Goede morgen seizoentjes,
met ventje zijn rug uit, heb ik gisteren de afwas gedaan, soep gemaakt en opgeruimd. ventje heeft omdat het een steelstofzuiger is, dan gestofzuigd en gaat door zijn knieën om Gimly te vreten te geven en diens kakabak uit te kuisen.
ik moet vandaag overal nieuwe theelichtjes zetten. de "vinnykaars" brand al.
schoonmoeder belde gisteren dat de zus van haar overleden man ( schoonvader) op kritieke zorg ligt. ze kende haar naam niet meer!

kan je nagaan. Vivette heet ze. en ze was een gierige pin. haar man ( krom van de arthose- was pralinemaker) heeft op het einde mij bij zich geroepen en wilde absoluut met me praten. dat was de beste praline maker van heel ieper: de van dales. de engelsen gingen daar liever dan de machinaal gemaakte lionid*s.
ja, zei schoonmoeder tegen ventje: ik weet ook niet wat ik nu moet doen. wel, kaartje schrijven hè.
ventje zegt vandaag iets minder pijn te hebben. en ik zou willen moppen want het was te donker om te moppen en als het licht aan is, kijken ze binnen. heb al op het net gekeken voor een mandje voor Lilly. maar als ze er zal willen in liggen is de vraag.
ventje moet nog mijn leesvoer gaan halen en brood. (rita is vandaag dicht) wat we gaan eten is ook een raadsel.
gisteren eitjes met friet.
Helena: ja, ik zou daar ook de wubbels van krijgen als ze iets beloven en niet afkomen. vooral dat beloven is bij mij een pijnpunt.
Clive: hoeveel theelichtjes brand jij wel dat de temp. 1° omhoog gaat? en hoe lang brandden ze? neen, gezond zijn die snacks niet maar op een keer en weg toch lekker. goed, dat je buurvrouw gewend gemaakt hebt aan Matice. ze doen dat in therapie ook zo. en hij is al 4 jaar! de tijd vliegt. zijn suikerbollen staan hier nog op de kast met zijn foto.
Anjelier: 't is de tijd van de pompoenen hè. seffens zien we ze langs de straat, gemaakt door kinderen met een theelichtje in. verleden jaar had het stadbestuur daklozen in de omkleedchalet van de sporthal spuikkom gestoken en in de straat daar vlakbij zijn er pompoenen gestolen. midden in de nacht dat zie je van hier maar die kindjes waren ontroostbaar. ze hadden zo hard aan hun poempoen gewerkt.
vroeger deed de handelaarsbond een actie van het griezeligste huis met hallo wien? nu gaan ze zich richten op kerst. de markt is er ook gekomen door hen al zei Peter tegen ventje dat er een vrouw om mandarijnen kwam bij hem omdat ze op de markt 2 euro duurder waren.wij hebben zoals geschreven niets gekocht. het kippekraam zal wel extra kip meehebben deze vrijdag aanstaande. er staat ook een kraam met artisanale choco. we zullen eens zien hoeveel volk er nog gaat afkomen als de nieuwigheid er af is.
ventje heeft de verwarming van 16° naar 21° gezet. hij zegt van zichzelf dat hij goed bezig is. heeft toch wel al wat bespaard zegt hij. i beg to differ. mamsi zou zeggen ik zou mezelf niet in de kou zetten als ik zo'n aandoening als jij hebt. maar ja... we moeten de kerk in het midden houden.
ik ga een kopje koffie zetten dan krijg ik het misschien rapper warm.
Fijne dags seizoentjes keep safe, keep warm en knuffel