In de Vier Seizoenen reeks 22 Lente 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mariajohanna

25 mar 2021, 19:00

Fijne avond allemaal,
Deze voormiddag was het boodschappendag ! 11.30 u waren we maar thuis, gelukkig had ik al mijn voorbereidingen gedaan voor het middageten zodat alles vlug klaar was.
Na de pedicure met haar nog lang gesprek gehad, natuurlijk over onze hobby's, de kaartjes !
Gelukkig had ze na mij geen klanten meer te doen, zodat we op ons gemak waren, natuurlijk coronaproef ! Het deed ons alle 2 deugd, terwijl manlief naar tv aan het kijken was.
En ze had ook verse eitjes mee, kakelvers !
En intussen liep ik hier al op wolkjes ! GrannyM, zal toch maar afzien van je voorstel om op je gazon-mos ook op wolkjes te komen lopen ! 😊😉

En ja, Wilde Eend, weeral prutsen aan al de klokken, dit weekend. Ik dacht dat ze daarmee gingen stoppen, of komen ze daarover ook al niet meer voor overeen ? 🤔 We zullen het dan maar weer ondergaan, zeker.....
Het nieuws begint, dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot...... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy

26 mar 2021, 07:23

Goede morgen seizoentjes,

denk dat ik al helemaal in die domme uurwisseling zit: ik dacht nu dat wel al 7 waren en het is nog maar 6.51. voor Poes ook geen probleem!
Gisteren verse vis in ontvangst genomen. ventje zat net in de auto als die toekwam. hij twijfelde even om nog uit te stappen en de vis zelf in ontvangst te nemen, maar ik kon dat wel zelf afhandelen dacht ie toen. bovendien ken ik de gast dat levert ( wel met mondmasker!) was dezelfde als met mijn paling. ( ben route 3)
De isimodoos rook ziltig dus levende vers. dat mocht je ook zeggen van de krabbenpoten! ik klopt er een open en dacht... is dit nu sushi? ja, hoor, ook deze moest je koken! dat dan gedaan en gelukkig heb ik visbouillonblokjes. met een flinke schep cayennepeper in mijn grootste soepketel van, 6 liter.
ze zijn nu uitgelekt en liggen in de koelkast naast de lotte. 1 grote en 1 kleiner exemplaar. die gaan we moeten stomen wat het is de hele vis, geen fileetje. Ventje zei dat de prijs voor die 3 artikelen, evenveel is of hij een stukje kabeljauw en een stukje zalm gaat kopen in de carref. voor voorgerecht hebben we eerst anjovisjes in de look, daarna scampibrochette met chili & citroen. ( is pakje) en vanavond dan lotte in de stomer met prei in de roomsaus. zo raakt mijn prei uit de diepvries ook weggewerkt want ventje heeft geen zin om naar de groentenboer te gaan om verse prei. ( dat zei die gisteren want hij vermoed een vrijdagje met veel telefoontjes en mails) geeft niet, ik kan er dan zelf wel om. het begint er hier goed uit te zien. niet bewolkt maar dat kan rap veranderen.
Ook mail gekregen dat mijn produkten van de kruidende vat onderweg zijn. zaterdag heb ik weer huisarrest voor volwassenen: wachten op een pakje.
Anjelier: ik vind het spijtig voor jouw dat de kleinkinderen je eigenlijk niet kunnen leren kennen door die pandemie. voor koekjes ga ik ook eerst een recept moeten gaan zoeken. ik heb wel geen uitsteker maar assemetrie is ook niet lelijk.
Wilde eend: ze zijn idd nog niet overeen gekomen van dat uurwissel en het is uitgesteld die vergadering door Covid. Die staat op prio 1 en niet het geklaag van de mensen die een biologische klok hebben die liefst op winterritme werkt. ook boeren klagen erover dat hun dieren van slag zijn. koeien kunnen soms echt van hun melk zijn daardoor heb ik horen zeggen van iemand die een melkvee bedrijf heeft. niet alle koeien, maar er zitten koeien tussen die bv niet graag gemolken worden. ze hebben ook hun eigen willetje. kijk naar katten. uitzondering was ons Mies. winteruur of zomeruur? 6 uur is 6 uur en ik wil mijn ontbijt Nu!!! en owee als je probeerde haar te negeren. ze ging luider en luider miauwen en verontwaardigd in de slaapkamer komen met een blik van "wat denken jullie wel? Dienaren? I Demanded Breakfast! No questions asked! Now do as you'r Told!"
en ja, wat doe je dan? uit bed, naar beneden haar pot gaan vullen. maar eerst afwassen hè, dat potje. want er zat oud eten in! en terwijl je bezig bent, vul ook eens mijn korrels aan want daar zit een gat in. gooi die groene maar weg. die lust ik niet. ( gevolg: als je nog eens een zak korrels met fijne groentjes meebracht, alvorens die in een doos te doen, eerst viste je dan die groene eruit om dat madamke dat wilde)
Verwend was ze niet neen. volgens hare majesteit was ze een arm poessie die nooit d'r zin kreeg.
Dat zie ik hier ook met onze majesteit. die bespeelt ventje, maar weet dat dat niet lukt met mij.
( allez, toch niet veel)
Ventje moet ver opstaan, ik heb de soepketel onder sop gezet ( had gelukkig nog zo'n grote schuimspaan voor oliebollen waarmee ik die krabbenpoten kon uithalen) en als ventje de vuilnisbak buiten heeft gezet en een nieuwe paarse vuilzak gehangen heeft, is het water genoeg afgekoeld om die aan te pakken. ondertussen zet ik voor ons elk een kopje koffie.
Zo, Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

