In de Vier Seizoenen reeks 36 Herfst 2024
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen iedereen,
Hier ligt ook alles nat, de grond heeft zo stilaan
genoeg water gekregen denk ik
het had ook gevroren vanmorgen....
Voor allen sterkte en een aangename dag
wat je ook gaat doen...
M-M alle dagen een heerlijke kop soep in de
loop van de dag dat smaakt altijd, en 't is gezond
zonde om het weg te gooien
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede morgen,
Gezien er geen enkele ziel van goede wil was om me te komen halen skip ik de les.
Het was te laat voor de bus. En met de bus kom ik altijd te laat of een uur te vroeg.
Dan zijn de lokalen nog niet open.Is wat frisjes vandaag.
Deze middag gaan we eten, dat ga ik proberen te doen met de bus.
Ik durf nu niet met de fiets want er staan nog wat winterse buien op de buienradar.
Dan is het maar zo.
Ik ben wreed teleurgesteld in de medeleerlingen.
Voor ene keer dat een mens eens iets vraagt.
Het is koud of ik heb weer kou dat kan ook.
Voorlopig schijnt de zon maar niet voor lang meer.
Prettige dag nog aan allen.
Gezien er geen enkele ziel van goede wil was om me te komen halen skip ik de les.
Het was te laat voor de bus. En met de bus kom ik altijd te laat of een uur te vroeg.
Dan zijn de lokalen nog niet open.Is wat frisjes vandaag.
Deze middag gaan we eten, dat ga ik proberen te doen met de bus.
Ik durf nu niet met de fiets want er staan nog wat winterse buien op de buienradar.
Dan is het maar zo.
Ik ben wreed teleurgesteld in de medeleerlingen.
Voor ene keer dat een mens eens iets vraagt.
Het is koud of ik heb weer kou dat kan ook.
Voorlopig schijnt de zon maar niet voor lang meer.
Prettige dag nog aan allen.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Leuke dag gehad vandaag. We hebben bijna de ganse dag op de school van de ukjes geweest. Eerst bij ukkepuk, daarna bij ukkemeisje 1 en in de namiddag bij ukkemeisje 2.Denk dat wij de enige grootouders waren met 3 kleinkinderen. Maar het was gezellig , en na afloopt een tasje koffie met een sneetje cake.
Nu vanavond nog bezoek, we zullen onze babbel gehad hebben vandaag.
Het lag wit vanmorgen, een dun laagje sneeuw. Maar het was toch terug vlug gesmolten.
Voor zondag verwachten ze warme temperaturen, het is hier van het ene uiterste naar het andere.
Tot morgen iedereen.
-

Goede avond allemaal
Een koude dag met hooguit 4° en regelmatig
regen, korrelhagel en natte sneeuw.... bbrrr
Ik kom nog iedereen een slaapwel wensen,
een rustige warme nacht en tot morgen
Beterschap aan onze zieken.... veel sterkte
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

van grote ellende ben ik hier de hele nacht liggen woelen .Gisteren de huisarts geweest straks naar apotheker een mail om de medicijnen aan huis te brengen .Kan het niet uitstellen want er zijn nieuwe medicijnen bij waar ik vandaag moet mee starten.Dan hopen dat het ge helpen verder geen nieuws hier liggen boomzagers bij manier van spreken .wens iedereen het beste toe en tracht te genieten hoe lastig moeilijk het soms is .Want de tijd blijft niet stilstaan groetje aan iedereen
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Weer 'n vroege deze keer. Heeft niets met de maan te maken. Die is bovendien in het laatste kwartier en voor wie het wil weten: de maan staat in het sterrenbeeld maagd.
Vandaag naar moeder bellen. Zal als ik ik" The zone" geraak wel mijn alarm zetten. Ook alarm zetten als ik bv niet van Fb afgeraak.
