In de Vier Seizoenen reeks 17 Winter 2019
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Heb al een appeltaart gebakken, was al een tijdje geleden en dan begint het te kriebelen.Een nieuw recept dat ik bij de kapper had gelezen en meteen opgeschreven toen ik thuis kwam.Afwachten of het lekker is.
Straks gaan wandelen , er is wel veel wind maar goed aangekleed is het te doen.Zolang het niet regent is het oké.
Manlief heeft al meststoffen op de gazon gestrooid, het gaat toch regenen de komende dagen.Het tuinseizoen komt stilaan terug op gang.Ik las hier in het plaatselijk krantje dat het vogelopvangcentrum het eerste mereljong had opgevangen, nooit eerder gebeurd.Meestal komen die in mei.
Dames, tot morgen allemaal.
Heb al een appeltaart gebakken, was al een tijdje geleden en dan begint het te kriebelen.Een nieuw recept dat ik bij de kapper had gelezen en meteen opgeschreven toen ik thuis kwam.Afwachten of het lekker is.
Straks gaan wandelen , er is wel veel wind maar goed aangekleed is het te doen.Zolang het niet regent is het oké.
Manlief heeft al meststoffen op de gazon gestrooid, het gaat toch regenen de komende dagen.Het tuinseizoen komt stilaan terug op gang.Ik las hier in het plaatselijk krantje dat het vogelopvangcentrum het eerste mereljong had opgevangen, nooit eerder gebeurd.Meestal komen die in mei.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hier begint het ook te kriebelen om in de tuin te gaan werken.
Ik weet niet goed of ik nu eerst moet verticuteren of eerst mest strooien.
Door omstandigheden is ook het kalk uitstrooien in het gedrang geraakt.
Ik had eindelijk het miserabel gazonnetje een beetje beter uitzicht gegeven met mijn behandelplan, maar die twee hete zomers hebben er geen goed aan gedaan.
Ik kan helemaal opnieuw beginnen. Ik heb veel goesting om een deel gazon te beplanten met struiken die vlinders en bijen aanhalen.
In de voortuin zou ik het wintersilhouet moeten wegdoen, maar dat is volgens de experts nog te vroeg, maar ik ben dat triestig zicht wel beu...
Ik heb alleen nog maar een beetje opgeruimd deze morgen. Ik lijk wel een diesel, het gaat niet vooruit.
Sommige mensen hebben toch meer organisatie dan anderen.
Ik snap niet hoe dat ons grotemoe er in slaagde van na de middagafwas, ze kookte 's middags, en na een tasje thee en een pateke of het obligate Marieke niets meer te doen te hebben...
Ik weet niet goed of ik nu eerst moet verticuteren of eerst mest strooien.
Door omstandigheden is ook het kalk uitstrooien in het gedrang geraakt.
Ik had eindelijk het miserabel gazonnetje een beetje beter uitzicht gegeven met mijn behandelplan, maar die twee hete zomers hebben er geen goed aan gedaan.
Ik kan helemaal opnieuw beginnen. Ik heb veel goesting om een deel gazon te beplanten met struiken die vlinders en bijen aanhalen.
In de voortuin zou ik het wintersilhouet moeten wegdoen, maar dat is volgens de experts nog te vroeg, maar ik ben dat triestig zicht wel beu...
Ik heb alleen nog maar een beetje opgeruimd deze morgen. Ik lijk wel een diesel, het gaat niet vooruit.
Sommige mensen hebben toch meer organisatie dan anderen.
Ik snap niet hoe dat ons grotemoe er in slaagde van na de middagafwas, ze kookte 's middags, en na een tasje thee en een pateke of het obligate Marieke niets meer te doen te hebben...
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede avond iedereen,
de wind heeft z'n werk gedaan en de was gedroogd
ik heb het beetje gestreken dan kon het op z'n plaats ,
het was niet veel, de lakens strijk ik wel als ik erop lig straks
Er is in de loop van de namiddag veel wind komen opzetten
en nu rammelt weer alles
Verder is hier alles gewoontjes...de gewone kwaaltjes
waar ik liever niet over praat.... en alles wat gepland was is gedaan
morgen dus met de kaartjes bezig zijn..
Met die hevige wind zal het toch geen wandelweer zijn...
