welkom in een knus hoekje 6

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

20 jan 2025, 07:09

Afbeelding
straks boodschappenhulp en in de namiddag de kinesist .De hulp is weer maar 1uur en 30 minuten .En half maart gaat ze ergens anders werken .Wat schaft de pot vandaag deze middag groentesoep,twee aardappelen met rode kool en een klein stukje worst .verder geen nieuws groetje geniet van jullie week

Oma-C

20 jan 2025, 09:10

Afbeelding

Goeiemorgen Bekske, en krakje :wink:
Beetje nevelig en ongeveer 0° buiten en alles ligt er droog bij.
Ik had gisteren hetzelfde uitgehaald uit de vriezer Bekske :lol:
voor vandaag.....Laat het smaken, echte winterkost hé :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

krakje

20 jan 2025, 20:25

weer een mistige dag hier op den buiten,
dochter heeft haar werkjes komen doen,
alles weer proper kan weer een paar dagen tegen,
even naar buurvrouw geweest maar vond het buiten koud,
geen wandelaars gezien, grtjs van krakje,

bekske hier geen middag eten, de zonen moesten geen hebben,
dus heb ik voor mij een stuk witlof, paar blaadjes sla, tomaat en paar tv worstjes
mayonaise en curry ketchup gemaakt, en met een boterham, heeft gesmaakt,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Bekske

21 jan 2025, 08:41

Afbeelding
een knusse dag iedereen geniet ervan .heb geen nieuws deze avond blokje rond met de viervoeters en dan heb ik ook iemand gezien om een praatje mee te maken .Een geluk dat de buur het wil doen anders zo ik amper iemand zie .Als ik zo kijk 2 keer per week kinesist .1per week als ze komen de hulp en om de 14 dagen huis arts.Om de 8 weken kapster voor mij en iedere drie maand die voor de viervoeters .Af en toe eens naar stad als ik iets nodig heb maar dan moet ik zien hoe men dag is anders lukt het nog niet om naar stad te gaan .Heb nooit vriendinnen gehad op school werd ik enorm gepest en gemeden .Daar ga ik verder niks over schrijven .Maar me vervelen doe ik niet heb veel plezier en vriendschap van men dieren hier dus geniet om het even hoe groetje

krakje

21 jan 2025, 17:41

de dag is goed begonnen, had afgesproken met zus en broer met hun wederhelft,
om ergens een morgen ontbijt te gaan eten,
was lekker er stond van alles op tafel, het was gezellig,
ik kon gratis eten zij betaalde alles omdat ik pas verjaard was,
dus doen we dit nog telkens iemand verjaart,
was veel volk daar, dus het koppel die dat doen werken hard,
hoop dat de volgende dagen weer wat warmer wordt.
grtjs van krakje,

Afbeelding

Bekske

22 jan 2025, 08:50

Afbeelding
even iedereen een gezellige knusse woensdag wensen .Hier weinig nieuws ja de apotheker ga deze voormiddag mijn snoepjes brengt .Ik moet er wel iets voor betalen maar ik geraak er niet meer .En wil niemand verder daar mee belasten afijn ik wil zo weinig mogelijk een last zijn voor iedereen .HET is nog droog buiten dat is goed zo tegen de kou kun je aankleden regen dat is een ander paar mouwen .Daar lopen de viervoeters niet graag in hier toch .Gisteren zei de buur het is mooi hoe ze alle drie het zelfde aan hebben .Heb voor ieder twee stuks maar wat ze gisteren aan hadden is iets dikker en gemakkelijker om aan en uit te doen .Zo nog eens moeten uitkijken voor de regen eventueel .Nu liggen ze alle drie op bed naar buiten te kijken .De kleinste lig op de twee anders zie ze weinig .Ziezo geniet van jullie om het even wat jullie doen groetje

Bekske

23 jan 2025, 09:12

Afbeelding
hopelijk is iedereen uitgeslapen om de dag weer met volle moed en geduld te beginnen .Hier na de middag de kinesist gisteren schrok ik nadat de apotheker de snoepjes heeft gebracht .Op een jaar tijd is het met 1euro 50 cent duurder geworden om te brengen .Ondanks het niet zo ver is maar ik kan alleen nog op gelijke weg gaan .Dus zeker geen bergop dus zal ik uitzoeken hoe ik dit ga oplossen .Ik begrijp wel dat ze iets rekenen maar zoveel op een jaar erbij niet te begrijpen .Zal er met de huisarts eens over leggen of straks met de kinesist .Nu hebben de twee schrikkenpieten ieder een hals band aan die hen help met de schrik .Eentje had al eentje maar die moest vervangen worden en had toch al verschil gezien dus nu hopen dat nog zal beteren en bij de andere ook .Nu proberen iets te doen van huishoudelijk werk want heb hier geen kabouters en de viervoeters doen het ook niet .Dus zelf maar in gang schieten zeker geniet van jullie dag groetje

Oma-C

23 jan 2025, 16:36

Afbeelding

Goede namiddag (bijna avond) :wink:
Een droge dag tot hiertoe, en we zagen al
eventjes een straaltje zon, maar die is
geschrokken van zichzelf en direct terug
weggekropen, jammer want was fijn haar even te zien :)

ja Bekske, wie weet wat die beestjes hebben
meegemaakt voor ze bij jou kwamen wonen.. :roll:

Een gezellige avond en tot morgen...
ik ga nog wat bankhangen.... :roll:

krakje

23 jan 2025, 18:33

vandaag zon, regen en wat wind,
de strijk ook al uit de voeten,
boek beetje gelezen, en nu verjaardags kaart maken
voor iemand die het gevraagd heeft,
moet veel terug zoeken hoe het weer eens werkt,
met de poezen bezig gehouden ze laten me anders niet gerust,
zo gaan de dagen gewoon door, grtjs van krakje,

bekske doe gerust beetje voor beetje je huisje,
maar overwerk je niet want je word er te moe van
dus langzaam aan zo geraakt het ook gedaan,

Afbeelding

Bekske

24 jan 2025, 08:21

Afbeelding
hallo iedereen een fijne dag voor iedereen .Gisteren niet veel huishoudwerk kunnen doen .Dus vandaag hopelijk dat ik meer kan doen afwachten .Weltegen de avond een blokje rond geweest vandaag kwam hij niet Doordat hij andere plannen had .Ik begrijp het dat hij niet altijd kan heeft ook zijn eigen leven .Ben blij dat hij me wil helpen regelmatig .Het is niet alleen voor de honden maar de laatste dagen heefthij me met andere dingen geholpen .Anders had iemand moeten laten komen en dik betalen daarvoor .De buurman is van vele dingen op de hoogte .iK heb het gisteren nog tegen kinesist gezegd ik ben op een 18 maanden enorm achteruit gegaan .Maar ja doorbijten en proberen en hopelijk kan ik op de steun van buurman blijven rekenen .zo nu een lekker ontbijt en daarna vliegen we erin op een slakkentempo groetje

krakje

24 jan 2025, 17:52

regen en nog eens regen en daarbij ook veel wind,
het is in lange nog geen lente, het is midden winter,
denk dat veel mensen dit weertje beu is,
de meeste verlangen naar de warmte van de lentezon,
even naar buurvrouw geweest of alles nog goed was,
verder aan de verjaardags kaart van vriendin gewerkt,
dus bijna af want dinsdag meenemen naar het rusthuis waar ze woont,
geniet van de avond grtjs van krakje,

Afbeelding

Bekske

24 jan 2025, 19:18

Afbeelding
iedereen

Bekske

25 jan 2025, 07:07

Afbeelding
even binnen wippen voordat ik terug de beddenbak opzoek .vriesweer is niet goed voor de gewrichten maar regen is nog slechter dat ondervind ik nu zelf .Afijn ja het nemen zoals het komt ik wens iedereen een fijn weekend en een knusse zaterdag geniet om het even hoe .De maand is al goed gevorderd en je ziet al duidelijk dat dagen stilaan iets langer worden ongeveer 18 minuten tegenover verleden week .Dus vul jullie dagen in zoals je wilt maar wel op een manier waar je van kunt genieten groetje

Oma-C

25 jan 2025, 09:10

Goede morgen Bekske, :wink:
ja ik vind ook dat je al goed kan zien
dat de dagen langer licht zijn, vooral 's avonds
en sterkte, pijnlijk hé de knagende gewrichten :roll:

Bekske

26 jan 2025, 09:15

Afbeelding
heb eindelijk 3uur en 18 minuten geslapen .anders is het een half uurtje en uren wakker liggen en dan terug even indutten .Heb wel een pijnstiller meer genomen .Nu moet ik zorgen dat de vingers blijven bewegen daardoor dat ik van rest wol een sjaal heb opgezet .Om beetje bij beetje de vingers te bewegen maar ik moet in beweging blijven voor de andere gewrichten die ook tegen wringen.Maar ja het is nu zo .Hier zijn er met nog groter problemen .Tracht te genieten van iedere dag want de tijd gaat snel en kijk vooral niet achterom .Wat dat heeft geen nut nu mijn theepot klaarmaken en lekkere thee zetten .WANT ik drink geen koffie maar wel thee dus Wat staat er vandaag op menu gewoon simpel groentesoep ,gewone puree met appelmoes en een zwarte pens .Als vieruurtje een brusselse wafel met een beetje slagroom erop .De viervoeters krijgen vandaag kippenfilet dat ik voor hen zelf klaar maak groetje iedereen