In de Vier Seizoenen reeks 23 Zomer 2021
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Ja Helena maar het gaat niet overal zo...
Ik heb aan "die kant" door omstandigheden
geen familie meer, en nu heb ik rust
dat was vroeger wel anders
maar die uitleg ga ik hier niet schrijven
daar heeft niemand iets aan
Ik heb alleen nog m'n kinderen, zo gaat dat
in het leven, je moet keuzes maken
Ik heb aan "die kant" door omstandigheden
geen familie meer, en nu heb ik rust
dat was vroeger wel anders
maar die uitleg ga ik hier niet schrijven
daar heeft niemand iets aan
Ik heb alleen nog m'n kinderen, zo gaat dat
in het leven, je moet keuzes maken
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Hier begint het te regenen, zag er al een tijdje bewolkt uit.
Heb toch nog vlug vooraan aan de straat het onkruid verwijderd tussen de kiezeltjes.Zou dat eigenlijk elke week moeten doen, dan is het minder werk.Die kiezeltjes houden veel onkruid tegen, maar toch, hier en daar komt het er door.
Gisteren aarbeienijs gemaakt, was lekker, heb genoeg om vandaag nog eens te maken.Dat ijsroommachine is al 37 jaar oud, en dat werkt nog.Natuurlijk gebruik ik het maar af en toe, en meestal in de zomer.Volgens manlief moet ik het veel meer gebruiken
.
In de namiddag naar vader.Er zou hier vandaag een pakje toekomen, maar daar ga ik niet op wachten, misschien komen ze nog deze voormiddag.Manlief is bij zoon voor een klusje.
Dames, tot morgen allemaal.
Hier begint het te regenen, zag er al een tijdje bewolkt uit.
Heb toch nog vlug vooraan aan de straat het onkruid verwijderd tussen de kiezeltjes.Zou dat eigenlijk elke week moeten doen, dan is het minder werk.Die kiezeltjes houden veel onkruid tegen, maar toch, hier en daar komt het er door.
Gisteren aarbeienijs gemaakt, was lekker, heb genoeg om vandaag nog eens te maken.Dat ijsroommachine is al 37 jaar oud, en dat werkt nog.Natuurlijk gebruik ik het maar af en toe, en meestal in de zomer.Volgens manlief moet ik het veel meer gebruiken
In de namiddag naar vader.Er zou hier vandaag een pakje toekomen, maar daar ga ik niet op wachten, misschien komen ze nog deze voormiddag.Manlief is bij zoon voor een klusje.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Ben maar opgestaan, kon niet meer slapen. heb ik ook voor als de Poets komt en als ik ergens naartoe moet zoals vandaag de dokter voor bloedafname.
Maar gisteren geen poets gezien. Buro gebeld: ja, maar ze moest haar eigen klanten verwittigen. ze is nog afwezig tot de 16 de met problemen aan een been.
Er zou deze week nog iemand komen maar wanneer. en daarna zei ventje stoppen we ermee ( we hebben nog 4 dienstencheques). ik ben vanaf 1 juli in pensioen en ik doe het dan maar zelf. punt, einde lijn.
er is weer wat vermist. mijn zwart slaapmasker. ventje heeft zelfs het bed weggetrokken, maar geen zwart slaapmasker. nu begin ik echt Poets te verdenken want die vermiste enveloppe is ook nog niet gevonden. Maar ik heb geen bewijzen. Die afghaanse is er waarschijnlijk zelfs met een rok van mij vandoor want verleden jaar wilde ik die passen om naar de trouw van Suus & Hans te gaan maar waar ie hing, daar was ie niet. overal gezocht en nada. Die haar tassen hingen aan de kapstok beneden en dan is het een koud kunstje om dat eerst in uw zakken te steken en dan in de living te komen. Maar ja, ook hier geen bewijzen. Karma zal het wel uitwijzen.
Dus alle potjes en stickers en wat dan ook doet ventje mee naar de buro voor zijn ex- collega's kleinzoon. die zal dat wel appriciëren.
Op 1 juli sluit onze boekhandel de deuren. op 1 juli verbouwd onze groentenboer zijn winkel. waar gaan we in wiens naam ergens om leesvoer kunnen gaan? de kranten en de lotto? een pop-up?
ja, 't zal naar de carref. zijn dat we gaan moeten lopen. Echt balen. ik geraak niet eens tot aan de apotheek zonder stok. en de carref. ligt nog verder af. tegen dat ik daar ben mogen ze me afvoeren.