Gisteren een pakje ontvangen van Z*l*nd* en het shirtje past perfect bij de Trui. Nu alle twee in de was voor de chemicaliên en maandag zijn ze klaar om aan te trekken want ik moet naar de kapster om 9 u. Komt ervan de eerdere afspraak niet in de fysieke agenda te zetten.
Wat de plannen voor vandaag betreft is dat ventje kranten en brood zal moeten halen. misschien nog beleg want de slager is weer open en moeder heeft evlier nodig.
Wel potjandorie! ga ik naar de gang en zie Gimly gehurkt zitten voor de bak! azo niet hè makker. Het euvel is al opgekuist met twee schepjes naar de kattenbak. Lilly heeft het in de kattenbak dan bedekt. Proper meisje. Ik heb natuurlijk Gimly onder de poot gegegen. Hij komt er vandaag niet gemakkelijk mee weg.
De aansteker op gas die hier in de living ligt is bijna leeg en helaas niet navulbaar + ventje vind nergens de lucifers
. gelukkig heb ik wel nog een navulbare aansteker al ziet die er niet uit als ene. ( rara!) we gaan als het licht is zelf eens gaan zoeken. die liggen misschien in de keuken in een schuif .Sinds Justine bestek nodig heeft voor de leefgroepen op haar werk, gaan we ons overtollig bestek die voor de kringloop was bestemd aan haar geven. Er moet juist nog een schuif met kloppers, knijpers om vlees om te draaien, spatels en ander materiaal uitgekuist worden. ventje moet woensdag toch naar Brugge. hetgeeen toch naar de kringloop moet neemt zijn zus dan wel mee.
En ventje heeft nog altijd de batterij in de weegschaal niet vervangen! Hij zegt dat hij nog werkt.
amehoela! dat ding zegt Lo en dat is veranderen van batterij! Zal anders wel mijn plan trekken. Een van de buren heeft misschien wel zo'n platte batterij liggen. en berichtje naar de groep buren en we weten het direct. De nieuwe buren staan nog niet in de groep daar we hun namen nog niet weten maar dat komt nog.
Ze zitten nog volop in hun verhuis en daarna komt dat voorstellen wel.
Ben hier weer aan het multitasken. mijn boerdeij aan het doen en hiet tikken.
er is namelijk weer een bijactiviteit.
daardoor kan je soms je andere taken niet afwerken maar bon. 't levert wel materialen op.
Gisteren zat ventje naar Gettysburg te kijken ( je weet wel over de oorlog tussen het noorden en het zuiden wat resulteerde in de mason Dixie lijn die het noorden van het zuiden scheidt.) en er waren enkele acteurs die zodanig geschimkt waren dat je ze niet eens herkende al had je dat wel gekunnen aan het stem. Wat het voor de acteurs leuk maakte zeiden zij dat die mensen die, die oorlogen naspelen ( reactment) hebben meegeholpen. Hier heb je zo'n naspeeloorlog niet of ik moet me vergissen.
Anjelier: je moest je dan wel in 3 verdelen maar 't klinkt heel leuk. en zondag verbetering van weer? 't is te hopen.
Zo, ik ga nu een kopje koffie maken. Binnen een half uurtje gaat Rika aan.
Fijne dag seizoentjes!
Weer 'n vroege deze keer. Heeft niets met de maan te maken. Die is bovendien in het laatste kwartier en voor wie het wil weten: de maan staat in het sterrenbeeld maagd.
Vandaag naar moeder bellen. Zal als ik ik" The zone" geraak wel mijn alarm zetten. Ook alarm zetten als ik bv niet van Fb afgeraak.
Gisteren een pakje ontvangen van Z*l*nd* en het shirtje past perfect bij de Trui. Nu alle twee in de was voor de chemicaliên en maandag zijn ze klaar om aan te trekken want ik moet naar de kapster om 9 u. Komt ervan de eerdere afspraak niet in de fysieke agenda te zetten.
Wat de plannen voor vandaag betreft is dat ventje kranten en brood zal moeten halen. misschien nog beleg want de slager is weer open en moeder heeft evlier nodig.
