Goede morgen seizoentjes,
Ventje is gisteren door zijn knie gegaan. hoeveel keer ik al gezegd heb die brace aan te doen: joost zal het weten.
Wel, we hebben lekker gegeten. eerst ansjovisjes in de look. ( veel anjovis, weinig look) dan had ik bovenaan in de kast die ventje van mij moest uitpluizen een doos kreeftensoep gevonden. die was nog in houdbaarheidsdatum. dus dan een tas kreeftensoep en dan de spiesjes van scampi met citroen en chili. lekker maar te veel citroen naar mijn gedacht: er was zeste gebruikt en dat zat tussen mijn tanden. dan uitbuiken zoals ze zeggen en dan is ventje de rest van de boodschappen gaan doen ( sorry, maar wij hadden nèt wc-papier nodig ( en pasta heb ik nog genoeg)) dan de prei in ringentjes gesneden en gestoofd met een beetje room. de lotte gestoomd. na het eten geen van de twee die goesting had om de afwas te doen, dus die is straks voor mij, tussen twee katerns van de kranten in. vandaag zijn het vogelnestjes. Waarschijnlijk met korte pasta in kaassaus.
Zondag lamskoteletjes. als er niet genoeg lookboter is, die zelf maken. Maandag curried krab. krabbenvlees uit blik, mayonaise en madrascurry mengen en pijpuitjes bijvoegen.waarschijnlijk met frieten of kroketten. ( aardappelbolletjes heb ik ook nog)
Maandag ging ventje een hele dag gaan werken om cursussen aan zijn opvolger te geven, prints te maken en zijn kleren in de QM af te geven en kledij die hij niet meer kan/moet dragen daar ook inleveren zo kunnen ze anderen helpen die hun kostuum of vest zijn vergeten of er niet meer inkunnen.
Maar... Collega belde en zei dat er weeral oneenigheid is over wie nu mag komen vervangen!!!!
Ventje kreeg het bijna en zei: dan ga ik gewoon doen wat ik van plan was geweest en kom naar huis, met al hun bla- bla. ( nog 15 dagen!) hij is het serieus beu.
Gimly krijgt zijn zotte 5 min. heeft eten gehad. heb het potje uitgekuist en gevuld in de keuken omdat ik weer slijmen heb ( van de zenuwen) ik zou weer kunnen kotsen van de zenuwen.
Toen ventje opsomde wat wij gingen eten zei collega wanneer moet ik afkomen. mag niet zei ventje. de regering heeft beslist dat er maar 1 vast knuffelcontact mag zijn en dat is ons Poetske om de 14 dagen. niet dat we die echt knuffelen maar omdat mijn moeder hier niet kan komen ( Seffens ga je moeten opschrijven wie in je huis komt, wie er aan de deur geweest is om te leveren enz

)
heb geen huisarrest voor volwassenen. Pakje met haarkleuring is gisteren al toegekomen. Koop lokaal zeggen ze, pakje kwam van Nederland. Groenten, fruit, vis, kranten zijn van lokale handelaars.
Er was gisteren een debat op fb over het uursverandering. ik heb beleefd mijn mening gezegd en heb heel veel likes en hartjes gekregen en soms een positieve opmerking.
Clive: jou kaartje zal te voet afkomen denk ik.
Hvt: nog een stevige knuffel.
Granny M: goe bezig geweest. ik wou soms dat ik ook zo'n energie had, maar zie gisteren wat ik allemaal zelf gedaan heb (kast uitmesten, koken en voorbereidingen) en ik ben weer een vod. Koekjes zullen dus een dag opgeschoven worden, Anjelier.
MJ: weeral iets wijzer en een pilletje bij.
Oma C: rugpijn van de prik?
Geen koffie vandaag, zal thee zijn. anders heb ik een oprisping van koffie als ik me buk.( leuk is anders) Gimly ligt op zijn dweil.
Zei gisteren tegen ventje dat ik wel eens wilde gaan kijken naar die potten en prompt veranderde het weer naar bewolkt! zal dat zeker niet meer moeten zeggen. Ventje mag de stoomketel zelf afwassen: ttz het water uitgieten en afvegen met een nat doekje. (eerst de plaats waar die stomer staat afkuisen met wat allesreinger en een doekje. dan is dat ook weer proper)
Gimly is in dromenland. moest naar de wc en hij is niet meegegaan tot aan zijn pot met eten.
maar als hij ventje gaat horen opstaan, dan is hij helemaal wakker en is het pappie pappie pappie! voor heel den dag.
tegen dat het water voor mijn thee kookt kan ik mijn sims aan het werk zetten.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!