Oma C: aan de kust is er inderdaad altijd wind maar Den helder in Nederland spant wel de kroon. alle dagen minstens 5/6 beaufort. Ventje is daar geweest toen de nu uit vaart genomen Godetia daar lag en er papieren moesten gehaald worden. Hij zei toen nadien. Twee steden die we moeten vermijden: Zeebrugge ( en zeker nu met die Haven en de transmigranten) en Den Helder omdat je van je sokken geblazen wordt. elke dag weer. Zeebrugge stond lang op onze lijst omdat ventje daar toen na engeland ging werken maar het is oostende geworden. En op 1 augustus wonen wij hier 16 jaar en we hebben het zien achteruit gaan. veel nachtwinkels. leegstaande panden, cafè's die een voor een de deuren sloten. En restaurantje dat anderhalf jaar na onze komst ook de deuren sloot. De frituur annex bistro enz.
Anjelier: Ik had een ijsmaker maar aangezien je die kuip eerst in de diepvries moest leggen en de onze altijd bomvol zit hebben we die kado gegeven aan de eerste Poetshulp Arlette. Toen was alles nog koek en ei tussen haar en haar zoon. ( Deelden een appartementsgebouw: zij beneden en hij boven) Zou eens moeten mailen of ze die ijsmaker nog heeft. en aardbeien lust ik niet. ze kwamen er gisteren ook mee aan de deur leuren. ventje zei tegen die vent met steekkarretje dat wij geen aardbeiliefhebbers zijn. hij drinkt wel actimel met aardbei maar dat is omdat die de goedkoopste is.
Ventje heeft al zijn eerste tenue klaargehangen en was zijn kepie kwijt. gelukkig wist ik precies waar die was. maar hij gaat zonder scharrenkop als kapsel. ik heb geen tijd. en ik heb hem nooit mooi gevonden met coupe militair. zal na 1 juli naar mijn kapster bellen om te vragen of ze er een coupke kan inknippen.
Dus deze morgen naar de dokter en zal dan zien of die bistro open is. en wat er op de menukaart staat. dan passeer ik ook het zonnehuis voor een pedicure aan te vragen.
moeder krijgt morgen haar tweede prik. ze heeft een taxi besteld. ventje is bezig met zijn routine en buurvrouw moet werken. Mia kan ook niet en ze heeft ontdekt dat haar bel het niet meer doet. ( doordat Mia de hele tijd aan de deur kwam bellen) Ze zal wel de een of de ander optrommelen zei ze. ik stelde een draadloze voor, dan kan ze die overal meenemen en dan wel de bel horen.
Nu, ik ga me bezig houden tot ventje op is en eerst mijn boodschappen gaat doen. Er staat geen tijd op zijn aanwezigheid in de kazerne. En geen van zijn collega's is aanwezig. verlof.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Ben maar opgestaan, kon niet meer slapen. heb ik ook voor als de Poets komt en als ik ergens naartoe moet zoals vandaag de dokter voor bloedafname.
Maar gisteren geen poets gezien. Buro gebeld: ja, maar ze moest haar eigen klanten verwittigen. ze is nog afwezig tot de 16 de met problemen aan een been.
Er zou deze week nog iemand komen maar wanneer. en daarna zei ventje stoppen we ermee ( we hebben nog 4 dienstencheques). ik ben vanaf 1 juli in pensioen en ik doe het dan maar zelf. punt, einde lijn.
er is weer wat vermist. mijn zwart slaapmasker. ventje heeft zelfs het bed weggetrokken, maar geen zwart slaapmasker. nu begin ik echt Poets te verdenken want die vermiste enveloppe is ook nog niet gevonden. Maar ik heb geen bewijzen. Die afghaanse is er waarschijnlijk zelfs met een rok van mij vandoor want verleden jaar wilde ik die passen om naar de trouw van Suus & Hans te gaan maar waar ie hing, daar was ie niet. overal gezocht en nada. Die haar tassen hingen aan de kapstok beneden en dan is het een koud kunstje om dat eerst in uw zakken te steken en dan in de living te komen. Maar ja, ook hier geen bewijzen. Karma zal het wel uitwijzen.
