In de Vier Seizoenen reeks 18 Lente 2020
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes...
De zon is er nog steeds en dat is fijn
de kou moeten we er nog bijnemen,
't is altijd nog maar maart
Mijn hoofdpijn is iets minder, géén bult of blauwe plek hoop ik
ik kan het niet zien hé... maar ik voel geen bult
ik moet het wel rustig aan doen...
We kunnen nu toch niks anders dus ja...
M-M je kan post naar Nederland sturen het zal
misschien iets langer onderweg zijn of net niet...
dat is afwachten...
Alle seizoentjes een fijne dag vandaag... geniet er
nog van want er zou ander weer op komst zijn.?
Groetjes allen en tot.....
Laatst gewijzigd door Oma-C op 26 mar 2020, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy, Gimly was blijkbaar moe gisteren dat hij jullie naar bed sommeerde
Matice eet zichtbaar beter met de verse groentjes bij zijn gewone voeding. Let wel, een grote eter zal het nooit worden en een dikke ook niet. Maar met die groentjes toe te voegen eet hij nu zijn dagelijkse portie in 2X uit in plaats van in 3X. En zijn oefeningen doen we tijdens de wandeling in het bosje met zijn looplijn van 10 meter.
En dan ' s avonds in de garage nog zo'n aantal oefeningen zodat hij ze niet vergeet.
Oma-C, nog last van jouw valpartij ? Hoop van harte van niet.
Wilde eend, dank je voor het doorgeven van de datum, echt lief van jou. We zullen wel een mail ontvangen. Mijn voorziene outfit zal ik dan wel moeten veranderen . Manlief zegt dat ik tegen dan vast wel al een andere outfit zal hebben die geschikt is voor de winter. Dat is nog lang. Nu bestond mijn outfit en een oranje kleedje met bijpassende handtas, een lichte panty en zwarte pumps met een mooi hakje. Dus echt geen winteroutfit. Was dat maar ons enigste probleem, hoop echt dat we al een aantal maanden verder zaten. Iedereen denk ik. Maar we moeten aanvaarden wat er op onze weg komt, niets aan te doen.
Vandaag de 2 benedenverdiepingen volledig dweilklaar maken en dan wat rusten, want ben eergisteren en gisteren, de wijze raad van MJ niet opgevolgd, een beetje over mijn grens gegaan. Maar vandaag is het een rustigere dag en ga geen extra taak doen, dus dat gaat me goed doen.
Heb juist een SMS gestuurd naar de wat oudere buren tegenover ons om te vragen of daar alles nog oké is en zoniet dat ze dan hulp mogen verwachten van ons. Anders gaat dat koppel meermaals wandelen per dag, maar nu dus niet meer.
Vandaag zou Matice zijn voeding moeten aankomen, dat is laat want dat is zaterdag al besteld. Maar ze hadden ons wel verwittigd dat de levering lang zou kunnen duren.
Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar wens elk van jullie een zo'n prettig mogelijke donderdag. Hou er de moed in, ooit gaat het voorbij deze toestand. Liefs en een hele dikke knuffel.
-
wingerd - Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13
MM, de Standaard levert zeker boeken aan huis, zoals de meeste online shops werkt die normaal ! Het kan alleen iets langer duren vooraleer alles geleverd is. Momenteel is er een actie 2 + 1 gratis. .De levering is nu ook gratis.
Laatst gewijzigd door wingerd op 26 mar 2020, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
@ Wingerd: Bedankt om dat even te laten weten.
Cats Rule!
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal ,
OMA C en HVT ik hoop dat jullie niet te veel pijn hebben na die val ..
Clive : Tja .... dat wordt op zijn minst 10 weken binnen zitten .... zoals mijn kapster 3 weken geleden al zei ....
Maar inderdaad : er zijn grotere zorgen dan afgelaste voorstellingen . Ik mis de uitjes naar het theater . Ik vind het ook heel erg voor al die artiesten , muzikanten , technici en helpers , die nu zonder wedde thuis zitten ... De meesten krijgen niet eens een werkloosheidsuitkering .. Dat hangt er van af of ze een freelance statuut hebben .... heel erg ...
Maria Johanna : uw vraag over die ***buren hier : ik heb het opgezocht : werken aan uw verbouwingen MAG ! Gras maaien mag hier ook op zondag
//
Vandaag om iets voor 8 u begon het slijpen van de terrastegels
... Dat doet hij niet zelf . Een firma komt dat doen . Zoals je zei : "ooit moet er een eind aan komen "........... ik hoop het van harte ...
