In de Vier Seizoenen reeks 28 Herfst 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

23 nov 2022, 09:43

Goede morgen alle seizoentjes,
De zon scheen hier zopas volop
en nu is die oneens weg :roll:
Er zal weer regen van komen
maar niks aan te doen.... pakken wat komt :?

Heel veel sterkte voor allen die het nodig hebben
en veel optimisme, dat help ook :)
Mijn kaars brandt en de duimen staan ook
en de bergbottinen zijn uitgehaald om
de moeilijke weg mee te gaan met wie het nodig heeft :wink:
Heel veel sterkte en moed.... méér kan ik niet doen..... :oops:
groetjes allen en tot................... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

23 nov 2022, 10:19

Goede morgen seizoentjes,

Buren V hebben weer een estetisch werkje te doen in hun huis. ze gaan misschien hun witte muren in een ander kleur verven. binnenkort doet de oudste hier open huis omdat ze zelf geen plaats heeft om haar polymere oorbellen aan de man/vrouw te brengen. dat is een hobby die ze een beetje uitgbouwd heeft als bijverdienste. ze maakt ze dus zelf. toch heb ik zelf nog niet de gelegenheid gehad er te bekijken want ik heb immers geen gaatjes in m'n oren. mijn moeder wilde niet dat ik er kreeg al was het de mode in die tijd om aan de leeftijd van 1 jaar gaatjes te laten prikken en gouden knopjes te steken en later van die ringeloorbellen. moeder vond dat een "gemene trent". als ik iets aan mijn oren wilde moest ik maar clips kopen. en nu is het te laat om trendy oorbellen in mijn oren te steken. ik ben dol op van die lange die langs je gezicht bengelen en vooral als ze glitteren. vind ik de max maar ik heb op school ooit eens een meisje gezien die van die lange oorbellen droeg ( was een zeer populaire) en die kwam terecht in een gevecht met een ander meisje en die trok een van die lange oorbellen uit haar oor.
iemand van het opvoedkundige centrum in de school die getuige was heeft dan proberen die bloeding te stelpen en toch hebben ze haar naar het ziekenhuis moeten brengen om dat te hechten. ik vergeet nooit die schreeuw meer en al dat bloed. brr. Carla ( zo heette ze) heeft nooit meer oorbellen moeten dragen maar dan kwam de korte trent van 2 verschillende in je oren te doen. een lange en een korte dus. wat er van haar geworden is weet ik niet maar toen het in de tijd van de dop was dat je alle dagen op een verschillend uur of wel in de morgen ofwel in de namiddag je blauwe kaart moest laten afstempelen heb ik een of twee meisjes van die school daar gezien. een had een kind maar was niet getrouwd. daarom moest ze gaan stempelen anders kwam ze niet toe met haar leefgeld van die vent en het kindergeld. die kenden elkaar natuurlijk maar of ze mij herkenden weet ik niet maar ik was wel meer bevriend met oudere vrouwen. zij spraken eerder af aan het doplokaal om vooraf te babbelen want koffie gaan drinken mocht je niet. toch niet in het stempellokaal van st-andries aan de zijkant van het gemeentehuis. in de winter om te bervriezen en in de zomer om te koken onder een afdak met drie bankjes die natuurlijk altijd bezet waren. door die vrouwen met hun kinderwagens. en die waren niet goedkoop.
en met mijn "dop" moest ik ook niet ver springen. amper 800 frank per maand. die moest ik dan intergraal afgeven en kreeg dan 120 euro zakgeld per week. daar kwam ik ook niet ver mee. om eens naar de cinema te gaan moest ik twee weken sparen voor een film. en na de film van 8 uur onmiddelijk naar huis want toen kwamen vader en moeder thuis van 't cafè. en dat op halfhoge hakken te voet van midden in 't stad. ik had een paar heel goed zittende groene pumps en ik liep van het ouderlijk huis zo naar 't stad. en soms om de andere dag. gewoon. om te gaan kijken naar de etalages. nu kan ik geen hakken meer aan. ook geen kittenheels.
gisteren had ik het restje chocolade met gepofte rijst opgegeten na de maaltijd en daar zit zilverpapier rond. Lilly zat al met grote ogen te kijken en toen ik het in een balletje rolde en zei: Lilly dit is voor jou. ze kwam razensnel aangespurt en heeft er dan mee gespeeld en nu is ze er weer mee bezig.
ik heb bij zoo+ een hartvormig speeltje besteld ( was in 10% korting) met catnip in. ze komen vanmiddag af en ze hebben een nieuwe koeriersdienst. DPD. ik zal maar het raam goed in de gaten houden want die mannen hebben geen afleverdepot. als je niet thuis bent moet je bellen voor een nieuwe levering aan te vragen.
Gimly bewaart al zijn speeltjes onder andere knuffelzakjes met catnip en een paar met valeriaan in een doos van de zwabber. en daar gaat hij dan als een koning in zitten en wee Lilly als ze te dicht komt. het is Zijn doos. Ik had haar een paarse muis gegeven maar die is ook in rook opgegaan. ze speelt dus het liefst van al met een zilverpapierballetje waar voeding in gezeten heeft.
ventje is naar de beenhouwer om te kijken of die lasagne heeft. anders zijn het gehakt ballen in tomatensaus en de puree maak ik dan zelf.
Fijne dag seizoentjes, de kaarsen brandden hier. veel sterkte aan iedereen en een knuffel ook voor wie het nodig heeft.
Cats Rule!