Dus alle potjes en stickers en wat dan ook doet ventje mee naar de buro voor zijn ex- collega's kleinzoon. die zal dat wel appriciëren.
Op 1 juli sluit onze boekhandel de deuren. op 1 juli verbouwd onze groentenboer zijn winkel. waar gaan we in wiens naam ergens om leesvoer kunnen gaan? de kranten en de lotto? een pop-up?
ja, 't zal naar de carref. zijn dat we gaan moeten lopen. Echt balen. ik geraak niet eens tot aan de apotheek zonder stok. en de carref. ligt nog verder af. tegen dat ik daar ben mogen ze me afvoeren.
Oma C: aan de kust is er inderdaad altijd wind maar Den helder in Nederland spant wel de kroon. alle dagen minstens 5/6 beaufort. Ventje is daar geweest toen de nu uit vaart genomen Godetia daar lag en er papieren moesten gehaald worden. Hij zei toen nadien. Twee steden die we moeten vermijden: Zeebrugge ( en zeker nu met die Haven en de transmigranten) en Den Helder omdat je van je sokken geblazen wordt. elke dag weer. Zeebrugge stond lang op onze lijst omdat ventje daar toen na engeland ging werken maar het is oostende geworden. En op 1 augustus wonen wij hier 16 jaar en we hebben het zien achteruit gaan. veel nachtwinkels. leegstaande panden, cafè's die een voor een de deuren sloten. En restaurantje dat anderhalf jaar na onze komst ook de deuren sloot. De frituur annex bistro enz.
Anjelier: Ik had een ijsmaker maar aangezien je die kuip eerst in de diepvries moest leggen en de onze altijd bomvol zit hebben we die kado gegeven aan de eerste Poetshulp Arlette. Toen was alles nog koek en ei tussen haar en haar zoon. ( Deelden een appartementsgebouw: zij beneden en hij boven) Zou eens moeten mailen of ze die ijsmaker nog heeft. en aardbeien lust ik niet. ze kwamen er gisteren ook mee aan de deur leuren. ventje zei tegen die vent met steekkarretje dat wij geen aardbeiliefhebbers zijn. hij drinkt wel actimel met aardbei maar dat is omdat die de goedkoopste is.
Ventje heeft al zijn eerste tenue klaargehangen en was zijn kepie kwijt. gelukkig wist ik precies waar die was. maar hij gaat zonder scharrenkop als kapsel. ik heb geen tijd. en ik heb hem nooit mooi gevonden met coupe militair. zal na 1 juli naar mijn kapster bellen om te vragen of ze er een coupke kan inknippen.
Dus deze morgen naar de dokter en zal dan zien of die bistro open is. en wat er op de menukaart staat. dan passeer ik ook het zonnehuis voor een pedicure aan te vragen.
moeder krijgt morgen haar tweede prik. ze heeft een taxi besteld. ventje is bezig met zijn routine en buurvrouw moet werken. Mia kan ook niet en ze heeft ontdekt dat haar bel het niet meer doet. ( doordat Mia de hele tijd aan de deur kwam bellen) Ze zal wel de een of de ander optrommelen zei ze. ik stelde een draadloze voor, dan kan ze die overal meenemen en dan wel de bel horen.
Nu, ik ga me bezig houden tot ventje op is en eerst mijn boodschappen gaat doen. Er staat geen tijd op zijn aanwezigheid in de kazerne. En geen van zijn collega's is aanwezig. verlof.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!
-

Goede morgen alle seizoentjes,
een grijze dinsdag na een nachtje regen
Hier is geen nieuws, de gewone dagelijkse trenot
dus houd ik de routine aan, dat is het minste vermoeiend
Het is vochtig en zwaar weer, zweten bij het minste
wat ik doe... en dat is vervelend....
ik ga verder mijn HH doen, en vanmiddag wat fruit halen
M-M, anjelierken, en alle andere seizoentjes een fijne dag verder
Groetjes aan allen en tot later
-
Een goei om eens even over na te denken...Wie herkent zich ?
Mevrouwtje Even
Er was eens vrouwtje dat zichzelf voorbij liep.
Als ze ‘s morgens opstond, dacht ze aan ‘s middags.
Als ze ‘s middags aan tafel zat was het weer: "Wat zal ik vanavond eten?"
En als ze dan eindelijk ‘s avonds naar bed ging, lag ze weer te piekeren
wat ze de volgende dag allemaal zou gaan doen.
