In de Vier Seizoenen reeks 10: Zomer

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

27 jun 2018, 18:33

Afbeelding

Aan allen nog een fijne avond en een goeie nacht...

Vandaag de voeten verzorgd en alles gedaan gekregen wat ik gepland had
morgen boodschappendag en straks nog de vuilzak en papier buiten zetten
het staat klaar dat ik het niet vergeet...

Slaaplekker later en tot morgen...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

28 jun 2018, 06:55

Goede morgen seizoentjes,

de droogkast is al in gang. blijkt dat ik 3 hemden vergeten heb te geven aan A. maar ventje komt toch eind van de maand thuis met een werkbroek, dan heb ik er twee voor te wassen en te strijken want ik zie A. niet eerder of augustus. zij moet geopeerd worden aan haar hand en dan is ze op verlof naar Spanje. aangezien ventje thuis is de week van A.'s operatie mag hij helpen. ze vond dat het er nogal redelijk proper uitzag: ze had chaos verwacht.
Gisteren tijdens het nieuws van 7 op mijn boek in slaap gevallen. was moe-moe. ben dan naar mijn bed gegaan en als ventje kwam lag ik ook al te slapen. heb doorgeslapen tot de natuurlijke wekker daar was.
tweede kopje koffie genomen en straks pillenontbijt en ontbijtgranen. dan om 9 uur naar de bank om leefgeld en dan naar de secretaresse van de dokter om afspraken te maken voor mij en ventje. Dan ga ik door naar de carre voor flesjes shweppes infusion. om mocktails te maken. iets anders dan een gewoon watertje. dan heb ik ook nog een bon voor een flesje fusionwater.
vanavond frietjesavond en aangezien het weer mooi zal zijn ze gaan opeten op het terras. dan thuis gaat ventje naar de match kijken en ik ga buiten lezen. Morgen moeder en ik heb al vlees gehaald. verder nog een slaatje maken van gerookte kip, kaasblokjes, veldsla, witte kool en wortelen + een rode ui.
moet in de carre dan nog een zakje ijsberg halen en een rode paprika.
ik geef Gimly elke week 2 euro zakgeld en die kwamen van pas in het ziekenhuis voor de verkoopsmachine. Cola light, fanta en af en toe een zakje beertjes. ( niet te vergeten een reep of twee chocolade :roll: :?- never come between a woman & her chocolat, heeft ooit iemand gezegd)
ging gisteren gaan kijken naar een pot om mijn hortansia in te zetten maar ze waren of te klein & duur of de kleur stond me niet aan.
moest gisteren iets zoeken voor A. en ik heb nog zakjes bloemzaad gevonden. ( en een stuk wasdraad) aangezien project augurken kweken is opgeschoven naar latere datum, die bloemzaadjes ook.
A. vroeg waarneer die koer eindelijk gedaan gaat zijn... sorry heb andere prio's aan mijn hoofd.
Fijne Donderdag! Groetjes!
Cats Rule!

clive

28 jun 2018, 07:47

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Ik kom jullie allemaal een leuke dag wensen. Liefs aan elk van jullie en een knuffel voor hen die het kunnen gebruiken. 

Oma-C

28 jun 2018, 09:03

Afbeelding

Een goede morgen iedereen... :wink: hou het koel want het is
al warm vind ik.... in de hitte alleen het hoogst nodige 
HH en verder kalmaan doen.... anders trek ik het niet :oops:

Van harte beterschap aan M-M ...clive, wingerd en al wie 
zich nog niet lekker voelt....alles kan en niks moet....
wel veel water drinken (ik doe er vers geperst citroen in) 
en smeren als je buiten komt...

ik ga seffens boodschappen doen voor de hitte
...dan ben ik daar al vanaf :wink:

Een fijne donderdag.... :)

wingerd

28 jun 2018, 12:30

Oma-C, ik voel me wel tamelijk lekker hoor (als ik tenminste niet in de hitte kom).
Morgen uitslag bij de dokter en nadien voel ik me hopelijk nog een stukje beter  :D

Gisteren eens uitzonderlijk dochter + zoon op bezoek in de namiddag, dochter met de 3M en zoon met zijn jongste, die hadden we weer al lang niet gezien...(tja, er zijn moeilijke schoonmoeders maar ook moeilijke schoondochters hoor)

Vanmorgen buiten ontbeten en nog even daar gebleven maar daarna binnen, dit is niks voor ons zo'n weer.

