In de Vier Seizoenen reeks 23 Zomer 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

28 aug 2021, 08:14

Afbeelding

Muddy Maddy

28 aug 2021, 08:15

Goede morgen seizoentjes,

Eentje in de rapte want ik moet naar moeder bellen.
Mijn vis en de diepvriesproducten zijn om 12 uur geleverd.
Daarna hebben we met Suus aan videobellen gedaan. dat was ongeveer 3 uur en een kwart. Jo vroeg wat wij eigenlijk altijd aan elkaar te vertellen hadden. Tsja, aan het bijkletsen met twee.... soms moest Suus aan Jo vertalen wat wij aan elkaar zeiden. Zij is immers van Rotterdam.
Ze vertelde dat Hans helaas geen tijd meer gehad had om zijn pensioen aan te passen. Gelukkig heeft Suus haar uitkering. In Nederland is het belastings-seizoen begonnen. Hans had ook nog schulden aan de belastingen. Toen we daar in oktober voor zijn verjaardag waren konden ze ons niet mee uit lunchen nemen wegens geen centen.
Ik ben gisteren begonnen in het opruimen van mijn grote doos die op de kast staat en waar ik veel van de rommel die op de kast ligt in zou willen krijgen. Ook beiden schoven moeten een beurt krijgen. De krabbepoten zijn gekookt en we vallen die vandaag aan. de paling moet nog versneden worden.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!

clive

28 aug 2021, 09:18

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, jij bent alvast naar jouw moeder aan het bellen.

Vandaag nog even de waskamer en de garage steamen. Dat had gisteren weinig nut want ze waren buiten een nieuwe deksel voor de septische put aan het leggen. Bij het klinkerleggen daar op het terras, hadden ze doodleuk de deksel van die put gecementeerd en daar klinkers over gelegd. Dus moest de septische put geleegd moeten worden , dan wisten we ten eerste niet juist waar hij lag en ten tweede krijg je hem niet open en de mensen van die dienst gaan die heus niet zoeken en uitboren. Nu het vinden van de put is vrij snel gegaan en dan hebben ze hem met de pikeur ontdaan van de beton. En nu ligt er dus een mooi deksel op en in dat deksel de klinkers. En je moet het open doen met magneten. Een heel verhaal om dus te zeggen dat ik gisteren de waskamer en de garage niet gesteamd heb.
Lijst van wat morgen mee moet naar Texel is klaar. Straks eerst nog een klein strijkje doen en dan inpakken. Ook de zak van Matice moet nog gepakt worden, hij heeft een apart lijstje :D , zeer zeker zijn slaapknuffels niet vergeten. Die kunnen er pas morgenochtend in.

Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een mooie zaterdag. Liefs en een dikke knuffel aan jullie allen.

Oma-C

28 aug 2021, 09:54

Afbeelding

Alle seizoentjes een fijne zaterdag
geniet van het weekend als het kan... :wink:
Ik kan de was al buitenhangen en ik ruik vers brood :lol:
de wekelijkse routine, straks nog de vaatwasser
in gang steken, dan is het zaterdagse werk zo
goed als gedaan, als de was droog is ga ik nog strijken
ik hou van opgeruimde kamers :oops: :roll:

M-M smakelijk , de krabbenpoten :wink:

clive, een fijne vakantie in Texel :lol:

Bekske, een leuk plaatje weeral :)

Helena, ook veel succes met de vakantie
en ik hoop dat je de badpakken kan aandoen...
dat betekend goed weer hé..... geniet ervan...

Ale seizoentjes een heel fijn weekend.... :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

mariajohanna

28 aug 2021, 10:09

Goede morgen allemaal,

Had weer 'opgekuist' en vergeten dat ik dan terug moet aanmelden..... 🙄
Tja, dat vergeten altijd, he 😉

Goede reis morgen, Clive, geniet er maar van, en hopelijk heel goed weder.....

MH ging ook naar de kust, las ik, maar ik weet niet meer wanneer.... En nog een andere reis gepland, goed zo, ééns gedaan pakken ze je dat ook niet meer af ! 😉
Geniet er maar van, het zal vlug genoeg voorbij zijn, dat is zo met alle plezante dingen.......

Vanaf woensdag zou het terug droger en warmer weder worden..... normaal zeker, als de school begint ??? 🤔😉

Enfin, we zien wel, nu nog wat huistaakjes doen, gewoon om .... bezig te zijn. Als ik me 'te druk' maak moet ik sowieso een pilletje nemen en dat doe ik enkel als het niet anders kan.....

Bekske, altijd mooie plaatjes van jou, ook al zeg ik het nooit, het is altijd fijn dat ze er zijn 😉!

Dames, ik ga verder doen, het eten is straks gemakkelijk : pizza ! Geen werk aan of afwas.....

Aan iedereen de zaterdagse groetjes 😊.

Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot. de volgende 😉
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje

28 aug 2021, 11:10

Goeie morgen, voormiddag al,

Badpak zal zeker dienen in Leiwen.
Binnenzwembad, dus geen probleem met het weer.

Wat het aan zee zal zijn?
Daar is een verwarmd buitenzwembad, volgens mijn zus.
Dat was dan ook haar lokkertje.

Nog een beetje strijken, dan is dat uit de voeten.
Verder is alles in orde.
Nog brood gaan halen.
Deze keer bij de bakker om de zogenaamde hoek.
Ik heb zin in een pistoleke met hesp.

De zon speelt verstoppertje met de wolken.

Fijne zaterdag allen!

Oma-C

28 aug 2021, 15:59

Afbeelding

Strijk is weggewerkt :wink: broodje gebakken
en de vaat gedaan...mijn weekend kan beginnen :lol:

Ik wens jullie allen een fijn weekend en hopelijk
zonnig zoals hier, ....al hebben we tegen de middag
nog wel een bui gehad.... De was was net op tijd binnen :lol:
en nu ligt die gestreken in de kast...

Ja M-J, ik heb gisteren een opschoning gedaan en ik
was het niet vergeten om dan in te loggen, dat komt erbij...
Dat weten we.... :lol:

Allen nog een gezellige avond en een goeie nacht
veel later, mijn bakske gaat toe en vandaag niet meer open :oops:
Ik wens jullie allen het beste en hou het veilig.... :roll: tot morgen :)

Helena van Troje

28 aug 2021, 19:37

Tot in den draai, als ik morgen geen tijd meer heb om langs te komen.
Clive goede reis en aangenaam verblijf op Texel.

Aan iedereen fijne dagen gewenst.

anjelierken

28 aug 2021, 22:06

Hallo iedereen,

Clive: geniet van jullie vakantie in Texel.

HVT: ook voor jou een prettige vakantie binnenkort.

Manlief zijn oog is al veel beter, je ziet het niet meer.Hij moet wel nog 3x daags zalf inbrengen in dat oog.
Gisteravond lag hij al in bed toen hij eraan dacht, dus hup , terug naar boven ( die staat in de badkamer).

Nog wat tomaten geoogst in de serre . Heb ook veel kerstomaten.Heb daar 2 planten van staan , en die hangen boordevol. Had deze middag als lunch pizza gemaakt met die kerstomaten, was lekker.
Morgen staan er opgevulde tomaten op het menu . Ik vul die met gehakt , we eten er rijst en tomatensaus bij.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

29 aug 2021, 07:57

Afbeelding
ben blij dat mij plaatjes jullie deugd doen moest het zo niet zijn laat het dan weten groetje

Oma-C

29 aug 2021, 09:08

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
Tot hiertoe nog geen zon vandaag
hopelijk komt ze nog... :roll:
Vandaag een rustige dag.... als het droog blijft
en wandeling en anders een aantal km 's
op de hometrainer...samen met de renners op TV
in de Spaanse Vuelta :lol:

De seizoentjes die vakantie hebben: geniet ervan
ondanks het weer.... :roll:
Een voor iedereen een fijne dag, de laatste zondag van augustus

mariajohanna

29 aug 2021, 10:02

Goede morgen,

Aan de reizigers : geniet ervan, zoveel je kan, het kan deugd doen, zo een 'tussendoortje' 😉.

