We hebben dat al eerder gezien , hier en daar.Die zitten meestal met hun vleugels wijd open op een tak.
Morgen naar zoonlief.In de namiddag komt de familie van manlief naar ukkemeisje kijken.Ze weegt bijna 3 kg.
Dames, tot morgen.
Hier hebben we de zon gezien om 18u30, dan is het ook de moeite niet meer
In de namiddag een wandeling van 10 km gedaan, was al een tijdje geleden dat we nog met de wandelclub gaan wandelen zijn, er kwam steeds iets in de weg.Ik ben daar niet moe van, mijn uithouding is toch fel verbeterd.Ik weet nog in het begin, was ik echt doodop.We wandelen nu ongeveer 2 jaar.En fietsen doen we al veel langer.Onderweg tijdens de wandeling zagen we een aalscholver,zou die hier inheems zijn?Ik heb altijd gedacht dat die uit Azië kwamen, waar de vissers ze gebruiken om te vissen( heb dat eens op tv gezien).We hebben dat al eerder gezien , hier en daar.Die zitten meestal met hun vleugels wijd open op een tak.
Morgen naar zoonlief.In de namiddag komt de familie van manlief naar ukkemeisje kijken.Ze weegt bijna 3 kg.
Dames, tot morgen.
-

Eenzonnige zalige Pinksterdag aan alleseizoentjes...
Geniet van het mooie weer maar probeer warm te blijven het is nog frisjes
Iedereen zal wel plannen hebben... hopelijk kan je ze verwezenlijken en ervan genieten...
elk op z'n manier..
anjelier, goed gewandeld , het was er heerlijk weer voor
en geniet vandaag van de familiebijeenkomst bij de kinderen
ukkemeisje is al goed gegroeid
Een fijne dag aan allen en tot later