Telkens als ze op straat liep, rende ze zo hard dat de mensen zeiden:
"Die loopt zichzelf nog eens voorbij, die vergeet te leven..."
Het vrouwtje praatte ook de hele tijd tegen zichzelf.
Om met anderen te praten, daar had ze gewoon geen tijd voor.
Ook dat hoorde bij haar "ziekte". En weet je wat ze telkens zei?
" Ik moet nog even... Laat ik gauw even... Ik kan nog net even..."
"Even" was haar stopwoordje geworden, en dus nu ook haar bijnaam.
Nu was er in het land een dokter die een heel wijs man was.
Toen hij dat vrouwtje zag en haar hoorde praten, zei hij;
"Mevrouw, u bent heel erg ziek en ik weet wat u mankeert."
"Zeg het maar eens gauw dokter, want ik moet nog vlug even..."
"Zie je, daar heb je het weer", zei de dokter,
"U bent zo haastig, U laat telkens de L liggen."
"Wat laat ik liggen?" vroeg ze. "De L", ?
zei de dokter.
"Zet de L steeds voor EVEN." "Goed dokter, ik zal het doen,"
antwoordde ze en weg was ze weer.
Maar telkens als ze de L voor "even" zette, schrok ze zich een hoedje.
"Ik moet nog L---even......, Laat ik gauw L---even.... ik kan nog net L----even..."
Ze wist zich geen raad, plofte in een stoel en zei zacht:
"Zo kan ik nog wel even......... zo kan ik nog wel Leven."
En vanaf dat moment liep ze zichzelf niet meer voorbij.
Ze was zich ervan bewust geworden dat haar "even" haar belette van het "leven".
Ze besloot van nu af aan te LEVEN en bleef gewoon zichzelf.
Haar kwaal was snel genezen en ze dankte de dokter.
Mevrouwtje Even
Er was eens vrouwtje dat zichzelf voorbij liep.
Als ze ‘s morgens opstond, dacht ze aan ‘s middags.
Als ze ‘s middags aan tafel zat was het weer: "Wat zal ik vanavond eten?"
En als ze dan eindelijk ‘s avonds naar bed ging, lag ze weer te piekeren
wat ze de volgende dag allemaal zou gaan doen.
Telkens als ze op straat liep, rende ze zo hard dat de mensen zeiden:
"Die loopt zichzelf nog eens voorbij, die vergeet te leven..."
Het vrouwtje praatte ook de hele tijd tegen zichzelf.
Om met anderen te praten, daar had ze gewoon geen tijd voor.
Ook dat hoorde bij haar "ziekte". En weet je wat ze telkens zei?
" Ik moet nog even... Laat ik gauw even... Ik kan nog net even..."
"Even" was haar stopwoordje geworden, en dus nu ook haar bijnaam.
Nu was er in het land een dokter die een heel wijs man was.
Toen hij dat vrouwtje zag en haar hoorde praten, zei hij;
"Mevrouw, u bent heel erg ziek en ik weet wat u mankeert."
"Zeg het maar eens gauw dokter, want ik moet nog vlug even..."
"Zie je, daar heb je het weer", zei de dokter,
"U bent zo haastig, U laat telkens de L liggen."
"Wat laat ik liggen?" vroeg ze. "De L", ?
zei de dokter.
"Zet de L steeds voor EVEN." "Goed dokter, ik zal het doen,"
antwoordde ze en weg was ze weer.
Maar telkens als ze de L voor "even" zette, schrok ze zich een hoedje.
"Ik moet nog L---even......, Laat ik gauw L---even.... ik kan nog net L----even..."
Ze wist zich geen raad, plofte in een stoel en zei zacht:
"Zo kan ik nog wel even......... zo kan ik nog wel Leven."
En vanaf dat moment liep ze zichzelf niet meer voorbij.
Ze was zich ervan bewust geworden dat haar "even" haar belette van het "leven".
Ze besloot van nu af aan te LEVEN en bleef gewoon zichzelf.
Haar kwaal was snel genezen en ze dankte de dokter.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
MM: mijn ijsroommachine is ook met zo'n kuip.Die zit altijd in de diepvries.Veel ijs kun je daar niet met maken( die kuip is niet zo groot).
Oma-C: een mooi verhaal , en iets om over na te denken.