Bekske

26 mar 2021, 07:36

Afbeelding

clive

26 mar 2021, 07:58

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, bedankt voor het overzichtje. Ik ga niet alles herhalen. Jullie weten altijd al goed op voorhand wat jullie gaan eten, gemakkelijk is dat.

Wilde eend en Anjelier, van harte bedankt voor de prachtige kaartjes, het maakte me heel blij en ze staan te fonkelen op de kast.

Ik ben dan blijkbaar net op tijd naar de kapster geweest,oef, want er was niets meer aan te vangen met mijn haar. En de uitgroei was donkerblond en nu zijn ze weer heel lichtblond.

Gisteren in Shopping nog alles gaan halen van verzorgingsproducten in de Ritu*als en moest dan ook nog even in de parfumerie zijn. Kreeg in beide winkels een mooi geschenkje. Bij Ritu*als krijg je dat sowieso als je een bepaald bedrag overschrijdt. Ben heel tevreden van die producten en de prijs/ kwaliteit valt bijzonder goed mee. Hoewel ik vroeg daar was, waren er al tamelijk veel mensen.

Zo, ik ga niet alle namen noemen en ik ga beginnen met de 2 benedenverdiepingen te dweilen en de was doen en de rest van het HH.
IK wens iedereen een mooie vrijdag, stuur jullie veel liefs en een dikke knuffel.

Oma-C

26 mar 2021, 09:55

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
de zon speelt verstoppertje, het was
toch mooi begonnen :oops:
niks aan te doen...

Dank voor de overzichtjes, ik ga ook
niet alles herhalen....
Ik wens iedereen een fijne vrijdag
blijf gezond en safe :roll:
Groetjes allemaal en tot later :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

mariajohanna

26 mar 2021, 10:37

Goede morgen dames,
Straks naar ziekenhuis op controle...... Er loopt er hier al ene ambetantig rond.....
We zullen maar een wegwerpmasker gebruiken, een stoffen mag blijkbaar niet.....
Ga wat verder doen.
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende. 😉

Helena van Troje

26 mar 2021, 12:18

Hallelujah! Hoera, hoera!
De koele berging is grondig gepoetst!
Die plaats mag ik dus schrappen in mijn "planning grote kuis" boek.
Dat was een moeilijke bevalling, vooral een lange. 8O
Er is maar één steriliseerbokaal uit mijn handen geschoven van de 150 die ik afgekuist heb.
Moest ik ze aan 2€ het stuk verkopen ik was weeral een mooi sommetje rijker.
Volgens de jongste is dat de prijs op e-bay en marktplaats en co...
Ik doe ze nog niet weg want de dochter komt regelmatig eens horen of ik er nog heb.
Haar diepvries zat zo tjokvol dat ze is beginnen steriliseren.
Ze heeft een kleine boomgaard en soms massa's fruit.

Inderdaad de zon is verstoppertje aan het spelen.
Gisteren een face time babbel gehad met de oudste die een strandwandeling aan het maken was.
Ondertussen vond hij dat hij kon babbelen met mij. Zo mooi en verlaten in De Panne!
Niemand, niemand op het strand behalve hij.
Het zal seffens anders zijn, maar dan komen zij naar huis om de drukte te vermijden.

Alles van iedereen gelezen met aandacht en eerbied!
Dames en dieren hou jullie goed!

anjelierken

26 mar 2021, 13:07

Hallo iedereen,

Clive: graag gedaan hoor :) .Ben blij dat kaartje goed op tijd is.

