In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

zonnebloemetje

01 jul 2025, 08:51

een goeie morgen iedereen

ik ben alweer ( na die kuur van gisterenavond ) van die drankjes aan 't drinken om mijn darmen proper te maken om dan deze namiddag naar het ziekenhuis te gaan voor een coloscopie
en ik heb natuurlijk slecht geslapen , want er was gans de nacht van alles aan 't rommelen in mijn buik , en na 3 keer te moeten opstaan ben ik dan maar om 5.40u opgebleven
om 1.30u was het buiten nog 26° en om 2.30u was het nog 25° , en om 5.40u was het 23° en dus is het vannacht maar tot 23° afgekoeld

Remie hier is het ook te doen hoor , overdag nu met die grote hitte is het 24° , maar met de airco laten we het afkoelen tot 22° en das aangenaam
gelukkig zijn je kinderen bezorgd en zijn ze er als je ze nodig hebt

Bekske , inge en An , ook een goeie morgen

voor iedereen hou het koel en vergeet niet dat de dieren buiten ook dorst hebben , dus zet een schaal met water , want die beestjes hebben het nu ook moeilijk

tot later

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

zonnebloemetje

01 jul 2025, 14:35

Afbeelding

An-W

01 jul 2025, 22:40

zonnebloemetje schreef:
01 jul 2025, 08:51
'om dan deze namiddag naar het ziekenhuis te gaan voor een coloscopie '
Hoop op een goede uitslag voor jou Afbeelding
~ Hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat de dingen in het leven die niets kosten, het meest waardevol zijn.

Remie

02 jul 2025, 05:11

Afbeelding

Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

mama-inge

02 jul 2025, 06:29

Goedemorgen en een fijne dag
Werk is gedaan
Het is nog steeds warm, had geen jas nodig

Zit nu buiten te ontbijten
Zo nog even voor oudste zoon wat spul klaar maken voor de lunch (moet iets voor 10 personen mee)
Ze hebben film en spelletjes op het programma staan vanmorgen
En na de lunch zijn ze vrij.

Ergens vandaag ook nog een afspraak op school van de jongste zoon
Hij gaat volgend jaar naar een andere locatie, stapje hoger, want ze zien dat hij meer aan kan

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

Bekske

02 jul 2025, 07:58

Afbeelding

An-W

02 jul 2025, 08:54

Goedemorgen ,

Goed geslapen allemaal ?

Afbeelding

Nog zo'n warme dag vandaag .
Wij gaan vanmorgen bij vrienden koffie met taart eten .
Fijne dag allemaal , rustig aan en 'keep it cool' , toedeloeeeeee to later .
~ Hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat de dingen in het leven die niets kosten, het meest waardevol zijn.

mama-inge

02 jul 2025, 10:33

Afbeeldinggratis uploaden

Hier niet heel erg fijn geslapen
Moest de wekker zetten vanwege een afspraak
Merk nu al dat ik te weinig geslapen heb

zonnebloemetje

02 jul 2025, 15:02

een goeie namiddag iedereen

vannacht was het iets afgekoeld tot 21° en deze voormiddag terug de zon met 26° , maar sinds deze middag bewolkt en nu komt er een onweer over Brugge en is de temperatuur terug gezakt tot 21°
we krijgen nu een flinke plensbui met donder en bliksem

An , bedankt voor gisteren en ik kreeg een goeie uitslag van mijn coloscopie en ben weer voor 5 jaar gerust nu ik weet dat alles goed is

Remie hopelijk ook alles goed daar bij jou van gisteren ???

inge en Bekske ook een goeie namiddag

en nu in de zetel met de beentjes omhoog
want deze voormiddag hadden we een afspraak en zijn laat thuis gekomen

Afbeelding

jadi

02 jul 2025, 17:22

Afbeelding

Kiekeboe , hebben jullie mij gemist ? ..
'k Ben terug van weg geweest .. Enkele dagen naar den Elzas
Ik ben gekookt, gebraden, gestoomd .... puffen en blazen .. Niet te doen van de hitte . Temperaturen van 38° en op het stadstreintje was het zelfs 40°c. Gelukkig was er op bus en boot airco . .
Heel heel moe thuis gekomen. Ik had gehoopt dat het hier wat minder warm zou zijn , niet dus ..
Soit het was goed voor de was en de plas..
Ik ben blij dat ik Remie terug zie ..
En al de puzzels zijn intussen gemaakt ..
Zonnebloemetje een positief onderzoek gehad .
An, Inge en Bekske iedereen is okido , meer moet dat niet zijn
Ik wens jullie alvast een fijne mindere warme nacht toe straks
Maar eerst gaan we nog wat genieten van de avond
toedeloe
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

mama-inge

02 jul 2025, 21:17

Afbeelding

Fijne avond
Hier was het vandaag nog heel erg warm.
Inmiddels regen en onweer gehad en buiten is het lekker afgekoeld
Helaas binnen nog steeds erg warm.
Zo de honden nog even voor de nacht eruit
En dan naar bed.