Manlief is naar de dokter, was weer zo ziek gisteravond.Kwam ziek thuis van bij zoon.Hetzelfde als de vorige keer.Wij dachten dat het opgelost was met de kiné, niet dus.Afwachten.
MM: mijn ijsroommachine is ook met zo'n kuip.Die zit altijd in de diepvries.Veel ijs kun je daar niet met maken( die kuip is niet zo groot).
Oma-C: een mooi verhaal , en iets om over na te denken.
Manlief is naar de dokter, was weer zo ziek gisteravond.Kwam ziek thuis van bij zoon.Hetzelfde als de vorige keer.Wij dachten dat het opgelost was met de kiné, niet dus.Afwachten.
-
Gisteren ging ventje om mijn leesvoer en de boekhandel was reeds gesloten. het zal dus de carref. worden voor leesvoer en kranten.
Laatste dag voor ventje vandaag. eerst nog naar de CO en dan zijn kaarten afgeven. en dan vanaf 1 juli start zijn pensioen.
Gimly is nog steeds ziek. ik moet volgende week dinsdag terug naar de dokter voor mijn bloeduitslag.
was geen bloedafname zonder slag of stoot want mijn aders werkten niet mee en dus een grote blauwe plek op de zijkant van mijn linkerarm.
Er hangt nu ook een Co meter bij de dokter want in de wachtkamer kan er niet veel volk. de deur moest open blijven en de secretaresse en ik hebben buiten een praatje gemaakt. ze heeft toch zo'n telefoon op haar hoofd waarbij ze de oproepen kan beantwoorden. ze maakte zich wat zorgen over iets dat op mijn tijdlijn gezet was. Suus ziet enorm af van de fybro. Ze staat op, neemt haar pillen in eet wat en gaat terug naar bed.
Ventje gaat deze namiddag om mijn pillen. ik moet nog mijn leesvoer uitlezen. en wat we gaan eten is ook weer een raadsel.
Morgen start de groentenboer met verbouwingen.
heb nog de nieuwe cataloog van H&C te doorpluizen. normaal komt mijn lavendelolie vandaag aan.
Zo, Fijne dag seizoentjes en Keep safe!
Gisteren ging ventje om mijn leesvoer en de boekhandel was reeds gesloten. het zal dus de carref. worden voor leesvoer en kranten.
Laatste dag voor ventje vandaag. eerst nog naar de CO en dan zijn kaarten afgeven. en dan vanaf 1 juli start zijn pensioen.
Gimly is nog steeds ziek. ik moet volgende week dinsdag terug naar de dokter voor mijn bloeduitslag.
was geen bloedafname zonder slag of stoot want mijn aders werkten niet mee en dus een grote blauwe plek op de zijkant van mijn linkerarm.
Er hangt nu ook een Co meter bij de dokter want in de wachtkamer kan er niet veel volk. de deur moest open blijven en de secretaresse en ik hebben buiten een praatje gemaakt. ze heeft toch zo'n telefoon op haar hoofd waarbij ze de oproepen kan beantwoorden. ze maakte zich wat zorgen over iets dat op mijn tijdlijn gezet was. Suus ziet enorm af van de fybro. Ze staat op, neemt haar pillen in eet wat en gaat terug naar bed.
Ventje gaat deze namiddag om mijn pillen. ik moet nog mijn leesvoer uitlezen. en wat we gaan eten is ook weer een raadsel.
Morgen start de groentenboer met verbouwingen.
heb nog de nieuwe cataloog van H&C te doorpluizen. normaal komt mijn lavendelolie vandaag aan.
Zo, Fijne dag seizoentjes en Keep safe!
Cats Rule!
-

Goede morgen alle seizoentjes,
hier heeft het vannacht flink geregend
maar nu is het over wel overal plassen en natte straten
Niks tegen te doen
wat komt en hopen op beter
Ik ga niet naar de markt, ik vertrouw het weer niet
M-M, Dan is jouw ventje vanaf morgen echt op pensioen
ik wens hem mooie dagen en het allerbeste
Mijn leeswerk komt met de post ik heb al jaren die abonnementen
dat is voordeliger dan elke weel een kopen.
en dinsdags komt trouw het tv-blad in de bus en om
de zoveel weken de Plusmagazine, ander leeswerk
krijg ik van mijn zoon die heeft andere abonnementen...
