In de Vier Seizoenen reeks 37 Winter 2024-2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

25 feb 2025, 16:01

Afbeelding

Fijne namiddag aan allen, :wink: hier is het grijs
met hele fijne smosregen, je wordt er
niet echt nat van, alleen wat vochtig... :roll:
erder was het goed buiten, een aangename °
en geen wind, ik ben bij de apotheek geweest
en met een ommetje nog een paar boodschappen
meegebracht omdat ik langs de Li** kwam
Ben thuisgekomen met een zere rug.... dus eerst wat rusten
bij een kopje thee....en straks voor eten zorgen...
schorseneren in witte saus en een kippenbilletje erbij
Smakelijk eten allemaal en voor later een mooie avond en nacht
Tot morgen allemaal en sterkte aan de zieken... :(
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

25 feb 2025, 16:28

Afbeelding

Hallo iedereen,

Vanavond eten we hier ook spinazie, denk niet dat we er zo sterk van gaan worden zoals Popey :D .
Nu met die verse spinazie in de serre, eten we het zeker 1x per week.

HVT: die escar go slakkenkorrels heb ik ook nog gebruikt, denk dat ik daar nog een rest van staan heb. Wist niet dat dat giftig was voor andere dieren. Ga voortaan verder doen met de biervallen, dat lukt ook wel. Een keer per week reinig ik die en er zitten toch altijd slakken in. Ze hebben ook een voorkeur voor bepaalde biersoorten, heb al ondervonden hoe meer alcoholgehalte ( ook duurder) hoe liever ze het hebben. :D :D
Ook opletten met wat ik plant. Vorig jaar had ik eens voor de verandering vlijtig liesjes gezet, nooit meer, na 1 week stonden er nog enkel groene "stokjes" en 1 week later was zelf dit opgegeten. Dus zullen het terug begoniaatjes worden , daar blijven ze vanaf.

Tot morgen , iedereen.

wilde eend 2

25 feb 2025, 18:02

Dag seizoentjes allemaal ,
Hier gelukkig vandaag geen regen gezien .. zelfs nu en dan de zon en een aangename 12 ° ..
Wel moeilijk om iets te plannen want er was " veel regen " voorspeld ...
Enfin : beter zo ..:-)
Clive : hoe gaat het met jou ? hopelijk nog een vakantie gepland naar Zeeland ??
Veel beterschap voor alle zieken .en een goede nachtrust voor iedereen .
Afbeelding

Oma-C

26 feb 2025, 09:06

Afbeelding

Een mooie zonnige morgen aan allen, :wink:
Geniet van deze woensdag.....

Beterschap aan de zieken... :(

Muddy Maddy

26 feb 2025, 10:55

Goeie zonnige morgen seizoentjes,

Ons gisteren kriek gelachen met Lilly die probeerde Gimly's achterkant te tikken. Maar ze kwam een paar centimeter te kort want ze lag op de poef en dus ook te hoog. Daarnaast zijn we bezig met de serie van 'allo 'allo en dat is ook grappig.
Ventje is op grote boodschappen want morgen moet die voor 'n meeting voor zijn ogen en dan gaan we ook weten wanneer die ingrepen plaats vinden. De dakwerken zullen wel stoffig zijn en hopelijk staat dat niet in de weg voor z'n herstel. We moeten wel nog een mail krijgen.

Ik heb een lading kaas besteld. En tot mijn verbazing kreeg ik ongeveer 50% korting! Mooi meegenomen. Heb ook een horloge gevonden naar mijn gedacht voor den trouw.En aangezien ventje ook zoekt naar een nieuwe de link doorgestuurd. Ge gaat dan eens naar FB. :roll:
Moet vandaag nog de folder van de doemart doorbladeren. Kado is 'n weekendtas.We gaan nooit op weekend. :? Maar misschien toch kijken of er iets mooi's instaat. Die tas kan dienen als we naar dien trouw gaan want we willen ergens overnachten. Maar ventjes zus heeft geen idee of er ergens 'n B&B of 'n hotelleke. We zullen we zien.

We gaan vandaag lamsvlees eten omdat ventje niets uitgehaald heeft uit den diepvries. De diepvries komt ook en daar hebben we kippeborrelhapjes van nodig. En ik heb gisteren in de diepvries nog uiensoep gevonden. Lilly was gisterenavond niet naar mijn plek gegaan om te liggen en meestal unladylike, maar na haar hapje vlees naar boven en zich gaan instaleren op mijn voeten. Das ook den eerste keer dat ze eerder naar boven gaat. Ze zijn hier in de buurt aan 't werken met 'n drillboor. Gelukkig is het veraf.
Denk dat ik m'n kleren ga aandoen en vanmiddag eens naar de bloemenzaak op de hoek ga gaan. Aangezien ze dat kerststukje niet gejat hebben kan ik de pot waar het inzat opnieuw gebruiken.

Michiel, bedankt voor de tip maar ik denk niet dat ons heerschap van boter houdt. Iemand had een lepeltje olijfolie aangeraden maar dat lust 'm niet. Hij is nogal zinnelijk. Voor de moment heeft hij weinig honger. Ik dan wel weer want gisteren samen met ventje een pak chocolate chip cookies leeg gegeten. :oops:

We gaan een beetje verder doen.
Beterschap aan de zieken
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Helena van Troje

26 feb 2025, 14:20

De eerste serie viooltjes hangt aan het balkon!
In plaats van Escar Go hebben we bloemetjes meegebracht van de Brico verleden maandag.
Seffens gaan we deel twee in de bloembak vooraan planten.
Ergens onderweg van boven naar beneden ben ik de twee overgebleven viooltjes vergeten.
Zal eens een toertje door het huis gaan maken.

De paasbloemen zijn zeker 10 cm gegroeid op een paar dagen tijd.
In de voortuin staan er tulpen boven de grond.
Dar moet ik dringend eens werk van maken.
Zal de desbetreffende kleinzoon eens herinneren aan zijn belofte dat hij zou komen helpen op zijn vrije dinsdagen en vrijdagen.

Het kan gaan beginnen in de tuin.

Ben eens benieuwd of buurvrouw van de haag werk maakt van verhuizen.
Het wordt haar teveel het onderhoud van de tuin.
Ik herken het probleem van een zieke man en kliniekbezoeken.
Doodop van al dat over en weer geloop en alle angst en spanning
Dan heb je geen zin meer in tuinieren als je 's avonds thuis komt.

Het zou gaan regenen deze namiddag.
Was nochtans niet voorzien op de buienradar bij mij...

Dames en dieren ik ga verder doen.

Geniet nog van de rest van vandaag.

Oma-C

26 feb 2025, 16:37

Afbeelding

Aan allen een gezellige avond, :wink:
De zon is al weggekropen...
Hopelijk komt ze morgen terug... :roll:
Slaapwel voor straks, en tot morgen...

Oma-C

27 feb 2025, 09:13

Afbeelding

Goede donderdagmorgen, 't is hier zo stil... :roll:
Een zonnige groet van hieruit... :wink:
Na 10u wordt lichte regen voorspeld...
afwachten, en zien wat er komt :roll:
Fijne dag allemaal en sterkte aan de zieken...

Muddy Maddy

27 feb 2025, 09:38

Goede morgen seizoentjes,

Oma C, dat is me ook al opgevallen en hier regent het al. :?
Vandaag D-day voor ventje. Na de meeting zal hij weten wanneer ze hem gaan opereren.Ook gaat hij 14 dagen niet me de wagen mogen rijden zei hij gisteren tegen zijn zus die aan het kleutersitten was bij Suzanne. En zo te horen is het een meisje met een eigen willetje. :)
Wij hebben geen ei phone dus konden we niet facetimen en van messenger had zijn zus nooit gehoord dat je dat ook zonder Fb kan instaleren. ( waar nachtelijke chatrooms nuttig voor zijn, anders wist ik dat ook niet)

