NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

krakje

08 jan 2026, 15:19

Oma-C een fijne gelukkige verjaardag,
geniet ervan maar doe alles met mate,
en doe er nog vele jaartjes erbij,
gelukkige verjaardag van krakje,
Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

greetie

08 jan 2026, 17:10

Afbeelding
Oma-C, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag❤️
Groetjes
Greetie

jadi

08 jan 2026, 19:33

Sorry iedereen , ik ben hier niet geraakt vandaag
OMA-C een dikke proficiat met uw geboortedag ! ! ! Smak smak smak drie ferme kussen , vooral een geruststellende gezondheid .. En wat je wilt moet je maar zelf kopen
[

Afbeelding
Aan iedereen ♥ een fijne avond
toedeloe
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Bekske

09 jan 2026, 07:45

Afbeelding
heb toch liever vriesweer en sneeuw met af en toe zon dan het weer dat er nu is .Nu kun je niet buiten en dat zal tot morgen na de middag waarschijnlijk zijn .Tegen vrieskou kun je u aankleden en willen de honden mee .Maar in de regen lopen doet niemand graag zelfs de honden niet .Dus binnen blijven en verder zien hoe de volgende dagen ga zij .Hopelijk maak de wind en regen geen schade want de grond is niet ontdooid en als er teveel regen valt waar loopt het dan heen .groetje

Ritavdm

09 jan 2026, 09:49

Goeie winderige morgen

Of je nu Mieke noemt of Alida of Zenobie.... het doet er niet toe; hou je maar goed vast aan de takken van de bomen.
Je kijkt bovendien best uit welke boom, welke tak je neemt want er liggen er blijkbaar al heel wat tegen de grond. Zo ook in de schapenweide hier achter.
Maar goed dat we gisteren nog een fikse wandeling gemaakt hebben want 'k vrees dat ik mijn ventje niet buiten zal krijgen vandaag.
Hij wordt een serreplantje, vindt altijd een excuus om niet buiten te moeten bij kou, regen of wind.
Oud maar niet Out

jadi

09 jan 2026, 11:28

Afbeelding
Goede morgen iedereen,
Ik kom vlug binnen . Ik heb tussen de regendruppels gelopen . Zo ben ik niet nat :lol:
Sorry maar vandaag heb ik ook alweer weinig tijd.
Reden : ik ben kok van dienst voor 6pp
Dus moet ik vlug verder doen .
Deze namiddag kleindochter brengen bij de dokter op controle . De mama en papa moeten werken ..
Een paar keren komt de dokter van UZ Gent naar onze stad telkens op een vrijdag.. Ideaal om dan natuurlijk een afspraak te maken ..
Het is in eigen streek dus dat lukt me nog goed rond de kerk rijden noem ik dat
Aan iedereen een fijne dag
Ik zit hoog en droog
toedeloe
menu: kipfilet met appelmoes en op aanvraag rissoles ( gefrituurde aardappelbrokjes)

meme-rietje

09 jan 2026, 12:32

goeie middag iedereen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

krakje

09 jan 2026, 14:26

regen en nog eens regen, dat ben je moe als je het ziet,
liever vrieskou en dan de zon, sneeuw mag weg blijven,
een dag om binnen te blijven als je niet buiten moet zijn,
geen mens te zien hier in de straat, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C

09 jan 2026, 16:34

Allen nog hartelijk bedankt voor
de nagekomen verjaardags wensen
:)

Vandaag toch naar het labo gereden met zoon
voor de bloedafname, 't is een paar gemeenten verder
de uitslag is voor de cardioloog volgende week
Huisarts begint er niet meer aan omdat ik rollenden aders heb
en hij teveel tijd moet nemen voordat er een beetje bloed komt :roll:
Nu alle sneeuw weg is door de wind en de regen
was het beter om te rijden i p v gisteren in de vele sneeuw
En ik was alleen, niemand voor of na mij
Het was rap gebeurd, daar is het van de eerste prik in orde :roll:

Allen nog een aangename dag ondanks de vele regen
De kinderen hebben zopas de wekelijkse boodschappen gebracht
ik kan er weer tegen :) want er komt nog vries en sneeuw
vanaf morgen of zondag... :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

10 jan 2026, 06:11

Afbeelding
achter in de tuin ligt sneeuw op straat zoals ik door venster zie is geen sneeuw te zien .vannacht gaat het stevig vriezen En maandag dan temperaturen hoog dat zal smorgens enorm voorzichtig moeten zijn .De temperatuur gaat omhoog met natuurlijk regen hopelijk niet zoals gisteren de hele dag dat je niet buiten kuntgaan ..Straks als het klaarder is erst kijken of het gaat om buiten te gaan want hier is eentje enorm moeilijk aan doen .Maar denk niet dat de winter al voorbij is want er zijn nog enkele maanden te gaan voordat je kunt dromen van beter weer .groetje