Vervelend dat bloedtrekken als die aders wegrollen
ik ken er alles van, vroeger was ik bloeddonor en
ik had helemaal nooit last, dat is nu de laatste
jaren begonnen.... heel ambetant..
Ik hoop dat clive en familie niet teveel regen hebben
op hun vakantieadres, dat zou zonde zijn...
anjelierken en alle seizoentjes, groetjes vandaag
en hou het gezond en veilig... ik vrees dat er weer
wat op ons afkomt nu met die voetbaltoeristen
en vakantiegangers die de beestjes meebrengen
uit de buitenlanden
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Inderdaad oma-C. Ik ben er vast van overtuigd dat we in september terug in lockdown zitten.
Als je ziet wat er in de omringende landen met een degelijke vaccinatiegraad gebeurt...
Je kan op verschillende manieren op reis gaan.
En je op verschillende manieren gedragen op reis.
Als de wijn is in de man, is de wijsheid in de kan...
Wat ik ook niet snap is de juichkreet:"Hoera, ik ben volledig gevaccineerd! Hoera ik mag terug knuffelen!"
Eerlijk gezegd zijn de meeste jonge mensen nog niet gevaccineerd, dus evenmin veilig.
Je kan, ook gevaccineerd, nog steeds andere mensen besmetten.
Tot zover de preek van de week.
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien en wil!
Wat mij betreft ik hou het nog een beetje veilig en op afstand.
Vandaag de laatste hand leggen aan het Poes proof maken van het huis.
Hier en daar nog een handdoek over een zetel leggen.
De gietertjes van de planten leeg op een veilige plaats opbergen.
Het hoogste op slot doen.
Ik heb geen zin om ze hele dagen te zoeken op zolder.
Vanavond wordt ze gebracht.
Deze namiddag nar de kapper.
Gewoontegetrouw regent het.
Gelukkig maakt dat niet veel uit.
Het is toch maar knippen en droog blazen kwestie van niet met nat haar naar huis te moeten.
Wees dan maar in het zonnetje in huis vandaag, dames!
Als je ziet wat er in de omringende landen met een degelijke vaccinatiegraad gebeurt...
Je kan op verschillende manieren op reis gaan.
En je op verschillende manieren gedragen op reis.
Als de wijn is in de man, is de wijsheid in de kan...
Wat ik ook niet snap is de juichkreet:"Hoera, ik ben volledig gevaccineerd! Hoera ik mag terug knuffelen!"
Eerlijk gezegd zijn de meeste jonge mensen nog niet gevaccineerd, dus evenmin veilig.
Je kan, ook gevaccineerd, nog steeds andere mensen besmetten.
Tot zover de preek van de week.
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien en wil!
Wat mij betreft ik hou het nog een beetje veilig en op afstand.
Vandaag de laatste hand leggen aan het Poes proof maken van het huis.
Hier en daar nog een handdoek over een zetel leggen.
De gietertjes van de planten leeg op een veilige plaats opbergen.
Het hoogste op slot doen.
Ik heb geen zin om ze hele dagen te zoeken op zolder.
Vanavond wordt ze gebracht.
Deze namiddag nar de kapper.
Gewoontegetrouw regent het.
Gelukkig maakt dat niet veel uit.
Het is toch maar knippen en droog blazen kwestie van niet met nat haar naar huis te moeten.
Wees dan maar in het zonnetje in huis vandaag, dames!
-
Dag Helena,
ik denk er net zo over???? veilig???? er is nog niks veilig...
We moeten nog wel even voorzichtig blijven voor ons eigen welzijn
Als je mensen bezig ziet, krijg ik schrik.... ik blijf uit de buurt
hoewel ik 2x geprikt ben kan ik nog wel het virus meedragen en doorgeven
en anderen naar mij toe ook
Ik blijf ook op afstand en met een masker... nog een hele tijd
zelfs mijn kinderen houden zich er aan...
zo weinig mogelijk komen en elkaar zien
ik heb mijn dochter al in bijna 2jaar niet gezien
die vertrouwt het ook nog niet en ze moet van Nederland komen
Maar ik heb het liever zo als ik wet dat ze gezond en wel zijn...
Het is rap veranderd... en nu met de vakanties en de voetbalgekte
ik volg het in mijn eentje via de tv
zeker is zeker!
Fijne knipbeurt bij de kapster
ik denk er net zo over???? veilig???? er is nog niks veilig...
