NACHTUILTJES(12)2024
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Wat ik nog niet vermeld had en eigenlijk het meest vermoeiende vd dag was is het feit dat er voortdurend v taal moest gewisseld worden.
Naast een franstalige Brusselse schoonzoon die ondertussen toch al goed Nederlands kent was het vriendje v kleine B er nu ook voor het eerst bij en ja ’t is ook een Franstalige.
Naast een franstalige Brusselse schoonzoon die ondertussen toch al goed Nederlands kent was het vriendje v kleine B er nu ook voor het eerst bij en ja ’t is ook een Franstalige.
Oud maar niet Out
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

oef eindelijk het laatste weekend dat ga beginnen .Daarna nog even van die rare drukke dagen om daarna terug met een schone lei aan het nieuwe jaar te beginnen .Ondanks ik het moeilijk heb met deze dagen verstuur ik toch kaartjes naar de mensen waar ik een adres van heb .Volgens de kinesist heb ik het nu moeilijk omdat ik nu in een moeilijke periode zit om te herstellen .Alsook dat ik alleen ben met men dieren .Maar heb het altijd moeilijk gehad met deze dagen .Maar ja ik hoop voor jullie dat het fijne dagen worden en geniet er maar van groetje
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
morgen iedereen
het was weer koud deze morgen
wat breng de dag?
wel morgen komt de dochter en vriend tegen de middag
dus vandaag veel gereed maken
en morgen dan juist nog om een busje of iets anders
en dan hop naar het oude jaar
hopelijk is bij jullie alles goed verlopen
menu: is nog een vraagteken, heb nog puree over en voor de rest....
goeie
het was weer koud deze morgen
wat breng de dag?
wel morgen komt de dochter en vriend tegen de middag
dus vandaag veel gereed maken
en morgen dan juist nog om een busje of iets anders
en dan hop naar het oude jaar
hopelijk is bij jullie alles goed verlopen
menu: is nog een vraagteken, heb nog puree over en voor de rest....
goeieGroetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
greetie - Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17

Zonnig en 't ligt mooi wit.
Moe en tevreden terug van Sluis met dochter, we gaan zolang niet meer wachten
Rietjes kleinzoon op erasmus in Nijmegen een Duits meisje leren kennen
Drie talen door elkaar Nederlands, Engels en Duits
Groetjes
Greetie
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Zonsopgang voor mijn deur.
Hoesten zal nog even duren, wat ik nu bij benadering veronderstel …..dat het corona was.
Ga naar apotheek, slijmen moeten los, voor de rest geen honger maar terug energie, het heeft me onderuitgehaald.
Fijne dag nog
Tot in den draai
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen
Ook zo goed geslapen, het was moeilijk om uit mijn warme bedje te komen .. Stand van de windmolen is anders daar zorgde de wind voor.
De zwarte daken zijn nu spierwit. Mijn buurman is bezig met de weide van Kazan (paard) proper te maken . Enkele kruiwagens vol , en nee ik heb ze niet geteld
Wat mijn dag brengt weet ik niet . .maar tegen de avond zal ik het weten
Bekske zo vroeg in de ochtend al op wandel , ik draai me nog eens om in mijn bedje hoor. Nog een duwtje en "de dagen" zijn weer voorbij
Krakje en toch voelen die dagen verre van normaal aan voor mij .. Eerlijk gezegd ik ga blij zijn dat de dagen weer normaal verlopen ..
meme-rietje ik heb ook Netflix ik heb in die dagen Emelie in Parijs bekeken . Het 5de seizoen was uitgekomen
meme-rietjes morgen komt dochterlief dat wordt zeker een dag met een gouden randje. En ik ben nu ook wel benieuwd wat je morgen met veel liefde op tafel zal zetten.. Alvast geniet er van
Rietjes ja dat is vermoeiend van de ene taal naar de andere.. Niet voor mij maar ik maakte dit ook mee bij de schoonfamilie daar waren de talen Nederlands-Duits-Frans-Portugees. Ik had er geen last van
Greetie zo te lezen heb je er van genoten , en al zeker voor herhaling vatbaar..
Corry wauw hoe mooi de zonsopgang. . och een mens krijgt daar zo'n warm gevoel van .Oesje corona tja er is moeilijk onderscheid te maken . Het duurt ook te lang om een griep te zijn denk ik . . euch maar ik ben geen dokter , ik ga voort op wat je ons schrijft.
hi hi tot in de draai , zwaai zwaai
Aan iedereen die ik onbewust vergeet wens ik jullie een fijne laatste zaterdag van 2025
toedeloe
menu: chipolata met worteltjes en een patatje ..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
hallo goeien avond iedereen
jadi ik ga nu al antwoorden
wand morgenvoormiddag ga ik geen tijd hebben
menu zondag: bij aperitief gerookte zalm spiesjes met verschillende kruiden op smaak gebracht
: varkenswagentjes met puree + worteltjes +suikerboontjes + half peertjes opgevuld met bessen
: bij dessert buche of of .........
slaap wel iedereen
Groetjes van meme-rietje,
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
vandaag rustige dag, was gedaan en ook al droog,
wel met droogkast ging niet in die kou te drogen hangen,
wel zoon heeft de strijk op zich genomen en is volop bezig;
mijn boek verder gelezen en zit moment aan pc,
buiten was koud maar voor wandelaars ideaal weertje,
ik ga seffens genieten van een warm drankje bij de tv,
hoop dat jullie dit ook gaan doen,
grtjs krakje,

wel met droogkast ging niet in die kou te drogen hangen,
wel zoon heeft de strijk op zich genomen en is volop bezig;
mijn boek verder gelezen en zit moment aan pc,
buiten was koud maar voor wandelaars ideaal weertje,
ik ga seffens genieten van een warm drankje bij de tv,
hoop dat jullie dit ook gaan doen,
grtjs krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
goeie morgen iedereen
zie nog niet welk weer het is
is nog donker