clive

23 nov 2022, 11:06

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, moet Gimly ook altijd dat speeltje hebben wat net heel onderaan in zijn speelgoeddoos ligt ? Matice heeft daar zo'n pootje van weg :D .

Oma-C, hoop dat je niet teveel last hebt en dat je een goede nachtrust hebt genoten.

HVT, is de tafel ondertussen gedekt geraakt ? En heb je een nieuwe hulp gekregen ?

Bekske , dankjewel voor die mooie plaatjes altijd.

Mammyretro, ik vond het fijn jou nog eens te lezen. Spijtig dat de thuissituatie nog niet verbeterd is.

Anjelier, hoe gaat het met de vlekken van Spaanse Woef ? Nivea zal de jeuk misschien kalmeren. Je hebt in de apotheek ook zalf ( zonder voorschrift) voor droge en jeukende vlekken. Béphatène heet die zalf ( is wel niet goed gespeld), maar die helpt echt wel heel goed en er zit geen cortisone in. Ik gebruik die af en toe voor mezelf als ik een droge vlek heb die jeukt. Het is maar een tip natuurlijk.

MJ, jij hebt het druk. Fijn dat alles daar zo meevalt. Dat doet me echt plezier.

Voor de rest denk ik dat we allemaal met onze gedachten bij Wilde eend zitten. Noveenkaars is hier aan het branden.

Ik ben net de 2 donsdekens, een dunne en een dikke, aan het luchten, die moet je dan met velcro aan elkaar vast maken. Als mijn tweede gelucht is, kan ik boven beginnen met de poets boven. Heb vandaag een goede dag, dus denk ik wel dat het vooruit gaat gaan. Om 14:00H neem ik een pauze e ga ik wandelen met Matice, als het regent, doe ik Matice zijn regenjas aan. Daar staat hij mooi is. Ondertussen ben ik te weten gekomen dat in het bos enkel in het weekend geschoten wordt. Dus voor het weekend, fluohesje of niet, ga ik ergens anders wandelen. Jagen tot daar aan toe , maar schieten om te schieten, dat vind ik gevaarlijk en eigenlijk niet kunnen. Nu ja, dat is mijn mening.

Zo, de donsdekens zijn beiden gelucht, ik ga starten met de poest boven.

