Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

vera-maria

26 okt 2020, 09:23

Goedemorgen allemaal!
Mooie foto’s van natuur en een mooie baby gezien hier!
Gisteren was het hier een mooie dag en geen regen zoals bij Michelly, als mijn make weer naar huis was hebben we in de late namiddag nog een korte wandeling gedaan!
Onze zoon is gaan wandelen met zijn gezinnetje en ze hebben wat foto’s doorgestuurd..,
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En heb hier nog een collage gemaakt van wij en onze zoon, vroeger geleek de zoon helemaal op zijn papa maar ik vind dat hij nu toch al wat meer op mij gelijkt?
Afbeelding
En nu ga ik richting badkamer want ga straks ons make halen en moet ook nog boodschappen doen!
Wens jullie een aangename maandag daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm

26 okt 2020, 11:05

Goeie voormiddag

Weer of geen weer ik kom buiten
'k mag er echt niet bij stilstaan dat het niet meer zou mogen of kunnen.
Hou me wel aan de regels hoor.

Mooi Veve !
Is dat voor hun buitenverblijfje :?: :?:
Oud maar niet Out

Ivette

26 okt 2020, 11:27

Wat een mooi gezin veve, ik zou het niet weten maar misschien heb je gelijk en lijkt uw zoon nu meer op u, jij blijft natuurlijk een prachtige vrouw die niet veroudert!

Zaterdag- en gisterenavond stond mijn bloeddruk weer heel hoog (gisteren 20! )Ik heb het dan gemaild naar mijn huisdokter, ik mocht vanmorgen gaan, hij heeft me het verslag afgedrukt van de cardioloog vorige week dat mijn hart goed is en heeft één medicament weggelaten en een straffer voor in de plaats gegeven, hopelijk helpt het want ik liep hier gisterenavond rond als een dronkaard, had het heel warm.
Ik weet het ik mag me niet opwinden maar als ik die warmte voel opwellen ben ik zo bang, vooral nu met die vreselijke Corona crisis!
Allez, nu maar hopen dat die nieuwe straffere pillen helpen
Ik wilde toch hier nog eens kijken nu ga ik mijn eten klaarmaken. Groetjes!
Ivette

meme-rietje

27 okt 2020, 08:32

goeie morgen allemaal
mijn gastjes zijn ook in aanraking gekomen in school met corona
ze moeten thuis blijven
triestige dag vandaag, ventje zijn verjaardag, 75j. ging hij worden
en ik heb verschrikkelijke koppijn
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

27 okt 2020, 09:42

Goeiemorgen

Kine deed deugd !

De wandeling van gisteren ook
Afbeelding

wat het vandaag wordt zal van het weer afhangen want momenteel regent het hier zachtjes, net genoeg om nat te worden
'k was weer eens vroeg om mijn was buiten te hangen :roll: :roll:
'k wacht nog ff af om ze terug binnen te halen, herspoelen en de droogkast in... dubbel werk dus
maar we hebben tijd zat :wink:

Menu : hesperolletjes-witloof- aardappel

Meme-Rietje, een zwarte dag; je krijgt een extra knuffel van mij.
Oud maar niet Out

corry

27 okt 2020, 09:55

Goedemorgen

Prachtig gezin Veveke. je zoon heeft jou trekken.
Rietjes als het hun buitenverblijf is dan hebben zeker plek genoeg om samen te komen 😂

Ivette, hoe beangstigend is dit, hoop dat ze snel kunnen helpen.

Michelly, beukennootjes zijn lekker maar prutswerk, als klein meisje at ik ze graag.
Om bomen te kijken moet je niet van huis gaan.

Rietepetietje, het gemis gaat nooit voorbij, zeker bij jou. Jullie waren altijd samen.

Kleinzoon komt eten ook rolgordijnen worden in de voormiddag geplaatst.
Heb al in de vroege morgen alles uit de kant gezet.

Rietjes, blijven buitenkomen, gelukkig zijn jullie samen fit om prachtige wandelingen te maken. Houden zo.

Groetjes en doe de dingen waarvan je hoopt niet besmet te worden.