Vandaag de cross gezien in Middelkerke en nu nog tennis
vanuit Rio op de Franse Eurosport
Slaapwel allemaal een rustige nacht en tot morgen...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
ik had vanmorgen een levende wekker
. was al uitgeslapen en op weg naar de badkamer toen de toonladder der miauws even voor me gedemonstreerd werd. Meneer was eigenlijk van plan naar het hoogste verdiep te crossen in een poging om tot de maan te miauwen maar er is geen maan. vreemd geval, ons Gimly.
heb hem dan restje zakje gegeven en ben koffie gaan zetten.
Ons moeder vertelde dat ze een fles perzikkenschuimwijn had gehaald en naar Roland was getrokken met een portokurk om hem die fles open te laten doen. Roland doet die fles open, doet die portokurk er op ( thuis altijd restjes schuimwijn mèt portokurk erop), zij naar huis, en even voor de deur voelt ze druppels. ja, hoor de portokurk was door de bewegingen eraf gestjoept en de helft van de fles zat in haar boodschappentas. maar die is haar niet bevallen, ze heeft er buikloop van gehad. ze vroeg of we gaan eten waren. neen. Er is hier niks in de wijde omgeving, naar stad moet je niet gaan want de prijzen..... en toastjes met gerookte zalm zijn ook lekker met een fles bubbly.
bovendien vind ik die poëtische beschrijvingen van een gerecht een beetje overdreven.
deze week hebben ze kalfsschekels in de koeling bij Liedl. Ventje wil deze natuurlijk halen. dus recept gezocht. al de recepten vond hij te veel werk en ging osso bucco maken op de wijze waarop we het parelhoentje en de kippendijen gedaan hebben. Hij doet maar. maar dan moet hij wel eerst maandag kalfsfond gaan halen ipv witte wijn! en niet koppig zijn en die pot in de oven laten sudderen. maar hij moet ook maandag een stuk oud kortrijk gaan halen want beenhouwer trekt in verlof donderdag. ging gisteren brie in de oven doen en heb uiteindelijk een eitje gebakken. had daar al lang zin in. en we hebben pistachenoten gegeten terwijl we aan het laatste seizoen van Enterprize bezig zijn. de oorlog tegen de xindi. en daarna: tada: het hele seizoen van DS9! en ventje gaat play more eruit smijten en dvd -post opzeggen. ja, maar wanneer. hebben we dan centjes voor netflix!
zal wel via pc kijken zijn. wij hebben zo'n geen ultra-moderne tv waar je ook pc spelletjes op kan spelen. Hay-day bv op groot scherm. op de tablet is die al groot genoeg, dank u.
Dennis raast in de stoof maar ik geloof nog niet dat die op zijn hoogtepunt is. we gaan het alleszins lezen in HON als er weer toeristen op de verboden strekdammen gaan. maar bv de visser binnenhouden? ha, neen.hun visje moet gevangen worden. Vis van deze week: skrei. nog nooit gegeten. laat staan klaargemaakt. ga eens recept zoeken. seffens moet ik ventje na zijn pensioen inschrijven voor "komen eten".
Fijne dag seizoentjes en waai niet weg.
ik had vanmorgen een levende wekker
heb hem dan restje zakje gegeven en ben koffie gaan zetten.
Ons moeder vertelde dat ze een fles perzikkenschuimwijn had gehaald en naar Roland was getrokken met een portokurk om hem die fles open te laten doen. Roland doet die fles open, doet die portokurk er op ( thuis altijd restjes schuimwijn mèt portokurk erop), zij naar huis, en even voor de deur voelt ze druppels. ja, hoor de portokurk was door de bewegingen eraf gestjoept en de helft van de fles zat in haar boodschappentas. maar die is haar niet bevallen, ze heeft er buikloop van gehad. ze vroeg of we gaan eten waren. neen. Er is hier niks in de wijde omgeving, naar stad moet je niet gaan want de prijzen..... en toastjes met gerookte zalm zijn ook lekker met een fles bubbly.
bovendien vind ik die poëtische beschrijvingen van een gerecht een beetje overdreven.