We moeten nog wel even voorzichtig blijven voor ons eigen welzijn
Als je mensen bezig ziet, krijg ik schrik.... ik blijf uit de buurt
hoewel ik 2x geprikt ben kan ik nog wel het virus meedragen en doorgeven
en anderen naar mij toe ook
Ik blijf ook op afstand en met een masker... nog een hele tijd
zelfs mijn kinderen houden zich er aan...
zo weinig mogelijk komen en elkaar zien
ik heb mijn dochter al in bijna 2jaar niet gezien
die vertrouwt het ook nog niet en ze moet van Nederland komen
Maar ik heb het liever zo als ik wet dat ze gezond en wel zijn...
Het is rap veranderd... en nu met de vakanties en de voetbalgekte
ik volg het in mijn eentje via de tv
Fijne knipbeurt bij de kapster
-
Er was hier gisteren commotie in de straat. Er stopte een politiecombi en die onderzochten een grijze wagen die voor de deur van buurman V geparkeerd stond. Ze liepen er rond, schenen met zaklampen in de wagen, probeerden de deuren. Toen arriveerde er een takelwagen en die opende met een grote ijzeren staaf de deur. geen papieren gevonden en er waren ook geen nummerplaten op! Dan hebben ze hem weggesleept. overbuurvrouw kwam verhaal halen bij buurvrouw V en buurman moest zijn bestelwagen verzetten zodat die sleepwagen er tussen kon.
Vandaag komt een nieuwe Poets. om 9 uur start ze. ik heb dan gevraagd om iemand om de maand te zenden en ze zei dat ik overeen moest komen met mijn huidige Poets die nu out is. maar dat het waarschijnlijk geen probleem zou zijn. Nu ventje officieel in pensioen is, kan hij het zelf zei hij maar heeft af en toe hulp nodig. ( zoals de strijk)
Toen ventje gisteren in de dranken centrale om een fles champagne ging en zei tegen die zaakvoerders: tot middernacht kan er nog oorlog uitbreken maar vanaf middernacht ben ik met pensioen. Proficiat zeiden ze en ze gaven de fles als een kado.
Ze heeft uiteraard goed gesmaakt.
moet straks nog de afwas van eergisteren doen want Poets moet een lege wasbak hebben voor water. Ze moet de badkamer grondig doen, de beneden ( gimly's ziek hebben we grotendeels opgekuist maar dat maakt toch plekken) stofzuigen en dweilen en de keukenvloer + de gang.
Van de buro gingen ze bellen om te vragen of ik er tevreden over was. dat hebben ze niet gedaan als die Firda, een hoofddoek hier was.
En er staat nog geen een juist. dat is hier in een werkdag een miserie en nog een groter een als het een zaterdag op zondag is. De school is uit heb ik begrepen.
Oma C en Helena , Ventje en ik zijn ook van mening dat er een vierde lock-down gaat zijn. het gaat er veel te los aan toe en met dat voetbal.... ik vrees ervoor. zoals je zei Helena als de drank is in de man.... ik heb dat gezien met schoonzus. toen we daar eens mochten gaan eten. in het begin de nodige afstand en afzonderlijke kommetjes en later hielp schoonbroer mij naar de auto zonder mondmasker en we stonden ook geen anderhalve meter uit elkaar toen ventje de auto was gaan halen. Het goot water en wij stonden redelijk ver.
ik vrees ook dat nichtje voor de tweede keer haar dansfeest mag uitstellen. ( ging in september doorgaan)
We gaan nu eerst hier een beetje opruimen en de afwas doen. dan uitblazen. als de nieuwe is gearriveerd gaat ventje boodschappen doen.
We zouden nog naar de a*tion moeten en naar het kruidende vat. maandag moet ik naar mijn schoonbroer voor behandeling en dinsdag voor de bloeduitslag. we kunnen woensdag gaan.
vanaf vandaag is onze groentenboer zijn veranderingen aan het doen. de container voor de gesloten krantenwinkel zat vol met planken. We zullen verplicht zijn zaterdag naar de carref. te gaan voor de kranten.