Ik wens iedereen sterkte voor wie het nodig heeft. En liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Helena van Troje

23 nov 2022, 16:46

Goede late namiddag al.
Deze voormiddag de voetendame.
Deze namiddag, ze is net buiten, iemand die ik al lang niet meer gezien had.
Dat was een plezante namiddag.
Ik heb een vervanghulp gekregen.
Een toffe dame, de leeftijd van mijn oudste.
Het ging goed vooruit allemaal.
De boodschappen zijn gedaan.
De tafel is gedekt.
De strijkmand is leeg.
En we zijn het er beiden over eens dat het werk voor mijn vaste hulp veel te zwaar is.
Maar dat zal ze zelf moeten inzien.
Zes keer aan de beurt waarvan twee keer ziek en vier keer te laat....
We zien wel de volgende keer.

Ook hier de bottines uitgehaald om de weg mee te gaan met Wilde Eend.
Krijg je van je huisarts geen deftige inlichtingen?
In het ziekenhuis moeten ze toch folders hebben?

Matice zal met zijn regenjasje mogen pronken hebben.
Nu schijnt de zon hier weer voor eventjes, want seffens is het al donker.

MM ik kreeg ook geen gaatjes.
Om de eenvoudige reden dat ik voor een inspuiting al heel de buurt bijeen schreeuwde.
Laat staan dat ons moeder dat ging doormaken voor oorbellen.
Mijn twee kleindochters hebben gaatjes.
Mijn dochter ook, maar die heeft dat pas gekregen als ze geen oorontstekingen meer had.
Die zag zo al genoeg af.

Dames nog een fijne avond en een rustige nacht gewenst aan allen.