Wel potjandorie! ga ik naar de gang en zie Gimly gehurkt zitten voor de bak! azo niet hè makker. Het euvel is al opgekuist met twee schepjes naar de kattenbak. Lilly heeft het in de kattenbak dan bedekt. Proper meisje. Ik heb natuurlijk Gimly onder de poot gegegen. Hij komt er vandaag niet gemakkelijk mee weg.
De aansteker op gas die hier in de living ligt is bijna leeg en helaas niet navulbaar + ventje vind nergens de lucifers
En ventje heeft nog altijd de batterij in de weegschaal niet vervangen! Hij zegt dat hij nog werkt.
Ze zitten nog volop in hun verhuis en daarna komt dat voorstellen wel.
Ben hier weer aan het multitasken. mijn boerdeij aan het doen en hiet tikken.
Gisteren zat ventje naar Gettysburg te kijken ( je weet wel over de oorlog tussen het noorden en het zuiden wat resulteerde in de mason Dixie lijn die het noorden van het zuiden scheidt.) en er waren enkele acteurs die zodanig geschimkt waren dat je ze niet eens herkende al had je dat wel gekunnen aan het stem. Wat het voor de acteurs leuk maakte zeiden zij dat die mensen die, die oorlogen naspelen ( reactment) hebben meegeholpen. Hier heb je zo'n naspeeloorlog niet of ik moet me vergissen.
Anjelier: je moest je dan wel in 3 verdelen maar 't klinkt heel leuk. en zondag verbetering van weer? 't is te hopen.
Zo, ik ga nu een kopje koffie maken. Binnen een half uurtje gaat Rika aan.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-

Hier een minder goede morgen....
de verwarming deed het niet
en via de telefoon heeft men mij geholpen
om het op te lossen, nu werkt het weer
Beterschap aan meme-rietje en al wie zich niet lekker voelt
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Tijdens mijn ontbijt schoten er allerlei te doen taakjes door mijn hoofd.
Nu ik ze deftig wil oplijsten is de helft me al ontgaan.
Het een voor en het ander na zeker vandaag.
Volgens de buienradar is het hier aan het regenen.
Dat is dan droog nat waarschijnlijk, want ik zie geen regen.
We zullen dan maar aan die ik weet niet meer welke taakjes beginnen.
Maak het gezellig vandaag.
Nu ik ze deftig wil oplijsten is de helft me al ontgaan.
Het een voor en het ander na zeker vandaag.
Volgens de buienradar is het hier aan het regenen.
Dat is dan droog nat waarschijnlijk, want ik zie geen regen.
We zullen dan maar aan die ik weet niet meer welke taakjes beginnen.
Maak het gezellig vandaag.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
MM: wij hebben ons niet in 3 moeten verdelen, het was na elkaar. Eerst ukkepuk, het uur erna ukkemeisje1 en in de namiddag ukkemeisje 2.
Ferm koud buiten, maar da's die wind. Zonder die wind zou het goed zijn.
Manlief heeft hier de houtkachel aangestoken, dat doen we enkel als het heel koud is. Is een gezellige warmte. Spaanse woef weet het ook te waarderen, die ligt er vlak voor.
Vanavond een veggieschotel maken met knolselder en aardpeer, heb dat al eens eerder gemaakt en is lekker. Die aardpeer heb ik in de tuin staan. In een grote metselkuip want dat woekert als zot. Zelfs de schillen doe ik bij het gewone huisvuil. Gooi je die op de composthoop schieten die daar uit.
Gisteren vergeten het oud papier buiten te zetten. Pas toen we doorreden, zagen we het overal staan, maar ja, we hadden geen tijd meer om het nog buiten te zetten. Dus volgende maand zal het extra zijn.
