In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

28 sep 2019, 13:18

Hier idem met die was: de linnendroger in.
Dacht ook heel even ik hang hem buiten.
Na consultatie van de buitenradar van gedacht veranderd.

Deel één van de zithoek is geschuurd met de goede oude bruine zeep van d'Or.
Dat zie je toch goed aan de tegels dat ze daarmee voeding krijgen.

Nu eerst eten en dan met goede moed verder.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

28 sep 2019, 14:24

Hallo iedereen,

Clive: dank je wel voor het kaarsje.

Manlief is nu met Spaanse woef gaan wandelen, deze voormiddag al veel regen gehad.

Ga me in de namiddag een beetje kalm houden, deze morgend een pijnscheut in mijn rug en voel het nog een beetje.Hou zoveel mogelijk mijn rug recht, dan is het goed te doen.

HVT: schuren met bruine zeep, dan zal je huis lekker ruiken.Echt een geur uit vervlogen tijden, doet me denken aan thuis, daar werd ook altijd geschuurd met bruine zeep.Denk dat veel jongeren bruine zeep niet kennen.

Dames, tot morgen allemaal.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

28 sep 2019, 20:11

Goede avond allemaal,
Anjelierken, hier branden 2 theelichtjes en 1 dikke kaars....... Hopelijk heeft je mama een rustige nacht.....

Vandaag hier veel gedaan, op boodschappen, grote pot soep gemaakt, 2e machine witte was is bijna gedaan, dan zijn er 2 wassen die in de droogkast gaan, hetgeen niet in droogkast mag hangt hier op een rekje en is morgen ook droog, bed afgetrokken en toch nog maar eens katoenen lakens opgelegd. Voor flanellen vind ik het nog niet koud genoeg. Wat nog allemaal??? Oh ja, deze middag naar lunch garden gaan eten. Was lang geleden 😊. Zal er nog wel overslaan. Kortom, na het douchke heb ik me hier in de zetel gezet en kom er niet meer uit ! 😉
Morgenmiddag gaan we bij dochter mosselen eten, dat zijn de eersten die ik eet, hoewel ik ze heel graag lust. Heb ze ooit eens zelf gemaakt thuis, maar dat is toch niet hetzelfde dan ze op een ander eten !😀. Daarbij komt nog dat het voor mij alleen is en voor manlief kan ik nog iets anders maken omdat hij geen mosselen meer lust. Vroeger wel maar hij heeft er eens teveel keer kort na elkaar moeten gaan eten, vandaar dat hij ze niet meer wil.

En nu ga ik genieten van zeteltje en tv-ke ! Genoeg gedaan vandaag, hoeveel keer ik het heb zien regenen ...... ik ben de tel kwijt. En morgen zal er nog meer komen.....

Dames, geniet ook van jullie zaterdag-avondje en tot .... de volgende. 😉
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

28 sep 2019, 21:01

Afbeelding

Goede avond iedereen, de zon was van korte duur
en de was is hier ook in de linnendroger gegaan :wink:
er hangt nog een beetje op het rekje wat niet in de droger mag
dat zal morgen wel droog zijn en dan kan ik alles strijken
Vandaag niet begonnen met strijken want dan moet ik morgen ook die
strijkwinkel uithalen... alle strijk is voor morgen...
Vandaag nog met kaartjes bezig geweest terwijl de sport op TV was
Nu is er nog atletiek vanuit Doha, de Olympische spelen
daar ga ik seffens naar verder kijken :)

Ik gebruik ook de (groene) bruine zeep van 'd Or, ruikt heerlijk
ook vlekken voor het in de was gaat smeer ik er soms mee in :wink:

Allen een sterkteknuffeltje een goeie nacht en tot morgen...
Slaaplekker :lol:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

29 sep 2019, 07:45

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Ik spring nog even binnen voordat we naar de hondenschool gaan met Matice. Ga mijn fuchsia jasje aandoen en een fuchsia muts, dat is een dikker jasje dan mijn rood en laat geen water door en kan ik zo in de machine stoppen en in de droogkast. En doe mijn regenlaarzen aan natuurlijk. Nu is het nog droog, maar straks gaat het regenen juist op het moment dat we op de plein staan. Dus als we thuiskomen, terug douchen en comfy droge kleren aandoen en de vuile kleding in de wasmachine stoppen.
Ga deze middag witlof met ham en kaas maken, dan moet die vanavond enkel in de oven en heb ik daar geen werk meer aan.
En manlief blijft bij zijn idee om vandaag de Halloweentjes te zetten, dus dat is een werkje na het licht HH. Maar vind dat wel gezellig om te doen. Manlief moet dan wel de Halloweenbox naar boven brengen, want die kan ik niet tillen. Ik heb allemaal vriendelijke Halloweentjes, geen spinnen of geraamtes of zo. Daar hou ik niet zo van. Ga er proberen iets moois en gezelligs van te maken.