Veel bouwwerven liggen stil ..... behalve hier naast mij .....
Ik moet echt proberen om mij daar minder op te focussen ............
Aan alle seizoentjes (Wingerd : blij u hier te zien
)
hopelijk ene fijne dag ,in de mate van het mogelijke ....... goed moed !
OMA C en HVT ik hoop dat jullie niet te veel pijn hebben na die val ..
Clive : Tja .... dat wordt op zijn minst 10 weken binnen zitten .... zoals mijn kapster 3 weken geleden al zei ....
Maria Johanna : uw vraag over die ***buren hier : ik heb het opgezocht : werken aan uw verbouwingen MAG ! Gras maaien mag hier ook op zondag
Vandaag om iets voor 8 u begon het slijpen van de terrastegels
Veel bouwwerven liggen stil ..... behalve hier naast mij .....
Ik moet echt proberen om mij daar minder op te focussen ............
Aan alle seizoentjes (Wingerd : blij u hier te zien
hopelijk ene fijne dag ,in de mate van het mogelijke ....... goed moed !
-
wingerd - Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13
MM ik vulde het nog even aan.
Hallo Wilde Eend, ja onze buurman is van hetzelfde kaliber...die is de laatste tijd ook weer aan de gang, alles wat hij voordien half afwerkte is weer verwijderd en hij is opnieuw begonnen... zolang we niet zelf buiten zitten hebben we er niet veel last van nu.
Hallo Wilde Eend, ja onze buurman is van hetzelfde kaliber...die is de laatste tijd ook weer aan de gang, alles wat hij voordien half afwerkte is weer verwijderd en hij is opnieuw begonnen... zolang we niet zelf buiten zitten hebben we er niet veel last van nu.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Slecht geslapen vannacht.
Wilde Eend heb je geen hoofdtelefoon?
Als ze dan lawaai aan het maken zijn hoor je dat toch minder.
Gisteravond belde de oudste.
Als ik die zou opvolgen dan was ik heel de dag aan het ontsmetten.
Ik laat buiten de diepvries, die ik met handschoenen op zijn plaats leg, alles in de garage staan.
Dan zal dat virus al na een dag of zo wel weg zijn zeker.
Enfin als de jongste een spray vind dan zal ik er eens over spuiten.
Ik heb he tover de boodschappen die jongste gaat brengen.
Ik ga het wat rustig aan doen in de hoop dat het beter wordt in de loop van de dag.
Wilde Eend heb je geen hoofdtelefoon?
Als ze dan lawaai aan het maken zijn hoor je dat toch minder.
Gisteravond belde de oudste.
Als ik die zou opvolgen dan was ik heel de dag aan het ontsmetten.
Ik laat buiten de diepvries, die ik met handschoenen op zijn plaats leg, alles in de garage staan.
Dan zal dat virus al na een dag of zo wel weg zijn zeker.
Enfin als de jongste een spray vind dan zal ik er eens over spuiten.
Ik heb he tover de boodschappen die jongste gaat brengen.
Ik ga het wat rustig aan doen in de hoop dat het beter wordt in de loop van de dag.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
HVT: dat virus kan overleven op verpakkingen, op karton 1 dag en ik geloof op plastiek en roestvrij staal 3 dagen.Schoondochter ontsmet ook de verpakkingen met een spray volgens zoon, die is daar heel strikt in.
Ja, je kan niet voorzichtig genoeg zijn, als je de beelden ziet op tv.
Zus zet zelfs haar boodschappen niet op de tafel, maar op de vloer.Als er toch virus zou opzitten, en dan laat ze die nog 1 dag staan, ( wat niet in de frigo moet).De post wordt na enkele dagen geopend.Ik denk dat iedereen wel van die "regeltjes" heeft.
Manlief is gaan fietsen, ik zal straks wel met Spaanse woef gaan wandelen.
Dames, tot morgen allemaal.
HVT: dat virus kan overleven op verpakkingen, op karton 1 dag en ik geloof op plastiek en roestvrij staal 3 dagen.Schoondochter ontsmet ook de verpakkingen met een spray volgens zoon, die is daar heel strikt in.
Ja, je kan niet voorzichtig genoeg zijn, als je de beelden ziet op tv.
Zus zet zelfs haar boodschappen niet op de tafel, maar op de vloer.Als er toch virus zou opzitten, en dan laat ze die nog 1 dag staan, ( wat niet in de frigo moet).De post wordt na enkele dagen geopend.Ik denk dat iedereen wel van die "regeltjes" heeft.