Helena: ventje heeft nog geen plannen om aan de koer te beginnen anders stonden hier ook al viooltjes. Zijn dak is prio. Had gisteren goesting om eens te voet naar de bloemzaak te gaan in de namiddag omdat we toch thuis moesten zijn voor de diepvries, maar 't weer deed niet mee. 't was voor een potje gelijk wat aan de voordeur te zetten aangezien ze dat kerststukje niet gejat hebben. Ze hebben zich 'n keer lelijk mispakt door het siergras in de bloembak aan buurman V's voordeur uit te trekken maar dat was gekarteld gras, dus vond ie bloeddruppels.Bij den Eric durven ze dat soms. En bij buurman staan er 3 en is het wildgroei. Dat groeit zelfs tot boven de brievenbus. 't is wel purper, die bloemen als deze bloeien.

Ik hoor hier net van ventje dat Michelle Trachtenberg overleden is. Dat zegt jullie misschien niets maar dat was het zusje van Buffy in de serie over een vampierendoodster. 39 geworden. Geen verdachte dood schrijven ze. Kreeg recent 'n levertransplant. wss complicatie.

We gaan een beetje verder brielen.
Sterkte voor wie 't nodig heeft
Beterschap aan de zieken :cry:
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Helena van Troje

27 feb 2025, 10:44

Goede morgen.

Tja wat moet een mens zo al allemaal vertellen?
Bijna alle dagen verlopen eender.

Behalve dan dat ik vanmorgen ben opgestaan met pijn tussen mijn schouderbladen.
Het zal wel zijn van gisteren het balkon af te wassen.

Vandaag stonden de ruiten op het programma.

Gisteren toch maar het tweede deel van de viooltjes niet geplant.
Nu wou ik eerst de ramen doen vooraleer ik niet meer in die bloembak kan staan.
Als de bloemen geplant zijn gaat dat moeilijker.
Dan moet ik halsbrekende toeren uithalen om aan het bovenste deel te geraken.

Ik heb gisteren volgens de app zeven verdiepingen gedaan.
Zal wel zijn!
Eerst de bakken naar boven, dan het zand, dan de emmers water...
Ondertussen zo slim van de plantjes boven in de aarde te steken.
Vroeger maakte ik de bakken helemaal klaar beneden.
Moest ik telkens iemand vragen om ze naar boven te dragen.

Zolang het enigszins gaat zetten we bloemetjes in de bakken.

Ik zal al eens koffiegruis rond de paasbloemen strooien.
De vandalen voor zijn.

Gisteren speciaal koffie gezet daarvoor.
Het tasje heeft me gesmaakt.

Dokter was heel tevreden over de bloeddruk.
Geslaagd met grote onderscheiding zei ze.

Ik ga proberen met mate te bewegen.

Lieve deugd, daar heb je het sport al!

Ik moest brood gaan halen nadat ik naar de diëtiste was geweest.
Die heb ik afgebeld, want ik geraak niet op mijn fiets met die ruglast.

We vinden wel een oplossing.
Beschuit, par o vita, crackers...rijstwafels.

Het beste voor iedereen vandaag.

anjelierken

27 feb 2025, 11:44

Afbeelding

Hallo iedereen,

Er zijn al regendruppels gevallen, maar nu is het terug over.

De boodschappen zijn binnen voor 1 week, we kunnen weeral verder.

Ga straks de canna -knollen al oppotten, kunnen die beginnen groeien. Het tuinseizoen begint stilaan. Nadien ga ik die potten in de veranda zetten, daar is het toch warmer.
Schoondochter had plantjes gekocht voor buiten, ik kijk daarnaar gisteren, bleken het plantjes voor binnenshuis .Ja, planten kopen in een supermarkt is meestal voor binnen. Heb het haar gezegd.

MM: was gisterenavond al op het nieuws over de dood van die actrice. Manlief heeft gelezen dat Gene Hackman ook dood is, samen met zijn vrouw en hond.

Tot morgen , iedereen.