Tot morgen iedereen.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Ja, 't is weer 'n vroege. Sinds ik die afbouwkuur bezig ben heb ik altijd de eerste paar nachten na het starten van een mindere dosis slaapproblemen tot ik er aan gewoon ben. En Buurman V hield bovendien een feestje gisteren. Drie keer raden wie je het meest hoort als er Rode wijn ( of duvel) bij betrokken is? Juist. Buurman V en zijn bulderlach. Suus was met ons aan het videobellen toen ik opmerkte dat we iets hoorden en ik zei nog voor de grap: buurman V is bezig zijn meubels aan het verplaatsen om te stofzuigen en een half uur later toen Suus een andere telefoontje had beantwoordd en terug belde, was hij inderdaad aan het stofzuigen. Toen ik naar boven ging en ik was beneden gebleven om een aflevering te belijken van een serie op de tablet was het volgens Lilly al te laat. (20.38)
Boven hoorde ik het feestje en ik ben op zoek gegaan naar mijn materi:aal om in bed een boek te lezen. Ik vond mijn kussen maar moest 't een en ander verzetten ( ondertussen nog kleren gevonden èn een sprei) voor ik dat kussen vond.
Ik heb boven een paar laarsjes gevonden. 2 paar eigenlijk. een paar gewone die ook bij die blauwe broek zouden passen en een paar met veters en wol, eveneens plat maar de veterlaarsjes die ik zoek heb ik nog niet gevonden. wel 1 exemplaar van de sandalen die ik droeg in Rome! Efin, ik was daar dus nog verder aan het rommelen toen Lilly ineens naast me stond. die was komen kijken wat ik uitspookte. gewoon zei ventje uit nieuwsgierigheid.
De gevonden kleren: een donkerblauwe fleece! en twee andere dingen liggen al in de wasmand. twee andere kledingstukken liggen klaar voor de zak kleren. Dus ik moet verder mijn schoenen controleren. kan ik er wel op lopen met mijn rug? hoge hakken mag ik vergeten.
Vandaag uitgebreid me gaan douchen. en daarna me laten insmeren door ventje. Er is hier wel weer al veel wind. ik hoorde het boven al. (38 km/u) de temp. is 12°.
overbuurvrouw schreef gisteren op FB dat ze een BBQ ging doen! ik heb als commentaar een bevroren gezichtje gezet.
Anjelier: best dat jullie je niet in 3 hebben moeten delen. ik vraag me af hoe dat gaat zijn met de grootouderfeestjes met Suzanne en de tweeling. Als Miel (die zijn beentje heeft gebroken en in gips zit, omdat die Gust zijn val brak) en Gust niet in dezelfde school zitten ( je weet nooit... dan zal zus ventje en Frank zich moeten in twee delen of in 3 dus vermits ik rekening hou met een andere scenario van aparte scholen. dit omdat ze geen identieke tweeling zijn. Miel is blond en heeft blauwe ogen, Gust is donkerder van haar en heeft bruine ogen. Gust is ook groter dan Miel, toen ik ze in maart verleden jaar zag op het allerlaatste feestje want ventjes moeder leefde nog. de dag nadien is ze opgenomen geweest.
Enfin, Suus had het over wc blokjes en ineens terwijl ik wachtte op haar 2 de telefoontje want ze had een andere oproep, heb ik de laatste 4 uit het kruidende vat online besteld.En daarna nog wat cosmetische spullen zoals een paars eyeline potlood. En op voorwaarde dat die smooth uitsmeerd want eyepotloden kunnen hard zijn, kan ik er dan nog andere kleurtje bestellen want het is van het huismerk en had voor de mascara hoge score. bij mij is dat jan en zijn broer want ik heb korte en lange wimpers dus supergrote eyelashes ga ik nooit hebben tenzij ik valse plak wat ik vertik. De bestelling komt maandag toe en aangezien ik naar de kapster moet, gaan ventje en ik ons afwisselen want hij doucht normaal de maandag. in theorie ga ik dus alleen met regenhoedje want het zou regenen naat Stefanie en daarna wissel ik ventje af.