Oma-C

28 jun 2018, 18:55

Afbeelding

Goede avond iedereen,  zopas de planten gaan laten drinken
want het is dorstig weer...en je kan ze niet de hele dag in de schaduw houden :roll:

Verder vanmorgen de boodschappen gedaan en een beetje huishoudelijke taken...

Sterkte aan al wie het nodig heeft.... wingerd ik moet ook zoveel mogelijk
uit de zon blijven... maar soms moet ik er toch door zoals daarnet
en ja wat moet... dat moet :roll: er zat een zuchtje wind vanavond en dat was goed...

Ik ga iets eten en dan straks naar de duivels in Rusland kijken :wink:

Slaap lekker straks en tot morgen... 

Helena van Troje

28 jun 2018, 23:42

Iedereen aan het uitblazen me dunkt.
Wat hebben we vandaag gedaan?
Niet veel en zeker niet wat we van plan waren.
Wel de boodschappen gedaan om morgen uitgebreid voor de diepvries te koken.
Vannacht weer op zwerftocht geweest op zoek naar een fris bed.
Dat een mens niets kan laten openstaan zonder schrik te hebben dat ze heel zijn huis leeg pikken.
Het is toch wel God geklaagd.
Hier in de buurt zijn ze weer wreed actief tegenwoordig.

Daarstraks beetje bevangen en misselijk van de hitte. Vergeten genoeg te drinken.
Uit voorzorg de oudste gevraagd na een half uurtje terug op te bellen.
Vroeg die of ik genoeg gedronken had en na gewetensonderzoek bleek dat nog niet de helft van anders te zijn.
Tegen de sterren op beginnen drinken en ook een zout minuutsoepje gedronken.
Problemen opgelost.
Honger had ik evenwel niet.
Reserve genoeg.
Zo zie je maar dat je toch moet opletten.

Voor iedereen een rustige deugddoende nacht.

clive

29 jun 2018, 08:16

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Ik heb een feestvarken in huis, manlief is jarig vandaag. Ik wil elkeen bedanken die hem een kaartje heeft geschreven, het doet hem goed en ik moest jullie uitvoerig bedanken. 

Het wordt een dagje zee vandaag. 

Morgen moeten we naar de mama gaan kijken van onze toekomstige pup. Niet iedereen krijgt zo'n hond, dus willen jullie a.u.b. duimen voor ons dat we er wel eentje krijgen,  dan zou hij hier volgend jaar in maart rondlopen. 
Zie heel erg uit naar morgen maar ben ook een tikkeltje nerveus. 

Zo, ik ga me klaarmaken en doe vandaag eens niets in het HH, buiten de bad- en slaapkamer opruimen natuurlijk. Ik stuur jullie allen heel veel groetjes, wens jullie een fijne dag. Liefs en een knuffel voor wie het nodig heeft. 

Oma-C

29 jun 2018, 08:29

AfbeeldingEen goede morgeniedereen.... het is al warm
dus vandaag rustig aan 

Ik wens iedereen een fijne vrijdag, en straks een mooi weekend

clive goede moed en proficiat aan het feestvarken...Het zal druk zijn aan 't zeetje
de vakantie begint en het goeie weer.... geniet ervan :)
en kaarsje brandt voor de pup

Helena, genoeg drinken is zeker niet om te lachen.... het is echt nodig
velen maken er geen tijd voor maar je zit met de gevolgen.... :roll: :oops:

Allen een fijne vrijdag en een mooi weekend straks :wink:

Helena van Troje

29 jun 2018, 16:47

Dan toch goed geslapen.
Vandaag gedaan wat ik voorzien had.
Alleen is er nu in de keuken een bom ontploft.
Maar, 10 porties minestrone maaltijd soep met tomaat, snijboontjes, bloemkool, selder, prei, worteltjes, patatjes, kip, gehakt balletjes ingevroren, evenals 1 portie selder, 2 porties bloemkool, en 4 porties spaghettisaus.
Voor als ik geen goesting heb om te koken ik kan er weer een tijdje tegen.