Oma-C

27 feb 2025, 17:08

Aan alle seizoentjes een fijne donderdag verder :wink:
Wij hebben zon gehad tot bijna aan de middag,
wel een koude wind en op de middag een regenbui
nu is het weer droog maar grijs... en 4° :roll:
Gezellige avond allemaal en voor later een goeie nacht,
beterschap aan de zieken en tot morgen :)

Muddy Maddy

28 feb 2025, 09:11

Goede morgen seizoentjes,

Ventje heeft de data voor zijn oogoperatie. Eind maart gaan ze eerst zijn linkeroog( het slechste) aanpakken. Dan moet hij een schelp dragen en mag een dag niet met de auto rijden. Ook moet hij vooraf eerst oogdruppels nemen en ook daarna. Dat is dan mijn taak. Hij mag niet heffen. We gaan in de burenchat vragen of er iemand bereid is hem naar ginder te voeren, af te halen en ook helpen met de boodschappen. Aangezien wij hier iedereens Postpunt zijn mogen ze ook wel iets voor ons doen vind ik. Doen ze het niet dan weten we genoeg. Ik heb geen idee wie bereidwillig gaat zijn. Als ze uberhaupt willen helpen.

Gisteren is de postbode laat geweest.Met mijn nieuwe horloge was Post Nl rap en toen die ventje zag, flink op z'n remmen en naar hem toe. Had niet eens aangebeld Horloge is van een merk en ik kan de wijzerplaat lezen zonder bril. En heel wat later( was bijna avond :roll: ) kwam er een zak kleren toe. Ik heb een beige lang kleed met glitters gescoord en de lengte is precies de lengt die ik wil van kleed voor den trouw. Ook de grijze trui is goed gekeurd en ik ben ook 2 BH's rijker. Ze zijn gesculpteerd en ik moet ze nog passen. Een in het wijnrood en 'n zwarte. Daarna gaat alles in de was. Die gaan we morgen doen want vandaag heeft ventje zin in retail therapie. Op naar de A. dus. Hebben toch kaarsen nodig en grote theelichten plus 3D swifferdoekjes.Dan kan ons nieuwsgierig aagje meehelpen. :)

Over Gene Hackman die overleden is samen met zijn vrouw en hond heeft ventje de theorie dat het een zelfmoord pact was. Ik aan de andere kant denk aan CO vergiftiging. 't zal toch uitkomen.Of misschien niet.

Buurman V heeft recent zijn motor verkocht. Had waarschijnlijk bijkomende centen nodig voor 't dak of de afwerking. Stond hier ineens een gele oplader. Enfin dat weten we ook al weer. Gisteren buurman aan de voordeur gehad en Lowie kwam binnen! Na dat hij eerst gedag had geblaft, tripelde die binnen en ging op zoek naar Lilly De juffrouw was boven. Cooper was niet zo nieuwsgierig. Die blafte gedag en ging terug.Ja, als je de voordeur laat open staan.... Mijn uiensoep is rijp voor de Wc. Met dat weer en vergeten de pot in de frigo te zetten. Bovendien vind ik ze uit de diepvries niet echt bijzonder lekker. Zelf maken dan maar. Zit echter door de groenten bouillon blokjes. Dan maar met kip maken. Of smaakversterker gebruiken. Vandaag eten we garnaalkroketten. Gisteren was 't frituur rotzooi.

Zo, Ik ga er even aan beginnen en ventje is zich gaan klaarmaken. Daarna ik. Misschien geraak ik tot aan de markt voor 'n plantje om aan de voordeur te zetten.Had dat al eerder willen doen , schreef ik maar 't weer viel dan niet mee.

Beterschap aan de zieken
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Oma-C

28 feb 2025, 09:18

Afbeelding

Goedemorgen allemaal, :wink:
Het zonnetje probeert er door te komen,
Ik hoop dat het lukt dan ga ik de ramen poetsen

Allen een aangename vrijdag en sterkte gewenst
aan wie het kan gebruiken.... :?