Jadi, ondanks de warmte wel genoten van je uitstapje?
Zonnebloemetje, goede uitslag en weer een aantal jaar goed gekeurd

Jasperdm

02 jul 2025, 22:18

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :!: :!: :!: :!: :?: :?: :?: :?: :?: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :D :D :D :D :) :) :) :) :( :( :( :( :o :o :o :o :o 8O 8O 8O 8O 8O 8O :? :? :? :? :? :? :? :? 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :x :x :x :x :P :P :P :P :P :oops: :oops: :oops: :cry: :cry: :cry: :cry: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :roll: :roll: :roll: :wink: :wink: :wink: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Jasperdm

02 jul 2025, 22:20

Aan wie het aangaat,

Met dit bericht wil ik, Big J, mij publiekelijk verontschuldigen voor een eerder bericht dat onder mijn naam is verspreid. Hoewel de inhoud ervan op het eerste gezicht misschien als onschuldig of zelfs geestig kon worden opgevat, voel ik mij toch geroepen om enige toelichting en vooral een oprechte verontschuldiging te bieden.

De toon van het bericht, de overdaad aan superlatieven, en de nogal uitbundige stijl zijn niet representatief voor mijn gebruikelijke manier van communiceren — noch voor het soort waardering dat ik normaal gesproken met zorg en respect probeer uit te drukken. Hoewel het bericht geschreven was met de bedoeling iets positiefs te zeggen, is het duidelijk dat het in zijn vorm ontspoorde in iets wat de grens van het gepaste overstijgt.

Ik acht het van belang om volledige transparantie te betrachten: het bericht in kwestie werd niet door mijzelf geschreven, maar door mijn kleinkinderen. In een onbewaakt moment, waarin ik hen — met alle vertrouwen dat je als opa denkt te kunnen hebben — even achter mijn laptop liet, hebben zij gemeend mij een ‘plezier’ te doen. Hun hart zat op de juiste plaats, hun creativiteit was grenzeloos, maar hun gevoel voor nuance laat, begrijpelijkerwijs, nog enige ontwikkeling toe.

Zodra ik kennisnam van de inhoud van het bericht, was het voor mij onmiddellijk duidelijk dat ik de verantwoordelijkheid op mij moest nemen om dit recht te zetten. Niet omdat ik hen iets kwalijk neem — integendeel, ik bewonder hun enthousiasme — maar omdat ik als volwassene verantwoordelijk ben voor wat onder mijn naam wordt gepubliceerd.

Daarom, aan ieder die het bericht gelezen heeft, en mogelijk met verbazing, verwarring of ongemak heeft ervaren: mijn welgemeende excuses. Het was nooit mijn intentie om de spot te drijven, over de schreef te gaan of ongepast uit de hoek te komen.

Ik waardeer uw begrip en vergeefse glimlach, en beloof dat toekomstige berichten weer de toon zullen dragen van wie ik werkelijk ben:
Met vriendelijke groet,
Big J

Remie

02 jul 2025, 23:56

jadi schreef:
02 jul 2025, 17:22
Ik ben blij dat ik Remie terug zie ..
En al de puzzels zijn intussen gemaakt ..
Ook ik jullie allemaal Jadi. :D

Gelukkig heeft u de warme dagen ook overleeft tijdens uw mooie uitstapje naar de Elzas, hoop wel dat toch nog de moeite waard is geweest ondanks de hitte..?

Afbeeldingdat u al de puzzeltjes intussen toch heeft gemaakt..! :roll:

Remie

03 jul 2025, 00:10

zonnebloemetje schreef:
02 jul 2025, 15:02
Remie hopelijk ook alles goed daar bij jou van gisteren ???
Als ik eerlijk moet zijn niet echt Zonnebloemetje, het is en was bekend dat ik steeds wat in moet leveren. Maar van de mooie en leuke dingen die er nog zijn kan ik nog best wat genieten.
Maar daar zal ik het verder hier niet uitvoerig overhebben, schieten we hier verder met z'n allen niets mee op toch..! :wink:

Las dat u een goeie uitslag van het onderzoek heeft gekregen wat er gisteren is uitgevoerd. Da's dan weer 'n zorg minder toch? :wink: