In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35

Gisteren nog even een (kleine) investering (€399,00) gedaan om mezelf zonder hulp in een ziekenhuis van en naar de verschillende afspraak iets eenvoudiger/gemakkelijker te maken.

Dit (lichtgewicht en inklapbaar) dingetje pas makkelijk in ons autootje de "Pinda"

En nog een voordeel, ik blijf in beweging, al is 't maar hoofdzakelijk met mijn armen.
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie namiddag iedereen
hier al een tijdje bewolkt en dat heb ik graag , want eerst werd het toch alweer te warm met de zon deze voormiddag en nu is het veel beter zonder zon en nog zo'n 25° buiten
we hebben laat gegeten en dus nu rap alles in de vaatwas doen en de rest opkuisen en dan met de beentjes omhoog in de zetel voor de tv , want ik heb al gans de week hoofdpijn waarschijnlijk een bijwerking van die cortisone inspuiting van maandag
Remie je zal wel gemakkelijk zijn met je rolstoel , maar kon je die niet huren of zo , want die prijs is ook niet min
ik heb er ook ene gratis in huur die ik altijd mag gebruiken en die zelfs is aangepast aan mij ivm mijn spierziekte
Bekske ook een fijn weekend voor jou hoor
en nu verder doen
tot later

hier al een tijdje bewolkt en dat heb ik graag , want eerst werd het toch alweer te warm met de zon deze voormiddag en nu is het veel beter zonder zon en nog zo'n 25° buiten
we hebben laat gegeten en dus nu rap alles in de vaatwas doen en de rest opkuisen en dan met de beentjes omhoog in de zetel voor de tv , want ik heb al gans de week hoofdpijn waarschijnlijk een bijwerking van die cortisone inspuiting van maandag
Remie je zal wel gemakkelijk zijn met je rolstoel , maar kon je die niet huren of zo , want die prijs is ook niet min
ik heb er ook ene gratis in huur die ik altijd mag gebruiken en die zelfs is aangepast aan mij ivm mijn spierziekte
Bekske ook een fijn weekend voor jou hoor
en nu verder doen
tot later

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-

Vanochtend en vanmiddag naar het NK (Nederlands Kampioenschap) wielrennen voor vrouwen en mannen gekeken.
Het waren leuke wedstrijden om te zien via de TV met af en toe ’n lekker verfrissende

Menu:
Een frisse maaltijd kreeg ik te horen van
, meer liet ze niet los..!Dus zie straks wel wat er op tafel komt, zal wel goed zijn… ik heb eigenlijk nooit klachten over haar kookkunsten.
Weet U dat ook weer..!
Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE en of BETERSCHAP gewenst.

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
Zeker wel kon ik die huren Zonnebloemetje, bijna €5,00 per dag.zonnebloemetje schreef: ↑28 jun 2025, 14:32Remie je zal wel gemakkelijk zijn met je rolstoel , maar kon je die niet huren of zo
Dus ben ik wat mogelijkheden gaan bekijken en ben ik toch effe gaan rekenen: En in mijn berekening zou ik de rolstoel er in ±2½ maand uit hebben.
Als ik zou huren is er ook geen restwaarde, en nu wel, tweedehands sites staan er vol mee.
Ook is de stoel zeer geschikt voor onze kinderen om Gina mee te nemen als ze op bezoek komen als ik eventueel weer in het ziekenhuis terecht zou komen.
Maar eigenlijk willen we hem in de familie houden, hebben ± 'n jaar geleden ook op die manier krukken aangeschaft waar ik nu ook weer dagelijks wat gemakkelijker mee uit de voeten kan.
Laatst gewijzigd door Remie op 28 jun 2025, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Adam2 - Lid geworden op: 15 feb 2023, 22:49
Remie schreef: ↑28 jun 2025, 00:26Als ik zoiets heb met hechtingen die in het ziekenhuis geplaatst zijn en er na ± 'n week uit mogen, vraag ik gelijk daar of dat niet bij de huisarts kan. En vaak krijg ik dan als antwoord "Maar natuurlijk, geen probleem". [
IDD had ik ook kunnen doen, maar verpleegkundige zei:
"Komt maar liever bij ons terug, wij weten hoe de arts de knopen legt".
Kan commercie zijn, maar ik wilde geen risico lopen, vandaar.
Maandag wél naar de huisarts, vreemd vlekje op m'n schouder, dat ik niet vertrouw.