Gimly is een praatje aan het maken tegen ventje. hij heeft waarschijnlijk al honger maar dan moet hij maar korrels eten. pas als er geen spuug niet meer ligt, mag hij een kwart zakje eten.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Er was hier gisteren commotie in de straat. Er stopte een politiecombi en die onderzochten een grijze wagen die voor de deur van buurman V geparkeerd stond. Ze liepen er rond, schenen met zaklampen in de wagen, probeerden de deuren. Toen arriveerde er een takelwagen en die opende met een grote ijzeren staaf de deur. geen papieren gevonden en er waren ook geen nummerplaten op! Dan hebben ze hem weggesleept. overbuurvrouw kwam verhaal halen bij buurvrouw V en buurman moest zijn bestelwagen verzetten zodat die sleepwagen er tussen kon.
Vandaag komt een nieuwe Poets. om 9 uur start ze. ik heb dan gevraagd om iemand om de maand te zenden en ze zei dat ik overeen moest komen met mijn huidige Poets die nu out is. maar dat het waarschijnlijk geen probleem zou zijn. Nu ventje officieel in pensioen is, kan hij het zelf zei hij maar heeft af en toe hulp nodig. ( zoals de strijk)
Toen ventje gisteren in de dranken centrale om een fles champagne ging en zei tegen die zaakvoerders: tot middernacht kan er nog oorlog uitbreken maar vanaf middernacht ben ik met pensioen. Proficiat zeiden ze en ze gaven de fles als een kado.
Ze heeft uiteraard goed gesmaakt.
moet straks nog de afwas van eergisteren doen want Poets moet een lege wasbak hebben voor water. Ze moet de badkamer grondig doen, de beneden ( gimly's ziek hebben we grotendeels opgekuist maar dat maakt toch plekken) stofzuigen en dweilen en de keukenvloer + de gang.
Van de buro gingen ze bellen om te vragen of ik er tevreden over was. dat hebben ze niet gedaan als die Firda, een hoofddoek hier was.
En er staat nog geen een juist. dat is hier in een werkdag een miserie en nog een groter een als het een zaterdag op zondag is. De school is uit heb ik begrepen.
Oma C en Helena , Ventje en ik zijn ook van mening dat er een vierde lock-down gaat zijn. het gaat er veel te los aan toe en met dat voetbal.... ik vrees ervoor. zoals je zei Helena als de drank is in de man.... ik heb dat gezien met schoonzus. toen we daar eens mochten gaan eten. in het begin de nodige afstand en afzonderlijke kommetjes en later hielp schoonbroer mij naar de auto zonder mondmasker en we stonden ook geen anderhalve meter uit elkaar toen ventje de auto was gaan halen. Het goot water en wij stonden redelijk ver.
ik vrees ook dat nichtje voor de tweede keer haar dansfeest mag uitstellen. ( ging in september doorgaan)
We gaan nu eerst hier een beetje opruimen en de afwas doen. dan uitblazen. als de nieuwe is gearriveerd gaat ventje boodschappen doen.
We zouden nog naar de a*tion moeten en naar het kruidende vat. maandag moet ik naar mijn schoonbroer voor behandeling en dinsdag voor de bloeduitslag. we kunnen woensdag gaan.
vanaf vandaag is onze groentenboer zijn veranderingen aan het doen. de container voor de gesloten krantenwinkel zat vol met planken. We zullen verplicht zijn zaterdag naar de carref. te gaan voor de kranten.
Gimly is een praatje aan het maken tegen ventje. hij heeft waarschijnlijk al honger maar dan moet hij maar korrels eten. pas als er geen spuug niet meer ligt, mag hij een kwart zakje eten.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!
-

Goede morgen alle seizoentjes
Het was een droge nacht dat is lang geleden
wel een grijze morgen en ik hoop voor
alle mensen die schade hebben dat het
nu stilaan genoeg geregend heeft
Hier zijn de vuilkarren weer, allemaal tegelijk
dan is alles tegelijk opgeruimd, goed is dat
ik had alleen een gewone vuilzak, geen plastic
of groen, dat groen mag ik bij de beneden
buurvrouw in haar grote groene bak doen
zij en ik samen hebben nog geen bak vol als
er in haar tuintje niet moet gesnoeid worden...
M-M dat zal wel een en ander geweest zijn
die politiewagen in de straat, en een auto die
weggesleept wordt, hopelijk hebben ze de
eigenaar van de auto ook gevonden
Succes met de nieuwe poetsvrouw en een fijne dag
Alle seizoentjes, 1 juli alweer, de helft van het jaar
een aangename donderdag en tot later...