Nu ga ik iets zoeken om te lezen. De bib is subiet dicht, dus dat is pech want geen lectuur dat is hier een regelrechte ramp. Ik ben in staat van naar de Carrefour te rijden om een boek te kopen...

Toi toi toi voor de pup Clive 

Aan de andere allemaal een fijne avond gewenst op een koel plaats.
O jee nu moeten die planten nog water hebben ook. Dat zal voor straks zijn na het eten...

anjelierken

29 jun 2018, 17:17

Hallookes iedereen,

Al eventjes geleden dat ik hier geweest ben, maar s'avonds zitten wij meestal buiten en komt het er niet meer van om langs te komen.Eergisteren met de  buren en het was gezellig.Toen het donker werd , vlogen de vleermuizen steeds over de vijver.Ik denk om muggen te vangen of misschien te drinken.

Clive: proficiat met de toekomstige nieuwe pup.Je zal nog eventjes geduld moeten hebben :D
Proficiat aan manlief voor zijn verjaardag.

Vandaag een dagje naar het shoppingscenter, waar het heerlijk koel was.Er was eigenlijk zoveel volk niet, maar morgen beginnen de solden, dus waarschijnlijk is het daar mee.

Dames, misschien tot morgen.

zwanenmeer

29 jun 2018, 17:26

Groetjes aan alle seizoentjes :

Proberen te genieten van de zon en of nog beter , de koelte , ergens .... 

Afbeelding

Ik ga enkel nu en dag een dagje er tussen uit .... meer moet dat voor mij niet zijn ...  

Goede nachtrust aan iedereen ... :-) 
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C

29 jun 2018, 17:42

Afbeelding

Een goede vroege avond iedereen..
Het was een warme dag maar hier is het gelukkig nog koel
zolang het s' nachts nog afkoelt gaat later alles open..
't is heerlijk slapen met alle ramen open
en morgen in de vroegte gaat de boel weer toe
anders is het niet koel te houden...

Vandaag de vrijdagse taken gedaan, en geluierd...
straks nog de dorstige planten gaan drinken geven aan de andere kant 
en dan kan er weer gezeteld worden  :lol:

Ik wens iedereen een fijne avond en tot morgen...met nog en °dje méér :roll:

Muddy Maddy

30 jun 2018, 06:24

Goede morgen seizoentjes,

@manlief van Clive: Proficiat met uw verjaardag! even vergeten, maar ik had het kaartje al klaarliggen dus die volgt binnenkort!