zie nog niet welk weer het is
is nog donker

Groetjes van meme-rietje,
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Gisterennamiddag met Christa naar een voorstelling in het kasteel van Wynendaele in Torhout. Toen ze reserveerde was het nog 12° maar nu bitter koud. Ik voelde weer eens hoe snel ik verouder want ik bengelde helemaal achterin de file die over de middeleeuwse kasseien naar de ingang wandelde en was buiten adem van me te haasten. Denk dat Christa ook verschoten is dat samen naar de markt wandelen nog "gaat" maar zo in groep met vele gehaaste kinderen erbij die mee mochten vraagjes oplossen binnen, andere koek is!
Ik mocht wel mee met de lift aan de kraaknette keuken want zo'n hoge draaitrap naar de torenkamer zag ik niet zitten. Voor 2 jaar ben ik ook meegegaan, vond ik interessanter het ging toen over de geschiedenis van het kasteel.
Nu was het natuurlijk heel koud, op krukjes zitten en grotendeels een zoekspel waarin de kinderen konden meedoen natuurlijk alles in het niet bewoonde deel van het kasteel, overal gevaarlijke brokkelvloeren en afstapjes maar heel vriendelijke medewerkers, de 135e voorstelling over de jaren!
Kerstdag bij Nik en Els heel gezellig met de kleintjes bij Christa en Luc ook met de 2 grote!
En nu ga ik lekker eten zelf maken, heb al van beide plekken overschotten meegekregen!
Deze namiddag cross maar als Matthieu meedoet is het weer zijn solorit, hij is de beste, niets aan te doen!
Groetjes, hou het warm
Ik mocht wel mee met de lift aan de kraaknette keuken want zo'n hoge draaitrap naar de torenkamer zag ik niet zitten. Voor 2 jaar ben ik ook meegegaan, vond ik interessanter het ging toen over de geschiedenis van het kasteel.
Nu was het natuurlijk heel koud, op krukjes zitten en grotendeels een zoekspel waarin de kinderen konden meedoen natuurlijk alles in het niet bewoonde deel van het kasteel, overal gevaarlijke brokkelvloeren en afstapjes maar heel vriendelijke medewerkers, de 135e voorstelling over de jaren!
Kerstdag bij Nik en Els heel gezellig met de kleintjes bij Christa en Luc ook met de 2 grote!
En nu ga ik lekker eten zelf maken, heb al van beide plekken overschotten meegekregen!
Deze namiddag cross maar als Matthieu meedoet is het weer zijn solorit, hij is de beste, niets aan te doen!
Groetjes, hou het warm
Ivette
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Hallo de laatste zondag van het jaar 2025 ! . . Het is minder koud dan gisteren, maar toch blijven we in onze habitat vandaag.. Lekker in de warmte, en genietend .. De mooie muziek en de rest gaan we zelf invullen . We = zoon en ik
meme-rietjes wanneer moet ik bij u zijn ? Die menu is overheerlijk . Geniet er van , gouden momenten moet je koesteren .. Ja ik vond het ook lang donker deze morgen
Krakje gisteren genoten van uw boek, en de hulp van uw zoon is altijd welkom. De strijk is weg gewerkt alles is dus terug "op zijn effen" zoals wij zeggen.
Bekske ook voor u een fijne zondag, de hondjes zullen al hun wandeling gehad hebben. Ik weet niet hoe het bij jullie is , maar hier is er wat wind, de lucht grijs/grauw eigen aan het tijdstip van het jaar.. Wij zeiden daar tegen sneeuwlucht
Greetie hier ook een wandelingetje rond de kerktoren , intussen een zak in de kleedcontainer deponeren, glascontainer er naast krijgt ook wat glaswerk. En dan langs het kerkhof (korter weg) naar huis en intussen een goede dag zeggen aan mijn ventje
Ivette een uitstap met hindernissen, tja dit zijn geen aangename ontdekkingen .. Maar een mens wordt ouder en komt al eens zich zelf tegen . Zoon lief is aan het zagen om terug op verlof te gaan maar die wandelingen met gids zijn ook voor mij te vlug, te lang, te veel en soms gevaarlijk . . Telkens zeg ik , ik ga niet meer mee gaan maar toch laat ik me telkens overhalen .. En ik ben dan nog zoveel jaren jonger dan jij
Verder wens ik iedereen een fijne zondag toe
toedeloe
menu : friet met vol au vent
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeie middag
zo'n zondag tussenin
en 't weer is ook zo tussenin
toch onze zondagmorgen stappen al gezet
voor de rest vd dag
'k weet het nog niet maar 'k vermoed dat het cross kijken, boek lezen en surfen zal worden.
Gisteren naar Armentieres gereden waar we verleden jaar (of is 't al twee jaar terug ?) een hele mooie kerstmarkt gezien hadden. Nu NIKS, we waren blijkbaar een week te laat
dan hebben we maar wat boodschappen gedaan over de grens...
't zijn eens andere smaakjes, andere merken
zo'n zondag tussenin
en 't weer is ook zo tussenin
toch onze zondagmorgen stappen al gezet
voor de rest vd dag
'k weet het nog niet maar 'k vermoed dat het cross kijken, boek lezen en surfen zal worden.
Gisteren naar Armentieres gereden waar we verleden jaar (of is 't al twee jaar terug ?) een hele mooie kerstmarkt gezien hadden. Nu NIKS, we waren blijkbaar een week te laat
dan hebben we maar wat boodschappen gedaan over de grens...
't zijn eens andere smaakjes, andere merken
Oud maar niet Out