-
een goeie avond alweer iedereen
dadelijk nog onder de douche sè en daarna nog wat tv kijken
onze mobiele airco is in werking en tis al direct wat frisser en aangenamer in de living en keuken
want er komen nog veel warmere dagen aan volgens het weerbericht
Remie in Nederland zijn die dingen blijkbaar veel duurder dan hier bij ons zo te zien
dus groot gelijk dat je die rolstoel dan aankoopt en eigen krukken heb ik ook al 8 jaar , want sinds mijn knie prothese operatie kan ik niet meer zonder omdat mijn knie nooit goed meer is gekomen en daarbij heb ik ook nog een groot evenwichtsprobleem
en hopelijk heeft jullie frisse maaltijd gesmaakt
allé voor iedereen nog een gezellige zaterdagavond verder

dadelijk nog onder de douche sè en daarna nog wat tv kijken
onze mobiele airco is in werking en tis al direct wat frisser en aangenamer in de living en keuken
want er komen nog veel warmere dagen aan volgens het weerbericht
Remie in Nederland zijn die dingen blijkbaar veel duurder dan hier bij ons zo te zien
dus groot gelijk dat je die rolstoel dan aankoopt en eigen krukken heb ik ook al 8 jaar , want sinds mijn knie prothese operatie kan ik niet meer zonder omdat mijn knie nooit goed meer is gekomen en daarbij heb ik ook nog een groot evenwichtsprobleem
en hopelijk heeft jullie frisse maaltijd gesmaakt
allé voor iedereen nog een gezellige zaterdagavond verder

mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
-
een goeie zondagmorgen en middag samen iedereen
beetje lang geslapen vandaag , maar tis zondag en we hebben tijd en niks moet en alles mag
het word weer warm vandaag maar na de middag is het hier rust en dan zitten we gezellig voor de tv met de airco aan en dat zal deugd doen
dadelijk aan het middag eten beginnen en wij eten graag veel koude groentjes en koude schotel als het warm is , maar nu kan dat niet want ik mag dat allemaal niet eten sinds gisteren omdat ik dinsdag een afspraak heb in het ziekenhuis voor een coloscopie en dus sta ik 3 dagen op een streng dieet en dan dinsdag gans de dag nuchter blijven ook en er is echt wel heel weinig keuze in wat ik mag eten en drinken en das wel vervelend zeker nu met die warmte , maar soit tis maar voor enkele dagen
Remie , Bekske , inge en alle andere leutertjes
nog een aangename zondag verder
tot later

beetje lang geslapen vandaag , maar tis zondag en we hebben tijd en niks moet en alles mag
het word weer warm vandaag maar na de middag is het hier rust en dan zitten we gezellig voor de tv met de airco aan en dat zal deugd doen
dadelijk aan het middag eten beginnen en wij eten graag veel koude groentjes en koude schotel als het warm is , maar nu kan dat niet want ik mag dat allemaal niet eten sinds gisteren omdat ik dinsdag een afspraak heb in het ziekenhuis voor een coloscopie en dus sta ik 3 dagen op een streng dieet en dan dinsdag gans de dag nuchter blijven ook en er is echt wel heel weinig keuze in wat ik mag eten en drinken en das wel vervelend zeker nu met die warmte , maar soit tis maar voor enkele dagen
Remie , Bekske , inge en alle andere leutertjes
nog een aangename zondag verder
tot later

Sterkte..!
Dat zijn voor mij ook bijna altijd de moeilijkste inspanningen om te volbrengen Zonnebloemetje
Er is volgens mij ook maar één manier, verstand op nul..!
-
een goeie namiddag alweer
Remie bedankt hoor , en ja dinsdag mag ik maar tegen 16u in het ziekenhuis zijn en nuchter , dus gans de dag niet eten en drinken en dan nog met dat warm weer
en al van 's morgens heb ik een abonnement op het toilet want ik moet al vroeg starten met dat spul op te drinken om mijn darmen volledig leeg te maken tegen 16u
dus dat beloofd hé
maar ik zal het ook wel overleven zeker

Remie bedankt hoor , en ja dinsdag mag ik maar tegen 16u in het ziekenhuis zijn en nuchter , dus gans de dag niet eten en drinken en dan nog met dat warm weer
en al van 's morgens heb ik een abonnement op het toilet want ik moet al vroeg starten met dat spul op te drinken om mijn darmen volledig leeg te maken tegen 16u
dus dat beloofd hé
maar ik zal het ook wel overleven zeker

*** Zie het leven van de zonnige kant ***