Zo, ga douchen en me in een oude jeans wurmen en dito trui en dan is het tijd om te vertrekken.
Liefs aan jullie allen en sterkte voor diegenen die het nodig hebben, de led kaars brandt, als we thuiskomen ook de echte kaarsjes aandoen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

29 sep 2019, 08:39

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
Ik dacht aan clive vanmorgen toen ik opstond,
het regent goed en er is veel wind, je moet moed hebben
om daardoor te lopen , maar ja afspraken zijn afspraken :oops: :roll:
het zal niet erg gezellig zijn.... :?

Ik moet niet buiten vandaag en daar ben ik blij om
want ik hoor de wind hier joelen, woehoehoe, niks gezellig, echt herfst :oops:
ik ga strijken seffens dat geeft warmte.... en dan is straks alles opgeruimd
en ikke blij.... vandaag de koers kijken van de heren in Yorkshire-Engeland
die renners en rensters hebben daar ook al de hele week heel veel regen gehad.

M-M, M-J, Helena, zwanenmeer, wingerd, omasenga, mammyretro,
anjelierken, bobijntje, en wie ik 'vergeten' ben :?
Aan allen een aangename zondag ondanks het weer,
we kunnen er niks aan veranderen, maar hopen dat het snel voorbijgaat :roll: :oops:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

29 sep 2019, 09:37

Goede morgen seizoentjes,

Morgen mee naar het werk met ventje daar ik over de middag afgezet wordt bij moeder.
die had al weer pijn in d'r benen met het gedacht dat ze weer vroeg op moest staan. :?
eerst zegt ze dat ze me te weinig ziet en dan dit. :? ze zei en ik quoteer: ik wil nog een beetje blijven leven hoor. wat heeft dàt er nu mee te maken? dat ik nu rug, schouder en bilspleetpijn heb ga ik d'r maar niet zeggen. pijn stiller voor de rug is genomen, schouder is ingespoten en bilspleet ook.
Gimly wilde eten vanmorgen en toen ventje uit bed stapte om te gaan plassen was die daar dan met luide miauw.
het zal vanmiddag ook miauw zijn als de kip uit de oven komt. ik hoop nu wel dat ventje de keuken op orde zet.Poets I. had geen tijd meer.
dus alle overige werk zal voor dinsdag zijn. en die dag is leesvoerdag.
gisteren naar een soort remake van halloween gekeken. in aanloop op halloween zeker? de week er voor mag je er donder op zeggen dat je bedolven wordt onder de griezelfilms.
dat kaartje voor de kleine van de frituur is nog niet klaar. vandaag verder doen.
straks kippenmarinade maken.
nu op zoek naar ontbijt. denk een eitje te bakken.
dinsdag meer verslag.
Fijne dag seizoentjes en hou het droog.
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

29 sep 2019, 11:00

Goede morgen,

Nog niet lang wakker en niet veel te vertellen.
Ik zal de wind moeten trotseren om brood voor de student en beleg om erop te doen.
Je kan dat toch moeilijk dagen op voorhand in huis hebben.

De was op het rekje in de garage is alles behalve droog.
Wat erin kan dan maar in de linnendroger en eventjes wachten met de volgende wasjes.
Ik ga heel mijn huis niet vol was palleren.
Daar heb ik altijd een grondige hekel aan gehad aan drogende was in huis.
Gelijk ik ook niet graag op een "toile cirée" eet.

Anjelier ik wens je en snelle beterschap met de rugpijn
Ik hoop dat je mama niet teveel last heeft.

Clive dat wordt straks een waterkippetje met hondje

Oma-C geniet van je warme dagje "Ik hoef niet meer buiten vandaag"

MJ zo bezig altijd van het ene naar het andere.

Zwanenmeer morgen je nieuwe bedje!

Aan al de anderen, schrijvers, meelezers en ook aan de diertjes een fijne zondag.