Ik was gisteren even naar ons moeder daar ventje een weekend wacht heeft en gewapend is met een gsm van de wacht. dus nu maar hopen dat dit ding niet midden in de nacht rinkelt. gisteren een rits papierwerk ivm het overlijden van papa in orde gebracht. Moeder wilde een rekening niet betalen. ik heb gebeld, bleek dat ze die wèl moest betalen en er komt nog een tweede, die ze ook moet betalen maar ze is nu gedomicileërd bij die firma. ze waren zeer vriendelijk ( de telefoniste van 1207 niet, die had last van de warmte) werd gecondeleerd en ze vroeg of ons ma het een beetje goed stelde. we hebben het over T-net. dus. heb meteen laten  controleren of het sportkanaal effectief daar van verwijderd was, wat het geval bleek. dan de verzekering van de auto. 1) die is verkocht. 2) daar er geen wagen is -geen wegentaks. 3) de eigenaar van de polis en de wagen is overleden. heb meteen het hoofdbureel gebeld: 11 min. in de wacht. Situatie uitgelegd en ze gaan het nodige doen om de polis te schrappen. voor zijn overlijden en na de verkoop van het wagentje had vader er niet meer naar gekeken om zijn polis te laten schrappen vandaar die brief. en toen was dat opgelost. ma krijgt al een deel van hààr pensioen van de jaren dat zij gewerkt heeft, de rest komt zodra de boel vrijgegeven is. en echt: ik moest het met handen en voeten uitleggen.  dan een briefje gemaakt met het telefoon nummer en instructies.met de buurvrouw gepraat ( die heeft voor mij mijn lievelingsparfum moeten bestellen- heb er nog 1 maar daar heb ik nog tijd voor, voor die leeg is) en ze gaf me gelijk toen ik zei dat die "wacht" uitgevonden is door medewerkers die denken...na zoveel tijd verliest de klant zijn/haar geduld. maar dan kennen ze muddy maddy niet. ik blijf aan die lijn hangen tot ik een ons weeg.
Dienst wegentaks mag wel een mooier liedje voor de wacht spelen, dit ter zijde.
's middags heeft ma kip tikka gegeten en ik lasagne. opwarmmaaltijd. toen ventje afkwam, moest hij gordijnen ophangen vooraan en een nieuw lintending achteraan. moeder is bang dat de villa's gaan binnenkijken. alsof die mensen in hun zolderslaapkamer daar gaan zitten met verrekijkers! gelukkig heb ik nog een oplossing ( ik heb nog van dat plakpastiek voor op de ruiten) voor het geval dat ze de volgende keer nog denkt dat ze binnenkijken. dan zijn wij op boodschap gegaan. en naar huis was er file op de snelweg. binnenbaantjes genomen maar het was toch bijna dezelfde tijd thuis als we vertrokken zijn. Gimly was blij. moet straks het filmpje van hem met zijn "snuffelzakje" doorsturen aan degene aan wie ik ze gekocht heb.
ons ma is nu helemaal in de ban van mojito. ze heeft een zak van 3 liter gekocht! moest ik demonstreren hoe ze dat in een longdrinkglas moet doen want ons ma weet geen weg met zo'n zak. ze heeft zelfs geen ijs! gelukkig dat de mojito o,o% is. ben dan rap om limoen en citroensap geweest. voor mij overheerste de smaak van munt dus heb ik extra citroensap erin gedaan en een scheut spuitwater. ventje wil pina colada o,o maar ik vrees dat dit al zal uitverkocht zijn. moeten straks toch nog de rest van de boodschappen doen voor de toeristen van de campings en omstreken en tweede verblijvers hun boodschappen doen.
Dinsdag naar de NKO. dan is ventje in congè. hij zei me geen opdrachten te geven à la moeder en A. zo van hup, klaar het klusje! moest ik met een boormachien kunnen werken ik deed hetzelf. idem voor het kleine stuckwerk.
Fijne zaterdag nog, Clive: duim omhoog voor puppiepower! groetjes!
Cats Rule!

Oma-C

30 jun 2018, 09:13

Afbeelding

Een goede morgen iedereen...ja zon is er nu genoeg...
maar gelukkig is er schaduw om in te zitten :wink:
Binnen alles koel houden is belangrijk
want 31° is niet te doen....aan zee is het frisser
maar we kunnen niet met z'n allen aan 't zeetje gaan zitten...

M-M zo'n overlijden brengt veel papierwerk en telefoontjes mee
en je moet zelf zorgen dat alles in orde is anders heb je miserie...
Sterkte nog.... en dan thuis ook nog wat de boel recht houden
je weet nog wat te doen... :? sterkte morgen bij NKO

Ik wens alle seizoentjes een aangename dag ...
Hou het zo koel mogelijk en vergeet niet te drinken
(en nee geen alcohol :lol:want dat werkt dubbel in deze warmte)