Wilde eend2: bedankt om ons eraan te herinneren dat we morgennacht overschakelen op het zomeruur.Ga morgen de kinderen een berichtje sturen hierover, die durven dat vergeten.Zal toch gemakkelijker zijn als we niet meer moeten overschakelen.Daar mogen ze ook eens werk van maken.

MJ: succes in het ziekenhuis.

Straks naar vader.Zus gaat er ook zijn, kunnen we nog eens babbelen.Want we zien elkaar zo vaak niet meer.
Mag niet vergeten de narcisjes mee te nemen.Heb een nieuw potje gekocht, want het vorige zal uitgebloeid zijn.Heb dit nieuwe potje in de schuur gezet waar het redelijk koel is.Eenmaal in de warmte zie je het groeien :D .
Ga voor mezelf volgende week ook zo'n potje kopen, dan staat het in bloei op pasen.

Heb de buurvrouw al blij gemaakt met verse eitjes.Zolang ik er heb, kan ik er geven.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

26 mar 2021, 15:50

Even een afspraak gemaakt met de huisarts,
ik blijf last hebben van die vermoeidheid
en die pijn in de rug, schijnt normaal te zijn
na de prik maar ik wil er vanaf :oops:

Helena, goed gepoetst, weer iets dat je kan afvinken :lol:

anjelierken, hopelijk alles goed met je papa, en
een goeie babbel met zus.... :lol:

M-J, hopelijk alles goed in de kliniek... sterkte :)

Ik wens allen een fijne vrijdag verder, ik ga nog wat
naar de koers kijken "E3 Harelbeke" er is veel wind daar :roll:
Groetjes allemaal en tot morgen... :)

granny M

26 mar 2021, 19:43

Zijn er nog rommelige vrijdagen ? Normaal niet, huisje was al proper, wel even nog vlug een was gedaan en opgeruimd, plantjes water gegeven, tuin gekalkt, even boodschapjes gedaan (veel volk weeral gezien met wc papier voor een half jaar) haartjes gedaan, naar de bank geweest en apotheek, de regenton weer opnieuw aangesloten, nog even de garagepoort van binnen netjes afgeborsteld , was toch wel nodig, dan maar ook even over het plafond geweest met de bezem, de nieuwe madeliefjes van de buurjongetjes in water gezet (stonden voor de raam te kijken) en het was 17 uur voor ik het wist...
Maar nu lekker in een badje , blijft toch een verwen-momentje.
Fijn w.e. voor iedereen !

mariajohanna

26 mar 2021, 21:45

Alle, dat kan er ook nog bij, een verkeerde vinger geplaatst en alles foetsie .....
Ga niet meer alles herbeginnen hoor....
GrannyM, geniet maar van dat band-momentje, het is je van harte gegund !

Oei, omaC, de klachten blijven precies aanhouden na de prik.... Dokter zal wel raad weten.....

Controle man is ook meegevallen. Een pilletje meer, deftige uitleg, en ook eens serieus geklapt wat te doen met de toekomstige prik voor man en de trombose die hij al gehad heeft. Enfin, het laatste woord is daarover nog niet gesproken...... Maar we kregen op alle vragen een degelijk antwoord, dus dat is ook al iets.
Bij het buitengaan willen betalen aan automaat en die ging niet gelijk het moest. Stonden dus voor de bareel en die wou niet open. Alle, terug de toer gedaan, naar binnen, handjes nog eens tegoed ontsmet en op de receptie de uitleg gedaan. Ze gingen de parkwachter laten kijken naar hun machine en aan de bareel terug gekomen mochten we bellen en dan deden ze de bareel wel open......

Thuis een lekkere croquet Mr. gemaakt , en of die gesmaakt heeft...
Veel is er niet meer uit mijn handen geweest vanavond, maar morgen komt ook nog wel zeker?
Ik dacht morgen het gras af te rijden maar ze geven regen en koude wind. De wind is niets maar het gras moet nu niet persé nat zijn, he.

Trouwens, hoe zou het nu zitten met de uursverandering? Ik heb er nog niets van gehoord tot hiertoe, jullie wel ? Enfin, we zien wel.....