Bekske

24 nov 2022, 08:38

Afbeelding

Muddy Maddy

24 nov 2022, 09:42

Goede morgen seizoentjes,

Ons Lilly had het nogal in vannacht. telkens ik opgestaan was kwam die knuffelen en nu zijn er mieuwtjes bij. maar eenmaal beneden toen ventje haar eten gaf, schrokte ze het naar binnen. ze had dus honger. maar daar gaan we niet aan toegeven. ze mag knuffelen maar wij gaan niet opstaan midden in de nacht om juffrouw die gisteren heel de dag niet gegeten had. een paar brokjes vlees en de rest at Gimly op. het is wel vreemd dat alleen als ze komt knuffelen ze snort. als je haar gewoon streelt, doet ze niets. als je op d'r buik wrijft gaan haar oogjes toe van deugd maar snorren? ik ben al blij dat ze tussen ons komt liggen tijdens de dag.
ventje moest gisteren voor zijn bloeduitslagen bellen maar ja, inderdaad vergeten. hij is zich aan het klaarmaken om boodschappen te gaan doen. volgende week gaat hij naar zijn moeder en ik moet mee. voor het geval ze helemaal dement wordt. dat ze me dan nog eens gezien heeft. ach, ze is al van in het begin dat ik met ventje was tegen mij. dixit schoonzus. in plaats van haar broer te komen bezoeken toen het vakantie was en de kinderen nog klein waren ging ze met een kleuter en een pasgeboren baby naar zwitserland! met de communie van 't eerste nichtje dan moesten wij het vliegtuig pakken naar België en terug zonder dat er iemand ons aan de luchthaven kwam ophalen. en tevens een som bijleggen voor een poppenhuis. Nu ze die tweeling heeft staat dat poppenhuis in hun living. ze geloven niet in stereotypes. ik speelde vroeger ook met autookes. ( die heb ik overlaatst aan schoonbroer gegeven omdat hij graag antieke auto's ziet. die was daar superblij mee) tot mijn grootmoeder aan moeders kant een reuzenpop meebracht met lang blond haar. wel, ondergetekende heeft elk sprietje haar van die pop eruit getrokken. Tot op heden weet mijn moeder niet waarom ik dat gedaan heb en ikzelf ook niet. voer voor de psychiaters. grootmoeder ( bobonne noemde ik haar) heeft dan op een avond die pop meegedaan in in de eerste singel gesmeten. dat is dat kleine waterloopje voor de echte smedenpoort begint. en aan de binnenkant hangt daar dus een doodshoofd en die legende weet ik niet. Waarschijnlijk een middeleeuwse waarschuwing.
ventje heeft gezien dat Lilly boven aan de venster zit en mekkerd naar de vogeltjes die ze via de bovenvenster ziet. nu ze eindelijk gekuist zijn kan je er door kijken. zand dat daar aanhing. Zand want de duinen zijn hier een eindje vandaan. en als de wind van langs ginder waait neemt die natuurlijk zand mee dat blijft kleven en zeker als het ook nog eens regent. gelukkig heeft onze ramenwasser goed product gebruikt want na de plensbuien van de avond zie je nog door de ramen. zo rond 11 uur gisterenavond hevige plensbuien . ik geloof 3 na elkaar. ventje heeft een verwittiging in zijn gsm gestoken om dan vandaag naar de dokter bij wie het bloed getrokken is te bellen. die zou zijn hoofd nog vergeten.
de doos van zoo+ is hier goed op tijd aangekomen. stipt om kwart voor 2. die was wel vergeten van het pak te scannen. ik was net gaan rusten.
De grote doos staat in de gang en heeft succes bij alle twee de katten qua erop en eraf te springen. ik denk dat ze lilly's kerstgeschenkje kunnen ruiken. een regenbooghartje met catnip. Helena, jij hebt/had er in je voortuin staan geloof ik? als het inderdaad het veel is voor een jonge thuishulp en je zou die vervanging kunnen houden dan zou het toch schelen? als wij bij mijn moeder zijn moet ik stiekem de stofnetten van de lusters doen want zij ziet ze niet. en ze heeft zo'n vaste swiffer maar het bankstel sliert enorm op het laminaat dat mijn vader ooit gelegd heeft. ( met putten en al waar de vloer niet effen ligt) vroeger lag daar kamerbreed wit/beige tapijt dat om de 3 jaar een stevige beurt kreeg met een spons en een sopje met speciaal product. en dat op de knieën. maar dat is weggedaan omdat de tante met haar rolwagentje zou kunnen rijden en op tapijt durfde ze niet. ook een dorpeltje van amper een halve centimeter durfde ze niet. het eten stond koud te worden op tafel eer ze erover durfde en dan nog met veel gepalaver en op het eind moesten we haar dwingen. zij had gedacht om haar eten op een dienblad op bed te krijgen zeker? dat kreeg ze wel in het RVZ Fabiola. want ze "trunte" daar ook en die gaven dan toe. wel niet op bed maar in de zetel waar ze haar vastzetten zodat ze er niet uitkeilde wat ze bijna iedere zaterdagavond deed als mijn vader gaan kijken was naar de kaarters in de cafè van wijlen Fernand Boone. ze lag in het midden van het bed en toch lag ze een kwartier later om hulp roepende naast dat bed. mijn moeder kon een mens van meer dan 80 kg niet opheffen vooral als ze niet wilde meewerken.
pas later hadden we door dat we eigenlijk hekken aan dat bed moesten bevestigen maar dat was een op maat gemaakt bed door een gekende meubel winkel die nu niet meer bestaat. ze gaan daar appartementen zetten. naast de toonzaal van de DIY zaak die ook heel goed gekend is voor wie niet naar de discounters wil.
Oma C, Wilde eend en wingerd: veel sterkte. ook beterschap aan degene die zich niet lekker voelen.
Fijne dag seizoentjes keep safe, knuffel.
Cats Rule!

Oma-C

24 nov 2022, 09:47

Goede donderdagmorgen allemaal
hier een zonnetje en daar ben ik blij mee :wink:
Verder geen nieuws dus niet veel te schrijven
Ik wens jullie allemaal veel sterkte en moed

clive dank voor je samengevat bericht, ik ga het niet herhalen :oops:

Groetjes en hou het veilig ..... :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

24 nov 2022, 09:57

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Ik hoop van harte dat alles goed is gegaan met Wilde eend. Durf haar niet storen . Want weet niet of ze al iets kan. Kaars blijft hier branden.