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

29 sep 2019, 19:53

Oei, nog andere seizoentjes met rugpijn .... Anjelierken : veel moed !
Hier heeft het eindelijk ook fel geregend : 1 regenton is al terug vol.... ;-)
Gisteren(opnieuw) naar een prachtige voorstelling geweest , die speelt in een kerk / met een verhaal over het leven zoals het is : met vrolijke en minder vrolijke gebeurtenissen , echt genieten :-)
Clive : ik hoop dat je terug droog geraakt bent na de hondenschool ..
OMa C : Warm binnen blijven , dat is nog het beste / de toeristen zullen al bijna thuis zijn :-)
HVT : ik moet noodgedwongen de was soms drogen in de keuken want ik heb bewust geen droogkast ...
En , wat vliegt de tijd .. het is al bijna oktober ... in de winkels verkopen ze al chocoladen sinterklazen :roll: 8O 8O
voor alle seizoentjes : een goede avond en hopelijk een rustige nacht ..
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

29 sep 2019, 20:53

Afbeelding

Goede avond iedereen,
vandaag de strijk gedaan, en de rest van de zondagse huistaken,
nog kaartjes geplakt die staan te wachten op afwerking(versiering)
ondertussen de renners gevolgd, wat was me dat daar in Yorkshire :roll:
hele stukken straat onder water en de renners moesten erdoor rijden
hun fietswielen waren ineens afgespoeld... maar niet zo goed voor de ketting :?
ze waren bijna allemaal door en doornat en verkleumd na 261km
en dan was de rit al met zo'n 20 km ingekort omdat het daar
helemaal niet te doen was om met de fiets door te rijden
Je kon die mannen uitwringen bij de aankomst :roll: :lol:
Ik was blij dat ik hier lekker warm binnen zat...

zwanenmeer, een mooie voorstelling gezien en genoten dat is fijn.
mijn fietsers komen morgen terug thuis, ze hebben nog geluk gehad met de regen
op hun dagelijkse rit van ongeveer 70 km :)

Helena, nog op stap geweest voor brood en beleg... ja je logé moet eten hebben hé
en jij ook... :wink:

anjelier, sterkte en voor je mama ook...

M-M, je mama wil nog een beetje blijven leven..? jij toch ook zeker :wink:
en lekkere kip uit de oven gegeten... hopelijk geniet je morgen toch... :lol:

Hier heeft het vandaag dikwijls een serieuze bui geregend, het is nu weer bezig..
en wind is er ook genoeg...
ik ga nog wat bankhangen en straks mijn broodje ui de oven halen
nog een half uurtje en 't is klaar, slaapwel allemaal en tot morgen :)
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

29 sep 2019, 22:17

Amaai, wat is dat hier ? Heb een gazet volgeschreven , verstuur het, en krijg dan de melding te zien : tijdelijk niet bereikbaar, en daar een nummer bij, weet al niet meer welk nummer .......
Sorry, kan het niet meer hertypen, slaaptijd nu.
Hou jullie allemaal goed en tot ...De volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

30 sep 2019, 08:39

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy zal op weg zijn naar Brugge.

Oma-C dank je wel voor het mooie overzichtje, ik ga niet alles meer herhalen. En als ik mij niet vergis, komen dan vandaag de toeristen naar huis.

Anjelier, doe altijd met een bang hartje de computer open omdat ik denk dat er slecht nieuws gaat opstaan van jouw mama.

Gisteren is er een incident geweest op de hondenschool waar Matice mee betrokken was. Op het stuk veld waar wij aan het oefenen was, was er ook een therapiehond, die deed dan de oefeningen uiteraard niet mee, maar stond wel in onze rij, aangelijnd met de eigenaars. Een Bordeaux Dog en een grote. Reden van de therapie, hij valt alle honden aan. De oefening was dat ik met Martice rond de rij honden moest lopen , dus ook langs deze hond die op het einde van de rij stond. Goed, ik doe de oefening met Matice, kom voorbij die hond en plots laat de eigenaar de lijn vieren en hond valt Matice aan. Ik heb Matice heel hard naar mij toe getrokken uit de gevarenzone. Matice begon echt te huilen en te jammeren Het eerste wat ik deed was hem bij me nemen en omdat hij zo lelijk deed, dacht ik dat hij gebeten was. Terwijl ik hem aan het troosten was, ging met mijn hand door zijn krullen, therapeut en een trainer die op het andere veld stond, kwamen er dadelijk bij, maar gelukkig geen bijtwonden. Het jammeren dat echt 10 minuten heeft geduurd en dat mij door hart en ziel sneed, was enkel omdat Matice erg geschrokken was. Voor de eerste keer had ik zin om gewoon van de plein af te gaan zonder meer. Maar heb dat dan toch niet maar gedaan.
De eigenaars van de aanvallende hond excuseerden zich, heb iets gegrommeld naar hen .Toen ik na de oefeningen van de plein afging, werd hij nogmaals getroost door de trainers en kreeg hij een leuk zakje met hondenkoekjes en ik kreeg een aai op mijn bol. Ga alleszins nimmer in de groep oefenen waard die hond staat Enfin, eind goed al goed, maar heb er deze nacht wel van gedroomd.