Dames, ga hier afsluiten..... Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende 😊

Muddy Maddy

27 mar 2021, 07:41

Goede morgen seizoentjes,

Ventje is gisteren door zijn knie gegaan. hoeveel keer ik al gezegd heb die brace aan te doen: joost zal het weten.
Wel, we hebben lekker gegeten. eerst ansjovisjes in de look. ( veel anjovis, weinig look) dan had ik bovenaan in de kast die ventje van mij moest uitpluizen een doos kreeftensoep gevonden. die was nog in houdbaarheidsdatum. dus dan een tas kreeftensoep en dan de spiesjes van scampi met citroen en chili. lekker maar te veel citroen naar mijn gedacht: er was zeste gebruikt en dat zat tussen mijn tanden. dan uitbuiken zoals ze zeggen en dan is ventje de rest van de boodschappen gaan doen ( sorry, maar wij hadden nèt wc-papier nodig ( en pasta heb ik nog genoeg)) dan de prei in ringentjes gesneden en gestoofd met een beetje room. de lotte gestoomd. na het eten geen van de twee die goesting had om de afwas te doen, dus die is straks voor mij, tussen twee katerns van de kranten in. vandaag zijn het vogelnestjes. Waarschijnlijk met korte pasta in kaassaus.
Zondag lamskoteletjes. als er niet genoeg lookboter is, die zelf maken. Maandag curried krab. krabbenvlees uit blik, mayonaise en madrascurry mengen en pijpuitjes bijvoegen.waarschijnlijk met frieten of kroketten. ( aardappelbolletjes heb ik ook nog)
Maandag ging ventje een hele dag gaan werken om cursussen aan zijn opvolger te geven, prints te maken en zijn kleren in de QM af te geven en kledij die hij niet meer kan/moet dragen daar ook inleveren zo kunnen ze anderen helpen die hun kostuum of vest zijn vergeten of er niet meer inkunnen.
Maar... Collega belde en zei dat er weeral oneenigheid is over wie nu mag komen vervangen!!!!
Ventje kreeg het bijna en zei: dan ga ik gewoon doen wat ik van plan was geweest en kom naar huis, met al hun bla- bla. ( nog 15 dagen!) hij is het serieus beu.
Gimly krijgt zijn zotte 5 min. heeft eten gehad. heb het potje uitgekuist en gevuld in de keuken omdat ik weer slijmen heb ( van de zenuwen) ik zou weer kunnen kotsen van de zenuwen.
Toen ventje opsomde wat wij gingen eten zei collega wanneer moet ik afkomen. mag niet zei ventje. de regering heeft beslist dat er maar 1 vast knuffelcontact mag zijn en dat is ons Poetske om de 14 dagen. niet dat we die echt knuffelen maar omdat mijn moeder hier niet kan komen ( Seffens ga je moeten opschrijven wie in je huis komt, wie er aan de deur geweest is om te leveren enz :roll: )
heb geen huisarrest voor volwassenen. Pakje met haarkleuring is gisteren al toegekomen. Koop lokaal zeggen ze, pakje kwam van Nederland. Groenten, fruit, vis, kranten zijn van lokale handelaars.
Er was gisteren een debat op fb over het uursverandering. ik heb beleefd mijn mening gezegd en heb heel veel likes en hartjes gekregen en soms een positieve opmerking.
Clive: jou kaartje zal te voet afkomen denk ik.
Hvt: nog een stevige knuffel.
Granny M: goe bezig geweest. ik wou soms dat ik ook zo'n energie had, maar zie gisteren wat ik allemaal zelf gedaan heb (kast uitmesten, koken en voorbereidingen) en ik ben weer een vod. Koekjes zullen dus een dag opgeschoven worden, Anjelier.
MJ: weeral iets wijzer en een pilletje bij.
Oma C: rugpijn van de prik?
Geen koffie vandaag, zal thee zijn. anders heb ik een oprisping van koffie als ik me buk.( leuk is anders) Gimly ligt op zijn dweil.
Zei gisteren tegen ventje dat ik wel eens wilde gaan kijken naar die potten en prompt veranderde het weer naar bewolkt! zal dat zeker niet meer moeten zeggen. Ventje mag de stoomketel zelf afwassen: ttz het water uitgieten en afvegen met een nat doekje. (eerst de plaats waar die stomer staat afkuisen met wat allesreinger en een doekje. dan is dat ook weer proper)
Gimly is in dromenland. moest naar de wc en hij is niet meegegaan tot aan zijn pot met eten.
maar als hij ventje gaat horen opstaan, dan is hij helemaal wakker en is het pappie pappie pappie! voor heel den dag.
tegen dat het water voor mijn thee kookt kan ik mijn sims aan het werk zetten.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
Cats Rule!

Bekske

27 mar 2021, 08:31

Afbeelding

Oma-C

27 mar 2021, 09:53

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
was hangt al buiten en met de wind die er is
zal het rap droog zijn....en opgeruimd :oops:
broodje staat ok klaar om te bakken en
de vaatwasser doet ook z'n werk

Vanavond(vannacht) de klok verzetten!
2u wordt 3u zo staat het op de kalender

ik doe het gewoonlijk voor het slapengaan
dan vergeet ik het niet :oops: en ja ze gaan
het al een paar jaar afschaffen,
maar Europa werkt niet mee zegt men :roll:

De rug is mijn tere plek en dat kan normaal zijn
dat die vermoeidheid na de prik daarop slaat... :roll:
geduld en kalmaan, het zal overgaan niks om
bang van te zijn...