Deze ochtend heb ik mij even terug neer gelegd, voelde me nog zo moe en heb toch een klein uurtje geslapen. Heeft me wel deugd gedaan.

Anjelier, heb tijdens de voetbal veel aan jouw manlief gedacht :D . Hier net hetzelfde. Moesten wij onze mannen loslaten hé en ze naar daar sturen en ze zouden even goed voetballen als hun commentaar, awel, België zou het WK winnen :D .

Tijdens de voetbal moest ik lachen met Matice. Die " kijkt " TV. Zijn hoofdje schuin en dan gebiologeerd naar het scherm kijken. Wat hij ziet ,weten we niet, waarschijnlijk de voortdurende bewegingen op het scherm . Maar het is wel grappig.
Gisteren met de wandeling in een fikse bui terecht gekomen, gelukkig hadden zowel Matice als ik een regenjas aan.
Zo, ik ga doordoen. Ik wens iedereen een zo'n fijn mogelijke donderdag. Sterkte voor hen die het nodig hebben. Liefs aan jullie allemaal.

Helena van Troje

24 nov 2022, 12:49

Nog vlug voor ik een boterhammetje ga eten een parolleke placeren.
Hoewel veel is er niet te vertellen.
Gisteren bezoek, gehad en daarna telefoon van vriendin uit de Kempen.
Nu hangt er toch een wasje te drogen, het zonnetje schijnt volop.
Zit ik vast want de chauffageman gaat bellen wanneer de gast kan komen.
Er is een aansluitstukje van de radiator dat lekt.
Wanneer ga ik eens een winter geen miserie hebben met die verwarming??????

Aan allen nog een zonnige namiddag gewenst .

anjelierken

24 nov 2022, 13:19

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive: ja, het was weer de moeite gisteravond :D . En inderdaad zoals je zegt , moesten ze samen voetballen zoals ze het kunnen uitleggen , ze zouden gegarandeerd winnen :D . Natuurlijk ergens had hij ook wel gelijk, de Rode Duivels waren wel ondergeschikt aan de Canadezen, ondanks dat ze gewonnen hebben.
De volgende wedstrijden zijn zondag en donderdag.
De vlekken zijn genezen, dat gaat eigenlijk wel rap. Ik smeer er nu elke dag Nivea aan.

Deze middag eitjes gegeten bij de boterham. Dan koken we er altijd 1 extra voor Spaanse woef, die eet dat ook graag. Ik eet ze het liefst halfgekookt, zodat je je boterham in de vloeibare dooier kunt doppen. Manlief eet liever gebakken eitjes.
Voor vanavond is het een ovenschotel.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2

24 nov 2022, 17:11

Dag lieve seizoentjes,
effe binnen en buiten : ben nu thuis maar heb nog veel pijn , dus veel proberen te rusten .
Dank voor alle steun !

clive

25 nov 2022, 07:16

Afbeelding

@ Bekske. Wij wensen jou een heel gelukkige verjaardag. Probeer te genieten van deze speciale dag.
Proficiat.

clive

25 nov 2022, 08:02

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Wilde eend, kan niet geloven dat jij al thuis bent. Natuurlijk heb jij pijn, dus rust maar heel goed uit en doe dutjes wanneer je maar kan. De kaars is aan het branden voor jou, die zou het 9 dagen moeten uithouden. Weet dat wij er voor jou zijn als je moeilijke momenten hebt. Fysiek kunnen we niets voor je doen, maar wij zijn wel goed in luisterlezen. Ik wens jou een heel spoedig herstel.

Gisteren door van alles en nog wat, minder kunnen doen dan wat ik had gepland. Dus moet ik vandaag wat harder werken. Komt wel goed. Even rond 14:00H een pauze nemen en gaan wandelen met Matice. Dan eventjes bekomen van de wandeling en doordoen met wat ik bezig was. Manlief gaat vandaag in Mechelen werken. Gisteren werkte hij van thuis uit en ik moet toch eerlijk toegeven dat dat niet altijd even handig is om te combineren met mijn werk. Maar vandaag heb ik samen met Matice het huis voor mij alleen. En kan ik goed doorpoetsen.