Manlief is gaan fietsen, ik zal straks wel met Spaanse woef gaan wandelen.
Dames, tot morgen allemaal.
-

Goede namiddag alle maatjes,
We zijn nog niet af van die regeltjes,
het zal nog wel een hele tijd duren...
en waarschijnlijk langer dan we graag hebben
maar wat moet.. dat moet als we zo gezond mogelijk
willen blijven... oppassen en doen wat er ons opgelegd wordt
op onze leeftijd valt er niet te spotten met die wetten
Ik heb even in de zon en uit de wind gezeten
en daar was het heerlijk, daar moeten we van genieten als het kan
Ik wens iedereen een fijne dag verder, mijn hoofdpijn is minder
na de val... dus alles komt goed...
alleen dat "corona-beestje" daar hebben we het niet mee,
daarvan kunnen we beter uit de buurt blijven
want hoelang het blijft hangen weten we niet
maar eens we 't hebben zijn we nog niet goed....
dus.... liever niet...
Voor allen een gezellige avond straks en nadien een fijne nacht
-
Ik vraag me af of we moeten verhongeren als niemand nog 200m van zijn huis mag en als je boven de 70 niet meer buiten mag....Ik kan toch moeilijk de buurvrouw die al voor haar ouders boodschappen doet en een groot oog in het zeil houdt op die twee, vragen om ook het mijne mee te brengen.
Nu brengt alléén de jongste eten en drinken één keer de week en zet dat in de garage.
Waarom moeten al die mensen alle regels altijd al hun laars lappen?
Nu las ik dat de burgemeester van Molenbeek gevraagd had om niet meer op de grond te spuwen.
Zijn wij eigenijk de enige welopgevoede mensen in de wereld of wat?
Nu brengt alléén de jongste eten en drinken één keer de week en zet dat in de garage.
Waarom moeten al die mensen alle regels altijd al hun laars lappen?
Nu las ik dat de burgemeester van Molenbeek gevraagd had om niet meer op de grond te spuwen.
Zijn wij eigenijk de enige welopgevoede mensen in de wereld of wat?
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Tsja, al die regeltjes. Een mens kan een keer opstandig worden uit frustratie, maar dat zijn dan wel meestal goed opgevoede mensen.
heb eergisteren een foto gezien van een strandfeestje. fles vodka en blikjes red bull en partybekers. gewoon achtergelaten op het strand. Dat zijn degene die net als ventjes collega denken immuun te zijn.
Die collega ligt nu wel in de kliniek, hè. Hij is pas een half jaar getrouwd en heeft een zoon van 17 uit een eerder relatie. Is een jaar jonger dan ik.
Voor degene wiens (af)god hun gaat beschermen, ik denk dat ze allemaal even verlof van de wereld hebben genomen.
ter informatie, waar halen jullie die bus onstmettings spray? de apotheek?
Vandaag gaan we weer ons bezig houden met wat kaartjes. Gisteren mijn boek boven uitgelezen. kant 2 van Shirley Conran. beneden heb ik de keuze tussen 3. maar ze boeien mij niet echt.
Dan maar op de site van George Takei lezen. Fb is soms even op de achtergrond. veel volk zit er toch niet op en ik heb al aangegeven van geen messengerberichten met hartjes en glitterbeertjes enz door te sturen. Heb alleszins 2 die dat zeker niet graag hebben. de ene wil direct weten van waar de bron komt, de ander vind het onzin. Ik heb al iemand eraf gesmeten omdat ik 3 x daags daar plaatjes van kreeg. Trop is te veel.
vandaag de boven swifferen. en dan de badkamer eens opfrissen.
ventje moest zijn groene kaart in de auto steken en overbuurvrouw kwam toe. op heel deftige afstand hebben ze gepraat. overbuurvrouw is het al beu. dochter krijgt pc -les. de zoon niet. zijn allebei autitisch en routine zoon is nu weggevallen.
Voor vandaag hebben we alles. Vis: koolvis met spek en mosterd in de oven en Croques als lunch.
Morgen moet ventje naar de beenhouwer om vlees. misschien zondag biefstukje.
Zo, ga eens kijken of mijn boot al toegekomen is.
dan nog een kopje koffie en de gewone dingen doen die moeten gedaan worden.
Fijne dag seizoentjes en Keep safe.
Tsja, al die regeltjes. Een mens kan een keer opstandig worden uit frustratie, maar dat zijn dan wel meestal goed opgevoede mensen.
heb eergisteren een foto gezien van een strandfeestje. fles vodka en blikjes red bull en partybekers. gewoon achtergelaten op het strand. Dat zijn degene die net als ventjes collega denken immuun te zijn.
Die collega ligt nu wel in de kliniek, hè. Hij is pas een half jaar getrouwd en heeft een zoon van 17 uit een eerder relatie. Is een jaar jonger dan ik.
Voor degene wiens (af)god hun gaat beschermen, ik denk dat ze allemaal even verlof van de wereld hebben genomen.
ter informatie, waar halen jullie die bus onstmettings spray? de apotheek?
Vandaag gaan we weer ons bezig houden met wat kaartjes. Gisteren mijn boek boven uitgelezen. kant 2 van Shirley Conran. beneden heb ik de keuze tussen 3. maar ze boeien mij niet echt.
Dan maar op de site van George Takei lezen. Fb is soms even op de achtergrond. veel volk zit er toch niet op en ik heb al aangegeven van geen messengerberichten met hartjes en glitterbeertjes enz door te sturen. Heb alleszins 2 die dat zeker niet graag hebben. de ene wil direct weten van waar de bron komt, de ander vind het onzin. Ik heb al iemand eraf gesmeten omdat ik 3 x daags daar plaatjes van kreeg. Trop is te veel.
vandaag de boven swifferen. en dan de badkamer eens opfrissen.
ventje moest zijn groene kaart in de auto steken en overbuurvrouw kwam toe. op heel deftige afstand hebben ze gepraat. overbuurvrouw is het al beu. dochter krijgt pc -les. de zoon niet. zijn allebei autitisch en routine zoon is nu weggevallen.
Voor vandaag hebben we alles. Vis: koolvis met spek en mosterd in de oven en Croques als lunch.
Morgen moet ventje naar de beenhouwer om vlees. misschien zondag biefstukje.
Zo, ga eens kijken of mijn boot al toegekomen is.
dan nog een kopje koffie en de gewone dingen doen die moeten gedaan worden.
Fijne dag seizoentjes en Keep safe.
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Het is alweer vrijdag, de tijd vliegt niet meer, maar elke nieuwe dag erbij , zitten we korter bij een "oplossing" van het coronavirus. Alhoewel we nog een hele poos geduld zullen moeten hebben.
Helaas zijn er mensen die de ernst van de situatie nog steeds niet snappen. Gisteren ging ik wandelen met Matice en op het einde van de straat zag ik een politiecombi staan. Toen ik dichterbij kwam werd me het duidelijk waarom ze daar stonden. Er stond daar doodleuk een groep van 6 mensen , dicht bij elkaar, te keuvelen, hoorde dat ze de identiteitskaarten vroegen. Awel, hoop dat ze een fikse boete krijgen.
Even later was ik dan in het bosje met Matice en kwam er weer een dame op mij af met een klein hondje met de vraag of ze mochten spelen. Antwoord, neen, Matice is agressief tegen andere honden. Is natuurlijk niet waar, maar was de enigste manier die bepaalde dame op afstand te houden.
De wandeling op zich, had Matice en mij wel goed gedaan. Waar de wind niet aan je kon, was het zelfs behaaglijk warm. Daarna heb ik door gedaan aan het HH.
Oma-C, fijn te horen dat de valpartij geen nare gevolgen heeft.
MJ, dank je wel voor het prachtig verjaardagskaartje. In deze tijd maakt het me nog gelukkiger, want mijn verjaardag valt door het virus een beetje in het water. Zullen we op een andere moment moeten vieren.
Moet vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilen en nog wat kleine dingen, dan blinkt het huisje weer.
Manlief had me een nieuw kleurboek voor volwassenen besteld op één of andere site, eentje van
WALT DISNEY, zo heb ik er nog geen. Doe dat enorm graag, kleuren voor volwassenen, het maakt me rustig en het ontspant me echt wel. Is een hobby als een ander.
Vandaag verwacht ik 2 pakjes waaronder de voeding van Matice. Dat heeft ditmaal lang geduurd, is zaterdag reeds besteld.
Verder probeer ik op afstand, via WhatsApp, mijn 2 vriendinnen dagelijks te troosten.
Manlief was gisterenavond de boodschappen gaan doen, hebben we alles in huis wat er moet zijn. Maar manlief zegt dat sommige rekken gewoon geplunderd zijn. En dat de tijd er niet is om ze aan te vullen.
Bij de pasta was er een briefje gekleefd dat je maximum 12 pakken per persoon mocht kopen.
Denk dat vele mensen na het coronavirus een jaar niet meer moeten gaan winkelen. De COL*UYT geeft wel geen promoties meer, denk om dat hamsteren tegen te gaan.
Zo, ga beginnen aan het HH. Ga geen namen noemen, maar wens jullie allemaal een prettige vrijdag.
-

Goede morgen alle seizoentjes,...
Ik maak me niet meer druk in al die regeltjes,
we mogen zoveel niet en dan laten we dat
't is voor ons eigen goed...en voor de gezondheid
we mogen nog buitenkomen als we ons aan de regels houden
dus ga ik niet klagen... Doen wat moet, méér kunnen we niet
en hopen dat we gezond blijven...
En M-M ik denk dat die hamsteraars na die tijd geen
pasta meer gaan kunnen zien
en men moest hen verplichten om het allemaal
op te eten, voor straf
M-M Als je thuisblijft hen je die ontsmettings--gel niet nodig
dan is goed wassen met zeep voldoende,
als je weggaat kan je die ontsmetting meenemen en gebruiken
maar ik vrees dat ze bijna nergens nog te verkrijgen is
clive ja je hebt er nog veel die denken dat ze beter zijn
dan een ander en dat het hen niet zal raken....
laat ze maar genoeg betalen aan boete dat is het enige
wat hen pijn kan doen.... hun portemonnee
Geniet van je kleurboek, dat wordt meer gedaan dan je denkt
en als het jou pleziert... doen!!
Helena, zolang je kinderen hebt zal je niet moeten
verhongeren denk ik
anjelierken, al flink in de tuin gewerkt, je zal vroeg kunnen oogsten
goed dat de rest van de familie ook nog goed gezond is...
vooral je vader...
wilde eend, zoen hoofdtelefoon is nog een goed gedacht
en het proberen waard... sterkte en niet teveel bij stilstaan
dat werkt averechts
M-J, bedankt, je weet waarom
Alle seizoentjes straks een fijn weekend ook al is het thuis...
Laatst gewijzigd door Oma-C op 27 mar 2020, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Goedemorgen seizoentjes
OMa C en HVT : een hoofdtelefoon heb ik niet (meer) maar wel alle soorten van oordopjes ....:En ook : dat hoorapparaat aanhouden plus de koptelefoon is geen goed idee ..... Hetzelfde met telefoneren : best NIET aan de kant van mijn hoorapparaat ... Dank voor de tips /
Vandaag zijn ze aan het werk ,maar met iets minder lawaai .....
Alles staat hier klaar om te dweilen ( tis nodig )
Dus ik ga er aan beginnen ...
Tot straks iedereen !!
OMa C en HVT : een hoofdtelefoon heb ik niet (meer) maar wel alle soorten van oordopjes ....:En ook : dat hoorapparaat aanhouden plus de koptelefoon is geen goed idee ..... Hetzelfde met telefoneren : best NIET aan de kant van mijn hoorapparaat ... Dank voor de tips /
Vandaag zijn ze aan het werk ,maar met iets minder lawaai .....
Alles staat hier klaar om te dweilen ( tis nodig )
Dus ik ga er aan beginnen ...
Tot straks iedereen !!
-
Hoorapparaat uitlaten. Dat doet mijn zus als het haar voeten uithangt ook.
Die is al heel lang hardhorend aan één oor.
Met ouder worden werd dat erger en nu heeft ze ook hoorapparaten.
Als ze de "wezzel" moe is, doet ze die gewoon uit.
Mijn schoonmoeder deed dat ook: ze afzetten.
We zijn er gisteren in geslaagd de opgeschreven taken uit te voeren.
Voor vandaag het vervolg, tot zover we geraken.
Wel goed geslapen.
Je voelt hier heel goed dat de lucht veel zuiverder wordt.
Eén voordeel: geen smog!
We genieten verder van de betrekkelijke stilte.
Die is al heel lang hardhorend aan één oor.
Met ouder worden werd dat erger en nu heeft ze ook hoorapparaten.
Als ze de "wezzel" moe is, doet ze die gewoon uit.
Mijn schoonmoeder deed dat ook: ze afzetten.
We zijn er gisteren in geslaagd de opgeschreven taken uit te voeren.
Voor vandaag het vervolg, tot zover we geraken.
Wel goed geslapen.
Je voelt hier heel goed dat de lucht veel zuiverder wordt.
Eén voordeel: geen smog!
We genieten verder van de betrekkelijke stilte.