Met die "Black Friday' toestanden was haar kattenzand ferm over leveruur! Ze zijn rond 18 u gekomen terwijl dat 16 u ten laatste moest zijn. en dat zand kwam van bij de blauwe bol.
Ventje gaat vandaag om brood. Lilly lust ook augurkenkaas en cremepatê. de augurkenkaas is nu op, vandaag is het de beurt aan boerenpondje sambal. ( ik denk niet dat Lilly dat zal lusten maar zij en kaas....je weet nooit)
Gisteren had ventje moeder haar evlier gehaald en Kristof, de slager vertelde over zijn middellandse zee reis op een gloednieuw cruiseschip dat ik hierna ga opzoeken. Ik moet ook nog een pakje voor Suus maken met 2 scrubhandschoenen die uit het ouderlijk huis komen en ik heb er dan nog over om uit te delen.( de buren! voor hun kerst!) Haar vorige heeft ze goed gebruikt vandaar dat ik een nieuwe kan opzenden.
Zo, Ik ga koffie zetten.
Fijne dag verder seizoentjes!
Ja, 't is weer 'n vroege. Sinds ik die afbouwkuur bezig ben heb ik altijd de eerste paar nachten na het starten van een mindere dosis slaapproblemen tot ik er aan gewoon ben. En Buurman V hield bovendien een feestje gisteren. Drie keer raden wie je het meest hoort als er Rode wijn ( of duvel) bij betrokken is? Juist. Buurman V en zijn bulderlach. Suus was met ons aan het videobellen toen ik opmerkte dat we iets hoorden en ik zei nog voor de grap: buurman V is bezig zijn meubels aan het verplaatsen om te stofzuigen en een half uur later toen Suus een andere telefoontje had beantwoordd en terug belde, was hij inderdaad aan het stofzuigen. Toen ik naar boven ging en ik was beneden gebleven om een aflevering te belijken van een serie op de tablet was het volgens Lilly al te laat. (20.38)
Boven hoorde ik het feestje en ik ben op zoek gegaan naar mijn materi:aal om in bed een boek te lezen. Ik vond mijn kussen maar moest 't een en ander verzetten ( ondertussen nog kleren gevonden èn een sprei) voor ik dat kussen vond.
Ik heb boven een paar laarsjes gevonden. 2 paar eigenlijk. een paar gewone die ook bij die blauwe broek zouden passen en een paar met veters en wol, eveneens plat maar de veterlaarsjes die ik zoek heb ik nog niet gevonden. wel 1 exemplaar van de sandalen die ik droeg in Rome! Efin, ik was daar dus nog verder aan het rommelen toen Lilly ineens naast me stond. die was komen kijken wat ik uitspookte. gewoon zei ventje uit nieuwsgierigheid.
De gevonden kleren: een donkerblauwe fleece! en twee andere dingen liggen al in de wasmand. twee andere kledingstukken liggen klaar voor de zak kleren. Dus ik moet verder mijn schoenen controleren. kan ik er wel op lopen met mijn rug? hoge hakken mag ik vergeten.
Vandaag uitgebreid me gaan douchen. en daarna me laten insmeren door ventje. Er is hier wel weer al veel wind. ik hoorde het boven al. (38 km/u) de temp. is 12°.
overbuurvrouw schreef gisteren op FB dat ze een BBQ ging doen! ik heb als commentaar een bevroren gezichtje gezet.
Anjelier: best dat jullie je niet in 3 hebben moeten delen. ik vraag me af hoe dat gaat zijn met de grootouderfeestjes met Suzanne en de tweeling. Als Miel (die zijn beentje heeft gebroken en in gips zit, omdat die Gust zijn val brak) en Gust niet in dezelfde school zitten ( je weet nooit... dan zal zus ventje en Frank zich moeten in twee delen of in 3 dus vermits ik rekening hou met een andere scenario van aparte scholen. dit omdat ze geen identieke tweeling zijn. Miel is blond en heeft blauwe ogen, Gust is donkerder van haar en heeft bruine ogen. Gust is ook groter dan Miel, toen ik ze in maart verleden jaar zag op het allerlaatste feestje want ventjes moeder leefde nog. de dag nadien is ze opgenomen geweest.