Ivette, het beste en probeer een beetje rust te vinden.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

vera-maria

27 okt 2020, 10:30

Goedemorgen vanuit een regenachtig Vlaanderen!
Rita & Corry ons buitenverblijf ligt in Poeke niet zo ver van bij ons 😂
Meme-rietje dikke knuf!
Amai die Corona vuil beest een mens zou bijna niet meer buiten durven komen!
Yvette verzorg je maar goed een bloeddruk van 20 is heel ernstig!
Niet speciaals te doen vandaag, mijn zus is terug uit Spanje en die gaat samen met mijn andere zus naar ons make...ik zou toch in quarantaine gaan hoor moest ik uit Spanje komen maar mijn zus zegt dat het daar veiliger is dan hier!
Ik ga hier ne keer in gang schieten, tot later daag...

meme-rietje

28 okt 2020, 08:59

goeie morgen allemaal

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

28 okt 2020, 09:45

Goeiemorgen

Last van uursverandering ???
Niet echt last maar toch vroege vogel die ik ben, ben ik zeker klaar met mijn hh tegen half voormiddag.

Gisteren gestart voor Heksenwandeling
maar regen en wind waren het er niet mee eens en hebben ons halfweg laten stoppen.
'K heb bovendien geen enkele heks gezien :roll: die zullen wel binnen gebleven zijn met dit weer en 'k had geen spiegel bij :wink:

Bedenkingen bij de nieuwe maatregelen :
Hoe erg moet het eigenlijk zijn voor men eens maatregelen neemt zoals het moet ?
't is nu precies een brand blussen met emmers dat men doet.
Bangelijk.

Menu : zalm op een bedje van prei, aardappel
Oud maar niet Out

omadina

28 okt 2020, 10:03

Goede morgen aan jullie allemaal !

Ja, ik had me voorgenomen het woord corona of covid19 niet te typen, maar ja, je hoort en ziet niks anders, en het wordt steeds erger, we zullen ons zeker aan alle regels houden. Ook aan de nieuwe.
Gelukkig kunnen we nog wandelen in de natuur, en ik kan daar zeker van genieten.

Ik heb hier veel mooie foto's gezien, van natuurgebieden, van het gezinnetje van de zoon van Vera-Maria, ja je zoon lijkt goed op jou, daar mag je zeker van zijn.

Yvette, hopelijk helpt de zwaardere medicatie, want zo een hoge bloeddruk is niet goed. Doe het maar kalmpjes aan, ook met je tekst voor het krantje, je gezondheid gaat voor !

Mémérietje, veel goede moed, ik begrijp je goed dat deze maand zwaar voor je valt, en nu zeker met al die belemmeringen om bij de familie te zijn.

Corry, je kleinzoon zorgt toch nog goed voor jullie, en ja dan eten bij oma en opa, is altijd lekker een aangenaam. Koester het maar.

Elly, voor jou ook het allerbeste. Hopelijk vind je wat ontspanning bij het lezen van je boeken.

Ik ga nu maar eens tot bij de bakker, in mijn buurt. Het is aan het opklaren. Deze namiddag naar de bib, mijn gereserveerd boek "De Fontein" gaan afhalen.
Morgen is het de verjaardag van Nathalie, ze wordt 47, Vanavond zal ik haar eens opbellen, want in de kliniek waar ze werkt als verpleegkundige is het weer alle hens aan dek. De operaties die kunnen uitgesteld worden, worden uitgesteld, en er worden meer bedden in de intensieve zorg voorbehouden voor covid19-patiënten.
Ik mag er niet te veel aan denken dat ze ook weer gedeeltelijk in die afdeling meehelpt.