Hier komt woensdagochtend de vuilniswagen voor het restafval. Rond 16:00H nog geen enkele container leeg. Dan heb ik gebeld naar de juiste dienst. Na een wachtmuziekje dat letterlijk 11 minuten duurde, ik kreeg de timer op mijn scherm, werd er eindelijk opgenomen . Neen, ze wisten natuurlijk van niets. Maar ze gingen mij terugbellen. Werd ook niet gedaan. Dus besloot ik de container gewoon te laten staan en ja hoor, dat was een goed idee, want gisteren heel vroeg in de ochtend, het was nog donker, waren ze daar. Veel buren hadden hun container terug " binnen" gezet en nu duurt het 14 dagen eer dat we ze terug kunnen buitenzetten. Ben blij dat de mijne leeg is.

Matice was gisterenavond aan het spelen met een stoffen kubus met 2 koorden aan en die viel na een kwartier spelen vast in slaap. Manlief zei dat Matice hier een hard leven heeft :D .

Zo, manlief heeft zich bedacht en is nu niet naar Mechelen gegaan, maar werkt vandaag in Antwerpen; Dus heeft hij hier de tram genomen. Hij wou vroeger thuis zijn vandaag want we zouden graag gaan kijken naar een nieuwe steelstofzuiger met batterijen. Ik heb in de hal onder de trap een oude DY*ON staan, maar die begint me te zwaar te worden als ik die de trap moet op nemen. Manlief had dat gemerkt dat het me meer en meer moeite kost om hem naar boven te brengen en daar hij toch wel serieus wat jaren heeft, ( Simon en Niels leefden toen nog), vind hij dat een goede oplossing. We beschouwen het als een geschenk van de Sint.

Voilà, ik ga eraan beginnen.
Lieve Seizoentjes, als jullie naar buiten gaan, wees dan heel voorzichtig op plaatsen waar bladeren liggen, want die plaatsen zijn enorm glad. Heb ik gisteren gemerkt in het bos.
Liefs aan jullie allen en nog een dikke knuffel.

Bekske

25 nov 2022, 08:06

Afbeelding
clive bedankt ook voor je post denk u wel

mariajohanna

25 nov 2022, 08:39

Fijne morgen, seizoentjes,

Ik dacht, ik ben vroeg......
Niet vroeg genoeg dan !
Fijne verjaardag, Bekske, geniet van je dagje, en van wat mag en kan.....
En beste dank ook voor je dagelijkse mooie plaatjes. :D

Hier is het knap druk, ik weet wel, het werk gaat niet lopen, en morgen komt ook nog langs, maar het zijn die 'neven-activiteiten' (wat een 'luxewoord' ) :wink:

Wilde Eend, wat ik hier allemaal te lezen krijg, niet leuk. Maar wat moet, dat moet, en het is goed dat het verwijderd is, kan het niet meer uitlopen.
Maar geen of weinig informatie, dat is niet oké. Misschien bij huisdokter wel wat nodige info.....
Wat ik wel weet is, dat je regelmatig kine zal moeten hebben voor de verwijderde limfeklieren te compenseren.
In elk geval, hier brand steeds een kaars ter ondersteuning. En kom hier maar gerust afschrijven, we kunnen goed luisterlezen. Nu is het een tijd van goed uitrusten, hopelijk hebben ze je niet te vlug naar huis laten gaan.....
Lieve groetjes.....

Ook voor omaC, lieve groetjes, voor jou ook niet gemakkelijk, al die onderzoeken, en dan dat wachten....... ik zou zoveel geduld niet hebben, schat ik, maar ze leren je wel om geduld te hebben, denk ik maar.....
Goede moed, lieve vriendin, eens alle uitslagen binnen zijn kan de medicatie, en wat nog moet, aangepast worden......

Weet niet meer wat ik allemaal gelezen heb......
Moet nu stoppen en me klaar maken......

Iedereen groetjes....

Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen