In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

Zo mooi is het vandaag in de Eifel aan de Zuidkant
Groetjes aan iedereen ! ben gewoon thuis want moest naar de kiné vandaag ..
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede namiddag alle dames, ben niet weg geweest
er hingen teveel dreigende wolken en ik had
geen zin in nat worden
ach ja.... ik heb op de hometrainer gefietst, 'k heb dus
mijn beweging voor vandaag gehad
Straks nog eens kijken of er wat sport op tv zit....
vanavond is er voetbal de rode duivels spelen
Straks gestoofde prei met een zacht eitje klaarmaken
dat schuift altijd binnen, heb tegenwoordig niet meer
veel zin in vlees,
die zit niet meer in de vriezer, dat zal voor morgen zijn...
Ik wens iedereen een gezellige warme avond
en voor later een goeie nacht.... tot morgen
mijn laptop gaat toe voor vandaag
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
mijn voetjes zijn gisteren gedaan geweest: zalig. ze zei dat ik goede voetjes heb, niet veel problemen. geen eelt enz. vertelde dat ventje eens zijn eelt had afgedaan met een cuttermes! haar antwoord: mannen! en dat ik hem naar hun moest sturen. ja, trek een haar uit zijn g*t en hij gaat klinken als een bel.
vandaag haarkleuren. 2, 5 uur in de stoel zitten. zal weer stijf zijn als ik eruit kom. best gsm opladen om spelletjes te spelen. gisteren bij de opticien binnen geweest voor mijn bril. die heeft een best hoge drempel. dus met de hulp van mijn boodschappentrolley kon ik erop, maar heb hem moeten vragen me eraf te helpen. zal een nieuwe monteur worden: hij is voorlopig gerepareerd, maar lang zal hij niet meer meegaan. kostprijs nieuwe monteur: 100 euro. ( heeft hetzelfde model als nu nog liggen) heb daar een half uur gezeten. opticien praat ook graag. hadden het over de vreemdelingen. zal niet herhalen wat er gezegd geweest is. op sociale media vind je genoeg. opticien kon niet begrijpen dat ventje in 2021 met pensioen gaat. Ik ga in pensioen op 65 en zou als ik sjans heb een sommetje van 175 euro krijgen. Peanuts.
zijn vroeg naar bed geweest ondanks dat het voetbal was. ik heb een nachtmerrie gehad en ben dus mee opgestaan. overbuurvrouw haar oudste zoon, die autisme heeft gaat leren rijden volgens mij want er stond een auto met L platen voor ventje geparkeerd. die heeft mogen krabben. het was immers -1° vannacht.
wildburger gegeten, niet lekker. te droog. vandaag ardeense oester met aardappelschijfjes en voor mij princesseboontjes voor ventje gekarameliseerd witloof.
ook een van de reden waarom ik op ben, kan alles al klaar zetten om dan te eten, moet ook nog de vlekken van Gimly wegpoetsen want I. krijgt vloerdienst. ( en met een gewone dweil krijg je deze vlekken er echt niet uit) verder ook nog de kaartjes uitdrukken, kan ze dan assembleren als I. hier is. ze mag alleszins het binnenraam in de keuken doen want die ziet er niet uit. kan ze van binnen ook doen want: ramen poetsen buiten rond het vriespunt mag niet. maar die is hier om 12 uur. is dan nomaal al wat warmer. moet dan zien dat ik al gegeten heb. en dat er cola in de koelkast staat. strijken hoeft niet.
moet vandaag zoeken naar de tweelingtrui van deze die ik gisteren aanhad. vlek op gemaakt.
op boodschappen briefje schrijven dat ik vanish nodig heb.
de ketel wordt nu de 16 de december nagekeken. ook om 8 u 30. ventje is dan thuis. ze hadden de datum vergeten in te schrijven in hun agendaplanning.
heb gezien dat het bijna volle maan is. Ons moeder zal weer 3 nachten slecht slapen. en ik ook.
sommigen zeggen dat dat BS is. ondervind het maar eens. ook dat je het weer kan voorspellen aan je knoken? ook onzin. jaja.
de bank geeft geen papieren uittreksels meer. je moet ze thuis afdrukken. nog steeds geen spoor van terugbetaling van mijn griepspuit. zal eens bellen als het er vrijdag nog niet opstaat.
bij de apotheek ook ventjes medicijnen meegebracht en zijn pantomed zit nu in een flesje. de mijne nog steeds in een platte doos. ventje had vergeten zijn stamnummer erop te zetten maar aangezien ik belde heeft hij hem doorgegeven. had het nog zo gezegd dat dag voordien! ik heb nog 2 voorschriften geldig tot februari.
metformax en een pijnstiller. heb al twee dagen schouderpijn links onder mijn sleutelbeen. vandaag flexium aanbrengen, denk weer een ontsteking aangezien mijn witte bloedcellen weer gestegen waren bij de laatste bloedafname. nu weten we ten minste waarom ze altijd zo hoog staan. de polyarthrose. zei dat eens tegen zo'n jong ventje dat 10 euro per maand vroeg om de plastiek soep op te lossen in de oceanen. er kan geen 10 euro af wegens die polyarthrose. wist natuurlijk niet wat het was, dus uitgelegd. grote doos pijnstiller kost net geen 10 euro, en ik moet twee tabletten nemen om enigszins het dragelijk te maken.
Gisteren de finale van masterchef. had al tegen moeder gezegd wie ik dacht dat ging winnen. had gelijk. vandaag is het weer gordon ramsey die zal tieren in kitchen nightmares. naar het schijnt ( de zon ook) is dat normaal een aardige mens als hij niet tiert. nadien kijken we dan naar 'komen eten' om te zien wie er de mist ingaat. gisteren sloeg de digicorder 2 x tilt. had het al meegemaakt met de triller op vitaya waar ik met 1 oog naar toe keek en het andere naar mijn uurwerk.
zo, ben aan het eind van mijn vertellingske. Nog een kopje koffie en dan starten met de dagelijkse pillenroutine.
Fijne dag seizoentjes!
mijn voetjes zijn gisteren gedaan geweest: zalig. ze zei dat ik goede voetjes heb, niet veel problemen. geen eelt enz. vertelde dat ventje eens zijn eelt had afgedaan met een cuttermes! haar antwoord: mannen! en dat ik hem naar hun moest sturen. ja, trek een haar uit zijn g*t en hij gaat klinken als een bel.
vandaag haarkleuren. 2, 5 uur in de stoel zitten. zal weer stijf zijn als ik eruit kom. best gsm opladen om spelletjes te spelen. gisteren bij de opticien binnen geweest voor mijn bril. die heeft een best hoge drempel. dus met de hulp van mijn boodschappentrolley kon ik erop, maar heb hem moeten vragen me eraf te helpen. zal een nieuwe monteur worden: hij is voorlopig gerepareerd, maar lang zal hij niet meer meegaan. kostprijs nieuwe monteur: 100 euro. ( heeft hetzelfde model als nu nog liggen) heb daar een half uur gezeten. opticien praat ook graag. hadden het over de vreemdelingen. zal niet herhalen wat er gezegd geweest is. op sociale media vind je genoeg. opticien kon niet begrijpen dat ventje in 2021 met pensioen gaat. Ik ga in pensioen op 65 en zou als ik sjans heb een sommetje van 175 euro krijgen. Peanuts.
zijn vroeg naar bed geweest ondanks dat het voetbal was. ik heb een nachtmerrie gehad en ben dus mee opgestaan. overbuurvrouw haar oudste zoon, die autisme heeft gaat leren rijden volgens mij want er stond een auto met L platen voor ventje geparkeerd. die heeft mogen krabben. het was immers -1° vannacht.
wildburger gegeten, niet lekker. te droog. vandaag ardeense oester met aardappelschijfjes en voor mij princesseboontjes voor ventje gekarameliseerd witloof.
ook een van de reden waarom ik op ben, kan alles al klaar zetten om dan te eten, moet ook nog de vlekken van Gimly wegpoetsen want I. krijgt vloerdienst. ( en met een gewone dweil krijg je deze vlekken er echt niet uit) verder ook nog de kaartjes uitdrukken, kan ze dan assembleren als I. hier is. ze mag alleszins het binnenraam in de keuken doen want die ziet er niet uit. kan ze van binnen ook doen want: ramen poetsen buiten rond het vriespunt mag niet. maar die is hier om 12 uur. is dan nomaal al wat warmer. moet dan zien dat ik al gegeten heb. en dat er cola in de koelkast staat. strijken hoeft niet.
moet vandaag zoeken naar de tweelingtrui van deze die ik gisteren aanhad. vlek op gemaakt.
op boodschappen briefje schrijven dat ik vanish nodig heb.
de ketel wordt nu de 16 de december nagekeken. ook om 8 u 30. ventje is dan thuis. ze hadden de datum vergeten in te schrijven in hun agendaplanning.
heb gezien dat het bijna volle maan is. Ons moeder zal weer 3 nachten slecht slapen. en ik ook.
sommigen zeggen dat dat BS is. ondervind het maar eens. ook dat je het weer kan voorspellen aan je knoken? ook onzin. jaja.
de bank geeft geen papieren uittreksels meer. je moet ze thuis afdrukken. nog steeds geen spoor van terugbetaling van mijn griepspuit. zal eens bellen als het er vrijdag nog niet opstaat.
bij de apotheek ook ventjes medicijnen meegebracht en zijn pantomed zit nu in een flesje. de mijne nog steeds in een platte doos. ventje had vergeten zijn stamnummer erop te zetten maar aangezien ik belde heeft hij hem doorgegeven. had het nog zo gezegd dat dag voordien! ik heb nog 2 voorschriften geldig tot februari.
metformax en een pijnstiller. heb al twee dagen schouderpijn links onder mijn sleutelbeen. vandaag flexium aanbrengen, denk weer een ontsteking aangezien mijn witte bloedcellen weer gestegen waren bij de laatste bloedafname. nu weten we ten minste waarom ze altijd zo hoog staan. de polyarthrose. zei dat eens tegen zo'n jong ventje dat 10 euro per maand vroeg om de plastiek soep op te lossen in de oceanen. er kan geen 10 euro af wegens die polyarthrose. wist natuurlijk niet wat het was, dus uitgelegd. grote doos pijnstiller kost net geen 10 euro, en ik moet twee tabletten nemen om enigszins het dragelijk te maken.
Gisteren de finale van masterchef. had al tegen moeder gezegd wie ik dacht dat ging winnen. had gelijk. vandaag is het weer gordon ramsey die zal tieren in kitchen nightmares. naar het schijnt ( de zon ook) is dat normaal een aardige mens als hij niet tiert. nadien kijken we dan naar 'komen eten' om te zien wie er de mist ingaat. gisteren sloeg de digicorder 2 x tilt. had het al meegemaakt met de triller op vitaya waar ik met 1 oog naar toe keek en het andere naar mijn uurwerk.
zo, ben aan het eind van mijn vertellingske. Nog een kopje koffie en dan starten met de dagelijkse pillenroutine.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C, het was gisteren koud en vochtig vond ik, toen ik met Matice ging wandelen. Hoop dat het een spannende match was gisterenavond. Ze hebben gewonnen, hoor ik net. Duffel je warm in als je naar de markt gaat.
Wilde eend, wat een prachtige foto alweer, kan geloven dat jij daar graag gaat wandelen. Hoop dat de kine wat deugd heeft gedaan, ben er ook weer mee bezig.
Anjelier, wat een fijn nieuws van jouw papa. Misschien heeft het kaarsje dan toch geholpen.
HVT, bijzondere plannen vandaag of ga je het eens rustig houden ?
MJ, hoop dat alles oké is met jullie.
Muddy Maddy, naar de opticien geweest met hindernissen. Voetjes terug in orde, laat de mijne dan ook altijd lakken, vind ik leuk. En vandaag de haartjes laten kleuren. Is inderdaad lang zitten, moet morgen ook naar de kapper, maar dit maal enkel om wat te knippen en bij een 6 weken terug om te laten kleuren. Laat het om de 6 weken wat bijknippen en om de 12 weken kleuren. Enfin, je gaat er mooi uitzien. Fijn dat het bezoek aan jouw moeder goed verlopen was. Hoop dat L haar best gaat doen.
Gisteren het pakje gekregen en heel goed op tijd. Het zijn placemats van Blond Amsterdam, een merk dat ik in Texel heb leren kennen. Heel veel kleur en een cartoonachtig design. Manlief vond ze zo mooi dat ik ze gisterenavond meteen moest opleggen. Heb er ook 2 grote mokken van, een koekjesschaal, ovenwanten en een schort. Maar die placemats hadden ze niet in Texel. Het thema ervan = " even bijkletsen". Leuk als buurvrouw komt koffie drinken, alles past dan met elkaar.
Manlief zijn verlof is gedaan vandaag, maar hij is goed uitgerust.
Vandaag na het licht HH, eens beginnen met het uitwassen van zoveel mogelijk keukenkasten. Om vensters te wassen is het te koud vind ik. Met de strijk ben ik volledig bij.
Zo, ik wens elk van jullie een fijne donderdag. Liefs en een warme knuffel.
-

Een goede zonnige morgen alle dames,
het was een hele mooie zonsopgang en nu
schijnt ze helemaal ....plezant als het zo licht is...
clive , het is nog woensdag vandaag hoor
het gaat al rap genoeg...en ja het is koud
alle buitenslapers moesten krabben voor ze
konden gaan werken... dat zal gaan beginnen
en dagelijkse kost worden
Sterkte bij de kine en geniet bij de kapper
Dank voor je overzichtje, ik ga het niet herhalen
M-M, ik koop mijn brilmonturen altijd bij Pearl
en die zijn evengoed en minder dan half zo duur
ik ben er al klant vanaf dat die zaak bestaat..
Ik heb nu al jaren een 'Gucci' montuur en
die kon ik daar voor een prikje kopen
vroeger moest ik ervoor naar de stad maar nu
is er hier ook een winkel van, gemakkelijk is dat
Je kan ook bij Hans Anders die is ook zo
goedkoop en goede kwaliteit,
ik wil geen reclame maken 't is maar een tip
Alle seizoentjes, duffel je warm in als je buiten moet zijn
ik ga dat doen en naar de markt stappen, grts en tot.....
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hallo, hallo iedereen,
Vandaag ga ik het op mijn manier rustig houden Clive
De eerste was hangt op, die vriest wel droog.
De tweede was steekt in.
De vaatwasser heeft net gedaan.
Student had zijn plan getrokken, maar de afwas laten staan.
Nu ja, andermans vaatwasser inladen is niet simpel.
Die van gisteren zeker niet, want er waren wel wat grote stukken bij.
Ja, alles gaat daar in bij mij, kastrollen inclusief.
Het keukenaanrecht smeekt om een beurt met de Cif.
Dan moet ik dringend mijn nieuwe broek verkorten.
Het is wat frisjes met een rokje en kousenbroek op de fiets.
Misschien maak ik ook nog de binnenovertrekjes van de terraskussens.
Kunnen die ook naar het zolder bij de rest.
Verder zou ik toch echt graag eens rustig in mijn zeteltje zitten met een boek.
Dat ligt dus duidelijk niet in mijn aard niet meer.
Vroeger kon ik heel de zwik on hold zetten en met de wekker tot 16 uur lezen.
Dan rap rap rap alles oogproper...tegen als ze van school kwamen.
Nu er echt niets brandt lukt me dat niet meer.
In feite is het zalig buiten.
Het zou best kunnen dat ik ga wandelen.
Geniet van de zonnige dag!
Vandaag ga ik het op mijn manier rustig houden Clive
De eerste was hangt op, die vriest wel droog.
De tweede was steekt in.
De vaatwasser heeft net gedaan.
Student had zijn plan getrokken, maar de afwas laten staan.
Nu ja, andermans vaatwasser inladen is niet simpel.
Die van gisteren zeker niet, want er waren wel wat grote stukken bij.
Ja, alles gaat daar in bij mij, kastrollen inclusief.
Het keukenaanrecht smeekt om een beurt met de Cif.
Dan moet ik dringend mijn nieuwe broek verkorten.
Het is wat frisjes met een rokje en kousenbroek op de fiets.
Misschien maak ik ook nog de binnenovertrekjes van de terraskussens.
Kunnen die ook naar het zolder bij de rest.
Verder zou ik toch echt graag eens rustig in mijn zeteltje zitten met een boek.
Dat ligt dus duidelijk niet in mijn aard niet meer.
Vroeger kon ik heel de zwik on hold zetten en met de wekker tot 16 uur lezen.
Dan rap rap rap alles oogproper...tegen als ze van school kwamen.
Nu er echt niets brandt lukt me dat niet meer.
In feite is het zalig buiten.
Het zou best kunnen dat ik ga wandelen.
Geniet van de zonnige dag!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Oma-C: wij eten ook veel minder vlees.Ik maak regelmatig veggie klaar meestal voor 2 dagen.Ook vis staat 1 of 2 keer per week op het menu.
Manlief is met Spaanse woef wandelen en die heeft voor de eerste keer terug zijn jasje aan, is er koud genoeg voor.
Het is hier een mooi winters landschap als de zon schijnt op de bevroren planten en bomen.De prei hier rechtover ziet er "glinsterend " uit.
Gisteren was vader terug in goede doen.Vandaag ging zus langs en ik morgen.
Dames, tot morgen allemaal.
Oma-C: wij eten ook veel minder vlees.Ik maak regelmatig veggie klaar meestal voor 2 dagen.Ook vis staat 1 of 2 keer per week op het menu.
Manlief is met Spaanse woef wandelen en die heeft voor de eerste keer terug zijn jasje aan, is er koud genoeg voor.
Het is hier een mooi winters landschap als de zon schijnt op de bevroren planten en bomen.De prei hier rechtover ziet er "glinsterend " uit.
Gisteren was vader terug in goede doen.Vandaag ging zus langs en ik morgen.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Klinkt bemoedigend Anjelier.
We blijven duimen.
We blijven duimen.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Goedenavond seizoentjes :
Voor Anjelier : veel moed , we blijven duimen.
Verder niet veel nieuws hier .
MM en OMa C : ik koop mijn brillen ook al jaren bij pearl , ben daar heel tevreden over en die hebben ook monturen van dure merken als je dat graag wil.
Voor de hondjes en alle mensen hier :
je kan een jasje best gebruiken , bij een wandeling .
Hier staat de was binnen te drogen : het had geen zin om het buiten te hangen.
ik heb geprobeerd de kristalletjes van de lusters te poetsen ( dan denk ik aan u , OMa C
)
en nu is het platte rust vanavond .
ik wens iedereen een goede en rustige nacht . (het is halve maan MM ) de volle maan is al weer weg ..
Voor Anjelier : veel moed , we blijven duimen.
Verder niet veel nieuws hier .
MM en OMa C : ik koop mijn brillen ook al jaren bij pearl , ben daar heel tevreden over en die hebben ook monturen van dure merken als je dat graag wil.
Voor de hondjes en alle mensen hier :
Hier staat de was binnen te drogen : het had geen zin om het buiten te hangen.
ik heb geprobeerd de kristalletjes van de lusters te poetsen ( dan denk ik aan u , OMa C
en nu is het platte rust vanavond .
ik wens iedereen een goede en rustige nacht . (het is halve maan MM ) de volle maan is al weer weg ..
-

Goedenavond Seizoentjes,
Wilde eend, een echt geduldwerkje heb jij gedaan. Ik heb een aantal keukenkasten uitgewassen, 1 kant is nu gedaan, de rest zal voor volgende week zijn. Vooral de schuiven in de voorraadkast zagen er slordig uit
Het was heerlijk weer vandaag, heb genoten van de wandeling van Matice ,maar nu ben ik moe.
Liefs aan jullie allen en voor later vandaag een zachte welterusten.
-

Goede avond iedereen hier
dat vergeet ik weer niet meer en na jullie allen een goeie
nacht gewenst te hebben ga ik nog eens kijken wat er op de beeldbuis zit
Heb net nog een hele bussel prei klaargemaakt en ingevroren.
een 2kilo snijboontjes, ook klaar om op te stoven... heb ze nu
maar uit de vriezer te halen, lekker...
wilde eend, jouw lusters blinken weer
maar nu zou ik het helemaal niet meer kunnen, op en trapje staan
en het hoofd achterover dan lig ik gegarandeerd tegen de wereld
en dat heb ik niet meer over voor de parels van de luchters
Geniet jij er maar van en ik hoop dat je er nog lang mag van kan genieten.
anjelierken hopelijk kan je papa snel terug naar huis, maar ja dan
ben je ook nog niet van het geloop vanaf hé
wat heel normaal is...
Helena, clive, M-M, M-J, en alle seizoentjes en meelezers,
een goede nachtrust en morgen hopelijk allemaal gezond weer op
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Gisterenmorgen kreeg ik telefoon van een onbekend nummer. omdat het een regio nummer is, nam ik op: met barbara, ben je niets vergeten Maddy?" yup; i did it again. had de 9 aanzien voor een 3! snel aangekleed en me naar daar gehaast. had geluk want de dame achter mij was 5 min. te laat wegens ijs krabben. dus zit ik hier met caramel-blond haar. ( en 71 euro armer)
heb gisterenmiddag dan de voorbereiding van het eten gedaan en was bijna gereed toen ventje thuiskwam en dan eerst wat gerust voor ik eraan verder deed. nu alleen een teljoor en een potje afwassen en de keuken opruimen.
Clive: ik denk dat je je een beetje vergist. Latifa werkt hier al ruim 3 maanden niet meer. het is nu Ir.
een russische. Latifa begon allures te vertonen eigen aan hun geloof. ze begon me ook te beleren dat ik via geloof van mijn suiker ging afgeraken. was voor mij een brug te ver en er waren nog druppels die mijn geduld emmer deden overlopen. zei je wat ze moest doen, ze deed ook andere dingen ongevraagd. je vond de helft van je spullen ook niet terug als ze de boven gedaan had. vandaar dat ik nog altijd zoek naar het kleine flesje tada, en ventje naar een aanhechtingstuk voor een licht armatuur. ze begon een beetje veel op Arlette te lijken, die nam ook geen neen voor antwoord. en ze kon ook geen nederlands lezen. zal het dan maar op mijn handschrift steken.
bon, vandaag verder kaartjes maken voor de december jarigen.
gisteren per toeval op een serie gevallen over mensen die verraden werden en vermoord. heb al 4 afleveringen achter de kiezen. zijn weer vroeg gaan slapen.
Wilde eend: ja, ik heb het gezien. je kan er een D van maken dus laatste kwartier. (trukje van school)
had gisterenavond hoofdpijn, waarschijnlijk van het trekken met de borstels aan mijn haar om te brushen. had van Hans een stick gekregen die zij ginder in het kruidvat kopen en dat je over je voorhoofd en slapen moet wrijven. na de tweede keer was de hoofdpijn weg.
had het al dinsdag gezegd en nu hoor ik van ventje dat ze maar 1 pc voor thuiswerk zouden krijgen en dat hij dan 1 dag thuiswerk zal kunnen doen. maar ze hebben geen pc's! ( nog niet) denk dat het plan "anders werken in het leger" een stille dood zal sterven. ja, zei ventje dan ga ik nog anderhalf jaar alle dagen gaan tsjolen. zijn aanvraag is goedgekeurd maar Brussel moet een beetje moeilijk doen. Ook zou hij normaal volgend jaar iemand moet opleiden om hem op te volgen, maar er is niemand!
heb het aan ventje gezegd van pearl en er is een dicht bij de media-markt waar moeder moet zijn. dus op 7 december gaan we dan naar ginder na in varsenare gegeten te hebben. er is ook kerstmarkt op het plein hier, maar die ga ik weer moeten overslaan. het is al 4 jaar geleden dat ik geweest ben. en we gingen naar de kerststallen kijken in de kerk, eens de 4 kraampjes langs en dan een jeneverken en weer naar huis. Is ook niet vet. Hopelijk komen die van de oosteroever niet weer met een busje want dan staat de fb pagina op ontploffen. Ze willen zelfs de lange Nele weg omdat die in hun vensters schijnt! een vuurtoren!!! ( als je rijk bent, kan je je dat hoogstwaarschijlijk permiteren- leer er mee leven, dat heb ik ook moeten doen want ik zie ze ook in mijn achterste ramen boven)
ventje belde juist en raadde me aan binnen te blijven. dus ook geen buitenramen voor Ir. wel moet ze die in de keuken binnen doen. en dan heeft ze gewoon beneden werk. het is erg koud. het is -1 graad, maar had gevroren en voelt aan als -5°. wel veel wind. heb gisteren mijn sloffen met schapenvel aangedaan. had koude voeten. eerst mijn vochtige sokken laten opwarmen op de verwarming.
Gimly heeft zijn goesting gehad: een tweede portie vlees. vanmorgen verging hemel en aarde: zo hard miauwen. gisterenavond begon hij ook te miauwen en dat is niet van zijn gewoonte. wou een tafelknuffel, maar ik was met het eten bezig. had enkele aangebrande boontjes.
zal vanavond frituurspaghetti worden. gaan die dan gaan eten. met een dikke trui en een sjaal zal dat wel gaan. zal al een paar sokken op de verwarming leggen.
zo, ga nog een kopje koffie halen en dan mijn morgenroutine beginnen. het is vandaag een appel en yoghurt.
Fijne dag seizoentjes en hou je warm.
Gisterenmorgen kreeg ik telefoon van een onbekend nummer. omdat het een regio nummer is, nam ik op: met barbara, ben je niets vergeten Maddy?" yup; i did it again. had de 9 aanzien voor een 3! snel aangekleed en me naar daar gehaast. had geluk want de dame achter mij was 5 min. te laat wegens ijs krabben. dus zit ik hier met caramel-blond haar. ( en 71 euro armer)
heb gisterenmiddag dan de voorbereiding van het eten gedaan en was bijna gereed toen ventje thuiskwam en dan eerst wat gerust voor ik eraan verder deed. nu alleen een teljoor en een potje afwassen en de keuken opruimen.
Clive: ik denk dat je je een beetje vergist. Latifa werkt hier al ruim 3 maanden niet meer. het is nu Ir.
een russische. Latifa begon allures te vertonen eigen aan hun geloof. ze begon me ook te beleren dat ik via geloof van mijn suiker ging afgeraken. was voor mij een brug te ver en er waren nog druppels die mijn geduld emmer deden overlopen. zei je wat ze moest doen, ze deed ook andere dingen ongevraagd. je vond de helft van je spullen ook niet terug als ze de boven gedaan had. vandaar dat ik nog altijd zoek naar het kleine flesje tada, en ventje naar een aanhechtingstuk voor een licht armatuur. ze begon een beetje veel op Arlette te lijken, die nam ook geen neen voor antwoord. en ze kon ook geen nederlands lezen. zal het dan maar op mijn handschrift steken.
bon, vandaag verder kaartjes maken voor de december jarigen.
gisteren per toeval op een serie gevallen over mensen die verraden werden en vermoord. heb al 4 afleveringen achter de kiezen. zijn weer vroeg gaan slapen.
Wilde eend: ja, ik heb het gezien. je kan er een D van maken dus laatste kwartier. (trukje van school)
had gisterenavond hoofdpijn, waarschijnlijk van het trekken met de borstels aan mijn haar om te brushen. had van Hans een stick gekregen die zij ginder in het kruidvat kopen en dat je over je voorhoofd en slapen moet wrijven. na de tweede keer was de hoofdpijn weg.
had het al dinsdag gezegd en nu hoor ik van ventje dat ze maar 1 pc voor thuiswerk zouden krijgen en dat hij dan 1 dag thuiswerk zal kunnen doen. maar ze hebben geen pc's! ( nog niet) denk dat het plan "anders werken in het leger" een stille dood zal sterven. ja, zei ventje dan ga ik nog anderhalf jaar alle dagen gaan tsjolen. zijn aanvraag is goedgekeurd maar Brussel moet een beetje moeilijk doen. Ook zou hij normaal volgend jaar iemand moet opleiden om hem op te volgen, maar er is niemand!
heb het aan ventje gezegd van pearl en er is een dicht bij de media-markt waar moeder moet zijn. dus op 7 december gaan we dan naar ginder na in varsenare gegeten te hebben. er is ook kerstmarkt op het plein hier, maar die ga ik weer moeten overslaan. het is al 4 jaar geleden dat ik geweest ben. en we gingen naar de kerststallen kijken in de kerk, eens de 4 kraampjes langs en dan een jeneverken en weer naar huis. Is ook niet vet. Hopelijk komen die van de oosteroever niet weer met een busje want dan staat de fb pagina op ontploffen. Ze willen zelfs de lange Nele weg omdat die in hun vensters schijnt! een vuurtoren!!! ( als je rijk bent, kan je je dat hoogstwaarschijlijk permiteren- leer er mee leven, dat heb ik ook moeten doen want ik zie ze ook in mijn achterste ramen boven)
ventje belde juist en raadde me aan binnen te blijven. dus ook geen buitenramen voor Ir. wel moet ze die in de keuken binnen doen. en dan heeft ze gewoon beneden werk. het is erg koud. het is -1 graad, maar had gevroren en voelt aan als -5°. wel veel wind. heb gisteren mijn sloffen met schapenvel aangedaan. had koude voeten. eerst mijn vochtige sokken laten opwarmen op de verwarming.
Gimly heeft zijn goesting gehad: een tweede portie vlees. vanmorgen verging hemel en aarde: zo hard miauwen. gisterenavond begon hij ook te miauwen en dat is niet van zijn gewoonte. wou een tafelknuffel, maar ik was met het eten bezig. had enkele aangebrande boontjes.
zal vanavond frituurspaghetti worden. gaan die dan gaan eten. met een dikke trui en een sjaal zal dat wel gaan. zal al een paar sokken op de verwarming leggen.
zo, ga nog een kopje koffie halen en dan mijn morgenroutine beginnen. het is vandaag een appel en yoghurt.
Fijne dag seizoentjes en hou je warm.
Cats Rule!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy, sorry voor de vergissing. En om ramen buitenkant te wassen is het inderdaad te koud. Brr, het heeft stevig gevroren deze nacht. Maar als het zo weer gaat worden als gisteren ben ik al heel tevreden.
Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilklaar maken en moet om 14.00H bij de kapper zijn om mijn haren wat bij te laten knippen. Volgende keer moeten ze dan ook gekleurd worden. Dat is dan al tegen de feestdagen aan.
Moet dan met Matice voor 13.00H gaan wandelen, want het is erg vroeg donker en dan wandel ik nimmer graag. Ga nu vlug nog een strijkje doen, kan ik dat meteen mee naar boven nemen als ik me ga douchen.
En dan het HH. Ga proberen alles te doen voordat ik naar de kapper ga, dan kan ik daarna even rusten en doordoen aan de keuken. Als ik weer een aantal kasten kan doen, zou ik al dik tevreden zijn.
En zondag kan ik dan na de hondenschool de rest doen, want manlief moet zondag thuis werken voor zijn werk, want het is daar ontzettend druk. En als dan de keuken volledig gedaan is, kan ik beginnend de livingkasten uit te wassen en terug op orde zetten en dan is de ganse keuken en living gedaan.
Als jullie buiten moeten, duffel je dan warm in.
Ik ga niet alle namen noemen, maar ik wens iedereen een mooie donderdag.Liefs en een warme knuffel.