Voor jullie allemaal, een aangename dag, hou jullie gezond en hou de moed erin !
AfbeeldingMet haar twee dochters, Luna en Maïté.
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ivette

28 okt 2020, 11:04

Oei Rietjes ambetant als ge zo vroeg wakker zijn. Ik heb me al aan het nieuwe uur gewend nu de slimste mens duurt altijd tot ca 23u allez 11u!
Ik heb me inderdaad teveel opgewonden maandag bij het samenstellen van mijn Krantje. Ik had een hele tekst doorgekregen van de voorzitter die ik eerst verbeterd heb. Ik dacht dat ik die alleen maar moest kopiëren en plakken maar Publisher is zo'n moeilijk programma dat het niet lukte. Volgende keer zal ik zelf alles opnieuw schrijven, dan gaat het vlugger dan dat die teksten over elkaar staan. Het is wel achteraf een schoon resultaat ik weet niet of ik dat met Word zo zou kunnen. Nu ik ben er weer van af tot volgende maand en de mensen zijn er zo content mee in deze blijf-in-uw-kot tijden!
Dit schreef ik als spreuk :
Zelfs in deze coronatijd
Is er altijd wel een blij moment
Geniet ervan en koester het
ook de donkerste nacht eindigt
Met het opkomen van de zon
en een klein versje want ik had niet veel plaats:
Mijn gedachten voeren me steeds meer naar een geliefd persoon
Ik verbaas me telkens weer hoe dat kan, maar het gebeurt gewoon
Toch is het weer heel normaal want gedachten ontspringen in mijn hart
Ze vertalen mijn gevoelens in onzichtbare taal, de taal van de liefde
Maar ook die van smart: soms is daar opeens een traan
Ik heb al veel van mijn gedachten geleerd, veel konden ze verzachten
tot er weer een glimp van een glimlach verscheen.

Er is hier in Gits besmetting in ons Rusthuis , wat Christa extra werk oplevert om de besmette verzorgers aan vergoeding te helpen. Gisteren hield ze hier haar mondmasker aan en zaten we heel ver van mekaar. Ze komt toch graag eens langs om te kijken hoe het met mij gaat . Gisterenavond was het toch beter, vanmorgen ben ik naar de Carrefour geweest maar dat is niet zo'n goed idee: het was er zeer druk!
Ik ben blij met het goede weer vandaag, ik zal ook naar de Bib trekken want die ene Jo Claes thriller is te zwaar: 3 moorden met verkrachtingen zijn momenteel geen leesvoer voor mij! Ik was blij te horen dat de bibliotheken open blijven, ik ga liever zelf en het is hier in Gits heel veilig!
Groetjes, ga eten klaarmaken: mijn voorlaatste stukje vis van de markt!
Ivette

vera-maria

29 okt 2020, 09:33

Goedemorgen allemaal!
De zon schijnt in onze living yeh...misschien ga ik straks eens te voet naar de wekelijkse markt!
Mooi Omadina je dochter met haar kids!
Heb me gisteren namiddag geamuseerd met fotoshop...
Afbeelding
Je zou het misschien niet denken maar heb er veel werk aan gehad!
En nu ga ik richting badkamer...tot later daag...

corry

29 okt 2020, 17:24

Heel mooi gedaan, omdat het zo goed gemaakt is wordt er gedacht ze heeft het gekopieerd.
Elise heeft zoveel van jou weg Veveke , het zou je dochter kunnen ziijn

Afbeelding
Heb een foto van Bianca en haar baby Eleanor, Romy heeft deze foto gemaakt. Ze waren samen een dutje aan het doen. Eentje om te bewaren zo mooi.

Omadina, en Ivette , wat ben ik blij gestopt te zijn met mijn bezoekjes aan Huis Aan Zee.
Mijn buurtje haar dochter werkt daar, al meerdere besmette bewoners en personeel. Vingers 🤞voor jullie dochters.

Stout buurtje heeft een plaat tegen haar kotje gezet, drie pluimen komen tegen het muurtje, weet niet waarvoor de andere platen dienen.

Afbeelding

corry

29 okt 2020, 17:26

Nog een mooie avond en probeer positief te blijven.
Voorzichtig zijn we al.

Afbeelding

meme-rietje

30 okt 2020, 09:24

goeie morgen allemaal
ik wens jullie allemaal het allerbeste
want van al dat nieuws op tv of gazet
zou je depri worden
en als het op familie slaat word je nog meer depri
mijn hulpje heeft het ook zitten
het begint wel heel dicht te komen