Iedereen een fijne zondag gewenst. Geen zon, dan moeten we zelf voor ☀️ spelen......

Ik ga wat kokerellen, het is runderreepjes-wok vandaag, met groentjes meegevallen en tagliatelle, dat is eens lang geleden, er is genoeg voor 2 dagen, want veel eten we niet meer.....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende 😉.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy

29 aug 2021, 10:09

Goede morgen seizoentjes,

De seizoentjes die op reis vertrekken zoals MJ zegt dat kunnen jullie maar gehad hebben. Geniet er van en dat pakken ze zeker niet van je af. Dat was ook de leuze van Ex, die dingen deed met mijn centen. :?
Wij zouden maar wat graag reizen maar dat is niet mogelijk vanwege onze Gimly. Hij is nogal kieskeurig wat zijn opvang betreft en we vragen ons dan ook af of we mogelijk buurman zouden vragen om drie keer daags te komen als wij weg zouden zijn. Wie niet kieskeurig was over haar catsits was Mies. maar je mocht geen 7 dagen wegblijven dan begon madam comedie te spelen, hoestte, at niet meer en gaf een algemene indruk dat het niet goed met haar ging. Haar Ierse catsitter in paniek en telefoon naar België of we zo snel mogelijk konden afkomen. Wij ook in paniek en toen we eenmaal thuis kwamen was het een geknuffel van jewelste, er was geen hoestje meer te bespeuren en toen ze eten kreeg, at ze dit me smaak op. Mijn vader schudde dan het hoofd omdat wij nooit langer dan 5 dagen mochten wegblijven. Op commando van de kat, notabene! Neem ze dan mee was een keer de suggestie. met wat we nu weten dat ten eerste het een enorme rompslomp ging zijn van papierwerk aan de grenzen, een verplichte controle door een Belgische dierenarts die een verklaring op ede in haar paspoort moest zetten en ten tweede haar eigenlijk terug "invoeren" Ook met de nodige papierwinkel. Als een douanier zei dat die overwerkt was moesten wij daar eens ferm mee lachen. vooral de zondag als we afreisden. wij gingen altijd plichtsgetrouw wel via de douane. Op het laatst waren we daar goed gekend en soms als ze aan hun thee zaten wuifden ze ons door met een gebaar van 't zal wel in orde zijn. ook nooit geen problemen gehad toen we terug kwamen en met ingevoerd vlees uit België ( wat verboden is). Terwijl sommigen van de Belgische delegatie toch problemen hadden aan de grens als ze terug kwamen uit België. Zodra ze het militaire reispaspoort van ventje zagen was er geen probleem. denk dat onze nummerplaat ook al op hun scherm verscheen als we het hokje naderden. want nooit is er iemand uit dat hokje gekomen om ons aan de kant te zetten.De slagboom was nog niet helemaal beneden of die ging al weer naar boven.
Gisteren van mijn vlaamse krabbenpoten geproefd en ze zijn lekker. ik heb er nog voor vanavond want gisteren een opstootje in mijn handen gehad, deels door het kapot kloppen van de poten. ik had zo hard gemept, dat ik het omhulsel bijna in mozaiëkstukjes had. ik ben boven mijn speciale handschoentjes vergeten, die moet ventje dan maar naar beneden brengen als hij nog eens naar boven gaat. hij gebruikt altijd de wc in de badkamer omdat er daar tijdschriften van Iron maiden liggen en nog ander "leesvoer". Als hij te lang wegblijft weet ik dat hij gegarandeerd zit te lezen. Tegen de ochtend kies ik er dan voor om onmiddelijk naar beneden te gaan nog voor ik ons snorrenbeest begroet heb. want Gimly vind dat hij op de eerste plaats komt. Mies dacht daar net zo over maar dan dubbel. Als zij om 6 uur haar ontbijt wilde, was dat 6 uur, winteruur of niet, zomeruur of niet, 6 uur was 6 uur op hààr horloge en daar week ze niet vanaf! en oh wee als de dienaren het in hun hoofd haalden om haar te negeren! En een wc beneden is vooral handig als we allebei naar het toilet moeten. proberen wel te wachten tot de onvermijdelijke reclame. je kan zelfs timen hoe veel tijd je nog kan hebben om nog snel iets anders te doen. Gisteren tot 1 uur 's nachts gelezen en maar na 9 uur naar bed gegaan omdat ik nog met een derbytaak zat en Las Vegas nog niet gedaan was. je weet wel die serie over een fictieve goktent in Vegas waar ex- Cia spook Ed Deline de plak zwaait als hoofd veiligheid. Met jonge Danny die meestal de pineut in alle verhalen is.James Caan speelt de rol van Ed. die speelde ook de dubbelspion in Erasor met de Arnie.
Als je de film voor de eerste keer ziet denk je echt dat de mentor van de Arnie er niets mee te maken heeft tot hij zichzelf blootgeeft aan de kijker nog voor John ontdekt dat zijn mentor van twee walletjes eet.
Anjelier: blij dat het heel wat beter gaat het je manlief zijn oog. Doet hij zelf de druppels in? toen schoonvader van catarac was geopereerd gruwde schoonmoeder ervan om hem oogdruppels te geven, dus zodra ik er een keer was, moest ik dat doen. Met plezier zelfs want ventje heeft ooit gezegd dat hij liever zijn vader voortrok dan zijn moeder. Tot schoonvader in de prille beginstadia van de ziekte van Korsakov zat en in Engeland de boel op stelten zette, toen hij weer zo'n mini TIA gekregen had. Ik liep die avond de schrik van mijn leven op en heb alles onderzocht en met Peggy, de verpleegkundige waar ik elke week naartoe moest voor mijn suikermetingen dat besprak en dat de cabine-druk en de consumptie van alcohol een rol moeten hebben gespeeld. hij ging de zondagmiddag terug en ik was blij als hij door de "point of no return" was. Hij had me lelijk doen schrikken en ik was blij dat hij weer schoonmoeders probleem ging zijn. Tot op het laatst gaf ze de illusie dat ze werkelijk bezorgd was om zijn welzijn, terwijl het het welzijn van de centen was. Vandaar dat schoonbroer en ik nooit naar familie- vergaderingen mochten want wij waren maar aangetrouwd. Dat waren onze zaken niet. Nu ik in behandeling ben bij schoonbroer zijn er veel dingen aan het licht gekomen, die schoonmoeder liever bedekt hield. Tot de dag dat ze begon af te takelen is ze de echte schoonmoeder van de hel geweest. Schoonbroer en ik zijn het daar volmondig meen eens. Gisteren een foto-ke van de dochter van neef, slapende boven de mobile die we kado gedaan hebben. het was naar mij gestuurd door neef. Ventje vroeg of hij een duim mocht zetten. ik zou er nog een hartje bij gezet hebben. dat valt dan weer in goede aarde bij de klein haar moeder.
Ventje staat op. Gimly is er al voor het tweede deel van zijn tweede ontbijt.
vandaag kookt ventje verse spaghettisaus. Gimly heeft gisteren een stukje boerenpatè verorberd. iets wat we niet wisten dat hij dit lustte.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!

anjelierken

29 aug 2021, 16:03

Hallo iedereen,

MM: manlief smeert zelf zalf in zijn oog.Denk dat dat gemakkelijker is dan druppels.Het is al veel beter, als je daar op tijd bij bent .Mijn vader heeft dit ooit ook eens voorgehad, bleef er wel enkele dagen mee lopen tot hij het niet meer uithield van de hoofdpijn. De oogarts zei toen, dat zijn oog binnenin vol roest zat.Is uiteindelijk wel goed gekomen, maar pas na verschillende weken.Ja, zover moet je het niet laten komen.

We gaan eind deze maand enkele dagen naar zee.Heb bevestiging van het hondenhotel dat Spaanse woef mag komen.Dat is altijd de eerste vereiste, eerst een hondenhotel en daarna pas kunnen wij ons hotel kiezen.Het is toch gemakkelijk om zonder hond op vakantie te gaan.Hij is wel braaf maar toch.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

30 aug 2021, 06:46

Afbeelding

Afbeelding