Bekske

10 jan 2026, 06:57

Afbeelding

corry

10 jan 2026, 07:56

Afbeelding

Goedemorgen
Gisteren een gezellige receptie kortbij huis, leerde bewoners kennen welke mij bij naam noemden en me onbekend waren…..vraagtekens in mijn ogen, en een lach op hun gezicht.Maakt niet uit ze waren vriendelijk. :lol:
:lol:
Krijg bezoek van oudste kleinzoonJürgen , brengt Romy, plusdochter Robyn en zijn vrouwtje mee….ikke blij.
Dochter is ziek buikgriep, zal nog even duren alvorens wij mekaar zien.
Voor de rest de gewone dingen waarmee ik me gelukkig voel.
Greetie, als je morgen bereikbaar bent……ik wil je persoonlijk de beste wensen overbrengen. :)
Tot in den draai
Afbeelding
Corry :wink:
ik tel alleen de zonnige dagen.

greetie

10 jan 2026, 08:17

Afbeelding
De auto's staan wit zie ik!
Toilet is gemaakt door het liefje van oudste kleindochter :D, gelukkig wat een geprutst, de oorzaak waterput bevuild water.
Navraag doen voor de put te kuisen!
CORRY ja hoor :D
Fijne dag allemaal
Greetie

jadi

10 jan 2026, 10:50

Afbeelding
Goede zaterdagmorgen , wat een donkere dag weer..
Maar het regent eens niet, en er is geen zuchtje wind
Gisteren was het echt wel een ijzige wind . Mijn kap aan mijn vest, beschermde mij tegen de regen .. brrr . ..
Veel weet ik eigenlijk niet te vertellen .
We blijven bezig met drukke en minder drukke dagen .
Maar dat zal bij jullie niet anders zijn denk ik.
meme-rietje ik zwaai even naar je . Alles ok met de beestjes ?
Krakje hier hetzelfde geen mens te zien op straat. Koud en nat,
maar we gaan het positief bekijken. Alles wat er al uit de hemel gevallen is, daar zijn we vanaf
Oma-C fijn dat zoonlief naar het ziekenhuis gereden is .. En je was er dan nog vlug vanaf ook lees ik .. en nu afwachten tot volgende week voor het verdict
Fijn dat de kinderen niet ver van je af wonen . .
Bekske en heb je een wandelingetje kunnen doen met de viervoeters ? Hier niks van sneeuw te zien , noch achter noch voor..
Als ik je plaatje las , zag ik in mijn fotografisch geheugen alles terug van mijn kinderjaren .. Zoals je zei ijsbloemen op de ramen, enz .. Mijn laken was door mijn adem ook een beetje bevroren toen, herinner ik me .. En mijn mama vulde toen een warmwaterzak voor het bed op te warmen of een ijzeren strijkijzer op de "stoof" gewarmd, in een handdoek gedraaid dit warmte ook het bed op ..
Jij heb me doen dagdromen naar vroeger maar met een glimlach hoor
Corry genoten van de receptie lees ik zo fijn voor je . En vandaag bezoek geniet er van meid
Greetie hoe fijn dat je een hulplijn kunt inroepen. . Mijn droogkast staat bij mij en door mij nog altijd in de reserve slaapkamer .. :cry:
Zo ik ga eindigen en iedereen een fijne zaterdag toewensen
toedeloe
menu: hutsepot een mooi uur om er aan te beginnen .. En of het zal smaken

Ivette

10 jan 2026, 11:23

Ik weet het ik heb me nog dit jaar niet gemeld maar deze keer heb ik een excuus: ik ben ziek geweest, hevige maagpijn en een serieuze blaasontsteking; Mijn huisarts zelf gekomen in de sneeuw, ben nu gelukkig aan de beterhand. Deze namiddag komt mijn vroegere reismaat "nieuwjaren" ze bakt zelf een taart dan moet ik niet buitenkomen en ik heb nog een ijsbuche. Ze komen vooral voor ze een busreis boeken om mijn advies in te winnen, ik heb inderdaad ervaring op dat gebied!
Ook hier valt het op dat onze gezondheid allerbelangrijkst is, ik zie af als ik zelf niet al het nodige HH kan doen! Gelukkig heb ik hulpvaardige buren (stoep sneeuwvrij en boodschappen gedaan) en heeft Christa weer bijgesprongen en kan ik nu weer mijn plan trekken want dinsdag vertrekken zij voor 3 weken naar Kaapverdië, ik mis haar nu al! Nu de markt en andere uitstapjes vallen nu toch uit, ik ga niet buiten als het glad is want vallen is meestal een drama als men ouder wordt.
Ik heb ook moeite om te lezen en 's avonds stoort mijn slechte rechteroog het linkse nog goede bij het TV kijken. Toch heb ik genoten van vrede op aarde, de dag van vandaag en van veel oude, al geziene herhalingen van oude Duitse filmkes die ze in de namiddag uitzenden. Sommige acteurs zijn er nog zo jong en intussen oud en grijs, is voor iedereen gelijk hé!

Vanavond om 20u15 op ARD show waarin Florian de beste Duitse sterren huldigt., zoals elk jaar Helene Fischer is er ook! Ik zal wel een deel opnemen, mijn ogen houden het zo lang niet met die lazerstralen!
Voila, ik heb bijgelezen, vele groeten en tot later!
Ivette