Enfin, Suus had het over wc blokjes en ineens terwijl ik wachtte op haar 2 de telefoontje want ze had een andere oproep, heb ik de laatste 4 uit het kruidende vat online besteld.En daarna nog wat cosmetische spullen zoals een paars eyeline potlood. En op voorwaarde dat die smooth uitsmeerd want eyepotloden kunnen hard zijn, kan ik er dan nog andere kleurtje bestellen want het is van het huismerk en had voor de mascara hoge score. bij mij is dat jan en zijn broer want ik heb korte en lange wimpers dus supergrote eyelashes ga ik nooit hebben tenzij ik valse plak wat ik vertik. De bestelling komt maandag toe en aangezien ik naar de kapster moet, gaan ventje en ik ons afwisselen want hij doucht normaal de maandag. in theorie ga ik dus alleen met regenhoedje want het zou regenen naat Stefanie en daarna wissel ik ventje af.
Met die "Black Friday' toestanden was haar kattenzand ferm over leveruur! Ze zijn rond 18 u gekomen terwijl dat 16 u ten laatste moest zijn. en dat zand kwam van bij de blauwe bol.
Ventje gaat vandaag om brood. Lilly lust ook augurkenkaas en cremepatê. de augurkenkaas is nu op, vandaag is het de beurt aan boerenpondje sambal. ( ik denk niet dat Lilly dat zal lusten maar zij en kaas....je weet nooit)
Gisteren had ventje moeder haar evlier gehaald en Kristof, de slager vertelde over zijn middellandse zee reis op een gloednieuw cruiseschip dat ik hierna ga opzoeken. Ik moet ook nog een pakje voor Suus maken met 2 scrubhandschoenen die uit het ouderlijk huis komen en ik heb er dan nog over om uit te delen.( de buren! voor hun kerst!) Haar vorige heeft ze goed gebruikt vandaar dat ik een nieuwe kan opzenden.
Zo, Ik ga koffie zetten.
Fijne dag verder seizoentjes!
Cats Rule!
-

Goede zondagmorgen allemaal
Hier dezelfde miserie met de verwarming
dus morgen afspraak maken met de technicus
Nu kan ik nog mijn plan trekken door telkens
water bij te vullen in het expansievat....
Technieker had gisteren gezegd hoe ik dat moest doen....
Gisteren 3x moeten bijvullen
dus daar zit het duiveltje
En natuurlijk komt zoiets in een weekend
Nu is het wasje bijna gedaan en er staat een
broodje te bakken, de gewone weekendtaken
Allen een gezellige dag, het zou 16° worden vandaag
afwachten en zien of het klopt
Beterschap aan alle zieken......en tot later
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

de laatste zondag van november .Dus bijna start de laatste maand van 2024 en dat zal wel zo snel voorbij zijn .Tegenwoordig gaat alles zo snel .Als je ziet hoeveel autos snel rijden .ENZ kortom traag kennen weinige nog ja de oudere mensen maar de rest is zoef en voorbij .Om te zwijgen hoeveel hier passeren met hun telefoon in hun hand niet te geloven .Bij vele hang hun leven precies van hun leven af ga die daar mee slapen of onder douche vraag ik me af .En sommige zijn zo luid aan spreken tegen hun telefoon .De wereld is enorm veranderd weet van mijn buren dat ze het niet begrijpen hoe de mensen met die drukte leven willen leven .Hoe kun je nu genieten vragen ze aan mij ja ik weet het ook niet zeg ik dan .Ben blij dat ik met mijn oudere buren dan ik zelf goed overeenkomen .Want als je buiten ben en je komt iemand tegen zeggen er vele nog niet eens goede dag want hun telefoon is veel belangrijker .Zo ik wens jullie een fijne zondag en geniet ervan groetje