deze week hebben ze kalfsschekels in de koeling bij Liedl. Ventje wil deze natuurlijk halen. dus recept gezocht. al de recepten vond hij te veel werk en ging osso bucco maken op de wijze waarop we het parelhoentje en de kippendijen gedaan hebben. Hij doet maar. maar dan moet hij wel eerst maandag kalfsfond gaan halen ipv witte wijn! en niet koppig zijn en die pot in de oven laten sudderen. maar hij moet ook maandag een stuk oud kortrijk gaan halen want beenhouwer trekt in verlof donderdag. ging gisteren brie in de oven doen en heb uiteindelijk een eitje gebakken. had daar al lang zin in. en we hebben pistachenoten gegeten terwijl we aan het laatste seizoen van Enterprize bezig zijn. de oorlog tegen de xindi. en daarna: tada: het hele seizoen van DS9! en ventje gaat play more eruit smijten en dvd -post opzeggen. ja, maar wanneer. hebben we dan centjes voor netflix!
zal wel via pc kijken zijn. wij hebben zo'n geen ultra-moderne tv waar je ook pc spelletjes op kan spelen. Hay-day bv op groot scherm. op de tablet is die al groot genoeg, dank u.
Dennis raast in de stoof maar ik geloof nog niet dat die op zijn hoogtepunt is. we gaan het alleszins lezen in HON als er weer toeristen op de verboden strekdammen gaan. maar bv de visser binnenhouden? ha, neen.hun visje moet gevangen worden. Vis van deze week: skrei. nog nooit gegeten. laat staan klaargemaakt. ga eens recept zoeken. seffens moet ik ventje na zijn pensioen inschrijven voor "komen eten".
Fijne dag seizoentjes en waai niet weg.
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Spring heel even kort binnen. Licht HH is al gedaan en de ontbijttafel is al gedekt en we vertrekken zo naar de hondenschool.
Muddy Maddy, proficiat met jouw mooie nieuwe kapsel.
Zo, regenlaarzen aandoen, hondenschool jas en dan zijn we weg.
Liefs aan jullie allen en niet naar buiten kijken. Dikke sterkteknuffel voor wie er eentje nodig heeft.
-

Een goede morgen , ook met al die wind
maken we er een goeie van
zoals gewoonlijk bij zoveel wind niet te best geslapen
maar 't is zondag, en wel een hele rustige vandaag...
hier wordt niet veel gedaan, gewoon wat in de gedachten opkomt
Ik weet zelfs nog niet wat er te eten valt straks...
maar er is genoeg in huis, ik zal niet sterven van de honger
M-M een fijne zondag wat je ook gaat doen...
Ik hoop dat clive niet uit haar bottekes waait op het hondenplein
En alle seizoentjes een veilige dag vandaag,
blijf maar binnen als je niet weg moet
Groetjes allen en tot later....
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
MM: heb deze week nog skrei gegeten, is lekkere vis lijkt veel op kabeljauw.
HVT: wij verticuteren eerst en dan de meststoffen.Kalk en meststoffen mag je nooit samen strooien, best laat je daar enkele weken tussen.Het wintersilhouet staat bij mij ook nog , te vroeg om weg te doen.In mijn tuin staan wel veel wintergroene planten vooral vooraan, heb daar bij aanplant wel op gelet dat het in de winter niet te kaal was.
Vandaag binnen blijven, manlief is nu vlug met Spaanse woef op stap, in de namiddag ging het slechter worden.
MM: heb deze week nog skrei gegeten, is lekkere vis lijkt veel op kabeljauw.
HVT: wij verticuteren eerst en dan de meststoffen.Kalk en meststoffen mag je nooit samen strooien, best laat je daar enkele weken tussen.Het wintersilhouet staat bij mij ook nog , te vroeg om weg te doen.In mijn tuin staan wel veel wintergroene planten vooral vooraan, heb daar bij aanplant wel op gelet dat het in de winter niet te kaal was.
Vandaag binnen blijven, manlief is nu vlug met Spaanse woef op stap, in de namiddag ging het slechter worden.
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Ja, de wind kan tellen ...... Aan de kust zal het nog wat harder zijn, denk ik. Goed binnen blijven, MM, dat jullie niets opdoen. De ballingen zijn wel goedkoop maar die heb je liever niet...
Goede morgen, dames, (waar zijn mijn 'manieren' ? )
Met Valentijn eens gaan eten, niets speciaals, maar lekker. Dat is alles wat we nog kunnen doen, zien dat alles naar wens is, en op tijd een natje (weliswaar 0,0
) en een droogje. En poetsen tussen de plooien door,
.
Vandaag zal het ook kaartjes maken zijn
, en ja, omaC, een kaartje is echt niet in 1-2-3 gedaan, daar wordt ook over 'nagedacht' voor gepaste achtergrond en ook de uitvoering van alles......
Gisteren ook 2 afgewerkt voor 2 kids, jongen van 6, met een paard, en voor meisje van 4 , met konijntje en poes, samen in een mandje. Mooi als het afgewerkt is !
.
Clive op het plein, deze voormiddag ...
Als dat maar goed komt met zo'n harde wind..... Ik help het hopen.....
En ook dat de cursus nog goed gaat.... Niet evident dat je met alles tesamen nog moet studeren ook... Maar ik gok erop dat alles goed gaat.....
MH, hier wordt aan de tuin nog niets gedaan, eerst moet 'de afwerkingen hier nog gebeuren om de schutting helemaal naar onze wens te maken , grond aanvullen, en nog zo van die dingen, en dan kan ik pas denken aan de gewassen die we gaan aanplanten. Zeker ook voor de vlinders, die beestjes 'steken' niet, he !
Morgen is het hier een 'ambetante dag', manlief moet tegen 9.30 u in Brussel zijn voor zijn 'rijproef' voor verlenging van zijn rijbewijs.... Zal hem vanavond maar een pilletje geven voor de 'innerlijke' zenuwen... Hij heeft ook geen 'knopje' op dat piekermolentje, en ik zou toch graag hebben dat hij uitgerust is als hij dat moet doen.
Dinsdag moeten we dan naar de kust, ze komen daar een digibox installeren, en we nemen onze tv van thuis mee naar ginder omdat die nog gaat en onze oude tv, die nog een 'dikke' is van vroeger, die gaan we inleveren hier in de electrozaak. Hier thuis hebben ze ook al een digibox komen installeren en we hebben gelijk ook een nieuwe tv aangeschaft.
Gedaan dus met 'analoog' te kijken ! Ik moet zeggen, het is een 'aangename verrassing' wat we nu allemaal kunnen, gewoon zien dat we er nu niet 'verslaafd' aan geraken ....
En nu is het tijd voor ons tomatensoepje ! Met balletjes !
Dames, fijne zondag iedereen, en tot ..... de volgende !
Goede morgen, dames, (waar zijn mijn 'manieren' ? )
Met Valentijn eens gaan eten, niets speciaals, maar lekker. Dat is alles wat we nog kunnen doen, zien dat alles naar wens is, en op tijd een natje (weliswaar 0,0
Vandaag zal het ook kaartjes maken zijn
Gisteren ook 2 afgewerkt voor 2 kids, jongen van 6, met een paard, en voor meisje van 4 , met konijntje en poes, samen in een mandje. Mooi als het afgewerkt is !
Clive op het plein, deze voormiddag ...
En ook dat de cursus nog goed gaat.... Niet evident dat je met alles tesamen nog moet studeren ook... Maar ik gok erop dat alles goed gaat.....
MH, hier wordt aan de tuin nog niets gedaan, eerst moet 'de afwerkingen hier nog gebeuren om de schutting helemaal naar onze wens te maken , grond aanvullen, en nog zo van die dingen, en dan kan ik pas denken aan de gewassen die we gaan aanplanten. Zeker ook voor de vlinders, die beestjes 'steken' niet, he !
Morgen is het hier een 'ambetante dag', manlief moet tegen 9.30 u in Brussel zijn voor zijn 'rijproef' voor verlenging van zijn rijbewijs.... Zal hem vanavond maar een pilletje geven voor de 'innerlijke' zenuwen... Hij heeft ook geen 'knopje' op dat piekermolentje, en ik zou toch graag hebben dat hij uitgerust is als hij dat moet doen.
Dinsdag moeten we dan naar de kust, ze komen daar een digibox installeren, en we nemen onze tv van thuis mee naar ginder omdat die nog gaat en onze oude tv, die nog een 'dikke' is van vroeger, die gaan we inleveren hier in de electrozaak. Hier thuis hebben ze ook al een digibox komen installeren en we hebben gelijk ook een nieuwe tv aangeschaft.
Gedaan dus met 'analoog' te kijken ! Ik moet zeggen, het is een 'aangename verrassing' wat we nu allemaal kunnen, gewoon zien dat we er nu niet 'verslaafd' aan geraken ....
En nu is het tijd voor ons tomatensoepje ! Met balletjes !
Dames, fijne zondag iedereen, en tot ..... de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hallo, aan 23 per uur naar de winkel gewaaid en aan 8 per uur naar huis geduwd.
Het laatste stuk maar afgestapt want aan 5 per uur val je om op je fiets.
Poessiekat heeft zich al de hele voormiddag geamuseerd met de blaadjes die rondvliegen.
Dat beest is niet te doen, in dees weer en nog graag buiten.
Liep ze toch weer niet over de lichtstraat zeker.

Het laatste stuk maar afgestapt want aan 5 per uur val je om op je fiets.
Poessiekat heeft zich al de hele voormiddag geamuseerd met de blaadjes die rondvliegen.
Dat beest is niet te doen, in dees weer en nog graag buiten.
Liep ze toch weer niet over de lichtstraat zeker.

-
Goede avond alle seizoentjes,
wat een weertje, ik ben niet buiten geweest
geen weer om een hond door te jagen....en mij ook niet
Heb nog een broodje gebakken en naar de cross gekeken
vanuit Hulst Nederland.... daar was en boom omgewaaid op het parcours
maar de cross ging toch door...
Nadien nog volleybal gezien vanuit het sportpaleis
Dat is ook altijd spannend... 't was Oostende tegen Beveren
't is nog bezig maar ik wou even goeienavond komen zeggen
Hopelijk kunnen we vannacht beter slapen
Hier valt de regen en hagel met bakken uit de lucht...
gelukkig zitten we droog.... er is al veel sirene gehoord
't zal wel ergens weer schade zijn denk ik, of accidenten
op de autoweg die hier in de buurt loopt... dat is ook dagelijkse kost
Hopelijk bij jullie nergens schade
Ik ga iets te eten maken, heb nog verse kervelsoep en
een stukje kip met rijst en currysaus...
Ik wens jullie allen een fijne avond, smakelijk eten en tot morgen...
wat een weertje, ik ben niet buiten geweest
geen weer om een hond door te jagen....en mij ook niet
Heb nog een broodje gebakken en naar de cross gekeken
vanuit Hulst Nederland.... daar was en boom omgewaaid op het parcours
maar de cross ging toch door...
Nadien nog volleybal gezien vanuit het sportpaleis
Dat is ook altijd spannend... 't was Oostende tegen Beveren
't is nog bezig maar ik wou even goeienavond komen zeggen
Hopelijk kunnen we vannacht beter slapen
Hier valt de regen en hagel met bakken uit de lucht...
gelukkig zitten we droog.... er is al veel sirene gehoord
't zal wel ergens weer schade zijn denk ik, of accidenten
op de autoweg die hier in de buurt loopt... dat is ook dagelijkse kost
Hopelijk bij jullie nergens schade
Ik ga iets te eten maken, heb nog verse kervelsoep en
een stukje kip met rijst en currysaus...
Ik wens jullie allen een fijne avond, smakelijk eten en tot morgen...
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Iedereen een warme avond binnen. Het nieuws is weer vol miserie vanwege de storm. Erg, overstromingen en al, over de grenzen heen.
Dames, ga verder kijken en hopelijk hebben jullie geen schade.
Tot ... de volgende....
Dames, ga verder kijken en hopelijk hebben jullie geen schade.
Tot ... de volgende....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal,
Ja, die storm ... hier was het erger dan vorige week ...
Ben vannacht wakker geworden om 5u omdat er water in de emmer drupte ,die binnen aan de voordeur staat.
Heb de huisbazin gebeld ... er ging vrijdag iemand "komen kijken" .... niemand gezien ..
Ik heb nu 3 emmers naast elkaar aan de voordeur gezet ... ik hoop dat we iemand vinden om het lek in het dak te dichten.
Ik hoop dat er bij jullie geen schade is .
Aan CLive heb ik ook gedacht ... hoe zal het weer op de hondenwei geweest zijn ??
Aan alle seizoentjes : hopelijk een rustige nacht , zonder pijn of problemen ..
Ja, die storm ... hier was het erger dan vorige week ...
Ben vannacht wakker geworden om 5u omdat er water in de emmer drupte ,die binnen aan de voordeur staat.
Heb de huisbazin gebeld ... er ging vrijdag iemand "komen kijken" .... niemand gezien ..
Ik heb nu 3 emmers naast elkaar aan de voordeur gezet ... ik hoop dat we iemand vinden om het lek in het dak te dichten.
Ik hoop dat er bij jullie geen schade is .
Aan CLive heb ik ook gedacht ... hoe zal het weer op de hondenwei geweest zijn ??
Aan alle seizoentjes : hopelijk een rustige nacht , zonder pijn of problemen ..
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Eerst en vooral @ MJ, heel veel succes voor manlief vandaag. Heb al 1 theelichtje voor hem aangedaan. Hoop van harte dat het helpt.
Ik hoop dat niemand schade heeft geleden want ik vond , net zoals Wilde eend, de storm heviger dan de vorige. Ondanks vorige week code oranje en gisteren code geel.
Ik lees dat iedereen de stormachtige zondag heeft ingevuld elk op zijn manier. Het was dan eigenlijk ook geen weer om buiten te komen. Op de hondenplein, waaide ik inderdaad bijna uit mijn bottekes zoals
Oma-C het zo grappig verwoordde. We waren maar met 6 viervoeters op het plein en zijn iets vroeger gestopt omdat de wind steeds maar heviger werd en de bomen achter ons, serieus begonnen door te buigen door de wind.
HVT, ik wil me echt niet moeien, maar mijn haar gaat recht overeind staan als ik lees dat jij in dit weer gaat fietsen
Anjelier, jouw manlief was dan op tijd met Spaanse Woef gaan wandelen.
Ik wil me een beetje excuseren aan jullie allemaal, omdat ik in het weekend zo weinig tijd heb om te reageren. Maar door die cursus zijn de zaterdagen een beetje hectisch. Dan de hondenschool op zondag + als we daarvan thuiskomen, opnieuw douchen en comfy kleren aantrekken, dan pas ontbijten en dan is mijn lichtje vaak uit.
Muddy Maddy nog in dromenland ?
Zo, ik ga in actie schieten en het HH doen + de was en de strijk. En vanavond duik ik terug in mijn cursus.
Ik wens iedereen een hele fijne maandag, stuur jullie veel liefs en een dikke knuffel voor wie er eentje kan gebruiken.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
ventje werkt thuis, Gimly is ziek. van wat beest gestresseerd is weet ik niet, kan van de storm zijn.( of ventje die zich inwendig weer druk gemaakt heeft)
ik heb hoofdpijn. Gisteren weer een beetje met de rug gesukkeld, maar ik ben een flink meisje geweest want ik heb mijn biefstukje helemaal opgegeten!
vandaag geen idee wat we gaan eten. er moet ook brood gehaald worden, morgen eet ik bami/kip/curry. beenhouwer gaat donderdag een week in verlof.
gisteren naar enterprise gekeken en een stukje csi ny. dan heb ik mijn boek uitgelezen en een nieuw begonnen. toen mijn leeslampje zwakker werd, zag ik dat het al het uur der spoken was en heb het licht uitgedaan. geslapen? neen. had koude voeten ondanks Damart sokken en alle twee uur naar de badkamer. Leeslampje is nu aan het opladen. morgen niet veel slapen want ik moet voor de uitslag van mijn bloed naar de dokter. moest gisterenavond nog naar de boerderij om een taak af te werken. we zouden 2 de zijn geworden, maar de andere leden moesten nog hun taken afwerken. zie nu net dat er een paar dagtaken genomen hebben die al verlopen zijn. ( moest mijn boot nog vullen)
Gimly is in de zetel gekropen. zit ventje af te loeren.
ik denk dat ik straks nog twee kaartjes voor maart ga voorbereiden en die woensdag dan maken.
HVT: poessiekat niet bang van wind? Ons Mies stak haar neus eens buiten en draaide zich dan om. te veel wind. Vinny ging er wel door, maar was in een wip terug.
Wilde eend: heb je een lek in de gang? Is jouw huis soms bungalo style? ik vrees dat ik in de toekomst naar zo'n type huis zal moeten zoeken als ik geen trappen meer mag/kan lopen. er zijn er hier een paar op de grens met de buurgemeente maar ik denk dat er binnenin veel werk zal zijn.
Zo, koffie 1 is op, seffens nr 2 en vanmiddag zal ik moeten moppen omdat Gimly overgegeven heeft. het is weer al gal. ventje te vroeg gejuigd: zei dat het lang geleden was dat onze Gim nog ziek was geweest.
Er is geen afwas, maar ik moet wel nieuwe soep maken. ( de selder moet op)
Fijne dag seizoentjes!
ventje werkt thuis, Gimly is ziek. van wat beest gestresseerd is weet ik niet, kan van de storm zijn.( of ventje die zich inwendig weer druk gemaakt heeft)
ik heb hoofdpijn. Gisteren weer een beetje met de rug gesukkeld, maar ik ben een flink meisje geweest want ik heb mijn biefstukje helemaal opgegeten!
vandaag geen idee wat we gaan eten. er moet ook brood gehaald worden, morgen eet ik bami/kip/curry. beenhouwer gaat donderdag een week in verlof.
gisteren naar enterprise gekeken en een stukje csi ny. dan heb ik mijn boek uitgelezen en een nieuw begonnen. toen mijn leeslampje zwakker werd, zag ik dat het al het uur der spoken was en heb het licht uitgedaan. geslapen? neen. had koude voeten ondanks Damart sokken en alle twee uur naar de badkamer. Leeslampje is nu aan het opladen. morgen niet veel slapen want ik moet voor de uitslag van mijn bloed naar de dokter. moest gisterenavond nog naar de boerderij om een taak af te werken. we zouden 2 de zijn geworden, maar de andere leden moesten nog hun taken afwerken. zie nu net dat er een paar dagtaken genomen hebben die al verlopen zijn. ( moest mijn boot nog vullen)
Gimly is in de zetel gekropen. zit ventje af te loeren.
ik denk dat ik straks nog twee kaartjes voor maart ga voorbereiden en die woensdag dan maken.
HVT: poessiekat niet bang van wind? Ons Mies stak haar neus eens buiten en draaide zich dan om. te veel wind. Vinny ging er wel door, maar was in een wip terug.
Wilde eend: heb je een lek in de gang? Is jouw huis soms bungalo style? ik vrees dat ik in de toekomst naar zo'n type huis zal moeten zoeken als ik geen trappen meer mag/kan lopen. er zijn er hier een paar op de grens met de buurgemeente maar ik denk dat er binnenin veel werk zal zijn.
Zo, koffie 1 is op, seffens nr 2 en vanmiddag zal ik moeten moppen omdat Gimly overgegeven heeft. het is weer al gal. ventje te vroeg gejuigd: zei dat het lang geleden was dat onze Gim nog ziek was geweest.
Er is geen afwas, maar ik moet wel nieuwe soep maken. ( de selder moet op)
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-

Goede morgen alle seizoentjes
maar of het lang zal duren moeten we afwachten
Er is nog steeds redelijk veel wind en die was gisteren weer bangelijk
de hele dag door hoorde je hier sirenes van brandweer en politie
er zal hier of daar wel weer schade geweest zijn...
Hier in mijn buurt zijn we er goddank van gespaard gebleven
ook geen overstromingen gehad, wat al even erg is als wind
Je houdt het niet tegen hé
wilde eend, erg als een huisbaas niet reageert op zo'n vragen
als je water binnen krijgt, het wordt nadien allemaal vochtig
en ongezond om in te wonen... ik hoop dat ie komt "kijken"
en er iets laat aan doen... dat is het belangrijkste
M-M, Gimly weer ziek, arm beestje...zo gevoelig...
beterschap en sterkte...ook voor jou bij de uitslag van je bloed...
clive, ja, bij wijlen dacht ik ook dat het even erg of erger was
dan vorige week die storm... het was buiten 15° niet te geloven
maar die wind gaf een koudegevoel...
Helena op de fiets met zo'n weer.??
ik ben nog niet tevoet buiten geweest
anjelierken, in de tuin zal het wel nat geweest zijn
of hebben jullie een 'droge' tuin... zanderig.?
M-J, aan zee zal er ook wel een hevige wind zijn geweest
voorzichtig zijn als je daar buitenkomt
Ik hoop niemand vergeten te hebben, alle seizoentjes
ook hen zonder naam allen een fijne nieuwe week
we zijn alweer de helft van februari voorbij .... de tijd vliegt