Leuker nieuws is dat we tickets hebben gekocht voor een concert van Andrea Bocelli voor volgend jaar op 21 maart. Dus dat is nog lang wachten, maar hoor die zo graag. Ze zijn dan wel aan het klagen dat er steeds minder mensen naar concerten gaan, maar als ik de prijs zie van onze tickets is dat niet abnormaal. Manlief heeft dan voor slechts 3€ een verzekering genomen.

Heb gisteren de Halloweentjes nimmer gezet, had er plots geen zin meer in.
Maar manlief heeft nu de box in de living gezet, dus zet ik ze vandaag wel.

Sorry voor dit ego-bericht. Ik wens jullie allemaal een mooie maandag. Knuffel en strekte voor wie het nodig heeft. Liefs.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

30 sep 2019, 09:36

Afbeelding

Goede morgen allen, maandag vandaag
en de laatste dag van september, wat gaat het rap :roll:
De zon laat zich weer eens zien maar voor hoelang dat is de vraag
gisteren bijna de hele dag regen gehad en veel wind.

clive dat is een schrikverhaal, ocharme Matice die zal zeker geschrokken zijn
aangevallen door een grote hond....zo zonder reden.... dat is niet normaal
als dat een geleidehond was is er zeker iets gebeurd
waardoor die zo reageert :oops: :roll:
En jij ook natuurlijk dat is geen normale reactie,
het hoort veilig te zijn op een hondenschool
ik zou met een boog rondgaan als ik nu een grote hond tegenkwam, sterkte hoor
Hoe was Matice na die aanval thuis.? rustig.?... of was het nog in z'n gedachten

M-J, als je een kopie maakt van je tekst ben je die niet kwijt na zo'n tekst
maar ik weet niet of dat gaat met het toestel waarmee jij je tekst schrijft :roll:
wel vervelend hé... een fijne maandag in elk geval :wink:

Anjelierken, ik wens je sterkte, moeilijk als je de mama zo ziet liggen...
en je kan niks doen....'t zijn zware dagen... :(

M-M zal mee zijn naar Brugge met haar ventje... :roll:

Helena kan weer zorgen voor haar gast, die mag niks tekort komen :lol:

zwanenmeer, een aangename dag vandaag ondanks het weer....
de fietsers komen vandaag terug en ze hebben een fijne vakantie gehad
ook al was het maar voor een weekje... ze zullen de foto's wel bij hebben
Hoe gaat het met jouw rug... is die al beter.? :roll:
Vandaag wordt je nieuwe matras en boden gebracht, ik hoop dat je
goed kan slapen de volgende nacht... 't is altijd wat wennen bij vernieuwing :?
Ik ga mijn dagelijkse taken doen en daarna nog wat verder aan de kaartjes

Alle uiltjes een fijne dag wat het weer ook brengt... :roll: :mrgreen:
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

30 sep 2019, 12:08

@ Oma-C, Matice is na de hondenschool en toen we thuis waren , nog enkele uurtjes stil geweest, te stil. Pas in de late namiddag werd hij terug zijn normale zelf. Ben net met hem gaan wandelen, maar zijn niemand tegengekomen . Hoop van harte dat hij nu niet angstig gaat zijn voor elke hond. Want dat jammeren was echt niet normaal, dat sneed echt door mijn hart. Snap nu nog niet , wetende dat ze een gevaarlijke hond hebben, dat die plots de lijn liet vieren. Als die hond erbij is en hij zit in toevallig in mijn groep, ga ik gewoon in een andere groep staan. Het waren dan ook typisch mensen die een gevaarlijke hond hebben en hem dan totaal niet aankunnen. Het enige wat in hun voordeel speelt = dat ze er iets willen aan doen.
Dank je voor jouw belangstelling, dat verwarmt me wat. Liefs.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

30 sep 2019, 12:09

@ Oma-C, Matice is na de hondenschool en toen we thuis waren , nog enkele uurtjes stil geweest, te stil. Pas in de late namiddag werd hij terug zijn normale zelf. Ben net met hem gaan wandelen, maar zijn niemand tegengekomen . Hoop van harte dat hij nu niet angstig gaat zijn voor elke hond. Want dat jammeren was echt niet normaal, dat sneed echt door mijn hart. Snap nu nog niet , wetende dat ze een gevaarlijke hond hebben, dat die plots de lijn liet vieren. Als die hond erbij is en hij zit in toevallig in mijn groep, ga ik gewoon in een andere groep staan. Het waren dan ook typisch mensen die een gevaarlijke hond hebben en hem dan totaal niet aankunnen. Het enige wat in hun voordeel speelt = dat ze er iets willen aan doen.
Dank je voor jouw belangstelling, dat verwarmt me wat. Liefs.