Ik wens alle seizoentjes (sorry geen namen)
een fijn weekend blijf voorzichtig en hou moed... :roll:

clive

27 mar 2021, 10:08

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, oei, behoorlijk veel last en pijn van de prik :( . Hoop van harte dat de huisdokter jou kan helpen. Ik wens jou veel beterschap. En gisteren fijn naar de koers gekeken :) .

MJ, de controle in het ziekenhuis is dan relatief meegevallen, wel nog een pilletje meer. Had gisteren voor alle zekerheid toch maar een kaarsje aangedaan. Jij bent van harte bedankt voor mijn schitterende verjaardagskaart, ze staat te fonkelen op de kast. Ben er echt heel blij mee.

HVT, jij hebt gisteren hard gewerkt. En maar 1 bokaal laten vallen van de 150, dat is een verborgen talent :) . Als manlief, Matice en ik naar de Belgische kust gaan, gaan we ook altijd naar De Panne. We logeren dan in hotel Donny, een mooi hotel waar ook viervoeters zijn toegelaten. Ligt wel wat verder van de zee af, maar het is een erg leuk hotel met hun eigen dierenarts als er iets zou gebeuren met jouw hond en heeft ook een uitstekende keuken. Het ontbijtbuffet is iets minder uitgebreid dan in Texel. Maar we gaan vooral naar De Panne voor de rust. Nu is het wel al lang geleden dat we nog daar zijn geweest.

Anjelier, fijn samen met jouw zus jullie vader kunnen gaan bezoeken. En mooie narcisjes meegenomen zodat er wat lente is in zijn kamer. Buurvrouw zal blij geweest zijn met zulke verse eitjes. Ik vind het moeilijk in de supermarkt eitjes te nemen nu, omdat ik altijd vrije uitloop kocht, denkend aan het welzijn van de kippetjes. Maar die zijn er door de ophokplicht nu niet meer.

Granny M, jij bent echt wel een heel bezig bijtje geweest gisteren. Dat geeft toch veel voldoening , vind ik als alles zo netjes is. En daarna een luxebadje, heerlijk gewoon. En dan een comfy pyjama aan. Pure verwennerij.

Muddy Maddy, oeps, ventje door zijn knie gegaan, pijnlijk. Wens hem heel veel beterschap. En jullie hebben weer lekker gegeten. Maar jouw maag is niet in orde, lees ik :( . Dus ook beterschap voor jou natuurlijk.

Bekske , dankjewel voor het mooie plaatje.

Gisteren de benedenverdieping nimmer kunnen dweilen wegens echt wel teveel pijn :oops: . Ben dan maar gestopt en alles opgeruimd van het poetsgerief. Maar happy was ik niet. Ben dan gaan slapen nadat Matice om 21.00H ging slapen. Iets ingenomen tegen de pijn en dan redelijk geslapen. Werd rond 06.15H wakker. Manlief sliep nog. Ben dan opgestaan en ben naar beneden gegaan en heb in pyjama de benedenverdieping volledig gedweild. Had een pyjama aan die op een jogging lijkt, dus buiten de emmer in de riool gegoten. Emmer uitgespoeld en gedroogd. En dan overal alles teruggezet. Matice had ik in de living gezet, want moest ook zijn kamer beneden dweilen en dat gaat niet als hij in mijn buurt is.
Heb dan de keuken en de living gestofzuigd en de neusjes van de glazen deur afgeveegd. En toen stond manlief op. Hij ging naar beneden en wist meteen dat ik daar al gepoetst had, enkel door de frisse geur van het poetsmiddel en de Dettol die ik altijd in mijn poetswater doe. En pas toen ik dat allemaal gedaan had heb ik mijn eerste cappuccino gedronken gemaakt door manlief.
Nu moet ik wel nog gaan douchen en dan boven alles doen. Er wacht ook nog een strijk op mij die niet wil gaan lopen, maar geduldig op mij wacht. Dat zal voor na de douche zijn.

Ik ben Wilde eend bijna vergeten een mooi weekend te wensen, en Mammyretro. Mijn nederige excuses :)

Zo, ik wens ieder een zo'n prettig mogelijk weekend. Heel veel liefs en een dikke knuffel aan jullie allen.